الفصل1
*رواية طفلتي المشاغبه↻≯🍒⸙•♡»»))*
*تابع قناة حـڪايـه فـي ࢪوايـه🦋 ً᭣ٌ᭫ ᨳ في واتساب:*
*https://whatsapp.com/channel/0029VakfoTc8qIzzKA6lLf2g*
*الفصل 1*
*الفصل 2*
*الفصل 3*
*الفصل 4*
*الفصل 5*
1
ريم : الو يا ماما انا في الطريق اهو
مريم مامت ريم : ماشي يا حببتي يلا بسرعة عشان الليل قرب يليل
ريم : حاضر ياماما
ريم بنت جميلة عتدها ١٥ ببشرة بيضاء و عيون بالون السماء و ملامحها طفولية بريئة دمها خفيف بتحب الضحك والهزار وليها اخ واحد اسمه اسلام
ريم خلاص كانت قربت توصل لاكن جات عربية خبطتها و اغمي عليها
- اهو ده الي كان ناقص يا انسة انتي سمعني يا آنسة
ولما مردتش اخدها معه العربية و اتجه الي اقرب مستشفي
في المستشفي
- بسررررررعة عايز ترولي والدكتور جه بسرعة و اخدوها الي اوضة العمليات
- يارب تكون كويس انا مش ناقص مصايب اوووف
استووووب
كنان الاسيوطي شاب عنده ٢٧ سنة من اغني اغنياء مصر والشرق الأوسط وذلك لانه لديه اكبر شركة استيراد وتصدير يمتلك بشرة قمحوية فاتحة و عيون خضراء وشعر بني ناعم
وبعد ساعة خرج الطبيب
كنان : ها طمني يا دكتور حصلها حاجة
الدكتور : لا هي كويس جدا وهتفوق بعد شوية هي بس رجليها اليمين و ايديها الشمال مكسورين و شوية كدمات بسيطة و كانا عايزين نستاذن حضرتك اننا نجبس رجليها ولا لا
كنان : شوف الازم يا دكتور و اعمله
الدكتور : تمام
وبعد ساعة ونص تقريبا الدكتور جبس ايد ورجل ريم وريم فاقت وعمالة تعيط
الدكتور : كده احنا خلاصنا حضرتك ممكن تنزل تحت و تتفع في الحسابات وتخدها عادي
كنان : تمام
ونزل و دفع الحساب و طلع تاني لريم و انصدم من جملها و شكلها الرقيق و قعد سرحان فيها لحد مسمع صوت شهقتها وهي بتعيط
كنان : احم يلا عشان هروحك
ريم بدموع : انت الي خرشمتني كدا
كنان : بقولك ايه انتي الي ظهرتي في الطريق فاجاة
ريم : وانت مش بتعرف تسوق متركبش عربيات تاني ثم ايه طلعتي فاجاة ده كان شارع طويل وانت الي دخلت في الرصيف
كنان : بصي انا مش هتكلم كتير مع عيلة زيك و انا هوصلك لحد بيتك من سكات
ريم : لا انا هتصل با اخويا يجي يخدني
كنان : يبقي احسن برضو
كنان ادها الشنطة بتعتها وطلعت الفون
ريم بصت لكنان
كنان : ايه في ايه متصلتيش ليه
ريم : الفون فصل جد
كنان : طب حافظة رقم اخوكي
ريم : لا
كنان : خلاص يبقي تعالي اوصلك
ريم : ماشي
و قرب عليها عشان يشلها ريم زقته
كنان : ايه في ايه
ريم : لا مش هتشالني شوف ممرضة تيجي تشالني
كنان : مفيش الكلام ده زي ماجبتك هخدك
و حملها رغما عنها
علي النحية الاخري في بيت ريم
اسلام بغضب : هي اتخرت ليه كده يا ماما مش قالتلك في الطريق ايه الي اخرها
مريم : معلش يا حبيبي الغايب حجته معه يمكن الموصلات صعبة ولا حاجة
اسلام : مالو بنتك تسمع الكلام و خلتني اجبها مكنش ده يبقي حالها
نرمين : مهلش ياحبيبي اكيد زمنها جاية
اسلام : لا وكمان قفلة موبيلها ده لما تجيلي
نعرف الشخصيات
اسلام بسيوني اخو ريم الاكبر عنده ٢٦ سنة دكتور جرحة مخ واعصاب و يمتلك بشرة قمحوية وعيون عسلية و بجسم رياضي مفتون العضلات
نرمين ٢٤ سنة زوجة اسلام و هي بنوتة جميلة شعرها اصفر بعيون عسلية وجسد ممشوق وليها اخوات الي هو كنان و جاسم هنعرفه بعدين و بتحب اسلام وهو بيحبها وليهم قصة حب هنعرفها قدام
في العربية عند ريم وكنان
كنان : ممكن اسالك سؤال
ريم : هشششش اسكوت خالص يالي خبطني بالعربية وخليت عضمي يتفشفش
