الفصل 5
*✿ࢪواية الوجع الصامت✿🎀♡* الاخير
غرام الروايات
تابع قناة غـ͓̽ـرٍآمـ͓̽ـ آلَرٍوٌآيـ͓̽ـآتـ͓̽ـ 🧚♀️📚💅💫 في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J
#الحلقة_13
فى اليوم التالى خرجت الفتيات الى المول هند واسيل وساره وايتن
اسيل :بس انتى خلاص وافقتى على عمار
ايه الى غير تفكيرك
ايتن :عايزه اعيش ده الى غير تفكيرى
وبعدين احنا خارجين نستجمع قبل العمليه
اسيل :والاخت ساره شايفكى انتى واسر بقا بينكم نظرات وكده ايه رجعتو لبعض
ساره :اه رجعنا اتهدى بقا ومش هقولك
هند :هتقوليلى انا صح
ايتن :لا هتقولى انا دى حبيبتى حبيبتى خمسه حبيبتى
اسيل :اموااااه
ساره :هحكيلكم يازنانه انتى وهى
ساره ه
حكت ليهم الى حصل
هند :شوفتى اخوكى وهو مسحول
اسيل :شوفت ياختى رجاله اخر زمان الله يرحمك يارجوله
جاء صوت من خلفهم
سامر:ابقى اقريلها الفتحه ياروح امك
اسيل :وايه دخل امى فى الموضوع هنقبح ولا ايه
سامر :خلاص ماسوره وطفحت
اسيل : انتا متأكد انك كنت بتدرس فى لندن مش فى كفر ولا عزبه
سامر :ماشاء الله دمك خفيف وعسل
ادهم :انتا هتعاكس مراتى وانا موجود لم نفسك ياله
ساره :انتو بتعملو ايه هنا
ادهم:جايين نقعد معاكم اهوه نتسلى الاخ اسر جاى يقعد مع اخواته وانا جاى اقعد مع مراتى واختى واسر لزق فينا وعدى طبعا جا لخطيبته
عدى :عن اذنكم ياله ياهند نتجول وننطلق ياله دى عيال نحس اصلا
عدى اخد هند ومشيو
ساره :حاسره عليا الا مالقيه حد انطلق معاه
اسيل ؛الحال من بعضه يااختاه
ايتن :دعونا نلطم فى صمت مش عايزه لطم خاص عايزه لطم عام
ادهم :انا سمعتى باظت ياشباب باين كده
ساره :تقريبا انا رأى تاخد مراتك تفسحها من اجل حفظ ماء الوجه
ادهم :طب يأخت ساره الاخ اسر اتقدملك وبالنسبه ان هو حكالى شويه حاجات كده انا اقتبست منها انك موافقه عليه وتقدرى تتمشى معاه شويه
ايتن :حصره عليا هقعد اكلم نفسى شكلى كده
سامر :الحال من بعضه تعالى نتكلم فى العمليه الى هنعملها بكره واهوه نبقى عملنا حاجه
ادهم :ولاد ناس ياله نخلع سلام ابقى وصل ايتن البيت ياسامر
سامر :من عنيا
الكل مشى وساب سامر وايتن
سامر :ايتن انتى وافقتى على عمار ليه
ايتن :هتصدقنى لو قولتلك انى حبيبته فجأه كده لقيته اقتحم قلبى واحد عايز يتجوزنى برغم انى مشلوله يعنى هقصر معاه فى حاجات كتير وبالعكس قولتلو عليها ولسه مصر على الجواز مينى فى الاخر انا عمر ماكنت هلاقى واحد زيه يرضى بوضعى ده ويفضل متمسك بيا كده انا محظوظه انى لقيت واحد زى عمار وحاسه ان ربنا عوضنى بيه واسر بلغه موافقتى وهيجى يتقدم رسمى ومش عامل حساب الناس
سامر :هو الى محظوظ بيكى ياايتن بجد انتى مش عارفه قيمة نفسك انتى طيبه اوووى واى حد بيتشدلك بسرعه انتى ناقيه وصافيه من جواكى ووشك مليان برأه زى الاطفال والى يشوفك لازم يحبك يابخت عمار
ايتن :انتا بتتكلم كده ليه نبرت صوتك متغيره
سامر :انا كنت فاكر انك حاسه انى معجب بيكى
ايتن بصدمه :معجب بيا
سامر :اتصدمتى ايوا انا اعجبت بيكى
ايتن :لا ياسامر انجذابك ليا مجرد انجذاب طبيب لحاله انجذاب لبوستاتى وكتاباتى على الفيس اتشديت للشخصيه الى بتكتب وبتوصف الواقع والحياه انتى لما جيت ممكن يكون عجبك شكلى بس عادى مجرد اعجاب انا محسيتش ناحيتك بأى حاجه زيك زى اى حد متشديتش ليك انما عمار من اول ماشوفته وانا انجذبت ليه وصدقنى اما تقابل الانسانه المناسبه هتلاقى نفسك تلقائى كده بتقولها بحبك وعايزك مس هتفكر مليون مره هتلاقى قلبك بيدق بسرعه فى وجودها هتلاقى نفسك بتصنع الاعذار علشان تبقى معاها لو لقيتها ياسامر يبقى متترددش وقولها بحبك لان الحب بيجى مره واحده هتصدقنى لو قولتلك انى فى اليومين دول حسيت ان حياتى مع ايمن كانت مجرد اعجاب اعجاب بإنى واخده شاب من مستوايا البنات صحاب بيحسدونى عليه انا اخترت ايمن بعقلى مش بقلبى ومش بس كده ووهمت نفسى انى بحبه وهو وهمنى بالحب بس حصلى حاجه فوقتنى من الى كنت فيه الحادثه بينتلى ان مش ده الحب ده حب مظاهر مش حب قلوب وان ربنا كان شايلى الاحسن وهو عمار
سامر :ياه بجد انا بحسد عمار انتى بجد انسانه مختلفه سنك مش لايق على عقلك
ايتن ؛عمار ميعرفش انى هعمل العمليه وانى ممكن امشى ومع ذلك موافق هو ده الحب ربنا يوفقك وتلاقى حب حياتك
ودلوقتى ممكن تروحنى البيت
سامر :ممكن ياله بينا
سامر اخد ايتن يروحها
عند اسر وساره
اسر :بحبك بحبك بحبك
ساره :مجنون اقعد هتفضحنا
اسر :مجنون بحبك نفسى اغمض عينى وافتح الاقينى انا وانتى فى بيت واحد بصحى كل يوم على وشك العسل ده وانا بردك على وشك ونجيب عيال يبقو شبهك
ساره :تعرف يااسر انا كنت بحلم باللحظه الى اشوفك فيها بحلم نقعد القاعده دى انا تعبت فى بعدك اوى وكل يوم يتقدم عريس اتخيل نفسى معاه الاقينى فجأه معاك انتا فى حضنك انتا بحبك
اسر :هعوضك ياساره كل السنين الى غبتها عنك
ونسيبهم يكملو كلامهم
ادهم واسيل
ادهم:خروج وخرجت فسح وفسحتك كلام حلو وقولتلك مش هتجوز بقا ارحمينى انا تعبت
اسيل :الى بيرحم الكل ربنا وبعدين انا لسه مأخدتش عليك سيبنى افكر
ادهم :مأخدتيش على مين وبالنسبه لحضنى الى بتنامى فيه كل ليله ده ايه هوا بالنسبه لحضرتك يعنى ولا ايه
اسيل :خلاص هعيد النظر فى الموضوع ده واسترأف بحالتك
ادهم:اه بالله عليكى دنا غلبان
عند عدى وهند
عدى :هند مفيش حاجه كده قبل الفرح تصبيره
هند :اتلم ياروحى بدل مااكسرلك عضمك قبل الفرح
عدى :دنا هبقى جوزك اهون عليكى
هند :اهوه انتا قولت هتبقى جوزى لسه مبقتش يعنى وحرام انى اديك حاجه مش من حقك واغضب ربنا
عدى بإعجاب :كل يوم بحمد ربنا على انى اخترت صح ربنا يباركلى فيكى ياحياتى
............ ............. .............
