الفصل الثالث والأخير
*_راوية سم الدجال💀 ៸࣪៸ _*
✰*
الاخيره.
#سم_الدجال
#الجزءالثالث_والاخير
دخلت البيت لقيت ميار واقعه علي الارض وبتحاول تبعد حاجة عن رقبتها وكأنها بتتخنق جريت عليها بحاول افوقها.... كانت ايديها متشنجه ومليانه عروق سوده..... وبيطلع منها صوت صراخ بس ده لا يمكن يكون صراخ مراتي.... بدأت ازعق واقول اعوذ بالله من الشيطان الرجيم... اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق.... برقت علي الاخر وخرج من بوقها رغاوي سوده وفقدت الوعي.... حاولت افوقها مبتفوقش نزلت حطيتها في العربيه وطلعت بسرعه علي اقرب مستشفى..... وهناك قلولي انها اتعرضت لهبوط حاد في الدوره الدمويه وكانت هتموت..... هيا هتفضل يومين تحت الرعاية في العنايه المركزه... سبت اهلها في المستشفى ونزلت تعبان حاسس اني لوحدي حاسس اني عايز اقرب من ربنا..... ركبت عربيتي ورحت جامع في منطقه الحسين... دخلت الجامع صليت ودعيت وانا ببكي وقولت يارب ساعدني يارب ساعدني انا مغلوب علي امري.... انا عارف اني بعيد عنك عارف اني عاصي لكن دايما بلجئلك ومش بتردني.. المره دي انا جايلك وانا تايه وتعبان وعارف انك مش هتردني يارب انت ارحم الراحمين.... ارحمني يارب........ شيخ الجامع لاحظ اني ببكي فجالي وقلي سلم امرك لله يبني مالك بس.... قولتله تعبت يا مولانا... قلي طيب تعالي احكيلي وقولي مالك..... قومت مع الشيخ وقعدنا شويه كده في اخر الجامع وبدأت احكيله... كان بيسمعني بتركيز شديد وشويه كان يهز دماغه وشويه احسه قلقان... لحد ما وصلت للجزئيه بتاعت مراتي لقيت الشيخ ابتسم وقلي اسمع يبني الكلام ده كويس انت بتتعمل مع جن خبيث بيتعامل علي انه يخليك تشك في اقرب الناس ليك ويبعدك عن الحقيقه واخرتها هتتجنن.... شياطين الجن مقدور عليهم رغم خبثهم... الي مش مقدور عليهم شياطين الانس ودول كتير يبني.... قولتله انا مش عارف اعمل ايه يا مولانا ومش عارف مين الي بيعمل فيا كده وانا اذيته في اي.... الشيخ رد عليا وقلي هو اكيد ليه اسبابه وممكن يكون حاقد او كاره.... قولتله يعني ايه يا شيخ انا مراتي مظلومه.... قلي ممكن طبعا اول ما مراتك تخرج من المستشفى انا هاجي وازوركم وان شاء الله الموضوع محلول... شكرته وقومت مشيت قد اي القعدة في بيت ربنا مريحه للنفس... رجعت المستشفى قلولي مراتك فاقت بس هيا مش فاكره حاجه..... دخلتلها وقعدت معاها.. قلتلي هو حصل ايه انا مش فاكره حاجه قولتلها انا رجعت كان مغمي عليكي ونقلتك المستشفى.... بصراحه مش قادر اقولها اني شاكك فيها هستني لما نرجع البيت...... بعد 3 ايام خرجت من المستشفى ورجعنا البيت....... اتصلت بالشيخ وقولتله اننا رجعنا البيت وياريت يشرفنا.... بعد ساعه الشيخ كان عندنا اول ما دخل من باب الشقه قال لا اله الا الله انتوا هنا.. قلتله هما مين قلي بيتك مش مريح بيتك ساكنه الجن... قولتله طيب وبعدين.. قلي فين مراتك كانت خارجه من الاوضه وقلتلي مين ده يا سليم.... رد الشيخ وقالها انا عمك حامد شيخ جامع الحسين.... رديت قلتله اهلا وسهلا اتفضل هعملك شاي... قالها لا اعمليلي قهوه..... مراتي ابتسمت كده بتوتر ودخلت المطبخ... قولتله انت عايز توصل لأيه يا عم الشيخ قلي استني.... خرجت مراتي بفنجان قهوه قالها ساده ولا مظبوط قلتله مظبوط قالها نسيت اقولك اني بشربها ساده..... قلتله خلاص هعملك غيرها..... رديت عليها وقولتلها اشربيها انتي لقيتها اتوترت وقلتلي مليش نفس.... الشيخ قام من مكانه وقالها من امتي.... ردت عليه وقالتله من امتي اي..... قاله انت معاها من امتي..... مراتي بصتلي وقلتلي ماله الراجل ده... وهتسبنا الرشيخ مسكها من ايدها وقال على فين.... مراتي حاولت تذوقه حط ايده علي دماغها وقال.... بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم
بسم الله الرحمن الرحيم
اللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ
صدق الله العظيم
بسم الله الرحمن الرحيم
وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّيَاطِينُ عَلَىٰ مُلْكِ سُلَيْمَانَ ۖ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَٰكِنَّ الشَّيَاطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحر
صدق الله العظيم
اعوذ بالله من كل شر ومن كل سوء.... بسم الله ارقيكي من كل شئ يؤذيكي....... ميار كان بيخرج منها صوت لا يمكن يكون صوت بشر صوت صراخ مخيف.... وبعدها فقدت الوعي... الشيخ كان عرقان جدا وقال الحمدلله يبني الي علي مراتك خرج... مراتك مظلومه كانت تحت تأثير الجن..... قلي بس الجن لسه موجود في بيتك فوق مراتك وخليها تروح بيت اهلها وانت هتاجي معايا مشوار.... قولتله فين قلي هنروح المقابر..
