❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 3️⃣ ❵ـــــــارت☟
*ـ ࢪواية. غصون🥳🥀↻≯🍒⸙•♡»»)) 8/9/10/11
غرام الروايات
تابع قناة غـ͓̽ـرٍآمـ͓̽ـ آلَرٍوٌآيـ͓̽ـآتـ͓̽ـ 🧚♀️📚💅💫 في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J
الفصل الثامن
اتكلمت بغضب و بكاء و هي بتمسك في لايقه قميصه بقوه
= انطققق موت... ابني
جاسر بسخريه
= اومال انا جايبك هنا ليه!
ما اكيد نزل
بس ايه رأيك محستيش بحاجه اهو عشان تعرفي اني جايبك للدكتور شاطر
بصتله بصدمه و غضب و فضلت تضربه... بقوه في صدره و هي شبه منهاره
= ااه يا زباله... يا واطي...
و الله العظيم لهندمك ندم عمرك
هخليك تبكي بدل الدموع دم... هموتك... يجاسر زي ما موتت... ابني
و كل دا ليييه عشان ابن يونس
انت عارف لو يونس عرف انك موت... ابنه هيعمل فيك ايييه
جاسر بسخريه
= و مين اللي هيقوله
انتي!!!!!
هتقوليله ايه بقى جاسر اللي بخونك... معاه موت... ابنك
بقولك ايه يا مي بلاش نضحك على بعض
متعقديش تمثلي عليا انك زعلانه على ابنك و انت موتت... حته مني وووو و كل الكلام الاهبل دا عشان انا عارفك كويس أوي
انتي اصلا مكنتيش عايزه تخلفي بس فرحتي بموضوع الحمل دا لسبب واحد و اللي هو انه هيكون السبب في ربط يونس بيكي و هيبعده عن غصون
و اللي عاملته دلوقتي انتي هتشكريني عليه بعدين
بس حاولي تهدي و اسمعي كل الكلام اللي هقولك عليه و نفذيه بالحرف الواحد
في المصنع
جري كامل و بعد يونس عن احمد بالعافيه
اتكلم يونس بغضب
= الزباله... دا ميعقدش في المصنع ثانيه واحده
كامل بحده
= اهدا و فهمني فيه ايه
ايه اللي حصل لكل الغضب اللي انت فيه دا!!!!
بقلمي يارا عبدالعزيز
يونس كان لسه هيتكلم بس قاطعه كامل و هو بيتكلم بحده
= انتوا واقفين كدا ليه
كل واحد فيكم على شغله يلااااا
مشيوا العمال بخوف و استغراب من تحول يونس المفاجئ
جت غصون و وقفت ورا كامل و هي بتبص ليونس اللي كان واقف بغضب بخوف شديد
اتكلم يونس بغضب
= الاستاذ جاي يطلب مراتي مني!!!!!!!!
احمد بخوف
= و الله يا كامل باشا مكنتش اعرف يعني انا سألت و قالولي انها لسه بتدرس و مش مخطوبه حتى
يونس كان لسه هيتكلم بس قاطعه كامل و هو بيتكلم ببعض الحده
= يونس مش عايز اسمع منك اي حاجه
كمل و هو بيبص لاحمد
= عندك استعداد تتجوز غصون حتى لو مطلقه
بصله يونس و غصون بصدمه
اتكلم يونس بغضب مفرط
= انت بتقول ايييه!!
انت بجد عاقل!!!
كامل بغضب
= الزم حدودك و انت بتتكلم معايا انت فاهم
و بعدين ما دي الحقيقه انت قولت بلسانك انك هطلقها و هتاخد مراتك و تمشي
يعني انت تعيش و تكمل و هي ينكتب عليها الوحده و الحزن طول العمر
كور ايديه بغضب و اتكلم بفحيح و هو بيقف قدام كامل
= و الله العظيم لولا انك جدي و بحترمك انا كان هيبقى ليا تصرف تاني خالص معاك
كامل بغضب مفرط
= يوووووونس
يونس بفحيح و هو بيروح عند غصون و بيمسك ايديها
= لما انت تيجي و تقف قدامي و توافق على جواز مراتي هاااا مراتي من واحد تاني بحجه انها هتطلق مني دا مش اصول و لا كلام انا هسمح بيه
غصون مراتي و على زمتي
كمل كلامه و هو بيبص على احمد بنظره ارعبته
= ابقى فكر بس مجرد تفكير في انك تبصلها
انا بقولها و قدام كل الموجودين اهو لو قربت من مراتي انا هموتك.... تمام
قال كلامه و مسك ايد غصون و مشي بيها بسرعه
من غير ما ياخد باله من رجليها اللي بتألمها بشده
من خوفها منه مقدرتش تقوله رجلي وجعاني
كان عباره عن كتله غضب ماشيه على الارض
دخل بيها مكتبه
اتكلمت بغضب و هي بتبعد ايديها عنه
= انا مش فاهمك
مش انت قولتي انك هطلقني
ليه مش عايز تسبني اعيش حياتي
ايه الانانيه دي!!!!
اتنهد بغضب شديد و قرب منها
بصتله بخوف و بعدت لحد اما خبطت في حيطه وراها
حاوط خصرها بايديه و ضغطت عليه بقوه و اتكلم بغضب وصوت عالي خلاها تتنفض
= انتي عايزاه!!!!
بصتله بخوف و حسيت ان لسانها انشل عن الحركه و مقدرتش تتكلم من خوفها
اتكلم بصوت عالي ارعبها
= ما تنطقييي
عاجبك!!!
عايزه تتجوزيه
اتنفست بخوف و حاولت تقوي نفسها و اتكلمت بتحدي
= هو او غيره
انا مسيري هتجوز و بشمهندس احمد كويس و
قاطعها و هو بيقرب منها و بيقبلها... بعنف
حاولت تبعده بس مسك ايديها و هو بيقيد حركاتها لحد اما ثبتت مكانها
حس بدموعها على خده لتتحول قبلته... لقبله.... شغوفه و حنينه فضل كدا بضع دقائق و مش قادر يبعد عنها
حاسس بمشاعر جميله مش عايزاها تبعد و لا تروح منه
بعدت غصون بسرعه بعد ما الباب اتفتح
ابتسم كامل و اتكلم بهدوء
= مش هتروحي يا غصون انا هروح دلوقتي
غصون كانت باصه للارض باحراج شديد و خدودها كلها احمرت
كانت لسه هتتكلم بس قاطعها يونس و هو بيتكلم بهدوء
= هتبات معايا هنا يجدي
انا و هي هنرجع الصبح
هز كامل راسه بهدوء و مشي
غصون باحراج
= كنت عايزه اروح معاه
انا مقولتش لماما اني هبات هنا و قولتلها هاجي بدري زمانها دلوقتي قلقانه عليا
بقلمي يارا عبدالعزيز
يونس بهدوء
= جدي هيقولها
اقعدي هنا
انا هنزل تحت شويه و طالع
خليكي متنميش فيه حاجات عايز اتكلم معاكي فيها
هزيت راسها بخجل
بصيت لطيفه و هو بيمشي و ابتسمت بتلقائية و هي بتحط ايديها على شفايفها
اتحولت ابتسامتها لحزن شديد و هي بتفتكر مي و حملها
قعدت على الكنبه و مددت رجليها عليها بالم و نامت مكانها
طلع يونس بعد حوالي ساعه و بصلها راح قعد جانبها على طرف الكنبه و فكلها طرحتها و ملس... على شعرها بحنان
كان لسه هيفرد الكنبه بس ابتسم بعشق و قعد و فرد رجليه و فتحها و نيميها ما بين رجليه
دفن... وشه في رقبتها و اتنفس ريحتها بعمق و اتكلم بهمس
= يمكن لو كنت اكتشفت حبي ليكي في ظروف احسن من كدا كان زمانا دلوقتي مع بعض
انا اللي غلطت لما مشيت ورا عقلي و لازم اتحمل عواقب افعالي انتي و مي و ابني ملكوش اي ذنب في مشاعري ناحيتك هسيبك تكملي حياتك بس بعد ما انا امشي مش هقدر اشوفك مع واحد تاني غيري قدام عيني
قال و قبل... عنقها بلهفه و عشق كبير لحد اما نام
وصلت مي القصر و طلعت الجناح
اتنهدت براحه كبيره لما ملاقتش يونس
حطيت ايديها على بطنها و فضلت تعيط بقوه
اتكلمت بشهقات
= مع اني مكنتش عايزاك
بس قلبي وجعاني اوي عليك انا ملحقتش احس وجودك ملحقتش افرح بيك
بس و الله العظيم لهاخد حقك بس لما اتأكد ان يونس بقى ليا انا لوحدي
في الصباح
صحيت غصون و هي حاسه بكتله صلبه تحت راسها
بصيت وراها لاقيت يونس و هو دافن... وشه في رقبتها و محاوط خصرها بقوه
حاولت تقوم بس معرفتش
همس بعشق و هو لسه دافن... وشه في رقبتها
= لسه بدري نامي شويه ساعتين كدا و هنمشي
اتكلمت بخجل و رقه
= هو أنت ليه مفردتش الكنبه
اتكلم بهمس و هو بيحرك ايديه على خصرها بحنان
= علقت و مرضيتش تتفرد
في المساء
و بالتحديد في جناح يونس
دخل الجناح و اتكلم بحنان و هو بيبص لمي
= عامله ايه دلوقتي
مي بحده
= كويسه
انت رجعت الصبح مع غصون
هي كانت بايته معاك!!
