قدر الغيث - ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 2️⃣ ❵ـــــــارت☟ - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: قدر الغيث
المؤلف / الكاتب: غير مححدد
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 2️⃣ ❵ـــــــارت☟

❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 2️⃣ ❵ـــــــارت☟

*البارت 7* *البارت 8* *البارت 9**البارت 10* *البارت 11* *البارت 12* *البارت 13* ⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩 *البارت: السابع7* 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 ♕ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♕ : برافو عليك يا مراد مراد: في بيت قدر ... يزن : تعرفي أن غيث كان موجود لما أغمي عليكي وسابك ومشي عادي جداً قدر : أعمل اي يعني مش فارق معايا يزن : آمال احنا بنساعده ليه ؟ قدر : عادي علشان احنا مش زيه يزن : طيب المهم انتي أغمي عليكي ازاي قدر : عادي كنت راجعه من الشغل وتعبت يزن : انا لازم انزل أشتغل قدر : لا طبعاً وجامعتك ؟ يزن : مش هقصر والله متقلقيش ، وكفايه عليكي كده انتي تعبتي علشاني كتير قدر : بس يزن : مفيش بس وعايزه تنزلي المكتبه هما ساعتين وخلاص تمام يا قدر قدر بضحك : تمام يا يزوون عند غيث ... رحمه : رايح فين يا غيث ؟ غيث : نازل الشغل رحمه : شغل اي ده انت لقيت شغل ؟ غيث : هشتغل في كافيه رحمه : ربنا يصلح حالك يحبيبي غيث وهو نازل شاف عربيه سوده ماشيه وراه ابتسم وكمل طريقه عادي لأنه متوقع ده في المكان التاني ... ... : وصل لحد فين مراد بضحك : بقا شغال في كافيه بضحك ... : حلو اووي ده بكره هتروح انت وساره نفس الكافيه مراد : بس ... : بس اي خايف صح مراد : لا طبعاً هروح ... : تمام يا مراد قفل مع مراد وقال في نفسه كلب فلوس يا مراد بعت اللي بتقول عليه صحبك علشان الفلوس بس اهم حاجه عندي إني ادمرك يا غيث زي ما دمرتني عند قدر ... رحمه بتخبط على قدر قدر : اتفضلي يا طنط رحمه : ممكن تاجي تقعدي معايا شويه قدر : هو .. رحمه : غيث مش موجود وأنا قاعده لوحدي قدر : تمام وأنا كمان يزن مش موجود رحمه بفرح يبقا يلا بينا ودخلت مع رحمه شقه غيث وقدر كانت مبسوطه من تعامل رحمه ست جميله وبسيطه على عكس أبنها تمام اللي معندوش قلب ده رحمه : ممكن اسأل سؤال رخم شويه قدر : اتفضلي رحمه : هما اهلك ما'توا إزاي ؟ قدر والدموع في عينيها : حد'ثه رحمه : طيب وانتي عايشه انتي وأخوكي بس قدر : اه مليش غيره وده الوحيد اللي ممكن اعمل اي حاجه علشانه حتي لو هضحي بنفسي رحمه بشفقه على قدر : ربنا يخليكم لبعض يبنتي وحاولت رحمه تفك الجو شويه وقالت لقدر قومي كده في صندوق صور في الأوضه دي ممكن تجيبيه قدر : حاضر غيث : ماما رحمه : تعالي يحبيبي انا هنا غيث : لا تعبان هدخل أنام رحمه : استنا غيث بعصبية : انتي بتعملي اي في اوضتي ؟؟؟ قدر : أنا أنا ♕ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♕ *البارت: الثامن8* *‏* 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 ♕ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♕ غيث بعصبيه : انت بتعملي ايه في اوضتي ؟؟ قدر : انا انا ... غيث : انتي اي ردي عليا بتدخلي الاوضه ليه اكيد عايزه تسرقي رحمه : في اي يا غيث انا اللي قلت لقدر تجيب صندوق الصور من هنا غيث : صور اي ؟ رحمه : صورك وانت صغير نتفرج عليها غيث : هو انا فرجه ليكم ولا اي مش فاهم ؟؟ ومش انا قولتلك يا ماما ما تجبيش الأشكال دي هنا البيت بدل المره اتنين وتلاته رحمه : انت إزاي تتكلم معايا كده قدر بعياط : انا اسفه انا اسفه ومشيت قدر وهيا بتعيط ورحمه ضربت كف على كف ومش عارفه تقول اي عند قدر ... يزن : قدر قدر انا جيت ولقيت شغل في كافيه حلو اوي .. اي ده مالك انت بتعيطي ؟؟ قدر : لا يا حبيبي تعبانه بس شويه يزن بشك : متأكده قدر وهيا بتحاول تداري دموعها : متأكده المهم الشغل ده كويس يزن : اه كويس جداً قدر : مبروك يا يزوون يزن : الله يبارك فيكي ياروحي تاني يوم ... غيث كان نازل الشغل وهو نازل شاف قدر واللي بصتله بقرف ضحك عليها وسابها ومشي وكان نفس العربيه بتراقب غيث دخل غيث الكافيه واللي بص بذهول لما لقي يزن شغال في نفس الكافيه اللي هو شغال فيه غيث : انت بتعمل ايه هنا ؟؟؟ يزن : انا شغال زيي زيك ويزن مشي عشان ما يتخانقش مع غيث ويحصل مشاكل في أول يوم شغل ليه مراد : لو سمحت ممكن قهوه غيث : انت اي اللي جابك هنا ؟ ساره : شوف شغلك يا أسمك اي انت غيث بضحك : اسمي اي اه تحبي اعرفك اسمي اي ؟ مراد : لو سمحت اتكلم معايا انا بدل ما انادي على المدير غيث بسخريه : لا وعلى أي يا مراد باشا احنا تحت أمرك ساره وهيا بتبص لغيث : شكراً يا مراد على الخاتم حلو اوي يحبيبي قدم غيث ليهم القهوة واللي النار بتاكل في جسمه وحلف لينتقم منهم على كل ده في المكان التاني ... ... : عملت اي يا مراد مراد : كل اللي قولت عليه حصل ... : ليك عندي مكافحة كويسه مراد : شكراً يا كبير ساره بدلع ومياصه : طب وانا يا كبير واللي خلى مراد يتجنن من اسلوب ساره لما اتكلمت معاه ... : قلب الكبير اكيد مش ناسيكي ومشي وسابهم مراد بغضب : انتي واحده مش محترمه ازاي تتكلمي كده وانا واقف معاكي ساره بسخريه : خلاص هبقا اتكلم كده وانت مش واقف .. فوق يا مراد كل اللي احنا فيه ده بنعمله علشان الفلوس إذا كان انا او انت فمتعملش فيها خطيبي قوي يعني يلا يا حبيبي باي باي عند يزن وغيث ... واللي خلصوا شغل مع بعض وخلاص ماشيين ولأنهم ساكنين في نفس العماره فكانوا ماشيين من نفس الطريق حب غيث يستفز يزن وقاله بس بقول لك اي يا يزن عيون اختك حلوه قوي يزن لما سمع كده اتضايق جدا ونزل ضر'ب في غيث ♕ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♕ *البارت:التاسع9* 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 بس بقولك اي يا يزن عيون اختك حلوه اوي يزن لما سمع كده اتضايق جداً ونزل ضر'ب في غيث و ... غيث بتعب من الضر'ب : بس بس خلاص يا يزن ، كنت عارف أنك انت جدع وهتقدر تسد معايا بص بقا يا سيدي انا عايزك في حوار كبير اوي بس محدش يعرف عنه حاجه تمام يزن بغضب : حوار اي وقرف اي ده مش مبرر للي انت لسه قايله دلوقتي غيث : انا اسف ودي أول مره أقولها لحد بس أنا حقيقي محتاجك معايا وبصراحه انا معنديش حد اثق فيه غيرك يزن : اشمعنا انا يعني غيث : علشان جدع , بس أنا اجدع منك يزن : صبرني يا رب انا ماشي غيث : لالا استنا هحكيلك .. بص يا سيدي انا كان عندي مجموعة شركات كبيره ودلوقتي الشركات دي افلست والسبب في إفلاسها يعتبر من اقرب الناس ليا وهو صاحبي واللي كان دراعي اليمين في الشغل وواحده كده كان المفروض انها بتحبني والاثنين دول قدروا يغيروا اوراق صفقات مهمه وده اللي خلى الشركات افلست يزن : ايوه وبعدين وأنا مالي بكل ده غيث : دلوقتي هما في حد بيساندهم وانا عايزه اعرف مين الحد ده يزن : ايوه وانا يعني هشتغل مخبر عند حضرتك ولا اي مش فاهم ؟ غيث : اسمع يا يزن هم دلوقتي مفكرين انهم قدروا ينتصروا عليا يزن بسخرية : طب ما ده اللي حصل فعلاً غيث : هو حصل اه بس أنا قدرت اني اتصرف في مبلغ كويس من رجل أعمال مقابل أنه هيبقا شريك معايا وقررت إني أبدا من جديد واقف على رجلي تاني وهفتح شركه علشان محتاج اعمل حاجه معينه يزن : طب اما انت معاك مبلغ كبير وهتفتح شركه امال شغال في كافيه ليه ؟؟ غيث : لازم اعمل كده حمايه ليا ولأمي يزن : بس انا برضوا مش فاهم المطلوب غيث : المطلوب أنك هتشتغل في الشركه وأنا هقولك تعمل اي بظبط علشان انا متراقب ومش هعرف اروح واجي على الشركه يزن : بس انا مش عندي خلفيه عن أي حاجه غيث : قولتلك هبقا معاك ولو عايز تجيب حد معاك يشتغل انا معنديش مشكله المهم أنه يكون ثقه يزن : قدر غيث : نعم يزن : قدر شطره جداً في الموضوع ده وكمان بتتكلم 3 لغات يعني اكيد هتحتاجها غيث : اكيد مش هتوافق يزن : انا هشرح ليها كل حاجه وهبلغك غيث : تمام يا يزن شكراً يزن بضحك : اخر حاجه كنت أتوقعها عند قدر ... قدر : رجعت يحبيبي يزن : ايوه يحبيبتي ممكن اتكلم معاكي شويه قدر : خير يزن : انا جبتلك شغل قدر : شغل اي ؟؟ يزن : شغل في شركه كويسه تبع غيث وأنا هكون معاكي وهو هيفهمنا كل حاجه قدر : استنا بس كده أنا مش موافقه بدأ يزن يقنع قدر ويفهمها كل حاجه وحكالها عن كل الكلام اللي قاله غيث وبعد تفكير كتير من قدر وافقت غيث بيخبط جامد على شقة قدر قدر : هو في أي !!! غيث : ماما عندك ؟؟؟ قدر : لا غيث بصدمه ♕ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♕ *البارت:العاشر10* 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 غيث بيخبط جامد على شقة قدر قدر : هو في أي !!! غيث : ماما عندك ؟؟؟ قدر : لا غيث بصدمه : يعني هتكون راحت فين ؟؟ قدر : اهدى بس شويه يا غيث ممكن تكون نزلت تجيب حاجه وراجعه تاني غيث : لا مشي غيث بسرعه وهو مش عارف يعمل اي ؟ قدر : روح معه يا يزن يمكن يحتاجك يزن : حاضر بص غيث كده وكده لحد ما شاف العربيه اللي بتراقبه دايماً وجري عليها غيث للشخص اللي في العربيه وهو بيضر'به : انت تبع مين ؟؟ رد عليا ؟؟ رد عليه الشخص بعد ما خلاص تعب من الضر'ب ومش قادر يقاوم غيث .. أنا أنا تبع مراد بيه هو اللي قالي اراقبك بالله عليك ما تأذيني انا عندي عيال انا عبد المأمور والله يا بيه ساب غيث الشخص ده واللي لاحظ وجود يزن معاه انت بتعمل ايه هنا ؟؟ يزن : انا هنا عشان اساعدك غيث : وانا مش عايز مساعده يزن : بس انا هاجي معاك برضو ماأهتمش غيث ومشي ويزن مشي معاه عند مراد ... 'كده يافندم كل الأوراق جاهزة مراد : تمام 'حضرتك هتحضر الإجتماع بتاع النهارده ؟؟ مراد : 10 دقايق وهكون جاهز 'تمام يا فندم غيث بغضب وعيون حمرا وهو بيقتحم المكتب : مرررررررررراد مراد من الرعب كل الأوراق وقعت من أيده : في أي ؟؟ انت ازاي تتدخل مكتبي من غير ما تخبط على الباب قالها مراد وهو بيحاول يداري خوفه من غيث غيث : امي فيييييين يا مراد مراد : نعم انت عبيط ولا اي وانا اي عرفني ؟ غيث : وحياة امي اقت'لك يا مراد لو ما قولت هيا فين وبدأ غيث يضر'ب مراد لحد ما الأمن كان علي الباب واللي حاول يزن يمنعهم ولكن مقدرش لأنهم كتير الأمن بعَد غيث عن مراد بالعافيه غيث : مش هسيبك يا مراد والله ما هسيبك سند يزن غيث لحد بره و غيث قرر أنه يروح عند ساره مراد بحده : انت اللي خطفت أم غيث ؟؟ ... : اه أنا مراد بحده : ده كان هيمو'تني ابن ال*** انت بتخطف أمه ليه انت اتجننت ؟؟؟ ... بغضب : وانت مالك ياروح امك انت هتعلي صوتك عليا ولا اي متنساش نفسك يا كلب الفلوس انت وقفل في وشه بغضب عند ساره ... واللي راح غيث عند بيتها ولكن مراد كان لحق يبلغ ساره باللي حصل وإن اكيد غيث هيروح عندها ساره عملت حراسه شديدة عند بيتها خوفاً من اللي غيث ممكن يعمله غيث حاول كتير يوصل لساره ويزن ساعده وبدأوا يتخلصوا من كل الحراس غيث بصوت عالي : ساااااااره ولكن ساره استخبت من غيث وفجأة التليفون رن غيث : الو ... : "ليا الحق فيها *رواية: قدر الغيث* *بقلمي:عاشقة الروايات ♡ ~fatma~ ♡* *البارت:الحادي عشر11* 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 ... : "ليا الحق فيها زي ماليك الحق فيها" غيث بصدمه : علي !!! علي : ايوه علي اللي انت رميته في السجن غيث : ماما علي : متخفش اووي كده ما هيا أمي برضو ولا اي غيث : انت ازاي خرجت من السجن ؟ ضحك علي بصوت عالي وقال علي : لا ما أنا ما قعدتش كتير انا حاولت اخرج بسرعه عشان اجي وانت'قم منك غيث بغضب : ومش فاكر انا عملت فيك كده ليه يا *** قفل علي في وش غيث علي : نورتي بيت ابنك يا امي رحمه بعياط : أخرس انت مش ابني بعد اللي عملته انا مش عندي إلا غيث أنا عايزه غيث وديني لغيث علي : متخفيش أنا مش هأذيكي بس انا مش هسيب غيث في حاله انا هنت'قم منه علشان تكوني عارفه رحمه بعياط : بس ده اخوك علي : شششش مش عايز أسمع صوتك تعرفي يا ماما أن أنا اللي دمر'ته وخسرته كل حاجه ولسه كل ما هيحاول يقوم على رجله هخسره رحمه بعياط : أنا عايزه امشي علي : لما أنا أحب وبعدين ده بيت ابنك يا ست الكل ولا اي ؟؟؟ وراح غيث يحضن رحمه ولكن رحمه زقته ورفضت ده وسبته ومشيت بعيد عنه علي بسخرية : عادي مش فارق معايا حضنك عند غيث ... يزن : في أي يا غيث ؟؟ عرفت هيا فين غيث : عند اخويا يزن : اخوك ؟؟ اخوك مين هو انت عندك أخوات غيث سابه ومشي ورجع البيت تاني قدر بقلق : هاا يا يزن عرفته هي فين ؟؟ يزن : اه عند اخوه قدر : طيب الحمدلله يزن : الحمدلله اي ده وشه جاب ألوان وأتصدم لما عرف انها عند اخوه قدر : ليه يعني ؟؟ يزن : مش عارف بقا أنا داخل أنام قدر : ماشي وتاني يوم ... رحمه : الو غيث بنوم : الو رحمه : غيث غيث بخضه : ماما حبيبتي انتي كويسه ؟؟ رحمه : انا كويسه متخفش عليا غيث : الحيو'ان ده عملك حاجه رحمه : ميقدرش أنا أمه غيث بسخريه : أمه اه يعني اللي عمل فيه كده مكنش ابو ...... وفجأة الخط قطع نفخ غيث ورن على يزن غيث : ايوه يا يزن عملت اي في حوار الشركه يزن : تعالي أفطر معانا وبالمره نتكلم ونفهم كل حاجه غيث : تمام قدر : قالك اي ؟؟ يزن : جي شويه وكان غيث وصل قدر : اتفضل غيث وهو بيبص لقدر بتركيز لأول مره وقد اي هيا حلوه : شكراً يزن : تسلم ايدك يحبيبتي قدر : حبيبي بص غيث عليهم قد اي هما أخوات حلوين بيحبوا بعض وبيخافوا على بعض وكل واحد ممكن يضحي علشان التاني مش زيه هو وعلي قدر : غيث غيث : نعم قدر : هيا طنط عامله أي ؟؟؟ غيث : كويسه قدر : هيا فين ؟ يزن بص لقدر علشان تسكت ولكن غيث اتكلم غيث : عند اخويا قدر : اه ربنا يخليكم لبعض غيث بغضب : بس ، انتي متعرفيش ده عمل اي وبدأ يطلع كل اللي جوه من سنين علي ده هو اللي قت'ل ابويا قدر ويزن بصدمه ♕ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♕ *البارت:الثاني عشر12* 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 غيث : علي ده هو اللي قت'ل أبويا قدر و يزن بصدمه : ايييييي !!! غيث : زي ما سمعته كده علي كان مد'من مخد'رات وكان ممكن يعمل اي حاجه اي حاجه ممكن تخطر على بالكم عشان الفلوس لدرجه انه خد الأدويه بتاعة ابويا اللي كان تعبان وعنده كانسر وباعها علشان يجيب مخد'رات وتكررت مره والثانيه وأنا كنت بتعب وبيطلع عيني علشان اجيب حق العلاج ، أما هو كان بياخد العلاج يبيعه عشان يجيب المخد'رات مكنتش اعرف الكلام ده بس عرفته في يوم كنت راجع من الشغل بدري بسبب اني كنت تعبان شويه ، اتصدمت لما لقيت علي بيخد من ابويا العلاج بالعافيه ، وانا براقبه من بعيد ، ولما ابويا قاله انا تعبان ومش هديك العلاج المره دي ، يا ابني انا تعبان لازم أخذ العلاج لأما همو'ت ، تعرفوا رد عليه وقاله اي؟؟؟ قاله يبقا تموت احسن وخب'طه بالس'كينه في قلبه قالها غيث وهو بيشهق وقدر و يزن اللي واقفين مصدومين قدر كانت بتعيط في صمت وكمل غيث وقال : مكنتش عارف اعمل اي وقتها .. مكنتش عارف اتصرف ازاي ؟؟ بس لما شفت المنظر قررت اني ابلغ عن اخويا وبالفعل بلغت عنه وتحبس بجريمتين جريمه قت'ل وجريمه تعاطي مخد'رات ، مكنتش اتخيل في يوم ان اخويا يبقا كده او ان أنا اعمل كده في اخويا ، بس كان غصب عني ، تعرفوا ده كله بسبب اي؟؟؟ بسبب الفقر علشان كده انا بكره الفقر عشان لو معايا فلوس مكانش ابويا ما'ت ، كنت عرفت اعالجه و مكانش اخويا هيبقا كده ومن وقتها وانا بقا اهم حاجه عندي الفلوس اعمل اي حاجه علشان اجيب فلوس ، بس اخويا رجع تاني وخسرني كل حاجه ودلوقتي خد ماما بس تعرفي يا قدر تعرف يا يزن مش خايف لأنه بقى معاه فلوس فمش مضطر يقت'لها كل اللي هو عايزه دلوقتي ان ينت'قم مني على اللي عملته فيه وأنا مش ندام على اللي عملته انا عملت الصح مع علي خلص غيث كلامه قدر بدموع : __ مشي غيث قبل ما تتكلم لأنه مكنش عايز حد يشفق عليه هو بس طلع اللي جواه اللي كان كاتمه من سنين وحاسس أنه أرتاح شويه لما اتكلم معاهم عند علي ورحمه ... رحمه : علي انا عايزه اطمن علي غيث علي بجمود : لا رحمه بدموع : قلبي وربي غضبانين عليك ليوم الدين يا علي علي بضحك : ماشي بس قوليلي يا ماما يعني انتي عايزه تسيبي القصر والخدم دي كلها وترجعي للخرابه دي تاني رحمه : اه على الأقل دي حاجه ملكي مش حاجه سر'قها علي : أنا مسر'قتش