✮ إسڪـࢪيـبــ«« 22 »»ـــت ✮ - ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 1️⃣ ❵ـــــــارت☟ - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: ✮ إسڪـࢪيـبــ«« 22 »»ـــت ✮
المؤلف / الكاتب: غير مححدد
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 1️⃣ ❵ـــــــارت☟

❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 1️⃣ ❵ـــــــارت☟

*اسڪࢪيبت سـمـسـمـه؍ه💗💐.*‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ اسكريبت "تحسوا كده انها طالعه من المقابر " انا نورهان 3 ثانوي معنديش صحاب غير مريم وبس صحاب من الطفولة بس من يوم اتعرفنا على بنت أسمها سارة ونورهان ما بقتش تتكلم معايا زى الاول من شهر ونص عرفت انى عندى مرض السرطان وبدأ شكلى يتغير وشعرى يتساقط بس بقول الحمدلله ؛ نفسيتي تعبت من كلام مريم وسارة على شكلى وفى واحنا بنهزر مع بعض سارة قالت كلمه عمرى ما هنساها وقالت شكلك يا نورهان زى اللى طالعه من المقابر ساعتها زعلت اوى وقرارت انى مش هتكلم مع سارة ومريم تانى ... وفى قومت من النوم تعبانه جامد روحت المستشفى واتحجزت هناك انا وماما الفون بتاعى بيرن وكانت مريم صحبتى وماما قالت لها انى فى المستشفى وتعبانه اووى جاءت مريم تجرى فى ايه يا طنط مالها نورهان وكانت الصدمة بالنسبه لمريم لما عرفت ان نورهان عندها سرطان من فترة كبيرة قعدت تعيط عشان نورهان وقعدت مع أم نورهان فى المستشفى أربع أيام وأم نورهان طالبت منها انها تروح البيت تجيب هدوم عشان نورهان راحت مريم البيت ودخلت اوضه نورهان وفضلت تعيط بصوت عالى وفتحت الدولاب وقعت نوتها صغيرة على الأرض مريم بتفتح النوتها وتشوف ايه لقيت النوتها مكتوب فيها " اتقوا يوما ترجعون فيها إلى الله ثم توفت كل نفس ما كسبت " انهاردة اول يوم اعرف انى عندى سرطان بس انا مش زعلانه لانى لو موت هموت شهيدة وكانت نورهان بتتكتب كل حاجه بتحصل معها فى النوتها دى : لقت مكتوب فيها انا مش زعلانه من مريم خالص عشان هى ما تعرفش انى مريضه .. من يوم ما عرفنا سارة ومريم مابقتش صحبتي زى الاول وكمان بتتريق على شكلى هى وسارة وانا زعلانه منها اووى وقفلت النوتها وفضلت اعيط عشان طريقتى كانت وحشه الفترة اللى فاتت مع نورهان ولميت الهدوم ورجعت المستشفى تانى لقيت ام نورهان بتعيط بصوت عالى عرفت إن .. نورهان ماتت قعدت اعيط ودخلت الاوضه على نورهان قالتها سمحنى يا نورهان ما تسبنيش يا نورهان انا ماليش غيرك رودى عليااا جاءت الممرضه وغطيت وشها وربطت الربطة حضنت ام نورهان بعيط .. بعد خمس سنين انا بقيت ليف كوتش وكان اخر كلامى فى المحاضره للشباب اوع .. تسيب صحبك زعلان منك يوم عيشوا ما اصحبك وحبوا بعض قربوا من بعض اشبعوا من بعض او تتنمر على حد حتى لو كمان هزار الكلمه بتفرق جامد المحاضره قامت المحاضره كلها تسفيق وحضنت بنتى وجوزى واخدت ام نورهان وروحنا "