صورني تاني - ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 1️⃣ ❵ـــــــارت☟ - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: صورني تاني
المؤلف / الكاتب: غير مححدد
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: ❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 1️⃣ ❵ـــــــارت☟

❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 1️⃣ ❵ـــــــارت☟

_صورني تاني أتكلم بنرفزة_أنتِ مبتزهقيش ايه الناس تتصور صورة صورتين لكن أنتِ ألفين صوره بصتله وكنت علي أخري مردتش أكتر معاه في الكلام خدت فوني من ايده بكل هدوء وسيبته وركبت العربية دخل العربية وأتكلم بضيق _هنبدأ شغل القمص بقي أتكلمت بهدوء عكس اللي جوايا_روحني نفخ بضيق_مريم! اتعصبت_قولت روحني كنت بحاول علي قد مأقدر أمسك دموعي مش بحب أعيط قدام حد بس بجد هو مبقاش يطاق روحني نزلت من العربية من غير كلام وهبدت الباب بتاع العربية وطلعت السلم _مريم عامله ايه كان ابن خالتي چون بس مردتش عليه وجريت علي الشقه مكنتش عايزاه يشوف دموعي _مريم مالك في ايه جري ورايا بس دخلت الشقه بسرعه وقفلت علي نفسي فضل يخبط جامد علي الباب_مريم في ايه حصل ايه اتعصب أكتر_هو الزفت زعلك تاني تمام والله لأوريه قومت فتحت الباب بسرعه وجريت عليه مسكته جامد اتكلمت بدموع_أوعي أوعي عشان خاطري هو ميستاهلش خلاص خليه يغور بصلي وبعدين ملامحه اتقلبت للغضب_هو اللي زعلك صح اتنهدت_چون أرجوك أنا مش قادره أتكلم دلوقتي _لا يا مريم مش هسيبك لدماغك عشان واحد زي ده اتنهدت_هروح ألم حاجته تكلمه يجي ياخدهم لو سمحت متأذيش نفسك بسببه عشان خاطري اتنهد ومسك ايدي بحنان_حاضر متخافيش أنا في ضهرك بالفعل دخلت لميت كل حاجته كل حاجه كنت محتفظه بيها حتي لو حاجه صغننه لميت كل حاجه في بوكس كبير وحطيت معاهم الدهب مش طايقه حاجه منه دي مش أول مرة يضايقني فيها بس كنت بسكت عشان حجه إني بحبه! يغور الحب قصاد وجع القلب ده كله! كان دايما يتريق عليا وشايفني لسه صغيره وتافهه! لميت حاجتي كلها وروحت اديتها لچون _كلمته رد بضيق_اه اتنهدت_اتعامل معاه بهدوء عشان خاطري وخليه يغور اتنهد وأتكلم بحنان_حاضر يا حبيبتي بالفعل جيه وچون اداله حاجته من علي الباب مرداش يدخله البيت حتي عدي ساعتين كنت مخنوقه أوي فقررت أنزل اتمشي شوية لبست بنطلون مريح أسود وسويت شيرت أسود ولميت شعري وحطيت مرطب علي وشي لبست الكوتشي ونزلت وأنا نازله علي السلم لقيت چون طالع _رايحه فين =هتمشي شوية _استني هطلع الحاجات دي لماما وهاجي معاكي =لا متتعبش نفسك وأنا محتاجه اتمشي لوحدي _مش هكرر كلامي تاني دقيقه وهكون عندك اتنهدت من عناده_ماشي يلا بالفعل مكملش دقيقتين وكان قدامي _يلا يا عسليه مشيت قدامه بدون كلمه وصلنا عند كورنيش النيل _خليكي هنا هروح أجيب آيس كريم واجي =حاضر مكملش دقايق وجيه وفي أيده آيس كريم عطاني واحده وقعد جنبي كنا بناكل في صمت قاطعه هو بعد مرور وقت _ميستاهلش علي فكرة =... _أنتِ غالية أوي يا مريم غالية أوي وتستاهلي حد أحسن منه بكتير تستاهلي حد يحققلك أحلامك مش يدفنها محتاجه حد يقدرك أنتِ جميلة أوي يا مريوم وتتحبي وتستاهلي حد يحارب عشانك دموعي كانت بتنزل مع كل كلمه بيقولها _أنا استحملته كتير أوي يا چون وكنت بتغاضى عن أخطاء عشان علاقتنا تكمل كنت بحارب لوحدي! اتنهد وقرب مني وبصلي في عيوني بنظرة أول مرة أشوفها منه _أفهمي يا مريم أنتِ جميلة وتستاهلي حد يحارب عشانك مش أنتِ اللي تحاربي عشانه! اتوترت من قربه ومن نظرته مش عارفه ليه بعدت عنه بسرعه وأتكلمت بتوتر_اا أنا عايزة أروح قومت بسرعه من قدامه ومشيت أبتسم ومشي ورايا مشينا بدون كلام بس كنت كل شوية ابصله الاقيه باصصلي وبيضحك _أنتَ تعبان =ليه _أصلك مش طبيعي بتضحك ليه أتكلم بضحك_يوه هو الضحك حرام ولا ايه بصيتله بشك_مش مرتحالك ضحكنا ومشينا الحقيقة أن چون صاحبي الوحيد من صغرنا وهو معايا مش بيسبني معايا في الحزن قبل الفرح علي طول بيفرحني وجايبلي حقي من أي حد مزعلني وبيقدر يطلعني من مودي الوحش _ حمدلله على السلامه يا مريومه =الله يسلمك _تعالى بقي نتعشي سوا مع نادية =لا يوم تاني أنا هنام عشان مش قادره _هعمل بيض بالبيفي وبعده حبه عصير وسهرة في البلكونه مع نادية وحاجة كده عسل ضحكتك_عنادك ده يا اخيي ضحك_مش بحب أكرر كلامي مرتين ضحكت_خلاص يا عم متبقاش قفوش بالفعل طلعت معاه _أتفضلي..تعالي يا نادية مريومه معايا =شكرا...حبيبه قلبي يا خلتو عاملة ايه *الحمدلله يا حبيبه قلبي وأنتِ =الحمدلله يا حبيبتي بخير *تعالى يلا نتعشي أنا مستنياكو من بدري _بدري ايه يا نادية ده أنا معرفك من عشر دقايق بس *أكتم يا واد تعالي معايا يا مريوم ضحكت علي نكافهم في بعض_حاضر _أضحكي أضحكي ياختي دخلت معاها المطبخ حضرنا العشا سوا وبدأنا نجهز السفرة *روحي يا حبيبتي نادي چون _حاضر روحت عند الأوضه بتاعته وخبطت علي الباب _چون يلا عشان الأكل جاهز رد عليا من جوا_حاضر جاي وراكي روحت قعدت مع طنط علي الأكل وبالفعل جيه ورايا علي طول _الله بقي ايه الجمال ده تسلم ايدك يا نادية *أخرس يا واد ده مريومه اللي عملته أكل لقمه_اه عادي يعني اي حد بيعمل بيض ضحكنا وكملنا أكل خلصنا أكل وبدأت أشيل الاطباق ودخلت المطبخ *هتعملي ايه _هغسل المواعين ياخلتو *لا يا حبيبتي اطلعي أنتِ البلكونه وأنا هاجي وراكي _لا طبعاً مش هينفع أنا هغسلهم ومتحاوليش بالفعل غسلتهم وطلعنا قعدنا في البلكونه وچون عملنا عصير _أحلي عصير مانجو لأحلي مريومه أبتسمت_شكرا يا چون كانت قعدة هادية ولطيفة كنا بنتكلم في مواضيع عشوائية والوقت عدي _أنا هطلع فوق بقي الوقت اتأخر *ماشي يا حبيبتي چون روح وصلها يلا _لا ملوش لزوم ده الشقه اللي فوق حتي =يلا قدامي يا عسل ضحكت ومشيت قدامه _يلا أنزل =أدخلي جوا يلا وأقفلي _ماشي تصبح علي خير أبتسم وغمز=وأنتِ من أهلي اتخضيت من الجمله وقفلت الباب بسرعه مفكرتش كتير و دخلت أخدت شاور ونمت عشان الوقت