فى المساء اتى عمار هو ووالده ووالدته لطلب ايتن
والغريب ان والدته اعجبت باايتن ولم تعلق على اعاقتها
امل :بجد يازين ماخترت ياعمار ربنا يباركلكم
ايتن :ممكن اسألك سؤال ياطنط
امل :اتفضلى
ايتن :انتى ازاى كده ازاى موافقه ان ابنك يتجوز واحده معاقه زى
امل :هو انتى السبب فى الاعاقه دى
ايتن :لا دى ارادة ربنا
امل :ونعم بالله ازاى بقا هحاسبك على حاجه انتى ملكيش يد فيها واللمعه الى شايفها فى عين ابنى تخلينى اوافق وانا مغمضه لانى ابنى سعيد وفرحان بيكى ليه احرمه من الفرحه دى
ايتن طلبت من امل انها تحضنها
(اوعو تيأسو من رحمه ربنا ربنا بيعوض ولما بياخد مننا حاجه بيعوضنا بأحسن منها وكل خير )
واتفقو على ميعاد الخطوبه بعد اسبوعين خطوبة اسر وساره وايتن وعمار
.......... .......... ........
فى اليوم التالى ذهبت ايتن لعمل العمليه
ولم تخبر عمار بأى شئ لانها تريد انا تفاجأه اذا اراد الله ونجحت العمليه
الكل امام غرفة العمليات ينتظر
اسيل :هوما تأخرو ليه كده انا قلقانه
ادهم احتضنها وقام بتهدئتها :متقلقيش ادعيلها هى محتاجه انك تدعيلها دلوقتى اهم من اى حاجه
اسر ماسك مصحف وبيقرأ فيه
واسيل تدعى لها والجميع متوتر ومنتظر خروج اسر عشان يطمنهم
بعد فتره خرج اسر من غرفه العمليات اتجه الجميع اليه
اسر :سامر ايتن عملت ايه
سامر :الحمدلله هى بخير والعمليه نجحت بس هى دلوقتى فى الافاقه وشويه وهينقلوها غرفتها
اسر سجد :وشكر ربه
وكذلك الجميع
وبعد فتره انتقلت ايتن الى غرفتها
ايتن :ادهم بعد اذنك ممكن تكلم عمار لانى محتاجه اتكلم معاه
ادهم :مش وقته
ايتن :لا وقته اتصلى بيه
ادهم اتصل بيه وعمار دخل واتفاجأه باايتن نايمه على السرير وجنبها المحاليل
عمار :فيه ايه وايتن مالها
ايتن بصوت تعب :ممكن تسبونا لوحدنا ياجماعه
الكل خرج
عمار :ممكن افهم فى ايه
ايتن :انا عملت عمليه والدكتور بلغنى انها نجحت وبإذن الله اقدر امشى تانى مع العلاج الطبيعى
عمار :وليه مقولتيش انك هتعملى عمليه للدرجه دى احنا بعاد عن بعض
ايتن :مكنتش عايزه اخليك تحط امل وممكن العمليه مكانتش تنجح وتزعل وكنت اشوف تمسكك بيا لاخر لحظه
عمار :للدرجه دى شايفه حبى ليكى ضعيف انا حبيتك وانتى كده ياايتن
ايتن :وانا عارفه ياعمار ومقدره كل ده وانا كمان حبيتك وخوفت عليك
عمار :قولتى ايه حبيتنى يالهوى قالتها بنت الصياد
ايتن ضحكت جامد وبعدين اتوجعت
عمار :مالك فى ايه
ايتن :واحده طالعه من العمليه مش عايزه تتوجع
عمار وايتن قعدو يتكلمو ونسيو انى فى ناس بره
ومر اليوم على ابطالنا
وعمار مش سايب ايتن فى المستشفى قاعد معاها ليل ونهار وسامر ادرك كلام ايتن ان اعجابه بيها كان مجرد اعجاب بكلامها واعجاب طبيب لحاله وانها وجدت حبها ودعى انه يلاقى حبه
وعدت الايام وجاء يوم زفاف هند وعدى
طبعا ايتن مش هتحضر الفرح لسه تعبانه
عدى هو الى جاب الفستان لهند وطلب منها متشفهوش غير وقت ماتيجى تلبسه
وكذلك ادهم اختار فستان اسيل وقالها هيبعتهولها مع فستان هند
هند فى غرفه المخصصه ليها فى الفندق الى هيقام فيه حفل الزفاف
هند :انا خلصت الميك اب فين الفستان
اسيل:وانا كمان فين فستانى انتى عروسه يعملك مفاجأه انا مالى بقا انا هلبس فستان عادى اتأخر ليه بقا
ساره :انا الوحيده الى مسيطره فستانى معايا
خبط احدهم باب الغرفه سمحو له بالدخول ووضع الفساتين على السرير وكل واحده فستانها مكتوب عليه اسمها
هند فتحت الفستان اسيل انبهرت بيه هى وساره وكذلك الميك اب ارتست
اسيل بتفتح فستانها اتفاجأت انه فستان زفاف
اسيل :ايه ده ده جيه بالغلط البس انا دلوقتى بس شكله تحفه قوى الله كان نفسى البس فستان زيه
وهى بتشيل الفستان تشوفه لقت جواب واقع منه
(انا اخترتلك الفستان على ذوقى يارب يكون عجبك وعارف انك هتبقى قمر فيه انا وعدتك انى هعملك فرح زى اى بنت بحبك يااسيل وربنا يقدرنى واقدر اسعدك واعوضك عن اى حاجه وحشه حصلتلك ..بحبك )
