عريس لقطه - الحلقه 21و22و23و24و25 - بقلم الكاتبة المجهول - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: عريس لقطه
المؤلف / الكاتب: الكاتبة المجهول
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الحلقه 21و22و23و24و25

الحلقه 21و22و23و24و25

*ـ رواية عريس لقطه↻≯🍒⸙•♡»»))* ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏تابع قناة ‏ الكاتبة المجهول 🦋 ً᭣ٌ᭫ ᨳ 21/22/23/24/25 #عريس_لقطه 😎 #البارت_الحادي_وعشرون ..ايوه مين يا ظريف انت 🙂🙂 لف وشه لقيته 😳😳 الدلفه 😖 _ وانتي فاكره بعد ما ضربتيني انت والمحروس بتاعك ودخلت السجن هسيبكم 😡 قرب مني ومسكني من قفايا 😭 ..انا عمر ما حد عمل معايا كده قبل كده 😖 _اهو انا اللي هاعمل بقا ... ..ماما ااااااا ماما ااااااا ...الحقيني هاياكلني 😭 بيشدني وراه شكله هايسحلني سحله 😭 ماما طلعت وشافتني بتمرمغ علي الأرض :في ايه 😡 ..انتي لسه هتسألي الحقييييييييييني 😭 ماما بتشدني منه ومفيش فايدة ... مجرجرني علي السلم وراه ونازل وانا عماله ارفس ومفيش فايدة 😭 ماما جت تشدني زقها وقعت .. ماما نزلت الشارع وسابتني ونعم الام قد ايه انت ام عظيمه 🥺😭 فضل مجرجرني وراه عالسلم ونازل ... _دا انا هوريكي هطلع عليكي البهدله اللي اتبهدتلها في السجن 😡 ..عااااااااا عااااااااا الحقونيييييييي😖 طلع من الباب لقيت امي واقفه ولامه نسوان الحارة 🥺 اد ايه انتي ام عظيمه 😂 اتجمعوا حواليه وشدوني من ايده وعض تلاقي قرص تلاقي وضرب بالشباشب والعصيان (انت اللي جبته لنفسك 😂) وانا دخلت واعض في شعره مش عارفه ليه ووشه وبعد ما هبطنا ....كان اجي رجاله الحارة (ما لسه بدري يا بهوات فعلا الاهتمام مابيطلبش😏) دخلوه التلاجه 😂 انت امك داعيه عليك ياللي تقع في طريقي 😂 دخلت البيت بعد الانتصار الفظيع ده 😎 طالما امك في حياتك يا عم اعرف انك في امان اه واللهي انا بقوي بيها 💪 اله ما هو اللي غلطان جاي ليا في منطقتي دي غبي بقا 😂 اللي يحضر العفريت ومايعرفش يصرفه يعرف أن العفريت ها يقرفه 😂نيهاهاهاه نيهاهاه 👹 انا هخليهم يدبحوك علي العيد يا طور 😂 نيهاهاهاه . ................. في الصباح.. صحيت الصبح واكيد عارفين علي جردل الميه السقعه اللي بيفوقني ده 🥶 ماما : قومي يلا .. ..هوا كل يوم بقا حرام كده المرتبه ماعتش عارفه انام عليها ريحتها بقت تقرف 🤮 ماما : ما انت اللي مش بتصحي غير كده قومي وبطلي غلبه بقا 🙄 ..حاضر 😏 قمت ولبست..... ..ماما مااااااما يا مااااااما ماما : ايه يا بنت الجذمة وداني😡 ..مش بنده بقالي ساعه وانت مطنشاني بنتك ولا ارنااف يا ماما 🥺 ماما : ايه اللي بتقوليه ده يا حبيبتي ❤️ ..😍😍 ماما : ارناف طبعا 😂 ..متشكرين علي الآلام وعالجراح 😏 ماما : اخلصي كنتي عايزة ايه 🙄 ..الواد اللي حطيتوه في التلاجه امبارح عملتوا في ايه يا كبيرة 💪 ماما : تصدقي نسيناه 😳 ..اه يستاهل .....ايه 😳 ................ في الكليه ... سيف : عاااااااااااا 😭 فارس: ودني عايز ايه 😂 سيف: ساعدني قلبي في حبها اشتكي 😍 فارس: في حب مين 😂 سيف: رنا رينو رنرون ❤️ فارس: ههههههه واعمل ايه بقا أن شاء الله 😂 سيف: هاتلي رقمها 😂 فارس: 🙂🙂 سيف: هوا الصاحب ليه عند صاحبه ايه 😏 فارس: ارقام البنات 😂 سيف: ايوه .. فارس: انا ادي لأم احمد رقمك تجوزك بنتها اه واللهي مش هلاقي عقاب ليك احلي من ده 😂😂 سيف: يعني مش هتساعدني😏 فارس: لأ . سيف: عاااااااا😭😭 .................... في بيت حنين .. ..يعني مات يا ماما 😥 ماما : ربنا يستر 😥 نزلت اجري انا وماما وخبطنا علي صاحب المحل يجي يفتح دخلنا وفتحنا باب التلاجه. . ..فكرك يكون مات يا عمو 😭 عمو: ربنا يستر وما يجبلناش مصيبه بس التلاجه ضعيفه يعني 😥 دخلنا التلاجه لقيناه مشضض😂 .. طلعه بره وغطاه وهوا متكتك زي ما هوا .. ..طيب يا جماعه انا كده اطمنت عليه انا هامشي بقي ورايا اشغال 😂😂 ماما : من يوم ما خلفتك والمصايب نازله ترف عليا 😏 ..بتحبيني وبتموتي فيا 😂 قدرنا يارب علي فعل الخير وابعدنا يارب عن اذيه الغير 😂😂 روحت علي الكليه مستقبلي المشرق اللي ببنيه طوبه طوبه 😂 وصلت الكليه انا عارفه أن لسه علي الفرح ما يكملش اسبوع وكده بس انا واللهي لا ليا في تعليم ولا حاجه بس انا رايحه أراقب فارس قصدي يعني اكون قريبه منه وكده اله مش لازم اطمن عليه برده 😂 وبعدين يا جماعه بيوحشني برده ❤️ بس هوا انا في محقق كده جوايا لازم يبقي شغال علطول لماحه جدا وبشد المشاكل بمغناطيس سبحان الله 😂 وصلت الكليه ودخلت ... ليله امك سودة ايه ده ايه ده 😭 قربت علي فارس والبنات حواليه .. فارس: طيب يا جماعه نكمل بعدين اتفضلوا دلوقتي ☺️ مشوا البنات ... ..بتخوني من قبل الجواز انا قلبي حاسس برده اخص عليك ماعندكش نظر دول احلي مني في ايه دا انا اضربهم بالشبشب عاااااا😭 حط أيده علي بوقي🤫 فارس: ايه ده كله انت راديو مابتفصليش دا انا كنت بشرحلهم حاجه مش فاهمنها 🙂 ..ئاب .. فارس: ايه 🤔 ..ئاب . فارس : ايه 🤔... شاورت علي ايده اللي علي بوقي شالها 🙄 ..