زوجتي ظابط شرطة - ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 1️⃣ ❵ـــــــارت☟ - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: زوجتي ظابط شرطة
المؤلف / الكاتب: غير مححدد
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 1️⃣ ❵ـــــــارت☟

❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 1️⃣ ❵ـــــــارت☟

زوجتي ضابط شرطه ↻≯♡゙ُ))*☕🤎🪐 ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ البارت الاول الثاني الثالث الرابع الخامس الحلقة الاولى نتعرف على الاشخاص البطلة سمراء بنت فى 24 من عمرها تتمتع بعيون عسليه وبشرة خمرية وقوام ممشوق( ممكن نقول منيكان) يغطيه لبسها الطويل والواسع نسبين وحجابها الذى يضيف اليها جمال فوق جمالها تعمل سمراء فى شركة الشرقاوى للسياحه منذ 4 سنوات هى خريجة كلية سياحة قسم ارشاد سياحى ومعها كرس كومبيوتر البطل سيف الشرقاوى وهو ابن صاحب الشركة وهو مقيم حاليآ فى امريكا منذ 5سنوات تقريبآ وشكله وسيم جدآ عيونه خضراء بلون الزرع وشعره بنى مصفر وجسمه رياضى جدا ( ممكن نقول اجنبى هو شبه مامته) باقى الاشخاص هنعرفهم فى الأحداث فى شركة الشرقاوى تعمل سمراء على مكتبها تنفذ مشروع لاحد الافواج السياحية التى ستاتى الى القاهرة فى اقرب وقت للاستمتاع بالوقت فى القرى السياحية فى شرم والساحل وغيرهم من المناطق الخلابة فى مصر والاستمتاع بجوها الجميل وهى مهتمه باحد غير عملها فقط يثق بها السيد محمود الشرقاوى وهو صاحب الشركة وهو والد سيف تعمل سمراء بكل جهد وهذا الذى اوصلها الى هذة الثقة والمكانة فى العمل فهى الكل فى الكل كما يقولون عنها يوجد من يحبها لجهدها. ولجمالها البسيط ايضآ كما يوجد من يغير منها ليس لجمالها البسيط وانما ايضآ لجهدها وثقة البعض فيها تدخل فتاة جميلة على سمراء بعد ان استاذنت(هى صديقة سمراء الوحيدة فى الشركة ل سمراء وسكرتتها الخاصة وكاتمة اسرارها وزميلة الدراسة ايضآ) .........:- صباح الخير يا سمورة سمراء:-صباح الفل يا نهود ناهد:- فى مشكلة سمراء:- خير ان شاء الله ناهد:- الفوج اللى جاى من فرنسا بعت اميل بيطلب يقدم موعد الزيارة الاسبوع دا بدل من الاسبوع الجاى سمراء:- وايه المشكلة فى كدا ناهد:- عندنا فى نفس الوقت افواج تانية مين هيكون معاهم فى الارشاد سمراء:- مافيش مشكلة انا هحلها انتى حددى معاهم المعاد وانا هرتب كل حاجه متشغليش بالك انتى............فى حاجه تانية ناهد:- محمود بيه فى مكتبه وكان عايزك ضرورى سمراء:- ولسه فاكرة تقولى دلوقتى روحى انتى مكتبك وانا هروحله وبعد شويه فى مكتب محمود الشرقاوى بعد سمراء ما استاذنت بالدخول سمراء:- السلام عليكم ورحمه الله محمود:- وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته سمراء:- حضرتك طلبتنى يا محمود بيه محمود:- ايو ياسمراء كنت عايز منك طلب سمراء:- تحت امر حضرتك محمود:- الامر لله يا بنتى انتى