قولتله ليه.. قلي انت مش عايز تخلص من السحر ده يبقي تسمع كلامي... قولتله حاضر حاضر..... فوقت مراتي وقولتلها تروح بيت اهلها ونزلت مع الشيخ ورحنا المقابر.... وصلنا عند تربه ابويا والشيخ نزل بأيده وحفر حفر لحد ما طلع عضمه... ايوه عضمه كبيره وعريضه ومكتوب عليها طلاسم كتير..... الشيخ فضل يستغفر كتير ولفها في قماشه وقلي الي عملك العمل كان عايز يموتك بالبطئ السحر الي معمول قوي وعتيق عموما... ارجع لمراتك وحياتك وانا هتصرف في العمل ده
.......
مرت سنه كامله وحياتي رجعت كويسه الحمدلله ورجعت شغلي ومراتي خلفت عمر ايوه سميته علي اسم اخويا وصديق عمري الي دايما كان جمبي وبيساعدني........ قررنا انا وميار اننا نعمل سبوع لعمر... نزلت من بيتي ورحت ازور صحبي عمر عشان اعزمه... خبطت علي باب الشقه فتحلي واول ما شافني ازيك يا سليم تعالي اتفضل... دخلت وقولتله اي مش هتاجي تشوف عمر الصغير قلي هو السبوع امتي... قولتله بكره وانا جاي اعزمك رغم انك مش محتاج عزومه.... قلي تشرب قهوه معايا... قولتله ياريت لاني مصدع دخل يعمل القهوه وبدأت انا اتفرج على اللوحات بتاعته.. لفت انتباهي لوحه متغطيه بقماش.... قربت منها وكشفتها وكانت الصدمه اللوحه كانت فيها راجل وست وطفل.... الطفل هو عمر والست والدته والراجل هو ابويا... ايوه ابويا... مكنتش مستوعب.. غطيت اللوحه وقربت من المطبخ ولقيت عمر بيفضي ماده غريبه ماده انا عارفها كويس في الفنجان بتاعي السم.. وبيقول اقسمت عليكم يا ملوك الجن الاربعه وبحق القرابين الاربعه وبحق سم السحره تسلطوا عليه خرابا هالكا عذابا...... اتسحبت ورجعت مكاني..... خرج عمر بالقهوه وقال احلي فنجان قهوه يا عم سليم... قولتله متشكر يا صحبي... تليفون عمر رن ودخل البلكونة استغليت ده وبدلت الفنجانين ببعض وخرج عمر وبدأت اجريه في الكلام عشان يشرب الفنجان وفعلا شربه... قومت وكشفت اللوحه وقولتله اي ده يا عمر..... ابتسم ابتسامه مصطنعه وهو بيقول عايز تعرف الحقيقة هقولك.... زمان واحد ضحك علي واحده ست وفهمها انه بيحبها صدقته وحبته لكن هو مطلعش قد الوعد الي وعده ليها لما الست دي رحتله وقلتله انها حامل منه قالها بكل بساطه نزليه... رفضت تنزله وخلفت طفل... الطفل ده يبقي انا..... انا الي عرفت الحكاية وواجهت ابوك بيها انكرها وطردني بره البيت وقلي ابعد عنك هددته اني هقولك... وفي نفس الوقت رحت لدجال اداني سم اسمه سم السحره ده بيموت بالبطئ.... ابوك اضطر يجيلي عشان يترجاني مقولكش عملته بطيبه وعملتله احلي فنجان قهوه فيه سم طبعا لكن بكميه قليله وبعدها رجعت للدجال تاني وعملتلكوا سحر بالخراب عشان ادمر حياتكوا زي ما دمرتوا حياتي..... حتي فنجان القهوه الي انت شربته فيه سم.... ابتسمت وقولتله تعرف ربنا الهمني وعرفت الحقيقه قبل ما اشرب القهوه ومن عند ربنا الهمني في المكالمة الي جتلك وقدرت ابدل الفنجانين ببعض..... قلي يعني اي... قولتله يعني انت الي شربت السم..... كنت شايف الصدمه باينه عليه.... قولتله حتي لو كان ابويا غلط فكل الي اقدر اقولهولك انك مريض ومختل... واهو انتقام ربنا منك بايدك انت سميت نفسك...... في الوقت ده بدأ تظهر عليه اعراض السم فضل يصرخ ويقولي انقذني ابوس ايدك انقذني.... خرجت من الشقه وسبته واخدت معايا اللوحه ومشيت.... علي قد ماالحقيقه كانت صعبه وعلي قد ما انا مصدوم في ان الي عمل كده صاحب عمري... لكن الحمدلله انتقام ربنا منه ورحمته بيا ده المهم
.....
#تمت
.