حفيدة القاضي - الفصل 5 - بقلم أماني فهمي - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: حفيدة القاضي
المؤلف / الكاتب: أماني فهمي
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 5

الفصل 5

فى صباح اليوم التالى استيقظت چين و خدت دش ولبست ونزلت تحت چين: صباح الخير الكل: صباح الورد چين: شوية وفهد هيجي تمام چاك: تمام هبلغ الرجالة علشان يدخلوة ماريا: احضرلكم الفطار مارك: استني لما الشباب يجي چاك: هو انتى مش هتعملى رياضة چين: لا مش قادرة تعبانة اوى مارك بخضة: مالك يا حبيبتي چين: عادى بقى شوية تعب وهيخلص مارك بغمزة: هههه عرفت چين: ??????????. بعد فترة الباب خبط توجهت چين وفتحت الباب وكان إحدى الحرس يبلغها بوصول فهد وسيف رحبت بيهم چين بشدة. چين: اهلا وسهلا نورتو البيت فهد بإعجاب: ليهم حق يقولو عليه قطعة من الجنة چين: عجبك البيت فهد: عجبنى بس ده كتلة من الجمال چين: ده كان حلمى وفي واحد في مصر احلى من ده فهد: احلى من ده شكلك كده بتحبي الجنة چين: يالا يا جماعة الفطار جاهز فهد: وليه التعب ماريا: هي ولدى لا يوجد تعب چين: شكلك بخيل مش عاوز ترد العزومة لينا في مصر فهد بسرعة: لا والله ابدا انتى تيجي تنوري وتشرفي. ماريا: يكفي صغيرتى لقد صدقك الفهد مارك: تعالى سيف ناكل علشان نلعب سيف: عندك حق يالا چين: ناوي تاكل ولا لق اصلي انا جعانة اوى اوى اوى فهد: تصدقي انا كمان جعان هههه يالا بسرعة ممكن ملقيش اكل چين: ليه هو سيف حوت ???? فهد: لا وانتى الصادقة فيل ???? چين: ههههه ده جيه في ملعبي سيييييييف سيف: في ايه چين: سيب الاكل انا جعانة چاك: مفجوعة ناقص تاكلنا فهد: مش لوحداها وشاور على سيف ?? الكل: ههههههههههه هههههههه. انتهى الاكل في جو من الالفه والهزار والضحك مارك: انا هاخد سيف ونلعب وانتم روحو اشتغلو سيف: يالا يا عم الحج مارك: بارك الله فيك يا ابنى يالا نلعب بقه توجه مارك وسيف الى اللعب بلايستيشن توجهت چين وفهد للمكتب واخذو يناقشون في المشروع لوقت متأخر چاك: ايه خلصتو مشاريع الدنيا كلها ولا ايه فهد: بصراحة ده دماغ جامده چين: بجد فهد لو اتنفذ الكلام ده على ارض الواقع هينقل شركاتك وشركاتنا نقله جامده. فهد: يا مسهل هو انتى هتيجى مصر امتى چين بشرود: اريب اوى لازم انزل مصر فهد: چين انتى معايا چين: اه معاك هاجى بعد مرتب كل شي هنا ماريا: انتم هنا وتركتو لى طفلين في الخارج فهد: ليه في ايه ماريا: يلعبون والخاسر ينزع ملابسة چين: شكل مارك خسر كتير فهد: تعالى نشوف خرج الجميع ولقو مارك واخد هدوم سيف وكان منظر هتحفة ضحك الجميع عليهم بشده فهد بسرحان: ضحكتك حلوة اوى چين: بتقول حاجة يا فهد. فهد: تعالى نتمشي شوية في الجنينة چين: تمام فهد: هو انتى ليكي ارايب في مصر چين: ليه بتسأل فهد: لما تيجي مصر هتفهمي هو انتى هتعقدى فين چين: اكيد في بيتى فهد: عنوانة فين چين: اه في فهد: ده نفس عنوان بيتي بس اذاي مشفتوش چين: علشان لسه مظهرش ادام الناس بكرة هتشوفة فهد: تمام يالا يا سيف نروح عندنا سفر بكرة سيف: هروح اذاي وانا كده مارك: هههههه هتروح كده سيف: بالبكسر يعنى. چين: هههههههههههه خلاص بقه مارك استره ربنا