عارفة ان سميحة بتحبك وهى طالبة انك تروحى عندها النهاردة ايه رايك سمراء:- يافندم انا تحت امرها سميحة هانم دى حبيبتى محمود:- خلاص كلميها وشوفى هتروحى عندها امته سمراء:- خلاص حضرتك ولا يهمك هخلص الموعيد اللى عندى واروح لها محمود:- ماشى روحى انتى شوفى اللى وراكى ≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈ فى فيلا الشرقاوى سميحة فى الفون:- خلاص ماشى انا فى انتظارك ما تتأخريش عليا انتى وحشانى اوى سمراء:- انتى اكتر خلاص مش هتاخر مسافت السكة وهكون عند حضرتك سميحة:- وانا مستنياكى مع السلامه سمراء:- مع السلامه ( تعريف سميحة هى السيدة الاولى فى منزل الشرقاوى وهى والدت سيف وهى سيدة فى العقد الخامس من عمرها وهى لا تستطيع المشى بسبب حادث حصل لها منذ سنتين وهى تعمل على العلاج الطبيعى لكى تستطيع المشى مرة اخرة) سميحة بعد ان اغلقت الهاتف سميحة:- ليلى يا ليلى تاتى سيدة فى نصف العقد الرابع من عمرها وهى خادمة سميحة وكاتمت اسرارها😉😉 ليلى:- نعم يا هانم تحت امر حضرتك سميحة:- جبتى كل حاجه قولتلك عليها علشان سمراء جايه ليلى بفرح:- كل حاجه جهزة حضرتك زى ما امرتى سميحة:- خلاص روحى ابدائى على ما تكون جات ليلى: حاضر يا هانم وتذهب ليلى لتفعل ما امرت بيه ------------------------------------------- فى مكان تانى فى شقة فى احد الاحياء الراقية فى القاهرة روايه:- لوچى تعالى هنا علشان مش ازعل منك لوچى:- مامى انا مش عايزة اكله انا عايزة سمراء روايه:- قولت قبل كدا اسمها طنط سمراء لوچى:- هى مش بتحب اقول لها طنط هى بتقول قولى سمراء بس مش قولى طنط راويه:- ماشى يا حبيبتى تعالى خلصى اكل علشان سمراء مش تزعل منك لوچى:- حاضر يا مامى راويه:- يلا يا لمضه ( تعريف راويه هى زوجت عاصم ابن عم سمراء وهى تسكن فى الشقة التى بجوار شقة اهل سمراء التى تسكن بها سمراء بعد وفات والديها فى حادث منذ 10 سنوات واخوها الوحيد فى بعثه للخارج منذ 3سنوات راويه تحب سمراء جدآ وتعتبرها مثل اختها الصغيرة راويه وهى تبلغ من العمر 27 سنة وهى صديقتها التانيه بعد ناهد راويه تعمل فى البيت على تجهيز الاطعمة بالطلب وتوصلها الى المنازل ومعها مساعدين ولديها ابنه واحدة وهى لوچى تبلغ من العمر 5سنوات عاصم البحيرى ابن عم سمراء واخوها فى الرضاعة حيث بعد وافت امه ارضعته زوجت عمه مع سامر اخو سمراء فهو اصغر من سامر بكام شهر وهو مهندس معمارى وله شركة صغيرة خاصه بيه)الحلقة الثانية فى شركة الشرقاوى سمراء فى الهاتف الداخلى سمراء:- ناهد اجلى اى مواعيد النهاردة ناهد على الفون:- ليه ايه اللى حصل سمراء:- مافيش حاجه حصلت انا بس ورايه مشوار مهم اجلى اى حاجه ناهد:- اوكى علم وينفز سمراء:- يلا سلام ناهد:- مع السلامه وتخرج سمراء من الشركة وتذهب الى سيارتها وتركب سمراء فى السيارة يارب نجينى من شر الطريق وتقول دعاء الركوب بسم الله الحمد لله سبحان الذى صخر لنا هذا وما كنا له مقرنين وانا الى ربنا لمنقلبون فى الطريق هاتف سمراء يعلن عن وصول رسالة سمراء تتخض سمراء :- ياربى هو انا لازم اخاف اوى كدا من اى حاجه تحصل فى الطريق هخلص من الكابوس دا امته فلاش باك:- قبل 10 سنوات فى طريق مصر اسكندرية الصحراوى عائلة البحيرى فى طريقهم الى العودة الى القاهرة بعد ان قطعوا اجازة المصيف بعد ان اتصل بيهم والد عاصم وهو روؤف البحيرى............