أعشقه ولاكن في السر - ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 2️⃣ ❵ـــــــارت☟ - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: أعشقه ولاكن في السر
المؤلف / الكاتب: غير مححدد
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 2️⃣ ❵ـــــــارت☟

❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 2️⃣ ❵ـــــــارت☟

.*أعشـقه ولڪن في السـر🤎»🥂⸙•♡»))* ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ *‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏تم مشاركه الروايه من قناه 𓆩📖✨🌎كوكب الرويات؍ِِ؍ِِ ⃢♡゙𓆪* *تابع قناه 𓆩📖✨🌎كوكب الرويات؍ِِ؍ِِ ⃢♡゙𓆪* https://whatsapp.com/channel/0029Vaeq2xMFCCocTw6qmA44 ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ *البارت 4 . . 5 . . 6*🤎🥂 🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵 البارت 4 فى الاحد الاماكن يوجد شخصان مختلفان عن بعضهما فلكل شخصية فيهما لها راى وفكر مستقل مختلف عن الاخر لكن يجمعهم شىء واحد فقط هو الحب تنظر اليه الى بغضب وتقول : انا تعبت بقا يا حسام حسام بعصبية : قولتلك اسمعى الكلام وانتى تبقى كويسة اروى بغضب: انا تعبت من سماع الكلام وانا اقول حاضر ونعم حسام بحده : لمى الدور يا اروى وقومى البسى اروى بعند : لامش هلبس حسام بغضب: انتى بتقولى لا اروى بعند ممزوج بالتصميم : اه علشان انا زهقت حسام بجدية : البسى يا اروى بدل ما اعمل حاجة تندمى عليها اروى : مش هلبس واعمل الى تعمله حسام : ماشى افتكرى انك انتى الى قولتى لا رحل من امامها وهى جلست وهى تشعر بالغضب منه وبعد وقت ليس بطويل جاء اليها وهو يقول بجدية : نصف ساعة او ساعة واهلى هيكونوا هنا وهيتغدوا معانا وقع كلامه عليها كالصدمة الصدمة الجمت لسانها لم تقدر على الكلام وظلت تنظر اليه بغضب وكره واستغراب حاولت الكثير الكلام وقالت بصوت ضعيف للغاية : ااانت بتقول اية حسام بجدية : اهلى هيجوا وهيتغدوا ومش هجيب اكل جاهز زى كل مره يا اروى ثم قال بلهجة انتصار : مش انا الى يتقالى لا يا اروى هانم اروى بسرعة : حسام بجد متهزرش انت عارف انا مش بعرف اعمل اى حاجة والله يتجه نحواحد الكراسى ويجلس وعليها ووضع ساقيه على بعضهما وهو ينظر اليها بسخرية والى توسلاتها ويقول بجدية : مليش دعوه اروى برجاء : علشان خاطرى يا حسام اعمل اى حاجة متحرجنيش ادام حد حسام بحده : هو انتى عملتى ليا خاطر علشان اعمل ليكى خاطر ثم ينهض ويتجه نحو الباب ويقول بصوت عالى : انا نازل اعملى الى تعمليه يلا سلام ويغلق الباب خلفه بعنف اما هى تجلس لم تعرف سوف تفعل فاذا اتصلت بامها ستعانفها وتظل تقول اليها انها مهملة وليست فتاه مسئولة فهى دائما تهتم باحداث صيحات الموضة ولم تهتم ابدا بالمطبخ واشياء البيت فتاخذ هاتفها وتتصل بصديقتها نور فلم ترد فتظل تتصل بيها لفتره لترد بعد وقت طويل فتقول اروى بسرعة : نور تعالى بسرعة نو بخوف ممزوج بالقلق : خير يا اروى اروى بصوت باكى: اهل حسام جايين عندنا وهيتغدوا عندنا وحسام مش راضى يجيب اكل نور : متجبيش اكل خالص خليه يتحرج ادام الناس هو اروى : هيحرجنى انا نوربتفكير : طب هقولك حاجة انا هبعتلك اكل ومتقوليش ادامه انك جبتى ولما الناس تيجى حضرى