الفصل الثاني
*روآيـهہ آحببت خدآمـهہ*♥💍
٥/٦/٧/٨
♡روايه احببت خادمه♡.....
البارت الخامس
للكاتبة/ چيداء محمد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جاسر قطع الصمت: اى اللى منزلك فى الوقت ده لوحدك
البنت بعياط: ماما تعبانه اويي وكان لازم انزل اجبلها دواء
جاسر: طب ابوكي او اخوكى فين
البنت: بابا متوفى ومعنديش اخوات
جاسر: اسف البقاء لله
البنت: عادي ولا يهمك
جاسر: انا جاسر المنياوى وظابط فى المخابرات زى ما عرفتى
البنت: انا اسمى كارما
جاسر: تشرفنا خلاص وصلنا
كارما: شكرا لحضرتك
جاسر: بلاش حضرتك دى قولى جاسر علطول منغير القاب
كارما: حاضر
كارما سابته ونزلت وهو فضل يبص عليها لحد لما اختفت من قدامه
جاسر: هو الحظ لاعب معايا النهارده كده ليه😂 قابلت قمرين احلى من بعض😂
جاسر مشى بالعربية وروح وطلع اوضتو اخد دوش ولبس هدومه ونام على السرير يفكر فى كارما لحد لما نام
وكارما طلعت ادت لامها الدواء وحكتلها كل اللى حصل
(كارما: بنوته جميله، محجبه، عيونها خضراء، عندها25سنه، طولها مناسب لسنها)
تانى يوم الصبح فى ڤيلا الدمنهورى
نور صحيت من النوم لقت عنيها وجعاها من كتر العياط لبست الهدوم اللي هتشتغل بيها وراحت المطبخ لقت صفاء هناك
نور: صباح الخير
صفاء: صباح النور يا قمر اى ده مال عينك
نور: لا عادي وارمه ووجعانى بس
صفاء: طب اعمليلها كمادات يبنتى عشان دى وارمه خالص
نور: طب بعد لما اخلص هعمل اى دلوقتي
صفاء: لا يبنتى مفيش حاجه دلوقتي هما لسه نايمين لما يصحو هتروقى الاوض روحي بقى اعملى كمادات
نور: حاضر
زين صحى واخد دوش ولبس ونزل عشان يفطر
يزن: صفاء انا صحيت فين الفطار
وكان داخل المطبخ ونسى ان نور موجوده اصلا
صفاء: حاضر يبنى هحطو دلوقتي
يزن: ماشي يا صفصف هستناكى ولسه واخد بالو دلوقتي من نور خد بالو من عنيها
يزن: مال عينك
نور: عادي وجعانى و وارمه شويه
يزن: شكلك كنتى بتعيطى طول الليل
نور: لا محصلش
يزن: متكدبيش باين اوييي خلصى الكمادات وتعالى ورايا عشان اديكى مرهم
نور: لا خلاص كفايه الكمادات
يزن: كفايه عناد بقى ويلا تعالى معايا
يزن دخل المكتب بتاعه مشى ونور وراه
نور دخلت المكتب فضلت تتفرج علي كل حاجه فيه ويزن بيدور على مرهم ليها
يزن: اتفضلى ده المرهم حطى منو دلوقتي وبليل قبل لما تنامى كل يوم لحد لما تخفى
نور: حاضر شكرا لحضرتك
يزن: وياريت نبطل عياط كل يوم مفيش حاجه هتتحل بالعياط
نور: حاضر بعد اذن حضرتك
يزن: اتفضلى
نور خرجت وراحت ل صفاء
نور: انا جيت
صفاء: نورتى يبنتى
نور: ده بنورك هعمل اى دلوقتي
صفاء: روحي روقى أوضت يزن
نور: هى فين دى
صفاء: اطلعى الدور اللى فوق امشى يمين الاوضه اللى اخر الطرقه بس اوعى تدخلى الاوضه اللى جنبها
نور: اشمعنا
صفاء: عشان ده المرسم بتاع يزن ومنبه ان محدش يدخلو
نور: امال بيتروق ازاى
صفاء: هو بيروقو كل لما بيخلص رسم
نور: حاضر
نور طلعت ودخلت الاوضه اللى صفاء قالت عليها لقيتها مش متبهدله زى أوض الشباب بالعكس دى نضيفه السرير بس متبهدل مترح النوم قعدت تبص للاوضه بتعجب من منظرها والوانها
(الاوضه كانت كبير وكان فيها اوضه للهدوم وكان فى حمام برضو وكل حاجه كانت كبيره متقولش ان دى اوضه تقول عليها شقه والوان الاوضه كانت اوفويت واسود مع بعض)
عدلت السرير وكنست وخلصت ولفت نظرها بلوره وجواها عروسه راحت تشوفها راحت أتزحلقت من ايديها ووقعت
: انتى بتعملى اى وليه كسرتى البلوره.....
