حين التقى الحب ب الغموض الاخير ✨
🦋
بارت اخير 🍒
وقع ادم والعصابه اخذت شغف ومشيت
وعلى الجانب الاخر في القصر وصلت
سهير: بصوت عالي سماح يا سماح بنتي لو حصلها حاجه انا مش هسيبك..
سماح: نزلت في ايه مين اللي بيزعق،، ايه ده سهير عاش من شافك.
احمد: بصدمه ايه ده سهير انت ايه اللي فكرك بينا وايه اللي جابك.
سهير: راحت ناحيه احمد ومسكته من هدومه و بعصبيه انت زمان ظلمتني ورمتني وانا سكت وقبلت ظلمك ومشيت ولكن بنتي لو حصلها حاجه انا هموتكم انت وهي ومش هرحمكم. 😠
احمد: بشوق وحنيه نزل ايديها وقالها انا مش فاهم انت بتتكلمي عن ايه بنتك مين وبعدين بتقولي انا ظلمتك مين ظلم مين مين اللي خان انت اكتر واحده انا حبيتها ولا حد دلوقتي بحبها رغم كل اللي عملتيه فيا زمان.
سهير: انا مش عايزه حبك ولا كرهك وانا مش جايه ابرر لك اللي حصل من 20 سنه ابوس ايدك يا احمد رجعلي بنتي. 😭😔
سماح: واحنا مالنا ب بنتك احنا ما نعرفش اصلا انك معاكي بنت، ب سخريه اه يمكن جبتي بنت بس دي بقى مين ابوها ولا انت مش عارفه ابوها مين يا سوسو.
سهير: بقلم على وش سماح اخرسييي، انت اكتر واحده عارفه مين ابوها ولا انت عملت الكذبه وصدقتيها انا اشرف من 10 زيك.
سماح: جايه ترد لها القلم، احمد جه ومسك ايديها واتكلم وقال انا مش فاهم ايه اللي بيحصل هنا حد يفهمني.
حسام: انا هفهمك يا عمي ايه اللي حصل طنط سماح من 20 سنه اتفقت مع الراجل اللي انت لقيته مع طنط سهير.
سماح: بصدمه كدب، كداب كلهم كدابين ما تصدقهمش يا احمد..
حسام: انا مش كداب والراجل اللي انت اتفقتي، معاه انا جبته بره هيقولك على كل حاجه يا عمي.
دخل الراجل
احمد راح له واداله بوكس في وشه ، اتكلم مين اللي صح انا شفتكم، بعيني جنب بعض.
الشخص: اللي حصل يا باشا ان الست سماح جات واستغلت اني محتاج فلوس وقالت لي اخد الست سهير مقابل فلوس كثير واخدرها واكلمك واقول لك انها بتخونك ولكن هي بريئه ومظلومه وشريفه.
احمد:بصدمه لا ااااالا مستحيل يعني انا ظلمت اكتر انسانه انا حبيتها وراح على سماح ونزل فيها ضرب انت شيطانه ازاي تعملي كده فينا احنا عملنا لك ايه.
سهير: كل ده مش وقته، الحق شغف هتموتها.
احمد:ب خوف شغف شغف دي بنتي 🥺
سهير: ايوه بنتنا وعرفت كل حاجه وكانت عايزه تنتقملي وسامح خطفتها.
احمد: بنتي انطقي يا بت** فين شغف مش هرحمك لو حصلها حاجه.
حسام: متخافش يا عمي ادم راح يجيبها وسيف وهدى راحوا وراه.
.
طبعا يا حبايبي انتم عايزين تعرفوا حسام عرف ازاي وساعد سهير ازاي.
الفكره انه اول يوم هدى وشغف اشتغلوا في الشركه هدى حكت لحسام وسيف كل حاجه عشان كانت خايفه على شغف انها تأذي نفسها واتفقوا هم الثلاثه انهم يدوروا على الشخص اللي احمد شافه مع سهير وهدى قالت لهم انهم ما يقولوش حاجه لشغف عشان ما تزعلش منها. وهي ديه الصحاب يا حبايبي اللي بجد. ربنا يرزقنا الصحبه الصاله المصلحه يارب 🌸♥
المهم، واول ما ادم راح علشان يرجع شغف ، غرام خافت عليهم وقالت لسيف يروح يساعدهم وقالت له على المكان وهدى راحت مع سيف.