كنان بلا مو بلا : انتي كانت ريحة فين في الوقت الي خبطك فيه وليه مامتك ولا بابكي مش معاكي
ريم : اولا كانت في درس وكانت مروحة ثانيا انا بابا متوفي ثالتا وده الاهم شيفني طفلة يعني عشان مامشيش لوحدي
كنان بسخرية : ايوة طبعا طفلة
ريم : طب اسكت خالص
كنان : عنوان بيتك ايه
ريم : شارع ****
كنان بصدمة : مستحيل انا كمان رايح هناك
ريم : بجد طب رايح لمين بقا هناك يمكن اعرفهم
كنان : رايح لاختي نرمين تعرفيها
ريم : اوعي تقول نرمين الاسيوطي
كنان : وانتي عرفتي منين؟
ريم : عشان جوزها يبقي اخويا
اوقف السيارة كنان بصدمة وغضب شديد : انتي قاالتي ايه
ريم بخوف : اسلام جوزها يبقي اخويا
كنان ولف بالعربية و سلك طريق تاني اخر
ريم بخوف :هو في ايه مش الطريق ده انت ماشي غلط
كنان بغضب:.....
يتبع
2
كنان بغضب جحيمي وشكله بقا يخوف : اخرسي خالص انتي فاهمة انتي نهايتك انتي و اخوكي علي ايدي
ريم بخوف : يعم انت مجنون و جاي تطلع جنانك عليا ولا ايه
كنان بزعيق وصوت عالي: بت انا علي اخري و ممكن دلوقتي ارتكب جناية فاتكتمي خالص
ريم بابتسامة بلاهاء : بص انت هتنزلني علي جنب كده وانا هعمل نفسي لا كان حصل حاجة ولا شفت حاجة وانا مش هقول لحد انك خبطني وانا اصلا معرفش اسمك فاطمن نزلني بقا هنا الهي تنستر
كنان بغضب : انتي عبيطة يا بت ولا هبلة ولا ايه حكايتك ثم انزلك و اسيبك ده انا هخلكي تتمني الموت و مطلهوش انتي واخوكي ال*****
ريم بغضب : لا بقولك ايه كله الا اخويا ده صفره برقبتك
كنان بغضب جحيمي واوقف السيارة وامسك شعر ريم : اخوكي ده ازبل و اوس*خ واحد في الدنيا وانا هعمل في زي معمل فيا هحرق قلبه عليكي زي محرق قلبي علي اختي ..و.. و ..و
ريم بدموع : سيب شعري وانت كداب اخويا مفيش زيه ولا في اخلاقه ولا في أدبه
ساب شعرها بغضب وأكمل طريقه و ريم عمالة تعيط و تصرخ وتدبد برجلها السليمة وتعيط
كنان واخرج من جيبه مسدس حطه علي رسها : اخرصي مش عايزة اسمع صوتك خلي دموعك دي لبعدين هتحتجيها
ريم خافت وسكتت
عند بيت ريم
اسلام بيلبس هدومه ونازل : بصي انا هنزل اسال عليها في السنتر يمكن رجعت تاني او نسيت حاجة و راحت تجبها ولو جات رني عليا وقاليلي وخالي بالك من ماما وطمنيها لحسن يحصلها حاجة
نرمين بقلق : ان شاء الله تلقيها او هي ترجع باذن الله و ماما دي في عنيا خلي بالك من نفسك
اسلام بحزن : حاضر يلا سلام
نرمين : يلا سلام
ونزل اسلام ونرمين دخلت خوا وكانت مامت رسم قعد منهارة من العياط
نرمين بشفقة وحزن : خلاص يا ماما اسلام راح يشوفها و ان شاء الله هيرجع بيها و اكملت بمرح ثم مكنتش كام ساعة الي اتخرتهم تلقيها قعدة بتشرب عصير مانجا و مقضيها بس انتي بس ادعلها
مريم والدموع علي خدها : يابنتي دي عمرها متاخرت كده واللهي لو حصلها حاجة انا مش هستحمل وهروح وراها علي طول
نرمين بحزن : بعد شر عنك وعنها متفوليش عليها ان شاء الله خير
مريم : ان شاء الله يا حببتي
عند ريم
اوقف كنان السيارة امام قصر غاية في الروعة والرقي و الفخامة لا تستطيع الكلمات ان توصفه
ونزل وفتح الباب العربية وبيشد ريم من ايدها السليمة
ريم بتبعد و خايفة وبتعيط جامد : لا و نبي انا انا عايزة اروح ونبي سبني انا مش عملت حاجة
كنان وبكل برود كانه مسمعش حاجة شدها و اخدها من العربية وامر الحرس انهم يركنوها وشايل ريم وريم بتعيط وخايفة جدا
طلع بيها الجناح بتعه و رمها علي الكنبة و قال وهو بيقرب منها :.......
