مارينا ويوسف - الفصل الاول - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: مارينا ويوسف
المؤلف / الكاتب: غير مححدد
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل الاول

الفصل الاول

*ـ ࢪواية مارينا يوسف* ↻≯💗⸙•♡»»)) ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ 1 2 3 1 =وبعدين بقا قولت هركن هتنيل اركن _انتي بتزعقي ليه اصلا مش كفايه موقفه ام الشارع انزلي هركنلك انا =متشكرين بعرف اركن لنفسي ماكل واحد يخلي ف عربيتو الاه؟ _انتي عبيطه ياانسه؟مانا ممكن اسحب رخصتك عادي اخلصي انزلي عشان اركنلك =مش نازله افرد حرامي يعني؟ _ده شكل حرامي؟ =حرامي قمور عادي _قمور؟ =احم قصدي وسع وانا هركن "طلعلي بطاقتو ووراني انو ظابط بس مامنتلوش بردو ركبت جمبو ف عربيتي وركنلي ونزل" =شكرا يحضره الظابط _ابقي أتعلمي الركنه عشان متوقفيش الشارع كده تاني بدل محبسك.. =دانت بارد صحيح _نعم؟ =قصدي ماشي ماشي "نزلت من العربيه وطلعت البيت متعصبه رزعت الباب ولقيت شمس ف وشي" ~حيلك حيلك الباب هيتخلع في ايه؟ =راجل تنح وبارد وفاكر نفسو عشان ظابط هيخوفني ~هوا مين ده؟ =واحد تنك كده ركنلي العربيه عشان قال ايه موقفه الشارع ~يعني مكنتيش موقفه الشارع يعني؟ =لا كان واقف بس عادي يعني فدايا "غيرت وخت الاب توب بتاعي ونزلت انا وشمس الكافيه الي ع البحر نخلص شغلنا هناك" ~يبنتي اتهدي بقا بطلي هز ف رجلك =معصبني يشمس معصبني انا حد يكلمني ب تناكه كده؟ ~خلاص بقا خد الشر وراح =ماشي وربنا لو قفشتو ف حته لخبطو ب العربيه ~يبنتي بس بقا هكلك ب القلم دوشتيني =طب اتنيلي اشتغلي معندناش وقت "بدأنا نخلص الشغل فعلا واخر مزهقت قولتلها هقوم اجيب قهوه" =هشرب قهوه وانتي؟ ~هتيلي ايس كوفي بالله =حالا =عايزه واحده قهوه ساده وواحده ايس كوفي "ختهم منو ولفيت عشان امشي لقيتو ف وشي" _حاسبيي =سوري سور.. استغفر الله انت تاني؟ _قدرك بقا نقول ايه =مستفززز _بتقولي حاجه؟ =ابدا وسع كده "بصلي شويه وبعدين وسعلي وقعدت تاني" ~مين القمر ده يبه =ده قمر ياشيخه عيب عليكي ده خنزير ~ده خنزير ده سكر يمهزقه =ده الحيوان بتاع الصبح الي قولتلك عليه ~ح حيوان ايه بس استهدي ب الله =مش فاهمه مين الي سماه ظابط ده ظابط ايقاع اقسم بالله ~بس يوعد اخرسي =معصبني عايزه اقوم اسفخو قلم اتففو لسانو _اسمها سنانو.. =مش فارقه اصلا و..ا احيه!! "شد كرسي وقعد جمبي وهوا بيبرقلي" _حيوان وهنعديها ونقول عيل وغلط تسفخيني قلم ومش هتقدري ف هنعديها إنما ظابط ايقاع دي الي اقسم بالله لحبسك فيها ~استنا بس يحضره الظابط دي دي عبيطه اصلا وماشيه ب علاج وربنا =ششش اسكتي يبت انتي انا مش عبيطه ومش خايفه منك علي فكره يعني _بقا كده؟ =اه والي عندك اعملو _طب ياشاطره قومي معايا ع القسم عشان اوريكي ظابط الايقاع ده بيعمل ايه =وانت فكرني برياله يعني. وهقوم؟ثم هتحبسني ب تهمه ايه يفنان _اولا وقفتي الشارع كله الصبح وانتي رخصتك منتهية وسكتلك ثانياً سب وقصف ظابط عيني عينك =ب بس بس انا سبيتك بس مقزفتكش ب حاجه والله _؟؟؟؟ ~مش بقول لحضرتك دي عبيطه سماح بقا _اعتذري وانا هسامحك =لا و .. ~وعد الحقي مش ده يوسف؟ =اوف بقا اوف هوا يوم اسود _في ايه؟ "لسه هرد لقيت يوسف جه بالمناسبه ده خطيبي السابق القديم الحيوان الي مش سيبني ف حالي" -الله مجبلكوش اتنين لمون بلمره؟بتهببي ايه هنا قومي معايا _اييه حيلك حيلك اهدا ياوحش في ايه؟ -وانت مالك انت انا بكلم خطيبتي قومي معايا بقولك =انت عبيط خطيبتك منين احنا مفركشين بقالنا سنه وأقسم بالله لو مبطلتش لف ورايا يايوسف لعملك محضر -بقولك قومي هنتكلم بره "مسك ايدي وحاول يشدني لبره" =وسع بقولك انت مبتفهمش _لا سبيني انا افهمهولك بقا -بره عنك عشان مزعلكش _يحبيبي مين قلك أن انا الي هزعلك تعاله تعاله "شدو من هدومو لبره واحنا خرجنا وراه" _هيا مش قلتلك ابعد وبتاع وله انت عندك تأخر ذهني؟ -وانت مال اهلك انت؟ _مال اهلي؟دانا اوريك مال اهلي بقا يتابع..2 _مال اهلي؟دانا اوريك مال اهلي بقا =استنا استنا حصل خير سيبو _برقلها وقال..وسعي انتي دلوقتي "ضربو كشاف فاجأه جاب أجل الواد تقريبا وفضل مسكو لحد ماصحبو جه وخدو ف البوكس!!" _الحيوان ده هيتعملو محضر عدم تعرض لو اتعرضلك تاني ترني عليا تمام؟ =هوا تمام وكل حاجه بس انا بعرف اخد حقي لوحدي _لا والله؟ بأمره انو كان بيشدك وانتي مش فالحه غير ف سبني سبني =علي فكره انت تنك ومستفز واقولك حاجه كمان مفيش شكرا ع الي عملتو وسع كده _شدها من اديها...انا تنك اه بس انتي بارده والي اتقال جوه حسابو مخلصش "فضلو باصين لبعض ب تحدي لحد ماشمس جت وصاحب سيف جه" -احم ايه يجدعان النرفزه دي كلها حصل خير ~وعد خلاص يلا عشان نمشي وشكرا يحضره الظابط _ابقي علمي صحبتك الزوق بقا ها =وانت ابقا علم صحبك يبطل تناكه بقا ها يلا يشمس "شديتها ومشينا واول مطلعنا الشقه الي انا وهيا قاعدين فيها لوحدنا لقيتها فتحت ف الضحك" =بتضحكي علي ايه يبارده؟ -انا الي بارده يمتخلفه الواد عمال يلطف معاكي وسكتلك لما هزقتي ووقف معاكي لما الحيوان ده جه وانتي بااااااردههههه الطمممم =اسكتي ونبي كلهم صنف زباله اصلا وتلاقي بيستعرض عضلاتو علينا -حرام عليكي ده جنتل خالص بجد؟! =شششش بلا جنتل بلا جركن يارب مشفهوش تاني *عند سيف وزياد* _بارده ومستفزه وقليله الزوق ايه القرف ده -هيا بارده اه بس والله لذيذه يعني فيكو غتاته من بعض _انا غتت زيها؟ دي سم شوف عملت معاها ايه وهيا مستفزه ازاي -بس شكلها لذيذه بجد والله هيا وصحبتها _اتعدل ف القعده وبصله..متقول كده يعم قوووول ان صحبتها روشتك -حدفو ب الولاعه..بس يابغل يالي مبتفهمش الا هنشوفهم تاني امته؟ _شششش يارب مشوفهاش تاني "اليوم خلص علي كده وصحيت وعد وهيا مكشره" ~في ايه يابومه متفردي وشك =اسكتي ونبي عشان علي اخري بقا انا انام واحلم ب الحيوان ده ~احيه بتهزري؟ =هتشل ياشمس هتشلللل..استني بيرنو عليا من الشركه "ردت عليهم واستغربت الي بيتقال" =شمس احنا لازم ننزل القسم ~اي ده ليه؟ =بتوع الضرايب دخلو الشركه ومصممين يقفلو القسم بتاعنا عشان الميزانيه!!! ~اتخضت وقلتها..ايه الهبل ده ازاي يسبوهم يدخلو وازاي محدش أدانا علم أنهم هيجو؟ =حطت اديها علي رأسها وهيا بتهز ف رجلها بعصبيه..