هز راسه بالايجاب و خد هدومه
كان لسه هيدخل الحمام بس قاطعته و هي بتقف قدامه و بتتكلم بحده
= الموضوع زاد عن حده اوي يا يونس
اومال لو بتحبها بقى!!!!!
انت مش واخد بالك انك مهتم بيها زياده
هو فيه ايه يا يونس
يونس بهدوء
= مفيش حاجه
هي جت انبارح عشان مشكله مع عامل و باتت هناك اكيد مكنتش هسيبها تروح لوحدها يعني
انا هدخل اخاد دش اجهزي يلا عشان نروح لدكتوره نطمن عليكي و على اللي في بطنك
جسمها اترعش بخوف و اتكلمت بتلعثم
= ما انا روحتلها انبارح
حسيت بشويه دوخه و روحت و هي قالتلي تعالي كمان شهر
يونس بحده
= و مقولتيش ليه انك رايحه!!!
مي بخوف
= ما انا قولت انك اكيد مشغول جامد في المصنع محبتش اشغلك بيا اكتر فروحت لوحدي الزياره الجايه ابقى تعال معايا
هز راسه بشك و دخل الحمام
اتنهدت براحه كبيره و اتكلمت بهمس
= انا لازم اتصرف في الموضوع دا بسرعه قبل ما انكشف و يعرف ان البيبي نزل...
بعد مرور اسبوع
و بالتحديد في مدرسه غصون
كانت واقفه مستنيه العربيه تيجي تروحها
فضلت واقفه بملل
رنيت على السواق و اتكلمت بهدوء
= ايوا يا عمي عبده هو انت فين
انا مستانيك بقالي نص ساعه قدام باب المدرسه
عبده باحترام
= يونس باشا قالي انه هو اللي هيجي ياخد حضرتك يست غصون و قالي متروحش
قفلت غصون باستغراب و اتكلمت بضيق
= امممم يا ترى عايز ايه تاني!!
انا اخاد تاكسي و امشي لوحدي احسن مش ناقصه مي تشوفنا مع بعض
المره اللي فاتت وقعت الزيت على رجلي مش عارفه المره دي ممكن تعمل فيا ايه
كنت المفروض اقولهم ان هي اللي عملت كدا و اخاد موقف بس اللي شافته هو اللي ساكتني ما هو جوزي
قاطعها الصوت اللي جيه من وراها و اتكلم بهدوء
= بتكلمي نفسك!!!
بقلمي يارا عبدالعزيز
بصيت وراها لاقيت احمد واقف قدامها
اتكلمت بخوف شديد
= انت!
احمد بحب
= ايوا
انا جيت عشان عايز اتكلم معاكي تعالي اركبي نعقد في اي كافيه و نتكلم
اتكلمت بغضب و خوف و هي بتبص على الطريق
= اركب ايه!!!
انت بجد مجنون محرمتش من العلقه... اللي خدتها انبارح دا انت وشك معلم
احمد بعشق
= فداكي اي حاجه
غصون انا من ساعه ما شوفتك و انا بجد عايزاك تبقي مراتي و معنديش اي مشكله مع موضوع انك هتكوني متجوزه و اني مش اول واحد في حياتك
و مستعد استنى لحد اما يونس يطلقك و نتجوز ايه رأيك
وافقي و الله ما هتندمي
كانت لسه هتتكلم بس قاطعها عربيه يونس اللي لمحتها من بعيد اتكلمت بخوف شديد
= يونس جاي ارجوك امشي انا مش عايزة مشاكل و لا فضايح.. هنا انت قدام مدرستي لو سمحت امشي
احمد بهدوء
= انتي خايفه منه كدا ليه
مش هو مقرر انه يطلقك هو ماله بحياتك
غصون بغضب
= ايا كان متنساش اني دلوقتي على زمته و هو من حقه يضايق لما يشوفك واقف و بتتكلم معايا لو سمحت امشي انا مش عايزة مشاكل
احمد كان لسه هيتكلم بس قاطعته غصون و هي بتمشي من قدامه بسرعه
احمد بص لطيفها بضيق و بص لعربيه يونس اللي قربت منها بخوف
كلامه بيرن في ودنه مقدرش يسيطر على خوفه
استخبى بسرعه عشان ميشفهوش
وقف يونس لما لاحظ غصون اللي كانت واقفه بعيد عن المدرسه
اتكلم باستغراب و هو بيبصلها
= ايه اللي موقفك هنا
ركبت العربيه بسرعه و اتكلمت ببعض الخوف
= كنت بوقف تاكسي لما لاقيت عمي عبده اتأخر
اطلع يلا
بصلها باستغراب و طلع بالعربيه
وصلوا القصر و طلعت غصون اوضتها
كانت لسه هتدخل الاوضه بس وقفت و هي حاسه ببعض الدوخه
جري عليها و مسك ايديها و اتكلم بخوف
= مالك
مسكت فيه و اتكلمت بارهاق
= دوخت مره واحده
شالها بسرعه
دفنت... وشها في صدره بارهاق
حاطها على السرير و هو لسه واخدها في حضنه و اتكلم بخوف
= هرن على الدكتور يجي يشوفك
اتكلمت برقه و هي بتمسك ايديه و بتمنعه
= مش مستاهله
هي دلوقتي هتروح انا هنام بس شويه و هصحى كويسه
قالت كلامها و فردت جسمها على السرير و غمضت عينيها
فتحت عينيها بارهاق و اتكلمت بأستغراب
= انت هتفضل قاعد!!
بقولك عايزه انام
اتكلم بحنان و هو بيملس... على شعرها
= نامي انا هفضل جانبك لحد اما تبقي كويسه
اتكلمت بتلقائية و هي بتبص في عينيه
= هو انت بتحبني!
بصلها بصدمه من سؤالها و مردش عليها
اتكلمت باحراج و هي بتتحاول تتجنب النظر ليه
= انا اسفه
بس هو فيه واحدة صاحبتي هي مخطوبه خطيبها حنين عليها و بيخاف عليها زيك عشان هو بيحبها اوي
بس انا شكلي نسيت اننا اصلا ولاد عم و طبيعي تخاف عليا
ميل بوشه عليها و همس قدام شفايفها
= فيه حاجات كتير كبيره على عقلك انه يفهمها
بقلمي يارا عبدالعزيز
بصتله باستغراب و خجل
قرب من شفايفها.. و قبلها.... بعشق و هو بيضمها لحضنه بعمق ليأخذها معاه الى عالمهم الخاص بهم
بعد مرور ساعه
مي كانت قاعدة و حاسه بملل
خرجت البلكونه و وقفت فيها
لاحظت عربيه يونس واقفه
اتكلمت باستغراب
= غريبه رجع و مجاش حتى يغير هدومه هيكون راح فين
يمكن عدا على جده الاحسن انزل اشوفه
قالت كلامها و غيرت هدومها و نزلت تدور عليه
بصيت للخدامه و اتكلمت بغرور
= يونس فين!
الخدامه باحترام
= اخر مره شوفته فيها كان مع ست غصون و دخلوا الاوضه بتاعتها و من ساعتها مشفتوش تاني
بصتلها مي بغضب و اتكلمت بغضب مفرط ارعب الخدامه
= غورييي من وشي
جريت الخدامه بخوف و مي طلعت اوضه غصون
كانت دافنه.. وشها في حضنه و حاطه ايديها على كتفه و دموعها نازله على صدره
حرك ايديه على ضهرها و اتكلم بحزن
= غصون انا اسف بس و الله.....
قاطعته و هي بتتكلم بدموع
= انا حتى مش عارفه اقولك ابعد
انت ليه بتعمل فيا كدا ليه ديما بتستغل ضعفي قدامك
كان لسه هيتكلم بس قاطعته مي اللي فتحت باب الاوضه عليهم بدون اي استئذان و
يُتبع....
معلش الفصل صغير بس عندي دور برد و سخونيه لا اتمناهم لالد أعدائي و لولا اني منزلتش انبارح مكنتش هنزل انهاردة
عايزين تفاااعل جامد بقى
#غصون
#الفصل_الثامن
#بقلم_يارا_عبدالعزيز#غصون
#الفصل_التاسع
كانت لسه هتتكلم بس قاطعتها مي اللي فتحت الباب بدون اي استئذان
غصون بصتلها باحراج شديد و بعدها دفنت.. وشها في حضن يونس اكتر
عند اللحظه دي مي مقدرتش تستحمل
فقدت كل عقلها و عينيها اتمليت بالشر... و دخلت الاوضه بسرعه و اتوجهت عند غصون
يونس قام من مكانه و هو بيلبس بنطلونه اللي واقع على الارض و كان لسه هيتكلم بس برق بخوف شديد لما مي حطيت المخده على وش غصون و ضغطت عليها بقوه
اتكلمت مي بغضب مفرط و دموع
= محدش هيرحمك من تحت ايدي
هموتك.... و اخلص.. منك
غصون كانت بتحرك رجليها و كل جسمها بخوف و مش قادره تاخد نفسها و لا تتكلم بتصرخ بس
يونس جري على مي و اتكلم بغضب مفرط و هو بيبعدها
= ابعدي عنها انتي اتجننتي بقولك ابعدي عنها!!!!