اسيل :قلبى هيوقف الحقونى
ساره راحتلها هى وهند وقرأو الجواب
ساره :يخربيت الرومانسيه البسى ياختى اما نشوف اخرت المحن ده ايه
هند :انا فرحانه هتجوز انا وانتى فى يوم
اسيل لبست هى وهند وطلعو بره اسر جيه اخد اسيل علشان يسلمها لاادهم
وفريد اخد هند يسلمها لعدى
وكانو فى قمه الجمال
دخلو القاعه
وبدؤا بالرقصه الرومانسيه ولكن المفاجأه ان ادهم هو الى غنى الاغنيه الرومانسيه
اغنيه (عشانك )(احمد فهمى )
لقيتك زى ماتمنيت وصلى ده لما بيك حسيت عرفت ان الحياه بدأت كده
لمس من نظره قلبى هواك وقولت انا لازم ابقى معاك سنينى وعمرى ملك لحبنا
عشانك مستعد اعمل حبيبى كتير
عشانك اى حاجه تهون
مكانك جوه قلبى ملينى فرحه وخير
حنانك عندى يسوى الكون
فى حبك مرت الاوقات بجد ده مش كلام حكايات
تملى عنيا ليك متشوقه
مادام احساسى ليه اداريه وانا جمبك هخاف من ايه من الدنيا ماليش غيرك بقا
عشانك مستعد اعمل حبيبى كتير
عشانك اى حاجه تهون
مكانك جوه قلبى ملينى فرحه وخير
حنانك عندى يسوى الكون
وخلص الاغنيه والاتنين شالو عرايسهم ولفو بيهم
اسيل فى دنيا تانيه مش مصدقه الى هى فيه
ادهم نزلها وركع على رقبته وفتح علبه فيها خاتم ومسك الميكرفون
ادهم :تقبلى تعيشى معايا بقيت حياتك تقبلى تشاركنى حياتك
اسيل عنيها دمعت وشاورت بدماغها على انها موافقه
ادهم قام ولبسها الخاتم وحضنها جامد كأنه عايز يدخلها جواه
وقال فى الميكرفون بأعلى صوته:بحبك
الكل متفاجأ من ادهم محدش كان متوقع
ان ادهم يطلع منه كل ده
كل واحد اخد عروسته وراح قعد
عدى :بحبك بحبك بحبك
هند :شوفت ادهم عمل ايه وانتا بتقولى بحبك كده اتعلم منه
عدى مسمحلهاش تتكلم وراح اخد المايك
عدى :بحبك ياهند وبعشقك وقلبى كان مقفول قبل ماشوفك واول ماشوفتك حبيتك من اول نظره وعشقتك وعمرى ماكنت اتخيل انى احب حد كده انتى نعمه ربنا رزقنى بيها ياهند انا بتمنى اقضى عمره كله معاكى واوعدك انى هفضل عايش بس عشان اسعدك
هند قامت اخدت المايك وغنت اغنيه( امال ماهر )(لو رسمته )
حبيبى لو رسمت كل تفصيله فيه
حنيته ابتسامته والطيبه الى فى عنيه
رجولته الى فى ملامحه
وسمار لونه وجماله وتقله وانا بصالحه وغيرته وانفعاله عايزالى الف صوره لو قالى ارسمينى هرسم بقلبى صوره وهكمل بعينى
حبيبى من وسامته القمر بيغير
فى الجدعنه وشهامته يتكتب اساطير
لو شاف قلقى فى عنيا من قبل مابشتكيله
الاقيه طبطب عليا فى حضن مالهوش بديل
......الخ )
وبعدها خضنها حضن حست انها ملكت الدنيا كلها بيه وحست ان ربنا عوضها بعدى
اسر :عقبالنا ياساره امته هنتجوز
ساره :مش اما نعمل الخطوبه الاول
سامر :ماتيجى نخليها خطوبه وجواز
ساره :لازم اغلبك شويه واسحلك ونتمرمت وكده
اسر :عن اذنك انا قولت جوازه مش جايبه همها
اسر مشى وسابها
سامر ماشى خبط فى واحده
مى :اه
سامر :انا اسف
مى :عادى محصلش حاجه عن اذنك
مى سابته ومشيت
سامر لنفسه :اول مره اشوف بنت واحد يخبطها ومتمرمتهوش سبحان الله
ساره :بتكلم نفسك يااهبل
سامر :يخربيت الفصلان عايزه ايه
ساره :الحق عليا لقيتك غلبان قولت اجبر بخاطرك واسأل عليك انا ماشيه خليكى كده زبله لوحدك
وسابته ومشيت والكل فرحان وصفيه فرحانه جدااا ان ابنها اخيرااا لقى الى الى تسعده
وفجأه انقطع النور وحاله من الهرج عمت المكان وبعد فتره جاء النور ولكن حدث مالم يكن فى الحسبان لم يجد ادهم اسيل بجانبه
انتهى البارت
اروى الشرقاوى.. يتبع
منتظرة رأيكم وتوقعاتكم في التعليقات ومتنسوش تفاعلكم هو اللي بيشجعني اكمل❤️#الحلقة_14 قبل الاخير
اروى الشرقاوى
وقفنا البارت الى فات لما اسيل اتخطفت
ادهم اتصل بعمار
ادهم :عمار اطلع بره اوضة ايتن
عمار طلع بره
عمار :فى ايه ياادهم قلقتنى
ادهم :منير الكلب خطف اسيل قولتلك عايز اخلص منه هو الرأس المدبره
عمار :وايه الى خلاك متأكد ان منير الى عملها
ادهم :اسيل ملهاش اعداء غيره هو ورنا ورنا فى السجن يبقى فاضل مين اكيد منير
