روح و عمايلها - الفصل 3 - بقلم غير معروف - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: روح و عمايلها
المؤلف / الكاتب: غير معروف
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 3

الفصل 3

*ـ ࢪواية. روح وعمايلها🥳🥀↻≯🍒⸙•♡»»)) الاخير ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ غرام الروايات ‏تابع قناة غـ͓̽ـرٍآمـ͓̽ـ آلَرٍوٌآيـ͓̽ـآتـ͓̽ـ 🧚‍♀️📚💅💫 في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J روح وعمايلها البارت 4 يونس بحزن حاول اخفاءه: انا عايزه فسخ الخطوبه دي ياسمين بخضه: ايه٠٠٠٠ ايه اللي انت بتقوله ده يونس: زي ما سمعتي ياسمين:طب ليه ٠٠٠انا عملت ايه٠٠٠٠ ده انا باحبك ليه بتعمل كده يونس بألم وحزن وقلب مجروح: اصل انا كنت باحب بنت وسيبنا بعضو من كام يوم رجعنا نتكلم مع بعض ورجعنا لبعض٠٠ انا اسف ياسمين: اسف٠٠٠ اسف ٠٠٠لا ما تتأسفش انا اللي كنت غبيه عشان حبيتك انا اللي غلطانه عشان لتعلقت بيك بس انا عملت ايه عشان تعمل فيا كده ودخلت غرفتها بقلب مجروح ومكسور بيتالم وهي تبكي بشده وهي وهي تقول: انا ازاي كنت غبيه كده بجد ازاي كنت كده ايه ما كنتش شايفه غيره قدامي عشان عبيطه طب٠٠٠ هي احسن مني في ايه٠٠٠ ايه اللي مميزها عني ٠٠ انا المفروض اشيله من قلبي ودماغي انا هاتعب شويه و هازعل شويه بس خلاص ولازم ابين ليونس ان مش فارق معايا بس هابقى مجروحه بس لازم اشوف نفسي واعيش حياتي مش هتقف عليه روح شايفات ياسمين بتجري على الاوضه فراحت وراها قالت: ايه يا زميكس بتيجري كده ليه ياسمين مش بتتكلم روح: ايه ده يا اسطى انت بتعيطي روح: ياسمين ما تتكلمني بتعيطي ليه ياسمين: ما فيش حاجه روح: ما فيش حاجه ازاي يعني ما تضحكيش على نفسك قولي لي في ايه ياسمين: يعني كل ده كان كذب بجد مش قادره اصدق ومش قادره استوعب ٠٠بجد مش قادر استوعب ( وهي تبكي بشده ومع كل دمعه يتمزق قلبها ) روح: انا مش فاهمه حاجه ما تنطقي ياسمين: اخوكي كان بيضحك عليا ليه طب انا عملت ايه عشان يجرحني ويضحك عليا كل الفتره دي روح: ايه مين قال كده ياسمين : هو اللي قال كده قال انه بيحب واحده ثانيه والفتره اللي كان خاطبني فيها كانوا سايبين بعض و دلوقتي رجعوا لبعض تاني روح: انتي بتقولي ايه ٠٠٠ ازاي ده بيحبك من بدري ياسمين: لا كل ده كان كذب في كذب بس اللي مش قادره اعرفه انا ايه ذنبي بيضحك علىا بالطريقه دي ليه تكمله مني: ايه اللي حصل يا شيماء البنت دخلت الاوضه من غير كلام ويونس كمان دخل الاوضه على طول شيماء (ام روح): مش عارفه دلوقتي روح تطلع من عند ياسمين ونعرف منها منى:؛روح خرجت منى : بنت يا روح اللي حصل روح ساكته مصدومه من اللي سمعته من ياسمين شيماء: يا روح في ايه روح راحت على اوضتها من غير ولا كلمه وسابتهم حيرانين عشان ما فيش حد عايز يتكلم بعد ساعه خرجت ياسمين بشنطة سفرها يلا نروح لازم نمشى مني: ليه يا بنتي شيماء : ايه يا بنتي ايه اللي حصل ليه هتمشوا روح ويونس خرجوا علي الصوت روح:ايه الشنطه دي يا ياسمين ياسمين: يلا يا ماما انا عايزه ارجع كفايه قعاد هنا شيماء : يا بنتي طب الخطوبه طب و الفرح بعد ثلاث شهور ياسمين وهي تنظر ليونس بحزن وكسرها والم : معلش يا خالتي مش عايزه اكمل في العلاقه دي مش عايزه اتجوز يونس و ياريت كل واحد فينا يروح يشوف حالو * قبل ان تسقط منها دمعه قالت :انا مستنيه بره يا ماما البسي ويلا انا حضرت شنطتك منى و شيماء مصدومين وروح بتنظر ليونس نظرة عتاب وبعد نصف ساعه خرجت مني لابسه وودعت الكل و قالت لأختها : ما تزعليش يا شيماء بكره العيال تعقل منى وبنتها مشوا ورحت دخلت ورا يونس الأوضه وقالت: انت قلتلها ايه شيماء: اتكلم يا يونس روح: ماما ممكن تسيبينا لوحدنا شويه لو سمحتي شيماء: ماشي يا بنتي وخرجت و قفلت الباب روح : ما تتكلم يا يونس دافع عن نفسك حتى٠٠ ايه اللي انت قلتهولها ده يونس مش بيتكلم و عمال يفكر في كلام عمار؟!!روح وعمايلها البارت 5 والاخير😊 روح : ما تتكلم يا يونس حتى دافع عن نفسك ولو بكلمه طب ايه انت قلتهولها يونس مش بيتكلموا وعمال يفكر في نصيحه عمار: Flash back: عمار :باقولك ايه ابعد عن اختي😡 يونس: انت بتقول ايه 🤨 عمار: زي ما سمعت اختي ما تنفعكش اختي من غيرك هتبقى اسعد واحده في الدنيا ابعد عنها يونس: واختك بقى عارفه بالكلام ده 😏 عمار: لا انا قلت يبقى الكلام ما بينا راجل لراجل يونس: ماشي يا عمار عمار: هتبعد بالذوق بالغصب هتبعد😠 Back: روح: يونس انت سرحان في ايه ما تتكلم يونس: انا مش قادر٠٠٠ انا تعبان٠٠٠ سيبيني لوحدي٠٠٠ اطلعي بررررره روح طلعت و قفلت الباب وهي عماله تفكر ليه اخوها عمل كده اليوم عدي وروح ومامتها في صدمه ويونس بيتألم وجاء الصباح وهو يحمل الكثير من المفاجآت الام: روح٠٠ روووح روح: نعم يا ماما الام: روحي شوفي يونس عشان نفطر روح : حاضر يا ماما روح دخلت : صباح الخير يا يونس يونس: صباح الخير روح : ممكن اتكلم معاك شويه يونس : اتفضلي روح: ممكن تحكيلي ايه السبب مين البنت اللي انت بتحبها يونس بغضب :عمااااار هو السبب😡 _________________________ *عمار هو شاب يبلغ من العمر 24عام لديه وجه بيضاوي ودقن متحدده وشعر بني ويمتلك غمازات وبيغير من يونس جدا عشان هو ناجح برغم أنه ابن خالته بس شايف أن يونس ناجح و محبوب اكتر منه ______________________________ روح : انت بتقول ايه ٠٠عمار يونس : آه قالي ابعد عنها عشان وهي بعيدة عني هتبقى اسعد واحده في العالم😔 وأن هو ماكنش موافق على الخطوبه وحاول يفركشها بس ماعرفش روح : عمار 😲٠٠٠عمار ٠٠انا ازاي كنت معجبه بواحد اناني كده😱 يونس : نعم٠٠٠معجبه بمين معجبه بعمار🤯 روح: استنى هافهمك يا صاحبي والله انا كنت معجبه مش اكتر يونس: طب ليه ما قلتليش زي ما انا كنت قايلك على ياسمين روح: بحسبك هتزعق يا زميكس يونس: روح اطلعي بره وسيبيني عدت شهور ويونس وياسمين على نفس الحال يونس مش عايز يقول لياسمين ايه السبب عشان ما تزعلش من اخوها وياسمين مستغربه ليه يونس مخطبش البنت اللي بيقول عليها وعمار سافر بعد ما اتاكد ان يونس ساب ياسمين وصلنا ليوم 21 مارس يوم عيد الام واتجمعت العائله عند الجده( ام منى وشيماء )وكان موجود جارة جدتهم وابنها حمزه _____________________ * حمزه شاب يبلغ من العمر 24 عاما لديه عيون خضراء ممزوجه بالازرق لامعه وشعر اسود وعضلات (حاجه كده من تركيا 😂) وبيحب روح وبيحاول يلمحلها كل ما يشوفها وهو زميل يونس في المستشفى ___________________________ يونس اجتمع مع ياسمين ياسمين: ممكن اسأل سؤال يونس: بس في عنيكي 100سؤال مش سؤال واحد ياسمين: يعني لسه بتفهمني من نظرة عيني👀 يونس: طبعا👌 ياسمين: ليه لسه ما خطبتهاش 💍 يونس : هي مين دي ياسمين: البنت اللي قولتلي انك بتحبها يونس : عشان ما فيش اصلا ياسمين: نعم٠٠٠ امال ليه قولتلي كده٠٠٠ليه جرحتني كده🤨 يونس: والله آسف بس كنت مضطر اعمل كده ياسمين: ايه السبب يونس: هتعرفي كل حاجه في وقتها ياسمين: ماشي براحتك😡 (ومشيت وسابته) ________________________ حمزه: روح ممكن اقولك على حاجه روح : طبعا يا حمزه اتفضل حمزه: بصي بصراحه كده انا باحبك ❤️وعايزه اتقدم لك بس ماروحتش اتقدم على طول قلت اعرف رأيك الاول☺️ روح بتفكير هي بتقول نفسها : انا حبيت واحد طلع اناني وده محترم وتربيه تيته و باين عليه انه بيحبني وعلى راي المثل ((خذي اللي يحبك وماتاخديش اللي بتحبيه😂)) حمزه : روح انت سرحتي في ايه روح: بص يا حمزه انت شاب محترم جدا وفي الف بنت تتمناك !! ؛ ثم تابعت بيضحك: وانا واحده من الالف حمزه: بجد ٠٠٠٠انت بتتكلمي بجد٠٠٠٠ يعني انت موافقه روح بخجل🙈: هاقول رأيي لما تيجي تتقدم ومشيت وسابته وهو مبسوط وفرحان ___________________________ حمزه: يونس ممكن كلمه يونس: طبعا يا حمزه حمزه: باقول لك انا طالب ايد اختك بحبها من بدري فقلت ادخل البيت من بابه فممكن اجيب ماما نتقدم لها يونس: انت بجد بتحبها يعني هتعرف تشيلها في عينك و تستحملها حمزه: باحبها اوي دا انا هاشيلها في قلبي مش في عيني يونس: على بركه الله يا حمزه دخلوا كملوا حفله عيد الام ولما روحوا بيوتهم يونس بغمزه: ماما عايزك الام: نعم يا حبيبي يونس: في عريس متقدم لروح الام: بجد٠٠٠٠ مين اللي امه داعيه عليه يونس: حمزه قال لي انه بيحبها من بدري وكلمني وفهمني وبعدين مش هنلاقي احسن منه وكمان تربية تيته وغير كده هو زميلي في المستشفى واعرف سمعته وشاب محترم جدا الام: ماشي انا هاشوف رايها يونس: ماشي و هو هيكلمني يقول لي على الميعاد اللي جايين فيه ودخلت الام على روح الاوضه : بقول لك روح: نعم يا ماما الام: في عريس متقدم روح :مين ده الام: مالك مخضوضه ليه ده حمزه ابن جارة جدتك روح: هو لحق يكلمكم الام: نعم روح: اصل هو سالني الاول قال لي يعرف رأيي قبل ما يجي يتقدم رسمي الام : و قلتي ايه روح: قلت له لما يتقدم هاقول رأيي لما وبعدين يا ماما فتره الخطوبه هنعرف بعض اكثر الام : معنى كلمه خطوبه انك موافقه روح بضحك: بصراحه اصل هو مز اوي يونس: مين ده اللي مز يا بنت روح بخجل 🙈: ولا حد الام: ربنا يصبرني الام دخلت المطبخ ويونس دخل الاوضه بعد اسبوع وحمزه وامه راحوا لبيت روح وطلبوا ايديها وجه يوم الخطوبه وحددوا الفرح هيبقى بعد 4 شهور و كانوا مبسوطين جدا مع بعض واتعرفوا على بعض اكثر وحبوا بعض اوي واتعلقوا ببعض وفي يوم من الايام في بورسعيد( في شغل عمار ) عمار: اتخطبتي يا روح ولمين ل حمزه طب ونا انا رحت فين ده انا كنت هتقدملك عشان باحبك تسيبيني و تتخطبي ماشي ماشي يا روح عدت الايام وصلنا لميعاد الفرح و كانت حفله جميله شيماء :!