يوم زفافي - الفصل 1 - بقلم غير معروف - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: يوم زفافي
المؤلف / الكاتب: غير معروف
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 1

الفصل 1

*•~💗~ يـوم زفـافي~💗~•* ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​ *الجزء1✿︎* *الجزء2✿︎* *الجزء3✿︎* ‏تابع قناه عشاق الروايات📚📙🇸🇩 كتابات مذكرات ملخصات انمي Pov سكسشينات حزن نکت ثانوية ملصقات في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaG4kKrKQuJKW4U8383w ‏ •_______🎀•🎀_______• فتح الباب ولقا بنت بفستان فرح وشها مضر وب وبتنز ف من مناخيرها البنت اول ما فتح دخلت علطول ووقفت ورا الباب كان يامن في حالة ذهول /انت مين البنت بتعيط وبتشاورله بايديها/هووشششش وقفلت الباب بإيدها بسرعة يامن بعصبيه/اتفضلي اطلعي برا…… الباب خبط وهيه برقت واتوسلت اليه وبتقوله بصوت واطي /ارجوك ارجوك فتح الباب ولقا راجل ببدله قدامه /لو سمحت مشوفتش عروسه بفستان فرح نازله من هنا يامن بص للبنت الي واقفه ورا الباب وهي منهارة م العياط وبتشاورله لا يامن رجع بص للراجل وابتسم/الف مبروك… الراجل/الله يبارك فيك يامن/انا سمعت جزمة بكعب نازلة بسرعة لكن مشوفتهاش الراجل /نازله؟؟ يامن/ايوة من هنا الراجل/بس انا سمعت باب بيتك بيتقفل و… يامن بلا مبالاة/كنت برمي الزبالة وشوفتها نازلة زي ما قولتلك الراجل/ تمام شكرا نزل الراجل جري لتحت ويامن قفل الباب وبصلها/انت هربانه ليلة فرحك! البنت لسه هتتكلم بس اغمى عليها يامن اتخض على حالتها وشالها دخلها جوا حاول يفوقها كتير بس مبتفوقش الظاهر اتعرضت لصدمة عصبيه يامن/ياربي علكدمات الي في وشها والنز يف دا حاول يقلل النز يف من وشها جوز البنت نزل تحت ورن بموبايله على ابو البنت الراجل/قسم بالله ان ما عرفتلي بنتك فين لاخليك علحديدة زي ما بيقولوا وهتاكل م الشارع انت واعيالك ابو البنت(عاصي)/بنت الك لب لا يا باشا هجبهالك ولو هربت لكوكب تاني الراجل بزعيق/تجيلي عاصي/اجيلك ازاي بس المسافه طويلة اتصرف انت عبال ما انا اجي انا هلبس وجايلك شوف الكاميرات شوف راحت من انهي طريق الراجل/طب اقفل اقفل الراجل/مين ماسك كاميرات المكان هنا *البواب معاه نسخة الكاميرات الي برا العمارة والي جوا العمارة الراجل شرد شوية/الي جوا العمارة! *ايوة بس مش هتلاقيه صاحي دلوقتي بيصحي علنهار كده خمسه سته الراجل طلع شقته وبقا متجنن هي راحت فين بعد فترة طويلة البنت ابتدت تفوق ويامن قاعد جنبها طول الوقت بيفحصها البنت مقدرتش تقوم ودمعة نزلت على خدها يامن/انت كويسه… انا حاولت افوقك كتير بس….. البنت/انا آسفة لازعاجك….. لولاك كان خلص عليا ليلتها يامن/خلص عليكي؟! هو مش دا الي انت اتجوزتيه النهاردة! البنت بتعب/ارجوك مش عايزة اتكلم… شكرا ليك انك حاميتني منه حاولت تقوم بس صرخت جامد يامن بخضة /اهدي اهدي البنت بعياط/اااااه ضهرييي يامن بص على ضهرها واتصدم من الي شافه ضهرها كله د م يامن مسكها يعدلها / لازم نوقف النز يف دا البنت منهارة من العياط /مش قااادرة سيبني… سيبني ارجوك يامن بزعيق/اسيبك ازاي انت مش شايفه منظرك البنت اتخضت من زعيقه وصوتت اكتر يامن حط ايده على راسه ومش عارف يعمل اي مره واحدة حضنها /اهدي… انا آسف البنت غرست نفسها جواه وكإنها كانت مشتاقة لحد يحس بيها ويطبطب عليها هديت شويه وهو عدلها وهي في حضنه بحيث يقدر يكشف ضهرها بعد عنها يامن بتوتر/انا هرن على دكتورة اعرفها هتيجي تداوي ضهرك ولو في كدمات او نز يف تانيه في جسمك توقفه البنت شاورت براسها ماشي يامن اتصل باخته/نورا عامله اي نورا بنعاس/انا الحمد لله… اي التوقيت دا يامن بص في الساعة لقاها اربعة الفجر/انا آسف والله يا نورا بس انا محتاجك اوي نورا/خير يامن/اطلعيلي وانا هفهمك مش هينفع في التلفون نورا/انت عارف ان هشام نايم ومينفعش اطلع في وقت زي دا يامن بقلق/ عندي واحدة اعرفها محتاجه تعالجيها ضروري نورا بذهول/واحدة في شقتك!!! يامن/بسرعة ونبي اطلعي بسرعة نورا/حاضر هصحي هشام يامن/تمام.. بصي.. هاتي غيار معاكي للبنت نورا /غيار؟ غيار اي يا يامن انت عملت اي ومين دي يامن/والله هقولك كل حاجه بس اما تطلعي نورا بتصحي هشام جوزها هشام بنعاس/اي يا نورا نورا/يامن عاوزني اطلعله بيقول عنده بنت محتاجه تتعالج ضروري هشوم/بنت.. جابها منين وبعدين الساعة كام دلوقتي نورا/خمسه الصبح هطلع اشوفها بقا… هشام/استني انا قايم معاكي نورا/لا خليك دا يامن فوقينا الجو برد عليك دلوقتي انا خمساية وراجعة متقلقش نورا ويامن اخوات ساكنين في عمارة واحدة مامتهم متجوزة وباباهم ميت يامن قفل معاها/زمانها جايه يامن/هو ضاربك بأي الواطي دا عشان يخلي ضهرك ينزف بالطريقة دي البنت بصتله ومردتش استنوا نورا تيجي نورا جات وعلامات الاستفهام على وشها يامن/جوا نورا/جبتها منين ولا عرفتها فين ومن اي اصلا يامن/مش وقته اسئلة يا نورا هجاوبك بعدين ادخلي انقذيها نورا دخلت واتصدمت من منظر البنت جريب عليها بخوف /انت… انت عروسه! بس اي كل الضر ب الي في وشك دا عيونها دمعت وكملت /مين عمل فيكي كدا يامن بنرفزة/انسان بلا رحمة.. جوزها الي عامل فيها كدا وهي هربت منه نورا اتفاجئت/متقوليش… انت زفة العروسه الي كانت من كام ساعة دي البنت هزت راسها ودموعها نزلت بألم يامن/انا هطلع برا… جبتي غيار معاكي زي ما قولتلك نورا/اه جبت سيبنا…. يامن طلع برا رايح جاي…. هيتصرف ازاي اي حكاية البنت دي هو لازم يجيب حقها ولا هيداويها ويخليها تمشي يعمل اي مش عارف يفكر وكل الي بيفكر فيه هو البنت دي حكايتها اي؟ نورا قلعتها الفستان بهدوء وعلامات الدهشه جاتلها /يا ربييي…. كل دا ضر ب.. انت استحملتي كل دا… دا حيوا ن اكيد مجنون مش طبيعي ابدا البنت كانت بتعيط بقهرة نورا اخدتها في حضنها وعيطت معاها /متخافيش انت هتبقي كويسه… مش هنسيب الحيو ان دا وهنجبلك حقك حبيبت قلبي اهدي نورا داوتلها جروحها وحاولت تتكلم معاها/في جر وح قديمة هو كان بيضر بك زمان برضو وانتو مخطوبين؟ البنت طلعت صوتها بالعافيه/دا… ابويا نورا الدنيا لفت بيها ومش مستوعبه حالة البنت حاولت تواسيها ولبستها هدومها وخرجت برا يامن/عامله اي دلوقتي نورا اترمت في حضنه وبعياط/مش كويسه خالص يا يامن…. البنت متدمرة كل جسمها متبهدل تصور في جروح قديمه في جسمها بقولها مين قالت ان ابوها كمان كان بيضر بها… احنا لازم نجيب للبنت دي حقها يا يامن…. صعبت عليا اوي حطيت نفسي مكانها و….. يامن بعدها عنه وبصلها بحب/هششش اهدي… البنت في أمان معايا انا هدخل افهم حكايتها ولو عرفت اساعدها مش هبخل عليها ابدا نورا/اه ونبي يا يامن البنت محتاجه لايد تنجيها من الي عايشاه يامن خبط على الباب /ممكن ادخل البنت/اتفضل يامن دخل وابتسملها /قولتي اسمك اي البنت /اسمي فرح يامن شد كرسي وقعد قدامها/معقوله يبقى اسمك فرح ودي تبقى حياتك؟ فرح ابتسمت بحسرة/نصيب… انا آسفة لازعاجكم… اول ما يطلع النهار همشي يامن/تمشي تروحي فين فرح/اي حته يامن/انا ممكن اساعدك… عرفيني انت مين واهلك منين وصدقيني مش هسيبك… نورا/احنا جنبك وفي ضهرك فرح اول مرة قلبها يدق فيه امل وحاولت/انا من بورسعيد نورا/طب متجوزتيش هناك ليه اي الي جابك لحد اسكندريه فرح/كليتي هنا يامن حاول يغير الموضوع/كلية اي فرح/كلية علوم نورا/طب هو عمل معاكي كده ليه وباباكي…… فرح بألم/لو سمحت مش قادرة اتكلم عن الي حصل… انا متشكرة انكوا استقبلتوني في بيتكوا وانا همشي…. يامن/مش هتمشي فرح باستغراب/يعني اي مش همشي؟ يامن/زي ما سمعتي… انت هنا في حمايتي لحد ما نشوف اهلك فين بس مش هتتحركي لوحدك… انت مش شايفة حالتك محتاجه وقت عشان تبقي كويسه فرح بنرفزة/انتو تعرفوني… شوفتوني قبل كده… ليه مديني الامان دا.. مش يمكن اطلع حراميه وبأفلم عليكو… انا همشي اول ما النهار يطلع وهروح في اي حته اشتغل واصرف على نفسي المهم ابعد عن اهلي وحياتي القديمة نهائي يامن /تمام قومي… قرب منها و مسكها من ايديها /باقي ربع ساعة والنهار يطلع يدوبك قومي يلااا نورا/براحة يا يامن.. اعذر حالتها انت مشوفتش الي هي شافته بلاش تقسى عليها يامن/هنشوف هتمشي ولا لا… يلا قومي امشي فرح عاندته وقامت بالعافيه مشيت خطوطين لقدام بصعوبه وبعدها وقعت علأرض بتتوجع جامد يامن قرب منها وشالها بين ايديه وحطها في السرير تاني قعد قدامها وقال ببرود/يبقى تحكي… نورا/فرح حبيبتي احنا مش حابسينك بس على الاقل امشي من هنا وانت كويسه يامن/انا بسمع… فرح/الحكاية بدأت من ساعت اخر يوم امتحانات ليا في سنه تالته كنت رايحة السكن بتاعي