حب وعشق (الاربعة) - الفصل السابع عشر 17 | روايتك

اسم الرواية: حب وعشق (الاربعة)
المؤلف / الكاتب: غير مححدد
حالة الرواية: مستمرة
الفصل الحالي: الفصل السابع عشر 17

الفصل السابع عشر 17

بقلم حنين صبري وصلنا لحد ما الشباب نزلو ورا محمود عشان يلحقوه كلهم ركبو العربية بتاعت ادم وفضلو مشيين وراه وهو كان سايق بسرعه كبيرة وفجأة اختفا يوسف: انا مش شايفو سيف: ولا انا احمد: هنعمل ايه دلوقتي ادم: هندور عليه هننفصل كل واحد يروح مكان احمد انت روح المطعم ويوسف وسيف روحو الاوتيل وكمان رنو علي مدام ماجدة عشان لو راح البيت تقولنا وانا هكمل الطريق للأخر يمكن ركن في حتة وكمان شوية وهرن علي صحابو وفعلن مشو حسب الخطة الي حطها ادم عند البنات) ليلي بعد مادخلت الاوضة رمت نفسها علي السرير وفضلت تعيط وخواتها دخلو وراها حتة كنزي منه جرت وقعدت جمبيها علي السرير وهيا قامت حضنتها ليلي بعياط مستمر: هوليه بيحصل معايا كده انا عملت ايه عشان يحصل كده منه: اهدي يا حببتي وكل حاجه هتبقي كويسه ليلي ضحكت وهيا بتعيط: كويسة ومن امتا وهو بيحصل معنا حاجه كويسه سلمي قعدت جمبيهم: لا يا حببتي مش انتي اللي تقولي كده يارة: ايوا انتي المتفألة والاجابية الي فينا وعمرك ما فقدتي الامل ليلي: عشان المره دي غير المره دي كلها اشرات بأني مستحيل ابقا لمحمود ولا هو يبقا ليا كنزي: لا متقوليش كده انتو لبعض دي بس تحديات وانتي لازم تخوديها عمرك شفتي قصة حب مفيهاش مصاعب ليلي وهيا بتعيط: انا خلاص تعبت ونامت علي رجل منه وكلهم اتلمو حواليها وسلمي جبتلها الموهدأ عشان تعبت اوي واخدت الموهدأ وهدت شويه بقلم حنين صبري عند ادم اتصل بيهم مكالمة جماعية ادم: عملتو ايه يوسف وسيف: هو مش في الاوتيل احمد: ومش في المطعم واتصلت بعمر وقال انو مش عندو وكمان هو اتصل على بقيت صحابهم وقالو انهم مشفهوش من فترة ادم بنفعال وزعل علي اخوه: وانا دورت في الشارع ومش لقيه يوسف: طيب هنعمل ايه احنا بندور عليه من الساعة 9ودلوقتي بقت 4الفجر سيف: نروح ندور عليه في المستشفيات والقسام احمد: طيب يله بينا الساعة بقت 6والشباب تعبو ورجعو على البيت مدام ماجدة كانت قاعده في الصالون وماسكة التلفون وخايفة على محمود وفي نفس الوقت مدام وفاء طلعت من اوضتها وفاء: انتي منمتيش ولا ايه ماجدة بزعل: انام ازاي والواد مش لقينو وفاء بزغفة: مين ماجدة: محمود يا وفاء وفاء: ابني ماجدة: ايوا لسا فاكره دلوقتي انو ابنك وفاء ابتدت تعيط بهسترية وكنزي بتهديها والبنات طلعو على صوتها سلمي: هو في ايه كنزي: مش لقين محمود ليلي داخت وكانت هتقع بس منه مسكتها: متخفيش هنلقيه دخلو الشباب وكانت حالتهم وحشة اوي مدام وفاء جرت عليهم ومسكت ايد ادم وفاء بعياط: فين اخوك رد عليا ادم من غير ما يبصلها عشان عارف انها السبب: دورنا عليه في كل مكان ماجدة: مقدمتوش بلاغ سيف: الظابط قال لازم يعدي 24ساعه علي اختفأو ليلي: روحتو المطعم والاوتيل ادم: روحنا ليلي: كلمتو صحابو ادم: كلمناهم ودورنا في كل مكان ممكن يجي علي بالك ليلي سكتت شويه ليلي: لا فيه مكان مدورتوش فيه احمد: مكان ايه ليلي: بصو في مكان صغير كده محمود كان بيخودني عليه لما بدايق وهوكان بيروح هناك كل ما يبقا مخنوق بس الكلام ده