الاكل وخلاص اروى : اخاف منه نور بانفعال : ما يتحرق هو انا ناقصة سى حسام دا كمان اروى بضيق: خلاص يا نور شكرا نور باسف : معلش يا حبيبتى اروى : حسام هيعرف انى جبت اكل وممكن يموتنى علشان كدا كسرت كلمته لتانى مره نور بتفكير : طب هو حسام عندك اروى : لا نور : خلاص انا قريبة من بيتك هعمل معاكى الاكل وبعديه بقا نشوف حل فى المعاملة السودا دى سلام تغلق اروى الهاتف وهى تدعوا الله ان يمر اليوم بخير وبعد قليل تذهب اليها نور وعندما تراها تشهق نور من الخضة قائلة : يخربيتك انت عينك حمرا ليه كدا فتقول اروى بضيق : من كتر العياط وتقول بتساول : انتى اية الى فى ايدك دى تشير الى الاكياس التى بيديها فتنظر اليها بنفاذ صبر وتقول : مش وقتوا ويتجهون نحو المطهى ويطهون العديد من الاصناف ولكن اروى تشعر بالقلق من الذى سوف يحدث فتقول نور: خلاص كدا احنا خلصنا ناقص انتى بس تخلى السفره شكلها حلو ولذيذ اروى بتساول : تفتكرى هعرف؟ نور بنفاذ صبر : امال لومش بشمهندسة ديكور تقولى اية مش عارفة تزينى السفره بشكل حلو اروى :خلاص هحاول تاخذ نور حقيبتها وهى تتكلم معاها يفتح الباب فجاه و يدخل منه حسام كادت ان تقع مغشية عليها فور رويته اما نور فقالت : ازيك يا حسام حسام بهدوء : الحمدلله وانتى عاملة اية نور : الحمدلله وتنظر الى اروى التى تسمعهم بصمت وتقول : يلا ابقى اشوفك بعدين كانت تنظر اليها بتوسل ولكن نور نظرت اليها باسف واتجهت نحو باب الباب وخرجت كانت اروى تشعرب الخوف الشديد لكن حسام لم يفعل شىء سوا انه دخل الغرفة ولم يقول .................................................. ............................ تنظر الى الجالسين حولها فتجد كل منهم غارق فى مشاكله وافكاره تجد الذى يحاول منع دموعه من الهطول .. تجد الذى يحاول ان يضحك لينسى همومه تجد الذى ..يجلس صامت يحاول التفكير ..فجميعهم يحتجون الى شىء واحد فقط هو الراحة تفيق على صوت الممرضة وهى تقول : دورك يا انسة نور تنهض بتكاسل ممزوج بقلق .. تتدخل الغرفة لتجده يرتدى نظاره طبية جميلة وينظر الى الاوراق التى بيديه ..فتدق على باب طرقات خفيفة فينظر اليها قائلا : ازيك يا انسة نور تتجه نحو وتجلس على الكرسى الذى امامه وترد قائلة : الحمدلله تمام جاسر بجدية : عملتى الى قولتلك عليه امبارح تنظر الى الارض بحرج لتقول : بصراحة لا ينظر اليها بضيق قائل بجدية : ليه نور : عادى جاسر بسخرية : عادى ؟! هو انا بسالك ع عملتى الاكل دا ليه علشان تقولى عادى نور بضيق : معملتش اعمل اية يعنى جاسر : طفلة نور بحده : افندم ؟! حضرتك بتقول اية جاسر بتصميم: بقول طفلة ثم اكمل قائلا بجدية : حضرتك زى الاطفال مش عايزه تاخد الدواء علشان طعمه مش حلو لكن دا مش دواء دى حاجة هتبين الى جواكى علشان كد بتهربى منها نور بحده : انا مهربتش المشكلة بس انى مكنتش فاضية وعلى فكره دكتور الى عايز يعالج بيتكلم بهدوء جاسر : احيانا الهدوء مينفعش مع شخصية زى حضرتك نور بغضب : ليه ان شاء الله واحده مجنونة لازم تزعق فيها علشان تقعد ساكتة جاسر بجدية : مش مجنونه لكن عنيده بتحبى تهربى نور : انا مش بهرب من اى حاجة جاسر بسخرية : واضح نور بجدية : مش بحب الاسلوب دا فى الكلام يتجاهل كلامها ويقول بجدية ممزوجة بالحده : ياريت