مي كانت متجاهلها و بتحاول تقاومه على اد ما تقدر و هي مركزه مع غصون و مفيش في دماغها غير المشهد اللي شافته و انها لازم تتخلص... منها
بقلمي يارا عبدالعزيز
مسك ايديها و بعدها بكل قوته و اتكلم بغضب مفرط
= ابعد عنها قولتلك
هتموت... في ايديك
من قوه الدفعه مي وقعت على الارض و اتخبط ضهرها في الكرسي بقوه
اتكلم يونس بخوف و هو بيشيل المخده من على وش غصون
= انتي كويسه
هزيت غصون راسها بدموع و هي بتحاول تاخد نفسها اللي كان شبه انعدم
كانت بتبصله بخوف و جسمها كله بيترعش
رفعت اللحاف على نصفها العلوي و اتجمعت الدموع في عينيها و هي بتبصله بكره.. و عتاب..
مي كانت بتبصله بصدمه
راحت عنده و مسكت معصم ايديه و هي بتلفه ليها و بتتكلم بحرقه..
= لدرجه دي!!!!
لدرجه دي يا يونس
لدرجه انك مهمكش انك تيجي حتى تطمن عليا عشان ابنك اللي حته منك اللي انا شايله جوايا
فضلتها هي على ابنك!!!!!
ايه المنظر اللي انا شوفته من شويه دا!!!!!
رددددد علياااا انا مش قولتلك متقربلهاش
انت مش قولتلي انك مش بتحبها و مش عايزاها
طب انا قصرت معاك عشان تخوني... معاها!!!!
دا انا استحملت اللي مفيش واحدة تقدر تستحمله و وافقت بجوازك بيها تقوم تعمل فيااا انااا كدا
عملتلك ايه عشان بسببك اشوف واحدة تانيه في حضنك بالشكل دا
مفكرتش فيااا طب بلاش انا مفكرتش باللي في بطني
رمتنا احنا الاتنين عشان دي!!!!
جري كل اللي في القصر على صوت مي و دخلوا اوضه غصون
انصدموا كلهم لما شافوا غصون و هي على سريرها و بتحاول ترفع اللحاف عليها و تداري نفسها و كانت بتعيط
منى بصتلها بغضب و كانت لسه هتروح عندها
اتكلم كامل بحده
= استني عندك
اطلعي براا يلا كلكوا برااا
طلعوا كلهم و مفضلش غير مي و يونس و غصون و كامل
اتكلم كامل بغضب و هو بيبص لمي
= ايه مسمعتيش
قولت اطلعوا برا
مي بغضب و بكاء
= انت عايزيني اسيبه معاها بعد اللي انتوا شفتوه
بقلمي يارا عبدالعزيز
كامل بص ليونس اللي كان بيبص لغصون و مش فارق معاه اي حاجه غيرها و اتكلم بحده
= هيلبسوا هدومهم و هينزلوا انا عايز الكل تحت
بصيت مي ليونس بغضب و مشيت مع كامل
يونس بص لغصون اللي كانت بتعيط و راح عندها و اتكلم بحنان
= غصون انا اسف
انا .....
قاطعته و هي بتقومه و بتتكلم بغضب و انهيار
= ابعددددد عنيييي
ابعد عني
حرام عليك انا بسببك اتحطيت في موقف عمري ما هنساه
البس هدومك و اطلع برا الاوضه انا مش طايقه اشوف وشك
بصلها بدموع و حزن و خد القميص بتاعه و لبسه و هو مركز بنظره عليها
كانت قاعدة على السرير و موطيه وشها في الارض و دموعها بتنزل بقوه
خلص لبس و جري عليها و رفع وشها و اتكلم بحنان
= ارفعي وشك احنا معملناش حاجه غلط
انتي مراتي
بعدت ايديه عنها بغضب و مسحت دموعها و اتكلمت بحده
= اطلع برا يا يونس
شالها باللحاف اللي عليها
ضربته.. في صدره و اتكلمت بغضب
= نزلني و اخرج
نزلها في الحمام و اتكلم بحنان و هو بيقبل رأسها
= هستناكي برا
قال كلامه و خرج و قفل عليها الباب
قعدت على البانيو و كل اللي حصل مش بيروح من بالها و نظراتهم
فضلت تعيط بقوه
كان سامع صوت شهقاتها من برا و نفسه يدخل بس وجوده بيزود وجعها
فضل قاعد مستنيها تخلص لحد اما خرجت و هي لابسه البرنص
بصتله بقله حيله و غضب و دخلت غرفه الملابس تلبس هدومها و طلعت
فتحت الباب و نزلت و هو نزل وراها
كان الكل متجمعين و في حاله من السكوت
غصون كانت حاسه بكل حاجه منغمشه قدامها قعدت على الكنبه و هزيت رجليها بتوتر و خوف من اللي جدها هيقولها
قاطع حاله السكوت دي صوت يونس الغاضب
= انا مش فاهم كل دا ليه!!!
يعني ليه اتحط في محاكمه عشان قربت من مراتي اللي هي حلالي
بقلمي يارا عبدالعزيز
كامل راح عنده و وقف قدامه و اتكلم بحده
= و الله هو لو كان جواز حقيقى مكنش حد فينا اتكلم
بس باللي انت عاملته اثبتت لينا كلنا انك بتستغل بنت عمك الصغيره عشان تاخد اللي انت عايزاه و بعدين هترميها...
عارف انت اتعاملت مع بنت عمك ازاييي على انها بنت جبتها عشان مزاجك و لما يخلص تطلقها
يونس بصله بصدمه و اتكلم بغضب مفرط
= غصون مراتي
كامل بحده
= مراتك!!!!!
و انت بتتعامل معاها بقى على اساس انها مراتك
يعني لما تقولنا انا اتجوزتها عشان سمعتها و شهرين و هطلقها و اخاد مراتي اللي بحبها و امشي يبقى انت بتتعامل معاها على انها مراتك!!!!
ما ترددددد
اللي انت عاملته ملوش غير التفسير اللي انا قولته و بس
لما مي جت انا قولتلك طلقها و متكسرش بخاطر بنت عمك و انت وقتها اختارت مي
انا دلوقتي حتى مش هينفع احطك ما بين اختيارين لانك لازم تعيش مع مي عشان اللي في بطنها
و في نفس الوقت انا مش هستحمل ان بنت ابني تتعامل بالطريقة دي و تبقى على حسب احتياجتك
بلع لُعابه بخوف و اتكلم بتلعثم
= يعني ايه يجدي!
كامل بحده
= يعني الماذون اللي جوزك انت و غصون هو نفسه اللي هيجي انهاردة و يطلقكم و الطلاق هيكون في السر دلوقتي عشان محدش يتكلم عن بنت عمك
بصله يونس بصدمه و هز راسه بالنفي
= مستحيل!!!
مش انت اللي هتقرر اطلقها امتى
كامل باستغراب
= ما انت كدا كدا هطلقها
هتفرق دلوقتي و لا بعدين!!!!
يونس بحده
= مش هسمحلك تجبرني على حاجه زي كدا دلوقتي و انا مش هطلق غصون غير في الوقت اللي انا هحدده
قال كلامه و مشي و غصون بصيت لطيفه و ابتسمت بسخريه
و مي بصيت لطيفه بغضب مفرط
مشيوا كلهم و مفضلش غير مي و غصون
غصون كانت قاعدة و حاسه بدوخه قويه
مي راحت عندها و قعدت جانبها و اتكلمت بغضب
= اوعي تفكري انه بيحبك
هو انتي بس شكلك عاجبتيه فواخد موضوع الجواز دا حِجه عشان ياخد منك اللي هو عاوزه
غصون بصتلها بقله حيله و اتكلمت بسخريه
= تعرفي يا مي انتي بجد مش مفهمومه
يعني قاعدة بكل برود و بتقولي اني عاجبه جوزك
المهم عندك و بس انه ميبعدش عنك
ماشيه بمبدأ يلف لفته و يرجعلي المهم يرجعلك
اممممم تصدقي حالك صعبان عليا
بس متخافيش انا عمري ما هرضى اني اعيش معاه
مي ببرود
= ما هو واضح فعلا انك مش عايزاه معاكي
بدليل انك جرتيه وراكي لاوضتك
يبت قولي كلام غير دا
دا انا شايفكي بعيني!!!!
و على فكره مش بمزاجك خالص انك تبعدي عن يونس
عارفه ليه عشان انتي لو بقيتي مع جوزي هتموتي... يحبيبتى بجد هموتك... و محدش وقتها هيقدر ينقذك من تحت ايدي لا يونس و لا غيره فحافظي علي حياتك و خليكي شاطره و ابعدي عن جوزي
قالت كلامها و داست على رجل غصون المحروقه... برجليها بقوه
اتأوهت غصون بالم شديد و دموع
اتكلمت مي بغضب
= ايه اتوجعتي
لو حاولتي تقربي من جوزي تاني هوجعك اضعاف دلوقتي
قالت كلامها و بعدت عنها و قامت و هي بتبتسم بشر...
