بيان عشق 💗 - ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 3️⃣ ❵ـــــــارت☟ - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: بيان عشق 💗
المؤلف / الكاتب: غير مححدد
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 3️⃣ ❵ـــــــارت☟

❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 3️⃣ ❵ـــــــارت☟

*_بيان عشق 💗_* ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ تابع قناه 𓆩📖✨🌎كوكب الرويات؍ِِ؍ِِ ⃢♡゙ https://whatsapp.com/channel/0029Vaeq2xMFCCocTw6qmA44 روايه بيان عشق الفصل 11 عمرو لنفسه..هو نت بتحب حبيبه ولا مشدود لبيان ..ولا بيان صعبانه عليك ولا مجرد متعود ع حبيبه ..ولا مبتحبش فيهم حد اصلا…نت عاوز اي بجد انا مبقتش فاهمك ….كان سرحان عمرو وغفل عن الطريق ..جاي يحود داس ع حاجه غلط خليته خبط عمود لكن كالعاده حاول يتفادا الخب”طه عشان متجيش في حبيبه وجات فيه هو لكنو اغم عليه… حبيبه بصراخ وخضه شديده..عمرو…..عمررررو……وبدأت تهز فيه وهي مرعوبه ..قامت خرجت من العربيه واتصلت ع معتز صاحبهم معتز بخضه..بتقولي اي ،..انتو فين حبيبه بتعيط اوي بانهيار..احنا ع طريق**** معتز بيلبس هدومو في ثانيه..نا قولتلو متتنيلش يمشي من الطريق دا بليل..روحي يا شيخه منك لله… حبيبه..نت بتتكلم معايا كدا لي معتز بزعيق شديد..اقفلي اخلصي …جاتك القرف……وقام لبس بسرعه وخرج باقصي سرعه عشان يلحق صاحبو….. كانت بيان قاعده تفرج عالتلفزيون وملفوفه في بطانيه كدا..الساعه جات ١ وهو لسه مجاش بيان بقلق..هو اتأخر لي كدا….بدأت اقلق…هرن عليه……ورنت عليه و……. كانت حبيبه ومعتز قاعدين برا ادام الاوضه وهو دخل اوضه في المستشفي….. معتز واقف هيمو”ت من الرعب ع صاحبو وعمال رايح جاي في المستشفى حبيبه بردو قلقانه بس ع نفسها اكتر من اللي كان ممكن يحصلها …..وكان معاها كل حاجة عمرو……رن الفون بتاع عمرو لقيتها بيان حبيبه ردت..الو….. بيان زعلت اوي لما سمعت صوتها..مين معايا حبيبه..انا حبيبه يا بيان نعم….. بيان دموعها نزلت انو كدب عليها وكمان بيخليها ترد مكانو يعني كانو بيقول لبيان هي حبيبتي ..هو عمرو فين حبيبه بصوت عالي نسبيا..متسيبيه فحالو بقا يا شيخه من يوم ما عرفك مشفناش يوم حلو جاتك القرف…. انتبه معتز ليها وقرب عليها..نتي بتكلمي مين حبيبه..دي الزفته اللي عمرو متجوزها…. معتز شد منها الفون..نتي معندكيش د”م….ورد هو ع بيان اللي كانت غرقانه في دموعها….. معتز..الو يا بيان بيان بصوت مقطع..هو عمرو فين يا معتز معتز اتنهد..بصي امسكي بس أعصابك…هو عمل حاد”ثه اتنفضت بيان برعب ونسيت حبيبه اصلا..اي..بتقول اي ..وهو عامل اي ونتو فين معتز..اهدي عشان خاطري متندمنيش اني قولتلك…احنا في مستشفي *** بيان جريت ع اوضتها..نا جيالكم حالا معتز..تعالي مع السواق رني عليه هيجيلك متخرجيش لوحدك فاهمه بيان برعب ع عمرو..حاضر حاضر.. معتز،،واوعي حد من اهله يعرف..متنسيش مرض عمك راضي بيان..حاضر حاضر…سلام…..ولبست في ثانيه واحده ورنت ع السواق وجالها فعلا واخدها للمستشفى حبيبه..هو نت بتقولها لي احنا ناقصين قرف…. معتز مش طايقها..بقولك اي نا اصلا مش طايقك ضحكت حبيبه بسخريه..متطقنيش يخويا نا مالي بيك..انا بتكلم ان عمرو اصلا مبيطقش البت دي تقوم هتخليها تيجي معتز..ونتي لي بقا واثقه اوي كدا انو مبيطيقهاش حبيبه بغرور..عشان بيحبني انا وبس نا واثقه من كدا معتز..طب ونتي بقا بتحبيه حبيبه..اكيد طبعا بحبو معتز..اومال بتخرجي مع حازم لي تاني ..انتو مش سايبين بعض قبل ما تكلمي عمرو اترعبت حبيبه جدا..هو…نت بتقول اي معتز بحده..حبيبه نا بس مقولتش لعمرو عشان ممكن يقت”لك ويق”تل حازم بتاعك دا ونا خايف ع صاحبي مش اكتر فاهمه سكتت حبيبه ومبقتش عارفه تقول اي وبصت للارض وراحت قعدت مكانها وصلت بيان وهي بتجري لحد معتز..هو فين يا معتز ونبي طمني عليه معتز بيهديها..طب ممكن بس تهدي …الدكتور لسه معاه جوه متقلقيش بيان بتاخد نفسها بالعافيه وبتحاول تهدي نفسها..حاضر..ههدي اهو…ههدي معتز بقلق..نتي كويسه هزت راسها بيان وبتتنفس بصعوبه…. معتز..طب حاولي تهدي ظبطي نفسك واهدي …اهدي بدا نفسها يتظبط وهديت شويه … معتز..تعالي اقعدي عالكرسي دا ..واهدي راحت قعدت عالكرسي جنب حبيبه حبيبه بصتلها بقرف..يا دلعو مردتش عليها بيان لان قلقها ع عمرو اكبر من انها ترد ع واحده زي دي….. عدي الوقت وخرج الدكتور جريت عليه بيان ومعتز لكن حبيبه كانت بتكلم امها بيان برعب..خير يا دكتور..جوزي مالو الدكتور..متقلقوش ..هو بس كان إغماء نتيجه الخبطه وعندو جزع في رجلو مش اكتر بيان براحه..الحمدلله معتز كان بيبص ع بيان وشايف كمية الحب اللي في عنيها لصاحبو ومبسوط معتز لنفسه..ياما نفسي تعرف كل واحده فيهم ع حقيقتها..عم راضي كان عندو حق بجد معتز..طب ينفع ندخله الدكتور..اه طبعا اتفضلو معتز..طيب ادخلي نتي يا بيان ونا هنزل أحاسب واجي بيان..ماشي ماشي….ودخلت بيان وكانت مدمعه خفيف وقفلت الباب وراها عمرو كان بيظبط المخده وراه وشافها اتكلم بهدوء..تعالي يا بيان….. بيان مقدرتش تمسك نفسها جريت عليه حضنتو اوي وعيطت بصوت بسبب خوفها عليه وكانت ناسيه حبيبه اصلا انها كانت معاه…. عمرو مبقاش عارف يعمل اي..