قبل ساعتين روؤف:- ارجع حالآ يا رافت انا لازم اسافر حالآ رأفت:- خير يا روؤف ايه اللى حصل روؤف:- مافيش بس جالى استدعا من الجيش فى امر ضرورى ومفيش حد يفضل مع عاصم لازم ارجع الجيش حالا رافت:- خلاص يا رأفت احنا هنجهز ونيجى عالطول مسافة الطريق روؤف :- تيجو بالسلامة نرجع لسيارة رافت زوجة رافت :- يعنى مكان عاصم جيه معانا من الاول وخلاص بدال ما رجعنا كدا عالطول رأفت:- خلاص يا سامية نبقا نروح مرة تانية سامية :- ان شاء الله ..........ً... وبعد شويه بووووم سامية :- ياساتر يارب ادا فى ايه رأفت:- مش عارف يمكن يكون كوتش فرقع سامية:- ربنا يستر انزل شوف فى ايه بعد ما نزل رأفت من السيارة استيقظ الاولاد سامر :- فى ايه يا ماما سامية:- مافيش يا حبيبى العجلة نامت وبابا بيغيرها سامر:- طيب انزل اساعده سامية:- لاء خليك مع اختك سمراء:- ماما انا عايزة اشرب سامية:- حاضر يا حبيبتى......... ياه دا مافيش مايه سامية:- رأفت احنا معناش مايه والولاد عايزين مايه رأفت:- حاضر اخلص العجلة ونمشى عالطول وعلى الطريق نجيب مايه ......صوت ضرب نار طاخ طاااااااخ ضرب نار فى كل مكان سامية:- يا لهوى فى ايه مين دول أدخل يا رأفت العربيه بسرعة رأفت:- ماتخفيش يا سامية ان شاء الله مافيش حاجه......... اااااه ه ه سامية:- رأفت فى ايه مالك وتنزل من العربية رأفت انت كويس الاولاد:- بااااااابا بابا اهئ اهئ رأفت:- بصوت متقطع ومش قادر يتنفس ما ت خ ف و ش ا ن ا. ك و ي س . خ د ى ال ا و ل اد و ام ش ى ب س ر ع ة ( ماتخفوش انا كويس خدى الاولاد وامشى بسرعة) سامية:- انا مش همشى واسيبك رأفت:- اسمعى الكلام لازم تمشى بسرعة صوت الضرب بقرب سامية:- انا هساعدك تدخل العربية ونمشى يلا يا سامر ساعدنى ندخل بابا العربية سامر وسامية يحاولون ادخال رأفت فى العربية ويسمعون طلق نارى فى اتجاه العربية سمراء بعياط :- انا خايفة اوى يا مامى اهئ اهئ سامية:- بعد ما ادخلت رأفت العربية خلاص يا حبيبتى هنمشى اهو سامية بتتألم :- يلا كل واحد فى مكانه ركبت على كرسى السواقة رأفت:- سامية خلى بالك من الولاد ومن عاصم ابن اخويا انتى امه برضه متقولش كدا يا رأفت انت هتبقه كويس ان شاء الله وانت اللى هتاخد بالك منهم وتجوزهم كمان رأفت:- مافيش وقت خلاص انا حاسس ان دى النهاية ≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈ #عودة الى الحاضر وصلت سمراء الى فيلا الشرقاوى جرس الباب الداخلى يرن ليلى:- حاضر يلى على الباب تفتح ليلى