الفصل الحادي عشر
بسمة:علي اي بس يااستاذ
مريم بصريخ:بس انا مش موافقة انا مستحيل اوافق اني فهد يبعد عني
مازن :اهدي يامريم مازن لازم يروح معاها علشان يبقا بخير
مريم:طيب وانا انا مقدرش اعيش من غيره ومين هيعيش معايا
مازم:طيب وانا روحت فين انتي هتعيشي معايا انا لغايه لما فهد يبقا بخير
بسمة حضنت مريم:هو انتي نفسك ابيه فهد يبقا كويس ويفتكرك
مريم بدموع:اااه انا مليش غيره
بسمة: خلاص يبقا تعملي اللي بنقول عليه وانا اوعدك في اقرب وقت هيكون بخير ويجعلك
*بعد محاولة كبيرة واصرار من بسمة ومازن ويوسف قدرو يقنعو مريم انها توافق تعيش مع مازن وفهد يبقا مع بسمة *
مريم:طيب اشوفه واحضنه قبل ما امشي
بسمة :مش هيوفع كدا هو هيتعب
مازن:مريم لازم تفهمي ياحبيبتي اني احنا روحنا عند فهد كدا خطر عليه
مريم: دكتورة خلي بالك منه وابقي رجعيهولي بسرعة ارجوكي
بسمة: من عيوني ياروحي المهم انتي تخلي بالك من نفسك وتهتمي بدراستك علشان لما فهد يخف يبقا مبسوط بيكي
مريم:حاضر
*ذهب مازن ومريم الي فيلا فهد الهلالي واخذت مريم اشياءها المهمة الي فيلا مازن *
فريدة حضنت مريم:ازيك يا حبيبتي نورتي
مريم:شكرا
حسين:اعتبري نفسك في بيتك وخدي راحتك واي حاجة مضيقاكي قوليلي علطول ولو الولد مازن زعلك قوليلي وانا هربي
مازن:لي بس انا عملت اي دا حتي انا غلبان
مريم:انا عايزة اطلع ارتاح شويه ممكن
فريدة:اقعدي معانا شويه يابنتي
مريم:مش قادرة يا طنط معلش
مازن:خلاص سبيها يا ماما ترتاح ،تعالي يا مريم اوديكي أوضتك
*عند بسمة في المستشفي*
بسمة:ازيك عامل اي دلوقتي
فهد:بخير الحمدالله بس انا لي مش فاكر حاجة
بسمة:حادثة حصلتلك وفقدت الذاكرة مؤقتا وانشاء الله هتبقا بخير
فهد:طيب انا امتا هخرج من هنا
بسمة:انشاء الله انهارده
فهد:طيب انا مش فاكر حاجة ومش عارف هروك فين
بسمة:لا انت هتيجي تعيش معايا
فهد :اعيش معاكي فين
بسمة:تعيش معايا في بيتي
فهد:ازاي
بسمة:حضرتك لسا تعبان وانا هنا صاحبة المستشفي والمسئولة عن حالتك فمينفعش اسيبك تمشي وانت لسا تعبان ومش فاكر اي حاجة انا هاخدك تعيش معايا لغايه لما تتحسن وتبقا احسن
فهد:بس انا اكيد هضايقك الموجودين معاكي
بسمة:انت مش هضايق حد وانا اصلا عايشة لوحدي مفيش حد عايش معايا غير الخدم وبس
*انتها الحديث بين فهد وبسمة وقررت بسمة ان يعيش معاها حتي يستعيد ذاكرته مرة اخري ووافق فهد،وجاء وقت انتهاء العمل ذهب فهد وبسمة الي فيلاتها *
بسمة:اهوه وصلنا اتفضل انزل
فهد:حاضر بس انتي متاكدة اني مش هضايقك
بسمة:قولتك لا وانا اصلا الي قررت تيجي معايا يلا بقا ادخل
فهد:بس
بسمة:مبسش يلا ومتقلقش انا عندي خدم كتير عايشين معايا يعني مش هنكون لوحدنا
فهد:طيب شكرا جدا
بسمة:علي اي بس دا واجبي
*دخل فهد وبسمة الفيلا وطلعت بسمة فهد اوضته اللي هيقعد فيها وطلبت من الخدامة تجهز اكل لفهد وتطلعه الاوضة*
*بدل بسمة ملابسها واحت تطمن علي فهد وتتأكد انو اخد العلاج*
*في الصباح في فيلا بسمة السويسي الباب بيخبط جامد*
بسمة:ياساتر يارب اي في اي افتحي الباب ياعصمت
عصمت الخدامة:حاضر ياهانم
*فتحت الباب عصمت فوجدة معتز ووالدته*