الفصل الحداشر
في الصباح الكل كان متجمع علي الفطور ماعدا رنا وريم
بعد دقايق نزلت رنا وريم ومعاهم شنط
محمد: اي الشنط دي ياريم
ريم: رنا كانت عاوزه تمشي وانا هروح معاها وهنرجع قبل كتب الكتاب بيومين
ادهم: انا مش قولت مفيش مشيان من هنا
ريم: اتحركت ووقفت قصاده
ريم: وانا قولت اني موافقه بس ب شروط وهوا ده الشرط بتاعي
انا عاوزه اغير جو شويه لاني لسه تعبانه
ادهم: تمام موافق بس انا هوصلكو
رنا اتوترت لان كده خطتهم هتفشل
رنا: لا ي اخ انا بعرف اسوق كويس متشكرين 🙄😒
ادهم: رنا متتماديش قوي واوعي تنسي انك في بيتي
وهنا ريم اتكلمت لان دي تاني مره صحبتها كرامتها تتجرح
ريم: اوعي تعلي صوتك وده بيتي زي م هوا بيتك بالظبط وهي جايه عندي مش عندك وبعدين م مالك داخل خارج ومحدش فينا بيتكلم ولا هوا علي راسو ريشه دن بيتي زي م هوا بيتك وليا الحق اتصرف واعمل اللي انا عوزاه
هوا ده بيت المنياوي اللي قارفينا بيه كل شويه بيعاملو ضيوفهم كده ولا اي ياجدي
عز: ادهم ريم معاها حق ملكش انك تدخل في ضيوفها
رنا اتكلمت ببرائه مصطنعه: بس ياجماعه انا كده كده كنت همشي وكمان انا مبحبش اقعد في مكان انا غير مرحب بيا فيه وغمزت ل ادهم اللي كان هيولع في نفسه
مصطفي: متقوليش كده يابنتي ادهم ابني اكيد ميقصدش ده بيتك انتي زي ابني
رنا: اوكي ياعمو يلا باي احنا هنمشي
مالك همس ل ادهم: يلهوي عليها بنت شيطانه وربنا وقعت الكل في بعضو ومشيت ولا كانها عملت حاجه
ادهم: بس يامالك انا فعلا غلطت اني اتكلمت معاها كده مش معنا انها لسانها طويل يبقي مش بتحس دي يتيمه الاب والام ووحيده ولازم تكون قويه علشان تعرف تعيش
مالك: حس ان ادهم معاه حق
***************************************
عند رنا وريم ركبو العرابيه ورنا ساقت
رنا فضلت طول الطريق ساكته وريم كانت عارفه انها مجروحه
ريم: رنا انتي كويسه 🥺
رنا بصت ل ريم اخدت نفس وقالت ااه انا كويسه 🙂❤️🩹
ريم قالتها وقفي العرابيه وقفت ريم العرابيه وحضنت رنا وقالتلها:
متزعليش ياروني هوا ادهم كلامكو كده اكيد ميقصدش
رنا نزلت منها دمعه خاينه
رنا: ولا يقصد هتفرق في اي
رنا شغلت العرابيه تاني وجت تمشي لقت عرابيتين حراس وراهم
رنا: ريم ادهم باينلو باعت حراس ورانا هنعمل اي
ريم: يلهوي الخطه هتبوظ
رنا: انا هتصرف رنا سرعت العرابيه وتوهتهم منهم ومقدروش يلحقوهم
ريم: اشطا عليكي ياروني
رنا: عيب عليكي 😎🤭
ريم ورنا وصلو المطار وقفلو تليفوناتهم
دخلو المطار وركبو الطياره
بعد 5ساعات وصلو علي إيطاليا
ريم: اخيرا هربنا من ادهم يااااه كان هم كبير علي قلبي
رنا: لازم نفضل قافلين تليفوناتنا علشان محدش يعرف احنا فين
ريم: تمام
*************************************
عند القصر في المزرعه
ادهم بغضب اعمي: يعني اي هربو منكم انتو اغبياء انا هقلكم ب ايدي ياشويه مت*خلفين
عز يعني اي هربو انا وسقت فيهم
ادهم حس انو عاوز يقتل نفسو من كتر الغضب: قولتلكم كده قولتو لا
اهم هربو
مصطفي: ادهم اهدي
سعاد بعياط: انا عاوزه بنتي
زينب: متقلقيش ياحبيبتي هترجع
محمد: طيب م نتصل عليهم
مالك: قافلين تلفوناتهم
ادهم: انا هعرف اجيبهم ازاي
يتبع ……