الباب ليلى:- يا الف اهلا وسهلا بالناس اللى مابتسألش سمراء:- ليه كدا يا لولو دا انا بحبك ليلى :- وانا بموت فيكى يا قلب لولو من جوا سمراء:- عاملة ايه يا لولو ليلى:- الحمد لله بخير ياقلبى. ادخلى الهانم على نار من الصبح سمراء:- ليه خير هى تعبانة ولا ايه ليلى:- لاء بس الظاهر انك وحشتيها سمراء:- ههههههه وهى كمان وحشانى اوى ليلى:- طيب يلا ادخلى احسنلك سمراء بعد ان دخلت الى الصالون سمراء:- السلام عليكم ورحمه الله سميحة بزعل مصتنع:- وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته سمراء:- ادا الجميل زعلان ولا ايه سميحة:- اه منك يا بكاشة كلى بعقلى حلاوة سمراء:- وتبوس راسها انا اقدر يا ست الكل دا انتى اللى فى القلب سميحة:- ياسلام بأمرت ما انتى بتسألى اوى سمراء:- والله الشغل كتير اليومين دول وانتى عارفة الباشا سايب كل حاجه عليا سميحة:- ماشى انا هخليه يديقى اجازة علشان مايكونش عندك حجج ايه رايك سمراء:- انتى تأمرى يا قمر بس بلاش الاجازة علشان الشغل كتير اليومين دول سميحة:- ماشى بس على شرط سمراء:- انت تأمر يا جميل شرط ايه سميحة:- عايزة اكل مكرونة بالبشمل من اللى انتى بتعمليها سمراء بضحك:- ههههههه بس كدا من عنيه انتى تأمرى يا قمر سميحة:- الامر لله وحده ليلى مجهزة كل حاجه فى المطبخ سمراء بضحك:- دا انتى عملالى كمين بقا وانا مش واخدة بالى سميحة بضحك:- ههههههه بس يابنت انا اعمل كدا برضه سمراء :- بغمز😉امال مين ياجميل انت وتنكشها من وسطها( هو دا) سميحة بضحك:- يلا يابنت على المطبخ انا جعانة اوى سمراء :- حاضر يا قلبى حالآ ويكون كل شئ جاهز للأكل ياقمر بس متزعليش نفسك انتى ≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈ ( سمراء بتحب سميحة لانها بتعملها زى بنتها وبتعوضها حنان الام اللى اتحرمت منه وهى صغيرة وسميحة بتحبها لان كان نفسها فى بنت بس ربنا مأردش وعلشان كدا هى بتحب سمراء)الحلقة الثالثة:- دخلت سمراء مع ليلى الى المطبخ سمراء:- كدا يا لولو متقوليش على المقلب دا ليلى:- هههههههههههه اعمل ايه ما الهانم محرجة عليا انى اقولك سمراء:- ماشى يا لولو المهم الحاجة جاهزة علشان نخلص عالطول ليلى:- كل حاجه تمام زى ما انتى بتحبيها شوفى عايزانى اعمل ايه وانا تحت امرك سمراء:- اوك يلا نبداء بسم الله وبعد فترة خلصت سمراء وليلى سمراء:- كدا كل حاجه تمام حضرى السفرة انتى وانا هجهز الاطباق ليلى راحت جهزت السفرة واته محمود بيه محمود :-ايه الروايح الحلوة دى شكل سمراء عاملة حاجات حلوة اوى سمراء بابتسامة:- لا عادى يا فندم دى حاجات بسيطة سميحة:- كل اللى على السفرة دا وحاجات بسيطة دا انا طلبت مكرونة بس انتى عاملة حاجات كتير سمراء:- ما انا قولت على ما المكرونة تخلص اجهز جمبها شوية نواشف اعوض غيابى سميحة بضحك:- يا حبيبتى انتى كدا هتبوظى الدنيا كدا بالأكل دا انتى عارفة ان محمود ممنوع من الدهون سمراء:- ماتخفيش