عمار :مسافه السكه واكون عندك
عمار استأذن من ايتن قالها انهم عايزينه فى القسم خاف يقولها ان اسيل اتخطفت
لان حالتها تدهور ممكن تدهور
وصل عمار عند ادهم
عمار :ازاى منير قدر يوصلها
اسر :انا ماليش فيه ان عايز اختى
عمار :اسر اهدى هنجبها بس هروح لمنير اقوله ايه انتا خطفت طب فين الادله الى تثبت التهمه عليه
ساره والبنات بيعيطو وصفيه قاعدها مسهمه
عمار :ادهم روح البنات ووالدتك وتعالى نطلع على القسم نفمر هنعمل ايه ونبلغ اللوا رفعت بكل حاجه
ادهم روح البنات وكانو رافضين وتحت اصرار ادهم وافقو انهم يروحو ووعدهم انه هيطمنهم عليها
عدى وادهم واسر طلعو على القسم
وسامر راح المستشفى يطمن على ايتن ويتابع حالتها
فى القسم قاعدين بيفكرو ادهم قطع تفكيرهم
ادهم :انا رايح للكلب منير مش هقعد كده
اسر :وانا جاى معاك ا
ادهم خرج هو واسر جرى ركبوا العربيه ع والكل ركب عربيته علشان يلحقوهم
ادهم واسروصلو الفيلا وكل الى بيوقفهم بيضربوه لحد ماوصلو عند منير
ادهم ؛؟:مراتى فين ياكلب صدقنى مش هرحمك هقتلك يامنير
منير :انتا اتجننت ايه الى هيجيب مراتك هنا ولا اذاكانت هتيجى بمزاجها بقا
اسر سمع الكلام ده وضربه بالبوكس فى وشه
اسر:مش بنت احمد الصياد الى يتقال عليها كده وضربه بوكس كمان ولا اخت اسر الصياد يتقال عليها كده
ادهم قاله عنك وضربه بالبوكس ولا مرات ادهم الشافعى يتقال عليها كده
عمار وعدى وصلو ومسكو اسر وادهم
عمار :الى بتعمله ده غلط ياله من هنا
عدى وعمار اخدو اسر وادهم ومشيو
راحو الفيلا بتاعت ادهم
والكل قعد يفكرو فى اسيل
عدى :احنا اغبيه وبندور فى المكان الغلط لو منير الى خطفها يبقى تاهت ولقينها
ادهم:ازاى بقا
عدى :هى مش رنا كانت شريكة منير فى كل حاجه واكيد عارفه كل الاماكن الى ممكن يحط اسيل فيها
عمار :كانت تايهه عنى فين الفكره ديه
انا عندى فكره احسن من كل ده ياله بينا على القسم
.......... ............. ...........
عند مى وامل
مى قاعده زعلانه
امل :مالك يابنتى من ساعة مارجعتى من الفرح وانتى زعلانه
مى :الفرح كان كويس بس حصلت حاجه نكدت عليهم اخت الاستاذ اسر العروسه اتخطفت والفرح قلب غم
امل :اسر مين
مى :مديرى فى الشغل الى بشتغل فى شركته اسر الصياد
امل بصدمه :مين اسر الصياد واخته اتخطفت اخته مين
مى :انتى عرفاهم ياماما
امل :اه كنت عرفاهم زمان
مى :اخته اسيل وليه اخت تانيه كانت مشلوله وعملت عمليه من يومين
امل :ربنا يرجعها بالسلامه طب هو فين ابوهم احمد فين
مى :ابوهم مات ومراته اخدت فلوسه وطردت اسيل وايتن فى الشارع دول حكايتهم حكايه
امل :طب انا هدخل اوضتى لانى تعبانه
مى استغربت ردت فعل مامتها وانها عرفت اسم والد اسر من غير متقولها
امل دخلت اوضتها
امل بتكلم نفسها :ياه يااحمد كمان اتجوزت حسبى الله ونعم الوكيل فيك انتا وابوك
واخدت تبكى وتدعو الله انا ينجى اسيل
......... ........... .........
فى القسم عمار وادهم واسر وعدى يجلسون والعسكرى جبلهم رنا
رنا :عايز ايه ياادهم انا اترميت فى السجن خلاص وحياتى انتهت جاى تشمت فيا انتا واسر
ادهم :لا الكلب منير خطف مراتى وانتى اكيد عارفه هيوديها فين
عمار :رنا انتى هتشيلى القضيه لوحدك ومنير طلع منها ايه رأيك فى الى يخليكى تجيبى اعتراف منير ويشيل الليله معاكى
واهوه الحكم يتقسم عليكم
رنا :وهنعملها ازاى دى انا دنا نفسى اموته الكلب رمانى هنا واخد كل حاجه وانا عملت كل حاجه علشانه
ادهم :انتى زباله زيه انا عايز مراتى وانتى حره مع الكلب الى زيك
عمار :انا هحطلك سماعه صغيره مبتتشافش وتستدرجى منير فى الكلام وتخليه يعترف بكل جرايمه وخطف اسيل ويقول مكانها واحنا هنبقى معاكى خطوه بخطوه وهنحميكى منه وانا هكتب انك ساعدتينا فى القضيه وهتاخدى حكم مخفف
رنا :موافقه بس هخرج ازاى
عمار :هتقولى انك هربتى وانك راجعه تاخدى حقك منه
رنا سمعت كلامه ومثلت انها هربت وعمار ساعدها وكلهم طلعو وراها
