❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 5️⃣ ❵ـــــــارت☟
*ـ ࢪواية تزوجت عمده الصعيد 🥳🥀↻≯🍒⸙•♡»»))
7-8-9
تابع قناة Amir 🌕حـكـايـات القـمـر في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaIyK5NAjPXJ9ofWVy0O
تزوجت عمده الصعيد p7♡..
غزل فتحت الورقه واتصدمت لما قرأت خط عيسي
الي ميتقرأش دة
غزل:لو عيل في كيجي هيكتب احسن من كدا وضحكت
"صباح الفل ياغزال انا صحيت قبل منك ومبحبتش"
"اصحيكي علشان كنتي تعبانه من السفر"
"انا سيبلك ال ميني كارد"
"خدي البنات وانزلوا هاتوا هدوم"
"اخركم الساعه ٦ " احلي عيون تقرأ رسالتي
غزل ضحكت وقالت مفشلتش مره تضحكني
وبتصلح حاجات مش انت الي مبوظها
انا ربنا عوضني ب احسن راجل في الدنيا دي كلها بحبك اوي والله ياعيسي
لقت تلفونها بيرن ب اسمه
فتحت الخط واتكلم عيسي وقال وعلي فكره انا كمان بحبك
غزل ضحكت ونسببهم نروح المطبخ عند الستات
سهام مرات مراد كانت بتتخانق مع عزه مرات بلال
ورغده مرات رزق ونواره مرات سليم واقفين بنهم
سهام:الكيكه هتتعمل فانيليا يا عزه ها
عزه:طب اي رأيك لتتعمل شوكلاته يا سهااام يسلام
سهام:عزههه
عزه:سهااام
رغده ونوراه:سههااااام عزههههه
عزه وسهام:رغدههه نواااره
بصوا لبعض وعلي شكلهم الي متبهدل بالدقيق وضحكوا
في الشركه عند عيسي علي طاوله الاجتماع
اتكلم عم عيسي وبيكون مراد وكان مترئس الطاوله وقال بضحك
بس عيسي علم علي كامل قبل م يمشي ب شهر
اتكلم رزق وقال:الولا خسر كل حاجه من شركات وأملاك
بلال:مش سهل انت ياعيسي ابداً
سليم:جدع ياض طالع نمس لعمك
عيسي ضحك وقال :انا قولتله الشغلانه دي عايزه راجل رويح وذكي
زاي بس هو ولا كان راجل ولا كان حتي زكي يستحمل
الكل فضل يضحك ويتابعوا الشغل بتاعهم
أما شروق وشهد وقمر وحور وغزل والبنات الصغيره
ملك وجميله كانوا ماشيين في المول وبيهزروا
ويضحكوا مع بعض
واشتروا الحاجه وأول م خرجوا هجم عليهم رجاله وخدروهم واخدوهم
بعد مرور ٣ سعات الأمهات كانت قلقانه جداً علي البنات
وأنهم اتأخروا....
عيسي جه علي البيت جري هو والشباب
عيسي بغضب:يعني اي بقالهم ٣ سعات مختفين
ومحدش اتصل بيا لي
لقي إتصال من رقم غريب ورد و....
في مخزن فتحت شروق عيونها وبصت حواليها
شروق بتعب:بت ياشهد ياشهد اصحي ياقمر ياغزل ياحور
بصت لحور الي كانت بتتوجع وغزل
شروق جريت عليهم وقالت إحنا فين
قمر:سلامه النظر ياشروق إحنا مخطوفين.....
غزل بصت للي فتح الباب وقالت بصدمه كامل......
عيسي بغضب وهو سايق عربيته وحاطت الاير بود
وبيكلم يونس
عيسي يونس تربه كامل الحديدي علي حسابي
اشتريله واحده إكرام الميت دفنه
يونس:إهدا ياعيسي بس متتهورش عدنان أتواصل مع الظابط يوسف الاباصيري وهو هيتصرف
عيسي بغضب جنوني:بس يايونس انت مش فاهم حاجة ورمي التلفون من العربية وكان مضايق
من فكره ان حد يلمس مراته وبنات إعمامه ازاي يتجرأ
كامل ويأذي حاجه من حاجات عيسي هو كدا الجاني
علي نفسه
عيسي والله ل بيتكم انهارده في ترا".بكم ياكلا'.ب
كامل سمع من بره صوت فرمله عربيه وضحك جامد
وقال انا كدا كدا مش باقي علي حاجه وبص لغزل بخبث و........
ياتري عيسي هيعمل اي؟.. ...
تزوجت عمده الصعيد p8 ♡..
عدنان وهو سايق قال بغضب يعني اي موقعه اختفي
يا يونس
يونس:اخر مره كلمته قفل السكه ف وشي وكان متعصب علي الأخر
عدنان:يوسف فاضل كتير عقبال م نوصل
يوسف:لاء مش كتير قربنا بس يارب عيسي م يتهور
ويعمل حاجه هيضيع نفسه ...