بادلها الحضن تلقائيا واتكلم بحنيه..اهدي بس يا بيان ..متقلقيش يا حبيبتي نا كويس بيان عيطت اكتر وبتتكلم بصوت مقطع..نا…كنت همو”ت…من الرعب عليك عمرو ابتسم خفيف وغمض عينه باستمتاع من حضنها اللي حس فيه براحه شديده وغمض عينه واتكلم بحنيه..طب اهدي بس نا كويس والله بيان بعياط اكتر..نا بحبك اوي يا عمرو عمرو فتح عينه ومعرفش يرد عليها …طبق ايده عليها اكتر وشدها شالها قعدها جنبو عالسرير ولسه حاضنها وفضل يمشي ايده ع ضهرها بحنيه شديده…خرج وشو من حضنها حاجه بسيطه وبصلها شويه في عنيها ..جالو احساس انو عاوز يبو”سها اوي…قرب عليها با”س شفايفها برقه وحنيه ومكنش قادر يمنع نفسو..وهي كمان مش قادرة تمنع نفسها عنو ..بعدها بشويه بعدو وبصلها بابتسامه وهي كانت مكسوفه اوي ودموعها لسه منشفتش من ع خدها…مسحلها دموعها بهدوء خفيف.. عمرو بهدوء وحنيه..اهدي يا حبيبتي بيان مش مصدقه الكلمه..حبيبتك عمرو لسه جاي يتكلم دخلت حبيبه اللي كانت مراقبه كل دا…. حبيبه بزعيق وعصبيه..الله الله يا عمرو..اي اللي نت بتعملو دا فهمني….. بيان وافتكرت رد حبيبه عليها وكدب عمرو و…… تم مشاركه الروايه من قناه 𓆩📖✨🌎كوكب الرويات؍ِِ؍ِِ ⃢♡゙𓆪 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ روايه بيان عشق الفصل 12 حبيبه بعصبيه شديده..الله الله يا عمرو..اي اللي نت بتعملو دا فهمني بيان وفاقت من غفلتها وافتكرت كدبو عليها وان حبيبه هي اللي ردت عليها لما رنت عليه عمرو..حبيبه اهدي كدا احنا في مستشفي حبيبه زعقت اكتر..مستشفى..نت بتخوني يعمرو… بيان قامت وقفت..لا لحد كدا وكفاية نتي عبيطه نا اللي مراتو يعني المفروض لو حد هيزعق يبقا انا لأنك دخلتي عليا نا وجوزي حبيبه بغيظ شديد..جوزك….جوز مين يبت نتي…دا ولا بيطيقك ولا بيطيق يبص في وشك بيان اتضايقت بس حاولت تبان قوية..ملكيش دعوه المهم هو متجوز مين حبيبه..متجوزك نتي..بس عشان ابوكي الناقص هو اللي قال لعم راضي انك بايرة وعاوزه تتجوزي اي حد بيان اتكس”رت اوي ومش عارفه هل الكلام دا صح ولا غلط ولو صح حبيبه عرفتو منين..عيونها دمعت بيان بزعيق شديد ودموع..نتي أقذر انسانه نا شوفتها فحياتي حبيبه ضحكت بسخريه..ايي….شكلي جيت عالجر”ح اوي عمرو اتعصب اوي وشخط رعبهم هما الاتنين..كفايه…اخر”سو بقا نتو الاتنين ..حبيبه..بتقولي ايي حبيبه بزعيق..اسمع بقا…نا تعبت من البت دي ..نت هتطلقها خلال الأسبوع دا والا تنسي ان فحياتك واحده اسمها حبيبه..واخدت شنطتها ومشيت كانت واقفه بيان دموعها نازله اوي وبتفتكر السبب اللي آخرها فالجواز وكمان السبب اللي خلاها تتعلق بعمرو بسرعه…. فلاش باك…. بيان بفرحه..يعني خلاص يا عبدالرحمن كلها شهرين وهنتجوز عبدالرحمن..اه يحبيبتي..خلاص بعد قصه الحب دي كلها اخيرا هنتجوز بيان..مهو مينفعش بردو فالاخر منتجوزش..ولاد عم وبنحب بعض ومخطوبين من سنتين ومنتجوزش عبدالرحمن..عندك حق..يلا نا هروح بقا وبكرا هجيلك بدري عشان اخدك الجامعه فسكتي عدي اليوم وكانت بيان مستنيه عبدالرحمن يجي وجهه فعلا وباين ع وشو الزعل بيان..مالك يا عبدالرحمن عبدالرحمن..احم بيان نا…جالي عقد سفر في دبي بيان بقلق..امتي يعني عبدالرحمن..بصراحه نا كنت مقدم عليه من فترة بس جالي الرد امبارح بيان..وازاي متقوليش عبدالرحمن..بيان..هي سنه وهرجع بيان بزعل شديد..وفرحنا اللي كمان شهرين عبدالرحمن..آسف يا بيان ..مش هقدر اضيع فرصه زي دي من ايدي ..حقك عليا….. وسافر عبدالرحمن وفضلت بيان مستنياه السنه ..والسنه جابت سنه لحد ما عرفت انو اتجوز وهيعيش هناك دخلت بيان في حالة اكتئاب شديده فضلت كام شهر تقريبا والدكتورة النفسيه اللي كانت بتتابع معاها….فهمتهم انها كل مشاكلها هتتحل لو اتجوزت بس حد يكونو واثقين فيه انو لايمكن يسيبها ..وهي قلبها وعقلها مهيئين انها تقع فالحب بسرعه بس لشخص تحس معاه بالأمان او تحبو وتثق فيه وكان فيوم بيتكلم مصطفي ابو بيان مع راضي وحكالو ..عشان كدا راضي أصر انو يخدم صاحبو وغصب علي عمرو لكن بيان متعرفش حاجه عشان الدكتوره منعت ان اي حد يفكرها بحاجه فالماضي لأنها ممكن يجيلها صدمه عصبيه……وللأسف حبيبه صحت كل ذكري وحشه في قلبها وعمرو كان حاكي لحبيبه كل حاجه باااك فاقت بيان من تفكيرها وبقا كل جسمها بيترعش لما افتكرت اللي عبدالرحمن عملو فيها حست انها خايفه اكتر عمرو يعمل فيها زي عبدالرحمن ويسيبها بعد ما حبيتو..عياطها زاد اكتر لانها حست ان كلام حبيبه صح فعلا عمرو كان بيتكلم معاها لكنها ولا سامعه ولا كلمه غير عقلها وبس……مقدرتش تتمالك نفسها وقعت فالارض تم مشاركه الروايه من قناه 𓆩📖✨🌎كوكب الرويات؍ِِ؍ِِ ⃢♡゙𓆪 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ روايه بيان عشق الفصل 13 وقعت بيان فالارض… عمرو اتنفض..بيااان…..بيااان…..وحاول يقوم بس رجله متجبسه … جهه معتز بسرعه عالصوت بخضه شديده..اي يا عمرو..اي دا بياان عمرو بقلق شديد..روح بسرعه نادي لممرضه تيجي تشوفها نا مش عارف اقوم معتز..حاضر متقلقش…وخرج بسرعه اوي وجات فعلا الممرضه و……. عدي الوقت وخرج عمرو من الاوضه ساند عالبتاعة اللي بيسندو عليها دي فالمستشفى…فضل واقف جنب معتز أدام الاوضه اللي فيها بيان معتز..