تزوجت عمدة الصعيد - ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 4️⃣ ❵ـــــــارت☟ - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: تزوجت عمدة الصعيد
المؤلف / الكاتب: غير مححدد
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 4️⃣ ❵ـــــــارت☟

❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 4️⃣ ❵ـــــــارت☟

*ـ ࢪواية تزوجت عمده الصعيد 🥳🥀↻≯🍒⸙•♡»»)) 4-5-6 ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏تابع قناة Amir 🌕حـكـايـات القـمـر في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaIyK5NAjPXJ9ofWVy0O تزوجت عمده الصعيد p4♡.. عيسي بغضب:انتوا كنتوا فين يابغل منك ليه اتكلم حارس من حراس المخزن وقال بخوف من عيسي كنا قاعدين والله ياعيسي بيه وبعدين لقينا دخا'ن طالع من المخزن عيسي اتجنن من رد الحارس وقال جوااد خد الاتنين دول علي الشلاحات انا مبحبش الكدب وهو بيكدب الحارسين بصوا لبعض بخوف وفضلوا يترجوا عيسي بأن الشلاحات لاء .. عيسي بغضب:يونس تئب وتعرفلي مين الي و'لع في المخازن عدنان وجواد اقسم بالله العظيم لو بكره موصليش مين الي عمل كدة ل ركبكوا الشلاحات معاهم وبص لسيف وقاسم وقال وانتوا سيف وقاسم بصوله!! عيسي:لاء مش هتعملوا حاجه بس ابقوا ظبطوهم لو موصلوش مين عمل كدا وركبوهم الشلاحات قال كدا بهزار وهو بيضحك سيف:يعجبني هزارك وقت الجد ياعمده عيسي:بس يالا انت هتصاحبني عيسي طلع علي الشركه وقعد ب قله حيله البضاعه الي اتحر'قت دي تخص الصفقه الجديده عيسي قعد يفكر مين ليه مصلحه في كدا وجه في باله اسم شخص دخل عدنان وقال بغضب:الي عمل كدا كامل الحديدي عيسي: كان لسه هيرد عليه دخل يونس يونس انا رجعت كاميرات المراقبة والي عمل كدا عملها بفعل فاعل ومساعده الحراس وغير كدا كانوا مغطيين وشهم بس قدرت اجيب رقم العربيه الموضوع اننا هنعمل تتبع مش اكتر ونجيب الي عمل كدا عدنان:الي عمل كدا كامل الحديدي عيسي سكت شويه وبعدين قام وقال محدش يتدخل في الموضوع انا عارف انا هتصرف ازاي الموضوع كله شويه صبر وضحك.... بمكر..... *مشاء الله علي البطل تلاجه برود في المواضيع المهمه* عيسي مشي وهو بيصفر ورايق اوي علشان الي في باله اتنفذ ..... بس صدقوني دا الهدؤ الي قبل العاصفه🕊.. ركب عيسي عربيته بكل مكر وساق وهو سايق قطع عليه عربيه سودا الطريق ....... نزل منها شاب في عمر ال ٣٠ بشرته قمحويه عيونه زرقاء شعره بني وبيكون كامل الحديدي وقف وسند علي عربيته كامل اتكلم وقال:ممكن عيسي بيه يتكرم وينزل من عربيته اتكلم عيسي ببرود وهو بيو'لع سجاره وبينفخ في الهوا والله يا كامل الي عايزني يجيلي انا قدامه اهو كامل راح ووقف قصاده وقال اي رأيك عيسي:وضح..... كامل:في البضاعه الي