كذاب 😏 فارس: انا كذاب يا حبيبتي هوا اللي يعرفك ويحبك يملي عينه وقلبه غيرك ❤️ ..😍😍 فارس: انت مافيش في جمالك ورقتك حد💞 ..بجد 🥰من قلبك فارس: طبعا من قلبي ❤️ ..🤭🤭(انا لقيت اللي يضحك عليا وانا مبسوطه عرف مفاتيحي ابن الايه هوا احنا كده هبل بيضحك علينا بكلمه حلوة ووردة 😂) فارس: وحشتيني 🥰 ..انت اكتر ...اسكت ما تعرفش اللي حصل فارس: أيه 🤔 .. مش الدلفه اللي كنا ضربناها اجي ليا البيت .. فارس: وايه اللي حصل 😢 ..ولا حاجه يا مان انقضيت عليه زي الأسد اصل انا برج الأسد اساسا وضربته انا وماما ونسوان الحارة وحطيناه في التلاجه ونيسناه للصبح 😂 فارس: 😳ومات . ..لا لسه في عمره بقيه لسه عايش😂 فارس: طب عرف بيتك منين الواد ده مش عايز يجيبها لبر😡 ..لا وقال ايه وهوا جاي عاد لينتقم 😂😂 بس بعد العلقه اللي خدها والتلاجه ما اظنش أنه هيقرب ليا تاني دا جايلي في حتتي وانت عارف الناس اللي في الحته بيموتوا فيا 😂😂 انا بين جمهوري ملك 😂 فارس: بضحك من قلبي وانا معاكي 😂 ..عشان انا طاقه ايجابيه 😂 فارس: لا عشان تفاهتك اللي بعشقها دي اللي عدت كل اللي حوالينا 😂 ..مش بيقولك من جاور السعيد يسعد خليك معايا بس كده وانا اخليك اسعد واحد في الدنيا 😂 عشان انا فارس في نفس الوقت : كميه طاقه ايجابيه وبهجه متنقله 😂 انا وفارس: 😂😂😂😂 ..يلا بقا عشان المحاضرة بتاعتنا . فارس: يلا .. دخلنا المدرج وقعدت وهوا قعد يشرح😍 انا تقريبا مش مركزة مع كلامه انا مركزة مع حركاته لما بيرفع أيده يرفع شعره لما بيتكلم ويبان غمازاته الواضحه جدا اللي بتبان من غير ما يضحك بصاته ليا كل شويه وابتسامته 😍❤️ ....................... علي الكافتيريا.. سيف: صباح الجمال ❤️ رنا قاعده علي الكافتيريا وسيف متطفل عليها كالعادة 😂 رنا : انت عايز ايه سيف: نفسي انول الرضا 😹 وقعد سيف: ممكن اقعد ... قلعت نضارتها وسابت الكتاب اللي بتقراه رنا : ممكن اقعد🤔 سيف: ايوه طبعا تقعدي انا مش بحب أحرج حد انا واد خلاصه وشيك جدا حتي اسالي فارس وحنون هتلاقيني نسمه ومافيش مني 😎 رنا :خلصت .. سيف: انت ليه مصدرالي الوش الخشب ما تفتحي الشيش خلي الشمس تدخل 😂 رنا قامت وسابته مع نفسه .. سيف كمل كلام بعد ما مشيت وكأنه بيكلمها وماسك أيدها : طب بس بقي بتكسف انا واد خلاصه بس في حالي 😎 وبعدين حاول يقلد صوتها : انت عارف يا سيف يا قمر انت هانسم وحبيتك من يوم ما شفتك وبدعي ربنا يخلي قلبك يحن عليا وتتجوزني ونجيب قطاقيط وقطقوطات 💝 سيف ورجع لصوته الطبيعي تاني: افكر يا رنا انتي فاجأتيني خالص اديني فرصه اعيد حساباتي وان شفت أني جاهز ادخل في علاقه هقولك ☺️ وبعدين بيحاول يقلد صوتها تاني: ارجوك انت حب عمري انت حلم عمري انت عمر عمري انا مقدرش اعيش من غيرك 😂 سيف ورجع لصوته الطبيعي: هحاول يا رنا هحاول 😂 رنا : لا ارجوك انا مقدرش اعيش من غيرك .. سيف: هفكر يا رنا ونبقي .....😳😳..رنا رنا رجعت تاخد كتابها اللي نسيته .... سيف: 😁😁 (اللي هوا اقول ايه ولا اعمل ايه انا بقي منظري زباله اضحك احسن ) رنا بصتله باستغراب وخدت كتابها ومشت 🙄 سيف: هووووف فاتها بتقول عليا مجنون دلوقتي وانا مفيش اعقل مني 😤😕 ................... خلصنا المحاضرة .. وطلعنا ... فارس: لاحظت انك طول المحاضرة مركزة عليا وانا كنت مركز معاكي ودا بيأثر عليا 😂 ..طب انت مركز معايا ليه 🤭 فارس: حد يبقي قدامه القمر ده ومايركزش معاه (احلي حاجه في فارس ده أنه بقي فاهمني 😂) طلعنا من الجامعه واتمشينا علي البحر وجرينا ورا بعض الوقت معاه بيعدي في ثانيه مفيش اجمل من كده انا بحبك اوي اوي اوي يا فارس ❤️ ..بحبااااااااااااك ❤️ بصوت عالي فارس: يا مجنونه 😂 ..هوا في احلي من الجنان انك تعمل اللي انت عايزة في اي وقت انك مايهمكش كلام الناس اللي مهما عملت مش هيعجبهم تعيش لنفسك وتسعد نفسك وبس واللي يحبك علي كده يحبك واللي مايحبكش هوا الخسران 😎 فارس:لو كل الناس بتفكر زيك كان كلهم هيبقى سعدا جدا ❤️ ..اللي بيعيش حياته عشان كلام الناس بيظلم نفسه عمري ما اهتميت بكلام حد منهم 😎 اتغدينا واتمشينا شويه وروحني حقيقي شعور حلو اما تحس من حد أنك ملزوم منه بيهتم بكل حاجه عشانك موجود معاك علطول قبل ما تحتاجه حقيقي عمري ما قابلت ولا هقابل زي فارس ❤️😍 روحت البيت ودخلت اوضتي وكالعادة امي بتتفرج علي هندي اللي لحس عقلي انا وهي بس في فرق انا مش بستني الحلقات عشان اتفرج عليها علي التلفزيون انا بتفرج عليها عن النت كلها في اسبوع مثلا ليل ونهار ونهار وليل مش برحم نفسي😂 دخلت اوضتي ورايا مذاكره هبل .. قعدت اعمل جدول .. حب يتخطي الزمن هيبقى 3 ساعات 😂 قبول بكل اجزاءه 4 ساعات وأسد في الجزء الاول وما ادراك ما اسد يختييي عليه 😂 عميله سريه 2 ساعات وفانش بقي وشي ناهي عن جد شي ناهي 😂 مش هارحم نفسي مذاكره و مذاكره . لقيت الباب بيخبط .. وكالعادة ماما لو البيت بيولع مش هتقوم الهندي مأثر خالص ايه ده يا ماما مش كده معقول في كده دا انت مفيش حد زيك يا شيخه 🙄 بفتح ويارتني ما فتحت ...