الفصل الخامس
وبعدما انتهت هبه من تحضير صينيه البطاطس اخذت منها وذهبت الى الشقه التي بجانبها وهي شقة حنان ووالدتها رحاب
وجلست معهم هبه قليلا وبعدما انتهت من السهرة معهم ذهبت إلى بيتها
وفي غرفتها امسكت هاتفها وفتحت الوتساب وفتحت شات مع احمد وكتبت
(مساء الخير يا حليوه يامجنني)
كان احمد في بيتة مع والديه وبعدما انتهي من السهرة معهم ذهب إلى غرفته وكان يستعد لنوم عندما سمع صوت الهاتف
اخذ الهاتف وإستغرب كثيراََ من الرسالة من سوف يرسل له ذالك الكلام
كتب (مين)
هبة (انا اللي وقعت في غرامك من اول نظرة)
ابتسم احمد (لي بقي هو انا روميو)
هبة (لا انت احمد هو روميو يجي جمبك إي)
احمد (انتي مين)
هبة(انا اللي هخطف قلبك 😎)
احمد (ياسيدي علي اللي واثقة من نفسها)
هبة (طبعآ يامودي دا تأثير نظرة عيونك اللي خطفت قلبي)
احمد (هههههه طب اسمك اي)
هبة (حبيبتك انا اسمي حبيبة احمد)
احمد (تصبحي على خير انا عندي شغل الصبح)
هبة (وانت من اهل الخير يا مودي)
عند حنان
حنان:اي يا امجد انت لسة صاحي لي مش عندك شغل الصبح
امجد :اقعدي يا حنان عايز اتكلم معاكي
حنان :حاضر بس متطولش عندي محضرة بكرة الساعة ٨الصبح وهصحي بدري
امجد :لا مش هاطول عليكي انا بس عايز اسألك علي حاجة
حنان :اتفضل
امجد :هي هبة جارتنا صاحبتك وزميلتك في الجامعه كويسه
حنان باستغراب: ليه بتقول كده هبه طيبه وكويسه جدا ودمها خفيف واخلاقها عاليه
ابتسم لها امجد
حنان: بس انت بتسال ليه على هبه
امجد: بصراحه يا حنان انا معجب ب هبه صاحبتك وكنت عايز اتقدم لها علشان اخطبها تفتكري هي هتوافق ولا هي مش عايزه ترتبط دلوقتي
حنان بصدمه: والله مش عارفه انا ما كنتش اعرف انك معجب بيها انت اول مره تقول الكلام ده
وهي اكيد ما عندهاش فكره عن الموضوع وحتى لو اتقدمت لها قبل ما تفكر في اي حاجه لازم تقول لها الاول وتديها فرصه تفكر
وبعدين اسمع ردها وبعدين اتقدم لكن ما تروحش كده على طول تتقدم لها تصدمها كده
امجد :عندك حق يا حنان لازم افتح معاها الموضوع هي الاول واخد رايها قبل ما تقدم