رواية نور الادم - 21- الفصل الحادي والعشرون - بقلم ليالي سامي - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: رواية نور الادم
المؤلف / الكاتب: ليالي سامي
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: 21- الفصل الحادي والعشرون

21- الفصل الحادي والعشرون

رواية نور الادم الحلقة الحادية والعشرون وصلنا في الفصل اللي فات لغايه ما إسراء كانت هتقول رأيها في طلب أدهم…. ……. عمر: خلصت الموضوع يا أخويا. آدم: ايوه. عمر: اي هو. آدم: لما إسراء تطلع هتقولك. عمر: اي الرخامه دي بقا. آدم: عمر. بعد شويه…. أدهم: طيب أنا همشي بقا، وأنت ابقي قولي يا آدم. آدم: … إسراء: لا خليك. آدم: ها. إسراء: أنا…. ……. #بقلم_إسراء_علي …. أدهم: امشي طيب. عمر: ما تمشي يا ابني. آدم: عمر، اسكت وبعدين مالك يا أدهم، إسراء قالت خليك، وبعدين استني اسمع رأيها. عمر: رأيها في أي. آدم: اسكت بقا. إسراء: أنا موافقه. أدهم: كنت عارف، أنا ماشي بقا. آدم: أنت أهبل يا أدهم، بتقول موافقه. أدهم: أحلف، يا آدم. آدم: أنت أهبل يالاا. عمر: ما تفهموني يا جماعة في أي. آدم: الموضوع يا سيدي، إن أدهم طلب أيد إسراء. عمر: ياااا عوووومر. آدم: مالك. عمر: لا ده تعبير بيتقال كده وخلاص. آدم: أنتِ موافقة بجد يا إسراء. إسراء: ايوه بس لازم نتكلم مع بعض الأول. آدم: تمام. ….. #بقلم_إسراء_علي …. أدهم: احم. إسراء: لي أنا. أدهم: مش فاهم. إسراء: يعني اشمعنا اتقدمتلي أنا. أدهم: أولا، أنا عايز أسألك سؤال هو انتي لي حاسك مش طيقاني. إسراء: لا بالعكس، عادي، بس وقت م نور كانت مخطوفة كنت زعلانه عليها. أدهم: تمام، بصي يا ستي، لي اختارت أنتي لأني حسيت إنك الشخص اللي أقدر اكمل حياتي معاه، وسبب تاني بس مش هقدر اقوله دلوقت لأن مينفعش، انتي اي رأيك فيا. إسراء: عادي. أدهم: عادي اي يعني. إسراء: يعني عادي موافقه لأني ارتحت للموضوع. أدهم: تمام. …… عمر: طيب كده إسراء هتتجوز، والحمدلله مش هنموت بسبب أكلها، احنا عايزين واحده بقا مكانها. آدم: تقصد أي ي غالي. عمر: إني عايز اتدوز زي العيال دول. آدم: وهتتدوز مين. عمر: أسوة. آدم بصدمه: أي. عمر: مالك، أنا بحبها وعايزها. أسوة: أيه. آدم: ما تلم نفسك يا بآف أنت. عمر: ماشي. .. عمر: أسوة، تقبلي تتجوزني. أسوة: أي. عمر: مالك. نور: أنت مالك ي عمر كده. عمر: مالي، عايز اتجوز أسوة. نور: ومالو يا أخويا، نشوف رأيها. أسوة: ممكن تديني مهلة أفكر. عمر: هفرح جدا، لو كان قرارك بالموافقة. أسوة: بإذن الله. …. آدم: اي يا أدهم، كله ده بتتكلموا كفايا كده. أدهم: يا عم هو احنا لسه اتكلمنا. آدم: يا شيخ، طيب يلا امشي بقا من هنا. أدهم: دي اخرتها، ماشي. آدم: نبقى نتكلم يوم تاني بقا. أدهم: تمام. …. #بقلم_إسراء_علي …. آدم: عمر، ممكن أتكلم مع أسوة بقا ممكن تسيبنا لوحدنا. عمر: هتقولوا اي يعني. آدم: أنت مالك. … آدم: اسوة أنا مش عايزك تقرري قرار تحت تأثير مشاعرك. أسوة بكسوف: مش عارفه، بس لسه هصلي وأشوف. آدم: تمام، بس عمر بيحبك وأتمنى قلبه ميتكسرش زي ناس بقرارك. أسوة: متقلقش. “ومرة واحدة…” نور: تقصد بأي إن في ناس قلبها اتكسر. آدم: اللي على رأسه بقا. نور: أنت إنسان مش محترم. آدم: سيبتلك أنتي الأحترام. نور: أنت راجع لي تاني، عايز مني ايه تاني. أسوة: أنا هطلع وانتو اتكلمو مع بعض. .. آدم: أنا مش راجع لحد، ومكنتش عايز أرجع، لولا وصيه بابا بس. نور بعياط: مكنتش جيت تاني هنا، حرام عليك أنت مش عارف بيحصلي اي لما بفتكر اللي حصل. آدم: كنا عيال. نور: عندك حق. آدم: بعد اذنكم. نور: لازم تعمل كده، متبقاش آدم لو ممشيتش. … #بقلم_إسراء_علي ….. إسراء: متزعليش يا نور يا قلبي. نور: قلبي هو السبب في الزعل ده، مش عارفه بيحب الحلوف ده ازاي والله. إسراء: هيجيلك والله يا قلبي، أنا عارفه آدم. نور: مش فارقة. أسوة: عليا يا نور. نور: على الكل، أنا داخله الاوضة. … وبتمر الأيام وبتوافق أسوة على عمر، وإسراء على أدهم، والمجاريح زي ما هما مش بيتكلموا مع بعض. ….. بعد كام يوم.. في شركة آدم… عمر: أهلا أهلا بالعريس. أدهم: يااختي، أنت هنا. عمر: دي شركتي يا عم. أدهم: ربنا يسامحك ياخي. عمر: يا رب. آدم: انتو لي زي ناقر ونقير كده. عمر: لا، لازم نبقى كده، أنت بقا عايز ايه، قولتلنا نيجي لي، دي خطوبتنا انهارده. آدم: بصوا بقا. عمر: ايوه. آدم: أصل أنا عايز…… عمر: مستحيل. أدهم: لا لا، مش ممكن. يتبع..