يتبع
3
كنان بغضب جحيمي : بقالك ايه ياروح امك انتي هتنفزي كل الي الي هقولك عليه من غير متغلطي غلطة و لو غلطي التمن هيبقي حياتك انتي ساااااامعة
ريم بغضب : متزعقش كده حد قالك اني طرشة و جعتلي ودني
كنان بغضب ولا مبلا : انا اقولك الكلام يتسمع فاهمة يابت انتي
ريم بهدوء : بص ياسمك ايه انا كل الي فهمته منك ان نرمين تبقا اختك مع ان احنا مشفناش وشك في الفرح حتي و ان انت و زعلان مع اخويا مظبوط كلامي
كنان: ايوة مظبوط
ريم : خلاص انت مشكلتك مع اسلام اصلا ليه تقرفني انا بص انت هترحله كده زي شاطر وتصفو خلفكوا ده ودي او امسكوا في بعض كلوا بعض كده ومحدش هيحوش و سبني انا عشان انا مليش زنب وعايزة اروح اوكي
كنان : لا يحببتي ده انتي الوسيلة الوحيدة الي هنتقم منها بيه يعني انتي اصلا الموضوع كله
ريم بنفاذ صبر : اللهم مطولك ياروح ولا ولا روحني يلا عشان انا خلقي بقا في منخيري و مش قدرة اتكلم و عايزة انا ثم مش شايف انت عملت فيا ايه ده انت خلتني عاملة زي نصة الي كان في فيلم غبي منه في يبقي كده خلاص هتعمل فيا ايه تاني
كنان بغضب : هتجوزك
ريم بضحك : ههههههه انت اكيد بتهزر يابني ده لسه بجيب السرلاك بتاع الاطفال واكله قال تتجوزني قال هههههه
كنان بغضب : واللهي ما بهزر وهتشوفي
ريم : مينفعش عشان مش موفقة و بص احنا رغينا كتير و الساعة دلوقتي تلقيها عدت ١١ وانا عايزة انام انت تروحني انهارده وان شاء الله نشوف الموضوع ده انا وانت وماما وناهد وكلنا
كنان بجمود : لا مهو مش بمزجك يا قطة بكره كتب الكتاب
ومستناش رد منها و مشي وقفل الباب بالمفتاح
ريم : احيه ده طلع مجنون اعمل ايه يا ربي حتي الفون فاصل مش كانت سالته علي شاحن للموبيل ده انا غبية
اما علي النحية الاخري عند الخدام
سارة بغضب وغيرة : شوفتي البت الي كان شيالها و طلع بيها دي دي حتي مش حلوة ده انا احلي منها
سما بضحك : هو انتي حلوة يا سارة وكل حاجة بس البت بصراحة جاااامدة صراحة تستاهله ههههههه
سارة بغيرة : ولا حلوة ولا حاجة ده كله تلقي مكياج ثم هو اصلا هياخد منها الي عوزه ويرميها زي الكلبة
دادة سناء و سمعت الحوار : متخرسي يابت انتي وهي وشافوا شغلكوا و ثم البنت يا حبة عين امها باين عليها بنت ناس ومش وش بهدلة ربنا يهدي و ميعملهش حاجة
سارة بغل : يارب يموتها و نخلص
دادة سناء : استغفر الله العظيم يا رب
نعرف الشخصيات
دادة سناء هي ست طبية جدا و كانت بتشتغل من بدري عند كنان ولما كبرت في السن كنان جاب اتنين تنين يسعدوها
سارة بنت عندها ٢٥ سنة مش متعلمة و بتحب كنان جدآ و بتحول تلفت نظره دايما بس هو متجاهلها و مش مديها وش
سما وهي صحابة سارة وبتحبها عندها ٢٦ سنة و خدة اعدادي و ابوها وامها ماتوا وهي بتشتغل عشان تصرف علي اختها الصغيرة
عند اسلام
اسلام راح السنتر وسال عنها وقالوا دي مشيت من بدري و سال في كل المستشفيات عنها بس برضو ملقهاش و اخر مزهق راح القسم يبلغ اسلام دخل و قعد قدام الضابط
اسلام : لو سمحت كانت عايزة اعمل بلاغ عن اختفاء طفلة عندها ١٥ سنة من الساعة ٦ المغرب كده ولحد دلوقتي مرجعتش لحد دلوقتي
الضابط : تمام يا فندم حضرتك ممكن تيجي بعد ٢٤ ساعة وتيجي تقول كده لكن حاليا انا مقدرش افيدك بحاجة
اسلام بعصبية و خبط علي المكتب بايده : يعني ايه بعد ٢٤ ساعة افرض بعد ٢٤ ساعة دول البنت جرلها حاجة و ممكن تتقتل ازي يعني هقعد استني ده كل اضمن منين انها متموتش في الوقت ده او يحصلها حاجة
