❴🔢❵☟الــبــــــ❴ 4️⃣ ❵ـــــــارت☟
*رواية احببتها بصمت♡↻≯🍒.♡゙ُ))*
*عشاق الروايات📚♥️↻≯♡゙ُ)) في واتساب:*
*https://whatsapp.com/channel/0029VadlVO6GpLHTs4Ckn50y*
البارت 10
البارت 11
البارت 12
روآيـه/آحببتهآ بصـمـت
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
البارت العاااشر💃😂
في الشركه انه اليوم الحاسم (حاسم ولا مصطفي نيها نيها اضحكو😂😂😒)احم نتكلم جد
عند مكتب المهدي#
دخل الصاوي علي المهدي وهو يقول:هااا ي مهدي طمني حصل اي مشاكل بين العيال
المهدي:لاه كله تمام
الصاوي:ماشي ع خير ان شاء الله ريم تبقي مع ادهم وهو يدربها ووصال ومعتز يدربو بعض
المهدي:طيب بما ان مكتب وصال وادهم جانب بعض خليهم مع بعض وخلي المجانين مع بعض
الصاوي بابتسامه:عندك حق نخلي المجانين مع بعض هروح انا ع مكتبي بقي
المهدي:ماشي
في مكان تاني في مكتب معتز#
ريم:لاه يسطا انا الا اخطف
معتز:ماشي يختي اخطفي
ريم خايفه ليلبسها الشايب وسحبت ورقه وهي مغمضه عنيها
معتز:يا دزمه دي خامس مره البس الشايب
ريم:اووو💃💃💃وكسبتك وكسبتك😂💃💃اووووووووو
معتز:هششش الله يخربيتك ادهم لو عرف اننا بنلعب كوتشينا هنتنفخ انا وانتي
ريم:طايب يلا بقي نفذ الاحكام
معتز:صلي علي النبي كده بس قال انفذ الاحكام قال
ريم:معتز هنفخك هتنفذ يعني هتنفذ🔪🔪🙄
معتز:طلباتك اوامر يباشا ماهو ربنا علي الظالم والمفتري وابن الحرام وابن الجزمه وكل مدرس ثانويه عامه وكل دكتور في الجامعه وكل الا اسمه ريم قولي يارب😁
ريم:يطلعلك ضب 😂😂🤝المهم بعد رغيك ده هاتلي بيتزا وانا اعفيك من الاحكام
معتز:ماديه حقيره
ريم:تربيتك يباشا🤞😌
معتز:تربيه قذره🤦♀️😓
.
.
.
نيجي عند ادهم ووصال#
ادهم:منوره مكتبك والشركه
وصال:ادهم !؟
ادهم:ايوه اناا😊
وصال :ازيك
ادهم:تمام ومبروك لينا
وصال بأستغراب:مبروك ع اي
ادهم:علي الصفقه😍
وصال:اااها الله يبارك فيك
ادهم:طلعتي اذكي مني
وصال:احم ولا اذكي ولا حاجه انا بس فهمتها
ادهم:اممم طايب هتفضلي تشتغلي معانا ولاه ده يوم وخلاص
وصال:لا ان شاء الله هنستمر
ادهم بفرحه:جمييل اوووي
وصال:طايب اخد الورق الا جابته ريم
ادهم:لاه لسه هروح اشوفه تعالي معايا
وصال بأستغراب:وانا اجي لي
ادهم:تعالي بس هعرف اشتغل احسن
وصال:امممم لاه معلش عندي شغل
ادهم:بدون نقاش وسحب وصال من ايديها وصال كانت متفاجأه
وصال:ادهم سيب ايدي وانا همشي وراك
ادهم:ولو وبعدين وانتي صغيره ما كنتيش بتسيبي ايدي
وصال بعصبيه:ادهمم خلاص بقي كنت صغير دلوقتي كبرت وماينفعشي حرام
ادهم لاحظ عصبيه وصال ثم قال:انا اسف ماكنش اصدي ازعلك
وصال سابته وراحت ع مكتبها
ادهم اضايق لانه زعل وصال وازاي هي رافضه كده راح علي مكتبه وكان مضايق اوي لان وصال اضايقت منه
ادهم:وبعدين بقي انا لزام اعتذر وماكنش ينفع امسك ايديها وصال اتغيرت مش زاي زمان
هاااابدأت معركه القلب والعقل #
قلبه:هههه جبان اعترف بحبها بقي
عقله:وصال مش بتحبني هي بطلت تحبني
قلبه:وانت اش عرفك تكونشي مخاوي
عقله:مش مخاوي بس بتتهرب مني
قلبه:يمكن بتتهرب في كل مره علشان خايفه لمشاعرها تبان وتضعف ادامك
عقله:ممكن
قلبه:ده اكيد ي روح اعترف بحبها ليك يلا يلا يلااااا
وكالعاده يفوز القلب الاعمي علي العقل#
ادهم راح علي مكتب وصال وبيخبط
وصال مسحت دموعها بسرعه البرق وقالت بصوت منبوح:ادخل
ادهم:وصال انا ........
