❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 2️⃣ ❵ـــــــارت☟
*روايـه/عـشـق ادمي قلبـها💗🫀*
الحلقه2 /3
https://whatsapp.com/channel/0029VasyRxhBPzjPQqZKqw1B/100
الجزء الثاني 🦋 بقلم شروق حسام 🦋
_" وبعد ما أديك فرصة هتوفي بوعدك ومش هتقرب منها وهتطلقها وترجع لي تاني "
تميم بلهفة " أيوه بوعدك وأنا عمري ما أخلف بوعدي يا حسنائي "
حسناء برفعة حاجب وسخرية وهي بتبص في الموبايل " وهي الحلوة عارفة أنك تعبان "
تميم بوجع " لا متعرفش ومحدش يعرف غيري أنا وأنتي "
_" تمام يا تميم بس خلي بالك وأنت بتأخد العلاج متروحش البيت عشان أنت عارف أن علاجاتك ليها أثرها الجانبية وممكن يحصل حاجة "
تميم سكت سيرة مرضه لوحدها بتوجعه وحسناء ضغطت علي الوتر الحساس عنده
................
بعد أسبوع
كان تميم كتبت كتابه علي علا واتعمل فرح كبير مصر كلها حضرته لأن تميم من عيلة غنية جدا
حسناء اتفرجت علي كل ده في الأخبار لأن فرحه بقي ترند بصت لكل ده بقهر المفروض هي اللي تكون مكانها المفروض تكون هي أول واحدة في حياته المفروض كان ده فرحهم وقبلها تفضل تلف معاه علي فستان الفرح وتفضل تنكش فيه
فضلت عمالة تعيط بحرارة وقهر ليه هي يحصل فيها كده هي مش قادرة تتحمل الوجع اللي بتحبه وبتعيشه
موبايلها رن وكان تميم كنسلت ومردتش فضل يرن كتير وهي مردتش لحد ما لقت أخوه هو اللي بيرن
حسناء بصراخ " نعم ياااا تيم عااااايز ايه حل عني بقي أنا مش قادرة أتكلم مش ناقصة وجع قلب أكتر من كده حلللل عنيييي أرحموا من في الأرض يرحمكم من في السماء "
تميم بوجع " اهدي يا حبيبتي عارف قد ايه أنتي موجوعة بس والله هم كلهم كلم شهر وهنبقي سوا وهناسيكي كل ده "
حسناء بصراخ أعلي " أنت تخرس تخرس خالص أنت وجعتني بطريقة محدش يتخيلها وجعتني أكتر ما أهلي وجعوني أنت حسستني انِ رخيصة "
_" اششش اهدي أنت أغلي حد في حياتي يا حنة "
حسناء فصلت الخط في وشه وهو حاول يرن عليها أكتر من مرة بس مردتش وهنا عرف انها عايزة شوية وقت لوحدها فسابها علي راحتها ومرنش
................
في شقة راقية
كان عمال يلف حوالين نفسه زي الأسد الجريح حبيبته تعبانة ومنهارة بسببه ليه عمل كده فيها للدرجة دي ماهمهوش مشاعرها ولا حبهم
بس هو السبب أيوه أبوه هو السبب في كل اللي بيحصله هو اللي دمره
_" أنت كويس يا حبيبي "
_" اخرسي متقوليش حبيبي أنا مش حبيبك "
علا بغضب " لا حبيبي احنا بنحب بعض أنت نسيت كل اللي بينا وحبنا الكبير اللي كان اللي بيحلف بيه الكل "
_" كان فعل ماضي وعمره ما هيرجع "
تميم حس بوجع فراح بسرعة خد علاجه وهو بينهج حاول يخرج برا الشقة بس علا منعته بحضنها
_" خليك معايا ومتسبنيش "
تميم بهلوسة " وأنا مستحيل أسيبك يا حسنائي "
وفي لحظات كانت مراته قولا وفعلا
#عشق_أدمي_قلبها
#شروق_حسام
الجزء الثالث 🦋 بقلم شروق حسام 🦋
تاني يوم الصبح
تميم بنعاس " حسناء يا حبيبتي بتعملي ايه "
علا بغضب " حسناء حسناء حسناء ايه مين حسناء أنا علا مراتك "
تميم أول ما سمع صوتها اتنفض من مكانه وبص حواليه واتصدم صدمة عمره