يونس كان قاعد في الجنينه و دافن... وشه بين ايديه
مي قعدت جانبه
اتكلم بحده و هو بيبصلها
= مش عايز اي كلام بخصوص اللي انتي شوفتيه و خصوصاً دلوقتي لاني مش ناقص
بقلمي يارا عبدالعزيز
مي ببكاء
= و انا مش من حقي اسأل على اللي شوفته
انت ليه بتعمل فيا كدا يا يونس
هو كل دا عشان ساكته و بستحمل
توصل بيك اني اشوفها في حضنك
انت مخوفتش على مشاعري و كمان وقعتني زي الكلبه... على الارض و مهتمتش لابنك اللي في بطني
قولي يا يونس اللي انا فيه دا
فيه اي واحدة تستحمله هااا ما ترد عليا قولي اي حاجه تطفي النار... اللي جوايا من ساعه ما شوفتكوا
يونس بصلها بحزن و خدها في حضنه... و قبل... شعرها بحنان
= انا اسف حقك عليا
حاولي تنسي اللي حصل و واعدك انه مش هيتكرر تاني
طلعت غصون اوضه منى
و اتكلمت بدموع
= ماما
منى اتجاهلتها و دخلت غرفه الملابس
غصون دخلت وراها و اتكلمت بدموع
= ماما ردي عليا
انا و الله استحمل اي حاجه غير انك تزعلي مني
منى بحده
= انا مش هتكلم معاكي في الموضوع دا تاني دي حياتك و انتي حره
انا عاجبك شكلك و انتي قاعده بترفعي الغطا عليكي قدامنا
انتي اللي عايزه ترخصي... نفسك معاه و تقللي من نفسك قدامنا
شوفتي جدك قال عليكي ايه
سمعتي انتي عند يونس ايييه و هو مقدرش يتكلم
عارفه ليه عشان هو عارف ان جدك صح خليكي قللي من نفسك انا مش متكلمه معاكي تاني
بصتلها غصون بدموع و اتكلمت بصوت متحشرج
= انا عارفه اني غلطت بس انا مش بقدر اسيطر على مشاعري و هو قريب مني
انا عيبي الوحيد اني بسيب قلبي يمشيني و انا معاه بس و الله غصبن عني يا ماما
ارجوكي متبقيش انتي كمان عليا انا محتاجكي جانبي يا ماما
انا مضايقه اوي و مخنوقه.... من كل حاجه بتحصل
ماما انا مليش غيرك متزعليش مني
طريقتها في الكلام و كلامها مزق قلب منى عليها
خدتيها في حضنها و اتكلمت بحنان
= هو انا هتمنالك الوحش هاا
هزيت غصون راسها بالنفي
اتكلمت منى بحنان
= يبقى تسمعي كلامي ماشي
في المساء
كانت غصون واقفه في المطبخ كعادتها لما تكون مضايقه بطلع عصبيتها في الاكل
كانت شارده في كل حاجه بتحصل معاها
دخلت الخدامه و اتكلمت باحترام
= ست غصون
ست غصون
غصون بشرود
= هااا
بقلمي يارا عبدالعزيز
الخدامه باحترام
= الاكل هيتحرق..
انتبهت غصون و طفيت النار.. بسرعه
كانت لسه الخدامه هتتكلم بس انتبهت على جرس المطبخ اللي جيه من جناح يونس
اتكلمت الخدامه بخوف
= دي طلبت مني اعملها لبن و دلوقتي عايزايني اعمل ايه
غصون بهدوء
= متخافيش كدا روحي انتي و انا هعمل اللبن و ابعتهولها مع اي حد
هزيت الخدامه راسها بخوف و مشيت
و غصون بدأت تعمل اللبن
خلصته و حطيته على الرخامه
دخلت مي و اتكلمت بغضب مفرط و هي بتتصنع الخوف
= انتي بتعملي ايه!
غصون بصتلها باستغراب و مي استغليت انشغال غصون بيها و حطيت سم... في اللبن
اتكلمت غصون باستغراب
= بعمل اللبن مش انتي طلبتيه من الخدامه
مي بغضب شديد و زعيق
= لا انا شوفتك بعيني و انتي بتحطي حاجه في اللبن انا متأكده
غصون بحده
= و انا هحطلك ايه يعني!!!
مي بزعيق و صوت عالي
= تعالوا كلكوا هناااا
شوفوا الست غصون بتعمل ايه
اكيد عايزه تموت... ابني
دخلوا كلهم على صوتها و اتكلم يونس بحده
= فيه ايه يا مي صوتك عالي ليه
مي بغضب
= الست بنت عمك اللي عامله نفسها بريئه
عايزه تموت.. ابنك
انا شوفتها بعيني بتحط حاجة في اللبن بتاعي
غصون بدموع
= لا و الله العظيم
انا معملتش حاجه و محطتش حاجه انا بس كنت بعمله عشان الخدامه كانت مشغوله
مي بغضب
= خلاص احنا نبعت اللبن المعمل بقى و نشوف مين فينا الصح
انا هتصل بالمعمل فورا و هم يجوا ياخدوا اللبن عشان كلكم تتأكدوا
اتكلم يونس بحده و هو بيبص لمي
= مش مستهله يا مي
انتي ممكن تكوني شايفه غلط
مي بغضب
= بقولك شوفتها دي عايزه تموت... ابننا عشان حاطه عينيها عليك و عايزاك
غصون بدموع
= لا و الله أنا مستحيل اعمل كدا
انا هشربها قدامك عشان اثبتلك اني بجد محطتش فيها حاجه
مسكت الكوبايه و كانت لسه هتشرب تحت نظرات مي اللي كانت مليانه شر...
غصون كانت لسه هتشرب بس يونس كان اسرع منها و رمى الكوبايه على الارض
اتكلم بغضب مفرط
= انتي هتعملي ايه انتي كمان
كمل و هو بيبص لمي
= مي انا زهقت من كل الحورات بتاعتك دي
غصون مستحيل تعمل حاجه زي كدا انا متأكد و اهي قدامك كانت هتشربها لو حاطه حاجه مكنتش هتشرب منها
مي بصتله بغضب مفرط لانه وقع كل مخططها على الارض
بس ابتسمت بقوه لما شافت القطه و هي بتشرب اللبن
و بعدها وقعت على الارض من غير نفس
بصوا الجميع للقطه بصدمه و نظراتهم كانت متبادله ما بين القطه و غصون
اتكلمت غصون بدموع و هي بترجع لورا بخوف
= و الله العظيم ما حطيت حاجه
انا ليه هعمل كدا!!!
جدي انا عمري اعمل حاجه زي كدا انتوا كلكوا عارفني انا معرفش اذي... نمله
هعمل كدا ليه
مي بغضب و هي بتمسك معصم أيديها بقوه
= عشان عايزه يونس
عايزه تخلصي... مني و من اللي في بطني عشان يبقى معاكي
انتي خلاص ظهرتي على حقيقتك و كلنا عرفنا انتي ايه
سكتت ليه يا يونس
مش دي غصون اللي مستحيل تعمل حاجه زي كدا
بقلمي يارا عبدالعزيز
يونس بهدوء
= يمكن منتهي الصلاحيه
الخدامه باحترام
= بس انا لسه جايبه من الجاموسه الصبح يا يونس باشا احنا بنجيب اللبن صابح كل يوم
ابتسمت مي بشر... و هي بتبص لغصون
بادلتها غصون نظراتها بدموع و راحت عند كامل و اتكلمت بدموع و هي بتدخل جوا حضنه
= و الله العظيم ما عملت حاجه يجدي
هز كامل راسه بهدوء و قبل... رأس غصون بحنان تحت نظرات الاستغراب الشديد من مي
اتكلمت مي بغضب
= و الله مش مصدقاكوا انتوا واقفين معاها حتى بعد اللي حصل منها دي كانت عايزه تموتني...
طب بلاش انا ابن يونس اللي في بطني و اللي هو حفيدك
بدل ما تضربها... و تعاقبها
بس انا مش هسكت انا هبلغ البوليس
بصتلها غصون بخوف و اتكلم كامل بحده
= صفيه
دلوقتي حالا تروحي لعواد تقوليله يجيب الماذون حالا
يونس بخوف
= جديي
انا قولتلك.....
قاطعه كامل و هو بيتكلم بغضب
= انا قولت اللي عندي و دا اخر كلامي دلوقتي هتطلق غصون و تاخد مراتك و تطلع برا البيت داا و لما تيجي تبقوا تيجوا في زياره لازم ننهي كل المهزله اللي بتحصل دي
يونس بغضب
= هات المأذون و اعمل اللي انت عايز تعمله و انا مش هطلق غصون و دا اخر كلامي
قال كلامه و خرج من القصر و طلع بعربيته
اتكلمت منى بهدوء
= دا مشي يعمي
كامل بهدوء
= لو اتأخر هبعت حد يجيبه المهم دلوقتي الماذون شويه و هيجي
غصون بصتله بحزن و دموع و حاسه انها مخنوقه... للقرار اللي خده جدها بس هي دي نهايتهم اللي كانت متوقعها
وصل يونس على الجبل و فضل قاعد في عربيته و هو بيتنفس بغضب و بيفتكر ذكاريتهم مع بعض
طلع من العربيه و وقف على حافه الجبل و هو بيفتكر لما كان هيموتها...
اتكلم بدموع
= مكنتش هعمل كدا
مكنتش هقدر اعمل كدا فيكيي
انا بعشقك بعترف اني محبتش غيرك
يمكن انا انكتب علينا نفترق بس هعيش عمري كله موجوع بسبب بعدي عنك
كمل و هو بيبص للسما و بيعيط زي الطفل و بيتكلم بصوت عالي
= لييييه
يا رب كلهم بيتهموني اني بستغلها و انا عمري ما شوفتها كدا
مكنتش فاهم مشاعري من ناحيتها بسبب اني كنت ديما بعيد عنها و لما قربنا عرفت اني بحبها
افتكر شكلها و هي ماسكه في حافه الجبل
اتكلم بدموع و صوت عالي هز كل اركان المكان
= غصوووووون انا بحبك
بقلمي يارا عبدالعزيز
قال كلامه و قعد على ركبته و هو اشبه بالضايع و قلبه بيتقطع...