رنا راحت على فيلا منير ملقتهوش طلعت على المخزن السرى بتاع منير وطبعا ادهم والباقى مراقبينها
رنا دخلت من الباب السرى لقت منير رابط اسيل وحاطط كرسى وقاعد قدامها
رنا :منير رجعتلك تانى شوفت انا انا وانتا زى بعض ولازم نكون مع بعض
منير :رنا ايه الى جابك هنا انتى هربتى من السجن
رنا :اه هربت وطلعت علشان نتحاسب مع بعض مهو احنا سارقين قاتلين مع بعض المفروض نتسجن مع بعض
منير :رنا شكل السجن قصر على تفكيرك
رنا بقهر لما وصلت اليه :لا انتا الى دمرت حياتى انا كنت عايشه وشغاله جرسونه ومرتاحه وفلوسى بتقضينى وعايشه لعبت بعقلى وقولتلى انك بتحبنى وضحكت عليا وصدقتك وخلتنى امثل على ادهم الحب وكنت هبله ودمرت حياتى بسببك وسيبت بنتى ومكفكش خلتنى العب على احمد الصياد واتجوزنى وكنت قذره مع الكل واتفقنا
منير :اخرسى يارنا هو انا كنت ضربتك على ايدك كل حاجه حصلت بمزاجك
ورايح يمسكها رنا فجأته وطلعت مسدس
لو قربتلى يامنير هقتلك
فلاش باك
رنا راحت على الفيلا ملقتش منير دخلت غرفتها اخدت المسدس الى كانت حطاه تحت سريرها
باك
رنا :ضحكت عليا وخلتنى اشترك معاك فى كل الجرايم وخلتنى اشترك فى قتل جوزى وكل ده علشان الفلوس دمرتنى ياكلب
اسيل بدموع :كلاب انتو الى قتلتو بابا كلاب وزباله ربنا يخدكم
عمار سمع الاعتراف والبوليس دخل
رنارفعت المسدس
رنا :الى هيقربله هموته منير بتاعى انا انا الى الى هخلص الدنيا من شره
واطلقت الرصاص على ولم تكتفى برصاصه واحده اطلق على اكتر من رصاصه وفارق منير الحياه
رنا صوبت المسدس على قلبها
عمار :متعمليش كده هتخسرى حياتك
اسيل :رنا اوعى تعملى كده هتموتى كافره
رنا :انتى الى بتقولى كده يا اسيل دنا عذبتك كتير
ادهم :رنا فكرى فى نفسك فى حاجه اسمها روح القانون واعتراف منير هيساعدك متضيعيش نفسك
رنا :وهى حياتى كده منتهتش انا ادمرت خلاص وضعت واذيت ناس كتير وجيه الوقت الى اريح الناس مينى
واطلقت الرصاص فى قلبها وبعدها فارقت الحياه
اسيل الموقف كان صعب عليها حطت وشها فى حضن ادهم
والكل صعب عليه الموقف
كل واحد اخد مراته ومشى
واسيل غيرت لبسها راحت اطمنت على ايتن وبلغتها باالى حصل
ايتن :ربنا يسامحها على كل الى عملته الكلبه هى الى قتلت بابا ماتت كافره والكلب الى معاها مات
اسيل :انا مضيقه منها بابا مات بسببها
ايتن :عمره يااسيل ربنا يسامحها
......... ............ ........ .....
عند عدى وهند فى غرفتهم
هند :انا كنت هموت علشان اسيل الحمدلله
انها رجعت بالسلامه
عدى :الحمدلله انا كنت حاسس انى ادهم بيموت بالبطئ وحطيت نفسى مكانه لو كان حصل معاكى كده كنت هبقى عامل ازاى
هند:اه صحيح ياعدى كنت هتعمل ايه
عظى :كنت هتموت انتى بقيتى حياتى ياهند انا حياتى بقا ليها طعم لما عرفتك
حبك خلانى اشوف الحياه بشكل تانى بحبك ياهند
هند :وانا بحبك ياروح هند
عدى :انتى مش ناسيه حاجه
هند :حاجه ايه الى نسياها
عدى :دخلتنا كانت امبارح صح عدت علينا تعالى نعيدها تانى علشان كده غلط عليا
هند:عدى اعقل هو ده وقته
عدى مدلهاش فرصه تكمل وذهب بيها لعالمهم الخاص
............... .............. ..........
عند اسيل
ادهم :حمدالله على سلامتك ياحبيبتى انا كنت هتجنن لما منير الكلب خطفك
اسيل :امال انا اعمل ايه بس كنت متأكده انك هتنقذنى منه
ادهم :كنت هتجنن عليكى اوعى يكون لمسك
اسيل :لا نظره واحده مينى كانت كفيله انها توقفه عند حده ارتاحنا منه اخيرا هو ورنا بس انا موجوعه الكلاب السبب فى موت بابا
ادهم :بقولك يااسيل انا مستنى الدخله من زمان وانتى قولتى عايزه البس فستان لبستك عايزه الناس تعرف عرفتهم اعملك ايه تانى
اسيل :انا راجعه من خطف عايزه استجم
ادهم ؛تستجمى لا كده كتير
اسيل :ادهم اعقل مش كده
ادهم :وانتى خليتى فيا عقل بحبك يااسيل حسى بيا بقا انا تعبت بجد قدامى ومش عارف اوصلك
اسيل لم تعطيه فرصه للتكمله فقامت بتقبيله وذهبه بيها الى عالمهم الخاص
........ ................ ............