جواد :وصلنا يله
عدنان:يونس انت فين
يونس:انا داخل علي المكان اهو وورايا القوات كمان
وسيف معاهم في الاقسم بيتابع برضوا ومعاهم عم رزق وبلال ومراد وسليم
جواد:تمام اوي
عيسي دخل وابتدي يضر'ب فيهم والحراس مكانوش قادرين عليه و اتكتروا علي عيسي والقوه تغلب
الشجاعة
الحراس اخدوا عيسي ورموه جوه عند كامل
عيسي بغضب:ياحقير فين البنات
كامل:البنات ولا مراتك؟
عيسي بغضب:انت لو راجل تيجي تواجهني مش
تخطف حريم بتنا وقبل كل دا اتجرأت وتخطف حاجه تخص عيسي السيوفي يابن الحديدي
كامل بضحك: ملكيه ب ملكيه انت اخدت املاكي
وانا هاخد منك املاكك قصاد عينك وجاب غزل
عيسي:متخافيش ياغزل اوعي تخافي انا معاكي
وقال ب أعلي صوته كلمني انا يا..كلب ملكش دعوه بيها
كامل:مالك يا عيسي حامي لي الماتش لسه في أوله
عيسي فكني يا كامل وسيب غزل هي ملهاش دعوه
انا قصادك اهو اعمل فيا الي انت عايزه
غزل بعياط :عيسي انا خايفه ....
شهد:شروق هما اخدوا غزل لي انا خايفه عليها
شروق كانت ساكته مش بتتكلم وفجأه فكت نفسها
شروق مفيش وقت احنا لازم نهرب ونساعد غزل
وجريت فكت ملك وجميله وقمر وحور وشهد
شروق:جالي خطه ولازم ننفذها علشان نخرج تمام
حور:اي هي طيب ..
شروق:الخطه اننا هنعمل صوت وكل اتنين يدخلوا هنضربهم علي دماغهم
قمر:مهروسه ف ١٠٠ فيلم وروايا
شروق:بقولك اي عندك خطه تاني
الكل سكت واضطروا يسمعوا كلام شروق وفعلا نفذوا الكلام وقدروا يخرجوا منها
جميله في صوت جاي من الاوضه دا زاي صوت أبيه عيسي
شهد وشروق بصوا من فتحت الباب لقوا غزل وعيسي
وكامل كمان وحراس
قمر:لازم نبقي ايد واحده وفجأه لقوا الشاب داخلين عليهم
عدنان انتوا كويسين
شروق:ايوا بس شكل عيسي وغزل لاء بص كدا
يوسف بص وقال عدنان كامل معاه اسلحه ورجاله كتير
لو هجمنا هيبقي ف خطوره علي حيات غزل والبنات
يونس:انا هاخد البنات وهوديهم علي العربيه
شروق وشهد:لاء احنا هنساعد غزل وعيسي
صمموا البنات انهم يفضلوا لكن مع إصرار الشباب خرجوا
عدنان :اقعدوا هنا متتحركوش
سابهم ومشي
البنات بصوا لبعض بخبث وو.......
عيسي قدر يفك نفسه من غير م كامل ياخد باله
لسه كامل هيقرب من غزل ويتجرأ
عيسي مسكه من رقبته وقال :املاك عيسي السيوفي نو
وضربه بالبو*كس في وشه وقعه ونز"ف من مناخيره ونزل فيه ضر'ب
اقتحم في الوقت دا عدنان وجواد ويونس ويوسف
المكان وسمعوا صوت القوات والشرطه وجه سيف
ورزق وبلال ومراد وسليم كمان معاهم
في وسط الزحمه دي كلها راجل من الرجاله مسك
عزل وحط السلا"ح علي دماغها وقال خرجوني من هنا وانا هسابها.....
بس الي حصل صدم الكل لما ........يتبععععع
تزوجت عمده الصعيد p9..♡
الراجل وقع علي الأرض مغمي عليه
شهد وشروق بصوا لبعض وضربوا كفهم بكف بعض
وقمر وحور جابوا بقيت الحراس متربطين تحت رجلين عيسي
ملك وجميله الصغيرين :تربيتك ياكبير
عيسي حضن غزل وقال بفخر للبنات :تربيتي وبص
ليونس وقال معلش ياحضره الظابط بس هنوديهم
يلعبوا جوله في الشلاحات
غزل بتعب: عيسي انا.....
واغمي عليها......
بعد شويه كانوا في السرايا والكل متجمع حوالين غزل
الدكتوره:من فضلكم اخرجو علشان اعرف افحصها
الكل خرج وعيسي صمم انه يفضل
الدكتوره:دا شئ طبيعي انها يغمي عليها بسبب المجهود
الحامل المفروض ترتاح
عيسي:طيب الف مبروك....... اي حامل
الدكتوره بضحك:ايوا يافندم الف مبروك
عيسي:قولي وحيات امك
الدكتوره:افندم
عيسي بهزار:طب باباكي ميمشيش
الدكتوره بضحك: هعزرك علشان المفجأة عن اذنك
خرجت الدكتوره وهي بتضحك والعيله دخلت
سهام:ياحبيبه قلبي هي مالها ياعيسي
عيسي بفرح:انا هبق اب يابشريه
"الكل" طيب الحمدد.......