مش عارفه ياشمس مش عارفه في حد قاصد يعمل كده احنا لازم ننزل نشوف الدنيا بنفسنا يلا ~طيب اهدي واشربي قهوتك لحد مخلص لبس يلا "هزت دماغها وقامت تعمل القهوه وهيا بتفكر لو المكتب بتاعهم اتقفل الدنيا هتخرب ده اتفتح بعد مرار طافح والمكان الوحيد الي سندها هيا وشمس مين الي فكر يعمل كده بجد!!" ~انا خلصت اه..يخربيتك حاسبي =اتخضيت لما جت علي غفله وكبايه القهوه ادلقت علي ايدي وهيا سخنه..حصل خير حصل خير ~ايدك ايدك تعالي "شدتني تحت الحنفيه غسلت ايدي لقيناها احمرت زياده عن اللزوم" ~تعالي هننزل صيدليه =لالا فكك يلا نلحق القسم بس ~يوعد ايدك هتلتهب ياامي انتي مش ناقصه "شديتها وطنشت ايدي الي مولعه دي ونزلنا ع القسم انا وهيا متوترين ده تعبنا كله اتحط ف المكتب ده مش معقول يتقفل" =لو سمحت جايين عشان مشكله ضرايب ندخل لمين؟ :حضره الظابط سيف ثانيه هدخل اديلو خبر "دخل وخرج" :اتفضلو =صباح الخي..يادي النيله السوده _الاه ده ايه اليوم المقريف ده =خدت نفس قولتله..احنا واقعين ف مشكله والحقيقه مش فاهمه ازاي تبعتو حد تبع الضرايب منغير متدونا علم زي كل مره؟ _عقد حوجبو ب استغراب..ازاي محدش بلغك أنهم نازلين يعني؟ =معرفش!!! _طب اقعدو كده ثانيه لحد مشوف الموضوع اسم المكتب ايه؟ =كركيب.. _افندم؟ =اتندهت بتعب..اسم المكتب كركيب _استغرب وقلها..تمام تشربو ايه لحد مشوف الموضوع عشان شكلنا هنطول؟ =لالا شكرا وله حاجه _شمس تشربو ايه عشان صحبتك هتفرهدني ~ضحكت وقلتله..وعد بتحب القهوه الساده وانا ممكن شاي _قهوه ساده؟ لايقه مع شخصيتك تمام "خرج بره وبعتلنا حد ب القهوه والشاي وفضلنا انا وهيا نتكلم لحد ماصحبو وهوا دخلو تاني" =قومت بسرعه..ها عملت ايه؟ _مزنيتكو واقعه وفي حد مبلغ عنكو اصلا؟ =اتكلمت ب توهان..طب وبعدين يعني كده في احتمال المكتب يتقفل؟ _بصلها ب تركيز ولفت انتباهو اديها الحمره ووشها المخطوف..للاسف هيتقفل لحد متظبطو المزنيه "وعد وشمس بصو لبعض وقامو" =تعبناك يحضره الظابط شكرا.. _ده شغلي..وعموما في حلول اقعدو سوا وفكرو =هزيت دماغي وشمس خرجت وخرج وراها زياد وانا خت شنطتي وكنت خارجه لحد منده عليا.. _وعد استني.. =في حاجه؟ _امسكي الكرت بتاعي لو عطلتي ف حاجه كلميني.. =شكرا بجد.. _هيا احم ايدك مالها؟ =اه دي القهوه ادلقت عليا الصبح _مم..طب احنا ممكن نتقابل النهارده بليل نشوف حل سوا؟ =انت مش طيقني اصلا عايزه تسعدني ليه؟ _ملكيش دعوه يستي الاه؟ =ماشي يحضره الظ.. _سيف اسمي سيف =ماشي ياسيف شكرا بجد _وعد انا معاكي متقلقيش هتتحل!! "استغربت كلامو وحسيت اني مرتاحه وفي حد معايا بس رجعت فكرت تاني ورديت"3 =شمس انا قررت اهرب من البيت -انتي متخلفه بتقولي اي انتي دول لو مسكوكي هتروحي فيها؟!!! =كده او كده هروح فيها مش فارقه كتير المهم هتسعديني؟ -ياروح انا خايفه عليكي!!! =متخفيش..وبعدين انتي يرضيكي اتجوز الشمام ابن عمي ده؟يرضيكي افضل متبهدله وسطيهم وضرب وقله قيمه ومحسسني اني خدامه عندهم!!! -لا ياروح ميرضينيش بس خايفه عليكي!! =متخفيش هيا موته وله اكتر ياستي المهم احكي لامك كل حاجه وخليها تشوفلي حل واروح فين وكلميني بس قبلها ابعتي كلمتنا عشان تتاكدي الفون معايا وله مع المقطيع.. -حاضر خلي بالك من نفسك ومترديش عليهم كتير لحد منتصرف =علي الله يلا باي *مشيت وسبتها وكنت بفكر وسرحانه طول مانا ماشيه لو هربت فعلا ممكن يبقي ليا حياه تانيه!! ممكن انجح وافتح المشروع بتاعي!!