بعد ايام من هذه الاحداث تحسنت ايتن وخرجت من المستشفى وبدأت تمشى ولكنها سوف تحتاح لبعض جلسات العلاج الطبيعى
ادهم جمع الكل
اسيل :انتا مجمعنا كلنا ليه اوعى تقول انك ناوى تتجوز عليا
ساره :ياقلب اختك الرجاله كلها تجيب الهم انا هجيبلك اكياس وسكينه وديتول واعملى فى صمت هتوحشنى ياادهم
ادهم :مفترين مش ده الى مجمعكم علشانه
اطلع هيموتونى
احمد الصياد طلع الكل مصدوم
اسيل بدموع : بابا عايش ومماتش ادهم جاوبنى طب ازاى
ادهم :انا اقولكم ازاى
فلاش باك
فى مكتب احمد الصياد لما ادهم راحله يعرفه حقيقه رنا ومراد وكمان ادهم عرف بطريقته الى رنا ومنير هيعملوه
اتفق مع احمد انه هيظبط الفرامل وينزل من العربيه وبعدين يقلبوها ويجيب جثث ناس ميته ويحطهم مكانه هو والسواق وتبقى وشوشهم متشوه علشان محدش يعرفهم
باك
احمد :ادهم انقذ حياتى من رنا ومنير ومش كده كمان حمى بناتى من رنا ومنير انا لو قعدت اشكرك طول عمرى مش هيكفى وكمان ابنى رجع يعنى حياتى رجعتلى تانى
وراح عند اسر :مش هتحضن ابوك يااسر وحشتنى يابنى
احمد حضن اسر
وراح عند ايتن قامت حضنته وفرح ان عيلته رجعت تانى زى الاول
ولكنه صدم من شئ
احمد :صفيه ياه فين ايامك
صفيه :موجوده يابن مراد الصياد
احمد :لسه زى مانتى ياصفيه ماتغيرتيش نفس نظراتك
صفيه :ومش هتغير يابن الراجل الى دمر حياتنا كلنا
ادهم :بتقولى ايه انتو تعرفو بعض
احمد :صفيه تبقى خالت ولادى
اسيل :ايه خالتى ازاى انتا معرفتناش عليها قبل كده
صفيه :هيعرفكم عليا ازاى وابوه كان السبب ان اختى هربت ولحد دلوقتى معرفناش طريقها
اسر :يعنى ماما ماماتتش ولسه عايشه وانتا قولتلنا انها ماتت
صفيه :عايزه يقولك ان جدك استعر منها وانها كانت بنت الخدامه عندهم وابوك وقف قصادهم واتجوزها
فلاش باك
مراد :لو اتجوزتها يبقى انتا مش ابنى ولا اعرفك
احمد :يابابا حرام انا وامل بنحب بعض ليه تعمل فينا كده انا بحبها وهمشى من هنا واتجوزها
باك
احمد :مشيت انا وامل من البلد وجينا على هنا وانا اشتغلت ليل ونهار ومامتك حملت على طول وجابتكم ورا بعض وبعد ٨ سنين جواز ابويا دور عليا وعرف انى فى مصر
وهدد امكم انها لو مسبتنيش هيقتلكم ولا انها عارفه انه معندهوش قلب ولا رحمه سابت جواب انها طفشت مع واحد بتحبه واخدت اختكم ايسل ومشيت
وخلاص رضيت بالواقع وعشت معاكم وفى يوم جدكم تعب وكان بيموت وطلب يقابلنى
فلاش باك
مراد : سامحنى يابنى انا ظلمتك كتير انا السبب ان مراتك سابتك انا الى اجبرتها انها تكتب الجواب وهددتها انى هموت عيالها سامحنى
باك
وبعد كده ابويا مات ودورت كتير على امل ملقتهاش
ايتن :علشان كده كنت بحس بالامان وانا فى حضنك كنت برتاح
صفيه :وانا بحبكم بتفكرونى باامل اختى وحشتنى دورت عليها كتير
اسر :ياه ايه القرف ده امى عايشه وخلتوها مايته انا هدور عليها فى كل مكان ومش هيأس
ادهم ؛وانا معاك هخلى رجالتى يدورو عليهم
اسر مشى وراح على شركته وبلغ رجالته يبحثو عنهم
فى الشركه
اسر قاعد مع مى بيتناقش معاها فى المشروع وبيشوف التصاميم وعجبه شغلها بس مش عارف هو ليه بيتشدلها كده وهو معجب بيها حاسس انه بيحبها بس مش زى حبه لساره محتار
مى :استاذ اسر روحت فين
اسر :لا مروحتش معاكى
مى :حضرتك رأيك ايه فى التصاميم
اسر: الشغل كويس جدااا ابدأو بالتنفيذ
مى طلعت وسابت اسر محتار
......... ........... ..........
عمار اتقدم رسمى لايتن وهيعملو خطوبته مع ساره واسر
جاء موعد الخطوبه اسر فى الشركه
كلكم بكره معزومين على خطوبتى
مى مش عارفه ليه اتضايقت انه خطب وبتكلم نفسها هى حبته ولاايه بس هى اعجبت بشخصيته
انتهى البارت
ياريت يكون عجبكم والاقي تشجيع منكم وتفاعل حلو 💔#الحلقة_15 والاخيييييرة
يوم خطوبه اسر وساره وعمار وايتن
اسر :انا مش عارف لزمتها ايه الخطوبه كنا عملناه فرح وخلصنا
عمار :منا بقول كده بردك تيجى نقلبها جواز
اسر :وهتعملها ازاى ديه يافالح
عمار :اتريق مش هقولك
اسر :اتعدل مش هجوزك اختى
عمار :اتعدلنا تعالى اما اقولك
اسر :قول
عمار :احنا نطلع انا وانتا كده نختار فساتين فرح واحد لساره والتانى لاايتن ونتصل بالمأذون ونعملهلهم مفاجأه ونحجز شهر عسل فى اى دوله نختارها
اسر :كل ده هنعمله انهارده
عمار :اسمع مينى اصل انا الصراحه عايز اتجوز مش هصبر اكتر من كده اصل اختك حلوه اوى يالمبى
اسر :اتلم بدل ماالغى الجوازه
عمار :لا خلاص قولت ايه
اسر :هى فكره مجنونه بس تعالى نقول لاادهم ونشوف رأيه امال مين هيشهد على الجواز ولو عملنا كده من غير مايعرف مجنون ويلغى الجوازه
تعالى نروحله الشركه ونشوف
عمار واسر راحو لادهم وعرضو عليه الفكره ووافق على الجنون بتاعهم
اسر وعمار جهزو كل حاجه بسرعه
عند البنات فى الفندق الى الفرح هيتعمل فيه الفرح فى الغرفه فوق مع الميك اب ارتست
خلصو الميك اب وهيلبسو الفساتين
اتصدمو من الفساتين
ساره وايتن فى صوت واحد :دول مش الفساتين بتوعنا
واسيل وهند بيضحكو :لا بتوعكم
ساره :ازاى
اسيل :هو انا مقولتلكوش يقطعنى اصل انهارده فراحكم مش خطوبتكم
ايتن :اسيل مش طالبه هزار اتكلمى جد
هند :لاه مهو احنا بنتكلم جد
ساره وايتن :مش هنتجوز
اسيل :اعقلى انتى وهى
واالاتنين مش بيتنزلو عن موقفهم ورافضين يلبسو الفساتين
هند اتصلت بعدى وعدى كلم عمار واسر
عمار واسر وصلو الفندق دخلو الغرفه وكله خرج وسابو التلاته جوه
اسر :عايزين ايه بقا
ساره وايتن :انتو ازاى تعملو كده بتحطونا قدام الامر الواقع
اسر طلب من عمار ميتكلمش
اسر :انتى بتحبى عمار
ايتن :اه
اسر :مش عايزه تتجوزيه ليه ايه الفرق دلوقتى من بعدين
ايتن :..........