الضابط : اتكلم بأسلوب احسن من كده انا لولا اني مقدر حالتك كانت زمانك مرمي في الحجز و انا بنفذ شغلي وبس وانا مش هقدر افيد حضرتك فا اتفضل بكل هدوء اطلع برة
اسلام خرج و كان هيموت من القلق و الخوف علي ريم ومش عارف يعمل ايه ولا يروح فين و روح البيت وهو بيقدم رجل و بآخر التانية و كان زعلان جدا و ماسك دموعه بالعافية
نرمين اول مشافت الباب بيفتح جريت هي و مريم عشان يطمنوا
مريم بانهيار : فين اختك يا اسلام اختك راحت فين بنتي جرالها ايه؟
نرمين : ايه اسلام عملت ايه
اسلام بضعف : ملقتهاش
مريم سمعت الكلمة وقعدة في الارض بتعيط و قلبها بيتحرق علي بنتها الي متعرفش اذا كانت عايشة ولا مايتة
نرمين قعدة جمبها توسيها و طبطب عليها و اسلام دخل الاوضة و أول مدخل نزلت دموعه الي عمرها منزلت في حياته حتي لما ابو لما مات معيطش بس كان حزين جدا عليه دلوقتي خايفة يفقد اغلي واحدة علي قلبه
وعدي اليوم وجه اليوم الي بعده
عند قصر الاسيوطي
كنان قام من النوم و اخد شور و لبس هدومه و راح لريم فتح الباب لقي انها كانت نايمة و باين عليها التعب و كان شكلها كيوت جدا و زي الملايكة نايمة علي وشها و شعرها الطويل مغطي ضهرها كله و كان منعكش شوية بس حلو قرب منها كنان و مصحهاش و فضل بصص فيها و بيتامل وشها البريء الطفولي بستمتع وعدت الساعات كانها دقايق لحد ما ساعة بقت ١٢ الضهر و ريم لسه نايمة كنان مسك ايديها السليمة وبيصحيها
ريم بنوم : بس ياماما بقي عايزة نام
كنان حط ايده علي شعرها و بيملس عليه بحنان و مشفق عليها انها هتدفع تمن غلطات اخوها
وبيقالها : يلا بقا في عروس تنام في يوم كتب كتبها
رين وهي لسا نايمة ومغمضة عنها : احيه هو ده مكنش حلم
كنان : لا مش حلم يلا بقا اقومي
ريم وهي لسه نايمة : امشي يالا اطلع برة بلا عروسة بلا جموسة و اقفل النور انا لسه منمتش
كنان : قومي الساعة ١٢ انتي ايه يا بنتي غيبوبة
ريم وهي مغمضة عنها ولسه عايزة تنام : ياض مشفيقالك انا امشي ونتعراك لما اصحي
كنان : يعني مش هتقومي طب اهو
اقترب منها و طبع قبلة قوية علي خدها
ريم قامت بسرعة و مكسوفة من الي حصل ووشها اتقلب طماطم و مسكت خدها والي بسها في و وهبا رحت بكل ما اعطها الله من قوة اديته قلم علي وشه خلته برق بعينه و مش مصدق الي حصل راح قرب منها و مسكها من درعهتها الاتنين وقال و عيونه بطلع شرار : ده يومك اسود ومهبب علي دمغك بطين
ريم بغضب : الله طب ما انت الي قليل الادب
كنان وبيقربها منه و عيونه قلبت اسود و و بطلع شرار : وحياة القلم الي ادتهوني ده لربيكي من اول وجديد
وسبها و خرج من الاوضة و ريم اول ما قفل الباب دخلت الحمام و اخدت شور بس مجبتش الميا علي رجليها واديها المتجبسين و خالصت و قامت بصعوبة ولبست هدمها تاني
كنان كان بيتكلم في الفون : الو يا احمد
احمد بمرح : ايه يا عم مش حرم عليك متجيش الشركة النهارده و تسيب كل الشغل علي دمغي انا
كنان بجدية : معلش يا احمد بص انا بتصل بيك عشان اقولك ان انهارده الساعة ٥ كده تكون عندي عشان كتب كتابي
احمد بصدمة : كتب كتاب مرة واحدة ومن غير متقولي وانا اخر من يعلم
كنان: اه يعم كتب كتاب وانت اصلا اول من يعرف و مش هقول لحد غيرك
احمد : ليه كده يعني و عشان ايه ده كله ومين بقا تعيست الحظ اقصد سعيدة الحظ
كنان : اخت اسلام بسيوني
احمد بصدمة : ايه .....