اه يا حوستي السودة يا نا يا ما اه يا حوستي السودة يا نا 😭😭😭......يتبع .. #عريس_لقطه 😎 #عريس_لقطه 😎 #البارت_الثاني_والعشرون بفتح الباب 😭 اه يا حوستي السودة يا نا يا ما اه يا حوستي السودة يا نا 😭😭 حظابط : هتفضلي تعيطي كتير . ..ما انت جاي وجايب جيش وراك يبقي اكيد مش خير 🙄 حظابط : ايوه هوا مش خير نيهاهاهاه.👹 ..في ايه يا حظابط 😕 حظابط : معانا أمر بتفتيش البيت ادخلوا يلا.. دخلوا وانا مذهوله ومصدومه ... والحلل بتقع في المطبخ .. ماما: مين الحمار اللي بيوقع الحلل ده ليله أمه سودة . ..😁😁 اهدي يا ماما دا ...... ماما دخلت المطبخ لتتفاجأ بيهم 😳 ..تفتيش ليه يا حظابط . حظابط : جالنا معلومات انكم بتبيعوا مخدرات. ..احنا 😂😂ما كانش ده حالنا علي العموم دور براحتك الحمد لله احنا في السليم . ماما اجت : ايوه يا خويا دور براحتك الحمد لله احنا ناس شرفاء .. حظابط : انا دا انا هوريكم ايام سودا 😏 ..ليه كده يا حظابط ما كنا كويسين 😁 عسكري : لقينا ده يا فندم . انا وماما 😳😳😳 ..ده شاي اشتريناه من البنت الصينيه 🙂 حظابط : يارب بقا تكونوا فهمتوا 😉 ..يعني انت اللي 😳😳 حظابط : ايوه انا خلي بقا فارس بتاعك ينفعك 🤣🤣 ..😭😭 حظابط : هاتهم علي البوكس وشمع لي البيت .. طلعوا بابا ياعيني وهوا كان بلبس البيت 😂 الراجل انقطع خلفه يا عيني لما ينقضوا عليه كده وهوا نايم انا اساسا ماعنديش دم لما في موقف زي ده بهزر اه واللهي .. نزلنا زي البشوات ماسكنا زي مايكون ماسكين حرامي فراخ ودخلونا البوكس الرائع بكل شياكه لا لا طبعا مازقوناش كده لا احنا لينا وضعنا في البلد .. 😭😭😭 بقا حظابط يطلع منه كل ده .. ماما : من يوم ماولدتك ما شوفتش يوم حلو المشاكل بتتسابق واحدة ورا التانيه منك لله يا شيخه 😢 ..الله هوا انا اللي قلتلك اشتري الشاي 😂 ماما : بتضحكي واحنا رايحين نتسحل يا بنت الهبله 😭 ..اله مش بدل ما اعيط 😂 ماما : انت كويس يا دوله 🙄 بابا : دوله ايه يا شيخه ربنا ينتقم منكم يا وش المصايب 🤬 ماما : بتزعقلي كمان هوا انت رايح تتسجن لوحدك 😭 ..خلاص يا ماما خلاص يا بابا استهدوا بالله كده يا جدعان دي مخدرات يعني مش قصه 😂 ماما وبابا : 😳😳 ..ما كفايه بقا صدمات هتفضلوا مصدومين كتير😂😂 ................... في بيت فارس.. فارس: يووووه مش بترد ليه دي قلقتني عليها خايف لا يكون العيال بتوع الكليه عيال التيران عملوا ليها حاجه او رجعوا تاني ...انا هفضل قلقان ليه انا هروح ليها البيت.. ............... ..😂😂 ماما : ايه اللي مضحكك يا بنت الهبله 🤔 ..همووووووت يا ماما بقي حظابط التافه يطلع منه ده صحيح يا ما تحت السواهي دواهي 😂 ماما : افرحي يا ختي واتبسطتي اوي 🙂 ..احلي حاجه أن البوكس ده بيمرجحنا وبيهشتكنا هشتكه وانا قلبي اشتكي من قله الهشتكه 😂 ماما : يا لهوي منك هتجننيني انت مش عارفه احنا رايحين فين احنا رايحين علي السجن 😕 ..ماعشان كده بضحك 😂 .................... فارس وصل عند بيت حنين وقعد يخبط لحد ما الجيران قالوله أن البوليس اجي واخد عروسه الصون والعفاف 😂 ................ وصلنا بتشريفه ملوكي 😂 ونزلونا بكل ما تعرفونه من الاحترام والادب 🙂 لا مش وقعت علي وشي والعسكري بيزقني تؤتؤ 😂 عارف شعور لما تبقي بتضحك عشان ما تعيطش اهو انا كده 😭😭. ودخلنا مكتب حظابط ابن المشخلعه 😭 حظابط : بتاجروا في المخدرات الله دا انتوا هتشوفوا ايام سودة .. ..احنا مش هنتكلم الا في وجود المحامي اه هوا احنا قليلين في البلد دي 🙂 حظابط : 😕 ..حقي ولا مش حقي 🤔 حظابط : حقك ... ..ممكن اتكلم مكالمه .. حظابط : اتفضلي .. ..بابا ماما ما تخافوش انا هاكلم المحامي بتعنا خليكم اقوياء ماشي 💪 بابا وماما : 😢😢 اي حاجه انتي فيها بنبقي مطمنين .. مسكت التليفون وكتبت الرقم .. فارس: الوووو ..عاااااااااااااا الحقنييييي 😭 فارس: حنين حنين اهدي .. ..هات محامي وتعالي يا فارس عااااا بسرعه ارجوك . فارس: اهدي بس انت في قسم ايه 🤔 ..في قسم ******** تعالي بسرعه ارجوك. حظابط بيشد التليفون مني ... حظابط : المكالمه انتهت 🙄👍 ..يا ابن ال...... بيحط أيده علي بوقي .. حظابط : اعرفي اي كلمه هتقوليها محسوبه عليكي 😂 ..منك لله يا اللي في بالي 😭 حظابط : نيهاهاهاهاه . انا خايفه اوي يا فارس ارجوك تعالي بسرعه بابا واقف راكن علي الحيطه وماسك دماغه وماما بتعيط انا قويه اه ومش بعيط بس لما الاقيهم مكسورين كده قلبي وجعني عيطت بحرقه كمان الا هما بالذات 😭 الباب بيخبط بيدخل فارس ومعاه المحامي .. جريت عليه حضنته ... كنت محتاجه اني اطمن واطمنت بوجوده . المحامي: احمد زهران المحامي حاضر عن المتهمين .. حظابط : انت ايه اللي دخلك هنا المحامي بس اللي يدخل اتفضل استني بره 😛 فارس: 😤😤 حظابط : احم احم يلا يا استاذ اتفضل .. خرج فارس وكان بيتوعد ل حظابط .. فضل فارس رايح جاي قلقان قدام الباب ... بعد شويه خرج المحامي. فارس : عملت ايه بقلق. المحامي : .......