وبصوا لعيسي بصدمه وقالوا دا بجد
رغده:الف مبروك ياولا ياعيسي هبقي تيتا زغرطي ياسهام زغرطي ياعزه سمعينا زغروطه يابت يانواره
البنات فضلت تضحك وتزغرط
الكل بارك لعيسي في جو من الفرح ليهم
شروق:انا الي هربيلك عيالك ياعيسي
عيسي:متشكرين انا مش ناقص جنان ربي عيالك ملكيش دعوه بيهم
شروق:خسروا خفه دمي السكر وبصت لعدنان وقالت يارب الحجر ينطق
قمر:يارب بجددد وبصت ليونس
لاء يجماعه عدنان ويونس مفيش اغبي منهم دا عادي
سيف وجواد وقاسم حاولوا يكتموا ضحكتهم علي عدنان ويونس
عيسي:طب ياله يبخت من زار وخفف البت نايمه ومش عايزين ازعاج مش عايز العيال تتطلع رغايه
شهد وهي بتجري :وهيطلعوا مجانين ل ابوهم
عيسي:هجيبك بس مش دلوقتي علشان مش قادر
الكل خرج وعيسي قعد جنب غزل وباسها من جبنها وباس ايديها وقال
يامن عشقت هواكي ف كيف يأتي هواكي شيئاً بعد هوا عشقي لكي؟.♡.
تاني يوم الصبح صحيت شروق وشهد وقمر وحور
كل واحد يروح جامعته
شروق:اول يوم مدرسه اول يوم مدرسه أجروا أجروا
عدنان بضحك: هي مالها قلبت علي كيدز اريال كدا لي
شهد:بكره نتخرج ونبقي استرونج يناس
سيف:استرونج؟؟
جواد:انتي اخرك بيت الواد دا وشاور علي سيف
شهد:فعلا دا الي هيحصل وغنت وهي بتقول
"عمال اغنيلك اغنيلك من حبي اديلك متحن عليا"
"وعلي قلبي قلبي بيشكيلك"😉
قمر خرجت بره ولقت حد بيسحبها وكتم بقها
قمر بصدمه:أنت
بصلها بغضب وقال اي الحفله الي عملها في وشك دي
وطلع منديل وابتدي يمسحلها الروج والميكب
قمر:اوعا يا يونس انت أتجننت
يونس:قسماً بالله يا قمر لو شوفتك خارجه كدا تاني
ل اسخن عيسي عليكي يوديكي الشلاحات في جوله تستحق المشاهده
قمر ب غيظ:انت مستفز مستفز اوي ومشيت وهي بتدبدب في الارض زاي الأطفال
يونس وقف وربع ايديه ورفع حاجبه وقال هاه حريم متجيش غير بضرب الجزمه بصحيح
وجه في باله فكره وقرر ينفذها
عدا شهرين وغزل بطنها ابتدت تظهر
عيسي:جوه بطنوا في نونو
غزل:طفل والله
عيسي:تعرفي الي يشوفني معاكي ميقولش ان دا
عيسي عمده الصعيد الي بيقعد وسط رجاله بشنباات
يحكم عليهم بس انا ببقي معاكي طفل وانتي امه
غزل: خرابي علي قلب امه دا يناس
عيسي :محضر مفجأه هتصدم الكل
غزل:مفجأت عيسي السيوفي مش بتخلص ابدا
عيسي:مفجأه ولا أروع
اما عدنان كان بيتكلم مع بنت هو مرتبط بيها
عدنان:في اي بس ياسها
سها:انت فلاتي وبتغدر بالبنت الي بتحبك صح وفي الاخر هتسبني زاي اي بنت كلمتها
عدنان:مين قالك كدا ياسها
سها:شروق
عدنان بصدمه:شروق قالتلك كل الحسنات دي عني
سها:وقالت انك ابو رجل مسلوقه
عدنان:مسلوقه ؟؟ لاء البت دي محتاجه تروح تخاطب بجد
سها قفلت في وشه السكه
عدنان اه ياشروق.. ال
ورحلها الاوضه وخبط ودخل
شروق وهي بتقرا كتاب ؛خير ياطير.
عدنان:مش خايفه مني
شروق:هخاف منك لي بتاكل
عدنان:م انا ابو رجل مسلوقه
شروق بصتله بصدمه
عدنان :وفلاتي وبتاع بنات وبغدر ب اي بنت بكلمها
شروق:إخييه مين الوحش الي قال كدا.
عدنان:انتي
شروق بصدمه :انا .....
بارت كمان اهو علشان تفاعلكم الجميل دا♡.