هو اي حصل يا عمرو عمرو بزعل..بيان عرفت كل حاجه معتز..كل حاجه اللي هي اي عمرو اتنهد..بص كان في حوار كدا مكنش المفروض تعرفه خالص بس للاسف عرفته معتز..وعرفته منين عمرو..من حبيبه معتز ..وزفته دي عرفت منين عمرو بصله بحده..زفته اي متلم نفسك يا معتز معتز..اخلص يا عمرو حبيبه عرفت منين عمرو اتنهد بحزن..نا اللي كنت قايلها معتز خبط ايده ع وشو..يبني نت غبي…. عمرو..اهو اللي حصل بقا معتز..طب وهتعمل اي..لو ابوك أو ابوها عرفو حاجه…نت هتتروق عمرو..بجد تعبان ومش عارف اعمل اي معتز..بيان كويسه يا عمرو صدقني عمرو..بيان ست الكل ..وزي القمر وحنينه جدا وفيها كل حاجه حلوه ممكن تتخيلها وبتحبني كمان…بس انا بحب حبيبه وبس معتز ..عمرو نت لازم تعرف بقا حبيبه دي تبقا اي مكملش الكلمه وخرجت الممرضة عمرو بسرعه..ها طمنيني الممرضة..هي زي الفل وفاقت دلوقتى…مفيهاش اي حاجه عمرو بص لمعتز باستغراب..يعني مبتعيطش ولا زعلانه ولا اي حاجة الممرضة..بقولك زي الفل ..هي بس مرهقه شويه ودا العادي..تقدر تدخلها عن اذنك عمرو..اي دا بقا..مش المفروض جالها حالة عصبيه وكدا معتز..معرفش..طب خشلها نت ونا هستناك هنا عمرو..ماشي يا ميزو…وسند لحد ما دخلها هي كانت بتعدل حجابها أدام المرايا عمرو باحراج..احم….بيان بصتلو بيان بدون رياكشن..اهلا يا عمرو…رجلك عاملة اي كان عمرو مستغرب جدا هي ازاي محصلهاش حاجه..يعني كويسه بسند وماشيه بيان..طب اي هنروح انهارده ولا هتحتاج تقعد عمرو باستغراب اكتر..بيان نتي كويسه بيان..نا زي الفل يا عمرو ….مالك عمرو..طب خلاص…اه هنمشي دلوقتى بيان..طب يالا…ولا هتمشي مع حبيبه عمرو اتنهد..لا حبيبه مشيت ..همشي معاكي بيان ضحكت بسخريه..عشان حبيبه مشيت فبيان موجوده…يلا يا عمرو عمرو معرفش يرد بس هي دي فعلا الحقيقة عند عمرو…….. وصلو لحد البيت بغد ما معتز وصلهم لحد البيت ومشي……. روحت حبيبه وهي غاية فالعصبيه علا..مالك يبنتي حبيبه..عمرو…شوفتو بيب”وس الزفته بيان مراتو علا بضحكه..مهي مراتو يبنتي عادي حبيبه بزعيق..عادي اي هو واعدني انو مش هيقربلها اصلا علا..لو حطيتي اتنين أعداء تحت سقف واحد هيبقوا حبايب حبيبه بصتلها بخوف..قصدك انو ممكن يكون حبها علا..ممكن…. حبيبه..لا طبعا عمرو ليا نا وبس علا..مهو عشان يبقي ليكي وبس لازم تطلقيهم من بعض حبيبه حطت ايديها ع دماغها..بقولك اي نا مش قادره أخد قرار ولا افكر..هخرج مع حازم شويه عشان افك……. كانت بيان بتساعد عمرو يقعد عالكنبه في الصاله الساعه تقريبا ٣ بليل …وحطتلو مخده تحت رجلو ورفعتهالو كدا بيان..حاجه تاني عمرو..بيان نا اسف بجد علي اللي حبيبه قالتو بيان جزت ع سنانها..نا بقولك نت عاوز مني حاجه تاني عمرو..بيان،،نتي ازاي هادية كدا نتي مش زعلانه مني و.. بيان قاطعه بحده..نت اقل من اني ارد عليك عمرو..نعم؟؟ بيان بحده اكتر..اي مسمعتش ..بقولك انك اقل من اني ارد عليك..نت مش راجل اصلا…لما تفشي سري وتقولو للواطيه بتاعتك دي تبقي مش راجل عمرو..بيان احترميني شويه….واحترمي نفسك عشان مزعلكيش بيان بسخريه..مش لما تحترم نفسك نت الاول…. عمرو بحده..بياان بيان بزعيق وعياط..نا خلاص كرهتك ومبقتش اطيقك..نا عاوزه اطلق منك نت بجد كرهتني فيك عمرو بحده وفقد اعصابو..انا اصلا عاوز اطلقك نا مش طايقك اصلا ع رأي حبيبه بيان اتوجعت اكتر وزعقت اوي..نا هكلم بابا بكرا يجي يخلصني منك…بكرهك…… وسابته ودخلت الاوضه فضلت تعيط اوي وبتكتم عياطها عشان ميسمعش ضعفها …… عدي الوقت وكان عمرو قاعد مضايق انو جرحها كدا بالكلام وهي في اوضتها ع حالها ومخرجتش …رن جرس الباب وكانت الساعه تقريبا ٤ الفجر …قام هو وسند كدا لحد ما فتح الباب معتز..عمرو عاوزك عمرو باستغراب شديد..الساعه ٤ الفجر ..نت كويس معتز..عمرو..في حاجه نت لازم تعرفها عمرو بقلق..قول يبني اخلص معتز..عمرو..حبيبه وحازم لسه بيتكلمو وبيتقابلو كمان……. عمرو مصدقش طبعا..نعم….نت بتقول اي معتز.. بقولك بشوفها مع بعض علطول في النايت كلوب ونت مش موجود عمرو بحده..نت اتجننت يا معتز ..نت ازاي تقولي اصلا كدا… معتز..نا بقولك عشان نت صاحبي والبت دي مبوظه اسمك ولازم تسيبها يا عمرو عشان مش محترمه وكمان نا مصورهم مع بعض عمرو باندفاع شديد..نت كداب معتز بصدمه من صاحبه..نعم عمرو باندفاع اكتر..الظاهر ان حبيبه عندها حق انك عينك منها..صدقني يا معتز نا لو سمعتك بتتكلم عنها تاني هنسي انك صاحبي اصلا وهتشوف واحد تاني خالص معتز بقا في ذهول للدرجة دي مصدقها و…… تم مشاركه الروايه من قناه 𓆩📖✨🌎كوكب الرويات؍ِِ؍ِِ ⃢♡゙𓆪 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ روايه بيان عشق الفصل 14 عمرو بحده..اسمع بقا يا معتز…لو جبت سيرة حبيبه ع لسانك تاني صدقني نا هنسي اننا اصحاب اصلا وهتشوف واحد تاني خالص ..سامع معتز بقا في ذهول ومش مصدق ان دا عمرو هو ازاي واثق فيها اوي كدا..نت بتقول اي يا عمرو…وزعق اوي..نت سااامع نت بتقول ايي عمرو بحده اكتر..ايوه سامع..حبيبه دي خط أحمر فاهم معتز زعق اوي..نت غبي…اغبي انسان شوفتو في حياتي…..انا اي مصلحتي يا عمرو اني اخليك تسيبها عمرو مفكرش واتكلم..هي ديما كانت تقولي انك عينك منها ضحك معتز بسخريه شديده..ونت صدقتها عمرو..