ساعة شيطان - ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 1️⃣ ❵ـــــــارت☟ - بقلم اسراء الوزيري - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: ساعة شيطان
المؤلف / الكاتب: اسراء الوزيري
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 1️⃣ ❵ـــــــارت☟

❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 1️⃣ ❵ـــــــارت☟

روايه سَـآعــهْْ شيطان 1/2/3/4 الاخير https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J/407 : اقلعي هدومك بسرعه :يالهوي انت بتعمل اي ي حسن احنا في الشغل حسن: ي بت مش اللي في دماغك ..... خبيها بسرعه ايمان بصدمه : انت سرقت الساعه بتاعة الراجل يخربيتك حسن بيعصبيه: اه سرقتها....سرقتها عشان زهقت من خدمه الراجل الحقير ده كمان دي ساعه واحده كفيله تعيشنا عمرنا كلو مرتاحين مش هيحس بيها اصلا ايمان: لا بجد مستحيل اساعدك في المصيبه دي .... رجعها ي حسن رجعها و اخزي الشيطان حسن: لا ي ايمان مش هرجعها افهمي بقى ده احسن لينا.... ي ايمان احنا نستحق حياة احسن من دي و ظروف احسن.... لي هم يبقى معاهم فلوس و عايشين احلى عيشه عربيات و سفر و سهر و لبس و احنا الي نخدمهم ايمان : اعقل ي حسن اعقل انا مش مستغنيه عنك طب فكر في ابنك الي كلها شهور و يجي عالدنيا حرام عليك حسن:فكري انتي فيه و لي تخليه يعيش زينا احنا بيترميلنا ملاليم هناكل منين ي ايمان هنربيه ازاي طب هنعلمه ازاي ... ابوس ايدك خبيها بسرعه قبل م حد يشوفنا ايمان وهي بتزق ايده : ي حسن حرام عليك انت بتعمل كده لي عمر الفلوس م هتعيشنا مرتاحين وهي بالحرام فوق بقى. وعند انتهائها من كلامها صدمت عندما دخل رئيسها ايمان بخوف: والله ي بيه انت فاهم غلط نظر ل يد حسن بهدوء: اخترت اغلى ساعه عندي والالماظ و الدهب كمان واو حسن بخوف مسك ايده و باسها وهو يترجاه: ابوس ايدك ي بيه اول و اخر مره سامحني ي بيه سامحني تكلم بهدوءه: تعالو ورايا نظرو الى بعضهم بخوف و تحركو وراءه بخطوات مرتعشه........... ايمان بخوف و بكاء: حازم بيه بالله عليك م تتصل ب البوليس شيطان و راح لحاله و حسن مش هيكررها تاني . مسكت يده: ابوس ايدك ي بيه انا مليش غيره في الدنيا دي و ليه ابن جاي في السكه هنترمي في الشارع من بعده... منك لله ي حسن منك لله... سامحه ي بيه والله اول و اخر مره و قاطعها اشاره من حازم وهو ينظر الى حسن بهدوء: انت عارف انك ممكن تقضي عمرك كلو في السجن على سرقتك للساعه دي؟ حسن بندم و خوف: عارف والله بس الشيطان ضحك عليا من ضغوط الحياة غصب عني سامحني ي بيه..... انا مستعد اعملك اي حاجه بس بلاش السجن حازم بنظره خبيثه: اي حاجه؟ حسن بسرعه: اي حاجه والله اي حاجه حازم نظر له ب ابتسامه بارده: خلاص بيع حسن ب استغراب: ابيع؟ ابيع اي ي بيه هو انا حيلتي حاجه حازم: اه طبعا حيلتك. نظر الى ايمان ب ابتسامه: حيلتك ايمان... مراتك ي حسن حسن بصدمه: اي... حضرتك بتقول اي... يعني اي ابيع مراتي؟ ايمان كانت تنظر لهم بصدمه وهي غير مدركه م يحدث.... هل اصبحت ورقة مساومة بين زوجي و رئيسي في العمل.... للحظه شعرت اني مكبله ب حديد و لا استطيع استيعاب م يحدث حولي و كل الذي يدور في عقلي اني اريد الهروب و اصبح حره و لكن.... هل هذا سيحدث؟ حازم اكمل حدثه بهدوء: عايزها ليله واحده بس..... عندي حفله استقبال مهمه جدا بكرا و محتاج واحده حلوه شيك محترمه تكون شركتي في اليوم ده....... و ايمان هتبقى مثالية في الدور ده حسن:........... يتبع #ساعة_شيطان #اسراء_الوزيريالبارت التاني ~~~~~~~~ حازم : عايزها ليله واحده بس..... عندي حفله استقبال مهمه جدا بكرا و محتاج واحده حلوه شيك محترمه تكون شركتي في اليوم ده....... و ايمان هتبقى مثالية في الدور ده حسن بغضب: انت بتقول اي.... انت.. انت فاكر نفسك مين... مراتي مش سلعه ومش للبيع حازم بهدوء: انا مش هجبركم على حاجه.... بس . وقف وهو يفتح احد ادراج مكتبه ويخرج رزمه كبيره من المال: بس بعد الحفله دي هتاخدو اكتر من الساعه بكتير حسن: بس دي قاطعه حازم بحزم: قدامكم ١٠ دقايق تفكرو. وتركهم و خرج. حاله من الصمت كانت بيني و بين حسن واحنا مش عارفين نعمل اي و افكار كتير في دماغنا معقوله هخسر جوزي ويعيش عمره كله في السجن و انا اترمي في الشارع انا و ابني لا لا ايمان: يلا نهرب ي حسن. وجريت وفتحت الشباك وبصيت عالمسافه و اذا كان في حد ولا لا: مفيش حد يلا بسرعه قبل م حد يحس بينا... انت واقف لي. جريت و مسكت ايده عشان نهرب لقيته متسمر مكانه ومش عايز يتحرك: في اي ي حسن مالك حسن بشرود: مش ممكن يكون العرض ده هو الي هيضمنلنا مستقبل احسن ويحسن حياتنا؟ ايمان بصدمه: نعم! انت بتقول اي... انت بتهزر صح؟ ... اكيد مش هتبعني ليه حسن بغضب: بطلي تفكري في نفسك بقى... انا بحاول افكر في مستقبلنا ومستقبل ابننا وانتي كل الي يهمك نفسك و بس ايمان: و هو عشان اصونك و احافظ على نفسي ابقى بفكر في نفسي؟ حسن مسك ايديها: مين الي قال كل ده... فكري ي ايمان دي فرصتنا... بصي الدهب بصي الفلوس والالماظ... هنعيش عمرنا كلو مرتاحين ايمان بعصبيه: انا مش للبيع ي حسن حسن بسخريه: بجد؟.... انك تفضلي تنضفي و تغسلي هدوم و تطبخي و ترتبي دولابه ب درجات الالوان و لما يجيب كل يوم شويه **** زيه و انتي تنضفي مكانهم و توطي كده ويتقطم ضهرك في التنضيف عشان في الاخر يرميلك شويه ملاليم و تفضلي طول عمرك تحت و غيرك بيتمتع وبيلبس احسن لبس و معاهم احسن عربيات و في ڤلل و قصور وانتي قاعده في اوضه تحت السلم ... كده انتي مش للبيع؟ لا و بيعه رخيصه كمان... هو كده كده بيشتريكي ي ايمان بس الفرق ان بيعه دلوقتي هتريحك عمرك كله..... فوقي ي ايمان ايمان بدموع قهر: انا بكسب فلوس طول عمري ب شغل شريف و عمري م رخصت نفسي و الا مكنش ده هيبقى حالي حتى لو شويه فلوس قليله ملاليم زي مبتقول كفايه انها بالحلال حتى لو هاكل عيش حاف حسن: جه وقت ان كل ده يتغير ي ايمان... انا اعمل اي حاجه في الدنيا عشانا وعشان نرتاح قدام.... اسمعي ي ايمان انا مش هفضل اتذل للي زيه كتير الاختيار اختيارك تحبي تعملي حاجه ل ابنك في المستقبل ولا تفضلي خدامه و متلاقيش تأكلي ابنك و انا اقضي حياتي في السجن... مستعده ل ده؟ ايمان بسرعه: لا حسن ب ابتسامه فرحه: يعني موافقه ايمان بتشويش: م مش عارفه بس... حازم دخل ببرود: قراركم اي؟ حسن بسرعه: موافقين حازم بص ل ايمان: موافقه؟ ايمان بصت ل حسن بشرود بعدين ردت : ......... يتبع #ساعة_شيطان #اسراء_الوزيريالبارت الثالث