يتبع.... 💋💖
♡روايه احببت خادمه♡......
للكاتبة /چيداء محمد
♡روايه احببت خادمه♡.......
البارت السادس
للكاتبة /چيداء محمد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
: انتى بتعملى اى هنا وليه كسرتى البلوره
نور: والله مكنش قاصدى اقصرها هى وقعت غصب عنى
يزن بزعيق: اى اللى خلاكى تيجي جنبها من الاول اصلا
نور: والله كنت عايزه اشوفها بس
يزن بزعيق اكتر: اطلعى بره
حرفيا كل الڤيلا سمعت زعيقو عشان صوتو كان عالى
نور بخوف: حاضر حاضر
سهير دخلت على الصوت
سهير: فى اى اى اللى حصل
يزن: الهانم كسرت البلوره
سهير: طب اهدي يا حبيبى تلاقى مكنش قصدها
يزن قعد على الارض وقعد يلم فى الازاز
سهير: خلاص هات اللى جواها وانا هوديه لحد يعملها الازاز تانى
سهير خدتها منو ونزلت بيها على المطبخ عشان تغسلها من الازاز لقت نور بتعيط وصفاء قاعده بتهديها
سهير: معلشى يبنتى حقك عليا انا هو بيحب البتاعة دى عشان والده هو اللى جبهاله وهو صغير قبل لما يموت
نور بعياط: والله مكنش قاصدى انا رحت اشوفها عشان شكلها شدنى واول مره اشوف بلوره بالشكل ده
سهير: خلاص يا حبيبتى متعيطيش انا هوديها تتصلح
نور: والله انا آسفه
سهير: متتاسفيش يا حبيبتى ده غصب عنك عادي بتحصل كتير بس بطلى عياط
نور: حاضر
سهير: يلا قومى شوفى هتعملى اى يلا وبلاش كسل
نور: تحت امرك
نور مشيت راحت تروق
سهير: باين عليها انها بنت غلبانه اوييي
صفاء: اه والله وخساره فيها البهدلة فى الشغل
فى ڤيلا المنياوى
جاسر صحى من النوم اخد دوش ولبس افتكر البنت بتاعت بليل قعد يفكر فيها شويه وبعدين نزل لقى اختو قاعده بتفطر
جاسر: صباح الخير
لارا: صباح النور
جاسر: اهلا بالناس اللى عامله مشاكل اى اللى صحاكى بدرى كده مش من عوايدك
لارا: عادي لقيت نفسى صاحيه قولت اروح عند خالتى سهير
جاسر: عايزه تروحي بعد اللى عملتيه هناك مش حرام عليكى اللى عملتيه فى البنت
لارا: لا مش حرام هى تستاهل عشان هى عملت القهوه وحشه عمدا
جاسر: انا مهما اتكلمت هتطلعى نفسك مش غلطانه براحتك بس انا بقولك اهو لو جيتى نحيتها تانى انا اللى هقفلك المره دي
لارا: يعنى انت بتزعقلي عشان الجربوعة دى
جاسر: لمى نفسك هى بشر زيك بالظبط
لارا: لا هى مش زيي وعمرها م هتكون زيي
جاسر: عمرك ما هتتغيرى
خلصى فطار وانا هروح مشوار على ما تخلصى عشان نروح مع بعض هنقضى اليوم هناك
لارا: انت مش هتفطر
جاسر: سديتى نفسى
لارا: طب انت رايح فين
جاسر: وانتى مالك رايح فى ستين داهيه
فى ڤيلا الدمنهورى
نور: هو انا ينفع اعمل مكالمه من تليفون البيت عشان مش معايا تليفون
سهير: اه طبعا منغير ما تستأذنى