وفي شباب وقفوني و……. صوت رزع علباب وخبط جامد نورا جريت على فرح حضنتها ويامن قام بحذر فتح الباب بعصبيه/اي الغباء دا في حد يصحي حد كده…. هبلغ عنكو على فكرة في ازعاج جار الراجل/وانا هبلغ ان مراتي عندك يا حيو ان انا راقبت الكاميرات مع البواب تحت اما صحي وشوفت انها دخلت شقتك وسع…. يامن /ارجع مكانك احسنلك الراجل ضرب يامن بالبوكس وقعه علأرض وطاح في الشقة /فرح…. انت هنا انا عارف… اطلعي احسنلك مش هتهربي مني… فرححح….. دخل الاوضة الي فيها فرح ومرة واحدة حس بالمسد س على دماغه دخل الاوضة الي فيها فرح ومره واحدة حس بالمسد س على دماغه الراجل بص لصاحب المسد س وكان يامن وبقا متلجلج مش عارف يقول اي فرح اول ما شافته قعدت تصوت وجالها نوبة فزع يامن شده من قميصه وخرجه برا وقاله بحدة/ارجع مكان ما كنت يا شاطر انا ظابط مباحث ولو خلصت عليك دلوقتي مش هيبقى عليا الذنب دفاع عن النفس لانك اتهجمت على حرمة بيتي الراجل/الي جوا دي مراتي…. اسمع…. دي بت مش سهلة وكانت محتاجه تتأدب تعالي ناخدها ودي وسيبني اخد مراتي وامشي… واعذر ان النهاردة ليلة دخلتي وانا لحد دلوقتي مدخلتش عليها يامن بعصبيه/تقوم تبهدلها بالشكل دا…. انت حيو ان يلا… ومتستاهلهاش فابعد عن خلقتي وانسى فرح…. لاني لا يمكن اسيبهالك من تاني طول ما هي في حمايتي انسى انها ترجعلك دنا كمان هساعدها في اجراءات الطلاق الراجل قال بعصبيه /مترجعش تندم بقا ومشي راح لشقته واتصل بعاصي /انا قسم بالله ان ما جبتلي البت دي لاخلص عليها عاصي/اهديى يا عماد باشا عماد/بنتك بايته في بيت راجل غريب لا ومغيره هدومها كمان عنده…. دا انت تربيتك تقرف عاصي بعصبيه/ورحمة ابويا لصفي د مها انا في الطريق اهو ولا تزعل نفسك يا عماد باشا هجبهالك تحت رجليك تبوسها عماد قفل ورمى الموبايل بعصبيه /اه يا بنت الك لب انا تهربي مني دخل اوضة النوم وافتكر احداث الليلة الي ملحقش يتهنى بيها فلاش باااااك… عماد/اتفضلي يا عروسه نورتي فرح اتقدمت خطوة وعماد قفل الباب وزقها في الحيطة وقرب منها /انت حلوة اوي النهاردة كده ليه بقا بيمشي صباعه على وشها فرح بحدة/شيل ايدك القذرة دي عني عماد/انت عارفة انا دافع فيكي كام ياحلوة…. ولسه بيقرب منها فرح مسكت ايده بعنف/انت لا يمكن تلمس شعره مني زقته ومشيت بس هو مسكها من شعرها رجعها مكانها تاني فرح بوجع/اااااه… ابعد عني عماد بعصبيه/وملمسكيش ليه يا حبيبتي… انا متجوزك ودا حقي لازم اخده فرح تفت في وشه/جوازنا با طل لانه بالاكر اه غصبوني عليك يا حق ير وانت عرفت ازاي تقنع ابويا وتخليه يجوزني منغير حتى ما يسأل عنك ويوميها شوية الشباب دول محدش قدر يقربلي انا محدش لمسني ولا لمس شعره مني يوميها بس انت الي حبيت تعمل شو بني ادم وا طي وحق ير…… خلصت الكلمة ومحستش بالقلم الي نزل على خدها مره واحدة وقعها علأرض ومسكها من شعرها جرها /ماشي انا هعرفك تتفي عليا ازاي… انا اصلا غلطان اني اختارت بت قوية زيك فرح بعياط/اااه سيبني…هو انت فاكرني هسكلتلك وابقى مغلوبه على امري وابقى البنت الي جوزوها اهلها بالغصب من واحد راح اشتراها بفلوسه… سيبني يا حيو ان عماد جرها لحد اوضة النوم فرح اول ما سابها قامت وقفت عماد/هتزعلي مني اوي يا فرح…. لو مش عايزة تطلعي ج ثة من هنا فتفضلي ساكته احسن فرح ببرود/هتعمل اي هتضربني… عادي… ابويا لسه مديني عالقة من اسبوع عشان اقبل بيك وبرضو مقبلتش وجوزوني ليك منغير ما اكون موافقة اصلا يعني انا مش موافقة بيك يا عماد افندي وفلوسك الي رمتها بالرز قدام ابويا عشان تغريه ولا تفرق معايا الفلوس دي خلتك قليل في نظري اكتر والشباب دول اكيد انت الي بعتهم ما الحركة الوا طيه دي تطلع من اشكالك عماد /شطورة… انا مراقبك بقالي اربع شهور وانا الي باعت الشباب دول صح وانا الي دافعلهم عشان يعملوا فيكي الي…… فرح ضحكت/واما رجعت لقيت شبابك مرمين علأرض وانا مش موجودة انا بعرف اخد حقي كويس…فطلقني احسنلك انت مش قدي عماد بنرفزة/ ولا انت قدي مسكها من ايديها الاتنين رماها علسرير وهجم عليها زي المتوحش فرح بصويت /وربي وربي ما هتلمسني زقته برجليهاجامد وضر*بته بكوع ايديها على وشه كان كفيل انه يبعده عنها قامت بسرعة ودخلت علحمام عماد جري وراها /اي… هتروحي مني فين… انت بقيتي في مملكتي