كله تحت السيطرة وتغمز لها😉 محمود:- انتو هتفضلو ترغو كتير والاكل هيبرد كدا انا مش هستنا سميحة :- خلاص يلا نبداء بسم الله سمراء وهى تجلس :- بس يارب الاكل يعجبكم محمود وهو ياكل:- دا الاكل تحفة تسلم ايدك سميحة:- انتى مش شايفة بياكل ازاى وكانه اخر ذاته سمراء بضحك:- بالهنا والشفا وبعد انتهاء الغداء سمراء:- انا لازم امشى بقا زمان راويه هتتجنن عليا انا اتأخرت ومكلمتهاش سميحة:- خلاص ماشى يا حبيبتى بس متاخريش عليا تانى سمراء:- ان شاء الله مش هاخر تانى يلا سلام عليكم سميحة ومحمود:- وعليكم السلام ورحمه الله ربنا معاكى سميحة:-طمنينى لما توصلى سمراء على الباب ان شاء الله --------------------------------------------- عند راويه يرن جرس الباب راويه :- دى اكيد سمراء انا هعرف شغلى معاها وتفتح الباب شخص:- السلام عليكم راويه :- وعليكم السلام ورحمه الله شخص:- حضرتك دا منزل الانسة سمراء رأفت راويه:- اه خير فى حاجه سمراء كويسه شخص:-اطمنى حضرتك انا بس لقيت الشنطة دى ولما فتحتها عرفت العنوان من البطاقه والفون لقيه مقفول راويه فى نفسها اه الغبيه وقعت شنطتها فين دى شخص:- فى حاجه يا هانم راويه بعد ان فاقت :- ها لا ابدآ شكرآ ليك هات الشنطة وانا هوصلها ليها شخص:- بس حضرتك مين راويه:- ماتخفش انا مرات اخوها شخص:-اه اتفضلى شوفى لو فى حاجه ناقصة كدا راويه:- لو فى حاجه ناقصة ماكنتش جبتها من الاول شخص:- طيب استاذن انا راويه:- اتفضل مع السلامه ومتشكرة مرة تانيه فى هذه الحظة ياتى عاصم عاصم :- السلام عليكم ورحمه الله راويه :- وعليكم السلام ورحمه الله عاصم:- مين الاستاذ راويه:- الاستاذ لقه شنطة سمراء وجابها على هنا عاصم:- شكرآ ليك طيب اتفضل ادخل شخص:- شكرآ ليك انا لازم امشى عاصم:- طيب اتفضل اشرب حاجه ماينفعش من على الباب كدا شخص:- شكرآ بس علشان يعنى عاصم:- مافيش بس اتفضل ياراجل اهو نرد الجميل شخص:- ولا جميل ولا حاجه انا عملت الواجب عاصم:- خلاص بقا اتفضل حتى صاحبة الشنطة تشكرك بنفسها شخص:- خلاص اللى تشوفو عاصم:- اتفضل البيت بيتك البيت نور شخص:- شكرآ ليك منور بصحابه بعد ان دخلوا وجلسوا عاصم:انا عاصم البحيرى شخص:- اهلا بيك استاذ عاصم انا طارق صلاح الملاح عاصم:- اهلا استاذ طارق تشرفنا بيك طارق:- الشرف ليا انا وبعد التعارف جائت راويه ومعاها اكواب عصير راويه:- اتفضلوا طارق:- شكرآ وبعد ذلك جرس الباب رن خرج عاصم وفتح الباب واذا بها تقف على الباب سمراء وهى تدخل:- السلام عليكم ورحمه الله عاصم:- وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ايه اللى اخرك سمراء:- ادخل الاول يا ابيه وبعدين نتكلم مش قادرة هموت من التعب عاصم :- اتفضلى فى ضيف جوا سمراء:- ضيف مين دا عاصم:- ادخلى وانتى تعرفى سمراء:- اوعه يكون عريس من بتوعك عاصم:- ههههههه لاء ياختى مش عريس دا واحد لقا الشنطة بتاعت حضرتك يا هبلة سمراء:- بجد طيب الحمدلله