بعد كلامك دا..اه هصدقها معتز بزعل شديد ع صاحب عمره..يبقي خلاص يا صاحبي..نت اللي خلصتها…. عمرو ..معتز..نت جاي تقولي حب عمرك بتخو”نك وكل الكلام دا وعاوزني اصدقك من غير حتي دليل معتز..الحوار مش دليل يا عمرو..الحوار انك مكدب صاحب عمرك وكمان بتقولي عيني منها..نت خلاص خلصتها بيننا يا عمرو عمرو سكت شويه و..طب نت بتقول معاك صور ليها مع حازم الزفت..وريهملي ونا هصدقك طبعا معتز بصلو بزعل شديد..مش هوريهملك يا عمرو..عارف لي…عشان اللي بيني وبينك اكبر من اني أوربك صور..كلمتي المفروض تبقي سيف ليك ومتحتاجش اصلا تدور ورا كلامي…هو نت فاكر يعني اي صاحب بجد يا عمرو..صاحبك يبقي دراعك..سندك لو يوم ميلت صاحبك سرك صاحبك دا هيخاف عليك اكتر من نفسك حتي..هيصدقك مش هيكدب حتي لو قولتلو نا كنت بطير أمبارح….هي دي الصحاب يا……يا صاحبي…انا همشي .. عمرو مسكو بسرعه..معتز…عشان خاطري اهدي لازم نتكلم معتز زق ايده..ابعد عني يا عمرو..نت خلاص ناهيتها…خليك مع حبيبه اللي هتخسرك مراتك وابوك وشركتك وأهلك…واديها بدأت بصاحبك..وخبط ع كتفو..سلام يا صاحبي…..وسابو ومشي….بقي عمرو واقف مش عارف يعمل اي بس كلام معتز وجعو اوي ..قفل الباب بص عالاوضه اللي فيها بيان بحزن وحس انو تفكيرة باظ ودماغه وجعتو…راح قعد عالكنبه تاني ..تعب من التفكير وغلبه النوم…….. الصبح صحيت بيان وهي ع وشها الحزن وبس ..غسلت وشها واتوضت وصلت …خرجت للصاله لقيتو نايم عالكنبه ونومته مش مظبوطه ..قربت منو شويه بتردد…عدلتو وهو نايم ورفعتلو رجلو..كانت بتعدلو المخده صحي هو وفتح عينه وهي كان وشها قريب منو اوي …بصتلو كدا وهو باصصلها وبس ….جات تمشي مسك ايديها وثبتها انها متقدرش تمشي بيان..عمرو لو سمحت … عمرو..انا اسف لكل كلمه قولتهالك وزعلتك بيان كانت قالبه وشها جدا بسبب حزنها..ماشي سيبني بقا عمرو..بيان…صدقيني مخدتش بالي اني بقولك كدا…بس نتي زعقتي اوي بيان دمعت..عمرو ممكن تسيبني…انا مش حابة قربك مني عمرو قربها عليه اكتر..بس انا بحب قربك بيان بدموع..كداب..نت بتحب حبيبه يا عمرو وقربها منك..متضحكش عليا عمرو اتنهد..بيان انا….. قاطعته بيان..سيبني يا عمرو لو سمحت……سكت عمرو دقيقه وبعدها سابها وهي بعدت بسرعه وجريت عالاوضه وفضلت تعيط اوي …. عدي كام يوم عالوضع دا عمرو وبيان مش بيتكلمو اصلا ومعتز مبيردش ع عمرو خالص وفعلا زعلان منو جدا… حبيبه بتكلم عمرو كتير وهو بتكلمها بس ديما حاسس انو في حاجات كتير ناقصاه ..اهمها صاحبو معتز …وديما حاسس ان حضن بيان وحشو اوي …رجلو خفت وبقا يقدر يخرج عليها…كان بيلبس عشان الشركه الصبح….. صحيت بيان من النوم مكلمتوش ودخلت الحمام ..شويه وخرجت عمرو..عامله اي يا بيان….. بيان بصتلو ومردتش وكانت بتعمل حاجة فالمطبخ عمرو..بيان بقالك فترة مش بتكلميني ولا حتي بتردي عليها… بيان..ونت عاوزني اكلمك لي..ماعندك اللي بتكلمها كل يوم عمرو..بيان نتي لازم تعملي التمرينات زي ما الدكتوره قالت بيان بصتلو بحده..عمرو تعرف تخليك في حالك وملكش دعوه بيا خالص..وتعرف حاجه احنا إيمنا مع بعض معدوده فخليها بقا يعدو بسلام عمرو باستغراب شديد..أيامنا معدوده؟؟…اي اللي بتقوليه دا بيان..زي ما سمعتك…وهتعرف يا عمرو قريب اوي اني مش بقولك اي كلام وخلاص…صدقني نت لسه متعرفنيش عمرو..بيان مالك..ماحنا عايشين عادي لي عاوزانا نبعد بيان..ايي…هي مش حبيبه قالتلك اسبوع وتطلقني والا تنساها..اي هو نت قررت تنساها عمرو اتنهد..نتي بتفكري في اي بيان بيان..كل خير…بفكر فاللي هيريحنا….يلا امشي بقا..بجد مبقتش اطبق اشوفك….وسابتو ودخلت الاوضه وعيطت اوي لان كل كلامها من ورا قلبها بس بتكتم عياطها عشان ميسمعهاش ويعرف انها لسه بتحبو….. عمرو فضل واقف خايف شويه..هي ممكن تعمل اي بس….يارب أقف معايا….معتز بجد وحشني اوي وصل عمرو للشركه… عمرو..فين راضي بيه ومصطفي بيه السكرتيرة..مجوش يا مستر عمرو…. عمرو باستغراب شديد..ازاي بس اول مرة يعملوها السكرتيرة..ايوه يا فندم..نا كنت هسال حضرتك عليهم اصلا بجد قلقت عمرو..طب ومعتز جهه السكرتيرة..لا بردو يا فندم اتنهد عمرو بزعل..طب رحي هاتيلي قهوه……رن ع ابوه ومردش وبردو ع مصطفي ومردش ..رن ع رغد اختو .. عمرو..اي يا رغد …بابا فين رغد..معرفش يا عمرو نا مطبقه في المستشفى من امبارح كان عندي ورديه عمرو..طب يحبيبتي ربنا معاكي رغد..ونت وبيان عاملين اية عمرو اتنهد..هبقي احكيلك يا رغد …يلا اقفلي عشان عندي شغل……. خلص عمرو شغل بس بليل وخرج راكب العربيه رنت عليه حبيبه حبيبه..نت فين يا عمرو عمرو..خلصت شغل وهروح حبيبه..يعني مش هتيجي النايت كلوب عمرو بتعب..لا مش هاجي..ونتي كمان اوعي تروحي فاهمه حبيبه..معقول بردو يا حبيبي هروح منغيرك متقلقش عمرو..طب يلا سلام…. حبيبه..سلام…..هفف مش جاي الحمدلله حازم..اشطا ولا معتز كمان هنا..يلا بقا نقوم نرق”ص شويه….. حبيبه بضحكه..اشطا يلا….. كان عمرو خلاص مروح البيت…افتكر كلام معتز…طب وفيها لما اروح واشوفها كدا بتخرج من ورايا ولا اي…ولف العربيه وراح لحد هنا قفل العربيه ونازل..هو نت مش واثق فيها فعلا ..ولا نفسك صاحبك يطلع مبيكدبش ولا اي…هووف نا هدخل عشان ارتاح..خايف لما ادخل مرتاحش واتعب اكتر……دخل عمرو جوه وزمايله سلمو عليه….