خلاص يا قمورة فرح مسكت بطرمان علبانيو حدفته بيه عماد بسرعة بعد وإلا كان البرطمان اتحدف على راسه خبطها /انت مجنونه يابت فرح بزعيق /اه مجنونه ابعد عني بقا انا مجنونه يا سيدي حدفت برطمان تاني بس مش عليه على مراية الحمام كسرتها حتت ومسكت ازازة في ايديها /والله هرتكب فيك جر يمة وميهمنيش ادخل الس جن في واحد زيك على الاقل اخلص الناس من شرك عماد/دا انت الظاهر عايزة تتربي من اول وجديد مشي علأزاز بالجزمه وقرب منها فرح بتوتر/والله امو تك يا عماد ابعد والله اعملها…. عماد/مينفعش تحلفي في الحمام حرام كده يا عروسه ومره واحدة مسكها من رجليها شدها ووقعها علأرض وجرجرها على الازاز الي علأرض فرح بتصوت من كتر الوجع والازاز بيق طع في ضهرها عماد قعد فوقيها وبقا بيضر بها على وشها بجنون مسك ازازة في ايده ومشى بيها على رقبتها وجسمها/انا مش هقتلك… لاني بصراحة عايزك… وبحبك…. بس هعلم على شوية مناطق تفكرك بعد كده اما مترضيش تخليني اقربلك تبصي عليهم وتفتكري عملت فيكي اي فرح الدنيا قدامها مزغلله غمضت عينيها وهو عمال يعو رها بالازازة وقالت في سرها/لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين الباب خبط عماد/دقيقة يا عروستي وراجعلك عدل هيئته في المراية قبل ما يفتح وفتح الباب لقاه البواب فرح باقت بتحاول تقوم وبتذكر ربها انه يقويها ويخليها تعرف تهرب قامت بالعافيه وباقت بتسحف لحد ما وصلت للمطبخ وقعدت تحت الحوض مستنياه يخلص كلام مع البواب وبتقول في سرها كتير يارب يارب لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين البواب/والله اسف عارف اني جيت في وقت مش مناسب وانتو عرسان جداد بس دي شنطة هدوم العروسه قولت هتحتاجهم اكيد نسيتهم تحت ومن كتر الزفه وزحمتها تلاقيها مخادتش بالها عماد/اي يا عم منعم حرام عليك يا اخي دا وقته البواب ضحك/حقك عليا يا باشا بس نسيتوها تحت قولت يمكن تحتاجوها وبعدين العروسه جايه بشنطة هدومها بس كانت هتلبس اي يعني عماد ضحك/يعم مكنتش هلبسها… هات دا انت قرفتك هباب وإدا فلوس للبواب /متطلعش تاني بقا لاسود عيشتك البواب اخد الفلوس بسرعة وابتسم /حاضر يا باشا من عيني مبروك مبروك ياباشا نزل البواب عماد قفل وناداها/شنطتك فيها قمص ان حلوة… ليلتنا هتبقى قمر يا قمر دخل الاوضة واتصدم اما ملقهاش عماد/فرح… يابنتي اطلعي اي شغل العيال دا هتستخبي من جوزك حبيبك فرح اول ما دخل الاوضة طلعت جري وفتحت الباب ونزلت من الشقه هي متعرفش جابت طاقه منين انها تجري علباب وتنزل جري بالشكل دا يعلم ربها انها مش قادرة تقوم تقف على رجلها بس ربنا إداها القوة عشان تنقذ نفسها وتنقذ روحها وتهرب عماد اول ما سمع الباب اتقفل راح جري علباب عماد/يا بنت الك لب يا بنت الك لب فتح الباب بجنون ونزل جري وراها بااااااك عماد قاعد علسرير /بحب الست القوية…. هتفضلي يعني مستخبيه عنده كتير يا فرح…. اما نشوف في بيت يامن يامن بص لفرح الي عماله تصوت وتعيط نورا/انا هروح الشقة اجيبلها حقنة مهدأ حالتها هتسوء اكتر لو سبناها يامن/بسرعة نورا نزلت شقتها تجيب الحقنه ويامن فضل مع فرح في الاوضة يامن /اهدي… اهدي… خلاص هو مشي فرح بتصوت وحالة غيرطبيعيه هي فيها يامن بقلق/والله ما هيقربلك ولا هيإذيكي تاني فرح بتعيط بصويت يامن مسك ايديها/مشي هو مشي اهدي… خلاص اخدها في حضنه وبرضو فرح مكمله صويت وعياط يامن مخضوض عليها بطريقة مش قادر يوصفها يامن /باااس خلاص.. اهدي وفرح حضناه جامد ومسكاه من هدومه جامد ومكمله عياط نورا نزلت شقتها كان هشام بيجهز عشان يروح شغله هشام/بسم الله الرحمن الرحيم… وشك مخطوف كده ليه نورا حابسه دمعتها بالعافيه وبتدور في درج الادويه نورا بصوتها المهزوز/حقنة… حقنة المهدأ فين… الحقنه هشام مسكها من دراعاتها بخضه/نورا… في اي… مالك حالتك مش طبيعيه نورا اترمت في حضنه وباقت بتعيط/البنت.. البنت تعبانه اوي… البنت متدمرة خالص يا هشام واول ما شافت جوزها باقت تصوت وتعيط وجالها نوبة فزع لما شافته…. هشام عدلها وبصلها/طب خلاص هششش مسحلها دموعها /بس يا روحي كفاية عياط… هتبقى كويسة البنت ان شاء الله وانت هتعالجيها استني حقنة المهدأ مش في الدرج دا في الدرج التاني جاب حقنة المهدأ /اهي استغرب ان مراته بتعيط عشان حالة مريض!