تميم بهمس وهو قرب يتجنن " أنا خونتها أنا خاين فضلت أوعدها كتير وفي الآخر خلفت بوعدي "
علا قربت منه وحطت ايديها علي دراعه بحب " تميمي سرحان في إيه "
تميم بصراخ وقرف " ابعدي عني ومتقربيش انتي ازاي تعملي كده ازاي تسمحي لنفسك تقربي مني "
علا بصدمة " اقرب منك وازاي اسمح لنفسي أنا مراتك يا تميم وده حق من حقوقي لا عيب ولا حرام "
تميم قام غير هدومه وراح ركب عربيته ووصل عند فيلا أهله
تميم بصراخ " بابا انت فيييين باااااباااا "
تيم بخضة " تميم بتزعل ليه أنت كويس "
تميم بجنون وهو بيقرب منه وبيهزه بجنون " أناااا اتدمررت يا تيم اتدمرت خلاااص هي مش هترجع لي ومستحيل تبص في وشي تاااااني بعد اللي حصل أبوووك دمرني هو السبب فاللي أنا فيه ده أنا مااالي أهلها معذبينها ولا لأ عاااايز يعمل مساعدة إنسانية يعملللها بعيييييد عنيييي لو كان بيحب حسناء فعلا زيي بنته مكنش قبل بحاجة زي كده "
تيم سكت ومعرفش يرد عليه يقول ايه هو غلطان أكتر من أبوهم بس هو مش راضي يقوله كده عشان مينهارش أكتر
...................
عدي 4 شهور
وتميم بيحاول يتعامل عادي مع حسناء ويحاول يعوضها بكل حاجة ممكن وهي أوقات تبقي هادية وأوقات بتعيط وأوقات بتتعصب لحد ما في يوم اتبعت لها رسالة علي الموبايل
_" أنتي حسناء "
_" نعم مين "
_" أنتي خطافة الرجالة اللي خطفت مني جوزي وعايزة تتجوزه حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ده حاطط صورتك علي مكتبه وفي محفظته ويفضل يعيط وهو بيكلم صورتك "
_" أنتي علا "
_ اه علا اللي عايزة تخطفي جوزها منها ومن ابنها "
حسناء بصدمة " ابنكم أنتي حامل "
_" اه حامل في 4 شهور كمان "
خلصت كلامها وبعدت لها صور اختبار الحمل
حسناء بغصة " مبروك الله يهني سعيد بسعيدة "
_" بطلي تمثيل بقي وابعدي عنه عايزة أعيش بهدوء وسلام أنا وهو وابننا "
حسناء بعتت لها ايموجي لايك بمعني تمام قفلت النت والموبايل واترمت علي كرسي اللي في أوضتها منهارة وبتعيط بحرقة
_" خاااااين ههههه لا ده تميم حبيبي مستحيل يعمل فيا كده أكيد كدابة "
_" لا هو اللي كداب هههه 4 شهور يعني حامل من يوم الفرح هههه طللللع كدااابة يا ناااس "
في الوقت ده دخلت عليها مامتها وهي بتتكلم بقسوة " بتعيطي ليه يابت أنتي هو أنتي اتجننتي ولا ايه قومي يلا فزي حضري الأكل لأخوكي قبل ما يرجع "
كملت بحنان وحب " هيرجع تعبان ياحبي عيني وهو عايز لقمة تقوته وتصلب طوله "
رجعت اتكلمت بقسوة وحدة " فيلا قومي بسرعة حضري الأكل وسيبك من شغل الأطفال ده وبعد ما تخلصي امسحي الشقة كويس بقت مليانة تراب واخوكي بيقرف "
رمت كلامها مرة واحدة وسابتها وخرجت
حسناء بدموع " عايزة مكان أعيط فيه حتي العياط ملهوش مكان أنا عايزة أموت وأخلص من العذاب ده "
_" عذاب أهلي وعشقه خلي قلبي ينزف وخلاص مبقتش قادرة استحمل "
مسحت دموعه وطلعت علي المطبخ تحضر الأكل وهي بتحاول تكتم عياطها وقلبها من كتر الوجع كان شوية وهيقف
.........................
بعد أسبوع
سيف بقلق " ايه يا بني اتأخرت كل ده ليه "
_" كنت بجيب عروستي "
الكل بصدمة " عروستك "
#عشق_أدمي_قلبها
#شروق_حسام