بعد كدا تسمعى الكلام الى اقوله بتنفذ نور : ان شاء الله جاسر : لو اى حاجة قولتها ليكى ومتعملتش مش هيحصل كويس نور : ليه هتضربى ولا مش هدخلنى العياده تانى جاسر بنبره مخيفة : ساعتها تعرفى بس اتمنى تسمعى الكلام اخافت بعض شىء من نبرته فقالت بجدية : طب عايزنا نتكلم فى اية جاسر : براحتك انا دكتور ديمقراطى جدا نور بسخرية : جدا ثم تقول بشكر : انا حبيبت اشكر حضرتك جدا على امبارح جاسر بهدوء : مفيش داعى للشكر الموضوع خلص اصلا تنظر اليه بابتسامة لاول مره يراها تبتسم فهى فى 3مرات الذى رائها فيهم كانت تكون عابسة او عنيده لكن مبتسمة شىء غريب عليها يقول : ابتسامتك حلوه ليه دايما مخبياها نور : وابتسم ليه ؟ فى حاجة فى الدنيا تخلينا نبتسم جاسر بجدية : حاجات كتير فى حياتنا حلوه ما انا قولتلك الحياه حلوه ووحشة بس احنا الى بنحدد الطريق لنفسناا اذا كان هنخلى حياتنا وحشة ولا حلوه نور : ممكن سوال؟ جاسر بهدوء : اكيد اتفضلى نور بجرح: اية رايك لما حد تحبه اووى ويبعد عنك ومش يبعد وبس لا ويجرحك ويكسرك هتعمل اية جاسر : هعيش لم تفهم معنى كلمته فتنظر له بتساول قائله بعد فهم : مش فاهمة جاسر: الى يبعد عنى ويكسرنى ويخلينى اكره حياتى بسببه دا لازم انساه واعيش حياتى وارجع احسن من الاول نور بجدية : ببساطة كدا جاسر بجدية: ممكن صعب فى الاول لكن بعدها ترتاحى نور : مفتكرش جاسر : انا معرفش موضوع اتمنى تحكى علشان اعرف اقولك الرد المناسب لم ترد ونظرت فى الارض وقالت بصوت خافت : مش عايزه احكى احترم جاسر خصوصيتها ولكنه قال : وانا مش هعرف ارد عليكى نور : الى اعرفه ان مفيش حاجة اسمها حب جاسر : وانا اعرف ان الحب هو اسمى شعور الانسان بيحس به بيخلى حياتنا حلوه لكن لو اخترنا الانسان الصح نور: مش مقتنعة جاسر : حقك لكن الى مش حقك هو انك تخلى قلبك مليان كره وتخليه اسود نور بانفعال : انا قلبى مش اسود ومش بكره حد ابدا جاسر بجدية : انتى بتكرهى الى كسرك نور بانفعال ممزوج بالجدية : انا محدش يقدر يكسرنى انا البنت القوية الى عمرها ما تتكسر جاسر : لا والبنت الضعيفة الى اتكسرت والى اتخدعت نور بصوت عالى : قولتلك محدش يقدر يخدعنى ولا يكسرنى جاسر بحده: صوتك ميعلاش ثم يقول : هحاول اصدقك نور بعصبية : ممكن امشى جاسر بهدوء : اتفضلى تنهض بعصبية وهى تندم انها جاءت اليه فركبت سيارتها وهى تسب وتلعن فى غباءها ............................. كان يغمض اعين ويُرجع رأسه للخلف يفكر فى شكلها الغاضب وعيونها التى اعجبته بشده وابتسامتها االعجيبة لكنه نفض هذه الافكار من دماغه فهى فتاه عنيده وهو يكره اى شىء له علاقة بالعند وفاق من شروده على رنة هاتفه التى خصصها لاخته يقول :الو يا حبيبتى جاءه صوت ريم الباكى وهى تقول : اللحق .ن.ى جاسر بقلق : براحة يا ريم خير ريم ببكاء : ماما واقعة على الارض ومش عارفة اعمل اية الحقنى *الروايه من قناه 𓆩📖✨🌎كوكب الرويات؍ِِ؍ِِ ⃢♡゙𓆪* 🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵 البارت 5 هب جاسر واقفا قائلا : اطلبى الدكتور بسرعة وانا جى حالا يخرج من عيادته مسرعا تحت نظرات الاستغراب من الجالسين يذهب الى بيته ويصعد الى الطابق الثانى يتجه نحو الدكتور الذى يفحص امه وويظل واقف بجانبه صامتا عندما ينتهى من