يتبع
4
احمد بصدمة : ايه انت بتقول ايه اسلام ملهوش اخوات
كنان : لا يحبيبي طلع ليه و مخبي علينا الو** وقال انت كانت بتدفع عنه
احمد : طب ايه الي مخليك متاكد كده مش ممكن تكون مش اخته
كنان : لا اخته
احمد بخبث : طب هي حلو بقا علي كده
كنان بغضب : وانت مال اهلك حلوة ولا وحشة
وقفل الخط في وشه
استووووب
احمد البرشومي عنده ٢٨ سنة صحب كنان من وهما صغيرين و عارف عنه كل كبيرة وصغيرة وبيحبه جدا وبيعتبره زي اخوه واكتر و هو شاب وسيم مفتون العضلات بعيون زرقة جميلة وهو وحيد وملوش أهل ابو و امو ماتو في حدثة عربية
نرجع للرواية
كنان اخد الفطار من الخدامة و طلع بيه فوق عند ريم
عند الخدم
سارة بغضب : ده عمره متاخر عن الفطار كده و مش بيحب كمان يفطر الا وهو في الجنينة وفوق كل ده دخل المطبخ الي في حياته كلها مخط خطوة واحدة هنا هو ايه الي حصل
سما : يست واحنا مالنا خلينا في حالنا
سارة بغضب : واللهي لو حصل الي في بالي نهاية البنت دي علي اديا
دادة سناء : ما تتلمي يا بت هو في ايه انتي عايزة ايه منها و ليه كل ده
سارة مردتش وسكتت
عند كنان و طلع لريم و فتح الباب لقي ريم حطة فوطة علي شعرها و قعدة علي السرير و زعلانة كنان حط الصنية الاكل علي التربيزة و قرب منها و شال الفوطة من علي شعرها وجاب الاستشوار و مشط
ريم : ايه في ايه ليه عملت كده
مردش عليها و شالها و حطها قدمه و شغل الاستشوار و نشفلها شعرها
ريم : طب خلاص شكرا اوعي بقا
كنان بغضب : شششششش ايه مبتعرفيش تسكتي دقيقة علي بعضيها ايه ده .. ده انتي صداع
ريم لفت ليه بحزن : انا عايزة اروح
كنان لفها تاني وجاب المشط و بدا يسرحلها شعرها : مفيش مرواح
ريم بغضب طفولي : لا في
كنان بصوت عالي : قولت مفيش يبقي مفيش انتي مقلتيش اسمك ايه بقا
ريم وهي بتبعد من قدمه : وانت مال امك
كنان بغضب راح شدها تاني و سرح لها شعرها بعنف
ريم بوجع : اااااه شعري براحة
كنان : مانتي لو محترمة مكنتش هعملك كده يلا قولي اسمك ايه
ريم بهدوء : ريم
كنان : وانا كنان
كنان خلص لها تسريح و قال : طب يلا يا ريم عشان نفطر
وجاب الصنية الفطار و راح عشان يكلها ريم قفلت بقها و لفت وشها النحية التانية
كنان : و ده اسمه ايه ان شاء الله
ريم بغضب : عايزة اروح
كنان بيرود : انسي
ريم بصت له و عيونه فيها دموع : اعااا اهي اهي انت حرامي و خطفتني و انا هبقي اقول للبوليس اعاااا اهي اهي ااه
قطع كنان عيطها و هو بيحط الاكل في بوءها
ريم خلصت الي في بوءها و رايحة تعيط تاني كنان حط الاكل في بوءها تاني و ريم بصت له بعد مبلعت الاكل لقته بيضحك جامد عليها ريم ونسيت خالص و ضحكت معه
عند بيت ريم
اسلام نزل و عمل البلاغ و رجع البيت تاني و مامت ريم مبطلتش عياط و نرمين بتحول تهدي فيها