يا بنتي عشت وشفتك بالابيض روح: يا ماما بتعيطي من دلوقتي امال لما تشوفي عيالي هتعملي ايه الام: هموت من الفرحه روح: بعد الشر عليكي يا ست الكل الام : طب يلا عشان حمزه وصل حمزه : ايه القمر ده المفروض اخبيكي من عيون الناس روح: بلاش مبالغه يا اسطى حمزه: يا اسطى في حد يقول للعريس كده روح بضحك: اه يا ابو عيالي حمزه : يا رب تجيبي بنوته اموره شبهك كده روح بخجل: بس عشان بتكسف راحوا الفرح والفرح كان جميل جدا ياسمين بتنادي علي يونس: يونس يونس : نعم ياسمين بهزار: انا متقدم لي عريس يونس: نعم ياسمين: اه كيوت وكده فانا حبيته يونس: حبيتي مين ٠٠٠ومين ده ياسمين: وانت كمان المفروض تحب يونس: انا ما بحبش غيرك ولا هاحب غيرك ياسمين: ايه٠٠ نعم٠٠٠ انت بتقول ايه 🤨 و عملت كده ليه رد عليا بقى يونس بغضب وصوت عالي: كله بسبب اخوكي ياسمين : عمار😨٠٠٠ انت بتقول ايه يونس: زي ما باقول لك (وطبعا حكى ليها كل حاجه) ياسمين: ازاي يعمل كده٠٠٠ انا مش مصدقه يونس : لو مش مصدقاني روحي اسالي روح انا حاكي ليها كل حاجه وفجأه سمعوا صوت الرصاص 🔫 بيبصوا شافوا روح غرقانه في دمها وما حدش يعرف مين عمل كده يونس وهو بيجري: روح رووووووووح روح : ما تزعلوش انتم عارفين اني مش باحب النكد بس عندي طلب لو ما لحقتونيش ما تزعلوش انتم عارفين اني باحب الهزار مش بحب النكد وانت يا حمزه عيش حياتك واتجوز عادي بس اوعى٠٠٠ بس اوعى تنسونى وانت يا٠٠٠٠٠٠يا يونس اوعي تسيب ياسمين بسبب اخوها ثاني اوعى٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠ اوعى تسيبها يونس ببكاء: روح٠٠ لاااااااا٠٠٠٠٠رووووح حمزه بعياط: روح ما تسبنيش انا محبتش غيرك هتقومي وهنجيب عيالنا للدنيا قومي ما تسبنيش * الاسعاف وصلت واخدت روح للمستشفى __________________________ وفجاه الباب خبط على بيت عمار: مين٠٠٠ مين ٠٠٠٠٠مين انا جاي اهو٠٠٠٠٠ حضرة الظابط الظابط: ممكن تيجي معانا بالذوق عمار: ليه٠٠٠٠٠ لا طبعا مش جاي الضابط: هاتوه وراحوا الاسم فاكتشف ان اللي مقدم البلاغ ياسمين عمار: انتي يا ياسمين تبلغي عن اخوكي ياسمين:شششششش انا مش اختك عمار: ايه اللي انتي بتقوليه ده دخل يونس والظابط طلع وسابهم لوحدهم يونس: انت كنت سبب في التفريق ما بيني وبين اختك وانا احترمتك وقلت انك اخوها وخايف عليها بس ايه اللي انت عملته ده كمان تحرمني من اختي ليه عمار: عشان بكرهك فتلقى ضربه من يونس👊 وقلم من ياسمين🖐️ عمار: انا بحبها فقلت لو مش هتبقى ليا مش هتبقى لغيري الضابط سمعوا وهو بيعترف فاتسجن وامه واخته اتبروا منه روح في المستشفى دخلت في غيبوبه والدكتور قال ان حالتها حرجه لان رصاص قريب من القلب اوي و عدي اسبوع في يوم كلهم كانوا في المستشفى والدكتور خرج حمزه ويونس: طمنا يادكتور الدكتور بابتسامه: الحمد لله فاقت ومره واحده الاجهزه صفرت جامد الدكتور دخل يجري وبعد نصف ساعه خرج وقال: البقاء لله ادعوا لها وشدوا حيلكم 😱 حمزه ويونس بصوت واحد :لااااااااااا٠٠٠٠ روووووووح😭 * كل واحد منهم اقعد يفتكر كلامها وهزارها * ( الله يرحمك يا روح )😔 قولولي ايه رأيكم فيها ♥️روح وعمايلها البارت 5 والاخير😊غيرت النهاية 😂 روح : ما تتكلم يا يونس حتى دافع عن نفسك ولو بكلمه طب ايه انت قلتهولها يونس مش بيتكلموا وعمال يفكر في نصيحه عمار: Flash back: عمار :باقولك ايه ابعد عن اختي😡 يونس: انت بتقول ايه 🤨 عمار: زي ما سمعت اختي ما تنفعكش اختي من غيرك هتبقى اسعد واحده في الدنيا ابعد عنها يونس: واختك بقى عارفه بالكلام ده 😏 عمار: لا انا قلت يبقى الكلام ما بينا راجل لراجل يونس: ماشي يا عمار عمار: هتبعد بالذوق بالغصب هتبعد😠 Back: روح: يونس انت سرحان في ايه ما تتكلم يونس: انا مش قادر٠٠٠ انا تعبان٠٠٠ سيبيني لوحدي٠٠٠ اطلعي بررررره روح طلعت و قفلت الباب وهي عماله تفكر ليه اخوها عمل كده اليوم عدي وروح ومامتها في صدمه ويونس بيتألم وجاء الصباح وهو يحمل الكثير من المفاجآت الام: روح٠٠ روووح روح: نعم يا ماما الام: روحي شوفي يونس عشان نفطر روح : حاضر يا ماما روح دخلت : صباح الخير يا يونس يونس: صباح الخير روح : ممكن اتكلم معاك شويه يونس : اتفضلي روح: ممكن تحكيلي ايه السبب مين البنت اللي انت بتحبها يونس بغضب :عمااااار هو السبب😡 _________________________ *عمار هو شاب يبلغ من العمر 24عام لديه وجه بيضاوي ودقن متحدده وشعر بني ويمتلك غمازات وبيغير من يونس جدا عشان هو ناجح برغم أنه ابن خالته بس شايف أن يونس ناجح و محبوب اكتر منه ______________________________ روح : انت بتقول ايه ٠٠عمار يونس : آه قالي ابعد عنها عشان وهي بعيدة عني هتبقى اسعد واحده في العالم😔 وأن هو ماكنش موافق على الخطوبه وحاول يفركشها بس ماعرفش روح : عمار 😲٠٠٠عمار ٠٠انا ازاي كنت معجبه بواحد اناني كده😱 يونس : نعم٠٠٠معجبه بمين معجبه بعمار🤯 روح: استنى هافهمك يا صاحبي والله انا كنت معجبه مش اكتر يونس: طب ليه ما قلتليش زي ما انا كنت قايلك على ياسمين روح: بحسبك هتزعق يا زميكس يونس: روح اطلعي بره وسيبيني عدت شهور ويونس وياسمين على نفس الحال يونس مش عايز يقول لياسمين ايه السبب عشان ما تزعلش من اخوها وياسمين مستغربه ليه يونس مخطبش البنت اللي بيقول عليها وعمار سافر بعد ما اتاكد ان يونس ساب ياسمين وصلنا ليوم 21 مارس يوم عيد الام واتجمعت العائله عند الجده( ام منى وشيماء )وكان موجود جارة جدتهم وابنها حمزه _____________________ * حمزه شاب يبلغ من العمر 24 عاما لديه عيون خضراء ممزوجه بالازرق لامعه وشعر اسود وعضلات (حاجه كده من تركيا 😂) وبيحب روح وبيحاول يلمحلها كل ما يشوفها وهو زميل يونس في المستشفى ___________________________ يونس اجتمع مع ياسمين ياسمين: ممكن اسأل سؤال يونس: بس في عنيكي 100سؤال مش سؤال واحد ياسمين: يعني لسه بتفهمني من نظرة عيني👀 يونس: طبعا👌 ياسمين: ليه لسه ما خطبتهاش 💍 يونس : هي مين دي ياسمين: البنت اللي قولتلي انك بتحبها يونس : عشان ما فيش اصلا ياسمين: نعم٠٠٠ امال ليه قولتلي كده٠٠٠ليه جرحتني كده🤨 يونس: والله آسف بس كنت مضطر اعمل كده ياسمين: ايه السبب يونس: هتعرفي كل حاجه في وقتها ياسمين: ماشي براحتك😡 (ومشيت وسابته) ________________________ حمزه: روح ممكن اقولك على حاجه روح : طبعا يا حمزه اتفضل حمزه: بصي بصراحه كده انا باحبك ❤️وعايزه اتقدم لك بس ماروحتش اتقدم على طول قلت اعرف رأيك الاول☺️ روح بتفكير هي بتقول نفسها : انا حبيت واحد طلع اناني وده محترم وتربيه تيته و باين عليه انه بيحبني وعلى راي المثل ((خذي اللي يحبك وماتاخديش اللي بتحبيه😂)) حمزه : روح انت سرحتي في ايه روح: بص يا حمزه انت شاب محترم جدا وفي الف بنت تتمناك !! ؛ ثم تابعت بيضحك: وانا واحده من الالف حمزه: بجد ٠٠٠٠انت بتتكلمي بجد٠٠٠٠ يعني انت موافقه روح بخجل🙈: هاقول رأيي لما تيجي تتقدم ومشيت وسابته وهو مبسوط وفرحان ___________________________ حمزه: يونس ممكن كلمه يونس: طبعا يا حمزه حمزه: باقول لك انا طالب ايد اختك بحبها من بدري فقلت ادخل البيت من بابه فممكن اجيب ماما نتقدم لها يونس: انت بجد بتحبها يعني هتعرف تشيلها في عينك و تستحملها حمزه: باحبها اوي دا انا هاشيلها في قلبي مش في عيني يونس: على بركه الله يا حمزه دخلوا كملوا حفله عيد الام ولما روحوا بيوتهم يونس بغمزه: ماما عايزك الام: نعم يا حبيبي يونس: في عريس متقدم لروح الام: بجد٠٠٠٠ مين اللي امه داعيه عليه يونس: حمزه قال لي انه بيحبها من بدري وكلمني وفهمني وبعدين مش هنلاقي احسن منه وكمان تربية تيته وغير كده هو زميلي في المستشفى واعرف سمعته وشاب محترم جدا الام: ماشي انا هاشوف رايها يونس: ماشي و هو هيكلمني يقول لي على الميعاد اللي جايين فيه ودخلت الام على روح الاوضه : بقول لك روح: نعم يا ماما الام: في عريس متقدم روح :مين ده الام: مالك مخضوضه ليه ده حمزه ابن جارة جدتك روح: هو لحق يكلمكم الام: نعم روح: اصل هو سالني الاول قال لي يعرف رأيي قبل ما يجي يتقدم رسمي الام : و قلتي ايه روح: قلت له لما يتقدم هاقول رأيي لما وبعدين يا ماما فتره الخطوبه هنعرف بعض اكثر الام : معنى كلمه خطوبه انك موافقه روح بضحك: بصراحه اصل هو مز اوي يونس: مين ده اللي مز يا بنت روح بخجل 🙈: ولا حد الام: ربنا يصبرني الام دخلت المطبخ ويونس دخل الاوضه بعد اسبوع وحمزه وامه راحوا لبيت روح وطلبوا ايديها وجه يوم الخطوبه وحددوا الفرح هيبقى بعد 4 شهور و كانوا مبسوطين جدا مع بعض واتعرفوا على بعض اكثر وحبوا بعض اوي واتعلقوا ببعض وفي يوم من الايام في بورسعيد( في شغل عمار ) عمار: اتخطبتي يا روح ولمين ل حمزه طب ونا انا رحت فين ده انا كنت هتقدملك عشان باحبك تسيبيني و تتخطبي ماشي ماشي يا روح عدت الايام وصلنا لميعاد الفرح و كانت حفله جميله شيماء :!يا بنتي عشت وشفتك بالابيض روح: يا ماما بتعيطي من دلوقتي امال لما تشوفي عيالي هتعملي ايه الام: هموت من الفرحه روح: بعد الشر عليكي يا ست الكل الام : طب يلا عشان حمزه وصل حمزه : ايه القمر ده المفروض اخبيكي من عيون الناس روح: بلاش مبالغه يا اسطى حمزه: يا اسطى في حد يقول للعريس كده روح بضحك: اه يا ابو عيالي حمزه : يا رب تجيبي بنوته اموره شبهك كده روح بخجل: بس عشان بتكسف راحوا الفرح والفرح كان جميل جدا ياسمين بتنادي علي يونس: يونس يونس : نعم ياسمين بهزار: انا متقدم لي عريس يونس: نعم ياسمين: اه كيوت وكده فانا حبيته يونس: حبيتي مين ٠٠٠ومين ده ياسمين: وانت كمان المفروض تحب يونس: انا ما بحبش غيرك ولا هاحب غيرك ياسمين: ايه٠٠ نعم٠٠٠ انت بتقول ايه 🤨 و عملت كده ليه رد عليا بقى يونس بغضب وصوت عالي: كله بسبب اخوكي ياسمين : عمار😨٠٠٠ انت بتقول ايه يونس: زي ما باقول لك (وطبعا حكى ليها كل حاجه) ياسمين: ازاي يعمل كده٠٠٠ انا مش مصدقه يونس : لو مش مصدقاني روحي اسالي روح انا حاكي ليها كل حاجه وفجأه سمعوا صوت الرصاص 🔫 بيبصوا شافوا روح غرقانه في دمها وما حدش يعرف مين عمل كده يونس وهو بيجري: روح رووووووووح روح : ما تزعلوش انتم عارفين اني مش باحب النكد بس عندي طلب لو ما لحقتونيش ما تزعلوش انتم عارفين اني باحب الهزار مش بحب النكد وانت يا حمزه عيش حياتك واتجوز عادي بس اوعى٠٠٠ بس اوعى تنسونى وانت يا٠٠٠٠٠٠يا يونس اوعي تسيب ياسمين بسبب اخوها ثاني اوعى٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠ اوعى تسيبها يونس ببكاء: روح٠٠ لاااااااا٠٠٠٠٠رووووح حمزه بعياط: روح ما تسبنيش انا محبتش غيرك هتقومي وهنجيب عيالنا للدنيا قومي ما تسبنيش * الاسعاف وصلت واخدت روح للمستشفى __________________________ وفجاه الباب خبط على بيت عمار: مين٠٠٠ مين ٠٠٠٠٠مين انا جاي اهو٠٠٠٠٠ حضرة الظابط الظابط: ممكن تيجي معانا بالذوق عمار: ليه٠٠٠٠٠ لا طبعا مش جاي الضابط: هاتوه وراحوا الاسم فاكتشف ان اللي مقدم البلاغ ياسمين عمار: انتي يا ياسمين تبلغي عن اخوكي ياسمين:شششششش انا مش اختك عمار: ايه اللي انتي بتقوليه ده دخل يونس والظابط طلع وسابهم لوحدهم يونس: انت كنت سبب في التفريق ما بيني وبين اختك وانا احترمتك وقلت انك اخوها وخايف عليها بس ايه اللي انت عملته ده كمان تحرمني من اختي ليه عمار: عشان بكرهك فتلقى ضربه من يونس👊 وقلم من ياسمين🖐️ عمار: انا بحبها فقلت لو مش هتبقى ليا مش هتبقى لغيري الضابط سمعوا وهو بيعترف فاتسجن وامه واخته اتبروا منه روح في المستشفى دخلت في غيبوبه والدكتور قال ان حالتها حرجه لان رصاص قريب من القلب اوي و عدي اسبوع في يوم كلهم كانوا في المستشفى والدكتور خرج حمزه ويونس: طمنا يادكتور الدكتور بابتسامه: الحمد لله فاقت فرحوا أهلها و خرجت بالسلامة و عاشوا في حياة سعيدة و كان حمزة حبه ظاهر اوووي لـ روح التي أنجبت كريم الذي يشبهها في الشكل و يشبه أباه في الشخصيه و الطبع و شمس التي تشبه أباها في الشكل أما شخصيتها متنوعه ما بين امها و ابيها