في يوم وليله - بارت 14 في يوم وليله 🍓 - بقلم Nero | روايتك

اسم الرواية: في يوم وليله
المؤلف / الكاتب: Nero
حالة الرواية: مستمرة
الفصل الحالي: بارت 14 في يوم وليله 🍓

بارت 14 في يوم وليله 🍓

✨🍒🍓💞💗🌹 🦋🦋🦋🦋 ••••••••••••• في المستشفى وصل طارق بيجري وخايف وهو شايل لوجي. الممرضين شافوه جابوا الترولي ودخلوابيها. في غرفه الكشف. وريم: دموعها نازله ومش مصدقه انها في لحظه ظهرت وفي لحظه هتروح منهم ثاني طارق: بيزعق انا لازم ادخل معاها وسع كده الدكتور: انا مقدر خوفك بس مش هينفع وسيبني ادخل اشوف شغلي. ايمن: اهدى يا طارق انا هدخل معاها واطمنك وبص للدكتور وقال له انا كمان دكتور تسمح ادخل معاك الدكتور: هز راسه تمام بس ادخل عقم نفسك الاول. ودخل ايمن وطارق واقف مصدوم ازاي انا دورت عليها وكنت كل يوم اروح المملكه علي امل اني الاقيها. وريم بتعيط وفارس جنبها بيهديها. طارق: حاول يسيطر على خوفه وغضبه وقعد قدام ريم حبيبتي هتبقى بخير مش هينفع تسيبنا تاني بس يا قلبي قولي لي ازاي هيا كانت هناك وازاي حسن ده قدر يخطفك. ريم: بدموع اللي حصل فلاش بااااك ريم مستنيه فريحه وجميله في الكافتيريا ريم: بنات مجانين اتاخروا وانا عايزه اروح انام اعععععع طفله صغيره: بتعيط ممكن تساعديني مامي بتموت عااااااا وتعيط جامد😭 ريم: زعلت عليها اهدي يا حبيبتي تعالي وريني فين مامي الطفله: هناك اغمى عليها انا خايفه عليها هيا هتسيبني😭 ريم: في الوقت ده افتكرت لوجي اللي فقدتها وطلعت بره تطمن على الست وحد من وراها خدرها الوقت الحالي ريم: و انا مش فاكره حاجه غير اني لما فتحت شوفت حسن ولوجي وحكت كل حاجه حصلت وكل الكلام اللي لوجي قالته فارس وطارق مش مصدقين ازاي لوجي بتساعد حسن. ريم: بدموع بس انا مش مصدقه اكيد حسن عمل فيها حاجه لانها كانت بتقول حسن فهمني كل حاجه واننا خاينين وكدابين انا عايزه لوجي وفضلت تعيط 😭 طارق: وقف مخنوق من اللي سمعه فارس: مسك اي دريم حبيبتي قويه وهتساعد لوجي وتعرف كل حاجه وازمه وهتعدي وهنفتكر الايام الصعبه دي ونضحك ان شاء الله ريم: يا رب يا رب يا فارس😞 جميله في الفون: اعععععع بجد بجد يا ادم يعني انتوا لقيتوا ريم. ادم: ايوه وهم زمانهم جايين انا سبتهم ورحت اسلم الكلب حسن. جميله: ده لازم يموت ده حيوان😠 ادم: ههههههه هو اصلا ميت ده فارس ما سابش فيه حته سليمه ده طير كف ايده 😁 جميله: يستاهل والله فروسه ده جامد جاموده هههههههه ادم: بغضب فروسه اقفلي يا جميله بدل ما اجي العب في وشك البخت قال فروسه جميله: ايتا ايتا ايتا انت بتغير يا دومي هههههه ادم: ببلاها دومي حضره الظابط ادم بقى دومي هههههه دومي دومي وبعدين اكيد بغير حبيبتي قمر ومسيطره على قلبي ما غيرش عليها ليه وبجد يا جميله ما تختبريش غيرتي عليكي ماشي يا روحي😉 جميله: اتكسفت سلام بقى فريحه بتنده عليا وقفلت وحضنت الفون وفضلت تتنطط😍 فريحه دخلت عليها ومستغربه جميله: حضنتها ريم بخير وزمانهم جايين فريحه واوووووووو بجد بجد😍 مش بتهزري صح بس ايه ده انت عرفتي ازاي؟ . جميل: احم اصل الظابط ده اللي اسمه ادم عارفاه انتِ هو اللي قالي. فريحه: اممم حاظابط لا انت تحكيلي بقي لحد ما ريمو ترجع بسلامه 😉 الدكتور: خرج من عند لوجي وطارق وريم وفارس جريوا عليه طارق: مالها يا دكتور فاقت انا عايزه اشوفها. الدكتور: انا مش عارف اقول لكم ايه بس المريضه عندها فقدان للذاكره نتيجه تعطيها برشام بيتلف خلايا المخ والحمد لله لحقناها قبل ما يحصل نزيف او جلطه ولكن لازم تفهموا خوفها منكم وانها مش هتبقي عرفاكم. ريم: بعياط لوجي تلف جلطه وجريت على الاوضه😭 طارق: واقف مش مصدق. فارس: اهدى كده يا طارق هي محتاجاك اكتر من اي وقت واكيد حسن الزفت ده هو اللي كان بيديهولها عشان تساعده. ايمن: اكيد ومش عايزكم تقلقوا انا هعمل لها اللازم. طارق: بعصبيه هقتله بن ال**وطلع يجري على القسم. فارس: اتصل على ادم وفهمه كل حاجه وان طارق جاي عليه. وايمن: اتصل على فريحه وطمنها وقال لها على لوجي ٠ وفريحه: فرحت ان لوجي لسه عايشه وزعلت عليها وعلي اللي بيحصل معاها وقالت لي جميله وقالوا لسعاد وللكل لانه خلاص ريم لاقوها ولانه لازم يبقوا جنب لوچي وراحوا كلهم على المستشفى. في القسم طارق داخل غضبان ومش شايف قدامه ادم: اهدى يا طارق هو دلوقتي في الحجز انا ما وديتوش المستشفى لانه يستاهل الوجع وانت مش هتدمر مستقبلك عشان زباله زيه تعالى كده واهدى ونروح على المستشفى لان الانسه لوجي اكيد محتاجاك. طارق: بغل كبير انا لازم اشوفه مش هستريح غير لما اشوفه.😡 ادم: عشان يريحوا . راح معاه على الحجز ولكن اتصدموا ان حسن كان مات والسر الالهي خرج. طارق: زعل لالأ متفهموش غلط مزعلش عليه ولكن لانه كان نفسه هو اللي يموته. بعد فتره الكل في المستشفى وادم وطارق وصلوا وريم: جنب لوجي ماسكه ايديها ودموعها نازله وبتكلمها على فكره بقى انا زعلانه منك اوي انت ليه بتوجعي قلبي كده🥺 سبتيني اول مره وضحيتي بحياتك ودلوقتي انت مش عايزه تفوقي انت لما تقومي انا مش هكلمك وعيطت 😭وكملت لا انا كدابه انا نفسي اكلمك واحضنك قومي بسرعه بقى كل حاجه ناقصه من غيرك مش عارفه افرح ب اي حاجه في حياتي من غيرك. فريحه وجميله دخلوا وشافوا حاله ريم واخذوها بره واطمنوا على لوجي والكل دخل اطمن عليها ومستنيينها تفوق. طارق: داخل وبيأخر رجل ويقدم رجل وقلبه بيدق بسرعه على طفلته اللي انطفت وقعد جنبها وسمح لي دموعه بالانطلاق ورفع كف ايدها قبلها وخرج تنهيده طويله بوجع وشوق كبير وحشتني قوي يا نبض قلبي🥺 وروحي هونت عليكي تسيبيني وحيد وتايه من غيرك بحاول اعيش واضحك عشان ريم والعيله ولكن بموت في صمت من بعدك ولما ترجعيلي تبقي نايمه ومستسلمه كده قومي بقى يا قلبي انت طلعتِ قاسيه على قلبي اوي. لوچي: بدأت تتحرك وتفوق وشافت طارق قلبها دق بسرعه ولكن صدعت اوي وصور في دماغها مشوشه طارق: ضحك لما فاقت ولكن فجاءه اتصدم من صويتها لوچي: مش عارفاهم وصداع بيزيد انتم مين وانا فين ومسكت دماغها اه انا عايزه حسن فين العلاج وشافت ريم والعيله اللي داخلين علي صوتها. وبصت ل ريم انت اللي قتلتي امي وبصت للباقي انتوا العيله اللي ضحت بحياتي انا وامي عشان تعيشوا انا هدمركم ومسكت دماغها وبتصوت وبدأت تكسر في كل حاجه وفكت الكلونه من ايدها. طارق: بصوت عالي كله بره اطلعوا وحضن لوچي وحاول يسيطر عليها وايمن دخل ادى لها حقنه مهدئه ونامت. والكل جنب لوجي وطارق بيحاول يفكرها بكل