يتبع.. متابعه لصفحتي الشخصيه ولاف توقعاتكم للي جاي بقا مع ان انا محدش يتوقعني 😎😂 ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل 😎. #عريس_لقطه 😎 #عريس_لقطه😎 #البارت_الثالث_والعشرون المحامي : خدوا 4 ايام علي ذمه التحقيق . فارس: ايه ... طلعت انا وماما وبابا من المكتب متكلبشين لأول مرة في حياتي بشوف امي بتعيط 😭 وابويا قليل الحيله ولأول مرة بحس أن بكره حد لدرجه فوق الوصف ربنا ينتقم منك يا حسن 😭 فارس : استني دقيقه بس يا دفعه .. ..فارس البنت بتاعت الشاي هيا السبب يا فارس ومتفقه مع حسن ارجوك ساعدنا ساعدنا يا فارس .. فارس: شاي ايه ... ..المحامي هيفهمك علي كل حاجه ارجوك يافارس ما تسبناش احنا دلوقتي مش لينا غيرك😭 .. فارس: ما تقلقوش أن شاء الله خير وكله هيبقي تمام. العساكر مشوا بابا راح سجن الرجاله وانا وماما علي سجن الحريم ... دخلنا انا وماما بعد ما زقونا بالراحه خالص. اشكال غريبه هنا اخدين في وشهم أخماس في اسداس 😖 ست منهم : انتم جايين في ايه يا وليه منك ليها .. ..جايين في البوكس 🙄 الست : هههههه دا انتي بتستظرفي بقا . ماما بتقرب مني : اسكتي ابوس ايدك هيعملونا صينيه بطاطس محمره سيبيني اتكلم انا 😎 ..حاضر يا كبيرة 😂💪 ماما : جايين في قتل إن شاء الله (عوجت بوقها ) يعني اعدام اعدام فا معندناش مانع نقتل حد كمان 💪😕 الست: اه دا الحلوين بقا ليهم ريش عايز يتقص . ماما : وليه منك ليها انا روحي في مناخيري يعني اللي هيقرب مني هاشقه اتنين 😡 ..ايوه اتقوا شرنا احسنلكم دا احنا نفرمكم فرم يلا يا سجن مافهوش ست من النهاردة مفيش كبير هنا انا الكبيرة يلا يا شويه عاهات يا اوباش 🙄 ماما : 😳😳 ..ايه رأيك بقا خوفتهم اهو 😂 ماما : منك لله يا شيخه 😖🙂 مش قلتلك اخرسي. الست: يلا يا ستات نوريهم أن احنا عاهات ونشوف هيفرمونا اذاي .. تيست تيست معكم حنين من السجن تنقل لكم اهم الانباء خبر هام وعاجل تجمع هائل من سيدات ليست جميلات بالعكس فاتنات ذو طابع ملائكي وهذا الطابع يظهر علي وجهوهم الجميله يتجمعون علي قلب رجل واحد حتي يعطونا علقه سخنه ومن هوا السبب أنها الكبيرة امي العزيزة التي استفذتهم لهذه الدرجه وسنوافيكم بأهم الأنباء لاحقا ابقوا معنا 🙂 وبيقربوا مننا ... انا وماما : عااااااااااااااااااا😖 وفجأة الباب بيتفتح كل واحدة رجعت مكانها 😢 العسكري : حنين عادل و فاتن سمير .. انا وماما : ايوه يا فندم .... العسكري بياخدنا معاه الست بتبصلنا كأنها بتقولنا خلصوا بسرعه عشان انا مستنياكم وهاروقكم روحي يا شيخه ربنا هيعاقبك اكتر من كده اذاي مش كفايه سحنتك دي اهي دي اللي ينطبق عليها القول المصري الشهير وشك يقطع الخميرة من البيت لا دي مش بس الخميرة دي الخميرة والميه والنور والشمس والهوا اعمل ايه لولا أني مش بحب اتنمر علي خلق الله كنت قلت كتير 🙄يلا الحمد لله الذي عافانا مما ابتلى به غيرنا 😎 ياتري هوا اخدنا علي فين .. شكلهم هيروقونا زي الأفلام وضرب بقا وفرج...عاااااا 😭 بلاش فرج والنبي.... دخلوني اوضه وسابوا ماما بره اوضه عتمه ومش باين فيها حاجه وفجأه الباب اتفتح ودخل لوح كبير لأن لفظ الدلفه مش كفايه عليه . مشي أيده علي صدره كده وعمل حركه من حركات حمدي الوزير ببوقه 😢 اه يا حوستي السودة يا نا يا ما اه يا حوستي السودة يا نا 😭😭 قرب مني ولقيته بيفك زراير قميصه كده وبيقلع طلع هوا فررررررج 😭 قرب مني .. طلعت اجري منه وقعدت في ركن الأوضه واصوت واعيط عاااااااا😭 فجأة الاقي قلم نازل علي وشي 🤨 العسكري: ايه بقالك ساعه بتصوتي انت مجنونه يا بت انتي حد عملك حاجه 😕 ..ايه ده انا بتخيل الحمد لله الحمد لله 😂😂 العسكري: يعني من دقيقه كنتي بتصوتي وبتعيطي ودلوقتي بتضحكي انتي هبله 👍 ..شوف مودينا علي فين يا دفعه يلا واتقي الله في اكل عيشك عشان ربنا يباركلك واياك والظلم ويا بخت من مات ولسه عايش ويا بخت من وفق راسين في الحلال واجري جري الوحوش ياتلحق القطر يا ما تلحقهوش .. ماما والعسكري : 😳😳 ..ايه في ايه 🙄 العسكري بيقول لماما : هيا ترلولي ولا أيه 🤔 ماما: يعني شويه صغيرين 🙂 العسكري: صغيرين بس ماشي 🤔 دخلنا العسكري مكتب الظابط ولقيت فارس قاعد وبابا موجود برده 🤔 والظابط متعصب جدا مش عارفه ليه الهي اشوفك بلبوص في عز البرد يا حسن يا بن بهانه وماتلاقي اللي يغطيك الهي تقع في بلاعه وماتلاقي اللي يحميك 😏 فارس بقلق: انتم كويسين حد عمل فيكم حاجه 🤔 ..كان دقيقه كمان ونطلع من هنا علي المستشفي بس الحمد لله ربنا ينتقم من اللي كان سبب بهدلتنا الهي اشوفه متكهرب من سلك عريان ما يسبهوش الا لما تطلع روحه الهي يقابل كلب مسعور ينهش في لحمه ما يسيب حته سليمه الهي ي... حظابط : ايه ما خلاص 😏 انا وانا بجز علي سناني : أوامرك يا باشا (اه لو مين يمسكني رقبتك كنت قرمتها لحد ما تطلع في أيدي زمارة رقبتك 😡) فارس: انتوا هتقضوا الليله هنا لما اشوف حل وماتقلقوش أن شاء الله هتخرجوا 👍 ..طب ازاي عملتها ازاي .. حظابط : ازاي يعني بالكوسه والبرنجان يعني هيبقي بايه 😡 ..