… ما ياما شافت مرضى عمرها ما انهارت كده فقرر يطلع معاها يشوف مين البنت الي خلت مراته تنهار بالشكل دا طلع هشام هو ونورا والباب كان مفتوح ودخلوا لقوا يامن حاضن فرح وبيطبطب عليها وهيه مكمله في العياط نورا~يامن الحقنه اهي يامن جيه يسيبها بس فرح اتمسكت بيه قوي يامن /انت مش هسيبك… جايلك تاني نورا معاكي متخافيش نورا مسكت ايديها فكتها من قميص يامن ونيمتها على السرير يامن خرج برا واخد نفسه اخيرا هشام~خير يابني مين دي يامن بوجع /معرفش معرفش….. هشام/اي كل الجر وح الي في وشها دي هي عملت حاد ثة؟ واي علاقة جوزها بحالتها؟ انا مش فاهم! يامن بلع ريقه بالعافيه/دي العروسه الي كانت زفتها من شوية جوزها مديها علقة مو ت وهربت من البيت واستنجدت بيا وهو اول ما عرف انها عندي جيه واول ما البنت شافته جاتلها نوبة فزع وزي مانت شايفها كدا هشام/لا حول ولا قوة الا بالله… دا يوم فرحها يحصلها كل دا..! يامن/اهو شوف انت بقى هشام/دي نورا منهارة عليها… ربنا يعينها يارب… طب وناوي على اي انا اخويا محامي وممكن يخلصها من الحيو ان دا وانت ظابط يعني هنطلعها منها بإذن الله يامن/جوزها مش هيسكت…. احنا لازم نفكر كويس قوي…. اااه دماغي هتتفرتك نورا طلعت /انا ادتها حقنة المهدأ وهديت شويه ونايمه دلوقتي يامن/الحمد لله…. هشام/انت مش هتيجي معايا المستشفى… نورا/لا انا هفضل…. يامن قاطعها/روحي شغلك يا نورا.. انا هبقى مع فرح هنا لازم اعرف اي الي حصلها واول ما تصحي هسألها عن كل حاجه هي لازم تساعدنا عشان نعرف هنساعدها ازاي هشام/يامن… مينفعش تفضل معاك…. لازم معاها واحدة ست تعتني بيها نورا/ايوة صح يا يامن… هي لازم تفضل معاها واحدة خلاص انا هقعد معاها مش لازم اروح النهاردة…. هشام/مش هينفع… في مرضى محتاجنلنا يا نورا انت اديتيها مهدأ انت عملتي مهمتك وداوتيلها جرو حها سيبي اخوكي يعمل مهمته ويحقق معاها عشان يعرف يساعدها يامن/كلامه صح يا نورا اطلعي مع جوزك على شغلك وانا هتصرف نورا/هتعمل اي… يامن/…… عاصي وصل اتصل بعماد عاصي~انا تحت البيت عماد /انا هتصل بالشرطة عاصي~استنى متستعجلش…. هطلعلك وتقولي اي الحوار الاول عاصي طلع لعماد عاصي/اي الكركبكة دي كلها… عماد/انت مش عايزني ابلغ البوليس ليه؟ عاصي/عشان اعرف الاول الحكاية افرد بلغت البوليس وطلعت غلطان عماد/انا كنت بدافع عن شرفي عاصي/ليه هو اي الي حصل عماد حكاله على كل حاجه وحكاله انها عند جرانهم تحت عاصي/حقك عليا… حقك عليا يا باشا دي بت متربتش… طب بلغ الشرطة ان مراتك هربانه مع عشيقها وعايز تمسكهم هما الاتنين ويمسكوهم في الشقة ولو قالوا اي اثار الضر ب دي فدا دفاع عن شرفك لانك اكتشفت انها مش بنت وبتضحك عليك لحد ما تجيبها بيتك بس عماد/تمام عجبتني دماغك… عاصي/وعلى الراجل صاحب الشقة ممكن يكون تبع الحكومة ولا هيعمل اي حاجه… انت بترجع مراتك وهنتهمه انه عشيقها ودا هيخلي موقفنا في القضية اقوى والباقي ربنا يمشيه…. فلوسك كتير بقا عماد فهمه/ربنا يستر فعلا اتصلوا بالشرطة الي جات بسرعة عماد/هي دي الشقة يا حضرة الظابط الي مراتي بتخوني فيها مع عشيقها الظابط استغرب /دي شقة يامن باشا ظابط مباحث انت متأكد من عنوان الشقة عاصي/يعني اي يعني ظابط مباحث ظابط مباحث ياخد مراته منه ويهربها دا الحق يعني ياباشا الظابط خبط علباب بس محدش فتح الظابط/اكسر الباب دا يابني البواب كان معاهم فاتكلم/لا يابيه دا باب مصفح معايا مفاتيح شقق العمارة ممكن اديك نسخه بس هو يامن بيه عمل اي يا باشا الظابط/اخرص انت.. وهات النسخه مش عايز كلام كتير البواب بخوف/اهي ياباشا اتفضل اخد الظابط المفتاح وفتح باب الشقة بس ملقاش حد…..!! > _لا اله الا الله وحدة لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شئ قدير_ يامن/السلام عليكم يا عم صبحي اي الاخبار عم صبحي/وعليكم السلام يامن باشا.. اي اخبارك ليك واحشه والله يامن/وانت والله اكتر عم صبحي/جاي لمدام ناهد يامن/اه هي موجودة عم صبحي/ايوة يابيه موجودة يامن/تمام راح عربيته يجيب فرح منها وشالها بين ايديه عم صبحي باستفهام/تطلع مين يا بيه يامن /قريبتي…. بس من بعيد شوية وهي تعبانه فنايمه شوية يامن كان ملبس فرح نقاب عشان محدش يحقق معاه لو شافها بحالتها دي وهي نايمه ممكن يتهموه بخط فها والجر وح