رواية حياة الادم - 11- الفصل الحادي عشر - بقلم ليالي سامي - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: رواية حياة الادم
المؤلف / الكاتب: ليالي سامي
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: 11- الفصل الحادي عشر

11- الفصل الحادي عشر

رواية حور الاسر الفصل الحادي عشر بارت ١١ حور الأسر حور بعصبيه : انت بتعمل ايه انت مين سمحلك تمسك تليفوني اسر : خدي كلمي اخوكي وانا عاوزك بعد ما تخلصى حور : عاوز ايه اسر : اسمها نعم ولما تخلصي هعرك انا عاوز ايه حور : متقول واخلص اسر بعصبيه : حوووور ردي علي اخوكي حور : حاضر الو يا ياسر ياسر : ايه يحور انتي بتكلمي مديرك كدا ليه انتي كدا هتترفضي حور : انا عاوزه اترفد اصلا ياسر : ايه حور : علشان دا طلع رخم اسر : علفكره سمعتك وانا اعرفك مين اللي رخم حور : هتعمل ايه هترفدني ارفدني في مليون شركه تانيه تتمناني اسر : ماشي خلصي بس كلامك مع اخوكي حور : ايو يا ياسر عاوز حاجه انا لازم اقفل ياسر : تمم سلام وكلمي مديرك عدل حور : حاضر سلام ياسر : سلام حور لأسر : نعم اسر : حور ممكن لو سمحت تكلميني عدل الشهر ده لوسمحت حور : .... اسر : والله كنت مجبور وفي يوم هقولك علي اللي حصل حور : تمم خلاص انا هروح اقعد ازاكر عاوز حاجه اسر : لا شكرا حور : عن اذنك وتركته وجلست علي المكتب وكان اسر يقلب في الأوراق بملل وهو يتابع حور من بعيد عند فاطمه ... فاطمه: ها يا ياسر أختك عملت ايه في الشغل ياسر : اتقبلت يا نبع الحنان بس بنتك دي مجنونه فاطمه : ليه ياسر : دي بتكلم مديرها وحش علشان رخم وهي مالها بيه لا وكمان وعوزاه يرفدها من الشركه دي شغاله في اكبر شركه فاطمه: معلش هي لسه صغيره يارب تعقل 🤲 ياسر : يارب 🤲 عند اسر وحور ... بعد فتره ذهب أسر وجلس على مكتب حور أسر : حور بتعملي ايه حور: بزاكر عاوز حاجه أسر : لا كنت زقهان فقولت اجي اقعد معاكي حور : ماشي اسر : متيجي اذاكرلك حور : لا اسكت بقا خليني اذاكر أسر : اخذ الكرسي وجلس بجانبها حور : انت بتعمل ايه أسر : بشوفك بتذاكري ايه حور : أحياء يلا بقا امشي أسر : ماشي لو قولتي ايه دا وشاور على رسمه في الكتاب حور : وانا ايش عرفني مش عندي في المنهج أسر : خلاص خليني اذاكرلك حور بنفاذ صبر : ماشي خلاص أسر : يلا وبدأ يشرح لحور وبعد فتره حور : الله ي أسر شرحك حلو اوي انت عرفت دا كله ازاي أسر : علشان انا في كليه الطب ي حور حور : اه صح دا انت اللي كنت هتعمل ليا العمليه بس يارب ابقى دكتوره زيك أسر : يارب ي حوري بس بلاش نتكلم في الموضوع ده تاني علشان انا بتدايق من نفسي لما بفتكر اللي كنت هعمله حور : ماشي بس دي الحقيقه وبعدين ايه حوري دي انا مش بحب الكلمه دي أسر : ليه حور : علشان المستر بتاعي بيقولهالي وهو رخم وانا زعقتله المره اللي فاتت أسر : نعم عملتي ايه حور : كسفته واحرجته قدام اصحابي أسر : دا ازاي دا حور : بيقولي ركزي ي حوري رديت عليه قولتله حاضر بس انا اسمي حور مش حورييي أسر بضحك : قولتيه حورييي حور :اه