رواية نور الادم - 7- الفصل السابع - بقلم ليالي سامي - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: رواية نور الادم
المؤلف / الكاتب: ليالي سامي
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: 7- الفصل السابع

7- الفصل السابع

رواية نور الادم الحلقة السابعة عمر: ها يا دكتورة في أي. أسوة: للأسف… أنا: يا شيخه نفس الأفلام بتاع الهندين، بتوقفي قلب الناس معاكم، حرام عليكي. آدم: في أي، إسراء حصلها حاجه. .. أسوة: نزفت د*م كتير، ولازمها نقل د*م، وفصيلة دم**ها نادرة. عمر: طيب شوفي مين ينفع فينا. أسوة: ماشي، يللا. بعد شويه…. أسوة: نور، أنتِ فصيلتك زيها. نور: طيب يلا خدي مني. .. عند نور… نور: خدي مني تاني، أنتِ مالك أنتِ بيا. الممرضة: يا آنسة مينفعش كده، خطر عليكِ. نور بعصبية: أنتِ مالك، خدي مني. …….. برا عند عمر وآدم… عمر: نور دي طلعت جادعه اوي. آدم…”ساكت” عمر: ساكت ليه. وفجأة…. الممرضة: يا أستاذ أنت وهو، الآنسة اللي جوا دي، هتموت ومش راضية تسمع كلامنا. عمر: مين. الممرضة: نور، اخدنا منها كيس، وخطر عليها ناخد تاني، وهي مصممة ناخد منها. عمر: لا متاخديش. آدم: أنا هدخلها. … آدم: يا آنسة نور، كفايا كده. نور بعياط: لا أنا هديها، انتوا مالكو. آدم: ولما تموتي. نور: اموت اموت. آدم: يا آنسة نور مينفعش كده. نور: لما اموت متسألش فيا. … #بقلم_إسراء_علي …… عند أسوة… الدكتور: هاتي جهاز الصدمات بسرعه يا دكتورة. أسوة: ماشي يا دكتور. الدكتور: علي الجهاز شوي بسرعه، قلبها هيقف. أسوة بعياط: إسراء اصحي، اصحي علشان اخواتك، وعلشان نور صحبتك. ….. عند نور.. الممرضة: خلصنا، بس لو حصلك حاجه إحنا مش مسؤولين. نور: ماشي. ….. نور: أستاذ عمر، عرفتو حاجه عن إسراء. عمر: لا يا نور ادعيلها. نور بتعب: ربنا معاها، إن شاء الله هتقوم. عمر: طيب تعالي استريحي، علشان أنتِ تعبانه. …. #بقلم_إسراء_علي …… بعد فترة… طلع الدكتور وأسوة من أوضة العمليات.. … آدم: ها يا دكتور. الدكتور: العملية كانت صعبة جدا، وقلبها وقف لكن بفضل الله رجع اشتغل تاني؛ بس هتفضل تحت المراقبة انهارده وبعدين هننقلها أوضة عادية، لكن لو مصحتش إحتمال تدخل في غيبوبة أنا: يعني أنت لازم تحور كل ده علشان تقول إنها بقت كويسة، ياخي وقفت قلبنا😂😂. آدم: يعني هي كويسة ولا لا. الدكتور: الحمد لله العميلة نجحت. عمر: الحمد لله. أسوة: متقلقوش يا جماعة، هي بخير، وهي بإذن الله هتفوق. عمر: يا رب. نور: أسوة، طمنيني هي هتفوق. أسوة: متقلق..نوورر.” ولسه هتكمل”.. عمر: حصل أي… ….. يا ترى أي اللي حصل….