بيبص عالمسرح لقا حازم وحبيبه بير”قصو مع بعض وحازم بيحضنها وبيحط ايده ع جسمها وهي بترقص وفرحانه عادي…..عمرو بصلهم كدا ونار خرجت من عينو .. عمرو زعق وصوتو اعلي من الأغاني.. حبيييييبه حبيبه اتنفضت برعب والاغاني اتقفلت بسرعه ..فضلت حبيبه تبصلو برعب شديد وحازم كمان اللي كان هيموت من الرعب قرب عليها عمرو اوي وفضل يبصلها باستحقار شديد… حبيبه كانت بتترعش ومرعوبه..عمرو بالله عليك متفهمش غلط نا بس كنت عمرو رفع ايده وضر”بها علي وشها بالقلم وقعت فالأرض والكل اتلم حواليهم عمرو بصلها وهي عالارض كدا وقلبو كان موجوع اوي ع صاحبو وكمان ع حبو..نتي اقل من الحشرة بجد..انا مش مصدق اني كنت بحب واحده زيك حازم كان واقف مرعوب….قرب عليه عمرو..نا مش هعملك حاجه..عشان بس العيب مش عليك….وبص ع حبيبه..هي لو كانت بتصوني عمرها ما كانت خلت راجل..ولا راجل اي ..عمرها ما كانت خلت عيل زيك يقرب منها او يبصلها اصلا…… حبيبه كانت بتعيط جدا بصوت وهي عالارض ومرعوبه منو….. عمرو..خلاص كدا يحبيبه …مبقاش ليكي ذرة احترام واحده عندي …..اشبعي بيه بقا…..وجاي يمشي مسكت رجلو حبيبه بذل ..ابوس رجلك يا عمرو متسيبنيش انا بحبك ومقدرش اسيبك عمرو بصق عليها وزقها جامد وبصلها باحتقار شديد وسابها ومشي….. فضلت هي تعيط اوي والكل بيبصلها بقرف وبيتكلمو عليها حتي حازم سابها ومشي وهي حست انها خسرت كل حاجه و…. خرج عمرو وهو قلبو موجوع ع صاحبو اوي انو كدبو ..إنما حبيبه هو خلاص رماها من قلبو ومبقاش طايقها فضل يخبط علي الدريكسيون جامد بغيظ شديد وقرر انو هيعمل اي حاجه عشان بس صاحبو يرضي عنو تاني…..نزل من العربيه وهو مبسوط بس انو هيشوف بيان..نفسو بجد يترمي في حضنها ويحكيلها كل حاجه وهي تحضنو اوي وتطبطب عليه وينام في حضنها..عاوز يهرب من الدنيا لحضنها وبس……. طلع عمرو وبيفتح باب البيت لقا ابوه وابو بيان ومعاهم راجل كمان شكلو مأذون وامو وختو وكلهم قاعدين وبيان واقفه باصه ليه بقوة .. عمرو كان باين عليه التعب وعيونه نازل منها دموع اصلا..في اي يا جماعه..مين دا راضي بزعيق..دا المأذون اللي هيطلقكم يا عمرو…شكرا عالامانه اللي نت صونتها عمرو دموعه نزلت اكتر بتعب شديد..عملتي لي كدا يا بيان بيان قربت منو بقوة وابتسامه خفيفه وكانها بتنتصر عليه..عشان تروحلها وتبقى معاها ..عشان نت مبتطيقنيش.يلا بقا خلصني مش دا اللي نت عاوزه عمرو بتعب اكتر..نا مكنتش عاوز غير اني اترمي فحضنك وبس انهارده ..مش عاوز غير كدا بيان..ونا بقا مش عاوزه ابص فوشك تاني ….يلا بقا طلقني ….. عمرو بحده..مش هطلقك يا بيان بيان زعقت..ونا بقولك هتطلقني يعني هتطلقني عمرو زعق اوي وصوتو رعبها..قولت مش هطلقك يا بيان راضي زعق.،اييي…ملكش كبير ولا اي..هتطلقها ورجلك فوق رقبتك……. تم مشاركه الروايه من قناه 𓆩📖✨🌎كوكب الرويات؍ِِ؍ِِ ⃢♡゙𓆪 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ روايه بيان عشق الفصل 15 عمرو بزعيق رعبها..قولت مش هطلقك يا بيان… راضي بزعيق،.ايييي…ملكش كبير ولا اي..هتطلقها ورجلك فوق رقبتك عمرو عيط اوي وهدي بتعب ووجع..عشان خاطري..متعملوش فيا كدا انهارده بالله عليكم بيان بسخريه..اه انهارده إنما لو بكرا عادي…انا بقا مش هقعد معاك لحظه واحده كمان،..نا بكرهك يا عمرو بجد عمرو خبط رجلو اللي كانت مكس”وره في الكرسي جامد جدا..متقوليش بكرهك….متقوليش كدا الكل اتخض من حالتو وعلي رجلو جدا…. مصطفي قام وقف..اهدي يا عمرو مالك عمرو حط ايده ع وشو ..يعمي بالله عليك…مش عاوز اطلقها بيان بزعيق..هو اي اللي مش عاوز اطلقها…انا عاوزه اتطلق..هو نا استبن يعني ولا اي رغد بزعل علي حال اخوها..بيان اهدي ونبي بيان..نتي مش عارفه حاجه..تلاقيه بس متخانق مع حبيبه فقال يشوف بيان بقا الاستبن بتاعو…وبصتلو بجرأه وحده..صح عمرو عيط..بيان..عشان خاطري متعمليش فيا كدا…لو ليا اي غلاوة عندك متعمليش كدا وخليهم يمشو..نا محتاجلك اوي بجد بيان مكانتش طايقه ضعفه ادامها ونفسها فعلا تحضنو لكنها ديما بتفكر نفسها باللي عملو فيها بيان..أسفه يا عمرو….يلا بقا الماذون قاعد بقالو كنير مصطفي..بيان..اسمعي كلام جوزك بيان بصتلو بصدمه..نت بتقول اي يابابا مصطفي..جوزك تعبان يا بيان واضح عليه جدا ….خليكي معاه انهارده ونشوف حوار الطلاق دا بعدين بيان..لا طبعا انا… قاطعها ابوها..بيان…..هتعصي كلامي…… سكتت بيان وبصت لعمرو كدا اللي كان ظاهر عليه الضعف جدا …قرب عمرو ع مصطفي عمرو بتعب شديد..شكرا بجد مصطفي..اتمني تكبرني يا عمرو…زي مانا كبرتك كدا…يلا يا راضي…يلا يا جماعه رغد طبطبت ع اخوها..سلام يحبيبي………والكل مشيو ……. كان واقف ادامها وعمالين يبصو لبعض اوي….قطعت نظراتهم بيان بيان بحده..نا داخله انام…..وجايه تمشي من ادامو مسك ايديها وقربها اوي عليه وعيونه مدمعه عمرو بوجع..بيان ..خليكي جنبي انهارده بيان..جنبك ازاي يعني مش فاهمه عمرو..خليني فحضنك انهارده يا بيان بيان بقوة..دا بعدك يا عمرو….انت ولا هتقرب مني اصلا ولا حتي هنقعد مع بعض في مكان واحد عمرو..لي يا بيان…عشان خاطري بيان..خاطرك اللي كان عندي خلاص راح…وخد بالك انا بس كبرت ابويا إنما صدقني انا مش هطول هنا عمرو..