احببت ملاك - الفصل الحادي عشر - بقلم رحمة محمد | روايتك

اسم الرواية: احببت ملاك
المؤلف / الكاتب: رحمة محمد
حالة الرواية: مستمرة
الفصل الحالي: الفصل الحادي عشر

الفصل الحادي عشر

بسمة:علي اي بس يااستاذ مريم بصريخ:بس انا مش موافقة انا مستحيل اوافق اني فهد يبعد عني مازن :اهدي يامريم مازن لازم يروح معاها علشان يبقا بخير مريم:طيب وانا انا مقدرش اعيش من غيره ومين هيعيش معايا مازم:طيب وانا روحت فين انتي هتعيشي معايا انا لغايه لما فهد يبقا بخير بسمة حضنت مريم:هو انتي نفسك ابيه فهد يبقا كويس ويفتكرك مريم بدموع:اااه انا مليش غيره بسمة: خلاص يبقا تعملي اللي بنقول عليه وانا اوعدك في اقرب وقت هيكون بخير ويجعلك *بعد محاولة كبيرة واصرار من بسمة ومازن ويوسف قدرو يقنعو مريم انها توافق تعيش مع مازن وفهد يبقا مع بسمة * مريم:طيب اشوفه واحضنه قبل ما امشي بسمة :مش هيوفع كدا هو هيتعب مازن:مريم لازم تفهمي ياحبيبتي اني احنا روحنا عند فهد كدا خطر عليه مريم: دكتورة خلي بالك منه وابقي رجعيهولي بسرعة ارجوكي بسمة: من عيوني ياروحي المهم انتي تخلي بالك من نفسك وتهتمي بدراستك علشان لما فهد يخف يبقا مبسوط بيكي مريم:حاضر *ذهب مازن ومريم الي فيلا فهد الهلالي واخذت مريم اشياءها المهمة الي فيلا مازن * فريدة حضنت مريم:ازيك يا حبيبتي نورتي مريم:شكرا حسين:اعتبري نفسك في بيتك وخدي راحتك واي حاجة مضيقاكي قوليلي علطول ولو الولد مازن زعلك قوليلي وانا هربي مازن:لي بس انا عملت اي دا حتي انا غلبان مريم:انا عايزة اطلع ارتاح شويه ممكن فريدة:اقعدي معانا شويه يابنتي مريم:مش قادرة يا طنط معلش مازن:خلاص سبيها يا ماما ترتاح ،تعالي يا مريم اوديكي أوضتك *عند بسمة في المستشفي* بسمة:ازيك عامل اي دلوقتي فهد:بخير الحمدالله بس انا لي مش فاكر حاجة بسمة:حادثة حصلتلك وفقدت الذاكرة مؤقتا وانشاء الله هتبقا بخير فهد:طيب انا امتا هخرج من هنا بسمة:انشاء الله انهارده فهد:طيب انا مش فاكر حاجة ومش عارف هروك فين بسمة:لا انت هتيجي تعيش معايا فهد :اعيش معاكي فين بسمة:تعيش معايا في بيتي فهد:ازاي بسمة:حضرتك لسا تعبان وانا هنا  صاحبة المستشفي والمسئولة عن حالتك فمينفعش اسيبك تمشي وانت لسا تعبان ومش فاكر اي حاجة انا هاخدك تعيش معايا لغايه لما تتحسن وتبقا احسن فهد:بس انا اكيد هضايقك الموجودين معاكي بسمة:انت مش هضايق حد وانا اصلا عايشة لوحدي مفيش حد عايش معايا غير الخدم وبس *انتها الحديث بين فهد وبسمة وقررت بسمة ان يعيش معاها حتي يستعيد ذاكرته مرة اخري ووافق فهد،وجاء وقت انتهاء العمل ذهب فهد وبسمة الي فيلاتها * بسمة:اهوه وصلنا اتفضل انزل فهد:حاضر بس انتي متاكدة اني مش هضايقك بسمة:قولتك لا وانا اصلا الي قررت تيجي معايا يلا بقا ادخل   فهد:بس بسمة:مبسش يلا ومتقلقش انا عندي خدم كتير عايشين معايا يعني مش هنكون لوحدنا فهد:طيب شكرا جدا بسمة:علي اي بس دا واجبي *دخل فهد وبسمة الفيلا وطلعت بسمة فهد اوضته اللي هيقعد فيها وطلبت من الخدامة تجهز اكل لفهد وتطلعه الاوضة* *بدل بسمة ملابسها واحت تطمن علي فهد وتتأكد انو اخد العلاج* *في الصباح في فيلا بسمة السويسي الباب بيخبط جامد* بسمة:ياساتر يارب اي في اي افتحي الباب ياعصمت عصمت الخدامة:حاضر ياهانم *فتحت الباب عصمت فوجدة معتز ووالدته*