21- الفصل الحادي والعشرون
رواية نور الادم الحلقة الحادية والعشرون
وصلنا في الفصل اللي فات لغايه ما إسراء كانت هتقول رأيها في طلب أدهم….
…….
عمر: خلصت الموضوع يا أخويا.
آدم: ايوه.
عمر: اي هو.
آدم: لما إسراء تطلع هتقولك.
عمر: اي الرخامه دي بقا.
آدم: عمر.
بعد شويه….
أدهم: طيب أنا همشي بقا، وأنت ابقي قولي يا آدم.
آدم: …
إسراء: لا خليك.
آدم: ها.
إسراء: أنا….
…….
#بقلم_إسراء_علي
….
أدهم: امشي طيب.
عمر: ما تمشي يا ابني.
آدم: عمر، اسكت وبعدين مالك يا أدهم، إسراء قالت خليك، وبعدين استني اسمع رأيها.
عمر: رأيها في أي.
آدم: اسكت بقا.
إسراء: أنا موافقه.
أدهم: كنت عارف، أنا ماشي بقا.
آدم: أنت أهبل يا أدهم، بتقول موافقه.
أدهم: أحلف، يا آدم.
آدم: أنت أهبل يالاا.
عمر: ما تفهموني يا جماعة في أي.
آدم: الموضوع يا سيدي، إن أدهم طلب أيد إسراء.
عمر: ياااا عوووومر.
آدم: مالك.
عمر: لا ده تعبير بيتقال كده وخلاص.
آدم: أنتِ موافقة بجد يا إسراء.
إسراء: ايوه بس لازم نتكلم مع بعض الأول.
آدم: تمام.
…..
#بقلم_إسراء_علي
….
أدهم: احم.
إسراء: لي أنا.
أدهم: مش فاهم.
إسراء: يعني اشمعنا اتقدمتلي أنا.
أدهم: أولا، أنا عايز أسألك سؤال هو انتي لي حاسك مش طيقاني.
إسراء: لا بالعكس، عادي، بس وقت م نور كانت مخطوفة كنت زعلانه عليها.
أدهم: تمام، بصي يا ستي، لي اختارت أنتي لأني حسيت إنك الشخص اللي أقدر اكمل حياتي معاه، وسبب تاني بس مش هقدر اقوله دلوقت لأن مينفعش، انتي اي رأيك فيا.
إسراء: عادي.
أدهم: عادي اي يعني.
إسراء: يعني عادي موافقه لأني ارتحت للموضوع.
أدهم: تمام.
……
عمر: طيب كده إسراء هتتجوز، والحمدلله مش هنموت بسبب أكلها، احنا عايزين واحده بقا مكانها.
آدم: تقصد أي ي غالي.
عمر: إني عايز اتدوز زي العيال دول.
آدم: وهتتدوز مين.
عمر: أسوة.
آدم بصدمه: أي.
عمر: مالك، أنا بحبها وعايزها.
أسوة: أيه.
آدم: ما تلم نفسك يا بآف أنت.
عمر: ماشي.
..
عمر: أسوة، تقبلي تتجوزني.
أسوة: أي.
عمر: مالك.
نور: أنت مالك ي عمر كده.
عمر: مالي، عايز اتجوز أسوة.
نور: ومالو يا أخويا، نشوف رأيها.
أسوة: ممكن تديني مهلة أفكر.
عمر: هفرح جدا، لو كان قرارك بالموافقة.
أسوة: بإذن الله.
….
آدم: اي يا أدهم، كله ده بتتكلموا كفايا كده.
أدهم: يا عم هو احنا لسه اتكلمنا.
آدم: يا شيخ، طيب يلا امشي بقا من هنا.
أدهم: دي اخرتها، ماشي.
آدم: نبقى نتكلم يوم تاني بقا.
أدهم: تمام.
….
#بقلم_إسراء_علي
….
آدم: عمر، ممكن أتكلم مع أسوة بقا ممكن تسيبنا لوحدنا.
عمر: هتقولوا اي يعني.
آدم: أنت مالك.
…
آدم: اسوة أنا مش عايزك تقرري قرار تحت تأثير مشاعرك.
أسوة بكسوف: مش عارفه، بس لسه هصلي وأشوف.
آدم: تمام، بس عمر بيحبك وأتمنى قلبه ميتكسرش زي ناس بقرارك.
أسوة: متقلقش.
“ومرة واحدة…”
نور: تقصد بأي إن في ناس قلبها اتكسر.
آدم: اللي على رأسه بقا.
نور: أنت إنسان مش محترم.
آدم: سيبتلك أنتي الأحترام.
نور: أنت راجع لي تاني، عايز مني ايه تاني.
أسوة: أنا هطلع وانتو اتكلمو مع بعض.
..
آدم: أنا مش راجع لحد، ومكنتش عايز أرجع، لولا وصيه بابا بس.
نور بعياط: مكنتش جيت تاني هنا، حرام عليك أنت مش عارف بيحصلي اي لما بفتكر اللي حصل.
آدم: كنا عيال.
نور: عندك حق.
آدم: بعد اذنكم.
نور: لازم تعمل كده، متبقاش آدم لو ممشيتش.
…
#بقلم_إسراء_علي
…..
إسراء: متزعليش يا نور يا قلبي.
نور: قلبي هو السبب في الزعل ده، مش عارفه بيحب الحلوف ده ازاي والله.
إسراء: هيجيلك والله يا قلبي، أنا عارفه آدم.
نور: مش فارقة.
أسوة: عليا يا نور.
نور: على الكل، أنا داخله الاوضة.
…
وبتمر الأيام وبتوافق أسوة على عمر، وإسراء على أدهم، والمجاريح زي ما هما مش بيتكلموا مع بعض.
…..
بعد كام يوم..
في شركة آدم…
عمر: أهلا أهلا بالعريس.
أدهم: يااختي، أنت هنا.
عمر: دي شركتي يا عم.
أدهم: ربنا يسامحك ياخي.
عمر: يا رب.
آدم: انتو لي زي ناقر ونقير كده.
عمر: لا، لازم نبقى كده، أنت بقا عايز ايه، قولتلنا نيجي لي، دي خطوبتنا انهارده.
آدم: بصوا بقا.
عمر: ايوه.
آدم: أصل أنا عايز……
عمر: مستحيل.
أدهم: لا لا، مش ممكن.
يتبع..