اسر :ردى لسانك اتقطع يعنى
ايتن :مكنتش عايزه اتحط قدام الامر الواقع
اسر :خلصى هتتجوزى ولا لأ
ايتن :هتجوز
اسر :وانتى ياساره انتى عارفه انا اتعذبت قد ايه على مابقيت معاكى انتى بقا مش عايزه تبقى معايا ليه
ساره :اسر متقولش كده انتا عارف انى بحبك
اسر :احنا هننزل نخلص مصالحنا وانتو تلبسو النهارده فرحكم واحنا نقلنا الهدوم واشترينا كمان بمساعده هند واسيل
اسر اخد عمار ونزلو والبنات لبسو والفساتين الى اختروها كانت تحفه عليهم
وكل واحده فيهم كانت اميره والكل انبهر بيهم وبجمالهم
واسيل هو وهند كانو قمرات وادهم اضايق من اسيل
اسيل :مالك ياادهم قالب وشك ليه
ادهم :علشان حضرتك طالعه زى القمر وفى ناس بتبصلك وانا راجل دمى حامى وبغير اعمل ايه اخدك ونمشى من هنا يعنى
اسيل :اعقل ياحبيبى
ادهم :هو انتى خليتى عندى عقل
ساره :والله انتو مجانين قلبتو الخطوبه لفرح
اسر :بلاوجع دماغ لسه هنستنا وعاملك مفاجأه كمان شهر عسل فى باريس ايه رأيك هنقعد الليله ظى فى الفندق والصبح على المطار علطول
ساره :بجد يااسر انا فرحانه قوى انى هبقى معاكى ربنا يخليك ليا
عمار :هو الفرح هيخلص امته بقا انا زهقت
ايتن :فرح ايه اسكت خالص دانتا قلبت الدنيا من خطوبه لفرح وغيرت كل التخطيط
عمار :انا راجل شرطه سرعه فى الاداء وشهر العسل بتاعنا هيبقى اسبوع ديه الاجازه الى عرفت اخدها
ايتن :وتاعب نفسك ليه وشهر العسل هيبقى فين بقا
عمار :جزر المالديف
ايتن :هيهيهيهيه كان نفسر اروحها قوى
عمار :هو انا متجوز بنت اختى
ايتن :زعلت منك
عمار :لا بالله عليكى مفيش زعل اليوم ده وربنا يقدرنى ياحبيبتى واقدر اسعدك
احمد :لسه شايله الكره جواكى الايام ديه
صفيه :دى اختى يااحمد الى اتحرمت منها
سيب الايام هى الى هتداوى الجروح الى مضيقنى اننا مش لاقينها
فى الوقت ده جى سامر
صفيه :عقبالك ياسامر
سامر :انا شكلى هعنس واستنى تاليا
صفيه :روح لف بعنيك كده البنات كتير شوفلك واحده وانا اخطبهالك
سامر :استأذن انا بقا اروح القط رزقى
لمح مى واقفه لوحدها راح وقف جنبها
سامر :عقبالك
مى :عقبالك انتا كمان شكراا لذوق حضرتك
سامر :انتى مش فكرانى انا الى خبط فيكى يوم فرح ادهم
مى :لا طبعا فاكره حضرتك
سامر :انتى مرتبطه
مى :لا ليه السؤال
سامر :بصراحه انا مشدود ليكى من يوم ماشوفتك وشخصيتك عجبانى
مى :مش هينفع
سامر :لسه
مى :انتو فين وانا فين انا ساكنه فى حى عمرك ماينفعش تدخله بعربيتك ولا بلبسك ده بشتغل علشان اقدر اصرف على نفسى وعلى امى يعنى منفعكش اسفه عن اذنك
سابته ومشيت سامر مستغرب ردت فعلها
وان واحده مكانها كانت تفرح ان واحد غنى متقدملها
الفرح خلص وكل واحد اخد مراته وطلع الغرفه بتاعتهم فى الفندق
عمار وهو على باب الغرفه شال ايتن ودخل ولف بيها الغرفه كلها وبعدين نزلها
عمار :بحبك بحبك بحبك
ايتن :انا بقا بعشقك
عمار حضنها وباسها بوسه طويله يعبر بيها عن حبه ولسه نازل يبوسها من رقبتها
ايتن :نصلى الاول
عمار :ياله نصلى
اسر وساره فى غرفتهم
اسر :ساره انتى معايا بجد انا مش بحلم انتى خلاص مراتى
ساره :لقد هرمنا من اجل هذه اللحظه ياحضرت
اسر :انا استنيت كتيى ياساره كنت بحلم كل يوم انك ترجعيلى واشوفك قدامى
ساره ؛انا قدامك ياحبيبى وربنا حقق حلمنا
اسر قام بتقبيلها وذهب بيها الى عالمهم الخاص
النهار طلع وكل واحد اخد مراته وراحو شهر العسل والكل سعيد وفرحان
وبعد اسبوع رجعت ايتن وكانت سعيده جدااا وحمدت ربنا انه رزقها بواحد زى عمار وان الى حصلها خير لان عمرها ماكانت هتحس بنص السعاده دى مع ايمن
عند اسيل وادهم
ادهم :اسيل قومى بقا هتروحى الجامعه امته
اسيل :ادهم انا تعبانه وعايزه انام فكك مينى واخلع على شغلك
ادهم :قومى بقا بطلى كسل ياحبيبتى
اسيل :ادهم قولتلك تعبانه عايزه انام
ادهم انا نازل كملى نومك
ادهم نزل تحت
اسيل حست ان ادهم زعل قامت عشان تصلى وتلبس وتنزل
صفيه فين اسيل منزلتش ليه
ادهم :بتقول تعبانه انا ماشى ياست الكل عايز حاجه
صفيه :استنى افطر
ادهم :لا هفطر فى الشغل سلام
ادهم مشى واسيل نزلت
اسيل :ادهم مشى ياماما
صفيه :اه نزلتى ليه بيقول انك تعبانهى
اسيل حكتلها كلامها مع ادهم :حسيت انه زعل
صفيه :لا مفيش حاجه تعالى افطرى
اسيل مره واحد داخت وحست ان رجلها مش شايلها ووقعت
صفيه اتصلت بادهم وقالتله يرجع علشان اسيل تعبت واغمى عليها
ادهم رجع واتصل بالدكتور
وبعد فتره الدكتور ودخل يكشف على اسيل وبعد فتره خرج الدكتور
ادهم :خير يادكتور مراتى مالها