احلي كوسه وبرنجان دي ولا ايه أن شاء الله يخليك ليا ويحميك ويسترك وياخد كل الناس اللي السبب في المشاكل دي يا فارس يا ابن🤔..... الا صحيح امك كان اسمها ايه يا فاروستي 😍 فارس: اسمها زينب ربنا يرحمها 😢 ..يارب يرحمها .. بابا : كتر خيرك يا بني انت ابني اللي مخلفتهوش 🥺 ماما : الخير لسه موجود يا دوله هوا صحيح في ناس ناقصين وولاد حرام بس الخير اكتر وبتبص علي حظابط باشمئزاز وغضب😏 فارس : انتم اهلي اطمنوا أن شاء الله هتطلعوا وهحاسب اللي عمل كده وهاعقبه اشد عقاب 😡 حظابط : احم ...يلا يا استاذ انا وانت هنمشي وهقفل عليهم الباب للصبح نكمل التحقيقات الوقت أتأخر. . فارس: يلا 😡 ما تقلقوش هتخرجوا أن شاء الله بكره .. حظابط : هههه في البطاطا 🤭 فارس بيمد رجله وحظابط ماشي بيتعنقل فيها وبيقع علي وشه 😂 فارس: يقطعني 😂 انا اسف يا حضرة الظابط 😁 حظابط : 😡 اتفضل يلا يا استاذ قام حظابط من علي الأرض وهوا متعصب وطلع فارس وقفل الباب علينا بالمفتاح... فارس ده عوض من ربنا لينا كلنا ل بابا اللي كان نفسه يبقي ليه ولد يشيل عنه همنا وهم الايام ويبقي ليه سند وماما اللي من يوم ما شفته حبته وليا انا اكتر واحدة هوا اكتر حاجه حلوة حصلت لي في حياتي هوا عوض ربنا ليا هوا سندي وضهري بعد ربنا وبابا 😍❤️ .............. فارس في الشارع. .. مسك تليفونه : الوووو ايوه يا سيف تعالي ليا تحت بيت حنين .. سيف: ايه انت وحشتك التلاجه ولا ايه هنروح بالليل كده نعمل أيه 😂 فارس: اخلص بسرعه وبلاش غلبه يلا 🙄 سيف: اه يا متبهدل يا نا 😭 طيب جاااي 😏 .............. في مكتب حضرة الظابط..... لقينا اللي بيفتح الباب ...اصل اكيد مش هنام في ظروف زي دي ... حظابط : ههههه منظركم تحفه 😁 ..سم 🙂 حظابط: بقا انا اترفض ههههه اديكوا شفتم انا اعرف اعمل أيه😡💪 كنت مفكرة يا استاذة حنين تعمليني شخشيخه في ايدك وتخلي حبيب القلب يغير عليكي بيا وانا ابقي لعبه ما بينكم هوا عشان كنت طيب معاكي تعملي كده طب لما بتحبي واحد تاني ليه خلتيني يبقا عندي امل ليه علقتيني بيكي 😡 ..علقتك ايه انا عملت معاك ايه يخلي عندك امل بهزر بضحك دا لو اللي خلاك تفكر اني بحبك ما هو مش كل حد ضحكتله أو كلمته حلو يبقي اتجوزه دا انا كده اتجوز مصر كلها 😏 بابا : ما شاء الله عرفتي تربي يا حاجه 🙄 ماما : اومال 🙂 حظابط : بص شوف حظابط هيعمل ايه 🤣 ..فاروستي حبيبي هايعلقه من رجليه 😂😂 نيهاهاهاه.. ماما : طول عمرك لسانك اطول منك اسكتي يا بنت الهبله 😭 ..ايه اللي قلقك يا ماما حد يبقي معاه الملك ويخاف من الوزير 💪 حظابط : 😡 ماشي ..اعمل اللي تقدر عليه كله في الفاضي يا سوسو 😂 حظابط : سوسو 🤬 وخرج وقفل علينا الباب ... يمكن كان مستني يشوفنا مكسورين أو نقعد نستسمحه عشان يحن علينا ويطلعنا بس لأ انا قهرته ابن الوارمه ده اللي معاه الملك ما يخافش من الوزير 💪....يتبع .. هل استفزاز حنين لحظابط ممكن يخليه يعمل حاجه وهل فارس هيعرف يطلعها وليه فارس قال ل سيف يستناه تحت بيت حنين توقعاتكم مع ان انا محدش يتوقعني 😎😂 ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل 😎😂 اوديكي فين يا ثقه نيهاهاهاهاهاه 😂 #عريس_لقطه 😎 #البارت_الرابع_والعشرون سيف: اديني جيت اهو عايز ايه بقا 🙄 فارس: شوف في اي كاميرات كده علي المحلات دي 🤔 سيف: مش هاتعتع من مكاني غير لما افهم في ايه يا فاروستي 😂 فارس: يارب صبرني ما فيش مرة تعمل اللي اقولك عليه من غير كلام 🙄 سيف: لا لازم اعرف كل حاجه انا حشري يا عم واعترف بده 😂 فارس: بص يا سيدي عشان اخلص من زنك حنين واهلها في السجن .. سيف: 😳😳 فارس: اتفاجأ بعدين .. سيف: كان قلبي حاسس أنهم سفاحين تلاقوهم قطعوا حد وحطوه في التلاجه دي يبقي الحارة كلها سفاحين بقا واحنا اللي علينا الدور عاااااا😖😭 فارس : خلصت مش قتل ما تخافش مخدرات 🙄 سيف: انا كان قلبي حاسس يبقوا هيخلونا مدمنين بقا وعضلاتي وجسمي يبوظوا والبنات ما عدتش تحبني عاااااااااااا 😭😭 طااااااااخ .... سيف ماسك وشه: بتضربني عشان تجار المخدرات اللي بقوا احسن من صاحبك قلبي قلبي صاحب عمري يعمل فيا كده اه يا زمن مش بعيد تكون انت كمان بقيت بتاجر في المخدرات اضربني كمان عشان حبيتك ووثقت فيك 😭💔 طااااااااخ... سيف ماسك وشه: طب بتضربني ليه دلوقتي يعني 😖 طااااااااخ .. سيف: لا انت استحليتها بقا 😭😭 فارس: ما هوا انت مش بتسكت اسمع للأخر عشان ما تلاقيش القلم الرابع اللي هيخنفك بقا عشان انا جبت اخري 😡 سيف : اللهم احفظنا من القريب قبل الغريب واحفظنا من اللي حافظنا وكارهنا وعامل حبيب سواد سواد مافيش رحمه والطيبه تاهت في الزحمه 😭😭 فارس:😤😤 سيف: خلاص انا هاسكت بمزاجي بس مش عشان خايف منك ولا حاجه ده انت حتي ما عندكش ربع العضلات اللي عندي بس انا مش بحب افتري علي خلق الله زي ناس🤨 فارس: الظابط اللي اتقدملها يا غبي هوا اللي لفق ليهم التهمه بعت لهم واحدة وباعت ليهم حشيش علي أنه شاي وبعدين راح ليهم البيت وقبض عليهم فهمت 🙄 سيف: هاهاهاهاها هيهيهي 