حين التقى الحب ب الغموض - حين التقى الحب ب الغموض بارت 6✨ - بقلم حلم من حبر | روايتك

اسم الرواية: حين التقى الحب ب الغموض
المؤلف / الكاتب: حلم من حبر
حالة الرواية: مستمرة
الفصل الحالي: حين التقى الحب ب الغموض بارت 6✨

حين التقى الحب ب الغموض بارت 6✨

💫 هدي: وانتِ عرفتي منين انه اخوكي؟؟؟ شغف: ي اذكي اخواتك قدام المكتب مكتوب سيف احمد الأسيوطي واحمد ابويا يبقي اكيد سيف اخويا هدي: ببلاها اه😅 شغف: المهم عرفتي فين مكتب اللي اسمه أدم ده هدي: اه الدور التالت اخر مكتب. ورجعوا لللبيت وف تاني يوم جهزوا للشغل الجديد وصلوا ودخلت شغف مكتب حسام عشان توقعوا في حبها على حسب اعتقادها وخطتها. شغف: بدلع حضرتك عايز حاجه يا استاذ حسام🙃 حسام: باستغراب انت بتتكلمي كده ليه؟؟ شغف: بغيظ بتكلم ازاي يعني كل ده عشان بسالك لو محتاج حاجه. حسام:طاب اهدي لا شكرا مش محتاج لما احتاج هقولك. خرجت شغف من الغرفه وقابلت سيف سيف: ازيك يا شغف شغف: الحمدلله ي استاذ تحب اجبلك حاجه تشربها. سيف: لا شكرا دخل سيف ع حسام لقاه بيضحك. سيف: متضحكنا معاك ي عم حسام: شغف دي مشكله مجنونه بس زي السكر. سيف: اه والله الواحد حبها حاسس زي ما اكون اعرفها. وسبحان الله عندها نفس الهطل اللي عندك 😂 حسام: ربنا يسامحك. شغف: يالهوي ي هدي ده شغل المياعه ده طلع صعب انا عامله زي الهبله المفروض رايحه اغريه حاسه انه هيهرب مني مش يحبني 😃 هدي: قولتلك، بس اخوكي سيف ده طيب وعسل اوي شغف: اه وايه كمان 😉 هدي:احم ايه لا ولا حاجه انا شوفته كان جاي عايز قهوه فحسيته طيب شغف: ماشي يا ام قلب رهيف، انا مش فاضيه لازم اقابل ادم بس الاول هخرج بره مقر الشركه هشتري حاجه خرجت شغف وهي طالعه عربيه جايه بسرعه وشخص فرمل بسرعه شغف وقعت ع الارض. ونزل شخص من العربيه انسه يا انسه انت كويسه. شغف: ايه حمار سايق طالما ما بتعرفش تسوق راكب عربيه ليه هتموت خلق الله الشخص: تصدقي انا غلطان كنت المفروض اسيبك تموتي كنت هريح البشريه من البكابورت اللي اتفتح. شغف: جايه تتكلم لقيت نظره حاده وعيون حمراء فخافت وجريت وبعد مده رجعت للشركه وطلعت على مكتب ادم وبتخبط عشان تدخل. ادم: اتفضل. شغف: دخلت وكانت الصدمه هو ده الشخص اللي كان هيخبطها ادم: اي ده هو انت جايه ليه ان شاء الله عايزه تعويض شغف: بعصبيه، لا كنت عايزه اتكلم معاك شويه ادم: وانا اعرفك عشان اتكلم معاكي شغف: اه تعرفني انا بنت عمك. اتصدم ادم بنت عمي مين انت هترمي بلاكي عليا شوفي هايزه كام وخلصينا شغف: بعصبيه انت انسان مستفذ انا مش عايزه من فلوسكم حاجه انا عايزه حق امي وبس وانا عرفت انها بتحبك وانت كمت بتحبها ادم: بصدمه انت بتقولي ايه ي بت انت شغف: اسمعني وبدأت تحكيله ع كل حاجه ادم: بزهول يعني انت بنت ماما سهير وهي عامله ايه شغف: ايوه وبنت احمد كمان ادم: وانا ايه اللي يخليني اصدق كلامك شغف: انا مش هرمي نفسي في النار مع عيله معروفه هي مين انا كل اللي عايزاها منك تساعدني اثبت برأة ماما ادم: مش هقدر اساعدك الا لما نعمل تحاليل "Dna" شغف: ماشي براحتك المهم انك تساعدني. ادم: احهزي عشان هاخدك ونروح نعملها وبعد مرور اسبوع جه وقت ظهور نتيجه التحاليل. الدكتور النتيجه ايجابي شغف بنت استاذ احمد. شغف: الحمدلله كنت متأكده ماما مستحيل تكون كدابه. مشيت هي وادم من المعمل وف العربيه شغف: اي يا استاذ ادم صدقتني الوقتي ادم: اه لازم بقي نفكر ف خطه نثبت بيها الحقيقه شغف: انا مجهزه واحده اسمع..... ادم: هههههههه انت بجد مش طبيعيه توقعيه ف حبك ايه دي افلام قديمه اوي 😂، ايه ده واشمعنا اخويا؟؟؟ شغف: بتوهان ف ضحكته. ادم: في ايه يا بنتي؟؟ شغف: بخجل ايه لا بس كنت بفكر ف خطه جديده ادم: لا متفكريش تاني سيبي الباقي عليا. ورجعوا كل واحد ع بيته رجع ادم بيته وعقله مشغول بشغف مش عارف ليه يمكن لأنه مضحكش من سنين غير معاها🤔 ولا لأنه مش بيخلي غيرها تتعصب عليه؟؟ وذهب الي النوم وفي صباح 🌤يوم جديد. ادم: تعالي يا شغف وهاتيلي قهوه معاكي طلعت شغف وفتحت الباب وبتدخل هوب وقعت ع وشها ادم: بضحك اسم الله عليكي يةصغنن 😂 وقام قومها قولنا لسه الحلوه صغيره ع الشغل ههههههههههه شغف: ب استحياء كفاياك ضحك ولا ااقوم امشي ادم: هههههه لا لا استني بصي انت لازم تكلمي سماح وتقوللها انك هتفضحيها وانك عارفه انها هي الي اتفقت مع الراجل علي تخدير امك ف اليوم ده وانك بنت سهير . وهي اكيد هتعترف وانت تسجللها واكيد هتحاول تأذيكي بس متخافيش هبقي براقبك من بعيد. وفعلا ادم اداها رقم سماح وكلمتها فون وذهبت شغف وادم ووصلم قدام المطعم اللي اتفقوا عليه ف الفون ادم: خلي بالك من نفسك كويس 🥺 شغف: بقلق حاضر ادم: لو خايفه ومش مستعده نرجع وانا هتصرف وارجع حق ماما سهير شغف:هزت دماغها لا لا انا اخدت خطوه ومينفعش اتراجع ادم: مسك ايدها انا جمبك دايما وعيني هتبقى عليكي ماشي ي قلبي شغف:ها قلبك 😳 ادم: احم يعني مش قصدي المعني يلا ادخلي ولا ايه ودخلت المطعم..... ياتري مين مستني شغف ف المطعم وياتري سماح هتعمل ايه ف شغف وما الذي يُخبئه القدر لشغف وادم ده اللي هنعرفه البارت الجاي انشاءالله ♥ ـــــــــــــــــــــــــــــ🌷