فحصها ياخذه ويلدف به خارج الغرفة يسأله عن حال والدته فيقول الدكتور باسف :والدتك يا دكتور تعبانة اووى والقلب حالته بتدهور لو حضرتك مش اهتمتوا بالدواء والعلاج هنحتاج لعملية جاسربجدية : لا باذن الله هنهتم بالعلاج ومش هنحتاج لحاجة دكتور بجدية : اتمنى كدا بعد ازنك يرحل من امامه ولكنه يظل واقف كيف سيتعامل مع هذا الموقف فاخته سوف تنهار اذا عرفت وامه حالتها النفسية هتدهور فعزم ان لم يقل شيئا لاحد منهم فاتج نحو الغرفة واتجه نحو والدته وهو يقول بعتاب : قلقتينى عليكى اووى الام بصوت متعب : معلش يا حبيبى جاسر بحنان : طب حضرتك كنتى بتاخدى الدواء لم تعطيها فرصة للجواب تقول ريم : لا يا جاسر ماما كانت مش بتاخدوا بانتظام تنظر اليها بغضب وايضا جاسر قائلا بحده : يعنى انتى عارفة ومقولتيش ليا حسابك بعدين يا ريم وينظر الى والدته ويقول بجدية : وبعدين يا ماما احننا لينا مين غير حضرتك المهم عندنا صحتك علشان خاطرنا احنا اهتمى بالدواء الام : حاضر يا حبيبى يقبل يديها وهى ويقول : ربنا يخليكى لينا يارب ثم نهض قائلا : هنسيبك ترتاحى شوية تومىء براسها فهى متعبة فعلا اما هو ينظر الى اخته بغضب وهو يقول بغضب مكتوم : يلا يا ريم نطلع خرجوا سويا وعندما ابتعدوا عن الغرفة صاح بها جاسر قائل : انتى بتستعبطى يا ريم تعرفى ان ماما مش بتاخد الدواء وتسكتى ريم : ما هى قالتلى مقولش ليك ينظر اليها بغضب ويقبض على يده بقوه ويقول : بتسمعى الكلام اوى حضرتك خشى يا ريم زاكرى ريم : انا تعبت كفاية الخضة الى اتخضتها انهارده بقا راحة جاسر بزعيق : مش عايز اشوفك انهارده خالص خشى يا ريم واقصرى الشر تحركت من امامه بسرعة اما هو فظل غاضب منها ومن والدته واهمالها فى صحتها فذهب الى غرفة واحده فقط يرتاح بها فهى تعد اهم غرفة فى البيت فهى مملكته . .................................................. ........... يجلس فى غرفة مظلمة يملؤها الدخان من جميع الجهات يفكر ماذا يفعل لها لكى تحبه فهو يحبها بشده منذ اول وهلة رائها فيها حبها عشقها لكنه ابتعد عنها خوفا عليها فهوامام الناس الشخص المحترم المهذب الوسيم صاحب مبادىء وافكار لكنه فى الحقيقة شخص يفعل كل ما حرمه الله تذكر كلام امه قبل ان تفارق الحياه كانت توكد عليه ان يرجع الى الصواب ويبعدعن الخطا لكن كيف فقد دخل العبة ولعبة محسومة فى النهاية للقتل ام ان تعيش حياه حره ولكن بدون ضمير .................................................. ... كانت تجلس فى غرفتها تسب وتلعن فى غباءها كانت تشعر بالخوف والقلق على اروى وهى تشعر بالغضب من زوج صديقتها المتسلط المستبد ومن هذا هذا الدكتور العجيب كانت تود ان تعلمه درس لن ينساها ابدا لكن ماذا تفعل لقد حاصرها بكلامه بشحصيته التى لم تعد على مقابلتها ابدا شعرت بروح التحدى بداخلها فعزمت على ان تجعله يشعر انه ليس مختلفا عن باقى الرجل ليغضب ويثور عليها فهى دائما تامر فتطاع غريبا عليها ان احد ينقدها او يقل شيئا سلبيا عن شخصيتها فنظرت الى الكارت الذى لا يفارق حقيبتها بسخرية وظلت تضحك بطريقة غريبة لم تقف او تمل من الضحك الا بعد ان جعلت الكارت عباره عن قطع صغيره صعب تجمعها وقتها شعرت بالراحة قليلا سحبت هاتفها لتتطمأن على صديقتها ظلت تنظر الاجابة لكنها