😂😂 وهما للدرجادي عبط لما يشتروا حشيش علي أنه شاي 😂 فارس: من بعض ما عندكم يا اخويا 🙄 سيف: طيب وانت بتسأل علي الكاميرات ليه 🤔 فارس: يعني كل ده ولسه مافهمتش 🙂 سيف: مين دا ده انا افهمها وهيا طايرة بس المشكله أنها لسه ما طارتش بس😂 فارس: يعني لو الكاميرات صورتها يا ناصح نعرفها من الصور هيا دليل براءتهم دلوقتي 🙄 سيف : ايوه ايوه ما ده اللي انا فهمته طبعا 😂 فارس: طيب ماشي يلا دور بقا بلاش غلبه 🙂 ................... الوقت مش بيعدي بابا ساند علي الحيطه وماما يا حبيبتي تعبت ونامت علي الكنبه وانا رايحه جايه .. قلقانه وخايفه مش خايفه علي نفسي خايفه عليهم هما دول اللي ليا في الدنيا يااااارب انت عارف الحقيقه وأننا ماعملناش حاجه تغضبك ساعدنا يا رب وخليك معانا💔 ....................... في الصباح .. بيفتح حظابط الباب بابتسامه مستفزة .. ..أن شاء الله تموت يا بعيد ابو أم تقل دمك يا شيخ 😡.. حظابط : بتقولي حاجه 🤔 ..بكح 🙂 حظابط : طيب كحي بالراحه مش عايز نفس . ..🙄 رخم وبارد اوي بيجي فارس ومعاه المحامي ... بيدخل المحامي ..وبيطلع.. فارس: ها عملت ايه مش قلت ينفع يطلعوا بكفاله 😢 المحامي: الظابط مش راضي بالكفاله زي ما يكون اخد الموضوع بشكل شخصي.. فارس: واللهي هوا كده يعني ماشي 😡 بيمسك فارس تليفونه .... ................. حظابط : فاكرينها سهله يعني هترجعوا علي زنزانه الحريم وهوصيهم عليكم تاخدوا علقه تمام .. أما الوالد بقا فا ده التوصيه الكبيرة كلها 😉 ..انت انسان مافيش عندك شرف.. حظابط : هاوريكي الشرف اللي عندي 🤣 تليفون حظابط بيرن .... حظابط : ايوه يا باشا....ايه بس يا باشا دا احنا لاقينها عندهم في البيت لا يا باشا تمام تمام اللي تشوفه يا باشا 😡 بيقفل تليفونه .... بيخبط فارس ومعاه المحامي : اظن المكالمه وصلتك خلص اوراق الكفاله 😉 حظابط : انتم فاكرين أنها هاتعدي بسهوله زي ما بعت البنت ليهم ومعاها الحشيش علي أنه شاي هدمرهم مش هيبقي ليا شغل غيرهم ... انتم فاكرين أنها هاتعدي بسهوله زي ما بعت البنت ليهم ومعاها الحشيش علي أنه شاي هدمرهم مش هيبقي ليا شغل غيرهم ... بيبص الكل علي مصدر الصوت... بيلاقوا فارس ماسك التليفون وكان بيسجل ل حسن .. فارس: نيهاهاهاهاه 😂😂 وقعت يا شاطر ولا حد سمي عليك تحب بقا نقدم دي للشرطه وتبقي ظابط فاسد وتنسجن ولا ايه 😂 ..ولا اه 😂 حظابط بقلق: مزور وكمان بدون إذن نيابه .. فارس: لا موجود إذن النيابه اصل انا كنت عارف انك انسان خفيف ساعه ما بتتعصب بتجيب كل اللي عندك 😂 ..صدقت يا حظابط انك مش ذكي وان التفاهه لايقه عليك اكتر اهو دليل برائتي اجي بدون اي تعب 😂 فارس: لا كمان ولسه البنت اللي المفروض بتاعت الشاي طلعت بنت خالته 😂 ..يعني كمان بنت خالتك مش عارف تبقي حد غريب لا ما شاء الله يا حظابط ملك الاغبياء 😂 ماما : انا عارفه واللهي اللي بيجي علينا ما بيشوفش طيب 🙄 بابا : تستاهل اللي بيجرالك يا كلب 🤨 ..طيب يا فاروستي نوديه ورا الشمس ولا كمبوند علي القمر 😂 فارس: اللي انتي عاوزاة يا قلبي 😘 بس بهدلتكم دي مش هتعدي بالساهل أن كنتي انتي هتسامحيه انا مش هسامحه 😡 ..ومين قالك اني هسامحه كفايه بس بهدله امي وكسرة نفس ابويا شووووف شغلك 😡 فارس بيمسك التليفون : سيادة اللواء ...هابعت ليك حاجه عايزك تسمعها .. بيقفل فارس التليفون ... حظابط : انتم فاكرين انكم كده هتخلصوا مني يعني 😡 فارس: هوا احنا لسه هنخلص احنا خلاص خلصنا 😂 تليفون فارس بيرن : ايوه يا سيادة اللواء شوفته تمام وخطيبتي واهلها اللي اتبهدلوا دول ... بيفتح فارس مكبر الصوت: انت يا حضرة الزفت . حظابط : ايوه يا فندم😢 اللواء: بتقفل المحضر وتطلعهم . حظابط : تمام يا فندم 😢 اللواء: وبتسلم اللي في عهدتك وانت متحول للتحقيق . حظابط : اللي تشوفه يا فندم 😡 فارس: شكرا يا سيادة اللواء تعبناك ... بيقفل الظابط المحضر وقبل ما يمشوا ... ..كلمه واحده عايزة اقولها لك بس يا حظابط 😁 حظابط : ايه هيا 😡 ..بلللم بلللم ماما وبابا وفارس: ترا را رارا 😂😂 قربت منه اوي وروحت ضربته بالشلوت تحت الحزام 😁 فارس وماما وبابا : 😳😳 حظابط مسك رجله ووقف يعيني مش عارف يعمل ايه 😁 ..يلا يا صفيق 🙂 فارس: قادرة 😂 ..اومال 💪 مشينا وأخيرا وفارس ودانا علي مطعم فطرنا .. وبعدين روحنا كنا هلكانين نزلنا تحت البيت ومشي دخلنا اترمينا علي السرير ونمنا ... ان شاء الله يجيلك شلل سداسي يا حسن ياابن بهانه أن شاءالله يجيلك مغص في حواجبك يا بعييد كفايه بقا مش بحب ادعي علي حد 😴 .............. في الكليه .. فارس راح علي الكليه عشان عنده محاضرات فارس في نفسه : ليه المشاكل محاوطانا من كل ناحيه يا رب عدي الايام بقا علي خير واجمعني بيها في الحلال واحميها وابعد عنها كل شر هي غلباويه بس حنينه وقلبها ابيض ❤️ ................. رنا قاعده علي الكافتيريا كالعاده بتقرا كتاب .. سيف بيقعد مرة واحدة : يا اللي جمالك مش شويه دا انتي حبك خطر عليا ❤️ رنا : اللهم طولك يا روح 🙄 سيف: الكلمه الطيبه صدقه اه واللهي 😂 رنا : انت عايز مني ايه 🙂 سيف: عايز اقابل بابا 😁 رنا : ليه 🙄 سيف: عايز اشرب معاه شربات😎 رنا : عايز تشرب معاه شربات ليه🤔 سيف: عشان في بقرة عندكم عايز اتجوزها 😂 رنا : هتتجوز بقرة لايقه ليك واللهي ما انت طور جمع ووفق 💪 سيف : اين جبهتي لا اراها هل رأيتموها اللي يلايقها يحدفهالي 😂 بقولك ايه بقا رنا : ايه 😤 سيف: بحبك ❤️ رنا قامت وسابته قاعد ..... قام وراها لقاها طلعت من الكليه وبتكلم حد ... بيقرب يشوف بتكلم مين اتصدم 😳 لقاه........