أحببت طالبتي - الفصل الثاني - بقلم Salssabil | روايتك

اسم الرواية: أحببت طالبتي
المؤلف / الكاتب: Salssabil
حالة الرواية: مستمرة
الفصل الحالي: الفصل الثاني

الفصل الثاني

*ࢪوايـه أحـبـبـت طـالـبـتـي🩵☃️* ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​ط*البارت6* *البارت7* *البارت8* *البارت9* *البارت10* الحلقة السادسة تفاعل لطيف💗 وفاء: متاكده يا يارا انك كويسه يارا: اها يحببتي بس يلا نمشي وفاء: يلا يا حبيبه قلبي يارا ووفاء لسه هيمشوا رامي شد يارا من دراعها وقربها ليه وفجاه حد مسك دراع رامي ولفه اتجاهه وضربه بالقلم صمت تام في ارجاء المكان ويارا ووفاء والناس مصدومين من اللي حصل ورامي حاطط ايده علي خده مكان القلم والشخص اللي ضربه بالقلم دا كان يزن يزن بيبص علي رامي بعيون كلها تحدي ورامي مصدوم من اللي حصل وباصص ل يزن بعيون مليانه غضب رامي: انت اي اللي عملته دا انت اتجنن. ت ولا اي انت مش عارف انا ابن مين يزن بلامبالاه: اظن اني قولتلك قبل كدا اني مبفرقش بين حد ومبيفرقش معايا الاسامي ولا نسيت يا رامي الطحاوي وقالها بتريقه رامي: انا هعرفك انا ابن مين وهندمك علي اليوم اللي اتعرضتلي يزن: هنشوف مين اللي هيكسب في الاخر ومشوفكش ببتعرض ل يارا تاني يا رامي ماشي يارا كانت بتعيط وحاضنه وفاء ويزن كان مضايق عشانها جدا بس مكلمهاش ولا قالها حاجه عشان فاكر ان هي بتحب رامي وكانت هتتجوزوا رامي: بكره هتندم انت وهي وصدقيني يا يارا هخليكي تتمني المو. ت ومش هطوليه يارا زادت في البكاء ويزن مانع نفسه بالعافيه عشان ميروحلهاش وكان نفسه يحضنها ويقولها ان هو معاها ومحدش يقدر يعملها حاجه طول ما ربنا معاها ثم هو ############ رامي مشي وركب عربيته وساق بسرعه جنونيه رامي: انا يتعمل فيا كدا دا انا رامي الطحاوي انا هوريك يا يزن انت ويارا وهعرفكم مين هو رامي ############# يزن: اتفضلوا يلا اوصلكم عشان محدش يتعرضلكم تاني وفاء: لا يا دكتور ملوش لزوم احنا هناخد تاكسي مش عايزين نتعب حضرتك يزن: لا مفيش تعب ولا اي حاجه انتوا طلاب عندي ودا واجبي اتجاهكم وبص ل يارا وراح ناحية عربيته عشان يدورها ويارا ووفاء يركبوا ويوصلهم وفاء ويارا ركبوا العربيه ويزن ساق ومشي طول الطريق ويارا تبص علي يزن ويزن يبص عليها ومحدش واخد باله غير وفاء يزن وصل وفاء لعند بيتها وفاء: بس هنا يا دكتور يزن شكرا جدا يزن: العفو يا وفاء وفاء: طب اتفضلوا يارا ويزن: شكرا وفاء: باي يا يارا يا حبيبتي يارا: باي يا فوفتي سلام وفاء طلعت علي شقتهم ويزن ساق عشان يوصل يارا و…. يتبع…. الحلقة السابعة وقفنا المره اللي فاتت ان يزن وصل وفاء لعند بيتها وفضل يارا ويزن في العربيه طول الطريق يزن ويارا يبصوا لبعض وكة واحد فينم مش واخد باله ويارا عايزه تتكلم مع يزن بس مش عارفه تقوله اي كمان مش عايزاه يفكر فيها بطريقه وحشه انها بتحب رامي وهي مبتحبوش يزن كان عايز يتكلم معاها برضو عايز يفهم منها ان هي بتحب رامي وكانت هتتجوز ولا لا بس الاتنين فضلوا ساكتين وقطع لحظه الصمت اللي هما فيها دي رنه موبايل يزن يزن بص للفون وابتسم يزن: الو يا حببتي وحشتيني اووي اووي اووي بجد