الدكتور :دى حاجات عاديه بتحصل فى اول الحمل
ادهم :حمل قصدك ان مراتى حامل صح اسيل حامل
ادهم وصل الدكتور
ورجع لااسيل
صفيه :مبروك يابنى مبروك ياحبيبتى
تاليا :هيهيهيهيه هيبقى عندى اخت هيهيهيه
سامر رجع من شغله :فيه ايه
تاليا :ماما اسيل هتجيبلى نونو
سامر :مبروك عقبالى
ادهم :هو انتا اتجوزت
سامر :لما اتجوز
ادهم حدفه بالمخده الى جنبه وسامر طلع يجرى
ادهم بقا بيخاف على اسيل جداا والكل كذلك بيخافو عليها ومش بيخلوها تشيل اى حاجه او تتحرك
واحمد فرح انه هيبقى ليه حفيد
عند ساره واسر
اسر مفيش مكان مرحش فيه هو وساره ساره واقفه سرحانه فى البلكونه بتفكر فى حياتها مع اسر وانها قبل مايظهر فى حياتها مكانتش عايشه وان السعاده الى هى فيها تستاهل انها كانت تستناه
اسر جيه من وراها وحضنها
اسر :سرحانه فى ايه
ساره :سرحانه فى السعاده الى انا فيها انتا وجودك فى حياتى نعمه كبيره يااسر انا مقدرش اعيش من غيرك
اسر :انا عمرى ما اتخيل حياتى من غيرك انتى الهوا الى بتنفسه انتى الروح الى فى حياتى بس تعالى انتى حلوه كده ليه وقام بتقبيلها وذهب بيها لعالمهم الخاص
عند ايتن وعمار
عمار نايم ايتن عملت قرطاس من الورق وحطه مابين صوابع رجله وولعته
عمار قام يصرخ ولما لقاها واقفه بتضحك جرى وراها
عمار :مش هسيبك انا متجوز بنت اختى كل يوم يااما اصحى بولع يابغرق ياطبلة ودنى مخرومه ايه تعبت
ايتن :لو قربتلى هصوت واخلى ماما تطلعك انتا حر واقول انك بتضربنى وبعدين الحق عليا خايفه تتأخر على شغلك غلط انا يعنى
عمار :هى الرومانسيه مجتش عندك خالص مفيش مره تدلعينى قوم ياحبيبى قوم ياروحى اى حاجه
ايتن :امال ظابط ازاى ماتنشف كده
عمار :والله ماهسيبك تعالى هنا
عمار مسكها وهى حاولت تفلت منه ولكنه مدلهاش فرصه وقام بحملها وذهبه بها الى عالمهم الخاص
بعد ايام انتهى شهر العسل ونزل اسر وساره
اسر نزل الشغل وكذلك ساره
عند مى وامل
امل :انتى تعبانه يامى بلاش شغل انهارده
مى :ياماما انا كويسه متقلقيش
مى مسمعتش الكلام وراحت شغلها
عند اسر فى مكتبه قاعد مع مى بيتكلمو فى الشغل واتفقو على كل حاجه مى قايمه فجأه محستش باالى حواليها ولسه هتقع اسر لحقها وطلب من السكرتيره تطلب دكتور الدكتور جيه وقال لاسر انها عندها هبوط لانها منامتش كويس ومأكلتش بقالها فتره اسر افتكر انه طلب منها شغل كتير وممكن يكون ده سبب عدم نومها وانب نفسه على الى عمله
مى فاقت واسر صمم انه يوصلها وتحت اصرار اسر مى وافقت مى وصفت البيت لااسر اسر استغرب من المكان وان فى ناس عايشه كده
وطلع معاها لحد فوق مى خبطت الباب
امل فتحت الباب واتفاجأت بااسر وكمان اسر اتفاجأ
اسر :ماما
امل :اسر ابنى
اسر حضنها جامد ودخلو جوه ومى واقفه مذهوله مش بتنطق لانها تقريبا مش مصدقه
اسر :وحشتينى انا دورت عليكى كتير لما عرفت من خالتى صفيه كل حاجه وكل الى مراد الصياد عمله ليه مرجعتيش لما مراد مات وعرفتينا كل حاجه
امل :ارجع واحمد فهمكو انى موت وانا فى نظره خاينه
اسر :مهو مراد قال لبابا كل حاجه قبل مايموت
امل :وعلشان كده راح اتجوز ودمركو
اسر :مى تبقى اختى ايسل صح
امل :اه
اسر حضنها :انتو هتيجو تعيشو معايا انا لايمكن اسيبك هنا بعد النهارده
امل :انا كده مرتاحه يابنى
اسر :ياله هنمشى من هنا خالتى مش هتصدق انك موجوده واسيل اتجوزت ادهم ابن خالتى وايتن اتجوزت وانا اتجوزت مش ناقص غير وجودك وبابا ندم على الى عمله
اسر اخد مى وامل ومشى
راح على فيلا ادهم
دخل الاول
اسر :صفصف .صفصف فينك
صفيه :هنا اهوه مالك بتزعق ليه
اسر :عندى ليكى مفاجأه بعمرك كله
صفيه ؛قول مش مرتحالك
اسر :اظهر وبان عليك الامان
امل دخلت صفيه راحت حضنتها وبكت واسيل طلعت على صوتهم
اسيل :ماما
اسيل حضنت امل ومى وقعدت معاهم واتصلو باايتن وساره والكل جيه وقعدو مع
امل والكل فرحان برجوعها واحمد جيه
امل :ازيك يااحمد
احمد :ازيك ياامل كنتى فين المده دى
امل :بلاد الله واسعه يااحمد عشت وربيت بنتى واهى قدامك مهندسه
احمد حضن مى الى متلخبطه ومصدومه
احمد طلب من امل ترجعله بس رفضت
وبعد مرور فتره ووالحاح الجميع عليها وافقت على الرجوع له
وتقدم سامر لخطبة مى ووافقت عليه
وبعد فتره تم الجواز
وعاش الجميع فى سعاده
وبعد مرور خمس سنوات
انجبت اسيل فهد وريان وساره
انجبت هند بسنت وروما وفريد
انجبت ايتن احمد واروى
انجبت ساره ملك ومالك
انجبت مى سندس
تمت بحمد الله.
اتمنى تكون نالت اعجابكم واستنوني في رواية جديدة في نفس المواعيد 😍