نور: شكرا لحضرتك اوييي
نور خدت التليفون ورنت على تليفون بيتهم هى عارفه ان ابوها فى الوقت ده فى الشغل بس خدت حظرها برضو رنت وفضلت ساكته لحد لما جالها الرد
: الوو
: الووو مين معايا
نور بعياط: انا يا ماما
ام نور بعياط: عامله ايي يا روح قلبي طمنينى عليكى
نور: الحمدلله انتى عامله ايي
ام نور: الحمدلله يا حبيبتى تليفون مين ده ولقيتى شغل ولا لسه ومكان تسكنى فيه
نور: براحة عليا فى الاسئلة وانا هجاوبك على كل حاجه
ام نور: حاضر ياحبيبتي
نور: انا دلوقتي بشتغل فى ڤيلا والناس هنا حلوين وبيعاملونى كويس ومفيش حد بيغلط فيا وهما مدينى اوضه اقعد فيها هنا وده التليفون بتاع البيت هكلمك من عليه لحد لما اشترى تليفون
ام نور: طب كويس ياحبيبتي خلى بالك من نفسك
نور: هو بابا عمل اى لما عرف انى مشيت
ام نور: ده قلب الدونيا وسأل عند صحابك كلهم واحده واحده ولحد دلوقتي مش مصدق انك هربتى وحالف لو لقاكى هيموتك اوعى تيجي يا نور
نور: طب انتى يا ماما
ام نور: متخافيش عليا ياحبيبتي هو مش هيعملى حاجه خلى بالك انتى من نفسك
نور: حاضر يا ماما
ام نور: وابقى كلمينى تانى يبنتى متطوليش عليا
نور: كمان كام يوم هرن
ام نور: ماشي اقغلى يلا عشان ابوكى خلاص على وصول
نور: سلام يا ماما
ام نور: سلام ياقلب ماما
نور قفلت الخط وزى عادتها قعدت تعيط لحد لما لقت ان فى حد جاى راحت مسحت دموعها وقامت.......
يتبع..... 💋💖
♡روايه احببت خادمه♡......
للكاتبة /چيداء محمد
♡روايه احببت خادمه♡......
البارت السابع
للكاتبة /چيداء محمد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فى مكان تاني
عند جاسر خرج من الڤيلا وركب العربية ومشى راح عند شارع كارما هو مش عارفه اى اللى وداه هناك بس هو كان عايز يشوفها فضل مستنيها ومشفهاش برضو دور العربية وراحة الڤيلا اخد لارا وطلع على ڤيلا الدمنهورى جاسر رن الجرس ونور راحت فتحتلو نور شافت معاه لارا عرفت ان هو برضو قاربهم عشان هى مشفتهوش امبارح
نور: اتفضلو
جاسر: تمام شكرا
سهير: اهلا بيكو
جاسر: امال فين يزن
سهير: فى اوضه الرسم
جاسر: طب انا هطلعلو
سهير: ماشي يبنى
جاسر طلع ولقى الباب مقفول مش من عوايد يزن يقفل الباب جاسر خبط على الباب
يزن: مين
جاسر: افتح يعم
يزن: حاضر ثوانى وفتح الباب
جاسر: فى اى يعم قافل على نفسك ليه
يزن: عادي متدايق بس شويه
جاسر: فى اى
يزن: نور
جاسر: مالها
يزن: وراها حوار كبير وهربانه من البيت وحكاله كل حاجه سمعها
هو مكنش قصده سمع كان معدى بالصدفة وسمع كل الحوار
جاسر: ايوه كده وراها حاجه
يزن: ايوه ولازم نعرف
جاسر: ايوه بس ازاى هنعرف
يزن: انت حمار يلاااا ولا اى انت مش ظابط مخابرات