و تزوج يونس من ياسمين و كانت حياتهم مليئة بالحب و انجبوا ابراهيم و شريف قولولي ايه رأيكم فيها ♥️ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏*ـ ࢪواية. روح وعمايلها🥳🥀↻≯🍒⸙•♡»»)) الاخير ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ غرام الروايات ‏تابع قناة غـ͓̽ـرٍآمـ͓̽ـ آلَرٍوٌآيـ͓̽ـآتـ͓̽ـ 🧚‍♀️📚💅💫 في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J روح وعمايلها البارت 4 يونس بحزن حاول اخفاءه: انا عايزه فسخ الخطوبه دي ياسمين بخضه: ايه٠٠٠٠ ايه اللي انت بتقوله ده يونس: زي ما سمعتي ياسمين:طب ليه ٠٠٠انا عملت ايه٠٠٠٠ ده انا باحبك ليه بتعمل كده يونس بألم وحزن وقلب مجروح: اصل انا كنت باحب بنت وسيبنا بعضو من كام يوم رجعنا نتكلم مع بعض ورجعنا لبعض٠٠ انا اسف ياسمين: اسف٠٠٠ اسف ٠٠٠لا ما تتأسفش انا اللي كنت غبيه عشان حبيتك انا اللي غلطانه عشان لتعلقت بيك بس انا عملت ايه عشان تعمل فيا كده ودخلت غرفتها بقلب مجروح ومكسور بيتالم وهي تبكي بشده وهي وهي تقول: انا ازاي كنت غبيه كده بجد ازاي كنت كده ايه ما كنتش شايفه غيره قدامي عشان عبيطه طب٠٠٠ هي احسن مني في ايه٠٠٠ ايه اللي مميزها عني ٠٠ انا المفروض اشيله من قلبي ودماغي انا هاتعب شويه و هازعل شويه بس خلاص ولازم ابين ليونس ان مش فارق معايا بس هابقى مجروحه بس لازم اشوف نفسي واعيش حياتي مش هتقف عليه روح شايفات ياسمين بتجري على الاوضه فراحت وراها قالت: ايه يا زميكس بتيجري كده ليه ياسمين مش بتتكلم روح: ايه ده يا اسطى انت بتعيطي روح: ياسمين ما تتكلمني بتعيطي ليه ياسمين: ما فيش حاجه روح: ما فيش حاجه ازاي يعني ما تضحكيش على نفسك قولي لي في ايه ياسمين: يعني كل ده كان كذب بجد مش قادره اصدق ومش قادره استوعب ٠٠بجد مش قادر استوعب ( وهي تبكي بشده ومع كل دمعه يتمزق قلبها ) روح: انا مش فاهمه حاجه ما تنطقي ياسمين: اخوكي كان بيضحك عليا ليه طب انا عملت ايه عشان يجرحني ويضحك عليا كل الفتره دي روح: ايه مين قال كده ياسمين : هو اللي قال كده قال انه بيحب واحده ثانيه والفتره اللي كان خاطبني فيها كانوا سايبين بعض و دلوقتي رجعوا لبعض تاني روح: انتي بتقولي ايه ٠٠٠ ازاي ده بيحبك من بدري ياسمين: لا كل ده كان كذب في كذب بس اللي مش قادره اعرفه انا ايه ذنبي بيضحك علىا بالطريقه دي ليه تكمله مني: ايه اللي حصل يا شيماء البنت دخلت الاوضه من غير كلام ويونس كمان دخل الاوضه على طول شيماء (ام روح): مش عارفه دلوقتي روح تطلع من عند ياسمين ونعرف منها منى:؛روح خرجت منى : بنت يا روح اللي حصل روح ساكته مصدومه من اللي سمعته من ياسمين شيماء: يا روح في ايه روح راحت على اوضتها من غير ولا كلمه وسابتهم حيرانين عشان ما فيش حد عايز يتكلم بعد ساعه خرجت ياسمين بشنطة سفرها يلا نروح لازم نمشى مني: ليه يا بنتي شيماء : ايه يا بنتي ايه اللي حصل ليه هتمشوا روح ويونس خرجوا علي الصوت روح:ايه الشنطه دي يا ياسمين ياسمين: يلا يا ماما انا عايزه ارجع كفايه قعاد هنا شيماء : يا بنتي طب الخطوبه طب و الفرح بعد ثلاث شهور ياسمين وهي تنظر ليونس بحزن وكسرها والم : معلش يا خالتي مش عايزه اكمل في العلاقه دي مش عايزه اتجوز يونس و ياريت كل واحد فينا يروح يشوف حالو * قبل ان تسقط منها دمعه قالت :انا مستنيه بره يا ماما البسي ويلا انا حضرت شنطتك منى و شيماء مصدومين وروح بتنظر ليونس نظرة عتاب وبعد نصف ساعه خرجت مني لابسه وودعت الكل و قالت لأختها : ما تزعليش يا شيماء بكره العيال تعقل منى وبنتها مشوا ورحت دخلت ورا يونس الأوضه وقالت: انت قلتلها ايه شيماء: اتكلم يا يونس روح: ماما ممكن تسيبينا لوحدنا شويه لو سمحتي شيماء: ماشي يا بنتي وخرجت و قفلت الباب روح : ما تتكلم يا يونس دافع عن نفسك حتى٠٠ ايه اللي انت قلتهولها ده يونس مش بيتكلم و عمال يفكر في كلام عمار؟!!روح وعمايلها البارت 5 والاخير😊 روح : ما تتكلم يا يونس حتى دافع عن نفسك ولو بكلمه طب ايه انت قلتهولها يونس مش بيتكلموا وعمال يفكر في نصيحه عمار: Flash back: عمار :باقولك ايه ابعد عن اختي😡 يونس: انت بتقول ايه 🤨 عمار: زي ما سمعت اختي ما تنفعكش اختي من غيرك هتبقى اسعد واحده في الدنيا ابعد عنها يونس: واختك بقى عارفه بالكلام ده 😏 عمار: لا انا قلت يبقى الكلام ما بينا راجل لراجل يونس: ماشي يا عمار عمار: هتبعد بالذوق بالغصب هتبعد😠 Back: روح: يونس انت سرحان في ايه ما تتكلم يونس: انا مش قادر٠٠٠ انا تعبان٠٠٠ سيبيني لوحدي٠٠٠ اطلعي بررررره روح طلعت و قفلت الباب وهي عماله تفكر ليه اخوها عمل كده اليوم عدي وروح ومامتها في صدمه ويونس بيتألم وجاء الصباح وهو يحمل الكثير من المفاجآت الام: روح٠٠ روووح روح: نعم يا ماما الام: روحي شوفي يونس عشان نفطر روح : حاضر يا ماما روح دخلت : صباح الخير يا يونس يونس: صباح الخير روح : ممكن اتكلم معاك شويه يونس : اتفضلي روح: ممكن تحكيلي ايه السبب مين البنت اللي انت بتحبها يونس بغضب :عمااااار هو السبب😡 _________________________ *عمار هو شاب يبلغ من العمر 24عام لديه وجه بيضاوي ودقن متحدده وشعر بني ويمتلك غمازات وبيغير من يونس جدا عشان هو ناجح برغم أنه ابن خالته بس شايف أن يونس ناجح و محبوب اكتر منه ______________________________ روح : انت بتقول ايه ٠٠عمار يونس : آه قالي ابعد عنها عشان وهي بعيدة عني هتبقى اسعد واحده في العالم😔 وأن هو ماكنش موافق على الخطوبه وحاول يفركشها بس ماعرفش روح : عمار 😲٠٠٠عمار ٠٠انا ازاي كنت معجبه بواحد اناني كده😱 يونس : نعم٠٠٠معجبه بمين معجبه بعمار🤯 روح: استنى هافهمك يا صاحبي والله انا كنت معجبه مش اكتر يونس: طب ليه ما قلتليش زي ما انا كنت قايلك على ياسمين روح: بحسبك هتزعق يا زميكس يونس: روح اطلعي بره وسيبيني عدت شهور ويونس وياسمين على نفس الحال يونس مش عايز يقول لياسمين ايه السبب عشان ما تزعلش من اخوها وياسمين مستغربه ليه يونس مخطبش البنت اللي بيقول عليها وعمار سافر بعد ما اتاكد ان يونس ساب ياسمين وصلنا ليوم 21 مارس يوم عيد الام واتجمعت العائله عند الجده( ام منى وشيماء )وكان موجود جارة جدتهم وابنها حمزه _____________________ * حمزه شاب يبلغ من العمر 24 عاما لديه عيون خضراء ممزوجه بالازرق لامعه وشعر اسود وعضلات (حاجه كده من تركيا 😂) وبيحب روح وبيحاول يلمحلها كل ما يشوفها وهو زميل يونس في المستشفى ___________________________ يونس اجتمع مع ياسمين ياسمين: ممكن اسأل سؤال يونس: بس في عنيكي 100سؤال مش سؤال واحد ياسمين: يعني لسه بتفهمني من نظرة عيني👀 يونس: طبعا👌 ياسمين: ليه لسه ما خطبتهاش 💍 يونس : هي مين دي ياسمين: البنت اللي قولتلي انك بتحبها يونس : عشان ما فيش اصلا ياسمين: نعم٠٠٠ امال ليه قولتلي كده٠٠٠ليه جرحتني كده🤨 يونس: والله آسف بس كنت مضطر اعمل كده ياسمين: ايه السبب يونس: هتعرفي كل حاجه في وقتها ياسمين: ماشي براحتك😡 (ومشيت وسابته) ________________________ حمزه: روح ممكن اقولك على حاجه روح : طبعا يا حمزه اتفضل حمزه: بصي بصراحه كده انا باحبك ❤️وعايزه اتقدم لك بس ماروحتش اتقدم على طول قلت اعرف رأيك الاول☺️ روح بتفكير هي بتقول نفسها : انا حبيت واحد طلع اناني وده محترم وتربيه تيته و باين عليه انه بيحبني وعلى راي المثل ((خذي اللي يحبك وماتاخديش اللي بتحبيه😂)) حمزه : روح انت سرحتي في ايه روح: بص يا حمزه انت شاب محترم جدا وفي الف بنت تتمناك !! ؛ ثم تابعت بيضحك: وانا واحده من الالف حمزه: بجد ٠٠٠٠انت بتتكلمي بجد٠٠٠٠ يعني انت موافقه روح بخجل🙈: هاقول رأيي لما تيجي تتقدم ومشيت وسابته وهو مبسوط وفرحان ___________________________ حمزه: يونس ممكن كلمه يونس: طبعا يا حمزه حمزه: باقول لك انا طالب ايد اختك بحبها من بدري فقلت ادخل البيت من بابه فممكن اجيب ماما نتقدم لها يونس: انت بجد بتحبها يعني هتعرف تشيلها في عينك و تستحملها حمزه: باحبها اوي دا انا هاشيلها في قلبي مش في عيني يونس: على بركه الله يا حمزه دخلوا كملوا حفله عيد الام ولما روحوا بيوتهم يونس بغمزه: ماما عايزك الام: نعم يا حبيبي يونس: في عريس متقدم لروح الام: بجد٠٠٠٠ مين اللي امه داعيه عليه يونس: حمزه قال لي انه بيحبها من بدري وكلمني وفهمني وبعدين مش هنلاقي احسن منه وكمان تربية تيته وغير كده هو زميلي في المستشفى واعرف سمعته وشاب محترم جدا الام: ماشي انا هاشوف رايها يونس: ماشي و هو هيكلمني يقول لي على الميعاد اللي جايين فيه ودخلت الام على روح الاوضه : بقول لك روح: نعم يا ماما الام: في عريس متقدم روح :مين ده الام: مالك مخضوضه ليه ده حمزه ابن جارة جدتك روح: هو لحق يكلمكم الام: نعم روح: اصل هو سالني الاول قال لي يعرف رأيي قبل ما يجي يتقدم رسمي الام : و قلتي ايه روح: قلت له لما يتقدم هاقول رأيي لما وبعدين يا ماما فتره الخطوبه هنعرف بعض اكثر الام : معنى كلمه خطوبه انك موافقه روح بضحك: بصراحه اصل هو مز اوي يونس: مين ده اللي مز يا بنت روح بخجل 🙈: ولا حد الام: ربنا يصبرني الام دخلت المطبخ ويونس دخل الاوضه بعد اسبوع وحمزه وامه راحوا لبيت روح وطلبوا ايديها وجه يوم الخطوبه وحددوا الفرح هيبقى بعد 4 شهور و كانوا مبسوطين جدا مع بعض واتعرفوا على بعض اكثر وحبوا بعض اوي واتعلقوا ببعض وفي يوم من الايام في بورسعيد( في شغل عمار ) عمار: اتخطبتي يا روح ولمين ل حمزه طب ونا انا رحت فين ده انا كنت هتقدملك عشان باحبك تسيبيني و تتخطبي ماشي ماشي يا روح عدت الايام وصلنا لميعاد الفرح و كانت حفله جميله شيماء :!