جبتي القسوة دي عليا منين.. بيان بضحكه سخريه..منك…هيكون منين يعني…سيب ايدي عمرو طبق ايده تكتر..مش هسيبك يا بيان…انا محتاجلك اوي يا بيان …. بيان..قولتلك إنساني بقا…خلاص بيان الهبله اللي كانت بتقولك بحبك مش هي اللي واقفه ادامك دلوقتي عمرو..انا خسرت حاجات كتير يا بيان..مش عاوز اخسرك نتي كمان بيان..نت خسرتني من زمان يا عمرو…. عمرو..نا عملت اي لكل دا بيان بوجع..عملت اي!!….خليتني احبك ونت مبيحبنيش..قولتلي فوشي انا بحب واحده تانيه..كنت عارف ظروفي اني تعبانه نفسيا ومراعتش دا ابدا..لا دانت كمان حكيت لواحده زبا”له زي دي ع ظروفي عشان تذلني بيها..قولتلي انا مش طايقك…لعبت بمشاعري لما تكون عاوز تقرب مني تقرب ولما تكون حبيبه معاك كويسه تبعد..تعبتلي اعصابي ..كنت بسمعك كل يوم بتكلمها وقلبي فيه سكاكين وساكته عشان عمي راضي وبس…بس خلاص بقا فاض بيا يا عمرو …تعبت منك ومن أفعالك بجد…انا بقيت اكرهك عمرو بوجع..متقوليش بكرهك ونبي..نتي بتحبيني بيان..كنت يا عمرو…خلاص ……ان حاولت تكلمني او تقرب مني تاني انا هلم حاجتي وهمشي..فاهم….وزقت ايده ودخلت الاوضه وقفلت عليها الباب……. فضل واقف هو تايه ..مش مستحمل حد تاني يبعد عنو..هو كان محتاجلها اوي انهارده …مش قادر خلاص..حط ايده ع وشو وقعد عالكرسي ورجع راسو لورا بتعب شديد وغمض عينه وبتفكر في حياته هيعمل اي …. روحت حبيبه البيت وهي بتعيط اوي علا..اي حصل…… حبيبه بعياط شديد..عمرو شافني مع حازم يا علا ..وضر”بني أدام الناس وسابني ومشي علا..يا خيبتك القويه وهتعملي اي حبيبه..عمرو لازم يرجعني علا بسخريه..وهتعمليها ازاي دي ..عمرو لا يمكن يرجعك…. حبيبه..معرفش بس اكيد في حل…… جهه الصبح خرجت بيان من الاوضه لقيتو نايم عالكرسي..بصتلو كدا شويه واتنهدت ودخلت الحمام…. فاق هو وبدأ يصحي ودعك في وشو كدا وكان بلبسو زي ما هو ومتبهدل شويه من النوم…. خرجت بيان بتنشف وشها من الميه….بصلها شويه وهي ولا كأنو موجود اصلا ودخلت الاوضه تاني وقفلت الباب…. اتوجع هو اوي انها مش واخده بالها منو اصلا…راح فتح الباب وخرج برا البيت اصلا….خرجت هي من الاوضه لما سمعت صوت الباب واتنهدت بحزن شديد ودموعها نزلت ودخلت تاني الاوضه….. راح عمرو بأقصى سرعه لبيت معتز…… فتح معتز الباب لقاه واقف وشكلو متبهدل عكس العادي والدموع متعلقه في عينو معتز بخضه ع صاحبو..نت كويس…… عمرو بوجع ودموع..خدني في حضنك يا معتز معتز بقلق..نعم؟؟! عمرو..خدني في حضنك يا صاحبى… قرب عليه معتز وحس انو متضايق اوي وحضنو فعلا….عمرو عيط اوي في حضن صاحبو وكان معتز مش عاوز يكلمو اصلا بس فالاخر دا صاحبو بردو ميقدرش يشوفو كدا ..قلق اوي معتز… معتز..مالك يا عمرو…… عمرو..نا تعبان اوي يا معتز بعد عنو معتز بسرعه..تعبان ازاي يعني؟!!! ضحك عمرو وسط دموعه..دماغك هتفضل مركبه شمال كدا معتز بضحكه..نت مش شايف كلامك..احضني يا معتز ونا تعبان..قصدك اي يعني ضحك اكتر عمرو ودموعه بتنزل..يخربيتك معتز..نا كنت عارف انك هتيجي ..ملكش غيري ..بس اتمني تكون عرفت الحقيقة…. عمرو..نا اسف يا انضف حد عرفتو فحياتي..انا لا يمكن ازعلك ابدا تاني فحياتي يا معتز..يعلم ربنا نا بحبك ازاي معتز خبط ع كتفو..تعالي يا عمرو نتكلم…..ودخل معاه وفضلو يتكلمو كتير ويعاتبو بعض وبعدها اتصالحو وبقم زي الفل….. معتز..ونت عاوز منها اي عمرو..مش عاوز اطلقها معتز..متعذبهاش معاك..لو مبتحبهاش طلقها احسن عمرو..نا مش عارف بحبها ولا لا..بس بجد مش طايق بعدها عني معتز..صالحها يا عمرو..حسسها انك فعلا عاوزها وهي مش مجرد استبن زي ما هي فاكره عمرو..يعني نا بحبها؟! معتز..نت مش شايف شكلك عامل ازاي وهتموت عليها…نت بس موضوع الطلاق دا خليها تنساه…. كانت قاعده بيان في الصاله بتقلب في الفيس بوك عالتليفون..وعاوزه عمرو يجي عاوزه بس تشوفو متتكلمش معاه بس تشوفو…… رن جرس الباب قامت لبست الخمار وراحت فتحت…برقت بصدمه بيان بصدمه شديده..عبدالرحمن!!!!!! عبدالرحمن..اذيك يا بيان..وحشتيني……… عمرو..خلاص ماشي …هحاول اعمل كدا معتز..وخليك حنين …متبقاش حمار كدا…… عمرو بضحكه..حاضر يعم…يلا نا هقوم امشي بقا..ونت تيجي من بكرا الشركه معتز بضحكه..حاضر…يلا بقا روحلها…… بيان..اي اللي جابك تاني عبدالرحمن..نا طلقت مراتي يا بيان..اكتشفت اني لو لفيت الدنيا دي كلها مش هلاقي زيك بيان..وجاي عاوز اي عبدالرحمن..انا عرفت المشاكل النفسيه اللي كانت حصلتلك..وعارف ظروف جوازك ونك هتطلقي….نا هتجوزك بيان لسه هترد لقت عمرو بيفتح باب البيت … عمرو بصدمه مين دا ….اي دااا مين دا بيان وقفت وكمان عبدالرحمن..دا ابن عمي عبدالرحمن عمرو جز ع سنانه ..اه وعاوز اي يعني عبدالرحمن مد ايده يسلم عليه ….عمرو ضغط ع ايده اوي…… عبدالرحمن..نت طبعا عارف اننا كنا مخطوبين قبل كدا بيان كانت عاوزه تسكت عبدالرحمن لأنها خايفه عمرو يفقد اعصابو… عمرو كاتم عصبيته بالعافيه..امممم…وبعدين عبدالرحمن..ونا عارف انكم بتطلقو..وبقولك بقا حاول تخلصنا عشان اول لما تطلقها وشهور عدتها تخلص نا هتجوزها…. عمرو برق عنيه كدا وبص لبيان بصدمه اللي كانت مش عارفه تروح فين ولا تعمل اي ..