الفصل 9
بارت(9) قبل الاخيره
♥️رواية مقالب ف سكن شباب ♥️
نبدا اول روايتنا عند البنات والشباب لما كانوا بيصور الدعايه
عند ملك ويوسف شامعوا صوت واحده بتصوت
الست اللي بتصوت/يا نهار ابوكو اسود انتوو اكلته سندوتشات البانيه كلها وما سبتوليش حاجه ده انا هعمل منكم كفته
وعند روان وسيف
سي قوليلي بقى ايه اللي عجبك فيها
روان/ الامن طبعا هنا كل حاجه فيها امان ومفيش طفل بيضيع خالص لانهم مامنين عليهم ولو في طفل تايه في واحد هنا بيجيبهم
بس فجاه سمعوا صوت صريخ جامد
الست/اللي ابنها ضايع يا حبيبي يا واد يا حمص يا ترى رحت فين الواد مش لاقياه خالص يا لهوي عليا ابوه هيعلقني
الراجل بتاع الامن/ يا ستي خلاص يعوض عليكي ربنا فيه مش عندك غيره خالص
الست/ وانتوو لازمتكم ايه مش المفروض تجيبه الواد اما قاعدين ليه على الشاطئ ليه
الراجل/لا احنا مش بندور على حد هو احنا قادرين نقف يلا بقى اهو ريح واستريح
روان/ شفت هو ده بقى الامن اللي بيكلمك عليه بالظبط
سيف/اه شفت شفت
وعند كريم وفاطمه
كريم/ بيعجبك بحر اسكندريه
فاطمه/ جدا عشان مش غدار والموجه بسيطه جدا وكمان تطمن على الاطفال فيه مفيش حد بيغرق خالص بس فجاه سمعوا صوت ست بتصوت
الست/ يا لهوي يا لهوي الراجل غرق الموجه كانت عاليه وهو ما كانش بيعرف يعوم الراجل مات غريق
كريم/يا عيني عليه معلش يا حاجه ما تزعليش نفسك
الست/ غور في داهيه دلوقتي مين هيصرف علينا ومين هيسوق العربيه ويرجعنا طول عمره وكده مفيش خروجه الا ومنكد علينا يلا منه الله ربنا ياخده
فاطمه/ ما هو اخذه ما خلاص ادعي له بالرحمه بقى
الست /لا ولا هدعيله مش نكد عليا وهو كده نكدي من يومه كريم وبعدين كده مفيش ولا حاجه اتسجلت ولا حاجه تنفع
فاطمه/نعملكم ايه بقى ما هي الطبيعيه مش راضيه عليكم
وبعد شويه الكل روح على البيت
فاطمه/انا هدخل اخد شاور حد عايز التواليت ولا ادخل
وفعلا دخلت وجابت الهدوم عشان تدخل تاخد شاور وكانت بتفتح باب التواليت بس لقيته مقفول وكان في حد جوه
فاطمه/ اه منك لله يا اللي جوه مش انا الاول سالتكم وقلت مين هيدخل التواليت عشان اخذ شاور مين بقى اللي جوه
كريم/انا وباخد شاور اقعدي بقى شويه على اما اخلص الله
فاطمه/ بقى كدا ماشي وراحت فاطمه وقطعت الميه عليه
فاطمه/هههههههه حمام الهنا علشان بعد كده ابقى تعرف انت بتتكلم مع مين ده انا فطوم اللي بتلف وتدور
وخرج كريم وهو مش شايف حاجه وعمال يحسس على الحيطه وفجاه
يتبع ♥️