جاسر: ايوه صح
يزن: لا بقولك اى ركز معايا كده بالله عليك
جاسر: حاضر خلاص اهو ركزت
يزن: طب يلا ننزل بدل ما الزفته اختك تعمل حاجه تانى
جاسر: يلا ي اخويا
نزلو لقو لارا قاعده مع سهير وبيتكلمو
جاسر: خير بتتكلمو فى اى
سهير: عادي يعني حوار طبيعى
جاسر: طب اى انتو فطرتو انا جعان ومفطرتش
يزن: ايوه فطرنا روح المطبخ وخلى صفاء تحضرلك فطار
جاسر: يا خالة صفاء يا صفصف
صفاء: فى اى يبنى
جاسر: انا جعان بالله عليكي اعمليلى اكل بسرعه
صفاء: حاضر من عيوني
جاسر: تسلم عيونك وشاف نور
حاسر: هاى انا جاسر اخو البنت البارده لارا وصاحب يزن من زمان وانا آسف على اللى اختى عملتو معاكى
نور: تشرفت بحضرتك لا عادي ولا يهمك خلاص الموضوع خلص
جاسر: هو انتي عندك كام سنه واسمك اى
نور: عندى 19سنه واسمى نور محمد وكملت بقيت الاسم
جاسر: ده انتي لسه صغيره اوييي على الشغل والمرمتة دى
نور: اهو اللى حصل بقى
جاسر: خلاص متزعليش اى حاجه بتعدى
صفاء: يلا يبنى عملتلك اكل
جاسر: باى انتى بقى انا جعانننن جاى ي صفصف
نور فى سرها: سبحان الله ده غير اختو خالص كأن البطن اللى جابت ده متجبش البنت لارا دى على رأى المثل صوابع ايدك مش زى بعض
صفاء: روحي يبنتى شفيهم عايزين يشربو حاجه
نور: حاضر
نور خرجت لقيتهم بيتكلمو واول لما لارا شافتها بصتلها بقرف
نور: تشربو حاجه
سهير: عايزة شاى بالنعناع
لارا: وانا قهوه بس خلى صفاء هى اللى تعملها
جاسر وهو بياكل: وانا واحد شاى بلبن من ايدك العسل دى بس بسرعه قبل لما اخلص اكل
يزن بضيق: وانا مش عايز
نور: تمام بعد اذنكو
سهير: اتفضلى
نور فى سرها: وده مش هيشرب ليه ميكونش لسه زعلانه عشان البلوره بتاعتو دى حتة بلوره وممكن يجيب زيها كتير واحلى منها كمان معرفش اى الأڤورة دى يختي
دخلت وقالت لصفاء على طلباتهم وصفاء حضرتو والمرة دى صفاء هى اللى خرجتهم عشان ميحصلش زى المرة اللى فاتت
بليل
جاسر: يلا يا لارا نروح بقى
لارا: ماشي يلا عشان انا على أخرى وعايزة انام
سهير: طب ما تنامو عندنا النهارده
جاسر: لا لا هنروح احنا ننام فى بيتنا
يزن: احسن امشو يلا
جاسر: اهو شوفتى غير مرغوب فينا
يزن بضحك: ايوه يلا امشو من هنا
جاسر بضحك: هنمشى يا خويا ومش هنيجى عندكو تانى يلا يبت يا لارا
لارا: يلا يا خويا
يزن: متنساش تعمل بكره اللى قولتلك عليه
جاسر: مخلاص يعم حاضر
تانى يوم الصبح
جاسر رن على يزن
يزن: الوو
جاسر: الووو
يزن: اى عرفت حاجه
جاسر: ايوه تدفع كام
يزن: متخلص يبارد
جاسر: دى طلعت بنت..........
يتبع....... 💋💖
♡روايه احببت خادمه♡
للكاتبة /چيداء محمد
♡روايه احببت خادمه♡.....