نرمين : ها عملت ايه
اسلام : هكون عملت ايه يعني عملت بلاغ
نرمين بحنان : طيب يحبيبي روح غير هدومك و انا هعملك فطار عشان انت مفطرتش ولا ماما كمان
اسلام بغضب : ماما ازي مفطرتش دي تعبانة و بتاخد علاج لازم تاكل
نرمين : روح اتكلم معها واللهي انا اتحيلت عليها كتير و هي مش راضية
اسلام : طيب روحي يا نرمين اعملي الفطار يا حببتي
نرمين : حاضر
اسلام راح لامه لاقها في اوضة ريم و وخدة هدوم ريم في حضنها و عاملة تعيط
اسلام : ماما
مريم بحزن وصوت ممبوح من العياط : ايه يا حبيبي
اسلام : ماما انتي تعبانة لازم تاكلي مينعش كده
مريم : مليش نفس يا حبيبي
اسلام : ماما ريم انا هلقيها ان شاء الله وانا اوعدك بس حافظي انتي علي صحتك و اكمل ببتسامة و بيرفع وشها ليه انتي اكيد مش عايزة ريم تشوفك وانتي زعلانة كده او وانتي تعبانة و ريم هتزعل كده تعالي يلا
مريم اقتنعت بالكلام واسلام اخد الفطار و قعدو في البلاكونة يفطروا
عند ريم وكنان
كنان بعد مخلصوا شال الفطار و نزله تحت و رجع تاني لريم
كنان : ريم
ريم : نعم
كنان : بصي احنا هنكتب الكتاب انهارده و مش عايزة اي غلطة اوكي
ريم : الله الله الله طب ماكنا كويسين من شوية كتب كتاب ايه و هبب ايه بس انا عايزة ارررررروح ده لحين
كنان بغضب : انا قالت الي عندي و لو مسمعتيش الكلام مش هيحصلك طيب
ريم : ولا ولا بقالك ايه انفصام في الشخصيه محبش هو الي مش هيحصلك طيب هتعمل ايه بقا
كنان بغضب : هوريكي
وقام و جاب تابلات و ورهولها
ريم بفرحة : ماما و اسلام
وبتلمس الشاشة و تعيط
كنان بجمود : بصي بقا يا حلوة انتي لو مسمعتيش الكلام هخلص علي اخوكي وامك و في واحد قاعد قصدهم بقناصة وانا لو اديته بس اشارة امك و اخوكي هيبقي في خبر كان
ريم واخدت التابلات في حضنها و بتعيط : لاااا لااااا مش تاذيهم
كنان وحط رجل علي رجل : خلاص تسمعي كلامي
ريم بصت لتبالات تاني وقالت بدموع : حاضر
كنان ببتسامة خبيثة : شاطرة يا روحي .. شوية كده و هخلي الدادة تيجي تلبسك الفستان الي هيجي بعد شوية و اذا اعترضتي و اللهي انتي عارفة انا هعمل ايه
ريم ولسه حضنة التابلات و مسكة فيه : حاضر
كنان قرص خددها و ابتسم : احبك وانتي مؤدبة
ريم وبصتله بطرف عنها وقالت بسخرية : بس يا بابا
كنان قرب منها عشان ياخد منها التابلات ريم مسكته جامد و بصتله بترجي : بليز خاليني اتفرج عليهم لحد ميخلصوا و خده تاني
كنان اشفق عليها و قالها : حاضر
ريم : حضرلك الخير ياضنايا هههه
كنان بضحك : ههههههه ضنايا هههه ده انتي فظيعة و شوية و اسلام اخد مامته و دخله
ريم زعلت و اديته التابلات تاني
راح اخده و خرج و بعد شوية جه الفستان و كانت الساعة قربت علي ٤ ريم فكرت في فكرة و قالت هتجربها و ....