يسترك مارك: عفونا عنك خد البس فهد: شكرا كان يوم حلو سلام وهستناكي في مصر چين: اكيد سلام غادر فهد وسيف الى منزلهم سيف: انت عرفت حاجة بخصوص الشبه بينها وبين طنط چي چي فهد: لق بس هاعرف كلها فترة وهتيجي مصر وتبقي تحت ادينا سيف: چين اد مش سهلة فهد: مش عاليا انا فهد السيوفي سيف: ربنا يستر فهد: يالا ننام ده كلت دماغي سيف: تمام يالا. ذهبو إلى النوم وكذلك چين وچاك وماريا ومارك. عودة الى مصر فى الصعيد محمد: السلامه عليكم منصور: وعليكو السلام محمد: كنت عاوز اروح أخطب منصور: انت اتجننت مانتا خاطب بنت عمك محمد: ده بنت الشيخ توفيق العمري منصور: وهتوافق تكون زوجة تانية محمد: ايوه موافقة منصور: خلاص أتجوز الأول بنت عمك بعد كده اتجوزها براحتك محمد: شكرا يا بوي حدد معاد الفرح منصور: خلاص خليه على أول الشهر الى جاي محمد: تمام يا بوى الام: ليه كده يا ولدى تكسر قلب بنت عمك. محمد: ده شرع ربنا يا امى هتعترضي الام: شرع ربنا منصور: خلصنا يا مرة الام: ربنا يستر يا ولدى منصور: فين مروة الام: تعبانة اوى محمود: ليه ياعنى هي ولا اول ست ولا اخر ست تسقط محمود بصوت عالى: ام السعد انتى يا ام السعد ام السعد: نعم يا سعادة البيه محمود: اطلعي نادى على مروة ام السعد: حاضر يا بيه طلعت ام السعد وخلت مروة تنزل مروة: نعم يا سي محمود محمود: اه علشان شوية دم نزلو منك هتعملى تعبانة. مروة: شوية دم ده كان ابنك وإلا بنتك محمود: اه شوية دم عادى يعنى مروة بسخرية: على رايك عادى ولا يفرك معاك محمود: انت بتتمسخري عليا وانهال عليها بالضرب الام: كفاية يا ولدي ربنا يرضي عنك منصور: خليه يربها علشان مترفعش عنيها فيه محمد: يا امي سبيه الام بدموع: علشان خاطري يا ولدى محمود: خلاص علشان خاطرك يا امى الام: قومى يا بنتي معايا مروة: وهي تنزل إلى محمود نظرة كسرة وكرة منصور: شكلك كده يا ولدى هتخسرها. فى صباح تانى يوم توجة فهد و سيف الى المطار و عادو الى مصر توجهو الى الفيلا فهد: مساء الخير چي چي: حمدلله على السلامة يا حبيبي فهد: الله يسلمك يا حبيبتي محمد: عملتو ايه في المشروع فهد: مش وقتو الكلام ده محمد: اصدك ايه فهد: عارفة يا ماما چين اد شبه مين چي چي: شبة مين يا قلبي فهد بحده: شبهك يا امى الخالق الناطق انتى محمد: تقصد ايه وفين صورتها فهد: المفروض امي هي الى تجاوب وصورتها أهي. بحث فهد عن صورة چين في تليفونه ولم يجدها فهد بغضب: انا صورتها بنفسي فين الصورة سيف: أهدى بس اكيد مدوستش تأكيد فهد: انا هتجنن انا صورتها بنفسي والله چي چي: خلاص إلى حصل حصل فهد: هي على العموم هتيجي مصر قريب محمد: خلاص يابني لما تيجي هنشوفها لمار: اطلع نام شوية يا فهد أهدى فهد: انا هتجنن وصلت رسالة لفهد وكان نصها كالتالى { لما تعوز تصورنى ابقه عرفنى مش انا الى يدحكك عليها جود نايت فهدى ?????? }. فهد بضحك هستيري: ههههههههههههههههههه هههههههههههههههه يا بنت اللعيبة محمد: في ايه فهد: هي الى مسحت الصورة بنت اللعيبة انا هطلع انام بقه صعد فهد للنوم هو وسيف وسط دهشة الجميع محمد: تفتكري مين الى شبهك ده چي چي بحيرة: معرفش بس هتكون مين محمد: سبيها على ربنا ويلا نطلع ننام.