فاق على صوت فونه
طلعه من جيبه
اتنهد بعمق و اتكلم بهدوء
= ايوا يا جدي
كامل بحده
= المأذون على وصول و احنا كلنا هنا مستانينك تعال يلا
يونس كان لسه هيتكلم بس قاطعه الشخص اللي وقف وراه و طلع مسدسه... و ضربه... بطلقه... ناريه.... في ضهره و
يُتبع......
#غصون
#الفصل_التاسع
#بقلمي_يارا_عبدالعزيز#غصون
#الفصل_العاشر
و فجأة دخلت طلقه.. في ضهره من شخص كان واقف وراه
بصله يونس بغضب و كان لسه هيروح عنده بس حس بكل حاجه مشوشه قدامه و كل بدور حواليه
مقدرش يقاوم نفسه ليسقط مغشيا عليه
كامل بمجرد ما سمع صوت ضرب.. النار...
اتكلم بخوف شديد و دموع و ضربات قلبه كانت شبه بتقف من خوفه الشديد على يونس
= يونس
رددد عليا يونس انت كويس
يووونس
بصوله كل الموجودين بخوف و نواره جريت عليه
اتكلم رأفت بخوف و صوت متلعثم
= ماله يونس يا ابويا
كامل بخوف شديد
= مش عارف سمعت صوت ضرب.. نار... من عنده و دلوقتي مش بيرد عليا
نواره بخوف شديد و انهيار
= يعني ايه!!!
ابنيييي
ابنييييي حصله ايه
يوووووونس
ابني حد يجبلي ابني
قالت كلامها و قعدت على الارض و منى و نبيله جريوا عليها و هم بيحاولوا يهدوهها
اتكلم رأفت بخوف
= هيكون حصله ايه
انا هرن عليه تاني
بقلمي يارا عبدالعزيز
فضل يرن عليه عده مرات و لكن مفيش اي رد
زود الخوف عندهم
اتكلم كامل بغضب و خوف
= عواد ابعت كل الغفر يدوروا عليه مش عايز اي مكان في سوهاج يعدي من تحت عيونكم
رأفت بخوف
= انا هرن دلوقتي على كل المستشفيات
فضلوا ما يقرب النصف ساعه بيدوروا و البيت كله متوتر و خايف على يونس
اتكلم كامل بحده ممزوجه بخوفه
= رأفت تعال معايا هنعدي على كل مستشفيات سوهاج إن شاء الله ادور في اوضه اوضه
كانوا لسه هيخرجوا بس فجأه دخل يونس من الباب و هو ماسك ضهره بالم شديد و بيسند على الباب
غصون شافته و اتكلمت بلهفه و هي بتجري عليه
= يووونس
جريوا كلهم عليه بلهفه و خوف
اتكلمت غصون بدموع و هي بتمسكه
= يونس انت كويس حاسس بي ايه
رأفت ماسكه من ضهره ليتأوه يونس بالم شديد
= اااااااااه
كامل بخوف شديد
= خلينا ناخده على المستشفى احسن
هز يونس راسه بالنفي و اتكلم بارهاق و الم
= مش مستاهله الجرح... مش كبير انا بس عايز دكتور بسرعه يا جدي لو سمحت
قال كلامه و وقع على الارض في حضن غصون
اتكلمت غصون ببكاء و خوف و هي بتحط ايديها على جرحه...
= رن على الدكتور يا جدي خليه يجي بسرعه دمه.. بيتصفى
بسرررعه يا جدي
يونس بصلها و ابتسم بارهاق من الخوف اللي شافه في عينيها عليه
اتكلمت مي بغضب
= ابعدي عنه
غصون بعدتها بسرعه و اتكلمت بغضب مفرط
= انتي شايفه ان دا وقته
ابعدي متجيش على جرحه....
كملت و هي بتبص لرأفت
= عمي اسنده و خلينا نطلعه فوق على ما الدكتور يجي
هز رأفت راسه و سنده هو و كامل و طلعوا بيه على الجناح بتاعه و كلهم طلعوا وراه
غصون كانت لسه هتجري وراها بس مي مسكتها من ايديها و اتكلمت بغضب
= اظهري انك مسمعتيش كلامي ليكي انهاردة
عادي اعيديه تاني
اسمعي
غصون بغضب مفرط و هي بتبعد ايديها عنها
= انتي اللي تسمعني
عايزه تموتني... موتني... انا قدامك اهو انما تبعديني عنه و هو في الحاله دي انسي
انا لو ساكته لحد دلوقتي فانا ساكته عشان اللي في بطنك و اني انا اللي دخلت ما بينكم
بس دلوقتي انتي مش هتقدري تمنعي خوفي عليه و لا حتى هتقدري تبعدني عنه
قالت كلامها و طلعت وراهم بسرعه تحت نظرات الغضب و الصدمه الشديده من مي
طلعت بسرعه الاوضه و مي وراها بغضب
فضلت واقفه بتبصله بخوف و جسمها كله بيترعش
دموعها كانت في عينيها بتحاول متظهرش خوفها عليه لكن مش قادره
جريت على غرفه الملابس و جابت منها قميص من بتوعه و قعدت جانبه و حطيته على جرحه... و هي بتحاول تكتم النزيف...
دخل الدكتور و قعد جانبه من ناحيه غصون
غصون كانت لسه هتقوم بس يونس مسك ايديها و اتكلم بدموع
= متسبنيش
هزيت راسها بخوف و قعدت جانبه من الناحيه التانيه
اتكلم الدكتور بهدوء و هو بيبص على جرحه....
= الحمد لله الطلقه.. سطحيه مجرد خدش... بسيط هشلها دلوقتي ماشي حاول تستحمل
هز يونس راسه بارهاق
بدا الدكتور يخلعه.. التشيرت بتاعه و يشيله الطلقه.. ليتأوه يونس بالم شديد
دخل جوا حضن.. غصون و مسك في هدومها بالم
اتكلم الدكتور ببعض الخوف
= خلاص قربنا نخلص حاول تستحمل
غصون كانت بتبصله بدموع و كل اما يصدر اي تأوه منه بتحس ان قلبها بيتمزق...
كانت بتغمض عينيها بالم و هي مش قادره تشوفه كدا بتحرك ايديها على شعره و بتسمح عرقه بايديها بحنان
خلص الدكتور و عقمله الجرح... و كتبله ادويه و مشي
اتكلمت مي بحده و هي بتبص لغصون
= اظن سبتك بما فيه الكفاية ممكن دلوقتي تبعدي عن جوزي و تسبني انا اللي اهتم بيه
بقلمي يارا عبدالعزيز
غصون كانت لسه هتتكلم بس قاطعتها منى و هي بتمسكها من ايديها و بتتكلم بسخريه
= سبنهولك يحبيبتى و لو اني معتقدش انك هتهتمي بيه و لا تخافي عليه زي غصون اصل العينه باينه
يلا يا غصون
غصون كانت بتبص ليونس اللي كان بيبصلها بدموع و عيونه بتقولها متسبنيش
مسكت منى ايديها و اتكلمت بغضب
= غصوون
بقولك يلااا
غصون مشيت معاها
اتنهد يونس بغضب ليشعر ببعض الالم...
اتكلمت نواره بحنان
= انا هنزل اعملك لقمه تاكلها يحبيبى نزفت.. دم... كتير و عشان الجرح...
هز يونس راسه بهدوء و سند براسه على المخده
اتكلم رأفت بغضب
= شوفت اللي عمل فيك كدا
هز يونس راسه بالايجاب و اتكلم بارهاق
= ااه بس شخص معرفهوش
رأفت كان لسه هيتكلم بس قاطعه كامل و هو بيتكلم بحده
= نطمن على يونس الاول و مش هسيبه المهم دلوقتي يونس يبقى كويس
اتكلم يونس بارهاق
= جدي عايزاك لوحدنا
كمل و هو بيبص لمي
= ممكن تنزلي تحت شويه يا مي
هزيت مي راسها باستغراب و خرجت هي و رأفت
كامل بص ليونس بانتباه
اتكلم يونس بهدوء
= انا مش هطلق غصون
اتنهد كامل بعمق و اتكلم بهدوء
= لما ترتاح نبقى نتكلم انا مش عايز اعصبك و اتعبك دلوقتي
انت عارف ان الموضوع بالنسبالي منهي يا يونس
يونس بحده و بعض الالم
= و قرار زي دا انا اللي المفروض اخده
مش عايز اطلقها عايزاها تفضل على زمتي
مش هقدر اشوفه مع حد تاني غيري يجدي و الله العظيم حاولت و مش عارف مش هقدر انطقها مش هعرف احررها مني انا عايزاها
كامل بتنهيده
= و مي!