.
.
.
استوووووووووب😁😁🤞
فصلان صح 😂🤝ماهو لزام التشويق ده المهم ادهم هيتعرف لوصال انه بيحبها وله لمه يشوف دموعها يغير رايه 🤔🤔🤔تواقعاتكم#
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
البارت الحادي عشر
في الشركه #
عند المجانين (معتز وريم)😂🤞كانو قاعدين بيأكلو بيتزا في الشركه
ريم:معتز اخر حته ليا انا
معتز:بعينك دي جميله وانا جعان اكيد انا الا هاكلها😋😋
ريم:وربنا هنفخك لو مديت ايدك
معتز:انا خلصت وفاضل اخر حته وخدها من العلبه
ريم بزعل:انت اخد البيتزا بتاعتي زحلت منك
معتز بضحك:ههه زحلتي مني وربنا طفله خلاص انتي حته وانا حته
ريم:لاه انا عايزاها كلها ماليش دعوه😓
معتز:الطمع مش حلو علي فكره
ريم:انا مش طماعه بس المفروض البيتزا كلها تكون ليا مقابل اني اعفيك من الاحكام
معتز:خلاص متزعليش تعالي خديها اهي ورفع ايده لفوق
ملاحظه ريم اقصر من معتز حاجات بسيطه
ريم راحت تخدها بتشب ومش طايله فقالت:معتز نزلها بقي انا جعانه
معتز:امممم طايب نفذي الطلب وانا ادهالك
ريم:ارغي
معتز:تعملي زاي ما كنا صغيرين وتبوسيني من خدي 😁
ريم:بتحلم قال ابوسك علشان بيتزا عبيط انت
معتز:بلاش غلط
ريم:اغلط براحتي مش بنخاف اباشا
معتز وهو يتقرب منها:متأكده 😉
ريم بتوتر:ميزو اهدي بس
معتز بضحك:دلوقتي بقيت ميزو ماشي خدي ياستي البيتزا اهي انا هروح اشوف بابا
ريم :تسلم اكبير راحت تاخدها راح معتز مسك ايديها وفضل باصص في عنيها كتيير كانه يخبرها بحبه الصامت لعلها تشعر به ولكن قاطع هذه اللحظه قول ريم:اي يسطا مش هتديني اطفح
معتز بعصبيه:انتي فصيله وربنا خدي غوري🤦♀️😂😂
ريم بضحك بعد خروج معتز:ولسه هنجننك
نيجي علي عمو ادهم😂🤦♀️والست وصال الا غلبوني معاهم 😂🤦♀️
وصال كانت قاعده تبكي في مكتبها قاطع صوت انينها دقه الباب مسحت دموعها بسرعه البرق وقالت بصوت منبوح:ادخل
ادهم:وصال انا ....انا اسف
وصال:خلاص ي أدهم حصل خير
ادهم بأستغراب:وصال اده انتي كنتي بتعيطي 😲
وصال بكذب:لا عادي ده حاجه دخلت في عيني 🙂
ادهم:وصال انا عايز اقولك حاجه
وصال:وهي بتبص في الاوراق الا علي المكتب قول 🙄
ادهم تنفس صعيدآ ثم قال:وصال انا عايز اتجوزك😶
صدمه 😳سكوت تام🤐مشاعر متلخبطه😕 لا تعلم هل ما سمعته صحيح ام تكذب اذنها😥
قاطع هذا الصمت صوت ادهم قائلا:وصااااال فيييينك روحتي فين
وصال بتوهان:هااا معاك اهو
ادهم:شكلك تايهه بس المهم تتجوزيني
وصال:ادهم روح علي شغلك انا مش فاضيه لهزارك انت ولا معتز
ادهم:بس انا مش بهزر والجواز مافهوش هزار
وصال:اتكل علي الله ي ادهم وكانت تعبث في ورق حولها
ادهم اتعصب وراح ناحيتها بعصبيه ومسك ايديها وهو يقول:اسمعي بقي انا صبرت عليكي كتيير اوي انا خلاص تعبت انتي اي مش بتحسي مش بتفكري غير في نفسك