كمان الي في وشها يامن طلع على شقة ناهد ناهد/ايوة جايه… يامن حبيبي ليك واحشه و….. استغربت من الي شايلها يامن/ازيك يا عمتي عامله اي.. استأذنك بس تدخل احطها في السرير لانها تعبانه ونايمه يامن دخل اوضة وحط فرح في السرير ورفع النقاب من عليها ناهد اول ما شافت وشها والجر وح الي فيه /يالهوي… مين عمل فيها كده… يامن فهمني مين دي وجايبها منين وجيت بيها عندي ليه يامن /حاضر يا عمتي بس نطلع برا ونسيبها عشان نايمه طلعوا برا ويامن اول ما قفل الباب اتنهد/اقعدي هحكيلك على كل حاجه يامن حكالها من ساعت ما خبطت فرح على بابه لحد ما جابها هنا ناهد دموعها باقت بتنزل /انت فكرتني بذكريات مكنتش عايزة افتكرها يامن/اعتقد اني اختارتك انت عشان انت اكتر واحدة هتبقى متعاطفة معاها لانك عيشتي التجربه دي قبل كده….. ناهد بصتله بحزن وبصت للأرض يامن بأسف/انا آسف… حقك عليا ….ممكن البنت تفضل عندك لحد ما نجبلها حقها واهو تبقى بعيدة عن الانظار وفي آمان ناهد/طبعا يا حبيبي دي هتبقى في عيني مانت شايف محدش عايش معايا وقاعدة لوحدي.. اهي تونسني يامن ابتسم/شكرا… بجد شكرا ليكي ناهد/بس كان الاولى انك تاخدها المستشفى يامن/انا فعلا فكرت في دا… ونورا كانت هتاخدها علمستشفى الصبح بس عماد اما ظهر والنوبه الي جاتلها معرفناش نتحرك بيها لانها باقت في خطر هيه نورا حاولت تنضف الجر ح كويس وحتى الازاز الي كان معو رها شالته بحذر انت عارفة نورا جراحة شاطرة وخيطت الجرو ح لمدة لحد ما الشوشره تخلص وهناخدها علمستشفى تعمل تحاليل واشعة لان منعرفش هل في جر وح داخليه ولا لا ناهد~طيب يابني ان شاء الله هتكون كويسه يامن/ان شاء الله موبايله رن يامن/الو عيسى/انت فين يابني يتمن/مش هقدر اجي النهاردة لان… عيسى/دا القسم مقلوب عليك يامن استغرب/مقلوب عليا؟ عيسى/حد مبلغ انك خاطف مراته وانك عشيقها في السر وهربانين انتو الاتنين يامن قام وقف بذهول/انت بتقول اي… لا طبعا… عشيق مين…. مرات….. فجأة فهم الحكاية وعرف انهم بيلعبوا معاه /يا ولاد ال…. عيسى/يعني انت عملت كدا فعلا…. يامن/بس يا عيسى بطل هبل… الموضوع مش كده خالص عيسى/اومال الموضوع اي احكيلي عشان اعرف ادافع عنك هنا دا في حريقة يامن/لا انا جاي سلام….. ناهد/في اي يابني يامن/مشكله في القسم هحلها واجي… ادويتها في الشنطة دي لو فاقت ونبي ما تنسي تدهالها يا عمتي ناهد/حاضر.. طب اقعد كلك لقمه انت لسه مفطرتش اكيد يامن/مش هينفع والله اما ارجع… تسلمي يا عمتي ربنا يخليكي باسها من دماغها ونزل من الشقه وهو بيش تم في سره على لعبه عماد يامن ركب عربيته وتلفونه رن كانت نورا يامن بعصبيه وهو سايق/مش وقتك يا نورا نورو فضلت ترن كتير لحد ما رد/ايوة.. مش فاضي يا نورا نورا/قلقتني عليك انت وفرح… وديتها عند عمتو يامن بزعيق/ايوة وديتها…. سلام نورا/بتزعق كدا ليه يامن/عشان الحيوان رافع عليا قضية قال اني عشيقها ومهربها معايا نورا/يالهوي… طب وهتعمل اي يامن بزعيق/مش عارف انا مش عارف افكر رايح علقسم اشوف اي الحوار….. نورا/طب اهدى ربك موجود وعمره ما هيقف مع الشر…. يامن/يارب… نورا/متنساش تطمني عليك ونبي وانا هصلي وادعيلك ربنا يفرجها عليك اكيد معارفك في القسم مش هيصدقوا يامن/ان شاء الله خير نورا /سلام يا بابا خلي بالك من نفسك.. في حفظ الله يامن قفل وساق وهو متنرفز/مش كفاية الي عملته فيها… كمان عايز ترجعها بالاكر اه دا اكيد مش بني ادم وصل للقسم واول ما دخل صحابه اتلموا عليه عيسى/المقدم سامح مستنيك جوا ابراهيم/انا مش مصدق انك تعمل كدا يا يامن سعيد/يامن… اوعى تكون يامن سابهم منغير ما يتكلم ودخل على المقدم سامح سامح/اتفضل يا يامن كنت مستنيك يامن قعد وبصله/حضرتك مصدق الكلام دا سامح/لو كنت صدقته كنت خليتهم يقبضوا عليك فورا لكن انا جبتك هنا عشان تفهمني سند على المكتب/انا الي مربيك ومعتقدش انها تطلع منك ابدا يامن/البنت الي هر بت من جوزها بسبب عن فه ليها…. في اثار عن ف كتيرة في جسمها ودي كانت ليلة فرحهم… فلبنت استنجدت بيا وانا مسيبتهاش ولا هسيبهاله.. البنت في خطر يا باشا لازم نساعدها انا معايا صور للجر وح الي في جسمها هتنفعنا في التحقيق سامح شاف الصور واتفاجئ من منظر البنت يامن/البنت كانت بتتعرض للعن ف من ابوها وكمان من الي بيسموه