طمنيني عليكي عامله اي يارا سمعت كلام زين وحست ان حد طعنه. ا بحاجه في قلبها وكانت عايزه تعيط يزن: ايوا طبعا يا روح قلبي هجيلك انهارده وهنتعشي مع بعض متقلقيش وحشتيني ووحشني اكلك والله يزن حس ان يارا مش كويسه وتعبانه ودموعها بتنزل غصب عنها ومنهاره يزن: طب مع السلامه يحببتي هكلمك بعدين سلام يزن بص ل يارا وقال يزن: يارا انتي كويسه انتي بتعيطي لي ها انا زعلتك في حاجه طيب اتكلمي يبنتي قلقتيني عليكي يارا مبتردش علي يزن ومستمره في بكاءها يزن: يبنتي في اي بس بتعيطي لي كدا يارا: م مفيش انا عايزه اروح نزلني يزن: انزلك فين يا بنتي انتي مش شايفه الشوارع زحمه ازاي وممكن اي حد يأذيكي يارا: لا محدش هيعملي حاجه انا هدافع عن نفسي وهعرف اروح لوحدي متشكره جدا ليك يزن: يارا متخلنيش اتعصب عليكي هدافعي عن نفسك ازاي اذا كان رامي كان.. يزن حس ان كدا هيزعلها وكلامه هيكون رخم ف عشان كدا مكملش وفضل انه يسكت يارا: سكت لي يا دكتور كمل كان عايز اي علي العموم شكرا جدا علي اللي انت عملته معايا مكنتش عارفه انك هتذلني عشان دافعت عني وكنت بتحميني من رامي وكمان متتعبش نفسك وتكمل ان بيتي اهو في العماره دي يعني محدش هيقدر يعملي حاجه مع السلامه يا دكتور ونزلت ودموعها بتنزل ومش قادره توقفها يزن حاول يوقفها بس هي مدتوش فرصه وسابته وفتحت باب العربيه ومشيت يزن: يارا استتي يا يارا مكنش قصدي والله حاجه بالكلام اللي انا قولته دا يبنتي استني هنتفاهم بس يارا فضلت ماشيه ومردتش عليه ولا حتي وقفت تشوف هو عايز يقولها اي يزن خبط ايده في العربيه وقال يزن: غب. ي غب. ي يا يزن دايما كدا متسرع ومبتفكرش في الكلام اللي بتقوله بتزعل ناس كتير منك يزن: انا هنزل اشوف مالها واي سبب عياطها المفاجيء دا وهعتذر منها نزل يزن من العربيه وطلع العماره اللي يارا ساكنه فيها ويارا طلعت شقتهم وبتفتح الباب الشقه و…. يارا صرخت ويزن طالع علي السلم سمع صراخها وجري عليها يزن: يارا في اي بتصرخي لي يارا……. يتبع…. الحلقة الثامنة يارا صرخت ويزن طالع علي السلم سمع صراخها وجري عليها يزن: يارا في اي بتصرخي كدا لي يارا: يزن الحقني البيت بتاعنا كل حاجه فيه متكسره ومتبهدله وماما وبابا مش جوا يزن: ازاي دا تعالي ندور جوا كويس يارا: يلا بسرعه عشان خاطري يارا ويزن دخلوا الشقه وقعدوا يدوروا علي مامت يارا وباباها بس ملقوش اي حد ولا لقوا اي حاجه تدل انهم حصلهم حاجه غير جواب يارا: يزن بص في جواب اهو يزن جري عليه وجابع عشان يعرف فيه اي يارا: يزن بالله عليك افتحه بسرعه عشان نشوف فيه اي او نلاقي اي حاجه توصلني ب بابا وماما يزن فتح الجواب وبدا يقرا واتصدم من اللي كان موجود فيه يارا: اي يا يزن سكت لي هو الجواب مكتوب فيه اي يزن: للاسف يا يارا ااا… يارا: للاسف اي يا يزن ما تنطق في اي ونتشت منه الجواب عشان تشوف اي اللي حصل يارا بدات تقرا الموجود في الجواب واتصدمت الجواب كان مكتوب فيه: يارا انا قبل كدا اديتك فرص كتير وانتي ضيعتيها من ايدك وقدامك فرصه اخيره يا هتنفذيها يا هتقولي علي اهلك يا رحمن يا رحيم ومش هتشوفيهم تاني ماشي وانتي قبل كدا اللي اعترفتي ليا بنقطه ضعفك نصيحه