و ابنك اللي في بطنها
يونس غصون حفيدتي زيك بالظبط و انا مش هحطها في خانه الزوجة التانيه و اديك شايف مراتك بتعاملها ازاي
قرار الطلاق هو القرار الصح ليكم كلكم
متفكرش في نفسك و بس فكر في مي و غصون و ابنك اللي ملهوش اي ذنب يتولد يلاقي مشاكل ما بين امه و ابوه
انا عارف انك بتحب غصون و متأكد من دا بس للاسف متأخر اوي يا يونس
انا هسيبك ترتاح و لما تبقى كويس نبقى نشوف موضوع طلاقكم حاول ترتاح و سيبها للنصيب و اللي ربنا كاتبه
قال كلامه و خرج من الاوضه و يونس بص لطيفه و هو بيتنهد بغضب مفرط
مسك الفازه اللي جانبه و رمها في نفس اللحظة اللي دخلت فيها نواره
اتكلم يونس بخوف و الم
= ماما انتي كويسه
ابتسمت نواره و راحت عنده و حطيت ايديها على خده و هي بتتكلم بحنان
= الدكتور قال ان حرارتك ممكن ترتفع
مالك يحبيبي ايه اللي مضايقك احكيلي هتخبي عن امك
بقلمي يارا عبدالعزيز
يونس دخل جوا حضنها و اتكلم بدموع
= ضايع و قلبي وجعاني اوي يا امي حاسس ان الدنيا كلها جايه عليا فرحتي بضيع مني و مش عارفه اخدها
ربطت نواره على ضهره بحزن و اتكلمت بدموع
= ربنا يريح قلبك يبني
في المطبخ
مي كانت واقفه و بتعمل ليونس عصير
دخلت نبيله و اتكلمت بهدوء
= امممم
بقولك ايه الفيديو اللي معايا مش عارفه كدا مره واحده حسيت اني عايزه افرجه ليونس
مي بصتلها بخوف شديد و اتكلمت بتلعثم
= بس انتي قولتلي انك مش هتوريهوله
نبيله بخبث
= ااه قولت كدا بس قولت لو انتي سمعتي الكلام
بس الطلب اللي هطلبه منك كبير عليكي
مي بخوف و لهفه
= هعمل كل اللي انتي عايزاه بس تمسحي الفيديو اللي معاكي
نبيله ببأبتسامه
= تعجبني
كملت كلامها و هي بتطلع شريط مليان حبوب مخدره.. و بتحط حبايه منه في كوبايه العصير
اتكلمت مي باستغراب
= ايه دا!!!
نبيله ببرود
= ميخصكيش
انتي هتروحي دلوقتي و تشربي العصير دا ليونس و كل يوم هتعملي كوبايه زي دي و تحطي فيها حبايه لحد اما انا اقولك بطلي
مي بحده و هي بتاخد الشريط منها
= بس انا عايزه اعرف ايه دا!!!
كملت بصدمه شديده و هي بتبص للاسم البرشام
= مخدرات!!!!!
انتي عايزيني احط مخدرات... لجوزي
انتي اتجننتي!!!!!!
نبيله بحده
= ااه انا فعلا اتجننت و هوريكي جناني دلوقتي حالا و انا بوري الفيديو اللي معايا ليونس
مي بخوف و هي بتمسك ايديها
= لا استني هعمل كل اللي انتي عايزاه بس اديني فرصه افكر الاول
نبيله بتنهيده
= عشان تعرفي ان قلبي طيب بس هديكي فرصه يومين اتنين بالظبط لو معملتيش اللي انا عايزاه هوريله الفيديو
اتكلمت مي بغضب
= انتي بتعملي فيهم كدا ليه!!
دول ولاد اخواتك
نبيله بغضب مفرط
= ميخصكيش انتي تنفذي اللي انا بقوله و انتي ساكته
قالت كلامها و خرجت من المطبخ و مي مسكت الشريط بخوف شديد و ايديها بتترعش بقوه و هي مش مستوعبه ازاي هتعمل كدا!!!!!!
في صباح اليوم التالي
كان يونس قاعد على الكنبه اللي في الجناح بتاعه و بيفكر في غصون اللي وحشته من انبارح
نفسه يروح يشوفها و يملي عينيه بملامحها اللي بيعشقها
قام وقف و هو بيمسك جرحه.. بالم و وقف قدام باب اوضتها
خبط على الاوضه و ملاقاش اي رد
فتح الباب لاقها نايمه بعمق و شعرها على وشها
ابتسم بعشق و قعد جانبها
زاح شعرها لبعيد و ميل عليها و قبل... كل انش في وجهها بعشق
صحيت غصون عليه و بصتله بخوف
اتكلم بحنان
= ايه شوفتي عفريت!!
غصون بخوف
= انت ايه اللي قومك من سريرك!!!
انت لسه تعبان روح ارتاح
يونس بحنان
= لسه زعلانة مني
و الله العظيم اللي قولتيه ما صح....
بقلمي يارا عبدالعزيز
قاطعته و هي بتتكلم بحده
= لو سمحت انا مش عايزة اتكلم في اي حاجه حصلت انبارح انا بحاول انسى لاني كل اما بفتكر بتخنق..
هروح لمراتك و ملكش دعوه بيا جدي معاه حق احنا لازم نطلق دا الحل الانسب للكل و ياريت لو تقدر دلوقتي يبقى احسن
ابتسم بسخرية
= اللي يشوفك دلوقتي ميشفوكيش انبارح و انتي ميته.. من الخوف عليا لسانك بيقول حاجه و قلبك بيقول حاجه تانيه
اتنهدت بغضب و كانت لسه هتقوم بس مسك ايديها و وقعها عليه ليتاوه بالم
اتكلمت بخوف و هي بتحط ايديها على جرحه... برفق
= انت اللي وقعتني عليك
وريني كدا بتوجعك اوي
يونس بخبث
= مش عارف باين الخيطه فكيت و لا ايه شوفي كدا
بدأ يفك زراير قميصه تحت نظرات الخجل الشديد منها
اتكلم بخبث و هي بيتصنع الالم
= ساعديني كدا
فكتله باقي زراير القميص بخجل و بصيت على جرحه.. و اتكلمت و هي بتتنهد بارتياح
= الحمد لله مفيش حاجه فكيت
يونس بخبث و هو بيمسك ايديها
= ازاي!
شوفي كدا يمكن تحت اللزقه حركي ايديك عليها كدا و اتأكدي
حركت ايديها عليها بخجل
غمض عينيه و ضمها لصدره بحنان و اتكلم بهمس
= وحشتني
دفن... وشه في رقبته و قبل... عنقها بعشق
غمضت عينيها و هي بتمسك فيه بقوه
حسيت بايديه اللي اتحركت على خصرها فاقت على نفسها و بعدت عنه و اتكلمت بحده
= انسى
مش هضعف.. قدامك تاني و لا هقلل و ارخص.. من نفسي بسببك تاني اتفضل اطلع برا
بدل ما انادي لجدو.....
قاطعها و هو بيتكلم بغضب مفرط
= انتي مفكره اني هخاف من حد انتي مراتي و محدش يقدر يبعدك عني بس انا همشي مع اني عارف انك عايزيني
همشي عشان انتي اللي كل شويه تقطعي في قلبي بكلامك
قال كلامه و خد القميص بتاعه و لبسه بغضب و مشي بارهاق
كانت بتبص لطيفه بخوف بس اتغلبت على نفسها و اتكلمت بغضب
= في ستين داهيه
كور ايديه بغضب و فتح الباب
وقف قدام باب الاوضه و سند بايديه الاتنين على التربزين
و هو بيتنفس بغضب مفرط
اتكلمت الخدامه باحترام و هي بتقف جانبه
= يونس بيه كنت عايزه حضرتك في موضوع مهم
يونس بصلها بانتباه
اتكلمت الخدامه بخوف شديد
= الصراحة حضرتك فيه حاجه حصلت انا كنت عايزه اقول لحضرتك عليها بس خوفت من الست مي
بس حضرتك عارف ان كلنا هنا بنعز الست غصون و بنحبها لانها حنينه علينا و عمرنا ما شوفنا منها اي حاجه وحشه
يونس بحده
= قولي اللي انتي عايزه تقوليه من غير مقدمات
بقلمي يارا عبدالعزيز
الخدامه بخوف
= الصراحة يبيه
اليوم اللي وقع.. فيه الزيت على الست غصون انا كنت وقتها في المخزن اللي في المطبخ و باب المخزن كان مفتوح انا شوفت الست مي و هي بترمي الزيت المغلي... على رجل الست غصون انا مرضتش اقول وقتها عشان خوفت من الست مي بس مقدرتش اخبي اكتر من كدا و خصوصاً بعد شوفت الست مي انبارح و هي بدوس.. على رجل الست غصون بقسوه مقدرتش استحمل وقتها و قولت لازم اقول لحضرتك
يُتبع.....
#غصون
#الفصل_العاشر
#بقلمي_يارا_عبدالعزيز#غصون
#الفصل_الحادي_عشر
كور ايديه بغضب مفرط و هو بيسمعها
كان بيسمع الكلام بصدمه و غضب
اتكلم بحده و صوت ارعب الخدامه
= متأكده من الكلام اللي انتي بتقوليه دا!!!
بلعت لُعابها بخوف و اتكلمت بصوت متلعثم من خوفها من تحول يونس
= ايوا يا بيه
انا شوفتها بعيني
بس ارجوك يا بيه ما تقولها ان انا اللي قولت حاجه
الست مي ممكن تأذيني...
انا و الله مكنتش هتكلم بس لولا خوفي على الست غصون و عشان انا عارفه انها طيبه و مش هتقدر عليها و
قاطعها يونس لما مشي من قدامها و دخل الجناح بتاعه بغضب
مي كانت قاعدة على السرير و باين عليها الشرود
بمجرد ما شافته جريت عليه و اتكلمت برقه
= كنت فين يحبيبي
ايه اللي خرجك من اوضتك و انت لسه تعبان كدا
تعال ارتاح
بقلمي يارا عبدالعزيز
يونس بصلها بغضب و مسكها... من شعرها بكل قوته
اتأوهت بالم... شديد و اتكلمت بدموع
= يونس انت اتجننت....