حد رحمه : لا سر'قت ده مال اخوك اللي تعب علشان يعمل ده كله اللي كان بيشتغل بالأيام ومش بينام علشان يحاول ينسى اللي انت عملته علي : بس بس خلاص أن هرجعك لغيث تاني عيشي في الفقر ده وافرحي براحتك تاني يوم عند غيث ... غيث راح الكافيه وهو راجع للبيت شاف قدر ولكن حاول يتجاهل وجودها وطلع على شقته غيث بصدمه ماما ♕ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♕ *البارت: الثالث عشر13* 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 غيث بصدمه : ماما انتي كويسه ؟؟ ازاي جيتي؟؟ رحمه : أنا كويسه يحبيبي ما تقلقش غيث : علي ازاي سابك ؟؟؟ رحمه بخوف على غيث : علي مش عايزني انا يغيث علي عايز ينت'قم منك انت ، خلي بالك من نفسك يا غيث غيث خد رحمه في حضنه وبدأ يطمنها عند مراد ... ساره : مراد أنا عايزه عربيه جديده مراد : ما انتي لسه مغيره العربيه من شهرين ساره بزعل مصطنع : خلاص يا مراد مش عايزه حاجه مراد : خلاص يا ساره هجبلك علشان أنا مقدرش ازعلك ساره : بجد !! انا بحبك اووي يا مراد مراد : وأنا بحبك اكتر يا قلب مراد عند قدر ... قدر بحب : وحشتيني اووي يا طنط رحمه بنفس الحب : وانتي كمان وحشتني اوي وانت يا يزن كمان يزن : حبيبتي يا طنط غيث : هنعمل اي في الشغل يا شباب مش كل يوم هنأجل كده رحمه باستغراب : شغل اي ده مش انت شغال في كافيه ؟؟؟ بدأ غيث يحكي لرحمه كل حاجه عن موضوع الشركه رحمه بحزن : كان نفسي علي يكون زيك قدر علشان تفك الجو شويه : ايوه يا غيث يعني انا هشتغل اي برضو ؟ غيث : بصي يستي يزن قالي أنك بتتكلمي 3 لغات ودي حاجه انا مش مصدقها بصراحه قدر بضحك : ليه يعني غيث : مش عارف طيب هعملك إختبار دلوقتي عندك مشكله قدر : لا طبعاً غيث : 3 لغات هما انجليزي والماني وفرنساوي صح قدر : اه صح وبدأ غيث يسأل قدر شويه اسأله وهيا بصراحه فاجئته ومكنش متوقع ده غيث : حلو أوي انتي كده هتبقي مسؤوله عن عن الصفقات اللي مع الدول التانيه وكمان مديرية الشركه بنيابة عني قدر بذهول : أنا غيث : اه يزن بضحك : طب وانا غيث بضحك : لا انت كده ملكش لازمه ولا اقولك هتبقا المساعد بتاعها يزن بضحك : اتفقنا غيث : معلش مش عايز تفهموني غلط بس ممكن ننزل نشتري لبس قدر : ليه يعني ما إحنا عندنا لبس غيث : لازم لبس فورمال انتوا هتبقوا واجهة الشركه ووافقت قدر ويزن ونزلوا مع غيث وبدأ غيث يطمن أنا مفيش حد بيراقبه ولما اتأكد بدأ يشتري لبس من افخم المولات لأنه عنده خلفيه في الموضوع ده يزن : اي ده كله انا تعبت انا هروح اجيب حاجه اشربها حد عايز غيث وقدر في نفس الوقت اه يزن : تمام عايزين اي ؟ غيث وقدر في نفس الوقت لتاني مره قهوه يزن بضحك : حلو التفاهم ده ، انا هروح اجيب غيث : احم بتحبي القهوة ؟ قدر بكسوف بعض الشيء : اه مشروبي المفضل ، وشكراً على اللبس بس اكيد ده كله هيتخصم من المرتب غيث بهزار : فكك بقا من الفقر اللي انتي فيه ده قدر بغضب : الفقر عمره ما كان عيب ولا حرام يا غيث ،انا رايحه ليزن وسبته ومشيت وهيا ماشيه خبطت في حد قدر : أنا آسفه علي هو بيبص لقدر من فوق لتحت بأعجاب : ولا يهمك ، ابتسمت قدر ومشيت علي : شوفلي البت دي مين وساكنه فين ♕ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♕