متقوليش لحد تاني نقطه ضعفك يا بيبي هستني ردك وانك تتجوزيني لاما مش هتشوفي اهلك مره تاني فلاش باك: رامي: يارا انتي اي هي نقطه ضعفك يارا: مش عارفه يا رامي مفتكرش ان في حاجه او ليا نقطه ضعف يعني رامي: ازاي يبنتي اكيد فيه يعني افتكري كدا يارا: امممم مش عارفه بجد لا استني كدا انا عندي نقطه ضعف ودي لو حد ضغط عليا بيها ممكن افضل اني امو. ت ولا تحصل بجد رامي: يااااه للدرجادي واي هي دي بقا يا ست يارا يارا: نقطه ضعفي الوحيده هي اهلي لو حصلهم حاجه بعد الشر عليهم يعني انا ممكن اموت فيها دي رامي: ياااه بتحبيهم اووي كدا يا يارا يارا: اكيد طبعا يا رامي دول كل حياتي اصلا عوده للواقع يزن: يارا يا يارا انتي يبنتي سرحتي في اي كدا يارا: يااااه ازاي انا كنت مغفله كدا ومكنتش شايفه ان الشخص اللي كان بيتعامل معايا هيجي في يوم يأذيني ويهددني يزن: انا عرفت مين اللي بيهددك دا وصدقيني يا يارا هجيبه وارجعلك اهلك بس المهم دلوقتي مينفعش اسيبك هنا لوحدك ممكن يجي هنا ويعملك اي حاجه الحيوا. ن دا والله مانا سايبه وهعرفه ازاي يلعب مع يزن وازاي يفكر او يحاول يأذي اي حاجه يخصني يارا: امال انا هروح فين يا يزن انا مليش مكان غير هنا ومش هعرف اروح عند وفاء عشان ممكن ياذيها يزن: ما هو انتي مش هتقعدي هنا ولا هتروحي عند وفااء انتي…… يتبع…. الحلقة التاسعة يزن: ما هو انتي مش هتقعدي هنا ولا هتروحي عنظ وفاء انتي هتيجي معايا يارا: نعم اجي معاك فين يعني يزن: بيتي يارا: بيتك انت بتقول اي يا يزن اكيد لا يزن: اي يا يارا انتي مش واثقه فيا ولا اي يارا: لا مش كدا بس مينفعش يزن: متخافيش مني يستي انا كمان ممكن اسيب البيت وتقعدي فيه لوحدك وبعدين ثقي فيا انا مستحيل أذيكي يا يارا والله يارا حست انها مرتاحه ومطمنه ومش خايفه فقررت انها تروح مع يزن ومتخافش يارا: طب انا ممكن اجيب هدومي يزن: مش وقته يا يارا يلا بينا عشان نفكر هنجيب طنط وعمو ازاي يارا: عندك حق يلا يزن: يلا ومتقلقيش خير باذن الله واوعدك اني القيهم يارا بدموع: ياريت يا يزن انا مليش غيرهم بعد ربنا يزن راح عند يارا ومسح دموعها وقال يزن: يارا عشان خاطري متعيطيش وانا هربي الكل. ب دا وهعرفه ازاي يعمل كدا يارا: شكرا جدا يا يزن مش عارفه من غيرك كنت عملت اي يزن: شكرا اي بس يبنتي وبعدين انا معملتش حاجه ويلا بقا عشان نمشي يارا: يلا يارا ويزن نزلوا من العماره وركبوا العربيه بتاعت يزن وكان في عيون بتراقبهم يزن ساق العربيه ويارا كانت قاعده سرحانه يزن؛: يارا انتي سرحانه في اي يارا: بفكر يتري ماما وبابا عاملين اي والحيوا. ن.دا عملهم اي دلوقتي يزن: معملهمش اي حاجه انا متاكد يارا: اي اللي مخليك متاكد كدا يزن: بصي يا يارا رامي دا اضعف من انه يعملهم اي حاجه هو بس بيهددك مش اكتر لكن ميقدرش يعملهم حاجه دا انا امحيه من علي وش الدنيا يارا: بجد يا يزن يزن بتسرع: بجد يقلب يزن اا قصدي بجد يا يارا يارا لفت وشها الناحيه التانيه وغصب عنها ابتسمت فجاه فون يزن رن يزن: الو يروح قلبي وحشتيني لا يحببتي معلش مش هقدر اجي انهارده حصل ظرف كدا تتعوض قريب باذن الله يارا كانت قاعده وهتول. ع من الغيره يزن: ماشي