على الجانب الاخر عند ادم فاقق وقام، لقي، العصابه خدت شغف قام يجري نزل لقي سيف وهدي مثبتين العصابه عشان ما ياخدوش شغف.، وبيتخانقوا مع بعض..
ادم: ف نفسه الحمد لله،
وصوت وقال شغف ونزل يجري وضرب الشخص اللي ماسك شغف ومسك شغف خباها ورا ظهره.
العصابه ضربت نار في السماء ووقفوهم جنب بعض.
ادم: انتوا ما تعرفوش انتم وقعتم نفسكم مع مين خلونا نمشي واحنا هننسى اللي انتم عملتوه.
العصابه: هاتوا شغف واحنا هنسيبكم تمشوا.
ادم: انتم كده ما فهمتو، قصدي عايزين تاخدوها تعالوا خدوها بس موتوني الاول وبعد كده يمكن تقدروا تاخدوها.
ودخلوا مع بعض جميعهم وفضلوا يضربوا في بعض، وفجأه الحكومه اللي كلمهم سيف قبل ما يجي وصلت وبيجمعوا في العصابه واحد جري وجاي يطلق رصاص على ادم شغف، بعصايه وقامت ضارباه على ايده ودماغه وجريت على ادم.
شغف: انت كويس وحطت ايديها على دماغها علشان النزيف مكان خبطت الفاظه .
ادم: انا بخير طول ما انت بخير انت لو كان حصل لك حاجه انا ما كنتش هسامح نفسي😓
سيف: اش اش شوفوا مين بيتكلم ادم العصبي هو اللي بيقول كده😉
وراح سيف على شغف وخدها في حضنه. انتِ بخير ي حببتي .
ادم: بغيظ أبعد عنها.
سيف: في ايه يا أخينا دي اختي ولا انت ما تعرفش يا استاذ ادم.
ادم: لا يا خفيف عارف بس دي ملكي وانتَ عارف اني ما بحبش حد يقرب من حاجه تخصني🥺.
شغف: 😳 في خجل المهم دلوقتي نروح اكيد ماما قلقانه، وانت لازم تعالج الجرح اللي في دماغك،،
وراحت على هدى حضنتها.
ادم: اه صحيح انتم عرفتم مكانا ازاي.
سيف وهدى هنحكي لكم كل حاجه واحنا راجعين على البيت.
وصلوا، القصر شغف جريت على امها ماما.
سهير: بعياط هونت عليكي يا بنتي كده تعملي فيا كده.
احمد: شغف بنتي
شغف: ابعد عني.
احمد: يا بنتي والله ما كنتش اعرف اني خلفت من سهير لو كنت اعرف ما كنتش هسيبك ما تعمليش فيا كده يا بنتي.
شغف بعياط جريت في حضنه انا بحبك اوي وطول عمري كان نفسي يبقى ابويا عايش🥺
احمد: بدموع هعوضك عن كل حاجه يا عمري مش هتبعدي عني تاني.
بس في حاجه مهمه
لازم اعملها وراح، على سماح مش عايز اشوف وشك تاني واحمدي ربنا اني لسه مخليكي عايشه.،، و لو قربتي لشغف تاني ابقي اقرأي على روحك الفاتحه.
سيف وغرام في ذات الوقت لو سمحت يا بابا مهما حصل هتفض أُمنا احنا هنأجرلها، شقه تعيش فيها.
احمد: انتم احرار المهم ما اشوفش وشها تاني، وأه انتِ طالق بالتلاته يا سماح.
شغف: اومال فين ادم.
حسام: طب مش تسألي على حسام ولا هو ادم بس اللي ساعدك ههههههههههه.