اتكلم بغضب و هو بيبصلها بفحيح
= انتي اللي اتجننتي يا مي
لما تحرقي... رجل غصون تبقى اتجننتي و رسمي!!!!!!
برقت بخوف و اتكلمت بتلعثم
= انا ....... انا ..... مش فاهمه انت بتقول ايه
حرقتها.... !!!!!!
انت هتسمع كلام امها ما انت عارف ان كل اما بنتها بيحصلها حاجه بتيجي و بدبسها فياا أنا
اتكلم بغضب مفرط و هو بيشدد على مسكه شعرها
= بس مش مرات عمي اللي قالت
و الصراحة يا مي انا متوقع جدا انك تعملي كدا و مصدق انك عملتي كدا في غصون بس مكنتش عايز اظلمك وقتها بحاجه انا مشوفتهاش
مي بالم و بكاء
= ااه يونس سابني انت نسيت اني حامل و ابنك في بطني!!!!
و كل دا عشان مين!!!
عشان غصون البنت اللي انت انجبرت على جوازك منها
اتكلم بغضب و هو بيرميها... على السرير و عيونه حمره من كتر البكاء
قرب منها و همس بحده
= انا عشان ابني لحد دلوقتي مش عايز اذيكي... يا مي
احمدي ربنا انك حامل
لانك لو مش حامل انا كنت عملت فيكي ابشع بكتير من اللي عاملتيه في غصون
بس قسما بالله العلي العظيم لو حصلها اي حاجه بسببك تاني انا وقتها هنسى انك مراتي و ان ابني في بطنك و هزعلك مني جامد يا مي
خافي على نفسك و اياكي تقربي من غصون عشانك انتي و دا اخر تحذير
قال كلامه و بعد عنها
كان لسه هيخرج من الجناح
اتكلمت بغضب و بكاء
= انت بتحبها يا يونس صح
وقف مكانه و هو بيتنفس بقوه
قامت من على السرير و وقفت قدامه و اتكلمت بدموع و غضب
= مفيش اي تفسير لخوفك و لهفتك و اهتمامك بيها غير انك بتحبها عارف حبك ليها وصل إلى لفين
كملت و هي بتمسك ايديه و بتتكلم بغضب و بكاء
= لدرجه اكبر من حبك لدا!!!!
ابنك اللي انت مخوفتش عليه و انت بترميني دلوقتي و بتهددني... و كل دا عشان خوفك عليها هي
ردددددد علياااا كلامي صح مش كدا
كملت و هي بتهز راسها بالايجاب و بتتكلم بغضب و هي بتمسح دموعها
= بس انا بقى مش هسمحلها تاخدك مني
انت ليااا انا و بس يا يونس و لو انت بجد خايف عليها اوي كدا قولها تبعد عنك عشان و الله العظيم لو شوفتها تاني قريبه منك هخلص....
قاطعها و هو بيمسك فكها بقوه و بيتكلم بفحيح
= الظاهر انك مسمعتنيش كويس
ابعدي عن غصون يا مي احسنلك اللي في دماغك دا غلط انا و هي مفيش ما بينا اي حاجه و كلها ايام و هنطلق فبلاش تخربي... على نفسك و خليكي في نفسك و في حملك
قال كلامه و مشي من قدامها و خرج برا الجناح
بصيت لطيفه بغضب و بصتله بشر...
= ماشي يا يونس انت اللي جابته لنفسك
بقلمي يارا عبدالعزيز
دخل اوضه غصون و هو ماسك جرحه... بالم.. بسبب الغضب و الارهاق اللي عامله
غصون كانت خارجه من الحمام و بمجرد ما شافته كدا جريت عليه و اتكلمت بخوف و هي بتسنده
= يونس انت كويس
تعال تعال اقعد استريح
قعدته على الكنبه و فرديت رجليه على الارض و اتكلمت بدموع
= هخلي عمي يكلم الدكتور يجي يشوفك
كانت لسه هتقوم بس مسك ايديها يمنعها و اتكلم ببعض الارهاق
= انا بس اتعصبت شويه فعشان كدا شويه و هرتاح
حركت ايديها على جبهته و هي بتمسحله عرقه و اتكلمت بدموع
= انا اللي عصبتك معلش انا اسفه
كنت المفروض احط في دماغي انك لسه تعبان بس انت اللي بتعمل حاجات تعصبني
يونس انا بجد بعزك و بخاف عليك احنا ولاد عم و متربين مع بعض و انا مشفتش منك اي حاجه وحشه
بلاش تخليني اخاد عنك فكره مش كويسه بسبب تصرفاتك و خلينا محترمين بعض و .....
قاطعها و هو بيتكلم بحده
= هو انا لما اخاد منك حقوقي يبقى انا كدا مش محترم!!!!!
خديت نفس عميق و اتكلمت بهدوء عكس الغضب اللي جواها عشان متتعبهوش اكتر
= امممم
و على اي اساس
يونس انت بتحب مي و كلها كام شهر و هتخلف ابنك و هتمشيني و تنساني
انا اللي بدمر...
كان لسه هيتكلم بس قامت و قفت و ادته ضهرها و اتكلمت بدموع
= ارجوك كفايه كدا
لما تستريح ابقى اخرج من الاوضه
انا همشي و هبعتلك مرات عمي تعقد معاك
كانت لسه هتدخل غرفه الملابس تغير هدومها بس وقفها و هو بيتكلم بهدوء
= مقولتيش ليه ان مي هي اللي حرقت... رجليك!!!
بصتله و اتكلمت بصدمه و همس
= انت عرفت ازايي!
قام وقف قدامها و حضنها بقوه و اتكلم بهدوء
= مقولتيش ليه وقتها
كنت هاخد حقك و قدام عينيك
سكتي ليه!!!
بعدت عنه و اتكلمت بحده
= عشان انت السبب
هي عملت كدا لما شافتك بتقرب مني و احنا في المطبخ و مفيش اي ست هتستحمل تشوف جوزها في الوضع دا مع واحده تانيه غيرها و عشان كدا انا بقولك طلقني و امشي من هنا هو دا الحل الانسب لينا كلنا
بقلمي يارا عبدالعزيز
مسح على وشه و اتكلم بغضب
= انت ازايي هبله اوي كدا!!!
دي كانت ممكن تشوهك....
بطلي طيبتك الزايده دي و اتعلمي تاخدي حقك من مي أو غيرها
اتجاهلته و دخلت تغير هدومها
اتنفس بغضب مفرط و فضل كدا حوالي عشر دقايق بيحاول يهدا عشان ميخوفهاش منه
دخل الاوضه و لاقها واقفه بهدومها الداخليه
اتكلمت بخجل و غضب و هي بتلبس منامه خفيفه عليها
= انت ازايي تدخل كدا!!!!
قرب منها و هو بيبتسم بعشق و وقف قدامها و مسك ايديها و ميل على وشها و همس جنب اذنها
= بداري ايه ما انا شوفت كل دا مرتين لحد دلوقتي
شهقت بخجل و هي بتحاول تبعد عنه
حاوط خصرها بايديه
اتكلمت بتلعثم و دموع
= يونس..... لو مبعدتش عني دلوقتي هنادي على جدو
مسك خصرها بقوه و اتنفس بغضب مفرط
= لتاني مره بتهددني بجدك و لتاني مره هقولك انتي مراتي و محدش يقدر يبعدني عنك
بطلي أم حركاتك دي عشان انا بجد صبري قرب ينفذ منك
اتكلمت بحده و هي بتمسك ايديه الموضوعه على خصرها و بتحاول تبعدها عنها
= و انا مش عايزاك
دا مش سبب كافي يخليك تبعد عني دلوقتي
بصلها بغضب و بعد عنها و خرج من الاوضه كلها من غير ما يتكلم
اتفزعت بخوف على صوت رزعت الباب
في غرفه نبيله
مي دخلت بعد ما سمحتلها بالدخول
اتكلمت مي بشر...
= يونس عرف بالموضوع اللي انتي بتهددني... بيه الفيديو اللي معاكي مبقاش ليه اي لازمه
نبيله كانت لسه هتتكلم بس قاطعتها مي و هي بتتكلم بحده
= بس انا مش جايه عشان كدا
انا جايه اقولك اني موافقه اعمل اللي انتي عايزاه بس عايزكي تساعدني اطلع الزفته... اللي اسمها غصون من حياة جوزي باي طريقه
نبيله ببأبتسامه و شر...