يا حبيبه قلبي مع السلامه وانا كمان بحبك اووي سلام وقفل الفون يارا بتسرع: هي مين دي اللي بتحبك حبك برص يزن بتعجب: نعم يارا بخجل: ها ولا اي حاجه يزن غصب عنه ضحك عليها يارا: انت بتضحك علي اي يا دكتور يزن وقالتها بطفولها يزن: اي يا يارا بضحك علي حاجه كدا يارا بدموع: بتضحك عليا صح يزن: لا لا حد برضو يضحك علي بنوته جميله كدا يارا اتكسفت جدا يارا: ها طب انا هنام بقا يزن بابتسامه: ماشي يا يارا واول لما نوصل هصحيكي يارا: ماشي وقالت بتسرع يارا: ومتتكلمش في الفون بقا يزن بضحك: لي بقا يا ست يارا يارا: عشان يعني اه عشان تركز في الطريق يزن: تحت امرك يست يارا في حاجه تانيه يارا بابتسامه: لا شكرا ونامت بعد مرور ربع ساعه يزن لاحظ حاجه غريبه وهي….. يتبع…. الحلقة العاشرة يزن: تحت امرك يست يارا في حاجه تانيه يارا بابتسامه: لا شكرا ونامت بعد مرور ربع ساعه يزن لاحظ حاجه غريبه وهي ان يارا زي الاطفال بريئه وهاديه جدا يزن فضل طول الطريق يبص علي يارا ويبتسم بعد مرور ربع ساعه وصل زين للبيت بتاعه يزن: يارا اصحي وصلنا يحببتي قومي يلا اول لما قال كلمه حببتي دي سرح كدا واتمني ان يقولها الكلمه دي وتكون حببته بجد وكان مبسوط جدا يزن: يارا يلا وصلنا البيت يلا قومي عشان ندخل يارا: يا بابا سيبني انام شويه عشان خاطري وانا شويه وهقوم لوحدي يزن: قومي يقلب بابا يارا ادركت ان يزن هو اللي بيصحيها مش باباها يارا: انا اسفه والله افتكرتك بابا يزن: بتتأسفي لي يا يارا انا فاهم قصدك والله وقريب هجيبلك باباكي يارا بابتسامه: شكرا علي وجودك يا يزن يزن: انا هنا دايما يا يارا يلا ننزل يارا: يلا يارا ويزن نزلوا من العربيه ويارا وقفت قدام البيت لاقت بيت كبير جدا شكله جميل وراقي وفي جنينه كبيره ومعزول شويه يارا: الله البيت دا جميل اووي يزن: عجبك يا يارا بجد يارا: اها والله حلو اووي يزن: طب الحمدلله لسه لما تدخلي جوا هتشوفي الباقي انا واثق انه هيعجبك يارا بابتسامه: اكيد طبعا يارا ويزن دخلوا البيت وقعد يزن يفرجها علي البيت يزن: بصي يا يارا دي اوضتك ودا المفتاح لو عايزه تقفلي الباب علي نفسك من جوا وانا كدا كدا همشي وكمان التلاجه فيها كل حاجه ولو احتاجتي اي حاجه دا رقمي رني عليا ماشي سلام يارا: يزن يزن لف ل يارا وقال يزن: نعم يا يارا يارا: انت مش هتيجي تاني يزن: لا هاجي عشان اطمن عليكي يارا: طب انا خايفه اووووي ممكن متمشيش يزن: طب انتي هتكوني مرتاحه ومش هتخافي مني يارا: لا انا مبخفش منك انا بحس اني مرتاحه ومطمنه وانت موجود يزن ابتسمهلها وقال: خلاص انا مش همشي انا بس كنت عايزك تقعدي مرتاحه ومش خايفه بس انا هقعد معاكي هنا متقلقيش اطمني يارا: ربنا يديمك في حياتي يارب شكرا جدا يا يزن يزن ابتسم وقال: يلا بقا قومي خدي شاور ونامي ومتفكريش في اي حاجه وقبل دا كله كلي اي حاجه يارا: لا انا مش جعانه انا تعبانه وعايزه انام تصبح علي خير يزن: وانتي من اهل الخير ♥ يارا مشيت وراحت الاوضه بتاعتها وقفت عند الباب وسندت عليها وفضلت مبتسمه يارا خدت شاور وطلعت يارا: بس انا مش هعرف انام باللبس بتاعي دا يارا فتحت الدولاب ولقت……. يتبع…. تفاعل لطيف💗