مجنونتي الصغيره - الفصل الحداشر - بقلم آيه حنفي محمود | روايتك

اسم الرواية: مجنونتي الصغيره
المؤلف / الكاتب: آيه حنفي محمود
حالة الرواية: مستمرة
الفصل الحالي: الفصل الحداشر

الفصل الحداشر

في الصباح الكل كان متجمع علي الفطور ماعدا رنا وريم بعد دقايق نزلت رنا وريم ومعاهم شنط محمد: اي الشنط دي ياريم ريم: رنا كانت عاوزه تمشي وانا هروح معاها وهنرجع قبل كتب الكتاب بيومين ادهم: انا مش قولت مفيش مشيان من هنا ريم: اتحركت ووقفت قصاده ريم: وانا قولت اني موافقه بس ب شروط وهوا ده الشرط بتاعي انا عاوزه اغير جو شويه لاني لسه تعبانه ادهم: تمام موافق بس انا هوصلكو رنا اتوترت لان كده خطتهم هتفشل رنا: لا ي اخ انا بعرف اسوق كويس متشكرين 🙄😒 ادهم: رنا متتماديش قوي واوعي تنسي انك في بيتي وهنا ريم اتكلمت لان دي تاني مره صحبتها كرامتها تتجرح ريم: اوعي تعلي صوتك وده بيتي زي م هوا بيتك بالظبط وهي جايه عندي مش عندك وبعدين م مالك داخل خارج ومحدش فينا بيتكلم ولا هوا علي راسو ريشه دن بيتي زي م هوا بيتك وليا الحق اتصرف واعمل اللي انا عوزاه هوا ده بيت المنياوي اللي قارفينا بيه كل شويه بيعاملو ضيوفهم كده ولا اي ياجدي عز: ادهم ريم معاها حق ملكش انك تدخل في ضيوفها رنا اتكلمت ببرائه مصطنعه: بس ياجماعه انا كده كده كنت همشي وكمان انا مبحبش اقعد في مكان انا غير مرحب بيا فيه وغمزت ل ادهم اللي كان هيولع في نفسه مصطفي: متقوليش كده يابنتي ادهم ابني اكيد ميقصدش ده بيتك انتي زي ابني رنا: اوكي ياعمو يلا باي احنا هنمشي مالك همس ل ادهم: يلهوي عليها بنت شيطانه وربنا وقعت الكل في بعضو ومشيت ولا كانها عملت حاجه ادهم: بس يامالك انا فعلا غلطت اني اتكلمت معاها كده مش معنا انها لسانها طويل يبقي مش بتحس دي يتيمه الاب والام ووحيده ولازم تكون قويه علشان تعرف تعيش مالك: حس ان ادهم معاه حق *************************************** عند رنا وريم ركبو العرابيه ورنا ساقت رنا فضلت طول الطريق ساكته وريم كانت عارفه انها مجروحه ريم: رنا انتي كويسه 🥺 رنا بصت ل ريم اخدت نفس وقالت ااه انا كويسه 🙂❤️‍🩹 ريم قالتها وقفي العرابيه وقفت ريم العرابيه وحضنت رنا وقالتلها: متزعليش ياروني هوا ادهم كلامكو كده اكيد ميقصدش رنا نزلت منها دمعه خاينه رنا: ولا يقصد هتفرق في اي رنا شغلت العرابيه تاني وجت تمشي لقت عرابيتين حراس وراهم رنا: ريم ادهم باينلو باعت حراس ورانا هنعمل اي ريم: يلهوي الخطه هتبوظ رنا: انا هتصرف رنا سرعت العرابيه وتوهتهم منهم ومقدروش يلحقوهم ريم: اشطا عليكي ياروني رنا: عيب عليكي 😎🤭 ريم ورنا وصلو المطار وقفلو تليفوناتهم دخلو المطار وركبو الطياره بعد 5ساعات وصلو علي إيطاليا ريم: اخيرا هربنا من ادهم يااااه كان هم كبير علي قلبي رنا: لازم نفضل قافلين تليفوناتنا علشان محدش يعرف احنا فين ريم: تمام ************************************* عند القصر في المزرعه ادهم بغضب اعمي: يعني اي هربو منكم انتو اغبياء انا هقلكم ب ايدي ياشويه مت*خلفين عز يعني اي هربو انا وسقت فيهم ادهم حس انو عاوز يقتل نفسو من كتر الغضب: قولتلكم كده قولتو لا اهم هربو مصطفي: ادهم اهدي سعاد بعياط: انا عاوزه بنتي زينب: متقلقيش ياحبيبتي هترجع محمد: طيب م نتصل عليهم مالك: قافلين تلفوناتهم ادهم: انا هعرف اجيبهم ازاي يتبع ……