يتبع
5
ريم فكرت في فكرة وقالت هتجربها
وفعلا بعد شوية الفستان جه و دادة سناء طلعت لها عشان تلبسها و بعد اما خلصت لها ريم وقفتها
ريم : لو سمحتي ممكن متكليش لكنان اني خلاصت وكمان عايزة شاحن فون بس يكون سامسونج
الدادة سناء : حاضر يابنتي بس اسمعي متفكريش في حاجة تعصب كنان بيه هو طيب اوي واللهي بس هو عصبي شويتين
ريم : حاضر بس جبيلي الي قولتلك عليه بليز
دادة سناء : حاضر هخلي سما تجبهولك
ريم ببتسامة : شكرا اوي
دادة سناء : الشكر لله يابنتي
وخرجت و بعد كام دقيقة جات سما و ادتها الشاحن و خرجت ريم اول ما سما خرجت طلعت مفتاح البيت بتعها عشان تحطوه في الباب بحيث الي يجي يحط المفتاح عشان يفتح المفتاح مش يدخل و جابت الفون بتعها الي خبته من كنان و حطته في الشاحن و ابدات تفتحه بسرعة
سما كانت نزلة علي السلم و قبلت كنان
كنان : هي مجهزتش لحد دلوقتي ولا ايه
سما : لا يا باشا هي جاهزة بس قالت نجبلها شاحن موبيل
كنان عيونه قلبت جحيم و راح طلع بسرعة لريم
كنان بيحول يهدي نفسه : ريم افتحي
ريم اول مسمعت صوته خافت جدا ليكشها : ثواني لسه مخلصتش
كنان بنفاذ صبر : افتحي عشان جيبلك حاجة حلوة
ريم : مقالنا استنا حاضر
كنان بزعيق وصوت عالي : افتحي يا زفتة انتي لكسر الباب علي دماغك
ريم مدتلوش اهتمام وكملت الي كانت بتعملوا و فتحت الفون وبترن علي اسلام اخوها
- رصيدكم الحالي لا يسمح با جراء المكالمة يرجي الشحن و اعدة المحولة
ريم : اه يا ولاد الك*** يا حرمية ده انا لسه شاحنة قبل ماتخطف
كنان كسر الباب و عينه بطلع شرار : اتصلتي بمي
ومكملش جملته و أنصدم من جملها و شكلها الطفولي الفستان كان نبيتي الي كان لايف جدا علي بشرتها البيضة و في الوسط حزام ابيض و كانت مسيبة شعرها الطول علي ضهرها و كان شكلها ميتوصفش و فاق من سراحنه علي صوتها وهي بتقول
ريم بخوف : اقسم بالله لو حلفتلك اني مرنتش علي حد عشان مش معيا رصيد مش هتصدقني
كنان بغضب و صوت عالي : هاتي الزفت الي في ايدك
ريم خبته ورا ضهرها : خلاص ونبي سيبوا معيا ومش هعمل بيه حاجة
كنان بغضب : انا سكتلك كتير و لو اتعصبت تاني صدقيني ما هخلي في جسمك حتة سليمة يلا هاتي
ريم و هي بتديله الفون : خد خدك ربنا
كنان لف ليها تاني : بتقولي حاجة
ريم : لا ابدا
كنان : طيب يلا عشان الماذون تحت و عرفة لو عملتي حاجة و احنا تحت متلميش الا نفسك
ريم : طيب
وشالها و خرج بيها من الاوضة
راحت ريم بتشد شعره و بتقول : فرحان بشعرك و مسشورهلنا
كنان وقف : طب سيبي طيب
ريم سابت شعره و لسه هيمشي راحت ريم ضربته علي قفاه
كنان بغضب : ما تتلمي بقا الله انتي استحلتيها
ريم : اصل اقفاك شتمني
كنان وقف تاني هتسكتي ولا مش هتسكتي
ريم بضحك : هههههه مش هتعرف تعملي حاجة هههههه
كنان : تمام
ومسكها و قربها منه و طبع قبلة عنيفة علي شفيفها
كنان : ها اعرف ولا معرفش
ريم عيطت جامد و صوت عيطها بقي عالي
كنان رجع بسرعة الاوضة وحطها علي السرير : بس هششششش يفتكروني بعذبك يا بت اسكتي
ريم وهي بتعيط : اعااااا اهي اهي انت اغتصبتني اعاااا اهي اهي
كنان بصدمة : فين ده يابنت الكدابة
ريم و مستمرة في العياط : اعاا لسه حالا اعااا اهي اهي