وصال بدموع:ادهم ايدي بتوجعني
ادهم:طيب وبالنسبه لقلبي الا بيوجعني انا اي طيب محستيش بيا خالص لي كده ي وصال انطقي اوعي تكوني حبيتي حد غيري
وصال:خلصت كلامك كفايه سوء ظن بقي انت اي انت الا مش بتحس انت قلبك قاسي
(وانت قلبك قاسي اوي اوي انت مش بتحس كده وكده😂😂🤦♀️احمم نتكلم جد بقي)
وصال:من امتا وانا بحبك وانت مش حاسس انا كنت هاخد الجامعه بتاعتي هنا مع ريم ومعتز بس لمه انت كسرت قلبي قولت لزام ابعد واخد الجامعه من بره كل يوم وانا بتعذب وبنام عيطه والاستاذ طبعآ ولا هامه حتي ماكلفش خاطره ورن يطمن طول الاربع سنين جاي دلوقتي تقولي بحبك ولا هو علشان كلمه بحبك بقت تتقال اكتر من ازيك بيقي خلاص كله هيسوق فيها ي أخي ارحمو من في الارض يرحمكم من في السماء وانت معندكشي رحمه اصلا يوم ما كسرت قلبي وانا مش بحبك مش بحبك
(من قلبك افوزي.. تراني افصلكم 😂😂🤦♀️)
ادهم :وصال انا اسف لكل ده بس والله العظيم انا بحبك
وصال بدموع:امشي ي ادهم مش هينفع الكلام دلوقتي
ادهم:طيب متعيطيش مش عايز اشوف دموعك😓
وصال:امشي ي ادهم بقي
ادهم:حاضر
وخرج ادهم بره وترك وصال وسط دموعها
لا تقطف ورده ثم تلعن فيها لانها ذبلت منك...🥀...لو انك اهتميت بيها لكانت متألقه🌹...ولكنك لم تلقي عليها اي اهتمام القيت عليها الاهمال فذبلت ..🥀...اذا لماذا تريدها ان تزدهر بعد كل ذلك 💔...كذالك الحب اما ان ترويه بالاهتمام حتي يزدهر🌹ام ان تلقيه بالاهمال فيموت🥀
نقول استوووب😁😁
معلش نكمل بكره💙
فكرو اي الا هيحصل لمه وصال هتروح 🤔🤔
ومعتز وريم هتفضل صداقتهم ببعض وهما مجانين كده ولو هتحصل حاجه تخليهم هيبعدو عن بعض
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
البارت الثاني عشر
نبدأ روايتنا 😍💙
بعد يوم دام من الصراعات بين القلب والعقل بين ماضي وحاضر قررت ان تقف هذا الصراعات بخلودها الي النوم نعم انها وصال المهدي
عند ادهم كان واقف في البلكونه وبيشرب قهوه وبيفكر في وصال واضايق جدآ لمه شاف دموعها وقاعد يفكر ازاي مادام وصال كانت بتحبه ازاي رافضه حبه دلوقتي معقول يكون حد تاني في حياتها لااااا اكيد مافيش اوووووف ...وتبدأ معركه االقلب والعقل من جديد
قلبه:هتفضل غبي لحد امتا
عقله:ماعرض عليها الجواز وهي رافضت
قلبه:مش بقولك غبي وصال تفكيرها مش كده
عقله:اومال تفكيرها ازاي يعني افهم
قلبه:لزام تحس مش كل حاجه لزام تتفهم في حاجات بتتحس وبس
عقله:اضحك طيب دي قالتلي انها مش بتحبني
قلبه:غبي بنات حواء لمه بتحب بجد صعب انها تكره
عقله:طيب اعمل اي دلوقتي انا تعبت من التفكير
قلبه:هقولك علي حاجه مش انت بتحبها
عقله:وصال انا وصلت لمرحله العشق ليها مش بحبها وبس
قلبه:طيب كويس جدآ روح اطلبها من عمك بكره
عقله بتفكير:فكره برضو انا شاء الله