يتبع .. ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل 😎 #عريس_لقطه😎 #البارت_الخامس_والعشرون سيف بيقرب من رنا بيشوف بتتكلم مع مين. سيف : هاهاهاهاها هيييييي😂 بتلف رنا تلاقيه وراها : عايزة اعرف ايه اللي بيضحكك سيف: ام احمد 😂 قريبتك .. ام احمد: انا امها .. سيف : ام احمد جوزيني بنتك يا ام احمد 😂 رنا : انتم تعرفوا بعض .. سيف: عز المعرفه 😂 ام احمد : مش انت المفروض ان عقلك علي قدك 🙄 سيف: علي قدي ايه دا انا ما فيش اعقل مني 😂 ام احمد : واللهي نفكر 😎. رنا : نفكر ايه يا ماما يلا بعد اذنك امشي 🙂 ام احمد: طيب ماشي ما تزوقيش..ومشت. سيف : ام احمد ام احمد ما تسبنيش يا ام احمد 😂 رنا : 😤😤 .................. في بيت حنين. صحيت من النوم المغرب علي زغاريط 🤔.. لقيت ارضيه الأوضه مليانه ورد وجمبي فستان .. فستان زي فستان سندريلا لونه ازرق تحفه🥰 ولقيت ورقه مكتوب عليها البسيه .. لبسته وسبت شعري وحطيت ميكب سيمبل .. لقيت زغاريط تاني 🤔 طلعت من اوضتي . لقيت الصاله مليانه بلالين ومليانه ورد وحاجه اخر جمال🥰 ببص لقيت فارس واقف لابس بدله سوداء روعه كعادته . ..فارس 🤭 مسك ايدي وانا مش فاهمه حاجه 🤔 سيف ماسك طبله: وبسم الله الرحمن الرحيم وهنبدا الليله لاا لا لا لا لاا لاا لا لا لاا عريسنا الزين كحيل العين وعروسته حلوة وجميله 😂😁 .. في ايه يا فارس مش فاهمه حاجه 🤔 سيف: هيكون ليه يا نونا هيكون ليه 😂 فارس: بس يلا اسكت🤨 اقعدي يا عروسه 🥰 لقيت بابا وماما لابسين ومظبطين وبابا قاعد جمب المأذون 🥳 فارس بيقرب مني : قولت الحق اتجوزك قبل ما يحصل حاجه تانيه .. ..عملت كل ده امتي يعني مظبط البيت وبلالين وورد وحاجه اخر رومانسيه 🥰 فارس: انا مش بفكر غير فيك وفي سعادتك يا جميل🥰.. ..ايوه اي الجمال ده 😘 فارس: احنا قدام الناس بلاش شغل حمدي الوزير ده 😂 ..هحاول امسك نفسي 😁 (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير) النور قطع 😳 سيف: انا متفائل للجوازه دي 😂 فارس: وانا كمان 😂 ..طب كشاف اي حاجه يا ماما أو شمعه عشان العتمه دي .. سيف: ايوه وحياتك يا طنط عشان بخاف من العتمه عااااا😭 طااااااااخ.. سيف: عفريت عفريت ضربني بالقلم 😭😭 صوت الكبيات بتتكسر وحاجات بتقع.. فارس: انشف يلا انا اللي ضربتك 😂 سيف: انا اصلا اللي استاهل اني جيت مع واحد زيك ربنا ينشف ريقك زي ما نشفت ريقي يا شيخ 😭 ماما : اديني جبت الكشاف اهو اهدي بقي يا سيف 🤭 سيف: اضحكوا اضحكوا 🤨 بابا : غريبه يعني النور مش بيقطع بقاله كتير ايه اللي خلاه يقطع النهاردة 🤔 ..خلاص يا بابا تلاقيهم بيصلحوا حاجه والنور هيرجع علطول 🙂 سيف: بيصلحوا 😂😂 ده النحس يا اختي فارس: بس يا تافه 🙂 سيف: انا غلطان أن عدت اتكلم دايما قهرني وكاسفني كده ومش طايق ليا كلمه 😭 فارس : ايوه اهو انا كده وقبل ما تكمل كلامك مش هاطلق 😂 سيف: هاخلعك 😁 فارس: هاطلعك بالقميص اللي لبسه😂 سيف: اي حاجه احسن من عيشتي معاك يا راجل عشر سنين مستحمله ذلك واهانتك ليا ويا ريتك نافع الا ماشي بالبورشام 🙄 بابا وماما : 😳😳 ..😂😂😂مش قادرة بالبورشام يا فارس ليك مستقبل باهر . فارس: اسكت بقا الله يخربيتك هايقولوا علينا مجانين وبعدين ايه بالبورشام دي بتسوء سمعتي يا كلب 🤨 سيف: تنكر ولا تنكر 🤔 ..هييييه اخيرا النور اجي .. قام فارس ولسه هايحضني بقا حضن كتب الكتاب الرومانسي ده .. لقينا اللي بيصوت ويصرخ 😳 سيف: قلتلكم انا متفائل للجوازه دي وانا كلمتي ما تنزلش الأرض ابدا 😂 كلنا بنطلع البلكونه نشوف ايه اللي حصل 😢 ماما : في ايه يا وليه ايه الصويت ده🤔 * ده ابن ام سيد تعيشي انت ماما : اللي كان في الجيش في سيناء 🤔 * ايوه البقاء لله ربنا يصبر اهله 😢 ماما : يارب 👐 دخلنا جوه والصويت والعياط شغال .. بابا وماما سابونا ومشيوا .. سيف: احلي كتب كتاب ده ولا ايه 😂 فارس : عقبالك 😡 سيف: ده اكيد ما تعرفش اللي حصل 😂 فارس: ايه اللي حصل 🤔 سيف: مش ام احمد طلعت ام رنا يا برو 🙂 فارس: 😂😂😂😂 سيف: اه واللهي دي بدل ماتبقي جوازه هتبقي جنازة لاصحابنا وحبايبنا وكده المهم فين حضن كتب الكتاب والبوسه والعيييط والكلام الفاضي ده 🤔 ..