ممكن اشوف ناس جديده واتعلم حاجات جديده بدل الذل الي انا فيه؟! فضلت سرحانه لحد موصلت البيت الي بنسبالي جحيم واستنيت لحد بليل وشمس كلمتني* -عايشه؟ =لسه عايشه.. -يبقي روح..المهم امي موافقاكي علي قرارك وعيزاكي تمشي فعلا عشان تنجدي نفسك =كنت متاكده أن طنط هتعمل كده -وعيزاكي تروحي علي اسكندريه ومن هناك لو حد وصلك هتوديكي علي شرم ومش هيوصلولك بس اسكندريه امان =طب اعمل اي اتحرك امته واخد اي وكل ده!! -جهزي هدومك الليله دي ولو عرفتي تتحركي بعد مينامو تعالي علي بيتنا هنديكي كام حاجه وتمشي.. =تمام اوي هقوم احضر شويه حاجات اخدها وهجيلك لما يتخمدو *قفلت معاهم وفتحت دولابي بدأت اخد كام طقم ف شنطتي الضهر وبدأت ابص لكل ركن ف الاوضه بحزن قد اي كنت طفله مدلعه بوجود بابا ومن بعد مااتوفي حياتي انقلبت بسببهم جتلي لحظه ادارك لو قفشوني هعمل ايه!!! بس قولت هيموتوني وهخلص ودعيت وقولت يارب لو قراري غلط سد الطريق ف وشي..* =شمس كلهم نامو ولبست وجهزت هتحرك.. -ركزي عشان خطري وخدي بالك ليكون حد صاحي =علي الله متخفيش لو طلعت من البيت بخير هرن عليكي -ربنا يستر مستنياكي *قفلت وفتحت باب الاوضه بهدوء اطمنت أنهم نايمين وكان المفتاح ف الباب الحمدلله فتحت براحه وبصيت ع البيت بحزن لآخر مره وقفلت بهدوء نزلت السلم جري وفضلت اجري ف الشارع وانا مش مصدقه اني بره جريت لحد موصلت لبيت شمس الي كان بعدينا ب اربع شوارع بظبط طلعت* -ياحبيبتي وشك اصفر ادخلي ادخلي *دخلت وشربت مياه وطنط حضنتني وادتني فلوس تكفيني لمده كويسه ونبهتني اخد بالي من الي حوليا وادتني مفتاح لشقه ليهم هناك!!!! كنت بعيط من اهتمامهم بيا واني هفتقدهم بجد بعد عياط واحضان مشيت ونزلت ع الموقف زي مطنط قلتلي وركبت اتوبيس لسكندريه.. *بعد اربع ساعات وصلت كانت الساعه 6 الصبح الموبايل لسه مرنش لغيت الموقع بتاعي عشان ميلقونيش واشتريت خط جديد اول منزلت كلمت شمس وطنط طمنتهم وخدت تاكسي بعنوان الشقه ووصلت كانت العماره ع البحر دخلت وطلعت الدور التالت وقبل مفتح سمعت صوت خضني" _انتي مين؟؟ =بسم الله ف فزعتني يااخ!! _اخ؟انتي مين بقولك ومعاكي المفتاح ازاي دي شقه طنط حنان =ما اصل انا بنت اختها وجايه هقعد هنا _بنت اختها ؟ =ا اه انت مين ؟ _زين المقدم زين =مقدم؟ظابط يعني _عليكي نور اه وبعدين انتي اا.. "ملحقش يكمل لقيت تلفوني بيرن وطلعت شمس رديت بسرعه -روح اهلك عرفوا وقلبين عليكي القاهره =ينهار اسود يشمس هما لحقو طب جولك البيت طنط قلتلهم اي و.. -اهدي خالص دلوقتي وركزي هما جم فعلا وانا مسحت الشات واتاكدو اننا اخر مره اتكلمنا كان من يومين وأننا منعرفش بس مستحلفينلك لو حصل جديد هنقولك اقفلي الباب كويس ومتفتحيش ل اي مخلوق انتي فاهمه؟!! =ح حاضر حاضر هتابع معاكي بردو سلام دلوقتي *قفلت ونسيت اني بتكلم وهوا ورايا* _هما مين الي قلبين عليكي الدنيا ؟ =ها؟؟؟؟ _تلفونك كان عالي انتي مين وجايه هنا ليه؟؟؟؟؟ يتابع..