احببت ملاك - الفصل التاسع - بقلم رحمة محمد | روايتك

اسم الرواية: احببت ملاك
المؤلف / الكاتب: رحمة محمد
حالة الرواية: مستمرة
الفصل الحالي: الفصل التاسع

الفصل التاسع

نرمين:يابنتي كل اي حاجة من الصبح محطتيش لقمة في بؤقك كدا هتتعبي مريم بعياط:مليش نفس اكل حاجة وانا معرفش عن فهد حاجة حتي مازن بتصل بيه مش بيرد نرمين:انشاء الله هيكون بخير والله وتطمني عليه اهدي انتي بس *لم تخلص كلامها نرمين حتي رن مازن * مريم بدموع:الوو الوو يا مازن في فهد من امبارح مجاش البيت وبرن عليه فونه مقفول طمني عليه والنبي لو تعرف حاجة مازن:اهدي اهدي مازن بخير اطمني بس هو مش هيقدر يكلمك دلوقتي مريم:لي فهد اي حصل لي مش هيقدر يكلمني انا عايزة اكلمه واسمع صوته مازن:ف فهد عمل حادثة وهو في المستشفي دلوقتي مريم بصدمة ودموع :انت بتقول اي فهد محصلهوش حاجة اكيد فهد مستحيل يسبني زي بابا وماما ويمشي مازن:اهدي فهد كويس وهو تعدي مرحلة الخطر ولما يفوق انا هاجي اخدك علشان تشوفيه مريم بدموع:لا انا عايز اجي دلوقتي تعال دلوقتي خدني مازن: مش هينفع دلوقتي اسيب فهد واجي مريم:خلاص انا هطلب من عم عبده يوديني اي عنوان المستشفي دي مازن:طيب ماشى واعطاها عنوان المستشفي *جريت مريم بسرعة علي اضتها وغيرت هدومها بسرعة وجهزت نفسها علشان تروح المستشفي لفهد* نرمين:استني اجي معاكي طيب مريم:لا خليكي انتي علشان تجهزي لابيه الاكل اللي بيحبه علشان اكيد انا هجيبه معايا نرمين :طيب ياحبيبتي انشاء الله هيكون بخير ربنا يخليكم لبعض مريم:ويخليكي يارب تسلمي *نادت مريم علي عبده السواق وعطته عنوان المستشفي وطلبت منه يوديها،وصلت مريم المستشفي وقبل ما توصل رنت علي مازن* مريم:الوو يا مازن انا اهوه قربت اوصل مازن:تمام وانا هنزل هستناكي  تحت اهوه مريم:ماشي يلا سلام *وصلت مريم المستشفي فوجدت مازن في انتظارها فجريت عليه* مازن:براحة اهدي مريم بدموع:فين ابيه فهد يا مازن انا عايزه اشوفه مازن:لما يصحا هنشوفه اهدي بس انت مريم :يارب يبقا بخير ويقوم بالسلامة انا مقدرش اعيش من غيره انا مليش غيره يا مازن مازن:اومال انا اي مريم:انت وهو بس انا برضو مقدرش اعيش من غيره هو كل حياتي مازن:انشاء الله هيكون بخير يلا بينا ندخل *دخل مازن ومريم المستشفي فوجدو الممرض يبحث عنهم * الممرض:ياستاذ كنت فين انا بدور عليك من بدري مازن :اي في اي الممرض:فهد بيه فاق مازن بفرحة:بجد انا هروحله يلا بينا يا مريم *جرو مريم ومازن علي الاوضة اللي موجود فيها مازن * الدكتورة بسمة:كنت فين الاستاذ فهد فاق تقدرو تدخله مريم بفرحة:انا هدخل لابيه فهد يا مازن *نظرت الدكتورة بسمة علي مريم فوجدها طفلة فحمدت ربها اني فهد فاق وبقا بخير* مازن:استني هندخل سواء *دخل مازن ومريم لفهد ولاكن كانت الصدمة عندما تكلمو معه* مريم جريت علي فهد:ابيه وحشتني اوووي اوعا تسبني يا ابيه مازن:حمدالله على السلامه ياخويا فهد:انتو مين؟