راحت عيسي ضحك جامد وقال انا مش عارف من غيرك كنت هودي بضاعه منتهيه الصلاحيه دي فين وضحك جامد اوي كامل وقف بصدمه وقال اي عيسي:علشان تكون راجل كسيب ورويح زاي عيسي السيوفي لازم تبقي ذكي وانت ولا راجل ولا ذكي كامل بغضب مسك عيسي من لايقه جلبيته عيسي وهو حاطط السجاره في بقه مسك أيد كامل ونزلها ونفض جلبيته ورزع كامل رصيه وقعته الأرض. عيسي نفخ في الهوا الدخان وقال : زاي م بعت رجالتك تو'لع في المخزن ابعتهم يعرفوا إزاي ان دي مش نفس البضاعه بتاعت الصفقه واه الف سلامه عليك الصفقه تمت جود لاك وحظ اوفر ياكوكي وضحك وركب عربيته ومشي طبعاً كلنا مش فاهمين حاجه بس تعالوا نرجع فلاش باك بسيط كدا عيسي كان رايح المكتب بليل بالصدفه شاف السكرتيره لسه موجوده واستغرب لما هي اتوترت وبدأت تتهته ف الكلام وهي فهمته انها لسه موجوده بتخلص شغل لكن عيسي مدخلش عليه الحوار وعرف انها بتكدب علشان كدا اتكلف بنفسه انه يرقبها وعرف ان كامل هو الي بعتها وأنهم ناوين علي كدا وان الحراس بتوع المخزن بيساعدوهم علشان يبوظوا الصفقه وان السكرتيره مديه كامل كل معلومات الصفقه وعيسي اتعامل بشكل طبيعي ان البضاعه هتروح المخزن علشان محدش يشك لكن معرفش اي حد انها بضاعه منتهيه الصلاحيه وأمر يونس انه يتمم الصفقه ف نفس الوقت الي البضاعه البايظه هتتحر"ق فيه وكمان قال ليونس انه يتصرف ساعتها انه ميعرفش حاجه زايه زاي اي حد باك^___ عيسي راح علي المخزن للي فيه رجاله كامل وبصلهم وقال اي رأيكم في الشلاحات ياولاد.... عدنان؛اتشلحوا بما فيه الكفايه انهارده عيسي؛اديهم جوله كمان يعدنان زاي م لعبوا معايا لعبوا في عداد عمرهم واطلب البوليس انا هروح انام انا راجل شقيان غلبان تعبان والله 😔 راح وكان الصبح طلع لقي غزل بتصلي عيسي:صباح النور ياغزال غزل:صباح الخير كنت فين عيسي:ياه دا موضوع كبير عايز بس الحق انام علشان كمان ٤ سعات كدا محضر مفجأه غزل:اي هي عيسي:مفجأه مفجأه مش قادر اتكلم بعدين غزل خلعت الاسدال وقالت طيب اعملك حاجه عيسي :لاء مش قادر عاوز انام غزل طلعت جنبه علي السرير واتفاجت لما ضمها ليه وناموا هما الاتنين سوا وغزل كانت حاسه بالأمان بعد مرور ٧ سعات كانت الدنيا مقلوبه علي عيسي وغزل واختفوا فين..... وجنان عيسي دا ومفجأته مش هتخلص دا غير ان قبل ميختفي كانت كل شركات كامل الحديدي ملك عيسي السيوفي والدنيا مقلوبه وكامل خسر كل أملاكه صحيت غزل لقت نفسها في مكان شبه جزيره علي البحر عيسي وهو بيشرب الشاي وبيبصلها احلي صباح لأول يوم في الهاني مول ياغزال وضحك.... يتبععتععع للبارت الخامس وشكراً جداً علي تفاعلكم مع الروايا يا احلي ناس ♡... تزوجت عمده الصعيد p5♡.. رزق :فين عيسي؟؟ مراد:كامل الحديدي اتقبض عليه والصحافه قلبه الدنيا بلال:الواد ابن الاي ضرب عصفورين بحجر وخلع نفسه سليم:الواد دا دماغ عاليه اوي والله عدنان:عيسي في الهاني مول بتاعه بيقضي شهر العسل بصوا لبعض وقعدوا يضحكوا عليه مجنون والله "عند عيسي حبيب قلبنا" غزل قامت مخضوضه . غزل:انا فين عيسي: جزيره غزل:انت مجنون والله احنا جينا هنا ازاي عيسي:بالطياره غزل:عيسي عيسي:قلبي غزل:بجد احنا بنعمل اي هنا؟ عيسي:بنقضي شهر عسل في جزيره روح الغزال غزل:جزيره روح الغزال؟ عيسي اخد غزل عند البلكونه وقال الجزيره دي بتاعتك وب أسمك ودي رمز الحب بتاعنا غزل اتكسفت وقالت انا مش عارفه اعمل اي في الموقف دا ولا اقولك اي بصراحه بس انا... عيسي: متعمليش سيبي نفسك وبس غزل بصتله وهو شدها لحضنه ونسبهم يغرقوا في عالمهم إظاهره كدا غزل حبت عيسي 🫡♥️.. عدا أسبوع وكانت شروق قاعده بملل جت قمر تقعد جنبها شروق:في ضفدعه ساحبه الاكسجين قمر:مش فيقالك اسكتي حور جت وهي بتعيط شروق:في اي حور:جواد زعقلي علشان لبسي ضيق قمر:انا مش فاهمه انتوا كنتوا بتحبوا بعض ومرتبطين وبعدين سبتوا بعض الي اعرفه ان دع الخلق للخالق هو ماله بيكي انتوا عيال مجنونه والله حور وهي بتمسح دموعها وبتقول بضحكه غبيه : أصله طالب ايدي من بابا شروق وقمر بصوا لبعض ولقوا شهد داخله عليهم وهي بتقول سيف طلب ايدي من بابا شروق بٍ غيظ :قمررر🥲 قمر:احلي عوانس عاملين كوارث في السرايا كلها والله شروق:يارب الجبله دا يحس ويتلحلح بق يناس قمر:جواد وسيف اخدوا خطوه عقبالك يايونس اما تفتح مخك دا شويه شروق:اللهم عدنان وعيونه 🥲 قمر:بت واقعه والله شهد وحور :خمسه في عيونكم المدوره دي أما في بيت غزل ابوها سعاد:مالك يراجل في أي محمد:مش قادر يسعاد نفسي بيضيق سعاد بخوف:يلهوي طب انت حاطتت فين الفلوس بتاعت جوازه المنيله غزل محمد بشك؛عايزاهم لي سعاد؛علشان اوديك المستشفى محمد:في المخزن بتاعي سعاد اخدت شنطه هدومها من جنب السرير ولبست واخدت مفاتيح المخزن وسابت محمد ابو غزل مرمي علي الأرض وهو مفكرها هتساعده فضل كدا ساعتين لحد م لمحه صدفه احد الجيران عند عيسي وغزل غزل وهي بتجري وبتفرح ول أول مره تحس انها كائن حر بيطير غزل فضلت تجري وتضحك وعيسي بيتمشي ويتفرج عليها ويضحك بس غزل جريت حضنت عيسي وقالت انا فرحانه اوي بجد انا فرحانه اوي والله بحبك اوي علي فكره عيسي اتجمد لما سمع منها كدا وابتسم وقال وانا بحبك والله العظيم وشالها ولف بيها وكانوا طايرين من الفرح عدي شهر وفي خلال الشهر دا عيسي وغزل اتقربوا من بعض اوي اوي وبقت غزل بتعشق عيسي ومتقدرش تعيش من غيره كاان في يوم قاعد عيسي وغزل علي البحر غزل بتفكير:صحيح مقولتليش اي هي الشلاحات دي عيسي:الشلاحات دي قصه طويله غزل:اي هي ياعم عيسي عيسي:لعبه متاها اصل عيسي السيوفي في جانب شرير بيحب يلعب ب الأعصاب شويه ويسلام لو حد عدوي غزل:ازاي يعني مش فاهمه عيسي:انا عامل اوضه كلها مربعات من إزاز الي يفكر يزعلني بس بقول ل روكي بسك عليه وروكي بصراحه كلب رجوله ووفي من صغره غزل بضحك:بسك علي مين ؟؟