عاصم:- احنا هنرغى والراجل جوا ادخلى اشكريه بنفسك سمراء:- طيب براحه داخله اهو سمراء وعاصم داخلوا لطارق وبعد التحية سمراء:- مش ممكن طارق معقول الصدفة دى طارق باستغراب:- حضرتك تعرفينى سمراء:- طبعآ حضرتك احنا كنا مع بعض فى نفس الكليه انت اكيد متعرفنيش بس انا اعرفك كويس طارق الملاح اللى مدوخ البنات طارق:- ههههههه انتى كنتى معايافى نفس الدفعة سمراء:- لاء انا كنت فى الدفعة اللى بعدك بسنة طارق:- اهلا وسهلا انا تشرفت بيكى سمراء:- الشرف لينا وشكرآ على الشنطة طارق :- مافيش داعى للشكر اما انا معملتش غير الواجب وبعد فترة من الكلام استأذن طارق بالرحيل على امل بالزيارة مرة اخرة ------------------------------------------- فى مكان تانى وبلد تانية فى امريكا بعد الترجمة سيف:- انا مليت من كل حاجه هنا انا لازم انهى كل حاجه هنا وارجع بلدى تانى شخص:- انت بتقول ايه ازاى انت عملت ليك اسم كبير هنا هتسيب كل حاجه كدا وتمشى سيف:- اعمل ايه لازم ارجع والدى مريض وبعتلى علشان ارجع وانا بقالى هنا 5 سنين مشوفتش فيها اهلى غير كام مرة كدا على الماشى لما اكون بعمل شغل فى مصر شخص:- خلاص انزل شوفهم وارجع تانى سيف:- مش هينفع انا اهلى وحشونى قوى وغير كدا انا عايز اطمن على امى لازم اشوف عملت ايه فى موضوع رجليها شكل العملية الاخيرة ماجبتش ناتيجة شخص:- خلاص شوف حد يمسك الشغل على ما ترجع وخد وقت بس ماتسبش الشغل كدا كله مرة واحدة سيف:- هشوف ربنا يسهللحلقة الرابعة:- --------------- فى شقة عاصم البحيرى ---------------------------- بعد ان غادر طارق راويه:- ايه يا بنتى اللى اخرك كدا انتى مش عارفة انى بقلق عليكى سمراء وهى تخلع حجابها:- انا اسفة يا رورو غصب عنى مدام سميحة طلبتنى علشان اعملها مكرونة بالبشمل راويه بضحك:- ههههههه الست دى هتجنن من تصرفتها سمراء:- ليه يا رورو دى طيبة اوى وانا بحبها اوى زى ماما الله يرحمها راويه:- الله يرحمها انا عارفة انك بتحبيها وهى كمان بتحبك .........بس سمراء:- بس ايه قولى راويه:- هى كدا بتضغط عليكى من يوم معملت حادثة وانتى روحتى تزوريها فى بتها وعملتى لها اكل لما كانت ليلى عند ولدها وهى ماسكة فيكى سمراء:- انا بحب اعملها اى حاجه هى عايزها بفرح اوى لما بعمل كدا راويه:- ربنا يفرحك ويبارك فيكى ويحبب فيكى خالقه سمراء:- ههههههه انتى هتشحتى عليا ولا ايه راويه:- امشى ابت من هنا انا غلطانة سمراء بضحك وتبوسها فى خدها حبيبى يا رورو والله خلاص انا هروح انام علشان مش حاسه بنفسى راويه:- ماشى يا قلبى روحى تصبحى على خير سمراء:- وانتى من اهل الجنه بوسى لى لوچى الصبح ---------------------------------- فى شقة سمراء:- بعد ان تركت راويه تدخل الى شقتها وتبداء فى خلع ملابسها وتذهب الى الحمام وتتوضاء وتصلى وتقراء وردها اليومى وتذهب الى السرير لكى تنام ولاكن تعود لها الذكريات فلاش باك:- ------------- سمراء:- ماما هو