البارت الثامن
للكاتبة/ چيداء محمد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جاسر: دى طلعت بنت محمد اللى كان شغال عندكو فى الشركة من 10سنين وانتو طردتوه واتهمتوه بالسرقة
فلاش باك
محمد: والله يا باشا مسرقتش حاجه هما عيزين يلبسهالى عشان معترفش عليهم على اللى كانو بيعملوه
الموظف: بنعمل اى انت هتلبسلنا الموضوع وخلاص عشان تهرب من السرقة متصدقهوش يا باشا ده انا دراعك اليمين حتى
محمد: انت اللي بتكدب انا عمرى ما كدبت
ابو يزن: صفولو حسابو ومشيه من هنا مش عايز اشوف وشك هنا تانى
محمد: حسبى الله ونعم الوكيل
ده كلو ويزن كان واقف ومش فاهم حاجه
وبعد فترة عرفو ان محمد مظلوم وان الموظف عمل كده عشان عرف ان محمد شافو وهو بيسرق فلوس من الشركة منغير ما حد يعرف وقعدو يدورو على محمد بس هو كان سافر خلاص ومعرفوش حاجه عنو
الرجوع من الفلاش باك
يزن: طب اى اللى رجعو دلوقتي بعد السنين دي كلها
جاسر: معرفش مش يمكن عايز ينتقم
يزن: فيروح يبعت بنتو ويعملو خطة ويخلونى اسمعها وهى بتتكلم عشان تصعب علينا بس ده بعينهم
جاسر: انت هتعمل اى دلوقتي
يزن: هقعد اتفرج عليهم وهما بيخطتو وهبوظ كل مخططاتهم
جاسر: طب ابقى اهدى على البنت ومتنساش انها بنت
يزن: من عيوني
جاسر: والله مش مطمن
يزن: خلاص بطل رغى وقفل بقى
فى ڤيلا الدمنهورى
نور كانت واقفة مع صفاء وهى بتطبخ
صفاء: انتى بتعرفى تطبخى
نور: لا بعمل شوية اكل بس مش كلو
صفاء: خلاص تعالى اعلمك
نور: الله يلا
خلصو تجهيز الفطار وحضرو السفرة
سهير: الله شكل الاكل حلو
يزن: ايوه باين انو حلو
صفاء: طب دوقو وعرفونى رايكو
سهير: الله طعمو حلو خالص
يزن: اى يصفصف ده نفسك اتغير فى الاكل خالص اى الحلاوة دى
صفاء بضحك: لا ده مش انا اللي عملتو دى نور
سهير: شطوره والله ونفسك حلو فى الاكل
نور: شكرا لحضرتك
يزن فضل ياكل بمبالاة
سهير: تقدرو تمشو انتو
مالك يا يزن
يزن: لا يا ماما مفيش حاجه
سهير: انت هتخبى عليا انا عمرك ما هتعرف تخبى عليا
يزن: لا مفيش شوية ضغط فى الشغل بس مش اكتر
سهير: ربنا معاك ياحبيبي
يزن: يارب انا هطلع المرسم
سهير: تمام ياحبيبي هخلى صفاء تعملك قهوه وتطلعهالك
يزن: ماشى
سهير: صفاء اعملى قهوه ل يزن وطلعيها المرسم
صفاء: حاضر
نور روحي انتي شيلى الحاجه من على السفرة على ما اخلص القهوه
نور: حاضر
بعد وقت
سهير: صفاء تعالى سعدينى
صفاء: حاضر خدى يا نور طلعى القهوه ل يزن
نور: انا
صفاء: يبنتى هو فى غيرك هنا اسمو نور
نور: لا
صفاء: خلاص يبقى خدى طلعيها يلا قبل لما تبرد
نور بتخبط على الباب محدش بيرد خبطت تانى محدش رد فتحت ودخلت
يزن وهو مديها ضهره: اى ي صفصف اول مرة تخبطى
نور: اتفضل القهوه بتاعت حضرتك
يزن بيلف: انتى مين اذنلك تدخلى
نور: ما حضرتك مكنتش راضى تفتح
يزن: فتقومى تدخلى وبعدين انا قولت ل صفاء هى اللى تعملها وتطلعها
نور: صفاء بتساعد سهير هانم وهى قالتلى اطلعها عشان متبردش
يزن: طب سيبى القهوه واطلعى بره دلوقتي.......
يتبع..... 💋💖
♡احببت خادمه♡
للكاتبة /چيداء محمد