الطبيعه معندانا يا سيف اه واللهي يا بني 😂 سيف: لا لن أتنازل لازم ولابد من هذا الحضن ها هتحضن ولا احضنلك انا احنا اخوات يا برو 😁 فارس : 🙂 سيف: وصلني ردك يا برو انا هاقوم احضن انا 😁 سيف قام لقي اللي بيمسكه من قفاه: بهزر بهزر واللهي انت حبيبي يا برو بلاش ضرب ايدك تقيله 🙂 فارس: سيف يا حبيبي 😁 سيف: قلب قلبي ❤️ فارس: مش كتبنا الكتاب وعلينا الجواب . سيف: حصل 😂 فارس: طيب .. سيف: طيب ايه 🤔 فارس: مش المفروض بقا العريس يقعد مع عروسته ويخرجوا بقا وكده 🙂 سيف: المفروض . فارس: طيب بس لوحدهم😁 سيف: كلام مظبوط خد راحتك يا برو 😂 فارس: سيف بطل استعباط 🙄 سيف: يعني بتطرد صاحب عمرك اوك يا فارس انتم كده ..... فارس: الرجاله تاخدونا لحم وترمونا عضم يلا خلص 😂 سيف:من كتر الناس اللي ب ميه وش وحشونا الناس اللي بوشين سمحونا خلاص اسفين معلش حقكوا علينا احنا اسفين 🙄 فارس: خلصت 🤨 سيف: خلاص ماشي 😁 بس بحب الجو الأسري ده خالص واللهي سيبوني قاعد شويه .. فارس: 🙂🙂 سيف: خلاص ماشي 🙄 مشي سيف اخيرا ... فارس: انتي عارفه أن ده تاني اسعد يوم في حياتي ❤️ ..وايه هوا اول اسعد يوم في حياتك 🤔 فارس: اليوم اللي هتبقي فيه احلي عروسه 🥰 ..يوه يا ولا بس بقا بتكسف ومابعرفش ارد هيييح 🥰 فارس:انتي بتتكسفي 😂 ..اومال مش عندي احاسيس ومشاعر برده ولا ايه المهم .. فارس: ايه 🤔 ..فين حضن كتب الكتاب اللي لازم ولا بد منه ده 😉 فارس: حضن بس دا انا تعبان 😉 ..احم لا خلينا في الحضن دلوقتي بس 😂 كنت قاعده جمبه شدني قعدني علي رجله ... روحت تلقائيا بيساه في غمازته 😳 فارس: 😳 يا واد يا شقي .. ..احم ..مش عارفه عملت كده ازاي بس علطول بقرا في الروايات أن البطله بتبوس البطل في غمازته فقلت اجرب 🤭 فارس: طيب غمازته بس مافيش حته تانيه شفايفه مثلا 😘 ..احم لا عيب الله 😂 فارس: طب حضن كتب الكتاب طيب 😁 لسه هايحضني ويشاء السميع العليم تحصل دربكه كده زي الرعد كأن في بيت وقع في الحارة 😂 فارس وانا اتجعزنا لدرجه اني قمت من علي رجله . فارس طبطب عليا : الف مبروك 🙂 ..الله يبارك فيك 😢 فارس: انا متفائل 🙂 ..انا اكتر 😁 فضلنا قاعدين نتكلم شويه الوقت معاه بيعدي في ثانيه ومشي ... دخلت اوضتي مسكت المفكرة بتاعتي وكتبت تفاصيل يومي انا عمري ما اتخيل غيرك يا فارس شريك حياتي ولا عمري الاقي حد زيك في طيبتك وحنيتك وحبك ليا انا بحبك يا فارس شكرا للقدر اللي وقعني قدام عربيتك شكرا للظروف اللي خلتنا نكون سوا ...قلبي ودقاته دول ملك ايديك ❤️🥰 ................. في الصباح ... صحيت من النوم بس بشكل جديد بصيغه جديده انا دلوقتي مرات فارس ابو الوفا 🥰❤️ لبست واتشيكت وخدت الساندوتشات ومشيت زي عادتي سبحان مقلب الأحوال اول امبارح لحد امبارح الصبح كان اسوء يوم في حياتي كنت حزينه جدا بس كله اتقلب بالليل بقيت اسعد واحدة صحيح دوام الحال من المحال... وصلت الكليه اه فرحي بعد 3 أيام يارب يعدي علي خير بس زهقنا من المشاكل عديه يا رب علي خير وماتكسرش بفرحتنا 👐 دخلت الكليه لقيت محاميحوا ورنا واقفين مع بعض... ..البست بتوعي حبايب قلبي ❤️ وحشتونييييييي خالص 😂 رنا : انتي اكتر ما جتيش امبارح ليه 🤔 ..ظروف 😂 محاميحوا : ايه كنتي مع الجو ولا ايه 😂 ..الواد هيموت عليا يا محاميحوا انا ما انكرش اني جميله بس مش للدرجادي يعني 😂 محاميحوا: يا واد يا واثق 😂 ..بصوا يا جماعه انا انكتب كتابي بقيت حرم فارس ابو الوفا 😂❤️ رنا : مبروك يا قمر 🥰 وحضنتني محاميحوا : مبروك يا نونتي ولسه هايحضني لقيت فارس واقف وعنيه بتطق شرار 😳 ..احم اجري يا محمد 😁 جريت زي الهبله وكذلك محمد ما أن فارس لو مسكه هينفخه مشاء الله تبارك الله الواد جامد جدا✋ مسكني ... اااااه ااه خلاص خلاص والنبي اسفه 😢 فارس وهوا ماسك قفايا : متجوزة ايه نانسي يا ختي😡 ..ماعاش ولا كان اللي يقول كده دا انت سيد الرجاله 😁 فارس: واقفه بتحضني راجل غيري طب كنتي احضني جوزك الاول 😡 ..فارس انت اتجننت دا هاني 😁 فارس: ليكي عين ترمي ايفيهات كمان 😡 ..اسفه واللهي ماعدتش مكررة دا محمد زي اخويا وبعدين راعي يا دفعه أن الناس بتتفرج علينا مش كده بلستيچي اللي اتمسح بكرامه اهله الأرض اهدي وقول هديت 😁 نزل أيده اخيرا ... ..مش معقول كده دا انا مراتك حتي بدل ما تقولي وحشتيني يا مراتي أو كده تفرهدني علي الصبح كده 😉 فارس: كنت جاي اقولك يا ختي 🙄 ..قلبي ❤️ قرة عيني . فارس: ما عدتش تتكرر تاني 🙂 ..ما عاش ولا كان اللي يكسرلك كلمه او يضايقك يا ابو ادم 🥰 فارس: ابو ادم 🤔 ..ايوه ابننا أن شاء الله 😁 فارس : أن شاء الله بس ايه القمر ده 🥰 ..ما انت الشمس يا فاروستي اللي بتخلي القمر جميل وبتديله النور ❤️ قضيت اليوم معاه ماروحتش محاضرات اتفسحنا اكلنا لعبنا وبدا يبقي قليل الأدب السافل 🤭 اموت انا 🤣 روحت البيت وانا بغني هات ايدك تحضن ايدي شوف حبك جوه وريدي قربت اقول يا سيدي رح اموت في هواك مش عايزك تبعد عني ولا عايز افضل مستني دا انا منك وانت مني وحياتي معاك ❤️ يا حياة الروح يا روح الروح يا دين النبي علي الحلاوة والجمال 🤣 يدوبك غيرت هدومي واكلت فضلت خيركم رز بفول اخضر من اللي قلبكم يحبه امي دي عليها حاجات يا جدع 😢💔 لقيت تليفوني بيرن .....وكانت الصدمه 💔 ..ايه 😳😖😖..يتبع .. ولسه اللي جاي تقيل مع الكاتبةالمجهول 😎