يا بنتي عشت وشفتك بالابيض روح: يا ماما بتعيطي من دلوقتي امال لما تشوفي عيالي هتعملي ايه الام: هموت من الفرحه روح: بعد الشر عليكي يا ست الكل الام : طب يلا عشان حمزه وصل حمزه : ايه القمر ده المفروض اخبيكي من عيون الناس روح: بلاش مبالغه يا اسطى حمزه: يا اسطى في حد يقول للعريس كده روح بضحك: اه يا ابو عيالي حمزه : يا رب تجيبي بنوته اموره شبهك كده روح بخجل: بس عشان بتكسف راحوا الفرح والفرح كان جميل جدا ياسمين بتنادي علي يونس: يونس يونس : نعم ياسمين بهزار: انا متقدم لي عريس يونس: نعم ياسمين: اه كيوت وكده فانا حبيته يونس: حبيتي مين ٠٠٠ومين ده ياسمين: وانت كمان المفروض تحب يونس: انا ما بحبش غيرك ولا هاحب غيرك ياسمين: ايه٠٠ نعم٠٠٠ انت بتقول ايه 🤨 و عملت كده ليه رد عليا بقى يونس بغضب وصوت عالي: كله بسبب اخوكي ياسمين : عمار😨٠٠٠ انت بتقول ايه يونس: زي ما باقول لك (وطبعا حكى ليها كل حاجه) ياسمين: ازاي يعمل كده٠٠٠ انا مش مصدقه يونس : لو مش مصدقاني روحي اسالي روح انا حاكي ليها كل حاجه وفجأه سمعوا صوت الرصاص 🔫 بيبصوا شافوا روح غرقانه في دمها وما حدش يعرف مين عمل كده يونس وهو بيجري: روح رووووووووح روح : ما تزعلوش انتم عارفين اني مش باحب النكد بس عندي طلب لو ما لحقتونيش ما تزعلوش انتم عارفين اني باحب الهزار مش بحب النكد وانت يا حمزه عيش حياتك واتجوز عادي بس اوعى٠٠٠ بس اوعى تنسونى وانت يا٠٠٠٠٠٠يا يونس اوعي تسيب ياسمين بسبب اخوها ثاني اوعى٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠ اوعى تسيبها يونس ببكاء: روح٠٠ لاااااااا٠٠٠٠٠رووووح حمزه بعياط: روح ما تسبنيش انا محبتش غيرك هتقومي وهنجيب عيالنا للدنيا قومي ما تسبنيش * الاسعاف وصلت واخدت روح للمستشفى __________________________ وفجاه الباب خبط على بيت عمار: مين٠٠٠ مين ٠٠٠٠٠مين انا جاي اهو٠٠٠٠٠ حضرة الظابط الظابط: ممكن تيجي معانا بالذوق عمار: ليه٠٠٠٠٠ لا طبعا مش جاي الضابط: هاتوه وراحوا الاسم فاكتشف ان اللي مقدم البلاغ ياسمين عمار: انتي يا ياسمين تبلغي عن اخوكي ياسمين:شششششش انا مش اختك عمار: ايه اللي انتي بتقوليه ده دخل يونس والظابط طلع وسابهم لوحدهم يونس: انت كنت سبب في التفريق ما بيني وبين اختك وانا احترمتك وقلت انك اخوها وخايف عليها بس ايه اللي انت عملته ده كمان تحرمني من اختي ليه عمار: عشان بكرهك فتلقى ضربه من يونس👊 وقلم من ياسمين🖐️ عمار: انا بحبها فقلت لو مش هتبقى ليا مش هتبقى لغيري الضابط سمعوا وهو بيعترف فاتسجن وامه واخته اتبروا منه روح في المستشفى دخلت في غيبوبه والدكتور قال ان حالتها حرجه لان رصاص قريب من القلب اوي و عدي اسبوع في يوم كلهم كانوا في المستشفى والدكتور خرج حمزه ويونس: طمنا يادكتور الدكتور بابتسامه: الحمد لله فاقت ومره واحده الاجهزه صفرت جامد الدكتور دخل يجري وبعد نصف ساعه خرج وقال: البقاء لله ادعوا لها وشدوا حيلكم 😱 حمزه ويونس بصوت واحد :لااااااااااا٠٠٠٠ روووووووح😭 * كل واحد منهم اقعد يفتكر كلامها وهزارها * ( الله يرحمك يا روح )😔 قولولي ايه رأيكم فيها ♥️روح وعمايلها البارت 5 والاخير😊غيرت النهاية 😂 روح : ما تتكلم يا يونس حتى دافع عن نفسك ولو بكلمه طب ايه انت قلتهولها يونس مش بيتكلموا وعمال يفكر في نصيحه عمار: Flash back: عمار :باقولك ايه ابعد عن اختي😡 يونس: انت بتقول ايه 🤨 عمار: زي ما سمعت اختي ما تنفعكش اختي من غيرك هتبقى اسعد واحده في الدنيا ابعد عنها يونس: واختك بقى عارفه بالكلام ده 😏 عمار: لا انا قلت يبقى الكلام ما بينا راجل لراجل يونس: ماشي يا عمار عمار: هتبعد بالذوق بالغصب هتبعد😠 Back: روح: يونس انت سرحان في ايه ما تتكلم يونس: انا مش قادر٠٠٠ انا تعبان٠٠٠ سيبيني لوحدي٠٠٠ اطلعي بررررره روح طلعت و قفلت الباب وهي عماله تفكر ليه اخوها عمل كده اليوم عدي وروح ومامتها في صدمه ويونس بيتألم وجاء الصباح وهو يحمل الكثير من المفاجآت الام: روح٠٠ روووح روح: نعم يا ماما الام: روحي شوفي يونس عشان نفطر روح : حاضر يا ماما روح دخلت : صباح الخير يا يونس يونس: صباح الخير روح : ممكن اتكلم معاك شويه يونس : اتفضلي روح: ممكن تحكيلي ايه السبب مين البنت اللي انت بتحبها يونس بغضب :عمااااار هو السبب😡 _________________________ *عمار هو شاب يبلغ من العمر 24عام لديه وجه بيضاوي ودقن متحدده وشعر بني ويمتلك غمازات وبيغير من يونس جدا عشان هو ناجح برغم أنه ابن خالته بس شايف أن يونس ناجح و محبوب اكتر منه ______________________________ روح : انت بتقول ايه ٠٠عمار يونس : آه قالي ابعد عنها عشان وهي بعيدة عني هتبقى اسعد واحده في العالم😔 وأن هو ماكنش موافق على الخطوبه وحاول يفركشها بس ماعرفش روح : عمار 😲٠٠٠عمار ٠٠انا ازاي كنت معجبه بواحد اناني كده😱 يونس : نعم٠٠٠معجبه بمين معجبه بعمار🤯 روح: استنى هافهمك يا صاحبي والله انا كنت معجبه مش اكتر يونس: طب ليه ما قلتليش زي ما انا كنت قايلك على ياسمين روح: بحسبك هتزعق يا زميكس يونس: روح اطلعي بره وسيبيني عدت شهور ويونس وياسمين على نفس الحال يونس مش عايز يقول لياسمين ايه السبب عشان ما تزعلش من اخوها وياسمين مستغربه ليه يونس مخطبش البنت اللي بيقول عليها وعمار سافر بعد ما اتاكد ان يونس ساب ياسمين وصلنا ليوم 21 مارس يوم عيد الام واتجمعت العائله عند الجده( ام منى وشيماء )وكان موجود جارة جدتهم وابنها حمزه _____________________ * حمزه شاب يبلغ من العمر 24 عاما لديه عيون خضراء ممزوجه بالازرق لامعه وشعر اسود وعضلات (حاجه كده من تركيا 😂) وبيحب روح وبيحاول يلمحلها كل ما يشوفها وهو زميل يونس في المستشفى ___________________________ يونس اجتمع مع ياسمين ياسمين: ممكن اسأل سؤال يونس: بس في عنيكي 100سؤال مش سؤال واحد ياسمين: يعني لسه بتفهمني من نظرة عيني👀 يونس: طبعا👌 ياسمين: ليه لسه ما خطبتهاش 💍 يونس : هي مين دي ياسمين: البنت اللي قولتلي انك بتحبها يونس : عشان ما فيش اصلا ياسمين: نعم٠٠٠ امال ليه قولتلي كده٠٠٠ليه جرحتني كده🤨 يونس: والله آسف بس كنت مضطر اعمل كده ياسمين: ايه السبب يونس: هتعرفي كل حاجه في وقتها ياسمين: ماشي براحتك😡 (ومشيت وسابته) ________________________ حمزه: روح ممكن اقولك على حاجه روح : طبعا يا حمزه اتفضل حمزه: بصي بصراحه كده انا باحبك ❤️وعايزه اتقدم لك بس ماروحتش اتقدم على طول قلت اعرف رأيك الاول☺️ روح بتفكير هي بتقول نفسها : انا حبيت واحد طلع اناني وده محترم وتربيه تيته و باين عليه انه بيحبني وعلى راي المثل ((خذي اللي يحبك وماتاخديش اللي بتحبيه😂)) حمزه : روح انت سرحتي في ايه روح: بص يا حمزه انت شاب محترم جدا وفي الف بنت تتمناك !! ؛ ثم تابعت بيضحك: وانا واحده من الالف حمزه: بجد ٠٠٠٠انت بتتكلمي بجد٠٠٠٠ يعني انت موافقه روح بخجل🙈: هاقول رأيي لما تيجي تتقدم ومشيت وسابته وهو مبسوط وفرحان ___________________________ حمزه: يونس ممكن كلمه يونس: طبعا يا حمزه حمزه: باقول لك انا طالب ايد اختك بحبها من بدري فقلت ادخل البيت من بابه فممكن اجيب ماما نتقدم لها يونس: انت بجد بتحبها يعني هتعرف تشيلها في عينك و تستحملها حمزه: باحبها اوي دا انا هاشيلها في قلبي مش في عيني يونس: على بركه الله يا حمزه دخلوا كملوا حفله عيد الام ولما روحوا بيوتهم يونس بغمزه: ماما عايزك الام: نعم يا حبيبي يونس: في عريس متقدم لروح الام: بجد٠٠٠٠ مين اللي امه داعيه عليه يونس: حمزه قال لي انه بيحبها من بدري وكلمني وفهمني وبعدين مش هنلاقي احسن منه وكمان تربية تيته وغير كده هو زميلي في المستشفى واعرف سمعته وشاب محترم جدا الام: ماشي انا هاشوف رايها يونس: ماشي و هو هيكلمني يقول لي على الميعاد اللي جايين فيه ودخلت الام على روح الاوضه : بقول لك روح: نعم يا ماما الام: في عريس متقدم روح :مين ده الام: مالك مخضوضه ليه ده حمزه ابن جارة جدتك روح: هو لحق يكلمكم الام: نعم روح: اصل هو سالني الاول قال لي يعرف رأيي قبل ما يجي يتقدم رسمي الام : و قلتي ايه روح: قلت له لما يتقدم هاقول رأيي لما وبعدين يا ماما فتره الخطوبه هنعرف بعض اكثر الام : معنى كلمه خطوبه انك موافقه روح بضحك: بصراحه اصل هو مز اوي يونس: مين ده اللي مز يا بنت روح بخجل 🙈: ولا حد الام: ربنا يصبرني الام دخلت المطبخ ويونس دخل الاوضه بعد اسبوع وحمزه وامه راحوا لبيت روح وطلبوا ايديها وجه يوم الخطوبه وحددوا الفرح هيبقى بعد 4 شهور و كانوا مبسوطين جدا مع بعض واتعرفوا على بعض اكثر وحبوا بعض اوي واتعلقوا ببعض وفي يوم من الايام في بورسعيد( في شغل عمار ) عمار: اتخطبتي يا روح ولمين ل حمزه طب ونا انا رحت فين ده انا كنت هتقدملك عشان باحبك تسيبيني و تتخطبي ماشي ماشي يا روح عدت الايام وصلنا لميعاد الفرح و كانت حفله جميله شيماء :!يا بنتي عشت وشفتك بالابيض روح: يا ماما بتعيطي من دلوقتي امال لما تشوفي عيالي هتعملي ايه الام: هموت من الفرحه روح: بعد الشر عليكي يا ست الكل الام : طب يلا عشان حمزه وصل حمزه : ايه القمر ده المفروض اخبيكي من عيون الناس روح: بلاش مبالغه يا اسطى حمزه: يا اسطى في حد يقول للعريس كده روح بضحك: اه يا ابو عيالي حمزه : يا رب تجيبي بنوته اموره شبهك كده روح بخجل: بس عشان بتكسف راحوا الفرح والفرح كان جميل جدا ياسمين بتنادي علي يونس: يونس يونس : نعم ياسمين بهزار: انا متقدم لي عريس يونس: نعم ياسمين: اه كيوت وكده فانا حبيته يونس: حبيتي مين ٠٠٠ومين ده ياسمين: وانت كمان المفروض تحب يونس: انا ما بحبش غيرك ولا هاحب غيرك ياسمين: ايه٠٠ نعم٠٠٠ انت بتقول ايه 🤨 و عملت كده ليه رد عليا بقى يونس بغضب وصوت عالي: كله بسبب اخوكي ياسمين : عمار😨٠٠٠ انت بتقول ايه يونس: زي ما باقول لك (وطبعا حكى ليها كل حاجه) ياسمين: ازاي يعمل كده٠٠٠ انا مش مصدقه يونس : لو مش مصدقاني روحي اسالي روح انا حاكي ليها كل حاجه وفجأه سمعوا صوت الرصاص 🔫 بيبصوا شافوا روح غرقانه في دمها وما حدش يعرف مين عمل كده يونس وهو بيجري: روح رووووووووح روح : ما تزعلوش انتم عارفين اني مش باحب النكد بس عندي طلب لو ما لحقتونيش ما تزعلوش انتم عارفين اني باحب الهزار مش بحب النكد وانت يا حمزه عيش حياتك واتجوز عادي بس اوعى٠٠٠ بس اوعى تنسونى وانت يا٠٠٠٠٠٠يا يونس اوعي تسيب ياسمين بسبب اخوها ثاني اوعى٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠ اوعى تسيبها يونس ببكاء: روح٠٠ لاااااااا٠٠٠٠٠رووووح حمزه بعياط: روح ما تسبنيش انا محبتش غيرك هتقومي وهنجيب عيالنا للدنيا قومي ما تسبنيش * الاسعاف وصلت واخدت روح للمستشفى __________________________ وفجاه الباب خبط على بيت عمار: مين٠٠٠ مين ٠٠٠٠٠مين انا جاي اهو٠٠٠٠٠ حضرة الظابط الظابط: ممكن تيجي معانا بالذوق عمار: ليه٠٠٠٠٠ لا طبعا مش جاي الضابط: هاتوه وراحوا الاسم فاكتشف ان اللي مقدم البلاغ ياسمين عمار: انتي يا ياسمين تبلغي عن اخوكي ياسمين:شششششش انا مش اختك عمار: ايه اللي انتي بتقوليه ده دخل يونس والظابط طلع وسابهم لوحدهم يونس: انت كنت سبب في التفريق ما بيني وبين اختك وانا احترمتك وقلت انك اخوها وخايف عليها بس ايه اللي انت عملته ده كمان تحرمني من اختي ليه عمار: عشان بكرهك فتلقى ضربه من يونس👊 وقلم من ياسمين🖐️ عمار: انا بحبها فقلت لو مش هتبقى ليا مش هتبقى لغيري الضابط سمعوا وهو بيعترف فاتسجن وامه واخته اتبروا منه روح في المستشفى دخلت في غيبوبه والدكتور قال ان حالتها حرجه لان رصاص قريب من القلب اوي و عدي اسبوع في يوم كلهم كانوا في المستشفى والدكتور خرج حمزه ويونس: طمنا يادكتور الدكتور بابتسامه: الحمد لله فاقت فرحوا أهلها و خرجت بالسلامة و عاشوا في حياة سعيدة و كان حمزة حبه ظاهر اوووي لـ روح التي أنجبت كريم الذي يشبهها في الشكل و يشبه أباه في الشخصيه و الطبع و شمس التي تشبه أباها في الشكل أما شخصيتها متنوعه ما بين امها و ابيها و تزوج يونس من ياسمين و كانت حياتهم مليئة بالحب و انجبوا