مقالب في سكن شباب - الفصل 5 - بقلم عشق القاسم - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: مقالب في سكن شباب
المؤلف / الكاتب: عشق القاسم
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 5

الفصل 5

بارت(5) ♥️رواية مقالب ف سكن شباب ♥️ نبدا اول روايتنا عند الشباب والبنات عم عبده قال/والله انتوا تعبانين نفسكم على الفاضي انا قلت لكم الحل ومفيش غير انكم تفضلوا كل واحد يبقى في حاله يوسف/ خلاص كل اوضه فيها اربع سراير احنا في اوضه وانتووو في اوضه وكل واحد ينزل على شغله ومش هنجتمع في الشقه غير على النوم يعني مش هنشوف بعض خالص روان/هو بصراحه ما فيش حل غير كده وخلاص واحنا لو معملناش كده هنقعد فين عم عبده/هاااا اي اوامر تانيه ي بهوات كريم/لا يا اخويا مفيش غور من وشنا عشان مش طايقينك عم عبده/هاااا طيب اي اوامر تاني يا هوانم ملك/في داهيه يا عم عبده منك لله عم عبده/ايه دهون مفيش يعني انا هطلع من المولد بلا حمص كده مع اني انا اللي حلتلهم المشكله دهيت يلاا خيرا تعمل شرا تلقى ومشي يا عم عبده من الشقه تسنيم/بقولكم اي احنا هنقعد مع بعض بس مش عايزه اي تجاوز وكل واحد يبقى في حاله ومحدش يتدخل في خصوصيه التاني محمد/وياريت الكلام ده يكون ليكم انتوو كمان ملك/يلا يابنات نخش ننام اصل انا تعبانه اوييي كريم/اه يا اختي ليكي حق تنامي بعد الاكل اللي طفحتيه ده بالسم الهاري ملك/مش هرد عليك يا متخلف وفعلا دخلوا الاوضه وبعد شويه الباب خبط وكريم راح فتح الباب الاوردر ده واصل ليه الانسه فاطمه كريم/اه تلاقي حد من البنات طالبه طب بقولك ايه ثواني انديملك على حد فيهم يجي يعني يحاسبك الراجل/لا اصل الانسه فاطمه محاسبه عليه انا جايبه بس كريم/اه تمام والراجل مشي وكريم اخذ الاكل ودخل الاوضه على الشباب كريم/هه جبتلكم اكل تاني يلا بقى عشان ناكل محمد/ايه ده هو انت لحقت وجبت منين ومين اللي كان بيخبط كريم/الظاهر كده واحده من البنات اللي جوه هي اللي كانت طالبه وانا اخذته بقى عشان ناكل مش هم اكلوا اكلنا يبقى احنا كمان ناكل اكلهم وكمان دول شبعانين هياكلوا تاني ازاي يوسف/يا سلام ما انت برده دافع فلوسه يا فالح كريم/ههه غبي اوي لا مهو الراجل قال بقا أن الفلوس مدفوعه وهو جايب الاكل وبس سيف/الله بقى يبقى ناكل براحتنا طالما مدفوعه يعني تمنه وفعلا كالوا الاكل وبعد شويه الباب خبط وراح كريم عشان يفتح الباب فاطمه/ايه ده هو انا دخلت غلط ولا ايه انت مين كريم/ايه الهبل ده انتي اللي مخبطه انتي اللي مين يا ماما فاطمه/اممم ماما اصل الشقه دي كنت بقعد فيها انا واصحابي وما اعرفش هم فين انت قاعد فيها ازاي انا مش فاهمه حاجه كريم/اه انت الرابعه بتاعتهم طب يا اختي اصحابك جوه اتفضلي ادخلي, فاطمه/ايه ده انا مش فاهمه حاجه ازاي يعني جوه كريم/ادخلي بس وانتي هتفهمي كل حاجه منهم ما تدخلي بقى الله يلا ودخلت فعلا كريم/هما جوه في الاوضه اتفضلي فاطمه/ايه ده ماله ده وبيتكلم ازاي كده وفعلا دخلت الاوضه عند البنات يتبع♥️