جوزها سامح/طب وهي وافقت علجوازة دي يامن/انا معرفش لسه ياباشا انا لسه محققتش معاها… بس الي عاوز اقولهولك اننا لو سمعنا كلام البني ادم الي بيدعي انه جوزها البنت هتم وت….. او هتم وت نفسها لانها متدمرة تصور يا باشا اول ما شافته نوبة فز ع جاتلها موقفتش الا بمهدأ…. اعتبرها زي بنتك يا باشا واحميها معايا… البنت محتاجانا وربنا اراد انها تستنجد بظابط عشان ياخدلها حقها من كل الي اذوها دي مش اول بنت تتعرض للعن ف من جوزها في مصر حالات كتيرة من النوع دا بس في الي ساكته عشان بيتها ميتخربش وفي الي مهددة وخايفة يجرالها حاجه وفي الي بتستنجد بأي حد عشان يقدر يساعدها ومش عايزة تقع في الدوامة ومتتطلعش منها الا وهي مي ته……. ساعدني وساعدها تاخد حقها…. سامح اتأثر بكلام يامن جدا بس حاول ميبينش/انا هستنى تحقيق منك بإي الي حصلها ليلة فرحهم عشان اقدر اقدمه للنيابه العامه ولو الجواز بالاكر اه فهو باطل وكل واحد هيروح لحاله والموضوع هيتحل… بس هاتلي اقوال البنت دي بسرعة….. انا هعتبرك لسه هر بان يامن قام وقف وابتسم بفرحة/شكرا يا باشا شكرا لاخلاقك وكرمك عن.. عن اذنك يا باشا عن اذنك اول ما خرج اتلموا صحابه عليه عيسى/اي كل دا…. ابراهيم/عملت اي…. سامح باشا عمل معاك اي يامن/انا مش عايز بني ادم واحد يعرف اني جيت هنا وانا اعتبروني لسه هر بان هفهمكوا بعدين… انا مستعجل.. سلام عيسى/لاحول ولا قوة الا بالله ماله دا… سعيد/انا مش فاهم حاجه… يامن طلع عربيته وجاله مكالمه من عم منعم بواب عمارته عم منعم/باشا…. انا مصدقتش ولا كلمة من الي عماد بيه قالها واخدوا مني نسخة مفاتيحك ولما ملقوش حد في الشقة شافوا كاميرات المراقبه الي برا واثبتوا انك الي اخدت البنت.. سامحني يابيه يامن غمض عينيه/دا الدليل الي ساعدهم يرفعوا القضيه…. عم منعم/حقك عليا يا بيه والله ما اقصد….. عماد بيه ضربني وخلاني اجيب الكاميرات لانه كان لسه شايفهم ومعرفتش اقولهم حجة ان الكاميرات بايظه زي ما قولتلي حقك عليا يا بيه يامن نفخ/خلاص يا عم منعم مش ذنبك… عم منعم/بس انا مش متصل عشان دا وبس يابيه يامن/اي تاني عم منعم/حابب اساعد البنت يا بيه واخد الثواب انا كمان ممكن اني انقذ حياتها من ايد الراجل دا لاني سمعت صويتها بليل وقلبي واجعني عليها قوي يا بيه واما شوفت منظرها في الكاميرات مع عماد بيه وهي بتخبط على شقتك قلبي اتقبض وخوفت على بنتي منى هي زي بنتي برضو يامن ابتسم/تسلم يا عم منعم يا غالي… معاك دليل لحاجه معينه عم منعم/اه يابيه… بس انا خايف من عماد بيه ل… يامن وقف العربيه عشان يركز في كلامه كويس /محدش هيقربلك على ضمانتي… انت بس قولي اي دليلك وتقدر تساعد البنت في اي عم منعم بلع ريقه وقال بصوت واطي/من كام يوم… عماد بيه خلاني اشوف بتاع كاميرات مميز كان عاوز كاميرات خفيه تتحط في بيته انا معرفش ليه الصراحة يامن امل اتفتح جواه/هايل يا عم منعم… تعرف نلاقي تسجيل الكاميرات دا فين عم منعم/لا يا بيه معرفش والله…. يامن خبط على الدركسون بنرفزة عم منعم كمل/ بس عماد بيه كان قايلي اطلع سعاد مرتي عشان تنضف الشقة ممكن اخليها تدور علكاميرات وان شاء الله تطلع في الشقة يامن ابتسم/طب يا عم منعم ارجوك بلغني اول بأول… وليك حقك هديهولك عم منعم/والله ابدا ولا مليم هاخده انت عايز تضيع عليا اجر الثواب يا بيه يامن ضحك/ماشي يا راجل يا طيب سلام عم منعم/استنى يا بيه.. فلنفترض لقينا تسجيل الكاميرات هنجيبه ازاي يامن/اااااه طب انا لازم اقابلك يا عم منعم هعرفك تجيب التسجيل ازاي اتفق يامن يقابل عم منعم في مكان بعيد عن العمارة يامن/خد الفلاشه دي عم منعم/وبعدين يامن/دي هتحطها في الجهاز وهتنزل الفولدر على الفلاشة وتجيب الفلاشه وتجيلي عم منعم /بس سعاد متعرفش في التكنولوجيا… وانا مش هعرف اطلع فوق يامن/مشكله….. طب مين هينقل التسجيل عم منعم فكر شوية ومره واحدة قال/البت منى بتي… عارفة في الكمبيوتر شوية ممكن تطلع مع سعاد بحجة انها تساعدها ولو لقت الكمبيوتر الي عليه تسجيل الكاميرات تخلي منى تنقلها يامن/هايل… هتعرف تفهمها تلاقي الفولدر منين وتنزله ازاي عم منعم/عيب يا باشا… انا بواب انتر ناشونال يامن ضحك وضربه في صدره بهزار/يلا يا راجل روح شوف حالك وابقى طمني عليك سابه ومشي ركب عربيته