هو رخم اوى اصلا اسر بضحك : خلاص هقولك ي حوريتي أو حوريه بس كان نفسي اقولك حوري اوي اصلا هي احلي حور : اممممممم ماشي موافقه قولي اي حاجه اسر : طب المدرس ده اسمه ايه حور : اسمه مارد وسلام بقا علشان انا لازم اروح اسر : طب يلا اروحك حور : لا علشان ياسر جاي يخدني أسر : ليه حور : من ساعه ما انت خطفتني وهو بيوديني ويجيبني اسر : ماشي حور : ياسر بيرن يبقى جه يلا سلام أسر : ماشي سلام وبسها من خدها حور بصدمه : انت عملت ايه والله.... وقاطعها اتصال ياسر مره اخرى حور : انا ماشيه و كلامي معاك بعدين وانا منستش المره اللي فاتت أسر بضحك : ماشي وخدي بالك من نفسك وتركته حور ومشيت زين واسد : امسك احنا منعرفش انك جامد اوي كدا زين : هي بتتكلم على اني مره أسد : انت عملت فيها ايه المره اللي اللي بتقول عليها أسر : بس بقا انت وهو وانتو واقفين تتصنتوا علينا مش عيب عليكوا وانتوا كبار كدا زين واسد : ماشي يعم الرومانسي أسد : طب قولي بقا كنت خاطفها ازاي أسر :..... (حكي كل اللي حصل) أسد : يبقى دا كله حصل وانتوا مقولتوليش أسر : اهو حصل وخلاص بقا ي أسد ويلا كل واحد فيكوا على مكتبه وانت يا زين عاوزك تحياتي كل المعلومات عن المدرس اللي اسمه مارد زين : ليه اسر : كدا وتركهم وذهب أسر لمكتبه وظل يفكر في حور عند حور.... ياسر : ايه ي بنتي اتاخرت كدا ليه حور : كنت بسأل المدير لو عاوز حاجه قبل ما امشي ياسر : ماشي وبعد كدا كلميه عدل حور : ماشي ياسر : علي العموم الف مبروك ي قلبي حور : الله يبارك فيك ورجعوا البيت حور : ي نبع الحنان عمله اكل ايه فاطمه : الاكله اللي بتحبها (معكرونه بالبشامل) حور : الله عليكي ي نبع الحنان يرتني كنت انخطفت من زمان ياسر: بتقولي كدا ليه ي حور حور : اصل انتوا بتدلعوني من ساعه ما انخطفت ياسر : احنا كنا بنعمل كدا علشان خايفين عليكي ومن النهارده ورايح هتلاقي الدلع وبس حور : ربنا يخليكوا ليا يارب 🤲 فاطمه : يلا علشان تتغدوا حور : بسرعه ي ياسر وجلسوا يتناولون الطعام والضحك والهزار مستمر بينهم وبعد فتره ذهبت حور الي غرفتها حور لنفسها : انا كدا لقيت شغل يعني شهر على ماخد المرتب وامشي وذهبت حور حتى تنام ولكن ظلت تفكر في اسر حتى نامت عند أسر رجع البيت خديجه (والدته) : ازيك ي أسر تعالي عاوزه اتكلم معاك في موضوع أسر : موضوع ايه ي ماما محمود (والده) : موضوع كل يوم أسر : اكيد جايبه عروسه صح خديجه : اه ي أسر عاوزه افرح فيك قبل ما اموت أسر : بعد الشر عليكي خديجه: خلاص تعالي شوف العروسه أسر : لاء يا ماما وقريب اوي هتفرحي خديجه : يعني ايه ي أسر محمود : يعني ابنك حاطط واحده في دماغه خديجه : بجد ي أسر أسر : بجد ي روحي خديجه : لولولولولولولي ياسمين (اخت اسر ) : مين دي واسمها ايه وعندها كام سنه أسر : ملكيش دعوه انتي ويلا بقا انا طالع انام خديجه : مش هتتعشي أسر : اتعشيت في الشغل خديجة : ماشي ي أسر وذهب أسر لغرفته وظل يفكر في حور أسر لنفسه : انتي عملتي فيا ايه ي حوري وياترا هتعملي ايه اكتر من كدا