بابا ماله سامية:- بانفاس متقطعة م ا ف ي ش ي ا ح ب يب تى بابا كو يس سامر:- ماما مالك انتى تعبانة سامية:- بعد ما تأخد نفس طويل حبيبى خلى بالك من اختك وخاف عليها واحميها هى ملهاش غيرك انا وبابا مش هنكون معاكم سامر:- ماما انتى هتكونى كويسة احنا قربنا نوصل وبابا هيكون كويس ان شاء الله رأفت:- انت يا سامر دلوقتى بقيت راجل خلى بالك من اختك واوعه تزعلها ابدآ رأفت اشهد أن لا اله الا الله...........وان محمدآ رسول الله وتذهب الروح الى خالقها سامية:- اااااااااااااه سامر وسمراء:- باااااااااابا سامية بعياط:- سامر امسك نفسك شويه ويلا امشى بسرعة وانتى يا حبيبتى متعيطيش خلى بالك من نفسك ومن اخوكى انتى احلى واطيب بنت فى الدنيا كان نفسى اشوفك وانتى عروسة اكيد هتكونى احلى عروسة وتحضن سمراء جامد وتأخد نفس طويل وتنطق الشهادة وتذهب الى الروح الى خالقها باك ---- سمراء بعياط:- الله يرحمكم سبتونى لوحدى وكمان سامر سافر وسابنى لوحدى يااااااارب خليك معايا قامت فتحت اللاب تتصفح رسائلها ووجدت رسالة من سامر وبعد ما قراءت الرسالة وردات عليها ياها يا سامر كل دى غيبة امته ترجع بقا وحشتنى اوى اوى وبعد شويه تروح فى سبات عميق ---------------------------------------- فى صباح يوم جديد فى مكان جديد فى امريكا فى شقة سامر ------------------ نتعرف على سامر سامر شاب فى الثلاثين من عمره هو فيه شبه كبير من سمراء بلون العيون العسلية والبشرة الخمرية الجاذبة والشعر الاسود الناعم لكن هو يتمتع بالجسم الرياضى والعضلا الرجولية التى تتناسب مع طوله سامر يعيش فى امريكا منذ 3 سنوات ويعمل فى احدى شركات الادوية فهو خريج كلية صيدلة جامعة القاهرة وبعد ان تخرج سافر لكى يعمل دراسات عليا وفى نفس الوقت يعمل ليكتسب خبرة اكتر وبفضل عمه روؤف استطاع ان يجد عمل فى احدى شركات الادوية فى امريكا فهو له معارف كثيرة ويسكن مع شاب مصرى تعرف عليه بعد ان اتى الى امريكا بعد ان استيقظ سامر سامر:- صباح الخير انت صاحى من بدرى ............:- صباح النور لا انا لسه صاحى اعملك قهوة معايا سامر:- اعمل على ما اتوضا واصلى الصبح والبس .........:- بقولك ايه يا سامر سامر:- قول فى ايه مالك مش على بعضك ليه ..........:- انا بفكر ارجع مصر ايه رايك سامر:- والله كانك بتقرا افكارى ..........:- ادا بجد يعنى انت كمان بتفكر تنزل سامر:- هنزل شويه اشوف اختى واطمن عليها وارجع تانى وانت ..........:- انا محتار بصراحة مش عارف اعمل ايه عندى شغل هنا كويس وفى نفس الوقت والدى تعبان وشغل الشركة بيكبر يوم بعد يوم وهو لوحده ومافيش حد معه سامر:- خلاص انزل شوف الدنيا ماشية ازاى وبعد كدا كرر ............:- وانت ناوى على ايه مش كفايك غربة اكتر من كدا انت من يوم ماجيت من 3 سنين وانت منزلتش خالص سامر:- لما انزل هشوف الاحوال هناك ايه ولو لقيت كله تمام هرجع تانى انا هنا ليه وظيفة ومرتب محترم مش