طفلة العاصم - الفصل ٢٤ - بقلم ندى احمد - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: طفلة العاصم
المؤلف / الكاتب: ندى احمد
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل ٢٤

الفصل ٢٤

ثريا: ندى أنا عايزة تخلي لي حور مش بنت وتعملي لي أي اختبار حمل يكون إيجابي. ندى: لأ يا ماما مستحيل أعمل كده. ثريا: لو عايزة مفضحكيش دلوقتي قدام أخوكي لازم تعملي كده. ندى نزلت راسها في الأرض. ندى: يا ماما أنا بنتك مش خايفة يترد لك فيا. ثريا: لسه هيترد. انتي أصلاً لولا كلام الناس وسمعة أخواتك كان زماني متبرية منك. ندى بدموع: اتبّري مني مستنية إيه بس. أنا قولتك إني مظلومة وأنتي مصدقتنيش. ندى: أنا مش هعمل حاجة. ثريا: خلاص وأنا هخلي عاصم يعرف شغله معاكي وفضحتك توصل لشغلك. ندى: أنا مش مصدقة يا ماما الغلبانة اللي جوا دي عملت لك إيه. ثريا: أنا ابني عندي بالدنيا واللي يمس سمعة ابني آكله بسناني. يلا نفذي اللي قولته مش بقول كلامي مرتين. ثريا: أنا هدخل شوية وتدخلي ورايا وتشوفي شغلك. فاهمة يا بت انتي. ندى: حرام يا ماما مينفعش. ثريا: هنرجع تاني للكلام الأهبل ده. انتي عارفة أنا ممكن أعمل إيه كويس. عند حور اللي مش عارفة توقف عياط. وعاصم بيحاول يهديها. عاصم: والله يا حور أنا مش مصدق. أنا واثق فيكي. اهدّي بس. حور: مش قادرة يا عاصم مش قادرة أستوعب. عند ندى اللي واقفة بره منهارة وقررت إنها تتخلص من حياتها. وقالت لنفسها: مفيش حاجة أعيش عشانها. كل حاجة راحت من إيديها وحتى والدتها بتهددها بالفضيحة. وجابت حبوب دواء كتير ولسه هتشربهم. لقيت اللي بعد إيدها بقوة وشدها. كان فهد. فهد: انتي اتجننتي؟ عايزة تموتي كافرة؟ انتي إيه. حرام عليكي أهلك حتى. ندى بعدت إيديها: انت مالك بيا. أموت ولا أولع. أنا حرة. فهد: لأ مش حرة. حياتك مش ملكك لوحدك. ندى بدموع: أنا مبقاش عندي اختيار تاني غير ده. فهد: كل حاجة ليها حل. لو كل الناس قالت زيك محدش كان هيفضل عايش ومكمل حياته. ندى: بس أنا حياتي اتدمرت. فهد: اهدّي واحمدي ربنا إن لحقتك قبل اللي كنتي هتعمليه ده. ندى بابتسامة خفيفة: شكراً. فهد ركز في ملامحها بابتسامة: العفو على إيه. إحنا في الخدمة. فجأة لقوا صريخ حور عالي. وعاصم بره الأوضة. وثريا وحور بس اللي في الأوضة لوحدهم. وثريا قافلة الباب من جوه.