شغف: لا طبعا انتَ حبيبي بس ادم اتصاب علشاني.
الجميع في ضحك طلع فوق يغير والدكتور جاي له.
ادم: ادخلي يا شغف انت ما تخبطيش.
شغف: كنت جايه اشكرك واطمن عليك.
ادم: تشكوريني ده انا اللي اشكرك انك رجعتيني انسان تاني بيحس وبيخاف على حد شغف انا بحبك وعايزه اتجوزك♡♡.
شغف: 😳 بارتباك وخدود حمراء ده مش وقته المهم الوقتي انك تتعالج وهشوف هعمل ايه انا وماما.
ادم: لا وقته وهتجوزك وهنعيش كلنا في القصر.
شغف: جريت بره الاوضه وفي نفسها بتقول وانا كمان بحبك بحبك اوي يا ادم.
ومر اسبوع وشغف جه اليوم اللي هتتنقل فيه تعيش مع باباها بعد ما اقنعت امها انهم يروحوا يعيشوا في القصر.
واحمد عمل حفله كبيره عشان يقول للناس كلها اني شغف بنته.
وفي وسط الحفله احمد وقف الاغاني وقال انا عايز اعتذر لحد ظلمته معايا كتير وهي سهير حب عمري وام بنتي ست ال ستات اشرف واحده في الدنيا.
، اتمنى انك تسامحيني وتقبلي ترجعي لي حبيبتي ومراتي.
سهير: بدموعي سامحتك سامحتك يا احمد.
شغف: يلا يا سوسو وافقي على طلبه وارجعي له عايزه اخ العب معاه ههههه ههههههه
سهير: بخجل عيب كده يا شغف
الجميع وافقي وافقي.
سهير: خلاص انا موافقه.
الجميع في تهاني وفرح مبارك.
جه ادم وقال: اسمعوني لو سمحتوا
ونزل على رجله قدام شغف وقال تقبلي تبقي مراتي وحببتي وبنتي وصاحبتي ودنيتي تقبلي اني اكون اخوكي وابوكي وبيت حمايتك💍🥺💫🫀
شغف: بدموع موافقه🥺
احمد: بضحك بس انا موافقتش هههههه ههههههه
ادم: بغمزه خليك دلوقتي مع سهير يا ابو حميد وسيب لي الفرصه بقى😉
الجميع: ههههه ههههههه
وجه وقت كتب كتاب شغف وادم وجات هدى وسيف ي باركوا لأدم وشغف.
شغف: انا بحبك اوي يا هدى انت مش بس صاحبتي انتِ اختي
سيف: عندك حق الأنسه هدي جميله وتستاهل كل خير.
شغف: ههههه انسه هدي وكل خير طيب عايزين نفرح بيكم انتم كمان
هدي: بخجل بس ي شغف ☺️
ادم: طاب ايه شكرا ليكم سيبوني بقي مش عارف اكلمها كلمتين ع بعض
سيف: هههههه ماشي يا عم و بص ع هدي وقال عقبالي يارب 😍
شغف: عيب كده يا ادم
ادم: بحبببك لا انا وصلت لدرجه اكبر من كده انا أوعدك اني عمري ما هزعلك وهفضل احبك لأخر يوم ف عمري 🥺
شغف: انا لو بحلم ان كل ده يحصل معايا مش هيطلع بلحلاوه دي انتَ عوض كبير من ربنا ليا ربنا ميحرمني منك ابدا ي حبيبي 🥹
انتهت قصتنا ي حبايب قلبي شغف حياتها بقت احسن وأدم متيم بها وسهير رجعت لأحمد وعيله الأسيوطي حياتهم رجعت احسن من الأول شغف رجعت الحياه والفرحه للكل ☺️
وف النهايه لازم تعرفوا مهما الظلم طالت ايامه هيجي يوم ويتكشف والحقوق ترجع لأصحابها. ربنا اسمه العدل. وف النهايه اتمني انها تكون نالت إعجابكم 🍒♥🌸
ــــــــــــــــــــــــــــ🌸💞🍒✨