عارف هناك هلاقى زيها ولا ايه ...........:- انا ليا علاقات كتير هناك ممكن أشوفلك شركة تبع حد من اللى اعرفهم وتعيش هناك بدل ما تعيش هنا لوحدك سامر:- ربنا يسهل لما انزل هشوف يمكن يحصل فى الامور امور ...........:- كله على الله المهم انا هنزل اشوف اللى ورايه علشان هاخد اجازه طويلة شويه سامر:- خلاص ماشى انا كمان هعمل اجازة ونسافر مع بعض ...........:- اوك يلا سلامه عليكم سامر:- وعليكم السلام ورحمه الله وكل واحد يتجه الى عمله ------------------------------------- عند سمراء بعد ان اسيقظت وصلت فرضها سمراء انا لازم اكلم سامر تمسك الهاتف وتطلب سامر سامر:- ازيك يا احلى اخت فى الدنيا سمراء:- ازيك يا احلى اخ فى الدنيا سامر:- عاملة ايه يا قلب اخوكى سمراء:- الحمد لله بخير انت عامل ايه سامر:- الحمد لله بخير سمراء:- لقيتك كاتب لى ان عندك مفاجئة ايه هى سامر:- مش هقولك سمراء:- ليهةبقى ان شاء الله سامر:- ما انا لو قولت هتكون مفاجئة ازاى سمراء بزعل:- خلاص ماشى المهم طمنى عليك شغلك عامل ايه سامر:- كله تمام الحمد لله اخد خبرة كبيرة جدآ وكمان كسبت ثقت ناس كتير هنا وانتى اخبار شغلك ايه سمراء:- انا كمان شغلى تمام بعمل شغل كتير وصاحب الشركة عنده ثقه كبيرة فيا ومدينى صلاحية لكل حاجه فى الشركة وبعتبرنى دراعه اليمين فى كل حاجه سامر:- انتى طيبة وتستهلى كل خير سمراء:- انا عارفة ان سؤالى دا اتكرر كتير بس لازم اسأل كل مرة ناوى ترجع امته؟ سامر:- والمرة دى هتكون الأجابة غير كل مرة سمراء:- ازاى يعنى سامر:- يعنى الأجابة هتحرق المفاجئة سمراء:- مش فاهمة حاجه سامر:- يعنى انا نازل قريب جدآ وهى دى المفاجئة سمراء:- انت بتتكلم بجد سامر:- اه طبعآ ياقلبى بتكلم جد جدآ كمان سمراء:- طيب امتى هتنزل سامر:- لا لسه مش عارف لما اعرف هقولك سمراء:- خلاص يا حبيبى انا هستنا منك اتصال بمعاد نزولك سامر:- ان شاء الله يا حبيبتى قريب سمراء:- ماشى ياقلبى مع السلامه وخد بالك من نفسك سامر:- خدى بالك انتى من نفسك وسلمى على عاصم وراويه وبوسى لى لوچى سمراء:- يوصل ياحبيبى مع السلامه سامر:- مع السلامه وتغلق الهاتف وتلبس وتخرج لتذهب الى شقة عاصم ------------------------------------------- فى شقة عاصم سمراء ترن الجرس راويه:- حاضر جايه سمراء:- صباح الخير يا رورو راويه:- صباح الخير يا سمورة خير ايه اللى مفرحك كدا اوى على الصبح سمراء:- بفرحة كلمت سامر وقال انه راجع قريب راويه تبادلها الفرحة:- بجد يوصل بالسلامة ان شاء الله وهيجى امته سمراء:- لسه محددش هيجى امته بس المهم ان هو جى راويه:- اخيرآ دا من يوم ماسافر منزلش ولا يوم اجازة سمراء:- الحمد لله بس يارب مايرجع تانى انا خلاص مش قادرة اعيش لوحدى اكتر من كدا راويه :- ياسلام ياست سمرة احنا مش عايشين معاكى سمراء:- لا طبعآ انتى حبيبتى يا رورو بس انا محتاجة سامر جمبى راويه وهى تحضنها:- انا عارفة يا حبيبتى ا