ابراهيم و شريف قولولي ايه رأيكم فيها ♥️ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏*ـ ࢪواية. روح وعمايلها🥳🥀↻≯🍒⸙•♡»»)) الاخير ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ غرام الروايات ‏تابع قناة غـ͓̽ـرٍآمـ͓̽ـ آلَرٍوٌآيـ͓̽ـآتـ͓̽ـ 🧚‍♀️📚💅💫 في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J روح وعمايلها البارت 4 يونس بحزن حاول اخفاءه: انا عايزه فسخ الخطوبه دي ياسمين بخضه: ايه٠٠٠٠ ايه اللي انت بتقوله ده يونس: زي ما سمعتي ياسمين:طب ليه ٠٠٠انا عملت ايه٠٠٠٠ ده انا باحبك ليه بتعمل كده يونس بألم وحزن وقلب مجروح: اصل انا كنت باحب بنت وسيبنا بعضو من كام يوم رجعنا نتكلم مع بعض ورجعنا لبعض٠٠ انا اسف ياسمين: اسف٠٠٠ اسف ٠٠٠لا ما تتأسفش انا اللي كنت غبيه عشان حبيتك انا اللي غلطانه عشان لتعلقت بيك بس انا عملت ايه عشان تعمل فيا كده ودخلت غرفتها بقلب مجروح ومكسور بيتالم وهي تبكي بشده وهي وهي تقول: انا ازاي كنت غبيه كده بجد ازاي كنت كده ايه ما كنتش شايفه غيره قدامي عشان عبيطه طب٠٠٠ هي احسن مني في ايه٠٠٠ ايه اللي مميزها عني ٠٠ انا المفروض اشيله من قلبي ودماغي انا هاتعب شويه و هازعل شويه بس خلاص ولازم ابين ليونس ان مش فارق معايا بس هابقى مجروحه بس لازم اشوف نفسي واعيش حياتي مش هتقف عليه روح شايفات ياسمين بتجري على الاوضه فراحت وراها قالت: ايه يا زميكس بتيجري كده ليه ياسمين مش بتتكلم روح: ايه ده يا اسطى انت بتعيطي روح: ياسمين ما تتكلمني بتعيطي ليه ياسمين: ما فيش حاجه روح: ما فيش حاجه ازاي يعني ما تضحكيش على نفسك قولي لي في ايه ياسمين: يعني كل ده كان كذب بجد مش قادره اصدق ومش قادره استوعب ٠٠بجد مش قادر استوعب ( وهي تبكي بشده ومع كل دمعه يتمزق قلبها ) روح: انا مش فاهمه حاجه ما تنطقي ياسمين: اخوكي كان بيضحك عليا ليه طب انا عملت ايه عشان يجرحني ويضحك عليا كل الفتره دي روح: ايه مين قال كده ياسمين : هو اللي قال كده قال انه بيحب واحده ثانيه والفتره اللي كان خاطبني فيها كانوا سايبين بعض و دلوقتي رجعوا لبعض تاني روح: انتي بتقولي ايه ٠٠٠ ازاي ده بيحبك من بدري ياسمين: لا كل ده كان كذب في كذب بس اللي مش قادره اعرفه انا ايه ذنبي بيضحك علىا بالطريقه دي ليه تكمله مني: ايه اللي حصل يا شيماء البنت دخلت الاوضه من غير كلام ويونس كمان دخل الاوضه على طول شيماء (ام روح): مش عارفه دلوقتي روح تطلع من عند ياسمين ونعرف منها منى:؛روح خرجت منى : بنت يا روح اللي حصل روح ساكته مصدومه من اللي سمعته من ياسمين شيماء: يا روح في ايه روح راحت على اوضتها من غير ولا كلمه وسابتهم حيرانين عشان ما فيش حد عايز يتكلم بعد ساعه خرجت ياسمين بشنطة سفرها يلا نروح لازم نمشى مني: ليه يا بنتي شيماء : ايه يا بنتي ايه اللي حصل ليه هتمشوا روح ويونس خرجوا علي الصوت روح:ايه الشنطه دي يا ياسمين ياسمين: يلا يا ماما انا عايزه ارجع كفايه قعاد هنا شيماء : يا بنتي طب الخطوبه طب و الفرح بعد ثلاث شهور ياسمين وهي تنظر ليونس بحزن وكسرها والم : معلش يا خالتي مش عايزه اكمل في العلاقه دي مش عايزه اتجوز يونس و ياريت كل واحد فينا يروح يشوف حالو * قبل ان تسقط منها دمعه قالت :انا مستنيه بره يا ماما البسي ويلا انا حضرت شنطتك منى و شيماء مصدومين وروح بتنظر ليونس نظرة عتاب وبعد نصف ساعه خرجت مني لابسه وودعت الكل و قالت لأختها : ما تزعليش يا شيماء بكره العيال تعقل منى وبنتها مشوا ورحت دخلت ورا يونس الأوضه وقالت: انت قلتلها ايه شيماء: اتكلم يا يونس روح: ماما ممكن تسيبينا لوحدنا شويه لو سمحتي شيماء: ماشي يا بنتي وخرجت و قفلت الباب روح : ما تتكلم يا يونس دافع عن نفسك حتى٠٠ ايه اللي انت قلتهولها ده يونس مش بيتكلم و عمال يفكر في كلام عمار؟!!روح وعمايلها البارت 5 والاخير😊 روح : ما تتكلم يا يونس حتى دافع عن نفسك ولو بكلمه طب ايه انت قلتهولها يونس مش بيتكلموا وعمال يفكر في نصيحه عمار: Flash back: عمار :باقولك ايه ابعد عن اختي😡 يونس: انت بتقول ايه 🤨 عمار: زي ما سمعت اختي ما تنفعكش اختي من غيرك هتبقى اسعد واحده في الدنيا ابعد عنها يونس: واختك بقى عارفه بالكلام ده 😏 عمار: لا انا قلت يبقى الكلام ما بينا راجل لراجل يونس: ماشي يا عمار عمار: هتبعد بالذوق بالغصب هتبعد😠 Back: روح: يونس انت سرحان في ايه ما تتكلم يونس: انا مش قادر٠٠٠ انا تعبان٠٠٠ سيبيني لوحدي٠٠٠ اطلعي بررررره روح طلعت و قفلت الباب وهي عماله تفكر ليه اخوها عمل كده اليوم عدي وروح ومامتها في صدمه ويونس بيتألم وجاء الصباح وهو يحمل الكثير من المفاجآت الام: روح٠٠ روووح روح: نعم يا ماما الام: روحي شوفي يونس عشان نفطر روح : حاضر يا ماما روح دخلت : صباح الخير يا يونس يونس: صباح الخير روح : ممكن اتكلم معاك شويه يونس : اتفضلي روح: ممكن تحكيلي ايه السبب مين البنت اللي انت بتحبها يونس بغضب :عمااااار هو السبب😡 _________________________ *عمار هو شاب يبلغ من العمر 24عام لديه وجه بيضاوي ودقن متحدده وشعر بني ويمتلك غمازات وبيغير من يونس جدا عشان هو ناجح برغم أنه ابن خالته بس شايف أن يونس ناجح و محبوب اكتر منه ______________________________ روح : انت بتقول ايه ٠٠عمار يونس : آه قالي ابعد عنها عشان وهي بعيدة عني هتبقى اسعد واحده في العالم😔 وأن هو ماكنش موافق على الخطوبه وحاول يفركشها بس ماعرفش روح : عمار 😲٠٠٠عمار ٠٠انا ازاي كنت معجبه بواحد اناني كده😱 يونس : نعم٠٠٠معجبه بمين معجبه بعمار🤯 روح: استنى هافهمك يا صاحبي والله انا كنت معجبه مش اكتر يونس: طب ليه ما قلتليش زي ما انا كنت قايلك على ياسمين روح: بحسبك هتزعق يا زميكس يونس: روح اطلعي بره وسيبيني عدت شهور ويونس وياسمين على نفس الحال يونس مش عايز يقول لياسمين ايه السبب عشان ما تزعلش من اخوها وياسمين مستغربه ليه يونس مخطبش البنت اللي بيقول عليها وعمار سافر بعد ما اتاكد ان يونس ساب ياسمين وصلنا ليوم 21 مارس يوم عيد الام واتجمعت العائله عند الجده( ام منى وشيماء )وكان موجود جارة جدتهم وابنها حمزه _____________________ * حمزه شاب يبلغ من العمر 24 عاما لديه عيون خضراء ممزوجه بالازرق لامعه وشعر اسود وعضلات (حاجه كده من تركيا 😂) وبيحب روح وبيحاول يلمحلها كل ما يشوفها وهو زميل يونس في المستشفى ___________________________ يونس اجتمع مع ياسمين ياسمين: ممكن اسأل سؤال يونس: بس في عنيكي 100سؤال مش سؤال واحد ياسمين: يعني لسه بتفهمني من نظرة عيني👀 يونس: طبعا👌 ياسمين: ليه لسه ما خطبتهاش 💍 يونس : هي مين دي ياسمين: البنت اللي قولتلي انك بتحبها يونس : عشان ما فيش اصلا ياسمين: نعم٠٠٠ امال ليه قولتلي كده٠٠٠ليه جرحتني كده🤨 يونس: والله آسف بس كنت مضطر اعمل كده ياسمين: ايه السبب يونس: هتعرفي كل حاجه في وقتها ياسمين: ماشي براحتك😡 (ومشيت وسابته) ________________________ حمزه: روح ممكن اقولك على حاجه روح : طبعا يا حمزه اتفضل حمزه: بصي بصراحه كده انا باحبك ❤️وعايزه اتقدم لك بس ماروحتش اتقدم على طول قلت اعرف رأيك الاول☺️ روح بتفكير هي بتقول نفسها : انا حبيت واحد طلع اناني وده محترم وتربيه تيته و باين عليه انه بيحبني وعلى راي المثل ((خذي اللي يحبك وماتاخديش اللي بتحبيه😂)) حمزه : روح انت سرحتي في ايه روح: بص يا حمزه انت شاب محترم جدا وفي الف بنت تتمناك !! ؛ ثم تابعت بيضحك: وانا واحده من الالف حمزه: بجد ٠٠٠٠انت بتتكلمي بجد٠٠٠٠ يعني انت موافقه روح بخجل🙈: هاقول رأيي لما تيجي تتقدم ومشيت وسابته وهو مبسوط وفرحان ___________________________ حمزه: يونس ممكن كلمه يونس: طبعا يا حمزه حمزه: باقول لك انا طالب ايد اختك بحبها من بدري فقلت ادخل البيت من بابه فممكن اجيب ماما نتقدم لها يونس: انت بجد بتحبها يعني هتعرف تشيلها في عينك و تستحملها حمزه: باحبها اوي دا انا هاشيلها في قلبي مش في عيني يونس: على بركه الله يا حمزه دخلوا كملوا حفله عيد الام ولما روحوا بيوتهم يونس بغمزه: ماما عايزك الام: نعم يا حبيبي يونس: في عريس متقدم لروح الام: بجد٠٠٠٠ مين اللي امه داعيه عليه يونس: حمزه قال لي انه بيحبها من بدري وكلمني وفهمني وبعدين مش هنلاقي احسن منه وكمان تربية تيته وغير كده هو زميلي في المستشفى واعرف سمعته وشاب محترم جدا الام: ماشي انا هاشوف رايها يونس: ماشي و هو هيكلمني يقول لي على الميعاد اللي جايين فيه ودخلت الام على روح الاوضه : بقول لك روح: نعم يا ماما الام: في عريس متقدم روح :مين ده الام: مالك مخضوضه ليه ده حمزه ابن جارة جدتك روح: هو لحق يكلمكم الام: نعم روح: اصل هو سالني الاول قال لي يعرف رأيي قبل ما يجي يتقدم رسمي الام : و قلتي ايه روح: قلت له لما يتقدم هاقول رأيي لما وبعدين يا ماما فتره الخطوبه هنعرف بعض اكثر الام : معنى كلمه خطوبه انك موافقه روح بضحك: بصراحه اصل هو مز اوي يونس: مين ده اللي مز يا بنت روح بخجل 🙈: ولا حد الام: ربنا يصبرني الام دخلت المطبخ ويونس دخل الاوضه بعد اسبوع وحمزه وامه راحوا لبيت روح وطلبوا ايديها وجه يوم الخطوبه وحددوا الفرح هيبقى بعد 4 شهور و كانوا مبسوطين جدا مع بعض واتعرفوا على بعض اكثر وحبوا بعض اوي واتعلقوا ببعض وفي يوم من الايام في بورسعيد( في شغل عمار ) عمار: اتخطبتي يا روح ولمين ل حمزه طب ونا انا رحت فين ده انا كنت هتقدملك عشان باحبك تسيبيني و تتخطبي ماشي ماشي يا روح عدت الايام وصلنا لميعاد الفرح و كانت حفله جميله شيماء :!