قاطع هذا الصراع بين القلب والعقل صوت معتز قائلا:أخي ابو عضلات سداسيه عايزك
ادهم بعصبيه:مش قولت تبطل اللفظ ده ي غبي
معتز بيبص وراه ثم قال:انت بتكلمني انا 🙄
ادهم:وربنا غبي هو في حد غيرنا
معتز:انا بقول كده برضو🤦♀️😂المهم عايزك
ادهم:انجز عايز اتخمد
معتز:طيب اتخمد ي حبيبي كاكخمده تخمتك يارب
ادهم بعصبيه :خد هنا يلا انت بتشتمني
معتز بأستهبال:مين ده الا شتمك وانا انفخه وربنا لو اصدك علي الا لسه شاتمك ده واحد اسمه معتز بس لو شوفته هنفخه
ادهم:انت مجنون يلا
معتز:بعد ازنك يأأبو عضلات سداسيه ماتشتمشي😎
ادهم:غور ي معتز بدل ما نزعل من بعض
معتز راح نحيه الباب ثم قال:لو مش عجبك طلقني 😪😂 وراح طالع ع اوضه جري
ادهم :وربنا اتجنن ده مش شكل واحد متخرج من الجامعه ابدآ🤦♀️
انتهي اليوم بسلام بعضهم من خلد الي النوم لشده ألمه وبعضهم خلد الي النوم وهو لا يبالي لشئ
___________
وربنا الا مش هتعلق هنفخها 😂💔انا جبت منفاخ جديد😂🤦♀️
في صباح يوم جديد علي جميع ابطالنا 😍😍
في بيت المهدي#
المهدي:صباح الخير ي سهير
سهير:صباح النور 😍
المهدي:اومال فين البنات
سهير:لسه ريم نايمه ووصال بتلبس
المهدي:عرفتي ان وصال من اول يوم ليها دخلت ارباح كتيير علي الشركه
سهير بفرحه:ربنا يهدي يارب وتفك شويه لانها اتغيرت اوي من ساعت ما سافرت
المهدي:هترجع تضحك وتهزر زاي الاول بأذن الله
خرجت وصال من غرفتها قائله:صباح الخير
المهدي:صباحك كله سعاده ي حببتي
وصال:الله يخليك ي بابا
سهير:هصحي الزفته ريم
المهدي:خليها نايمه شويه تيجي علي الساعه ١٢ مع معتز
وصال:ريم ومعتز مع بعض 🤦♀️🤦♀️
المهدي بضحك:علشان هما مجانين 😂🤝
سهير:ربنا يهديهم
وصال بعد ما خلصت فطار:هااا يلا ي بابا
المهدي:يلا ي حببتي
عند بيت الصاوي#
الصاوي:صباح الخير ي ادهم
ادهم :صباح النور يابابا
الصاوي:اومال فين الزفت
ادهم:هيجي ع الساعه ١٢ مع ريم
الصاوي:طيب يلا عمك سبق علي الشركه
ادهم:بابا انا عايزك في موضوع
الصاوي:تعالي طيب ونتكلم علي الطريق
ادهم: ماشي
في العربيه#
الصاوي:ها قول ي ادهم خير
ادهم:بابا انا قررت اكمل نص ديني
الصاوي بتفاجأ:ادهم هو انا سمعت صح
ادهم:ايوه ي بابا قررت اني اتجوز 😊
الصاوي:ومين سعيده الحظ دي الا خلتك تتجوز
ادهم:ده انا الا سعيد الحظ
الصاوي:للدرجاتي مين هيا
ادهم اخذ نفس عميق ثم قال:بابا انا عايز اتجوز وصال
الصاوي :وصال مين
ادهم:لاه يابابا ركز معايا هي وصال واحده في العيله
الصاوي بتفاجا:وصال بنت عمك 😳
ادهم:ايوه يابابا هي
الصاوي بفرحه:يازين ما اخترت يابني وصال انسانه عاقله
ادهم:ماشي ي كبيير انا هقول لعمي انهارده
الصاوي:اي السرعه دي
ادهم:ولا سرعه ولا حاجه يابابا عادي
الصاوي:ماشي ي أبني ربنا يسعدك
ادهم:يارب
.