😂 عيسي:الي بيزعلني بالمختصر حاجه كدا زاي اللانهائيه الازاز مبيخلصش وروكي مبيتعبش بس بيلعب مع الي بيحاول يزعل عيسي السيوفي وبياخده احلي جوله علشان كدا مسميها الشلاحات اي حد يزعلني اركبه الشلاحات مع روكي وانا بحب ابسط روكي اوي منا راجل كريم 😉 غزل:انت دماغ مكس من الجنون والحب والعصبيه وقعدوا يضحكوا وقاموا يجهزوا الشنط سوا واخيراً رجعوا أرض الوطن وبلدهم الصعيد♥️. دخلوا الاقصر وغزل اتفجأت لما شافت باباها و.... تزوجت عمده الصعيد p6 ♡.. غزل:بابا هو بابا بيعمل اي هنا وعلي كرسي متحرك لي؟. الكل جري علي عيسي وغزل سلموا عليهم اتكلم رزق عم عيسي رزق:غزل يابنتي انا عايزك تسمعي الكلام كويس وان دا قدر يابنتي غزل:في اي ياعمو زرق رزق: ابوكي حصل معاه شلل نصفي ومش هيقدر يتحرك غزل بدموع:ودا حصله ازاي...؟ رزق:نتيجه ازمه قلبيه متواصله لمده ساعتين ..غير لما وقع وقع علي عموده الفقري جامد ودا تسبب انه ميقدرش يمشي تاني لو كان حد لحقه قابليها مكنش دا حصل .. اتكلم بلال عم عيسي:غزل ياحببتي دا قضاء وقدر بطلي عياط مراد:سهام خدي غزل انتي والبنات وقعدوا بيها جوه شويه وانت ياعيسي تعالا عايزين نتكلم معاك ضروري بخصوص اخر مره عيسي بص لغزل وقال نأجل كل حاجه بعدين غزل تعالي معايا لو سمحتي يا مرات عمي سيبي ايديها سهام:ماشي ياعيسي عيسي اخد غزل لانها كانت منها"ره من العياط مش قادره تشوف ابوها كدا ولا قادره تسامحه في نفس الوقت حاسه بالذنب انها مكنتش معاه عيسي طلع بيها اوضتهم عيسي:خلاص ياغزل بقي بطلي عياط غزل وهي ماسكه في عيسي جامد انا مش قادره اسامحه يا عيسي والله عيسي خلاص انسي ياغزل كل حاجه كانت من الماضي غزل عيسي اوعدني انك مش هتسبني. عيسي محدش يقدر يعيش من غير روحه وانتي روحي ياغزال غزل اطمنت وكالعاده نامت في حضن عيسي عيسي بصلها وبص لملامحها الهاديه شعرها البني الطويل الكثيف ملامحها الهاديه بشرتها البيضاء وعيونها الي لونها ازرق الي بتبقي شبه الأطفال البريئه وهي فتحها عيسي :إنتي مش مراتي ياغزل وبس لاء انتي بنتي وصحبتي بلاش اختي دي علشان مش بحبها غزل فتحت عيونها بنوم وضحكت وقالت فاكر لما قولتلي انا زاي جوزك عيسي ضحك وقال كنت بجر شكل مش اكتر غزل وهي بتغمض عيونها وبصوت كله نعاس بس انت مجنون وأنا بحبك 🫂 عيسي ضحك وحضنها وناموا من تعب السفر تاني يوم صحيت غزل وملقتش عيسي ولقت ورقه جنبها غزل فتحت الورقه ...... و اتصدمت لما...... بليل هنزل بارت انا عارفه ان دا صغير هعوضكم بواحد كمان بس شجعوني♡.