يا بنتي عشت وشفتك بالابيض روح: يا ماما بتعيطي من دلوقتي امال لما تشوفي عيالي هتعملي ايه الام: هموت من الفرحه روح: بعد الشر عليكي يا ست الكل الام : طب يلا عشان حمزه وصل حمزه : ايه القمر ده المفروض اخبيكي من عيون الناس روح: بلاش مبالغه يا اسطى حمزه: يا اسطى في حد يقول للعريس كده روح بضحك: اه يا ابو عيالي حمزه : يا رب تجيبي بنوته اموره شبهك كده روح بخجل: بس عشان بتكسف راحوا الفرح والفرح كان جميل جدا ياسمين بتنادي علي يونس: يونس يونس : نعم ياسمين بهزار: انا متقدم لي عريس يونس: نعم ياسمين: اه كيوت وكده فانا حبيته يونس: حبيتي مين ٠٠٠ومين ده ياسمين: وانت كمان المفروض تحب يونس: انا ما بحبش غيرك ولا هاحب غيرك ياسمين: ايه٠٠ نعم٠٠٠ انت بتقول ايه 🤨 و عملت كده ليه رد عليا بقى يونس بغضب وصوت عالي: كله بسبب اخوكي ياسمين : عمار😨٠٠٠ انت بتقول ايه يونس: زي ما باقول لك (وطبعا حكى ليها كل حاجه) ياسمين: ازاي يعمل كده٠٠٠ انا مش مصدقه يونس : لو مش مصدقاني روحي اسالي روح انا حاكي ليها كل حاجه وفجأه سمعوا صوت الرصاص 🔫 بيبصوا شافوا روح غرقانه في دمها وما حدش يعرف مين عمل كده يونس وهو بيجري: روح رووووووووح روح : ما تزعلوش انتم عارفين اني مش باحب النكد بس عندي طلب لو ما لحقتونيش ما تزعلوش انتم عارفين اني باحب الهزار مش بحب النكد وانت يا حمزه عيش حياتك واتجوز عادي بس اوعى٠٠٠ بس اوعى تنسونى وانت يا٠٠٠٠٠٠يا يونس اوعي تسيب ياسمين بسبب اخوها ثاني اوعى٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠ اوعى تسيبها يونس ببكاء: روح٠٠ لاااااااا٠٠٠٠٠رووووح حمزه بعياط: روح ما تسبنيش انا محبتش غيرك هتقومي وهنجيب عيالنا للدنيا قومي ما تسبنيش * الاسعاف وصلت واخدت روح للمستشفى __________________________ وفجاه الباب خبط على بيت عمار: مين٠٠٠ مين ٠٠٠٠٠مين انا جاي اهو٠٠٠٠٠ حضرة الظابط الظابط: ممكن تيجي معانا بالذوق عمار: ليه٠٠٠٠٠ لا طبعا مش جاي الضابط: هاتوه وراحوا الاسم فاكتشف ان اللي مقدم البلاغ ياسمين عمار: انتي يا ياسمين تبلغي عن اخوكي ياسمين:شششششش انا مش اختك عمار: ايه اللي انتي بتقوليه ده دخل يونس والظابط طلع وسابهم لوحدهم يونس: انت كنت سبب في التفريق ما بيني وبين اختك وانا احترمتك وقلت انك اخوها وخايف عليها بس ايه اللي انت عملته ده كمان تحرمني من اختي ليه عمار: عشان بكرهك فتلقى ضربه من يونس👊 وقلم من ياسمين🖐️ عمار: انا بحبها فقلت لو مش هتبقى ليا مش هتبقى لغيري الضابط سمعوا وهو بيعترف فاتسجن وامه واخته اتبروا منه روح في المستشفى دخلت في غيبوبه والدكتور قال ان حالتها حرجه لان رصاص قريب من القلب اوي و عدي اسبوع في يوم كلهم كانوا في المستشفى والدكتور خرج حمزه ويونس: طمنا يادكتور الدكتور بابتسامه: الحمد لله فاقت ومره واحده الاجهزه صفرت جامد الدكتور دخل يجري وبعد نصف ساعه خرج وقال: البقاء لله ادعوا لها وشدوا حيلكم 😱 حمزه ويونس بصوت واحد :لااااااااااا٠٠٠٠ روووووووح😭 * كل واحد منهم اقعد يفتكر كلامها وهزارها * ( الله يرحمك يا روح )😔 قولولي ايه رأيكم فيها ♥️روح وعمايلها البارت 5 والاخير😊غيرت النهاية 😂 روح : ما تتكلم يا يونس حتى دافع عن نفسك ولو بكلمه طب ايه انت قلتهولها يونس مش بيتكلموا وعمال يفكر في نصيحه عمار: Flash back: عمار :باقولك ايه ابعد عن اختي😡 يونس: انت بتقول ايه 🤨 عمار: زي ما سمعت اختي ما تنفعكش اختي من غيرك هتبقى اسعد واحده في الدنيا ابعد عنها يونس: واختك بقى عارفه بالكلام ده 😏 عمار: لا انا قلت يبقى الكلام ما بينا راجل لراجل يونس: ماشي يا عمار عمار: هتبعد بالذوق بالغصب هتبعد😠 Back: روح: يونس انت سرحان في ايه ما تتكلم يونس: انا مش قادر٠٠٠ انا تعبان٠٠٠ سيبيني لوحدي٠٠٠ اطلعي بررررره روح طلعت و قفلت الباب وهي عماله تفكر ليه اخوها عمل كده اليوم عدي وروح ومامتها في صدمه ويونس بيتألم وجاء الصباح وهو يحمل الكثير من المفاجآت الام: روح٠٠ روووح روح: نعم يا ماما الام: روحي شوفي يونس عشان نفطر روح : حاضر يا ماما روح دخلت : صباح الخير يا يونس يونس: صباح الخير روح : ممكن اتكلم معاك شويه يونس : اتفضلي روح: ممكن تحكيلي ايه السبب مين البنت اللي انت بتحبها يونس بغضب :عمااااار هو السبب😡 _________________________ *عمار هو شاب يبلغ من العمر 24عام لديه وجه بيضاوي ودقن متحدده وشعر بني ويمتلك غمازات وبيغير من يونس جدا عشان هو ناجح برغم أنه ابن خالته بس شايف أن يونس ناجح و محبوب اكتر منه ______________________________ روح : انت بتقول ايه ٠٠عمار يونس : آه قالي ابعد عنها عشان وهي بعيدة عني هتبقى اسعد واحده في العالم😔 وأن هو ماكنش موافق على الخطوبه وحاول يفركشها بس ماعرفش روح : عمار 😲٠٠٠عمار ٠٠انا ازاي كنت معجبه بواحد اناني كده😱 يونس : نعم٠٠٠معجبه بمين معجبه بعمار🤯 روح: استنى هافهمك يا صاحبي والله انا كنت معجبه مش اكتر يونس: طب ليه ما قلتليش زي ما انا كنت قايلك على ياسمين روح: بحسبك هتزعق يا زميكس يونس: روح اطلعي بره وسيبيني عدت شهور ويونس وياسمين على نفس الحال يونس مش عايز يقول لياسمين ايه السبب عشان ما تزعلش من اخوها وياسمين مستغربه ليه يونس مخطبش البنت اللي بيقول عليها وعمار سافر بعد ما اتاكد ان يونس ساب ياسمين وصلنا ليوم 21 مارس يوم عيد الام واتجمعت العائله عند الجده( ام منى وشيماء )وكان موجود جارة جدتهم وابنها حمزه _____________________ * حمزه شاب يبلغ من العمر 24 عاما لديه عيون خضراء ممزوجه بالازرق لامعه وشعر اسود وعضلات (حاجه كده من تركيا 😂) وبيحب روح وبيحاول يلمحلها كل ما يشوفها وهو زميل يونس في المستشفى ___________________________ يونس اجتمع مع ياسمين ياسمين: ممكن اسأل سؤال يونس: بس في عنيكي 100سؤال مش سؤال واحد ياسمين: يعني لسه بتفهمني من نظرة عيني👀 يونس: طبعا👌 ياسمين: ليه لسه ما خطبتهاش 💍 يونس : هي مين دي ياسمين: البنت اللي قولتلي انك بتحبها يونس : عشان ما فيش اصلا ياسمين: نعم٠٠٠ امال ليه قولتلي كده٠٠٠ليه جرحتني كده🤨 يونس: والله آسف بس كنت مضطر اعمل كده ياسمين: ايه السبب يونس: هتعرفي كل حاجه في وقتها ياسمين: ماشي براحتك😡 (ومشيت وسابته) ________________________ حمزه: روح ممكن اقولك على حاجه روح : طبعا يا حمزه اتفضل حمزه: بصي بصراحه كده انا باحبك ❤️وعايزه اتقدم لك بس ماروحتش اتقدم على طول قلت اعرف رأيك الاول☺️ روح بتفكير هي بتقول نفسها : انا حبيت واحد طلع اناني وده محترم وتربيه تيته و باين عليه انه بيحبني وعلى راي المثل ((خذي اللي يحبك وماتاخديش اللي بتحبيه😂)) حمزه : روح انت سرحتي في ايه روح: بص يا حمزه انت شاب محترم جدا وفي الف بنت تتمناك !! ؛ ثم تابعت بيضحك: وانا واحده من الالف حمزه: بجد ٠٠٠٠انت بتتكلمي بجد٠٠٠٠ يعني انت موافقه روح بخجل🙈: هاقول رأيي لما تيجي تتقدم ومشيت وسابته وهو مبسوط وفرحان ___________________________ حمزه: يونس ممكن كلمه يونس: طبعا يا حمزه حمزه: باقول لك انا طالب ايد اختك بحبها من بدري فقلت ادخل البيت من بابه فممكن اجيب ماما نتقدم لها يونس: انت بجد بتحبها يعني هتعرف تشيلها في عينك و تستحملها حمزه: باحبها اوي دا انا هاشيلها في قلبي مش في عيني يونس: على بركه الله يا حمزه دخلوا كملوا حفله عيد الام ولما روحوا بيوتهم يونس بغمزه: ماما عايزك الام: نعم يا حبيبي يونس: في عريس متقدم لروح الام: بجد٠٠٠٠ مين اللي امه داعيه عليه يونس: حمزه قال لي انه بيحبها من بدري وكلمني وفهمني وبعدين مش هنلاقي احسن منه وكمان تربية تيته وغير كده هو زميلي في المستشفى واعرف سمعته وشاب محترم جدا الام: ماشي انا هاشوف رايها يونس: ماشي و هو هيكلمني يقول لي على الميعاد اللي جايين فيه ودخلت الام على روح الاوضه : بقول لك روح: نعم يا ماما الام: في عريس متقدم روح :مين ده الام: مالك مخضوضه ليه ده حمزه ابن جارة جدتك روح: هو لحق يكلمكم الام: نعم روح: اصل هو سالني الاول قال لي يعرف رأيي قبل ما يجي يتقدم رسمي الام : و قلتي ايه روح: قلت له لما يتقدم هاقول رأيي لما وبعدين يا ماما فتره الخطوبه هنعرف بعض اكثر الام : معنى كلمه خطوبه انك موافقه روح بضحك: بصراحه اصل هو مز اوي يونس: مين ده اللي مز يا بنت روح بخجل 🙈: ولا حد الام: ربنا يصبرني الام دخلت المطبخ ويونس دخل الاوضه بعد اسبوع وحمزه وامه راحوا لبيت روح وطلبوا ايديها وجه يوم الخطوبه وحددوا الفرح هيبقى بعد 4 شهور و كانوا مبسوطين جدا مع بعض واتعرفوا على بعض اكثر وحبوا بعض اوي واتعلقوا ببعض وفي يوم من الايام في بورسعيد( في شغل عمار ) عمار: اتخطبتي يا روح ولمين ل حمزه طب ونا انا رحت فين ده انا كنت هتقدملك عشان باحبك تسيبيني و تتخطبي ماشي ماشي يا روح عدت الايام وصلنا لميعاد الفرح و كانت حفله جميله شيماء :!يا بنتي عشت وشفتك بالابيض روح: يا ماما بتعيطي من دلوقتي امال لما تشوفي عيالي هتعملي ايه الام: هموت من الفرحه روح: بعد الشر عليكي يا ست الكل الام : طب يلا عشان حمزه وصل حمزه : ايه القمر ده المفروض اخبيكي من عيون الناس روح: بلاش مبالغه يا اسطى حمزه: يا اسطى في حد يقول للعريس كده روح بضحك: اه يا ابو عيالي حمزه : يا رب تجيبي بنوته اموره شبهك كده روح بخجل: بس عشان بتكسف راحوا الفرح والفرح كان جميل جدا ياسمين بتنادي علي يونس: يونس يونس : نعم ياسمين بهزار: انا متقدم لي عريس يونس: نعم ياسمين: اه كيوت وكده فانا حبيته يونس: حبيتي مين ٠٠٠ومين ده ياسمين: وانت كمان المفروض تحب يونس: انا ما بحبش غيرك ولا هاحب غيرك ياسمين: ايه٠٠ نعم٠٠٠ انت بتقول ايه 🤨 و عملت كده ليه رد عليا بقى يونس بغضب وصوت عالي: كله بسبب اخوكي ياسمين : عمار😨٠٠٠ انت بتقول ايه يونس: زي ما باقول لك (وطبعا حكى ليها كل حاجه) ياسمين: ازاي يعمل كده٠٠٠ انا مش مصدقه يونس : لو مش مصدقاني روحي اسالي روح انا حاكي ليها كل حاجه وفجأه سمعوا صوت الرصاص 🔫 بيبصوا شافوا روح غرقانه في دمها وما حدش يعرف مين عمل كده يونس وهو بيجري: روح رووووووووح روح : ما تزعلوش انتم عارفين اني مش باحب النكد بس عندي طلب لو ما لحقتونيش ما تزعلوش انتم عارفين اني باحب الهزار مش بحب النكد وانت يا حمزه عيش حياتك واتجوز عادي بس اوعى٠٠٠ بس اوعى تنسونى وانت يا٠٠٠٠٠٠يا يونس اوعي تسيب ياسمين بسبب اخوها ثاني اوعى٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠ اوعى تسيبها يونس ببكاء: روح٠٠ لاااااااا٠٠٠٠٠رووووح حمزه بعياط: روح ما تسبنيش انا محبتش غيرك هتقومي وهنجيب عيالنا للدنيا قومي ما تسبنيش * الاسعاف وصلت واخدت روح للمستشفى __________________________ وفجاه الباب خبط على بيت عمار: مين٠٠٠ مين ٠٠٠٠٠مين انا جاي اهو٠٠٠٠٠ حضرة الظابط الظابط: ممكن تيجي معانا بالذوق عمار: ليه٠٠٠٠٠ لا طبعا مش جاي الضابط: هاتوه وراحوا الاسم فاكتشف ان اللي مقدم البلاغ ياسمين عمار: انتي يا ياسمين تبلغي عن اخوكي ياسمين:شششششش انا مش اختك عمار: ايه اللي انتي بتقوليه ده دخل يونس والظابط طلع وسابهم لوحدهم يونس: انت كنت سبب في التفريق ما بيني وبين اختك وانا احترمتك وقلت انك اخوها وخايف عليها بس ايه اللي انت عملته ده كمان تحرمني من اختي ليه عمار: عشان بكرهك فتلقى ضربه من يونس👊 وقلم من ياسمين🖐️ عمار: انا بحبها فقلت لو مش هتبقى ليا مش هتبقى لغيري الضابط سمعوا وهو بيعترف فاتسجن وامه واخته اتبروا منه روح في المستشفى دخلت في غيبوبه والدكتور قال ان حالتها حرجه لان رصاص قريب من القلب اوي و عدي اسبوع في يوم كلهم كانوا في المستشفى والدكتور خرج حمزه ويونس: طمنا يادكتور الدكتور بابتسامه: الحمد لله فاقت فرحوا أهلها و خرجت بالسلامة و عاشوا في حياة سعيدة و كان حمزة حبه ظاهر اوووي لـ روح التي أنجبت كريم الذي يشبهها في الشكل و يشبه أباه في الشخصيه و الطبع و شمس التي تشبه أباها في الشكل أما شخصيتها متنوعه ما بين امها و ابيها و تزوج يونس من ياسمين و كانت حياتهم مليئة بالحب و انجبوا ابراهيم و شريف قولولي ايه رأيكم فيها ♥️ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏*ـ ࢪواية. روح وعمايلها🥳🥀↻≯🍒⸙•♡»»)) الاخير ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ غرام الروايات ‏تابع قناة غـ͓̽ـرٍآمـ͓̽ـ آلَرٍوٌآيـ͓̽ـآتـ͓̽ـ 🧚‍♀️📚💅💫 في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J روح وعمايلها البارت 4 يونس بحزن حاول اخفاءه: انا عايزه فسخ الخطوبه دي ياسمين بخضه: ايه٠٠٠٠ ايه اللي انت بتقوله ده يونس: زي ما سمعتي ياسمين:طب ليه ٠٠٠انا عملت ايه٠٠٠٠ ده انا باحبك ليه بتعمل كده يونس بألم وحزن وقلب مجروح: اصل انا كنت باحب بنت وسيبنا بعضو من كام يوم رجعنا نتكلم مع بعض ورجعنا لبعض٠٠ انا اسف ياسمين: اسف٠٠٠ اسف ٠٠٠لا ما تتأسفش انا اللي كنت غبيه عشان حبيتك انا اللي غلطانه عشان لتعلقت بيك بس انا عملت ايه عشان تعمل فيا كده ودخلت غرفتها بقلب مجروح ومكسور بيتالم وهي تبكي بشده وهي وهي تقول: انا ازاي كنت غبيه كده بجد ازاي كنت كده ايه ما كنتش شايفه غيره قدامي عشان عبيطه طب٠٠٠ هي احسن مني في ايه٠٠٠ ايه اللي مميزها عني ٠٠ انا المفروض اشيله من قلبي ودماغي انا هاتعب شويه و هازعل شويه بس خلاص ولازم ابين ليونس ان مش فارق معايا بس هابقى مجروحه بس لازم اشوف نفسي واعيش حياتي مش هتقف عليه روح شايفات ياسمين بتجري على الاوضه فراحت وراها قالت: ايه يا زميكس بتيجري كده ليه ياسمين مش بتتكلم روح: ايه ده يا اسطى انت بتعيطي روح: ياسمين ما تتكلمني بتعيطي ليه ياسمين: ما فيش حاجه روح: ما فيش حاجه ازاي يعني ما تضحكيش على نفسك قولي لي في ايه ياسمين: يعني كل ده كان كذب بجد مش قادره اصدق ومش قادره استوعب ٠٠بجد مش قادر استوعب ( وهي تبكي بشده ومع كل دمعه يتمزق قلبها ) روح: انا مش فاهمه حاجه ما تنطقي ياسمين: اخوكي كان بيضحك عليا ليه طب انا عملت ايه عشان يجرحني ويضحك عليا كل الفتره دي روح: ايه مين قال كده ياسمين : هو اللي قال كده قال انه بيحب واحده ثانيه والفتره اللي كان خاطبني فيها كانوا سايبين بعض و دلوقتي رجعوا لبعض تاني روح: انتي بتقولي ايه ٠٠٠ ازاي ده بيحبك من بدري ياسمين: لا كل ده كان كذب في كذب بس اللي مش قادره اعرفه انا ايه ذنبي بيضحك علىا بالطريقه دي ليه تكمله مني: ايه اللي حصل يا شيماء البنت دخلت الاوضه من غير كلام ويونس كمان دخل الاوضه على طول شيماء (ام روح): مش عارفه دلوقتي روح تطلع من عند ياسمين ونعرف منها منى:؛روح خرجت منى : بنت يا روح اللي حصل روح ساكته مصدومه من اللي سمعته من ياسمين شيماء: يا روح في ايه روح راحت على اوضتها من غير ولا كلمه وسابتهم حيرانين عشان ما فيش حد عايز يتكلم بعد ساعه خرجت ياسمين بشنطة سفرها يلا نروح لازم نمشى مني: ليه يا بنتي شيماء : ايه يا بنتي ايه اللي حصل ليه هتمشوا روح ويونس خرجوا علي الصوت روح:ايه الشنطه دي يا ياسمين ياسمين: يلا يا ماما انا عايزه ارجع كفايه قعاد هنا شيماء : يا بنتي طب الخطوبه طب و الفرح بعد ثلاث شهور ياسمين وهي تنظر ليونس بحزن وكسرها والم : معلش يا خالتي مش عايزه اكمل في العلاقه دي مش عايزه اتجوز يونس و ياريت كل واحد فينا يروح يشوف حالو * قبل ان تسقط منها دمعه قالت :انا مستنيه بره يا ماما البسي ويلا انا حضرت شنطتك منى و شيماء مصدومين وروح بتنظر ليونس نظرة عتاب وبعد نصف ساعه خرجت مني لابسه وودعت الكل و قالت لأختها : ما تزعليش يا شيماء بكره العيال تعقل منى وبنتها مشوا ورحت دخلت ورا يونس الأوضه وقالت: انت قلتلها ايه شيماء: اتكلم يا يونس روح: ماما ممكن تسيبينا لوحدنا شويه لو سمحتي شيماء: ماشي يا بنتي وخرجت و قفلت الباب روح : ما تتكلم يا يونس دافع عن نفسك حتى٠٠ ايه اللي انت قلتهولها ده يونس مش بيتكلم و عمال يفكر في كلام عمار؟!!روح وعمايلها البارت 5 والاخير😊 روح : ما تتكلم يا يونس حتى دافع عن نفسك ولو بكلمه طب ايه انت قلتهولها يونس مش بيتكلموا وعمال يفكر في نصيحه عمار: Flash back: عمار :باقولك ايه ابعد عن اختي😡 يونس: انت بتقول ايه 🤨 عمار: زي ما سمعت اختي ما تنفعكش اختي من غيرك هتبقى اسعد واحده في الدنيا ابعد عنها يونس: واختك بقى عارفه بالكلام ده 😏 عمار: لا انا قلت يبقى الكلام ما بينا راجل لراجل يونس: ماشي يا عمار عمار: هتبعد بالذوق بالغصب هتبعد😠 Back: روح: يونس انت سرحان في ايه ما تتكلم يونس: انا مش قادر٠٠٠ انا تعبان٠٠٠ سيبيني لوحدي٠٠٠ اطلعي بررررره روح طلعت و قفلت الباب وهي عماله تفكر ليه اخوها عمل كده اليوم عدي وروح ومامتها في صدمه ويونس بيتألم وجاء الصباح وهو يحمل الكثير من المفاجآت الام: روح٠٠ روووح روح: نعم يا ماما الام: روحي شوفي يونس عشان نفطر روح : حاضر يا ماما روح دخلت : صباح الخير يا يونس يونس: صباح الخير روح : ممكن اتكلم معاك شويه يونس : اتفضلي روح: ممكن تحكيلي ايه السبب مين البنت اللي انت بتحبها يونس بغضب :عمااااار هو السبب😡 _________________________ *عمار هو شاب يبلغ من العمر 24عام لديه وجه بيضاوي ودقن متحدده وشعر بني ويمتلك غمازات وبيغير من يونس جدا عشان هو ناجح برغم أنه ابن خالته بس شايف أن يونس ناجح و محبوب اكتر منه ______________________________ روح : انت بتقول ايه ٠٠عمار يونس : آه قالي ابعد عنها عشان وهي بعيدة عني هتبقى اسعد واحده في العالم😔 وأن هو ماكنش موافق على الخطوبه وحاول يفركشها بس ماعرفش روح : عمار 😲٠٠٠عمار ٠٠انا ازاي كنت معجبه بواحد اناني كده😱 يونس : نعم٠٠٠معجبه بمين معجبه بعمار🤯 روح: استنى هافهمك يا صاحبي والله انا كنت معجبه مش اكتر يونس: طب ليه ما قلتليش زي ما انا كنت قايلك على ياسمين روح: بحسبك هتزعق يا زميكس يونس: روح اطلعي بره وسيبيني عدت شهور ويونس وياسمين على نفس الحال يونس مش عايز يقول لياسمين ايه السبب عشان ما تزعلش من اخوها وياسمين مستغربه ليه يونس مخطبش البنت اللي بيقول عليها وعمار سافر بعد ما اتاكد ان يونس ساب ياسمين وصلنا ليوم 21 مارس يوم عيد الام واتجمعت العائله عند الجده( ام منى وشيماء )وكان موجود جارة جدتهم وابنها حمزه _____________________ * حمزه شاب يبلغ من العمر 24 عاما لديه عيون خضراء ممزوجه بالازرق لامعه وشعر اسود وعضلات (حاجه كده من تركيا 😂) وبيحب روح وبيحاول يلمحلها كل ما يشوفها وهو زميل يونس في المستشفى ___________________________ يونس اجتمع مع ياسمين ياسمين: ممكن اسأل سؤال يونس: بس في عنيكي 100سؤال مش سؤال واحد ياسمين: يعني لسه بتفهمني من نظرة عيني👀 يونس: طبعا👌 ياسمين: ليه لسه ما خطبتهاش 💍 يونس : هي مين دي ياسمين: البنت اللي قولتلي انك بتحبها يونس : عشان ما فيش اصلا ياسمين: نعم٠٠٠ امال ليه قولتلي كده٠٠٠ليه جرحتني كده🤨 يونس: والله آسف بس كنت مضطر اعمل كده ياسمين: ايه السبب يونس: هتعرفي كل حاجه في وقتها ياسمين: ماشي براحتك😡 (ومشيت وسابته) ________________________ حمزه: روح ممكن اقولك على حاجه روح : طبعا يا حمزه اتفضل حمزه: بصي بصراحه كده انا باحبك ❤️وعايزه اتقدم لك بس ماروحتش اتقدم على طول قلت اعرف رأيك الاول☺️ روح بتفكير هي بتقول نفسها : انا حبيت واحد طلع اناني وده محترم وتربيه تيته و باين عليه انه بيحبني وعلى راي المثل ((خذي اللي يحبك وماتاخديش اللي بتحبيه😂)) حمزه : روح انت سرحتي في ايه روح: بص يا حمزه انت شاب محترم جدا وفي الف بنت تتمناك !! ؛ ثم تابعت بيضحك: وانا واحده من الالف حمزه: بجد ٠٠٠٠انت بتتكلمي بجد٠٠٠٠ يعني انت موافقه روح بخجل🙈: هاقول رأيي لما تيجي تتقدم ومشيت وسابته وهو مبسوط وفرحان ___________________________ حمزه: يونس ممكن كلمه يونس: طبعا يا حمزه حمزه: باقول لك انا طالب ايد اختك بحبها من بدري فقلت ادخل البيت من بابه فممكن اجيب ماما نتقدم لها يونس: انت بجد بتحبها يعني هتعرف تشيلها في عينك و تستحملها حمزه: باحبها اوي دا انا هاشيلها في قلبي مش في عيني يونس: على بركه الله يا حمزه دخلوا كملوا حفله عيد الام ولما روحوا بيوتهم يونس بغمزه: ماما عايزك الام: نعم يا حبيبي يونس: في عريس متقدم لروح الام: بجد٠٠٠٠ مين اللي امه داعيه عليه يونس: حمزه قال لي انه بيحبها من بدري وكلمني وفهمني وبعدين مش هنلاقي احسن منه وكمان تربية تيته وغير كده هو زميلي في المستشفى واعرف سمعته وشاب محترم جدا الام: ماشي انا هاشوف رايها يونس: ماشي و هو هيكلمني يقول لي على الميعاد اللي جايين فيه ودخلت الام على روح الاوضه : بقول لك روح: نعم يا ماما الام: في عريس متقدم روح :مين ده الام: مالك مخضوضه ليه ده حمزه ابن جارة جدتك روح: هو لحق يكلمكم الام: نعم روح: اصل هو سالني الاول قال لي يعرف رأيي قبل ما يجي يتقدم رسمي الام : و قلتي ايه روح: قلت له لما يتقدم هاقول رأيي لما وبعدين يا ماما فتره الخطوبه هنعرف بعض اكثر الام : معنى كلمه خطوبه انك موافقه روح بضحك: بصراحه اصل هو مز اوي يونس: مين ده اللي مز يا بنت روح بخجل 🙈: ولا حد الام: ربنا يصبرني الام دخلت المطبخ ويونس دخل الاوضه بعد اسبوع وحمزه وامه راحوا لبيت روح وطلبوا ايديها وجه يوم الخطوبه وحددوا الفرح هيبقى بعد 4 شهور و كانوا مبسوطين جدا مع بعض واتعرفوا على بعض اكثر وحبوا بعض اوي واتعلقوا ببعض وفي يوم من الايام في بورسعيد( في شغل عمار ) عمار: اتخطبتي يا روح ولمين ل حمزه طب ونا انا رحت فين ده انا كنت هتقدملك عشان باحبك تسيبيني و تتخطبي ماشي ماشي يا روح عدت الايام وصلنا لميعاد الفرح و كانت حفله جميله شيماء :!