واتصل بنورا بس كان تليفونها مشغول حس ان الدنيا بتلف بيه والنوم غلبه وهو في عربيته هو مطبق ومفطرش نام غصب عنه عند عماد عماد رايح جاي/هيظهر امتى عاصي/اهدى شوية…. احنا لسه مقدمين البلاغ هيلف علاقسام وهيجيبوه هو معروف اصلا عماد/الواد دا عاوز اجيبه تحت رجلي عاصي/باينه مش سهل… عماد/طبعا… مشوفتش هددني ازاي اما دخلت شقته ورفع عليا المسد س عاصي بتوتر/طب يا باشا انا لازم ارجع بورسعيد… شغلي واهلي هناك ابقى كلمني عملت اي ولو فضيت هنزلك عماد/انت مش هتتحرك من هنا غير اما بنتك تكون معايا عاصي/طب وعيالي وشغلي وبيتي مين هيحميهم عماد/مليش دعوه… والا قسما بالله لارميك انت وعيالك بمراتك في الشارع عاصي قعد علكنبه وبص لعماد بحقد وغل وقال وهو بيكز على سنانه/الي تأمره يا باشا عماد/اه صح… الست مرات البواب قولتلها تيجي تنضف الشقة لازم ننزل انا وانت لانها مبترضاش تنضف وهو حد في الشقة قام هو وعاصي ونزلوا عماد/متنساش الشقة يا عم منعم عم منعم/حاضر من عيني اتوكل على الله وهترجع تشوفها بتلمع عماد وعاصي طلعوا وركبوا العربيه ومشيوا عم منعم/ها يا منى زي ما قولتلك… تطلعي تدوري وامك بتنضف متسيبيش حته في البيت منى/حاضر يابا….. سعاد طلعت الشقة هي وبنتها وباقت بتنضف ومنى بتدور في كل ركن سندت على برواز طويل وقعدت علأرض /اه ياما انا تعبت… مش لاقيه حاجه خالص مفيش غير الفتاح دا لقيته ومعرفش بتاع انهي اوضة جربته في كل الاوض الي هنا يمكن بتاع شقة تانيه؟ سعاد/خلاص يا حبيبتي كفاية انت تعبتي انزلي انت وانا هخلص الشقة وانزل منى/طب مش عايزة مني مساعده سعاد/لا يا قلب امك… انزلي قامت منى وهي قايمة سندت علبرواز اتزحزح شوية عن مكانه منى/يالهوي كان هيقع كل دا برواز دا واخد لحد الارض تحت شالته براحه عشان تعدله بس شافت!….. منى /اما… اما… في باب ورا البرواز سعاد سابت المقشه وراحتلها منى زحزحت البرواز وجات تفتح باب الاوضة منى/مش بيفتح……ممكن……المفتاح….المفتاح الي لقيته ممكن يطلع بتاع الاوضة دي جابت المفتاح بسرعة وحطته في باب الاوضة…..وفتح منى بفرحة/فتح ياما… سعاد بفرحة/يا سيد النبي…. فتحو الاوضة كانت ضلمه سعاد/خدي كشاف الموبايل كانت الاوضة متكونه من مكتب ومسد سات وفي كومبيوتر جنب المكتب سعاد بفرحه/يبقى هو دا الي عليه تسجيل الكاميرات… منى/الحمد لله يارب فتحت الكومبيوتر ودورت كتير ولقت حاجات غريبه!…. هي مستغربه من الحاجات دي لانها اول مره تشوفها مهتمتش وفضلت تدور علفولدر واخيرا لقته كان عليه كل تسجيلات الشقه خدت الفولدر كله و نقلته علفلاشه بسرعة وطلعت برا الاوضة قفلتها زي ما كانت ورجعت البرواز منى/انا هنزل ادي الفلاشه لابويا وسعاد كملت تنضيف في الشقة ونزلت عم منعم/ها عملتي اي منى بفرحه~جبتلك الفولدر كله عم منعم حضنها بفرحة… ربنا يجازيكي كل خير يا منى اتصل بقا بيامن باشا منى/ابا وانا بدور لقيت…. لقيت حاجات تانيه م……. عم منعم~استني دلوقتي خلينا نفرح البيه يامن كان نايم في العربيه وبعد مدة فاق على اذان المغرب واول ما سمع تلفون بيرن رد بسرعة اول ما اتصل بيه/انا استنيتك من ساعتها ارجوك قولي اخبار حلوة عم منعم/الفلاشه معايا يابيه هتستلمها ولا اخليها معايا يامن بفرحه/يعني لقيت التسجيلات… ياربي علفرحة يلا يا عم منعم تعالى في نفس المكان انا واقفلك فيه بسرعة عم منعم/عنيا يا بيه دا انت تؤمرني هصلي المغرب واجيلك يا بيه منى/كنت عاوزة اقولك اني لقيت….. عم منعم/البيه فرحان اوي مش قولتلك.. يلا انا هروح اديله الفلاشه سابها وراح صلى وبعديها راح جري علمكان يامن قفل معاه وهو فرحان/والله انت بنت حلال يا فرح… امورك بتتسهل من عند ربنا… ربنا يعديها على خير يارب نزل هو كمان يدور على جامع قريب يصلي فيه قابل عم منعم واخد منه الفلاشه كان فرحان اوي وحضنه بفرحه وشكر ربنا وركب عربيته طالع جري على بيت ناهد لفرح…. يفرحها…. يقولها انها هتبقى في أمان… يقولها ان حياتها هتتعدل للأحسن وهتعيش الحياة الي تستحقها بص في موبايله لقى ناهد متصله يجي ست مرات بيه اتصل بيها بخوف وقلق/خير يا عمتي ف.. فرح كويسه ناهد بعياط/هربت…. اول ما صحيت قولت اعملها لقمه فتحت الباب ونزلت يا يامن… انا آسفة والله انا…… *.. يتبع ..* > *تـفاعل حـلو منڪ بيشجعنا انه نڪمل♥🌹*