لم ترد حاولت العديد من المرات فبدات تشعر بالقلق فحاولت الاتصال مره اخرى فاجابتها على الفور لتهتف نور قائلة : اروى عملتى اية اروى بغضب :هنيل حاجة قاعده مستنية يخلصوا تريقة عليا نور بجدية ممزوجة بالتساول : ليه خير؟! اروى بعصية : اول لما جم حضرت الاكل وكلنا وبعديها عملت شاى وعصير الى يتريق مره على الشاى والى يتريق على شكلى وعلى شغل نور بتساؤل : يتريقوا على شكلك ليه اروى بعصبية : زفت حسام خلانى اقعد بشكل استغفر الله العظيم نور : براحه يا اروى وفهمينى حسام عمل اية اروى : لما مشيتى دخل الاوضة وسكت بعديها لقيته بيدينى شنطة افتحها القى فيها عباية شكلها غريب وعجيب اقوله معرفش البس عباية وكمان يوم ما البسها البس المنظر دا وقال لو مش لبستها لهشوف وش تانى ليه وكان شكلوا تعصب جامد قاطعتها نور بغضب : فروحتى لبستيها ضيعتى شكلك ومنظرك علشان تهديد عبيط منه اروى بجدية :خفت منه اوووى نور بعصبية : وبعدين اروى : مفيش دخلت ارد عليكى وهقوم اشوف وصلة التريقة خلصت ولا لسا نور بجدية : استغفر الله العظيم ربنايهدى اروى : بجد علشان انا تعبت منه شخصية فظيعة ومستفزه ور صمتت لفتره فظلت نور تهتف باسمها لكن لم تعرف ان ترد عليها فقد دخل عليها حسام وهى تسب فيه ففى هذا اليوم تاكدت ان لم تمر هذه الليلة بسلام اخذ منها الهاتف واغلق الخط ونظر اليها بشر قائلا بغضب : هحاسبك على حاجات كتير اوووى بس بعد ما الناس تمشى اتفضلى امشى ادامى كانت تتحرك وقلبها مليىء بالخوف والقلق من الذى يفعله بها ظلت طوال الجلسة تدعى ان اليوم يعبر بشىء من الرحمة والهدوء جلست اكثر من ساعتين يبدوا على وجهها امارات الفزع والرعب حتى بعض الناس سالوها ولكنه رد بدلا منها قائلا : صحبتها بس تعبانة فهى قلقانة عليها وعندما رحلوا ووقف امامها شعرت بان حان وقت تنفيذ حكم الاعدام التى حكمت به على نفسها منذ اليوم التى وافقت على الزواج منه فنظرت اليه برجاء وقالت بهدوء : حسام ممكن تهدى ونتكلم براحة ظل ينظر اليها نظرات خالية من اى تعبير وقال بهدوء مصطنع : انا هادى جدا عايزه تتكلمى فى اية اروى : انت قولت هتحاسبنى بعد ما الناس تمشى والناس مشيت خلاص حسام : هو انتى عملتى حاجة غلط اصلا اروى بجدية : لا معملتش حسام بغضب : كل دا ومش بتعملى اروى : ما انت الى قولت حسام بعصبية : انا لو ضربتك علقة موت مش هرتاح بصى يا اروى بعد كدا مفيش شغل والدلع الى انتى كنتى فيه وحد يساعدك فى البيت ونجيب اكل جاهز انسى كل دا اقسم بالله لهوريكى ايام سودا يا هانم اروى ببكاء : حرام عليك يا حسام انت متاكد انك بتحبنى حسام بجدية : بحبك اه لكن تسوقى فيها لا مش انا يا هانم الى يتقالى لا ولا انا الى يتقال عليا مستفز اروى برجاء : انا اسفة والله اسفة مش هقول كدا تانى حسام : انتى اصلا متقدريش تقولى لا انهارده كانت غلطة وباذن الله هربيكى عليها لكن لو اتقالت تانى وعزه وجلاله الله لهكون مديكى علقة تنيمك شهر فى السرير اروى : حاضر صدقنى حاضر بس بلاش تمنع الشغل عنى علشان خاطرى حسام : بلاش كلام كتير لانى مش هتنازل عن قرارى ظلت تبكى وتترجا لكنه ظل متمسك برائيه لم يبالى بها وترك لها الغرفة وباتت ليلتها تبكى .................................................. ................. فلكل شخص فينا له ماضى وله حاضر وله مستقبل ولكن الانسان الجيد هو الذى يتذكر ما تعلم من الماضى لينفذه فى الحاضر وليكون مستقبل مشرق اعلنت الشمس عن بداية يوم يختلف عند الجميع فيمكن ان يكون اليوم هو بداية باب للسعاده والحظ ويمكن ان يكون اليوم هو بداية باب للتعاسة والهلاك اما هى فظلت مساء الليل تفكر فى صديقتها ظلت تشعر بالاختناق ظلت تبكى دون ما تعرف السبب تود ان تتكلم مع احد لكن مع من ؟ شعرت وقتها ان لجاسر اهمية فى حياتها لكى تتكلم معه قامت بتبديل ملابسها وذهبت الى عيادته لتجد مجموعة صغيره من الناس لقد ذهبت مبكرا اتجهت نحو الممرضة لتقول لها : السلام عليكم عايزه ادخل بدرى بس للدكتور ممرضة : هحاول والله يا انسة نور بس نور : لا ضرورى اشفقت عليها الممرضة لانها كان يبدو عليها الحزن والهم فقالت باشفاق : حاضر اول ما تخرج قاطعها صوت الباب وهو يفتح فتقول لها ممرضة : خشى حضرتك يلا اتجهت نحو الغرفة وجلست امامه نظر اليه بسخرية ولكنه اخفى هذه النظر بسرعة لكى لا يغضبها وقال بهدوء : اتمنى تكونى احسن انهارده نور بجدية : الحمدلله جاسر : دايما مالك بقا اية الشىء الضرورى الى خلاكى تيجى انهارده نور بحده وصوت عالى : يعنى هيكون مالى اتجننت مثلا جاسر بنفاذ صبر : لتانى مره اقولك صوتك ميعلاش وكمان انهارده مش من ايامك نظرت الى الارض حرجا وقالت : نسيت جاسر : خلاص مفيش مشاكل ممكن اعرف مالك نور بغضب :هتجنن هموت هتشل جاسر : ليه كل دا حرام عليكى نور : تعبت بجد كل شىء فى الدنيا عكس الى انا عيزاه جاسر : دى حاجة اكيده مش لازم الى انتى عيزاه يحصل نور : لا انا صاحبة قرار كل حاجة فى حياتى جاسر : القضاء والقدر هما الى بيتحكموا فى حياتنا صمتت ولم تقل شىء فاكمل حديثه قائلا : مش لازم علشان انتى حصلك حاجة بسبب انك بتسمعى الكلام تغيرى تفكيرك وتكونى الفتاه المتمرده نور بانفعال : قولتلك مليون مره محدش يقدر يكسرنى ولا انا بسمع كلام حد جاسر : كدابة . انتى حبيتى واتكسرتى فاتمردتى على حياتك القديمة لانك كنتى ضعيفة نظرت اليه بغيظ ولكنه قال : مشكلتك انك بتهربى مع انك بتحبى انتى انسانة عايزه كل حاجة ليكى عايزه كل الاشخاص تكون تحت امرك انتى شخصية عايشة فى الوهم بعد ما سابك الى كنتى بتحبيه لاى سبب كرهتى حياتك بقا قلبك اسود بتكرهى الناس كلها لانك زى العروسة الى بتتحرك على حسب الوقت الى انتى فيه لما مش لقيتى الى يحركك قولتى هحرك نفسى لكنك اتحركتى غلط الملخص شخصية ضعيفة اتكسرت اتمردت فعملت كل شىء غلط ظلت تسمع اتهاماته وسبه فيها سمعت كل ما قال فشعرت الغضب الشديد منه لانه عرف عيوبها كاملة فلم تشعر بنفسها الا وهى ترفع يديها لتضربه *الروايه من قناه 𓆩📖✨🌎كوكب الرويات؍ِِ؍ِِ ⃢♡゙𓆪* 🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵 البارت 6 لم تشعر بنفسها الا وهى ترفع يديها لتصفعه امسك يديها بقوه قبل ان تهبط على وجهه قائلا بحده : مفيش حد يقدر يعملها تبعد يديها عنه بعنف قائلة بعصبية: انت انسان مستفز جاسر بغضب : لاول ولاخر مره تطولى لسان او ايدك انا مش زى اى انسان عرفتيه قبل كدا شعرت بالخوف فلاول مره تخف من احد فهو شخص ذو شخصية عجيبه لم تعد على مقابلتها من قبل فقالت بحنق : انت الى بدات فى الغلط جاسر بجدية : انا مغلطش