كنان : طبعا ما هي طفلة اقول ايه بس ياربي لا يحببتي انا عمري معمل كده فيكي دي بو*سة عادي
ريم بطلت عياط : بجد
كنان : اه بجد و يلا امسحي ده موعك عشان ننزل
ريم مسحت دمعها زي الاطفال وهو ابتسم و شالها ونزل بيها تحت عند المأذون
احمد انصدم تلات صدمات الصدمة الاولي من جمالها و الصدمة التانية من انها صغيرة اوي و الصدمة التالتة ان هي متجبسة
كنان قعدها علي الكنبة و ريم كانت خايفة
احمد : كنان عايزك ثانية
كنان قام معه و قاله : ايه في ايه
احمد بغضب : انت غبي يالا ولا ايه دي طفلة حتي لو كانت عايز تنتقم من اسلام دي مهما كان طفلة عارف يعني ايه طفلة
كنان ببرود : ملكش دعوة اعمل الي انا عايزه انا حر
احمد : ماشي يا صحبي اديني قولتلك اهو و حظرتك
كنان : طيب ماشي يلا بقا
احمد بخبث : بس طلعت بطل يالا يا كنان يبختك وبيغمزله
كنان بغضب ميعرفش ايه سببه راح ادله بالبكس في وشه
احمد بوجع : اااه ليه كده يابن المفترية
كنان مردش عليه وخرج برا
والماذون بدا يبدا في شغله وقال : موفقة يابنتي تكون زوجة كنان الاسيوطي علي سنة الله ورسوله
ريم : لا مش موافقة و الراجل ده خطفني يا عمو و هو الي خبطني بالعربية و بيعزبني و بيضربني و بيخليني من غير اكل و بيطفي في قفيا الساجير يا باشا
كنان بصص لها بصدمة من الي قالته و فاجاة الماذون بدا يلم حاجاته
كنان بغضب ...
عند بيت اسلام
وكان راجع من القسم وهو تعبان و زعلان جدا وفي حالة لا ترضي حبيب ولا عدو
نرمين بحزن : مفيش اخبار
اسلام بتعب : لا
نرمين : مبقتش عارفة اعمل ايه ماما مش بترضي تاكل خالص و حالتها صعبة و مش بتاخد الدواء اصلا
اسلام : يارب اعمل ايه يارب اقف معيا المصايب جاية من كلها مرة واحدة اعمل ايه بس
( وكما يقال المصائب لا تاتي فرادة لازم تجيب اصحابها ويعمل قاعدة عرب 😌😂)
اسلام : طب هاتي الدواء و الاكل يا نرمين انا عارف اني تعبتك معيا الفترة دي بس استحمليني
نرمين بحب : تعبك راحة يا حبيبي
اسلام دخل لامه و قال : ماما حببتي انتي عايزة ريم لما تيجي تشوفك تعبانة كده انا خلاص عاملة بلاغ و هما ان شاء الله هيلقوها
مريم بحزن : ماش يا حبيبي كتر خيرك
نرمين جابت الاكل و قاعده كلهم ياكل و هم مكنش ليهم نفس بس كانوا بيكلوا عشان مريم تاكل وتاخد الدواء بتعها
كنان بغضب وطلع من جيبه مسدس وقال : اقعد ياشيخنا و كتب لا خلص عليك
الماذون قاعد و كمال كل حاجة وقال جملته الشهيرة : بارك الله عليكم و جمع بينكم في الخير
كنان بص لريم بتواعد
ريم بصوت عالي : خير مين يا جماعة الحقووووني
كلهم من شيوا و احمد سلم علي كنان و قاله : اوعي يا كنان تضربها و لا تزعلها حرام عليك دي معما كان طفلة
كنان وبيجذ علي سنانه : طب يلا برا يا حنين
احمد بضحك : ههههه طول عمري يابني
كنان قفل الباب في وشه و جري بغضب و شالها وطلع بيها الجناح بتاعه
كل ده تحت نظارت الخدم
سارة بحقد : ونعمة لوريها متها علي ايدي بقا حتة العيلة دي تضحك عليه
سما : يابنتي تضحك عليه ايه دي قالت مش موفقة و كنان غصبها عليه علي فكرة
سارة بغضب : مليش دعوة البت دي لازم تخرج من حياته
سما : ده انتي دماغك في المهلبية خالص انا ريحة اساعد دادة سناء
فوق عند ريم وكنان
كنان بيقرب منها بغضب جحيمي و ......
يتبع