آلَبًـ آلَثًآلَثً ـرتٌ**
༺ *_روح الشقة👻_*༻
*روح الشقــة 👻
الجزء الثالث :
عمار ماكان حاسس بحاجة بس ايمن كان شايف الولد الصغير و امه الي في البيت و مروى كانت حاسة ان في حاجات مش طبيعية بتحصل بس مش داريه ايش هي
و في نفس اليوم مروى و عمار كانو نايمين مروى سمعت باب الشقة بيدق بصوت قوي صحيت من النوم و صحت عمار عشان يشوف مين الي بي دق الباب ،،صحي عمار و راح فتح الباب و اتفاجئ بمراه في غاية الجمال واقفت قدام الباب
عمار انبهر بجمالها وبلبسها
عماد ر اتفضلي من انتي
المراه : انا الشغالة طلبتوني وجيت من مكتب الشغل وعاد انا وصلت لاني جاايه من بعيد
عماد : لاء شكلك غلطانة احنا ما طلبا شغاله
طلعت مروى من لغرفه و قطعت كلامه
مروى : انا الي اتفقت مع مكتب التشغيل يجيبوها شغالة ،بس هي ليه جاية ف وقت متاخر
دخل عمار لزوجته و اخدها على جنب
عمار : مليش ماقلتي انش تشتي شغاله كنت بااجيب لش مره كيبرة و محترمة ،، هاذا شكل شغاله
مروى : ماله شكلها ياعماد هاذه ست عجوز
عمار فكر مروى بتقول اي كلام عشان يوافق ع الشغالة بس مكان عارف انها فعلا شيفاها مره عجوز و كبيرة و انه هو بس الي شايفها بنت صغيرة و جميلة.
مروى : ارحبي ياخاله اتفلي البيت بيتك
والشغاله مانطقت ولاكلمه كانت تشوف عمار بنضرات غريبه الصبح صحيت مروى و صحت ابنها وعمار كان راح للشغل بدري
ايمن طلع للصالة عشان يلعب شاف الخاله الشغالة
ايمن : من انتي انا شفتك امس نايمه جمب ابي وابنك ماهر الولد الصغير
الست : انا الي بااقتلكم كلكم
ايمن : ماما جي الان ضروري اسرعي
مروى طلعت بسرعه
مروى : ايش يا حبيبي ايش فيك
ايمن : ماما الخاله هاذي بتقول انها باتقتلنا كلنا
مروى : هههه ماعليش يا خلتي هاذا ولد صغير مش داري ايش بيقول حبيبي هاذي خالتك باتساعدنت في شغل البيت
ايمن: خالتي ايش هاذه البنت اصغر منش ،،و بعدين انا عارف ابن المره هاذه هو اسمه ماهر المره وابنها ساكنيين عندنا في البيت انا شفتها نايمه جمب ابي امس
مروى : ايش بتقل عيب هاذا الكلاد ياالله روح لاغرفتك راح ايمن جري على غرفته و هو زعلان طلعلو الولد بس وجهه كان بيخوف و كان في دم على رقبته و عينه مسك ايمن من ايده و ضربه الولد: انا بااقتلك كيف تقول لامي هاذا الكلام انا قلت لك اطلعو من البيت لانه بيتنا ليش ماتسمع كلامي
ايمن : ماما ماما اللحقيني
الولد بيخنق ايمن
مروى سمعت صوت ابنها بيصرخ راحت عشان تشوفه
لقتو مرمي ع الارض و في خدوش على وجهه و ايديه
اتصلت بعمار و اخدوه ع المستشفى بس كانو مش فاهمين ايش الي عمل في ايمن هاكذا
بالليل صحي ايمن كان مخنوق وبيضيح ايمن : ماما الولد هيقتلني هيقتلنا كلنا ماما خلينا نمشي من هنا ماما خرجوني من هنا
مروى : اهدى يا حبيبي انا و بابا معاك مابش ولا حاجه حاجة لاتخاف مافي ولد ولاشي
ايمن جالس يبكي و يقول كلام مش مفهوم و يعيد كلمة هيقتلنا هيقتلنا
مروى شافت انه مش من المناسب انها تساله عالي حصل
لما كانو بيسهرو عند ابنهم ف الليل الضو قطع فجاة
مروى : ايش حصل ايش في
عمار، لاتخافو يمكن قطعو الكهرباء بجيب شمع كن المطبخ
راح عمار المطبخ ف الظلمة فتح الباب فجأة لقي الخاله واقفه اخذ الشمعه وولعها عشان يشوف قدامه شاف الشغاله وهي وجهها يخوف هاذي الروح الي جايه بشكل البنت الحلوه هاذا شكلها الحقيقي
عماد خاف ونكع الشمعة من ايده نزل يدور عليها بايديه عشان ينورها سمع صوت غريب بيقول "هتموتو كلكم " "هاذا بيتي" و لما كان بيدور ع الشمعة في الظلمة حط ايده على ايد و فجأة نورت الشمعت و رفعتها البنت الحلوه بس كانت متحولة لبنت جميلة مسكت ايد عمار و ضحكتله عمار بعد ايده عنها و قلها اهتمي بشغلك انتي خوفتيني و طلع بسرعة
هو طلع و الروح رجعت لشكلها الي بيرعب و كان الغضب باين عليها جدا ابنها كان جمبها واقف
طلع عمار للصالة و النور لسا قاطع نور الشمعة و قعد بس كان حاسس ان في حاجة غريبة بتحصل
و هما قاعدين و الرعب مالي المكان سمعو صوت مره بتنادي و بتقول الحقوني انا بموت و بتبكي قوي صوتها
مروى : ايش الصوت هاذا
عمار : انا باشوف،،الصوت جاي من غرفه النوم
راح عمار ومروى ماسكة فيه من ورا
دخلو الغرفه بكل هدواء
مروى: عماار شوف في مره هناك في الزاويه،،مين المره هاذه يا عمار انا خايفة البيت هاذا فيه حاجة مش طبيعية يلا نروح لاعاد ندخل الغرفه خلينا نمشي
عمار : هاذه الشغاله ليش هي مسويه في نفسها هاكذا وليش ثيابها ملان دم وليش بتبكي وتصيح صوتها يخوف
مروى : هاذه مش الشغاله الشغاله مره كبيره ،،انا خايفة
عمار : انتي مصرة تقولي انها مره كبيرة برغم انها صغيرة و حلوة
مروى: عمار بجد هاذي مره كبيرة
عمار، تعالي نشوف بس
عمار و مروى قربو من المره مش عارفين انها الروح الشريرة ظاهرة بصورتها الحقيقية
عمار : يا يامره ،ايش حصل معش وايش الي سواء فيش هاكذا ليش بتصيحي المره
قالتله و هي بتبكي ابني مات
عمار : طب قومي عشان نتكلم مايصلح تسوي في نفسش هاكذا وايش الدم الذي علا ثيابش
المره : دم ابني
مروى : عماار
عمار : طيب ابنش كيف مات؟
المره : هو هو قتله و قتلني
مروى : هي ايش بتقول
عمار : طيب قومي وانا بااساعدش ،ولما كان بيحاول يقومها رفعت الشعر عن وشها و هنا اتصدمو بالمنظر المرعب
مروى صرخت و حاولت تهرب هي و عمار بس لما لفو لورا لقيو الولد الصغير واقف و ماسك ايد ابنهم..
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
روح الشقــة 👻