ورجع نظره تاني لعبدالرحمن بغلل و…… تم مشاركه الروايه من قناه 𓆩📖✨🌎كوكب الرويات؍ِِ؍ِِ ⃢♡゙𓆪 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ روايه بيان عشق الفصل 16 عبدالرحمن..انا عارف انكم بتطلقو..بقولك بقا ياريت تخلصنا عشان نت اول ما هتطلقها نا هتجوزها بعد شهور عدتها عمرو برق عينه كدا وبص لبيان اللي كانت مش عارفه تروح فين ولا تعمل اي..ورجع نظره تاني لعبدالرحمن بغلل شديد عمرو..نت جاي بيتي…تقولي انك عاوز تتجوز مراتي…وعاوز تخرج من هنا سليم عبدالرحمن..متقولش مراتك..انا وبيان لبعض من يوم ما اتولدنا ابعد عننا بقا..انا بحبها وهي كمان بتحبني عمرو خلاص فقد اعصابو….شد عبدالرحمن قربو عليه اوي..نت قولت نت بتحبها عبدالرحمن..وهي كمان بتحبني…..مكملش الكلمه وعمرو ضر”بو جامد في وشو وقع فالارض….. اتنفضت بيان وخافت جدا..عمرو بالله عليك خلاص اهدي عمرو مكانش سامعها اصلا…نزل شد عبدالرحمن تاني..قولت اي بقا…بتحبها….ومسكو فضل يضر”ب فيه بغلل شديد وعبدالرحمن مش قادر حتي يقاوم عمرو فعلا كان اتجنن والوقت اكتشف وكلنا اكتشفنا ان عمرو بيحب بيان اوي …. بيان جريت عليه برعب لانو كان بيضر”بو بطريقه بشعه..بيان بتحاول تحوش مش قادره وبتصرخ عشان يسمعها..سيبو يا عمرو ونبي…عمرو سيبو …..يا عمرو هيم”موت في ايدك بالله عليك…وصرخت اوي..لو بتحبني سيبو بقا….. عمرو اول ما سمع الكلمه دي بدأ شويه ..قام وقف بهدوء وبصلها وبعد كدا بعد عنو ….حط ايده ع وشو بعصبيه ..وشد عبدالرحمن من عالارض اللي كان خلاص مش قادر عمرو ماسكه في ايده بتهديد..اسمع بقا..اقسم بالله لو شوفت وشك دا ادامي تاني…انا مش عارف ممكن اعمل فيك اي تاني.. بس اللي نت خدتو دا جزء من اللي هعملو فيك….فاهم يالا عبدالرحمن..انا وبيان بنحب بعض وهنتجو…غصب عنك بيان..غور في داهيه يا عبدالرحمن يالا….يالا نا خليتوا يسيبك بالعافية…… عمرو..يلا غور بدل ما ارقدك تاني عبدالرحمن وخارج..ماشي يا عمرو…بس وآلله ما هسيبك وبيان هتطلق منك….وخرج وقفل الباب عمرو بزعيق شديد..نت مين نت يابن الكل”ب عشان تطلقني منها بيان..عمرو اهدي شويه بصلها بحده وزعق اوي..هو ازاي بيقول انكو بتحبو بعض ونتي ساكته….يعني اي يقول انك بتحبيه بيان بحده..ونت مالك نت احب مين واكره مين مش فاهمه عمرو اترفز اوي..هو اي اللي مالي..نتي مراتي بيان بجرأه.. عمرو نفسي تحط ادامك كدا الكام كلمه دول.. انا ونت متجوزين عالورق بس ..وهنتطلق قريب اوي.. عمرو وصل لاعلي معدل في نرفزته..هو نتي فاكره اني هطلقك….انتي مجنونه بيان بزعيق..اه هتطلقني وغصب عنك كمان..انا مش عاوزه اعيش معاك ملكش دعوة عمرو بزعيق شديد..هتروحي تتجوزي ال**** دا بيان ببرود..والله دي حاجه تخصني انا اتجوز اللي انا عاوزاه بقا..نت مش هيبقالك حكم عليا اصلا عمرو زعيقو بدا يبقا مرعب ليها والغيرة اتمكنت منو اوي..متقوليش كدا….انا مش هسيبك يا بيان …انا ونتي هنفضل مع بعض ومش هنطلق..لا يمكن استحمل انك تكوني مغ غيري..انا ممكن اموت بجد بيان بزعيق ودموع..واشمعنا انا استحملت انك تكون مع غيري ..هااا….ونت المفروض تبقي معايا كنت مع غيري يا عمرو…وبتتكلم معاها كل يوم وبتخرج كمان..وتسيبني انا قاعده هنا لوحدي..عمرك قبل كدا فكرت ونت معاها وفرحان وبتضحك..انك سايب واحده هنا في سكاكين في قلبها كل ما تفتكر ان الشخص اللي هي بتحبه مع واحده تانيه وكمان بيحبها…نا مش فاهمه نت جايب جرأتك دي منين وكمان واقف تزعقلي دلوقتي.. عمرو بهدوء..بيان نا عارف اني عذبتك كتير..وعارف اني كنت بخنقك وبضايقك..بس نا مكنتش ببقا حاسس بنفسي صدقيني..كان كل اللي فدماغي اني انا اللي افضل مبسوط..علي حساب مين مش عارف بس المهم اني انا مبسوط..بس والله بتغير كتير للأحسن..ساعديني وخليكي جنبي ..وعشان خاطري شيلي موضوع الطلاق دا من دماغك بيان قربت منو شويه بجرأه وقوه..مش عشان نت عاوزنا نقرب يبقي نقرب…مش عشان نت عاوز منتطلقش يبقي منتطلقش..انت مش محور الكون..افهم بقا …اللي انا عاوزاه هو اللي هيحصل يا عمرو وهتطلقني اتعصب تاني وزعق اوي..ونا قولت مش هطلقك يا بيان بيان بزعيق شديد..لو مش هتطلقني …يبقي هخلعك يا عمرو عمرو الكلمه جننتو..نتي بتقولي اي…. بيان..اي مسمعتش…لو مش هتطلقني هخلعك صدقني انا مش بهدد واظن نت اكتر واحد عارف اني مش بقول كلام وبس….. عمرو..بيان متختبريش صبري..صدقيني كلامك دا بيرفعلي ضغطي بجد وبيتعبني بيان بضحكه جننتو..ما انت ياما رفعتلي ضغطي وجننتني..دوق بقا شويه…وجايه تمشي مسك ايديها عمرو بضعف..بيان… بيان قاطعه بزعيق..قولتلك متملسنيش تاني…. عمرو قربها عليه اوي وكتفها وبقت قريبه منو اوي بيان كانت هتموت وتحضنو اصلا من اول ما بدأو خناقه …لكن ماسكه نفسها لازم تربيه شويه..مقدرتش تنطق اصلا اول ما شمت ريحتو اللي بتعشقها وبتموت في قربه منها… عمرو كان بيقربها اكتر ومش قادر حرفيا يسبها ولا يبعدها عنو وريحتها اللي بعشقها كل حاجه فيها وحشتو اوي…كان قريب منها اوي عمرو همس..وحشتيني اوي…… بيان كانت تقريبا متخدره بسبب قربه منها وكمان بيقولها وحشتيني…بيان ردت في عقلها..نت كمان وحشتني اوي..قرب عليا اكتر… عمرو زي ما يكون سامع عقلها..قرب عليها اكتر ومش فاصل شفايفه عن شفايفها غير خط صغير اوي … عمرو همس بين شفايفها..انا بحبك اوي…..