من اربع سنين احمد قام وقف: مهو ممكن يبقا راح هناك لازم نروح نشوفو ادم جه نحيت ليلي ومسك ادها: يله بسرعة نمشي هو مشي ولاكن ليلي لسا سابتة في مكانها ادم: يله يا ليلي ارجوكي ليكون عمل في نفسو حاجه ليلي: انا مش هاجي معاك ادم: بس ليه ليلي بصت لمدام وفاء وبصتلو وهو فهم يوسف: بس انتي اللي عارفة المكان ليلي: هبعتلكم الموقع وانتو روحو وراحت بعتا الموقع وهما راحو وفعلن لقو محمود هناك وكان في حالة وحشة اوي وكسر كل حاجه في المكان وايدو مجروحة وقاعد في الارض اخوتو جرو عليه وخدو للعربية وروحو اخيرا البيت اول مادخلو من الباب مدام وفاء جرت عليهم وحضنت محمود وفاء بعياط: كده توجع قلبي عليك يابني وايه الحالة الي انت فيها دي محمود حاش اديها وبعد عنها وبص لليلي وليلي كانت عمالة تعيط من غير صوت علي شكل محمود وسابهم ودخل اوضتو الشباب راحو وراه معادة ادم ادم بزعاق: قلبك وجعك عليه امال بتعملي فيه كده لي بتزليه ليه اما انتي عارفه انو بيحبها وميقدرش يعيش من غرها بتفرقي عنها ليه حرام الي بتعملي فيهم ده شايفة حالتو عاملة ازاي شايفة حلتها هيا عامله ازاي قوليلي انتي كده ام ازاي وسابها ومشي ومدام وفاء فضلت تعيط وقعدت في الارض ويوسف وكنزي جرو عليها ودخلوها اوضتها وليلي اخوتها ودوها اوضتها وقعدو جمبيها لحد ماتنام في اوضة محمود دخل رما نفسو علي السرير وبصص للسأف احمد قعد جمبيه وسيف قعد من النحية تانيه احمد: هو حلو الي انت عملتو ده تخوفنا عليك كده هنا بقا محمود قام قعد وفضل يعيط ودي كانت اول مره يشوفو محمود بيعيط سيف راح حضنو احمد: اهدا انت مش من النوع ده انت عمرك ما ضعفت عمرك ميأست ايه الحالة دي هنا دخل ادم وجري عليه وراح قاعد قدامو ومسك ايدو وهو كمان بيعيط علي اخوه ادم: انت قوي انت قدها وادود انت هتتجوزها متزعلش هيا كلها فترة وكل حاجه هتتحل صدقني محمود: هتتحل ايه بس بتضيع مني وانا مش عارف الحقها هخسرها بسبب غبائي اعمل ايه قولولي اعمل ايه بس ادم: اتجوزها يا محمود خدها وهرب محمود: انت عارف اني مستحيل اعمل كده مستحيل اكسر لامك كلمة حتة لو كان علي حساب حياتي وفرحتي سيف: خلاص احنا هنخصمها وبكده هنبقا ضغتنا عليها وهتوافق محمود ا تنهد جامد: يارب ومسح وشو احمد: يله ادخل خد دوش وتعالة ارتاح محمود قام اخد دوش ورجع راح راقد وخواتو رقدو جمبو وجه يوسف ونام معاهم عند البنات) ليلي نامت من المهدأ وخوتها نامو جمبيها ولاكن هيا حلمت بكابوس ورجعت افتكرت كل الي حصل معاهم وابتدا نفسها يتقل البنات صحو علي صوت شهيقها ومش عرفين يعملو ايه ووشها ابتدا يزرق ومش بتصحا يارة جرت تجيب يوسف عشان عندو جهاز الاكسجين ديما عشان امو راحت اوضتو وملقتهوش ورجعت راحت اوضة محمود محمود: انت ممكن تروح ترتاح يا يوسف انا بقيت كويس يوسف: مش معتبرني زي اخوك ولا ايه محمود: لا والله بعتبرك زي اخويا يوسف: يبقا سبني براحت مكملش كلامو وراحت يارة داخله يارة: الحقني يا يوسف كلهم قامو وقفو يوسف: في ايه يارة وهيا بتعيط: ليلي جتلها الحالة تاني بس المره دي وهيا نايمة وسلمي قالتلي اجيب منك جهاز الاكسجين كلهم جرو علي اوضة ليلي ايه اللي هيحصل مع ليلي؟؟؟ هنعرف الي هيحصل مع اللشباب دول في الاحداث القادمة الكاتبة« حنين صبري»)