اتأخر تاني يوم جهزت عشان أروح الشغل لبست دريس أبيض عليه ورد أزرق صغنن كان تحت الركبه وبنص كُم ولبست كوتشي أبيض حطيت ميكب بسيط وعملت شعري كيرلي ونزلت من غير فطار _صباح الفل غمز_ده صباح الجمال ضحكت بكسوف_ايه رأيك في الموف أون ضحك_ده أحلي موف أون ده ولا إيه ضحكت_يلا أنا هروح شغلي عايز حاجه وقف قدامي بجسمه منعني من النزول_فطرتي بصتله ببراءة بصلي بغيظ_ولما تتعبي وتدوخي نعمل ايه _خلاص بقي يا چو قلبك أبيض =قدامي يا آخرة صبري نزلت بهدوء مردتش أكتر في الكلام لأنه عنيد ومش هايسبني غير لما أكل _يلا أتفضلي عطاني سندوتشات فول وفلافل =شكرا يا چو كملت بضحك_مش عارفه من غيرك كان مين هيفطرني أتكلم بغرور_أي خدمه ضحكت_يلا بقي همشي باي مشيت روحت المستشفى مركبتش مواصلات لأنها قريبة من بيتي *أنا دكتوره جراحه *چون ظابط وصلت المستشفى ودخلت مكتبي لبست البالطو بعد وقت صغير وبدأت شغلي خلصت علي الساعه ٧ طلعت برا المستشفى لقيت چون في وشي _ حمدلله على السلامه أبتسمت_الله يسلمك _طبعا مأتغدتيش ضحكت فبصلي بغضب _مستفزة بجد مستنية لما تدوخي يعني ولا ايه أتكلمت ببراءة_خلاص يا چو متبقاش قفوش اتنهد وابتسم_تعالي يا اخره صبري نتغدي سوا وبعدين عايزك في موضوع _ليتس جووووو بالفعل روحنا في أرقي مكان في القاهرة _بس حلو ساندوتش الكبدة ده =عيب عليكي قولتلك هيعجبك ده بجنيه ونص _إحنا ناكل من هنا وعلي غسيل المعده علي طول ضحكنا سوا وخلصنا أكل واتمشينا شوية _بقولك =قول _فاضية بكرة =اه ليه _عندي فرح أخت صاحبي وعازمني وصراحه مش حابب أروح لوحدي وأنتِ عارفه مش بحب جو الأفراح فتعالي معايا أتكلمت بأستغراب_وأجي بصفتي ايه _بنت خالتي عادي مش حوار بصيتله شوية وبعيدن وافقت أصل صراحه أنا محتاجه أغير جو شوية مر اليوم بسلام وجيه تاني يوم ومعاد إني أجهز أخدت شاور ولبست فستان أحمر بنص كم قصير شوية والفستان طويل ولبست هيلز لونها أحمر وحطيت ميكب بس مش خفيف أوي وعملت شعري ويڤي لقيت الباب بيخبط فتوقعت أنه چون روحت فتحت وفعلاً كان هو كان لابس قميص أسود كان مبين عضلاته وبنطلون أسود وكان شكله سكر فضل باصصلي كتير لدرجة أنه سرح هزيته من كتفه _يا أخ بصلي وابتسم_ايه الجمال ده ضحكت بكسوف_شكلي حلو رد وعيونه كانت بتلمع_جدا نزلنا وركبنا عربيته ولقيته طلع ورد من الكرسي اللي ورا لونه أحمر وعطهولي _أتفضلي أبتسمت وحقيقي فرحت_شكرا جداً أبتسم وشغل العربية وشغل أغنية "الحب يبان في عيوني" كان عمال يدندنها وكل شويه يبصلي ويبتسم وأنا حقيقي كنت فرحانه جداً مش عارفه ليه بس كنت مبسوطه وكنت حاسه بشعور تجاه چون أول مرة أحسه _وصلنا كنت لسه هفتح الباب بس سبقني هو نزل بسرعه وفتحلي أبتسمت علي الحركة بتاعته ونزلت دخلنا القاعه وكل الناس كانت مركزة معايا وده خلاني أتوتر _بقولك خلينا نقعد في مكان بعيد عشان متوترش =حاضر تعالي وفعلا روحنا عند تربيزة في زاوية بعيدة _هروح أسلم أنا وأجيلك =تمام متتأخرش راح سلم علي صاحبه