الفصل 2
رواية: أحببت معاق – الجزء الأخير
غرام الروايات
تابع قناة غرام الروايات في واتساب:
https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J�
البارت الرابع وقبل الأخير
خدت ملاك أوس وراحت للدكتورة.
الدكتورة سارة: للأسف أستاذ أوس بياخد علاج غلط، عشان كده حالته كانت مش مستقرة.
ملاك: طب والحل؟
الدكتورة سارة: هكتب له علاج يمشي عليه، وعايزك يا مدام ملاك توقفيه مرة واحدة في اليوم.
ملاك: حاضر يا دكتورة.
عند مصطفى…
صحى من النوم، خد شاور ولبس قميص أبيض وبنطلون أسود ونزل.
مصطفى: ماما أنا هروح أقعد مع صحابي.
أمل بتعب: ماشي يا حبيبي.
وصل مصطفى للكافيه اللي فيه أصحابه.
مصطفى بغرور: إيه يا شباب عاملين إيه؟
طارق: أهلاً يا درش.
سالم: اقعد.
قعد مصطفى، وفجأة بدأ يحك في جسمه.
مروان: مالك يا مصطفى؟
مصطفى وهو بيحك في دراعه: مش عارف.
حليم: إنت أجربت ولا إيه؟
مصطفى بعصبية وهو قايم: أنا ماشي.
مشي مصطفى على البيت وجسمه كله بقى أحمر ومليان خرابيش.
وصلت ملاك القصر ومعاها أوس.
ملاك: تحب تقعد في الجنينه شوية؟
هز رأسه بمعنى نعم.
ملاك: طيب أنا هروح أجيب قهوة نشربها.
دخل مصطفى وهو بيحك في جسمه، شاف أوس قاعد وابتسم على اللي ملاك عملته فيه.
مصطفى: أهلاً يا المشلول.
نظر له أوس بعدم اهتمام.
مصطفى باستفزاز: تعرف مراتك جامدة أوي، وفي يوم هتكون ليا.
اتنرفز أوس وعينه احمرت.
مصطفى بضحكة مستفزة: هييجي اليوم وتبقى ملكي.
جاء صوت من وراه:
ملاك باستفزاز: وإيه الثقة اللي فيك دي؟ عارف بيقولوا اللي ثقته بنفسه طالعة فوق الناس بتنزله الأرض.
مصطفى وهو يقرب منها: هتكوني ليا.
ملاك: طب ابعد كده وإنت أجرب.
مشي مصطفى وهو بيتوعد لملاك.
ملاك: متقلقش، هفضل معاك لحد ما ترجع زي الأول.
ابتسم لها أوس.