الفصل 3
بارت(3)
♥️رواية مقالب ف سكن شباب ♥️
نبدا اول روايتنا عند الشباب لما خرجوا من الأوضه اللي ف شقة البنات
كريم/ يلا بقا يا شباب الاكل هيبرد ده انا جايب اكل ايه فلالي
يوسف/كان ممكن تستنى لحد ما نصحى يا كريم انا مش قادر افتح عيني
سيف/ ازاي يعني يسيبنا ننام ما انت عارف كريم ازعاج
محمد/اه والله ده انت رخم اويي ده انا كنت هنام يا جدع
كريم/تصدق انا اللي غلطان خلاص روحوا ناموا الله وانا بقا هاكل الكفته كلها لوحدي وكمان الفراخ المشويه وشوفوا هتاكلوا منين وازاي انا مش هنزل اجيب اكل تاني سامعين
محمد/اي ده انت جايب كفته ياااااه انا جاي يامعلم وش
سيف/وانا بموت ف الفراخ المشويه يلااا بينا
وفعل راحوا هما الاربعه عندي السفره بس اتصدموا لما لقوا مفيش اكل خالص وكل الاطباق كانت فاضيه
سيف/هاااا قفشتك بقى تاكل الاكل كله وتقوم مصحينا عشان نتفرج على الاطباق الفاضيه ماشي يا كريم الكلب
كريم/فاضيه ايه يا جدع والله كان فيها اكل بسم الله الرحمن الرحيم هي الشقه دي فيها عفاريت ولا ايه انا خايف
سيف/يا عم عفاريت ايه بس ما احنا بايتين فيها من امبارح وما فيش حاجه ظهرت اشمعنا يعني الاكل اهه تلاقيك انت اللي اكلت الاكل وبتضحك علينا
كريم/يعم أنشأ الله اعدم عم عبده البواب ده اللي مش بطيقه اصلا من ساعه مدانا المفتاح بتاع الشقه دي ما اكلت اي حاجه ده انا كان نفسي بس ادوق صباع كفته بس قلت اصحيكم تاكلوا معايا ويا ريت ما صحتكم وكلت الكفته لوحدي
يوسف/ايه ده ايه ده استنوا كده سامعين صوت الضحك اللي انا سامعه
كريم/اه انا سامع طبعا بعد ما اكلوا الكفته المشويه بيضحكوا ما زمان العفاريت دلوقتي اكلوا شبعوا ما يضحكوش ليه يا عم حسبي الله ونعم الوكيل فيهم وحسبي الله ونعم الوكيل فيك يا عم عبده البواب
بس فجأة جه عليهم ملك وروان وهم ماسكين الشاي وبيضحكوا
بس اتصدموا ولما شافوا الشباب ورموا الشاي وهما بيتخضوا
ملك/يامي اي ده انتوو ايه اللي دخلكم هنا انتم حراميه ولا ايه جايين تسرقوا الشقه ولا ايه ردوا
كريم/ايه ده في ايه انتو مين انتو وايه اللي جابكم هنا دخلتوا شقه ازاي اكيد انتم بقا اللي اكلته الاكل صح
ملك/ايه ده هو الاكل ده كان بتاعكم انتو يعني مش فاطمه اللي جايبه
كريم/ومين فاطمه دي كمان لا يا اختي احنا اللي جايبين وانا كمان اللي جايبه وكنت داخله اصحيهم يجوا يتطفحوا معايا كان يتقطع ايديا ورجليا قبل ما ادخل الاوضه اصحيهم
ملك/يا قلب امك ما تعملش في نفسك كده
تسنيم/ استنى استنى انتوا ازاي تدخلوا الشقه دي الشقه دي بتاعتنا واحنا اللي قاعدين فيها على طول وبشكل مستمر كمان
محمد/والله السؤال ده تساليه لي عم عبده البواب هو اللي ادانا مفتاح الشقه في وقالنا بقا الشقه دي فاضيه وعشان كده جينا استلمناها وهنقعد فيها اسبوع وما عنديش استعداد اسيبها خالص
تسنيم/يسلام ازاي يعني ما عندكمش استعداد بقولك دي شقتنا وبنقعد فيها على طول ولازما تسيبوها حالا وتروحوا شقه تانيه انتوو فاهمين
محمد/قولتلك أن احنا مش هنتحرك من هنا واتفضلوا يلا اطلعوا انتوا بره
ملك/يا جراتك يا اخي انت بتطردنا ولا ايه انت مش عارف انا مين ولا ايه وممكن اعمل فيك ايه
سيف/ههه هتكوني مين يعني ده انتي حتت بنت لا رحتي ولا جيتي وبقولك ايه مش عايزين نتعامل معاكم بعنف عشان انتو بنات ويلا اتفضلوا من غير مطرود
روان/لا بقا ده انت قليل الذوق خالص انتوا اللي هتتفضلوا تطلعوا بره لأن احنا مش هنسيب الشقه مهما حصل
وفضلوا يزعقوا قدام بعض والخناقه كبرت لحد ما سكته لما الباب خبط
كريم/استوووووووب