يا بنتي عشت وشفتك بالابيض روح: يا ماما بتعيطي من دلوقتي امال لما تشوفي عيالي هتعملي ايه الام: هموت من الفرحه روح: بعد الشر عليكي يا ست الكل الام : طب يلا عشان حمزه وصل حمزه : ايه القمر ده المفروض اخبيكي من عيون الناس روح: بلاش مبالغه يا اسطى حمزه: يا اسطى في حد يقول للعريس كده روح بضحك: اه يا ابو عيالي حمزه : يا رب تجيبي بنوته اموره شبهك كده روح بخجل: بس عشان بتكسف راحوا الفرح والفرح كان جميل جدا ياسمين بتنادي علي يونس: يونس يونس : نعم ياسمين بهزار: انا متقدم لي عريس يونس: نعم ياسمين: اه كيوت وكده فانا حبيته يونس: حبيتي مين ٠٠٠ومين ده ياسمين: وانت كمان المفروض تحب يونس: انا ما بحبش غيرك ولا هاحب غيرك ياسمين: ايه٠٠ نعم٠٠٠ انت بتقول ايه 🤨 و عملت كده ليه رد عليا بقى يونس بغضب وصوت عالي: كله بسبب اخوكي ياسمين : عمار😨٠٠٠ انت بتقول ايه يونس: زي ما باقول لك (وطبعا حكى ليها كل حاجه) ياسمين: ازاي يعمل كده٠٠٠ انا مش مصدقه يونس : لو مش مصدقاني روحي اسالي روح انا حاكي ليها كل حاجه وفجأه سمعوا صوت الرصاص 🔫 بيبصوا شافوا روح غرقانه في دمها وما حدش يعرف مين عمل كده يونس وهو بيجري: روح رووووووووح روح : ما تزعلوش انتم عارفين اني مش باحب النكد بس عندي طلب لو ما لحقتونيش ما تزعلوش انتم عارفين اني باحب الهزار مش بحب النكد وانت يا حمزه عيش حياتك واتجوز عادي بس اوعى٠٠٠ بس اوعى تنسونى وانت يا٠٠٠٠٠٠يا يونس اوعي تسيب ياسمين بسبب اخوها ثاني اوعى٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠ اوعى تسيبها يونس ببكاء: روح٠٠ لاااااااا٠٠٠٠٠رووووح حمزه بعياط: روح ما تسبنيش انا محبتش غيرك هتقومي وهنجيب عيالنا للدنيا قومي ما تسبنيش * الاسعاف وصلت واخدت روح للمستشفى __________________________ وفجاه الباب خبط على بيت عمار: مين٠٠٠ مين ٠٠٠٠٠مين انا جاي اهو٠٠٠٠٠ حضرة الظابط الظابط: ممكن تيجي معانا بالذوق عمار: ليه٠٠٠٠٠ لا طبعا مش جاي الضابط: هاتوه وراحوا الاسم فاكتشف ان اللي مقدم البلاغ ياسمين عمار: انتي يا ياسمين تبلغي عن اخوكي ياسمين:شششششش انا مش اختك عمار: ايه اللي انتي بتقوليه ده دخل يونس والظابط طلع وسابهم لوحدهم يونس: انت كنت سبب في التفريق ما بيني وبين اختك وانا احترمتك وقلت انك اخوها وخايف عليها بس ايه اللي انت عملته ده كمان تحرمني من اختي ليه عمار: عشان بكرهك فتلقى ضربه من يونس👊 وقلم من ياسمين🖐️ عمار: انا بحبها فقلت لو مش هتبقى ليا مش هتبقى لغيري الضابط سمعوا وهو بيعترف فاتسجن وامه واخته اتبروا منه روح في المستشفى دخلت في غيبوبه والدكتور قال ان حالتها حرجه لان رصاص قريب من القلب اوي و عدي اسبوع في يوم كلهم كانوا في المستشفى والدكتور خرج حمزه ويونس: طمنا يادكتور الدكتور بابتسامه: الحمد لله فاقت ومره واحده الاجهزه صفرت جامد الدكتور دخل يجري وبعد نصف ساعه خرج وقال: البقاء لله ادعوا لها وشدوا حيلكم 😱 حمزه ويونس بصوت واحد :لااااااااااا٠٠٠٠ روووووووح😭 * كل واحد منهم اقعد يفتكر كلامها وهزارها * ( الله يرحمك يا روح )😔 قولولي ايه رأيكم فيها ♥️روح وعمايلها البارت 5 والاخير😊غيرت النهاية 😂 روح : ما تتكلم يا يونس حتى دافع عن نفسك ولو بكلمه طب ايه انت قلتهولها يونس مش بيتكلموا وعمال يفكر في نصيحه عمار: Flash back: عمار :باقولك ايه ابعد عن اختي😡 يونس: انت بتقول ايه 🤨 عمار: زي ما سمعت اختي ما تنفعكش اختي من غيرك هتبقى اسعد واحده في الدنيا ابعد عنها يونس: واختك بقى عارفه بالكلام ده 😏 عمار: لا انا قلت يبقى الكلام ما بينا راجل لراجل يونس: ماشي يا عمار عمار: هتبعد بالذوق بالغصب هتبعد😠 Back: روح: يونس انت سرحان في ايه ما تتكلم يونس: انا مش قادر٠٠٠ انا تعبان٠٠٠ سيبيني لوحدي٠٠٠ اطلعي بررررره روح طلعت و قفلت الباب وهي عماله تفكر ليه اخوها عمل كده اليوم عدي وروح ومامتها في صدمه ويونس بيتألم وجاء الصباح وهو يحمل الكثير من المفاجآت الام: روح٠٠ روووح روح: نعم يا ماما الام: روحي شوفي يونس عشان نفطر روح : حاضر يا ماما روح دخلت : صباح الخير يا يونس يونس: صباح الخير روح : ممكن اتكلم معاك شويه يونس : اتفضلي روح: ممكن تحكيلي ايه السبب مين البنت اللي انت بتحبها يونس بغضب :عمااااار هو السبب😡 _________________________ *عمار هو شاب يبلغ من العمر 24عام لديه وجه بيضاوي ودقن متحدده وشعر بني ويمتلك غمازات وبيغير من يونس جدا عشان هو ناجح برغم أنه ابن خالته بس شايف أن يونس ناجح و محبوب اكتر منه ______________________________ روح : انت بتقول ايه ٠٠عمار يونس : آه قالي ابعد عنها عشان وهي بعيدة عني هتبقى اسعد واحده في العالم😔 وأن هو ماكنش موافق على الخطوبه وحاول يفركشها بس ماعرفش روح : عمار 😲٠٠٠عمار ٠٠انا ازاي كنت معجبه بواحد اناني كده😱 يونس : نعم٠٠٠معجبه بمين معجبه بعمار🤯 روح: استنى هافهمك يا صاحبي والله انا كنت معجبه مش اكتر يونس: طب ليه ما قلتليش زي ما انا كنت قايلك على ياسمين روح: بحسبك هتزعق يا زميكس يونس: روح اطلعي بره وسيبيني عدت شهور ويونس وياسمين على نفس الحال يونس مش عايز يقول لياسمين ايه السبب عشان ما تزعلش من اخوها وياسمين مستغربه ليه يونس مخطبش البنت اللي بيقول عليها وعمار سافر بعد ما اتاكد ان يونس ساب ياسمين وصلنا ليوم 21 مارس يوم عيد الام واتجمعت العائله عند الجده( ام منى وشيماء )وكان موجود جارة جدتهم وابنها حمزه _____________________ * حمزه شاب يبلغ من العمر 24 عاما لديه عيون خضراء ممزوجه بالازرق لامعه وشعر اسود وعضلات (حاجه كده من تركيا 😂) وبيحب روح وبيحاول يلمحلها كل ما يشوفها وهو زميل يونس في المستشفى ___________________________ يونس اجتمع مع ياسمين ياسمين: ممكن اسأل سؤال يونس: بس في عنيكي 100سؤال مش سؤال واحد ياسمين: يعني لسه بتفهمني من نظرة عيني👀 يونس: طبعا👌 ياسمين: ليه لسه ما خطبتهاش 💍 يونس : هي مين دي ياسمين: البنت اللي قولتلي انك بتحبها يونس : عشان ما فيش اصلا ياسمين: نعم٠٠٠ امال ليه قولتلي كده٠٠٠ليه جرحتني كده🤨 يونس: والله آسف بس كنت مضطر اعمل كده ياسمين: ايه السبب يونس: هتعرفي كل حاجه في وقتها ياسمين: ماشي براحتك😡 (ومشيت وسابته) ________________________ حمزه: روح ممكن اقولك على حاجه روح : طبعا يا حمزه اتفضل حمزه: بصي بصراحه كده انا باحبك ❤️وعايزه اتقدم لك بس ماروحتش اتقدم على طول قلت اعرف رأيك الاول☺️ روح بتفكير هي بتقول نفسها : انا حبيت واحد طلع اناني وده محترم وتربيه تيته و باين عليه انه بيحبني وعلى راي المثل ((خذي اللي يحبك وماتاخديش اللي بتحبيه😂)) حمزه : روح انت سرحتي في ايه روح: بص يا حمزه انت شاب محترم جدا وفي الف بنت تتمناك !! ؛ ثم تابعت بيضحك: وانا واحده من الالف حمزه: بجد ٠٠٠٠انت بتتكلمي بجد٠٠٠٠ يعني انت موافقه روح بخجل🙈: هاقول رأيي لما تيجي تتقدم ومشيت وسابته وهو مبسوط وفرحان ___________________________ حمزه: يونس ممكن كلمه يونس: طبعا يا حمزه حمزه: باقول لك انا طالب ايد اختك بحبها من بدري فقلت ادخل البيت من بابه فممكن اجيب ماما نتقدم لها يونس: انت بجد بتحبها يعني هتعرف تشيلها في عينك و تستحملها حمزه: باحبها اوي دا انا هاشيلها في قلبي مش في عيني يونس: على بركه الله يا حمزه دخلوا كملوا حفله عيد الام ولما روحوا بيوتهم يونس بغمزه: ماما عايزك الام: نعم يا حبيبي يونس: في عريس متقدم لروح الام: بجد٠٠٠٠ مين اللي امه داعيه عليه يونس: حمزه قال لي انه بيحبها من بدري وكلمني وفهمني وبعدين مش هنلاقي احسن منه وكمان تربية تيته وغير كده هو زميلي في المستشفى واعرف سمعته وشاب محترم جدا الام: ماشي انا هاشوف رايها يونس: ماشي و هو هيكلمني يقول لي على الميعاد اللي جايين فيه ودخلت الام على روح الاوضه : بقول لك روح: نعم يا ماما الام: في عريس متقدم روح :مين ده الام: مالك مخضوضه ليه ده حمزه ابن جارة جدتك روح: هو لحق يكلمكم الام: نعم روح: اصل هو سالني الاول قال لي يعرف رأيي قبل ما يجي يتقدم رسمي الام : و قلتي ايه روح: قلت له لما يتقدم هاقول رأيي لما وبعدين يا ماما فتره الخطوبه هنعرف بعض اكثر الام : معنى كلمه خطوبه انك موافقه روح بضحك: بصراحه اصل هو مز اوي يونس: مين ده اللي مز يا بنت روح بخجل 🙈: ولا حد الام: ربنا يصبرني الام دخلت المطبخ ويونس دخل الاوضه بعد اسبوع وحمزه وامه راحوا لبيت روح وطلبوا ايديها وجه يوم الخطوبه وحددوا الفرح هيبقى بعد 4 شهور و كانوا مبسوطين جدا مع بعض واتعرفوا على بعض اكثر وحبوا بعض اوي واتعلقوا ببعض وفي يوم من الايام في بورسعيد( في شغل عمار ) عمار: اتخطبتي يا روح ولمين ل حمزه طب ونا انا رحت فين ده انا كنت هتقدملك عشان باحبك تسيبيني و تتخطبي ماشي ماشي يا روح عدت الايام وصلنا لميعاد الفرح و كانت حفله جميله شيماء :!يا بنتي عشت وشفتك بالابيض روح: يا ماما بتعيطي من دلوقتي امال لما تشوفي عيالي هتعملي ايه الام: هموت من الفرحه روح: بعد الشر عليكي يا ست الكل الام : طب يلا عشان حمزه وصل حمزه : ايه القمر ده المفروض اخبيكي من عيون الناس روح: بلاش مبالغه يا اسطى حمزه: يا اسطى في حد يقول للعريس كده روح بضحك: اه يا ابو عيالي حمزه : يا رب تجيبي بنوته اموره شبهك كده روح بخجل: بس عشان بتكسف راحوا الفرح والفرح كان جميل جدا ياسمين بتنادي علي يونس: يونس يونس : نعم ياسمين بهزار: انا متقدم لي عريس يونس: نعم ياسمين: اه كيوت وكده فانا حبيته يونس: حبيتي مين ٠٠٠ومين ده ياسمين: وانت كمان المفروض تحب يونس: انا ما بحبش غيرك ولا هاحب غيرك ياسمين: ايه٠٠ نعم٠٠٠ انت بتقول ايه 🤨 و عملت كده ليه رد عليا بقى يونس بغضب وصوت عالي: كله بسبب اخوكي ياسمين : عمار😨٠٠٠ انت بتقول ايه يونس: زي ما باقول لك (وطبعا حكى ليها كل حاجه) ياسمين: ازاي يعمل كده٠٠٠ انا مش مصدقه يونس : لو مش مصدقاني روحي اسالي روح انا حاكي ليها كل حاجه وفجأه سمعوا صوت الرصاص 🔫 بيبصوا شافوا روح غرقانه في دمها وما حدش يعرف مين عمل كده يونس وهو بيجري: روح رووووووووح روح : ما تزعلوش انتم عارفين اني مش باحب النكد بس عندي طلب لو ما لحقتونيش ما تزعلوش انتم عارفين اني باحب الهزار مش بحب النكد وانت يا حمزه عيش حياتك واتجوز عادي بس اوعى٠٠٠ بس اوعى تنسونى وانت يا٠٠٠٠٠٠يا يونس اوعي تسيب ياسمين بسبب اخوها ثاني اوعى٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠٠ اوعى تسيبها٠٠٠٠ اوعى تسيبها يونس ببكاء: روح٠٠ لاااااااا٠٠٠٠٠رووووح حمزه بعياط: روح ما تسبنيش انا محبتش غيرك هتقومي وهنجيب عيالنا للدنيا قومي ما تسبنيش * الاسعاف وصلت واخدت روح للمستشفى __________________________ وفجاه الباب خبط على بيت عمار: مين٠٠٠ مين ٠٠٠٠٠مين انا جاي اهو٠٠٠٠٠ حضرة الظابط الظابط: ممكن تيجي معانا بالذوق عمار: ليه٠٠٠٠٠ لا طبعا مش جاي الضابط: هاتوه وراحوا الاسم فاكتشف ان اللي مقدم البلاغ ياسمين عمار: انتي يا ياسمين تبلغي عن اخوكي ياسمين:شششششش انا مش اختك عمار: ايه اللي انتي بتقوليه ده دخل يونس والظابط طلع وسابهم لوحدهم يونس: انت كنت سبب في التفريق ما بيني وبين اختك وانا احترمتك وقلت انك اخوها وخايف عليها بس ايه اللي انت عملته ده كمان تحرمني من اختي ليه عمار: عشان بكرهك فتلقى ضربه من يونس👊 وقلم من ياسمين🖐️ عمار: انا بحبها فقلت لو مش هتبقى ليا مش هتبقى لغيري الضابط سمعوا وهو بيعترف فاتسجن وامه واخته اتبروا منه روح في المستشفى دخلت في غيبوبه والدكتور قال ان حالتها حرجه لان رصاص قريب من القلب اوي و عدي اسبوع في يوم كلهم كانوا في المستشفى والدكتور خرج حمزه ويونس: طمنا يادكتور الدكتور بابتسامه: الحمد لله فاقت فرحوا أهلها و خرجت بالسلامة و عاشوا في حياة سعيدة و كان حمزة حبه ظاهر اوووي لـ روح التي أنجبت كريم الذي يشبهها في الشكل و يشبه أباه في الشخصيه و الطبع و شمس التي تشبه أباها في الشكل أما شخصيتها متنوعه ما بين امها و ابيها و تزوج يونس من ياسمين و كانت حياتهم مليئة بالحب و انجبوا ابراهيم و شريف قولولي ايه رأيكم فيها ♥️ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