وانتى عارفة انا وضحت شخصيتك بس نور بعصبية : يعنى انا كل دا فيا انا وحشة اووى كدا جاسر بجدية : انتى فهمتينى غلط انا بقولك ان الى حصلك خلاكى تتغيرى للوحش نوربانفعال : انت مش تعرف انا حصل ليا اية علشان تتكلم جاسربهدوء : مش لازم اعرف المهم تكونى انتى كويسة نور : انت عمرك حصل معاك موقف خلاك تكره حياتك جاسر بجدية : ليه سوال دا نور بجدية : علشان لو كان حصلك حاجة كنت هتحس بيا جاسر بجدية : حتى لو حصل ليا فانا هتغير للاحسن نوربجدية : للاسف انا معرفتش جاسر بهدوء : بايدك كل حاجة انتى ممكن ترجعى احسن من الاول نور : صعب اووى جاسر : مفيش حاجة صعبة بعزيمتك ممكن تغيرى اى حاجة نور : مش عايزه ارجع ساذجة جاسر : مش لازم تبقى ساذجة ولا تبقى وحشة وشريره خليكى طبيعية تبقى شرسه لما حد ياذيكى ودى حاجة مش صعبة عليكى لانك للاسف بقيتى تتعاملى بشراسة مع كل الناس وخليكى عادية مع ناس الطبيعية وفيه فرق كبير بين الطيبة والساذجه نور بعصبية: عندك حق بس مشكلتى انى نفسى انسى جاسربهدوء : النسيان من نعم ربنا عليها ربنا اكرمنا كلنا بها بس احنا لازم نساعد عقلنا وذكرتنا انها تنسى بس اقول انا عايزه انسى وانا افكر فيها فكرى دايما فى بكره مش فى انهارده وبس نور : المهم اعيش انهارده ومش فارقة بكره اية يوم هعيشه وخلاص جاسر : اى فعل بنعمله فى الدنيا بيترتب عليه ايامنا الجاية انا هحيلك قصة عجبتنى اووى في يوم من الأيام إستدعى الملك وزراءه الثلاثه وطلب من كل وزير أن يأخذ كيس ويذهب إلى بستان القصر ويملىء هذا الكيس له من مختلف طيبات الثمار والزروع وطلب منهم ألا يستعينوا بأحد في هذه المهمة..وأن لايسندوهــا إلى أحــد أخـر إستغرب الوزراء من طلب الملك وأخذ كل واحد منهم كيسه وإنطلق إلى البستان الوزير الأول حرص أن يرضي الملكـ فجمع كل الثمرات من أفضل وأجـود المحصول وكان يتخير الطيب والجيد من الثمار الوزير الثاني فقد كان مقتنع أن الملك لايريد الثمار ولايحتاجها لنفسه وأنـه لن يتفحص الثمارفقام بجمع الثمار بكسل وإهمال ولم يتحرى الطيب الوزير الثالث فلم يعتقد ان الملك سوف يهتم بمحتوى الكيس أصلا فملىء الكيس بالحشائش والأعشاب وأوراق الأشجار... وفي اليوم التالي أمر الملك أن يؤتـى بالوزراء الثلاثه مع الأكياس التي جمعوهـافلما إجتمع الوزراء بالملك ..أمر الملك الجنود بأن يأخذوهم ويسجنوهم..كل واحد منهم على حدهمع الكيس الذي معه لمده ثلاثه شهور في سجن بعيد لايصل إليهم أي أحد كان... وأن يمنع عنهم الأكل والشراب فالوزير الأول بقي يأكل من طيبات الثمار التي جمعها حتى إنقضت الشهور الثلاثه أما الوزير الثاني فقد عاش الشهور الثلاثه في ضيق وقله حيله معتمدا على ما صلح فقط من الثمار وأما الوزير الثالث الثالث فقد مات جوعا قبل أن ينقضي الشهر الأول ظلت تسمع له باهتمام حتى انهى كلامه فقالت باعجاب : حلوه اووى القصة دى جاسر بجدية : لو كان الملك التالت عمل حساب المستقبل كان زمانوا عايش الملخص بصى لبكره لان دا هيبقى المستقبل بتاعك بلاش تبصى تحت رجل نور باقتناع : فعلا انت عندك حقا جاسر : لو كل الناس حصلها موقف واحد هيغير حياتها لاسوا يبقى هنعيش فى جهنم لان فى كل دقيقة بتحصل حاجات تغير مسار حياتنا نور : عندك حق ميرسى اوى جاسر : العفو دا شغلى