= لو عملتي اللي بقولك عليه هتخليه زي الخاتم في صباعك و ينفذ كل اللي تقوليله عليه حتى لو قولتيله ابعد عنها
بس كل اللي احنا عايزينه ندخل المخدر... دا لجسمه عشان هو اللي بعدين يبقى زي المجنون و يطلبه و انتي و شطارتك بقى
هزيت مي راسها بشر.. و نزلت المطبخ و بدأت تعمل ليونس العصير و تحطله فيه الحبايه
خديت العصير و سألت عليه قالولها في اوضه المكتب
دخلت من غير ما تخبط لاقته قاعد و دافن.. وشه بين ايديه و حاسس ببعض الالم في راسه
راحت عنده و حطيت ايديها على كتفه
بصلها و اتكلم بحده
= جايه ليه انا عايز ابقى لوحدي
قعدت على رجله و اتكلمت بدموع مصطنعة
= انا اسفه اوعدك انها مش هتتكرر تاني
انت عارف انا بحبك اد ايه و بغير عليك مقدرتش استحمل اشوفها بتاخدك مني عملت كدا من غضبي و الله
حقك علياا يحبيبى
كملت و هي بتمسك ايديه و بتحطها على بطنها
= طب عشان ابننا طيب
قالت كلامها و قبلته... بحب
اتكلمت بهمس و هي بتسند بجبينها على جبينه
= انا اسفه يحبيبي
انا عارفه ان مفيش في قلبك غيري و انا هستحمل لحد اما تطلقها و تبقى معايا انا
يونس انت مش عارف انا بحبك اد ايه انا حبي ليك عدا الهوس انت وحشتني اوي و نفسي نرجع زي زمان
كملت و هي بتدفن... وشها في رقبته و بتتكلم بهمس و هي بتغمض عينيها و بتتنفس ريحته
= انا بحبك اوي يا يونس و مش قادره استحمل تكون مع واحدة تانيه غيري انا مستعده دلوقتي اروح اعتذر من غصون بس انت متزعلش مني يحبيبي
بقلمي يارا عبدالعزيز
بعدها عنه و هو بيتنهد بعمق
بصتله بدموع و اتكلمت برقه
= حاسه انك تعبان عشان كدا عملتلك العصير دا
اتفضل
اتنهد بقله حيله و خد منها العصير و بدأ يشربه تحت نظرات الخبث.. منها
اتكلمت و هي بتبتسم بخبث
= بالهنا يحبيبى
قومها من على رجله و اتكلم بهدوء
= عايز ابقى لوحدي يا مي لو سمحتي
بصتله بغضب خفيته في ابتسامتها و اتكلمت برقه
= ماشي يحبيبي
غصون كانت قاعدة في اوضتها و بتفكر في اللي قالته هي عارفه انها وجعته و دا مضايقها بس هو دا الحل الوحيد ليهم
فاقت على صوت رنين هاتفها برقم غريب في الاول مردتش بس لما لاقته بيرن كذا مره رديت
اتكلم احمد بحب
= تعرفي انك وحشتني
غصون بغضب
= مين!!!
احمد بحب
= بشمهندس احمد
غصون بغضب مفرط
= يوااااه هو انت مبتزهقش قولتلك اني واحدة متجوزه هنفضل على نفس السيره دي على طول و الله لو فكرت تكلمني تاني لهكون معرفه يونس و جدو و هم اللي يتصرفوا معاك بقى عشان انا تعبت
قالت كلامها و قفلت معاه و هي بتتنفس بغضب
في المساء
كانت غصون قاعدة في الجنينه في مكان بعيد
قاعده على الارض و حاطه اللاب على رجليها
كانت شارده و بتفتكر كل لاحظتها الحلوه مع يونس لما كانوا صغيرين بتبص على الجنينه و بتفتكر لما كان بيزعقلها و اد ايه كان قاسي حتى و هو صغير بس برغم قسوته دي كانت ديما شايفه جواه شخص كويس و طيب
ابتمست بعشق و هي بتفتكر شكله و وسامته اللي كانت ديما بتسحرها همست بحب
= بحبك
فجأة لاقيت اللي بيعقد جانبها و بيمسك ايديها و بيتكلم بحب
= و انا كمان بعشقك يغصون
فاقت على الصوت و فتحت عينيها و هي بتبص بصدمه
= انت!!!
انت بتعمل ايه هنا و دخلت هنا ازاي اصلا امشي اطلع براا
احمد بحب
= انتي ليه بتعاملني كدا!!!
ليه مش مقدره حبي ليكي و كل دا عشان مين عشان يونس اللي قال انه هيطلقك
انا بجد بحبك و عايزاك و قولتلك هستنى لما تطلقي و نتجوز
اتكلمت بغضب و هي بتبعد عنه
= بس انا مش عايزاك و تصرفاتك دي بتقلل منك اوي على فكره و يلا اتفضل امشي من هنااا يونس لو شافك هيموتك... و انت عارف كويس هو ممكن يعمل فيك ايه اللي
احمد بغضب
= بس انا هاخدك حتى لو غصبن عنك و مش هيهمني اي حد لا انتي و لا جوزك اللي كل شويه تخوفني بيه
و خليكي فاكره اني لحد دلوقتي بتكلم معاكي بالذوق بعد كدا هاخدك بالعافيه
غصون بغضب مفرط
= اعلى ما في خيالك اركبه
انا مش عايزة انادي على حد من الغفر لاني خايفه على يونس يودي نفسه في داهيه بسببك
يلاااا امشيييي من هناا
بقلمي يارا عبدالعزيز
هز راسه بغضب و مسك ايديها
حاولت تبعد ايديها عنه بس معرفتش
كانت لسه هتصرخ... بس حط ايديه على فمها و اتكلم بغضب و هو بيطلع مسدسه...
= شايفه دا
هاااا دا اللي هموت.. بيه يونس اللي كل شويه تخوفيني بيه دا و دلوقتي و قدام عينيكي
قال كلامه و حط المسدس... في دماغها و اتكلم بصوت عالي هز كل اركان القصر
= يوووووونس
غصون بعدت ايديه عن فمها و اتكلمت بغضب و خوف
= انت مش طبيعي
انت اكيد مجنون
خرج كل اللي في القصر على صوته
اتكلمت منى بخوف
= بنتييي
اتكلم يونس بغضب ممزوج بخوفه
= انت اتجننت ابعددد عنها
احمد بغضب
= اياك تقرب لو قربت هخلص... عليها دلوقتي قدام عينيكوا محدش فيكم يقرب انتوا فاهمين
لو حد قرب هموتها....
قال كلامه و خد غصون و هو بيرجع لورا تحت نظرات الغضب و الخوف من يونس و كل الموجودين ماعدا مي اللي كانت بتبصله باستغراب و بتتمنى يموتها...
خدها و خرج بيها برا القصر و ركب عربيته و ساق بسرعه جنونيه
يونس بصله بخوف و طلع بعربيه وراهم
فضلوا يونس سايق وراه و كل اما يقرب احمد يضرب.... عليه نار.. تحت نظرات الخوف الشديد من غصون
اتكلمت بخوف شديد
= حرام عليك وقف العربيه دي و خليني امشي
احمد بغضب و دموع
= مش هسيبك انتي بتاعتي اناا و مش هسيبك ليه انا و بس اللي هسعدك انتي مش عارفه مصلحتك فين
غصون كانت قاعدة بخوف
مسكت ايد أحمد و فضلت تلف بالدريكسيون
احمد بصلها بغضب و ضربها... بالمسدس على دماغها لتفقد وعيها
طلع من شباك العربيه و ضرب.. نار... على عربيه يونس و بالتحديد في كوتش العربيه
ابتسم بسخريه لما عربيه يونس وقفت و بص لغصون بحب و طلع بعربيته
طلع يونس من عربيته و هو بيبص للعربيه بغضب مفرط
لاقى تاكسي جاي من بعيد وقفه و ركب بسرعه و اتكلم بغضب و هو بيطلع السواق و بيديله شيك بمليون جنيه
= خد دا و هات التاكسييي بسرررعه
خد السواق الشيك و طلع برا التاكسي و هو بيبتسم بفرحه اما يونس فركب التاكسي و ساق بسرعه جنونيه و هو بيحاول يلحق العربيه و شكل غصون و هي بيغمى عليها في العربيه مش قادر يروح من باله
ضرب... دريكسيون العربيه بايديه بغضب مفرط و اتكلم بصوت عالي و غضب
= يا ابن الـ******** و الله ما هرحمك
وصل احمد في مكان شبه مقطوع و وقف بالعربيه
بص لغصون بحب و ملس... على وشها بحنان
فاقت و هي بتتأوه بتعب و بتمسك دماغها اللي كانت
= اااه
كملت و هي بتتكلم بغضب و ارهاق
= حرام عليك انا عاملتلك ايه عشان تعمل فياا كدا
اتكلم بعشق
= تعالي
كان لسه هيقرب منها بس ضربته... بقوه في بطنه و خرجت برا العربيه و فضلت تجري
اتأوه بالم و طلع من العربيه و فضل يجري وراها
وقف قدامها و اتكلم بحده و هو بيمسك ايديها
= مفكره انك هتعرفي تهربي.. مني انا هاخد منك كل اللي انا عايزاه و دلوقتي
بص على كوخ كان بعيد شويه عنهم شالها بسرعه متجاهل توسلاتها و بكائها
و حاطها فيه
اتكلمت بدموع و هي بتحاول تبعد بس كان بيقرب منها
قعد جانبها و اتكلم بهمس
= انا مش عايز اذيكي.. متخلنيش اضطر... اني اذيكي... مش هتخسري حاجه انا هبسطك اوي احسن منه
غصون كانت بتبصله بخوف و تبعد لحد اما وصلت لاخر الكوخ
وقفها و وقف قدامها و مسك ايديها كانت ايديها بتترعش
لمحت سكينه.... في ارض الكوخ بصتلها بخوف و عضيت.. ايديه بعد عنها و هو بيتأوه بألم
نزلت لمستوى السكينه... و خديتها من على الارض
بصلها بغضب مفرط و راح عندها و بمجرد ما قرب منها وجهت السكينه... ناحينه و طعنته... بيها و
يُتبع.... بقلمي يارا عبدالعزيز
#غصون
#الفصل_الحادي_عشر
#بقلمي_يارا_عبدالعزيز