حاجه والى حد ما استجابت وافتكرت بس مش اوي و وبعد مرور شهرين. في يوم دخلت ريم على لوجي وكان معاها بابا لوجي ريم: اتفضل يا انكل جاسر. جاسر: دخل بدموع ندم بنتي سامحيني وحضنها ولوجي دمعت وافتكرت وقالت بابي. طارق: متعصب ايه اللي جابه هو مش رماها. ريم: بهمس مهما كان ده ابوها ولوچي محتاجه للكل جنبها وانت بنفسك شايف فرحتها ومن الصدمه انا شايفه انها بدأت تفتكر كل حاجه بوضوح. جاسر: قلب ابوكي سامحيني انا دورت عليكي😢 والله بس عرفت انك بعد الشر موتي وانا موت وراكي لحد ما جات صاحبتك ربنا يحفظها وجابتني والله يا بنتي اللي منعني عنك الحربايه كانت مضتني على كل ممتلكاتي وهددتني بيكي واضطريت ابعد عنك وتعيشي لوحدك مع العيله اللي عرفت قد ايه بيحبوكي و كنت بطمن عليكي من بعيد لبعيد ومحبتش اقولك حاجه. 😔 لوچي: مصدومه حبيبي يا بابي انت واحشني اوي كنت بحس اني تايهه ويتيمه من غيرك مامي سابتني وانت بعدت عني حسيت انك كارهني كنت بشوف بابا البنات وهما بيوصلوهم الجامعه وكنت بحس اني يتيمه الأب مش الام بس كان نفسي مخافش من حاجه واتكلم بثقه وابقي عارفه اني عندي اللي يحميني ويقطع اللي يزعلني بالله عليك تسيبنيش تاني وعيطت وحضنته🥺 ريم: شافت انها افتكرت وجريت حضنتها لوچي: ههههههه اللي قتلت امي هدمرك ريم: لا رد وحضناها كأنها هتسبها تاني. لوچي: دمعت وقالت بمرح قولتلك لازقالك بغرى يا بت انا زي القطط بخمس ارواح ههههههه كان نفسك تخلصي مني ده بعينك قاعده على قلبك ومربعه☺️ ريم: ههههههه وحشتيني موووت ي مجنونه جميله: انتوا هتخلوني اعيط ولا ايه بت يا لوجي انا طلعت بحبك اوي ودمعت لوچي: هههههه اكيد انا سكر واتحب تعالي هاتي حضن يا بت مفكره انك هتخلصي من بسهوله ههههههه🙈 جميله: جريت عليها انت مش شبح صح يعني مش هحضنك والاقي ايدي عدت من فراغ هههههه فريحه: وسعي ي رخمه سيبولي شويه منها ريم: هههههه هيا اكل نسبلك منه فريحه: هيهيهي ودمعت. وجريت على لوجي حضنتها بجد دي معجزه هاتي بركاتك هههههه الحمد لله يا رب. لوچي: مبسوطه بحبهم وحنيت سعاد ورجوع باباها وما كانتش منتظره غير لقاء حبيب الروح طارق. وخرجت وراحت عند ريم. وغيرت وقاعده على السرير لقيت ريم داخله عليها وشايله كوبايه لبن. وبعدها على طول دخلت فريحه وماسكه كوبايه عصير من اللي بتحبه لوجي. وبعدهم على طول دخلت جميله جميله: بمرح ساموعليكووو ههه وشافت ريم وفريحه وقالت عصير ولبن ودول يغزوها 🙄امسكي يا بت يا چوچو سندوتشات شاورما عمايل ايديا انما ايه لوز الوز ههههه😂 لوچي: دمعت من حبهم واهتماهم كل ده ليا 🥺 ريم: اومال ليا يا ختي ومسكي انا اختك وهتشربي اللبن بتاعي الاول ليش فيه. جميله: عطلاق ماينفع الشاورما تناديكي هههههه فريحه: شاورمه ايه عشان يجي لها تسمم من اكلك هيا هتاخد العصير بتاعي وبلغه اطفال ثح ثح ي چوچو. والبنات بيتخانقوا لوچي: هههههههه بطني مش قادره والله ما انتم زعلانين ده انا هاكل وهشرب كل حاجه ولو في تاني يا ريت كماله هههه😂 وبدأت تاكل والبنات تتكلم والمرح رجع لهم وافتكروا ذكرياتهم وفجاءه طارق دخل وكان ماسك.......😱. واحب اقولكم مش خاتم الخطوبه لأ 😂😈 •بقلمي نيره حسين •✍️🍒 ــــــــــــــــــــــــــــ꧁꧂