.
.
في الشركه 😍😍
عند مهدي الباب بيخبط
المهدي:ادخل
الصاوي:صباح الخير
المهدي بأبتسامه:صباحك كله رزق
الصاوي:حبيبي عامل اي
المهدي:الحمدلله بخير
الصاوي:يدوم يارب😊
المهدي :انا وانت المهم طمني مايكل تبع الصفقه الجديده قال حاجه
الصاوي:لاه وبيشكر جدآ في اداء وصال
المهدي:طيب الحمدلله
الصاوي:طيب هروح انا علي مكتبي بقي
المهدي :ماشي ي كبيير
في مكتب وصال 😍
كانت قاعده بدور علي ملف الصفقه الا هتشتغل عليه ومش لقيه
الباب كان بيخبط
وصال:ادخل
ادهم بابتسامه:صباحو كله فرحه
وصال بابتسامه:صباح النور😊
ادهم:بتعملي اي
وصال:بدور علي الملف الا هشتغل فيه ومش لقيه
ادهم:اممم ممكن يكون فوق في الرف التالت
وصال:ممكن اما اشوف كده وكان قاعده تشب لان الرف كان بعيد اوي
ادهم ضحك عليها فجه من وراها وجاب الملف وعطهولها وهو يقول:خدي اهو
وصال بأحراج"احم شكرآ
ادهم:العفو ي قصيره
وصاال بغضب:انا مش قصيره 😠
ادهم بضحك:واحلي قصيره دي ولا اي😉😉
وصال:ادهم بره يلا عايزه اشتغل
ادهم:ماشي ااتهربي
وصال بضحك وبعد خروج ادهم مجنون وربنا🤦♀️😂😂
عند بيت المهدي#
سهير قاعده بتصحي في ريم ولكن لا حياه لمن تنادي 🤦♀️
معتز صحي وراح علشان يجيب ريم دخل عندهم
سهير:ازيك ي معتز
معتز:الحمدلله ي خالتو اومال فين ريمو
سهير:قاعده اصحي فيها وهي مش بتصحي
معتز :طايب هاتي كوبايه مايه وانا اصحيها
سهير بضحك بعد ما فهمت قصده:هتنفخك لو عملت كده
معتز:هاتي بس
وبالفعل معتز مسك الكوبايه ودخل علي ريم قاعد يقولها قومي ولكن لا حياه لمن تنادي راح قال انا كنت عارف وراح كب كوبايه المايه كلها عليها
ريم بخضه قامت وهي تسب وتلعن انت حيوان في حد يصحي حد كده
معتز:مش انا عملت كده يبقي في 😎
ريم:انت بتهزر ي زفت 😠
معتز:ومهزرشي لي مش بني ادام انا
ريم:غور ي معتز بره يلا
معتز:طيب يلا علشان نروح الشركه
ريم:ماشي اطلع بره
معتز:اطلع بره لي
ريم:غبي اطلع بره علشان البس 🤦♀️
معتز:عادي طيب
ريم بعصبيه:ياززززززفت
معتز بضحك:خلاص طالع والله 😂😂🤦♀️
عوده مره اخري لي الشركه#
كان كل من في الشركه يباشر عمله بجديه
كان المهدي قاعد في مكتبه قاطع تركيزه صوت الباب الذي كان يدق
المهدي:ادخل
ادهم:ي عمي فاضي ه دقائق
المهدي:تعال ي ادهم
ادهم:عمي انا عايز اتكلم معاك
المهدي:قول اتكلم
ادهم :عمي انا طالب ايد وصال منك
المهدي:..........
استوووووب😁😁
بارت طويل اهو 🤞😊
يلا بقي فكرو اي رد فعل المهدي هيوافق ولا 🤔🤔🤔