ووقف مع صحابه شوية وشوفت حاجه مكنتش عامله حسابي إني أشوفها لقيت خطيبي القديم واقف مع واحده وبيضحكو ويهزرو اتصدمت لما شوفته حاولت علي قدر الأمكان مضعفش بس دموعي خانتني للأسف قومت بسرعه دخلت الحمام قبل م حد يشوفني حاولت أهدي نفسي _خلاص هو اللي خسر أنتِ جميلة وتستاهلي كل خير حاولت أهدي ومسحت دموعي وعدلت الميكب وطلعت لقيت چون أول ما شافني جري عليا بقلق _كنتِ فين حصلك حاجه حد ضايقك =أهدي متخافش دخلت الحمام بس اتنهدت بأرتياح_تمام تعالي نقعد يلا روحنا قعدت أنا وهو راح جابلي حاجه من البوفيه _عامله ايه بصيت لمصدر الصوت لقيت البنت اللي كان واقف معاها خطيبي القديم اتوترت بس حاولت مبينش =الحمدلله بصتلي من فوق لتحت بصه غريبه وبعدين أتكلمت بغرور_مش عارفه كان بيحبك علي ايه أستغربت كلامها_نعم؟! كملت بقرف_خطيبك مش عارفه كان بيحبك علي ايه كان علي طول معاكي في نكد وهم كنتي منكده عليه عيشته كان مرتاح معايا كنت مصدومه من كمية الاتهامات الكذب دي! أنا؟! أنا اللي كنت منكده عليه؟!!!! _واه علي فكرة هو كان مرتبط بيا وأنتم مخطوبين وكان معرفني أنه هيسيبك وهيخطبني بالأذن سابتني في صدمتي ومشيت! يعني ايه! كان خاطب واحده وبيحب واحده تانية!كان بيخوني!!!! فوقت من تفكيري علي حضور چون كان جايبلي أكل قومت_أنا همشي مستنتش رده وطلعت برا بسرعه لو كنت فضلت كنت انهارت في العياط طلعت بسرعه بس لقيت ايد بتمسكني بصيت لقيته چون أتكلم بقلق_في ايه يا مريم مالك حصل ايه مقدرتش أمسك نفسي أكتر من كده وانهارت حكيتله كل اللي حصل _كان بيخوني وهو خاطبني المهزق بصلي بصدمه وصدمته اتحولت لغضب _اللي زي ده ميتزعلش عليه وبعدين أنا هجبلك حقك منه أتكلمت وأنا بعيط_أوعي عشان خاطري بجد أوعي بصلي والغضب بدأ يروح _اهدي طب متخافيش مش هروح تعالي خدني في حضنه فضلت أعيط معرفتش قد ايه فضلت لغاية مهديت خالص _أحسن دلوقتي ؟ هزيت راسي روحنا ركبنا العربية وخدني وراح علي النيل _چون لو سمحت محتاجه أروح =مش هتروحي وأنتِ زعلانه كنت لسه هتكلم منعني من الكلام ونزل وفتحلي العربية مسك ايدي نزلني وراه وروحنا قعدنا _ارتاحي هنا وأنا هروح أجيب حاجه نشربها وهاجي راح وانا فضلت قاعده بفتكر كل اللي حصل في الفرح ودموعي بتنزل بدون صوت فوقت علي ايده وهو بيمسح دموعي وبيديني عصير _ مش عارف أقولك ايه بس الإنسان ده كان قذر والحمدلله أن ملكوش نصيب سوا وربنا كشفه ليكي ده كان شخص مؤذي وميستاهلش الزعل عليه أتكلمت بحزن_انا اللي مزعلني أن وقت من عمري ضاع مع الشخص الغلط مش عارفه ليه عمل كده بصيتله وكملت بدموع_ده أنا كنت بقدمله كل خير ده جزاتي!! مسك ايدي بحنيه_لا يا حبيبتي ده انسان مريض حقك علي عيني يا نور عيني حقك عليا حسيت بإحراج شديت ايدي بسرعه بس هو مسكها جامد بصتله بإستغراب _أنتَ بتعمل ايه أتنهد وأتكلم بحزن_بعمل اللي كان حلم حياتي أعمله زمان رديت بعدم فهم_نعم أتنهد وبعدين قرب مني وبصلي في عيوني _مريم أنا بحبك يتبع...