ومقدرش ابعد عنك…. بيان كانت خلاص راحت دنيا تانيه دا بيقولها بحبك….فضل هو يشم في ريحتها ونفسها بادمان لانو مش عارف هيقدر يقرب منها تاني ولا لا ..ميل راسه ع راسها وكان بيشمها وبس ….نزل وشو لرقبتها وكان بيشمها بحب شديد حاسس انو بقا مدمن لكل تفصيله ليها ..مقدرش يمسك نفسه وبا”س رقبتها مرة واحدة بس عشان متضايقش هي…وحشاه اوي بجد نفسه يحضنها اوي ..نفسو تبقي مراتو بجد …بس للاسف ….. كانت هي ولا قادره تقربو ولا قادره تقربو ولا تبعدو وسايباه براحتو هو كمان كان واحشها اوي..هي اه قويه بس محدش بيقدر يفضل قوي أدام جد بيحبه او بيعشقه كمان…… حس عمرو انو شبع منها نسبيا..طبعا هو عمره ما هيشبع منها بس عشان هي متبعدوش وتضايق قرر اخيرا انو يبعد….بعد عنها عمرو براحه خالص وسابها خالص وفضل باصصلها بحب وهي كمان فضلت باصالو دا قالي بحبك يعني خلاص هو بيحبني….مقدرتش هي تتكلم ولا تزعق ولا تعمل حاجه..سابته ودخلت الاوضه بسرعه وقفلت الباب عليها…. فضلت تلمس رقبتها بحب شديد هي فعلا فرحانه انو قرب منها..بس لا…..لازم يتعلم الادب شويه….. كان واقف هو…راح قعد عالكرسي وعمال يفتكر لحظة قربه منها ويبتسم… عمرو..لو عليا نا مكنتش هبعد ولو اي حصل ….بس عشان متفكريش اني بستغل لحظة ضعفك معايا ….ولقا فونه بيرن وكانت حبيبه عمرو بقرف..يلع”ن شكلك يا شيخه..حد يبقا بيفكر في بيان ويلاقي دي بترن عليه..وقفل في وشها وكمان عملها بلوك ورما التليفون…. ونام عالكنبه حط ايده تحت رأسه والتانيه ع وشو ومفيش في عقلو غير لحظة قربو منها…… عدي شويه وقت……..خرجت بيان من الاوضه ولقيتو نايم كدا…راحت المطبخ وبدأت تعمل اكل….. شويه وصحي هو قام دخل الحمام وخرج غير هدومو لانو كان لسه بلبس الشغل…..وبعدها خرج ودخل المطبخ..هي كانت بتعمل الاكل ..بصلها كدا وهي واقفه بضهرها ومش شايفاه وبيبتسم لها وبس…..بعدها راح فتح التلاجه وطلع ميه وبيشرب… هي كانت بتمنع نفسها انها متبصلوش بالعافيه عمرو بيدلع..هوووف الجو حر اوي…..وقل”ع التيشيرت وحطو ع كتفو ومتكلمش معاها خالص…… بيان بقت هتموت وتبصلو لكن مانعه نفسها بالعافيه….راح هو طلع من التلاجه طماطم وخيار وحاجات السلطه..بدأ يقطعها هو بيتحرك ادامها كتير عشان يلفت نظرها وتبصلو …خلص السلطه هو واخدها وخرج من الأوضة بيان..هوووف….يخربيتك يشيخ..بت اجمدي ..هو بيعمل كدا عشان يلفت انتباهك..ودا بعدو…..بس يخربيتو قمور اوي….وكملت الاكل قعد هو فالصالة بياكل السلطه رن عليه معتز معتز..ها طمني كلو تحت السيطرة عمرو ..يعم اتهد..دنا قربت اقلب ارجوز عشان بس ألفت نظرها وتحس اني موجود هنا معتز بضحكه..احسن..اهي جاتلك اللي هتربيك عمرو..ياخي ادعي عليك بأي انك تجيلك نت كمان اللي تربيك معتز بضحكه..لا يخويا سبنالك نت الحب والنحنحه يا عبدالحليم عمرو ضحك..نت لسه فالشركه ياض صح معتز..اه يخويا..عندي مدير منه لله خلاني انا اتنيل في الشغل وهو روح..هو نت مش قولتلي اني هروح بكرا لي خليتني اروح انهارده عمرو..عشان حضرتك كنت بتدلع الايام اللي فاتت ومش بتروح..طبق بقا انهارده في الشركه خلص الشغل اللي عليك خرجت بيان ومعاها الاكل….. معتز..خلاص ياخويا يلا اقفل خليني الحق اخلص عمرو..ماشي يا حبيبي……بصتله بيان كدا بصدمه وقالت لنفسها..حبيبه!!! عمرو بسرعه اوي..يا حبيبي..مش يا حبيبه…هاااا….. معتز..بتقول اي عمرو..مش نت يا معتز مش نت معتز بضحكه لانو فهم..اااه…ماشي يعم….يلا اسيبك نت يا عم رميو عمرو بضحكه..ماشي..بكرا هبقا احكيلك بقا..سلام……وقفلو…. بيان كانت محروجه لأنها بصتلو بصدمه مكانتش قادره تمنع نفسها لما سمعت اسم حبيبه… عمرو..عامله اكل اي بيان بقرف.. مهو ادامك اهو مبتشوفش عمرو..مااشي…ادينا بنستحملك وبنستحمل دلعك بيان بحده..عمرو… عمرو..خلاص آسف…….كانت فارده شعرها الطويل الجميل ع ضهرها وهو اصلا بيموت في شعرها دا ….كان عاوز يلمسو بس هو ماسك نفسو عنها بالعافيه اصلا عشان ميندمش لو هي اللي بعدتو دي اكتر حاجة ممكن توجعو انها هي اللي تبعدو عنها….. كان قاعد معتز في الشركه الساعه 8 بالليل تقريبا السكرتيرة..اجيب لحضرتك حاجه تاني معتز..لا كفايه قهوة كدا…. السكرتيرة بصت فالكميرات..اي دا مين اللي داخله الشركه دي معتز مبصش كان بيخلص ورق..روحي شوفيها يا ستي سيبيني اخلص…. وخرجت تشوفها….. السكرتيرة..مين حضرتك رغد..نا رغد اخت عمرو وبنت مصطفي بيه السكرتيرة..اه انا اسفه جدا ….معرفش حضرتك رغد..تمام….هدخل لاخويا عاوزه…ومستنتش ردها ودخلت..سابتها السكرتيرة تدخل عادي دخلت رغد لقيتو معتز هي متعرفوش اصلا غير اسمه بس معتز قام وقف..اهلا وسهلا..مين حضرتك رغد باحراج..اي دا ..هو عمرو فين معتز..ونتي مين وبتسالي ع عمرو لي رغد..نا اختو…هو مش هنا انهارده معتز..اه اسف مكنتش اعرفك….هو مجاش انهارده لا رغد..طيب اسفه اني عطلت حضرتك،..مش نت معتز بردو ابتسم معتز..اه انا..ونتي رغد صح رغد بابتسامه..اه……واتكلمو وشويه وهي مشيت…… معتز كان فرحان شويه مش عارف اي السبب……… كان عبدالرحمن قاعد مع مصطفي عبدالرحمن..يا عمي صدقني ندمت..واهو هكون نا مطلق وهي متطلقه ونتجوز بقا مصطفي..معرفش هي هيكون ردها اي عبدالرحمن..صدقني بيان بتحبني انا وبس……. يتبع…..