جوازة بالتدبيس - الفصل 3 - بقلم غير معروف - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: جوازة بالتدبيس
المؤلف / الكاتب: غير معروف
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 3

الفصل 3

*♡روٌٌأيََةّّ جوازة بالتدبيس* ♡❤🫂* ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ *تٌٌـمًً مًًـشُُُـآرکْةّّّ مًًًـنِِِ قُُنِِِـآهّّّ ♕کْـــوٌٌٌکَْبًًً ♡روٌٌآيََـََـآتٌٌٌ ♡آلَََآحًًــلَََآمًًً🖤🗒* *تٌٌــآبًًـعٌٌٌ قُُـنِِِِـآهّّّّ کْـــوٌٌٌکَْبًًً ♡روٌٌٌآيَََـََـآتٌٌٌ ♡آلَََآحًًــلَََآمًً🖤🗒* *https://whatsapp.com/channel/0029VaeMNlrEquiPj81Lku21/28862* الفصل الثامن سالى بصدمه : انتى بتستهبلى ازاى تعملى كدا مها : هعمله ايه يعنى انتى كمان سلمى : والله ما شفت فى برودك ياشيخه ونازله الجامعه عادى مها : ايه هو انا جايه هنا عشان كل واحده فيكوا تشتم فيا شويه سالى : اصلنا شايفينك بتستهبلى مها : لا بستهبل ولا حاجه انا حذرت بابا وهو اللى صمم خلاص اشربوا بقى سلمى : محدش هيشرب غيرك انتى يا مها والله سالى : ايوه بالظبط كدا وجوزك دا نعمه مش سهل تلاقى حد بيحبك كدا وانتى بترفضى النعمه بايديك مها : خلاص بقى ياجماعه انا جايه افك مش تقفلونى اكتر سلمى : دا على اساس انه فارق مع سيادتك يعنى بقى عندك دم فجأه مها بضيق : سلمى اسكتى بقى والله همشى سالى : خلاص ياجماعه اهدوا الحق علينا خايفين عليكى انتى حره مها : ماشى هى الساعه كام ؟ سالى : الساعه 1 مها : اوك لما تيجى الساعه 2 الا ربع كدا قولوا سلمى : اشمعنى ؟ مها : مفيش ورايا مشوار ------------------------------------------------------------------------ وفـى مكتب مصطفى ....... الاء : يسرا بطلى هبل دكتور مصطفى دا محترم جدا ومالوش فى كدا يسرا : مفيش راجل مالوش فى كدا ياهبله كلهم صنف واحد الاء : هتعملي ايه يعنى يسرا : انا ليا طرقى الخاصه الاء : قصدك ايه ؟ يسرا : مش قصدى بس اتفرجى عليا وانتى تعرفى الاء : ايه هتضحكى عليه وتتجوزيه وجو الافلام العربى دا ؟ يسرا : هههههههههه حبيبتى الافلام العربى دى من الواااقع وبعدين ملكيش دعوه خليكى ف حالك الاء : تصدقى انا غلطانه انى جبتك هنا يسرا وبنظره غريبه : احلى غلطه عملتيها فى حياتك الاء ولسه هتتكلم يسرا : هششش اهو جه قومى انتى بقى ودخل مصطفى على مكتبه من غير حتى ما يقول سلام يسرا : ودا ماله دا مش فى بنى ادمين قاعدين الاء : ههههههههههههه قولتلك مش زيهم مفيش فايده انا هقوم اشوف شغلى ورن التليفون يسرا : ايوه يافندم مصطفى : شوفى استاذ ياسر جه ولا لسه ولو كان موجود خليه ييجى يسرا : اوك يا فندم يسرا ( شكلك صعب فعلا بس على ميين مش هتاخد فى ايدي حاجه ) ------------------------------------------------------------------------ وفـى كافيه عـلى النيل راحت مها عشان تقابل محمد , وقفت تدور عالترابيزة و اخيرا لقيته ... محمد : مش مصدق انك جيتى مها : انت عايز ايه منى محمد : اهدى بس واقعدى نتكلم مها وقعدت : اتفضل ادينى قعدت ها محمد : وحشتينى اوى والله مها سكتت محمد : انتى بقيتى بتسكتى ليه انا عارف انى كمان وحشك ولسه بتحبينى مها : وجايب الثقه دى منين محمد : مها حبيبتى بلاش نضيع وقت انا اكتر واحد فاهمك وعارفك تعالى نشوف حل مها بضيق : لا ياراجل بعد ما اتجوزت جاى تقولى نشوف حل حل ايه اللى هنشوفه محمد بزعل : هو انتى كل شويه هتفكرينى يا مها حرام عليكى بقى مها وحنت : خلاص ياحــ اقصد يامحمد هسكت محمد : قوليها يامها وحشتنى منك قولى ياحبيبى هو اانا مش حبيبك ؟ مها : ايوه يامحمد انت حبيبى وكل حاجه بس انا دلوقتى متجوزه واللى بعمله دا غلط محمد : مش قدامنا غيره مها : لا قدامنا محمد : ايه اللى قدامنا مها : انا قولت لمصطفى انى مش عايزاه وهيطلقنى قريب محمد بخضه : ايه انتى اتجننتى مها باستغراب : ومالك اتخضيت كدا هو انت اللى هتطلق محمد بلخبطه : لا لا ابدا بس الموقف صعب مينفعش تطلقى مها : اومال هنرجع لبعض ازاى وانا متجوزه ! ------------------------------------------------------------------------ و ف الشركة .... ياسر بصدمه : ايه اللى بتقوله دا مصطفى : وطى صوتك يا ياسر بقولك عايز الكلام بينى وبينك تزعق ياسر : انا اسف معلش اتصدمت مصطفى بحزن : اومال انا اعمل ايه بس ياسر : معلش ياصاحبى اهو نصيب ولا يهمك بكره نشوفلك الاحسن مصطفى : يعنى انا بحكليك عشان تقولى كدا ماانا كان قدامى الاحسن ياياسر بس انا عايز دى انا بحبها بجنون والله ماحبيت غيرها ياسر : اهدى بس ليها حل مصطفى : هو فين دا انا مش شايف اى حلول هى مش عايزانى اجبرها تعيش معايا يعنى ياسر : لا ياصاحبى فى حاجات تانيه مصطفى : زى ايه ! ------------------------------------------------------------------------ وفــى الجامعه محمود ( صاحب محمد ) : بس ياسيدى هى دى كل الحكايه احمد (صاحب محمود) : طب وانت مالك يا اخى هى تفرق معاك فى ايه محمود : ياابنى خلى عندك دم يعنى دى لو اختك كنت هترضى عليها كدا ؟ احمد : اكيد لاء بس هى متقربلكش بحاجه محمود : على الاقل الزماله وبعدين دى مها انت مش فاكرها البنت العسوله البيضه اللى عيونها عسلى دى وكانت دايما تقعد مع محمد وانت تتراخم عليها احمد : ما محمد بيقعد مع بنات كتير هفتكر مين ولا مين محمود : على رأيك بس دى تختلف احمد : اشمعنى ياخويا محمود : البنت دى محترمه طول عمرها حتى لما كانت بتكلم محمد كان كل الكلام باحترام وحدود وانا طول عمرى بقدرها وبحترمها احمد : طب بدام انت عارف من الاول انه مش بيحبها مقولتش ليه محمود : كنت فاكر انه هيتعدل بس مفيش فايده احمد : امممم والمطلوب ؟ محمود : فكر معايا فى حل انا لازم افهمها الموقف احمد : يا سيدى هى لو محترمه اصلا ماكانتش تكلمه تانى خصوصا بعد ما اتجوزت محمود : انت عارف الحب ممكن يخليك تغلط غصب عنك وعشان كدا انا عايز اكلمها احمد : بصراحه ماانصحكش ياصاحبى هتعمل مشاكل وهى مش هتصدقك انا من رأيى تبعد عنهم هما الاتنين ياما قولتلك محمد دا مش زينا ولا شكلنا بس انت مفيش فايده محمود : اووف جبتك ياعبد المعين ماشى ياسيدى ------------------------------------------------------------------------ وفـى بيت مهـا الام : انتوا ليه مجيتوش مع بعض مصطفى : معلش بقى ياحماتى بنتك مجتهده ونزلت الجامعه ومعرفتش افوت عليها موبايلها كان مقفول قولت يبقى اكيد سبقتنى على هنا الام : ههههههههههههههه وماله ياخويا بس بلاش حماتى دى انا ماما يا واد واللا نسيت مصطفى : طبعا طبعا الام : طيب انا هقوم احضر الغدا وبعد ما مشت مها بصدمه : انت عرفت منين اننا معزومين مصطفى : عادى عمو اتصل بيا بالصدفه عشان يأكد عليا مها : اه اه شكرا مصطفى ببرود : شكرا ع ايه انا مش هكسف الناس اللى ربونى وكمان مبحبش شكلى يبقى وحش مها : اوك يا مصطفى مصطفى : يلا بقى مثلى انى جوزك وانك فرحانه وكدا مها بابتسامه : وماله من عنيا ودخل عليهم ابو مها الاب : اهلا اهلا بالعرسان منورين مصطفى : دا نورك يا بابا الاب : عاملين ايه ؟ مها : الحمد لله انا هقوم اجهز الاكل مع ماما مصطفى : ماشى ياحبيبتى الاب : يلا يا مصطفى شد حيلك عايز بابا دى تبقى جدو مصطفى بصعوبه : اه اه طبعا وهتبقى احلى جدو كمان الاب : يا رب يابنى اشوفلكوا عيل قبل ما اموت مصطفى : بعيد الشر ياحاج ان شاء الله هتعيش وتشوف وحاول يتوه على الموضوع مصطفى : ايه يا مهاااا فين الاكل انا عصافير بطنى بتصوصو وفـى المطبخ الام : ايه الاخبار يا مها مها باستعباط : اخبار ايه الام : اخبارك مع جوزك مها : الحمد لله ماشى الحال الام : يارب دايما يابنتى ربنا يهدى سركوا مصطفى طيب وابن حلال وبيحبك مها : يارب يلا بينا مصطفى بينادى ------------------------------------------------------------------------ و بعـد ما روحوا مصطفى : على فكره من الاحترام انك لما تبقى نازله تقولى انا نازله انتى قاعده فى بيت راجل مش تكيه هى مها واتصدمت من الكلام : اه اانا اسفه اصل... مصطفى وقاطعها : لا اصل ولا فصل مش عايز اسمع اعذار اخر مره تتكرر وعندك رقم السواق اتصلى بيه يجيلك فى اى وقت انا برده راجل ومحبش مراتى تتبهدل فى الموصلات حتى لو هطلقها وسابها وخرج مها ورنت كلمه طلاق فى ودنها ( يااااااااه مين كان يصدق انى اوصل للمرحله دى اتجوز واطلق كدا عادى مش انتى اللى عايزه كدا اشربى يعنى كنت هعمل ايه اعيش مع واحد مش طايقاه وهو اى واحد دا جوزك وكمان بيحبك يووووه يادى الكلمه اللى عماله تتكرر كتير خلاص خليكى مع اللى بتحبيه لحد ما يوديكى فى داهيه بس مترجعيش تعيطى ) ورن الموبايل مها : الو محمد : ايوه ياروحى مها : انا لسه مفكرتش يامحمد محمد : ومين قالك انى متصل عشان اعرف رأيك انا مش هسيبك تنامى لوحدك مها : بجد محمد : طبعا ياحبيبتى مش احنا زمان كنا بنام كدا بحبك اوى ياميهو مها وضعفت : وانا كمان بحبك اوى ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ part 9 الفصل التاسع مها بصوت نايم : ايوه محمد : ميهو لسه نايمه ياحبيبى مها بكسل : اه محمد : انا اتصلت الصبح عشان نرجع زى زمان انيمك واصحيكى على صوتى فاكره ... مها بابتسامه : ودى حاجه تتنسى محمد : هههههه طب يلا ياروحى قومى حضرى الفطار مها : لا مش عايزه افطر دلوقتى خلينى معاك شويه محمد : لا مش ليكى لجوزك مها وكشرت : برده يامحمد محمد : احنا مش اتفقنا ياحبيبتى مها : مش هينفع كدا هو اللى فى دماغك فى دماغك محمد : صدقينى دا الحل الوحيد وانا مش هكلمك فيه عشان ماابقاش بضغط عليكى فكرى براحتك وردى عليا مها : اوك هقوم محمد : ماشى ياعمرى بحبك مها : بحبك وفعلا قامت مها عشان تعمل الفطار لمصطفى بس دورت عليه ومالقيتهوش , اتصلت بيه مها : الو مصطفى : نعم مها : انت مشيت امتى مصطفى : اشمعنى مها باحراج : عادى انا ملقتكش قولت اشوفك فين مصطفى ببرود : والله يا انسه مها معتقدش يهمك ان واحد غريب عنك راح فين واللا جه منين شاكرين افضالك سعادتك مها : طيب اللى يريحك اسفه ع السؤال سلام وبعد ما قفل مها ( احسن جتك القرف انا اللى غلطانه انى سألت اصلا بس ماشى مش هعبرك بعد كدا ) وعند ياسر ياسر بحزن : خلاص بقى ياابنى وجعت قلبى مصطفى وبيمسح دموعه : دى حتى محستش انى مروحتش البيت من امبارح ياسر : معلش ماانا قولتلك نفذ اللى اتفقنا عليه مصطفى : مش هينفع معاها هى مش فارق معاها اصلا وكمان لما بكلمها ببرود انا اللى بتعب مش هى ياسر : طب بس كمل للاخر واهى هتبقى اخر محاوله مصطفى : عارف انا فرحت اوى لما لقيتها بتتصل فكرتها حست انى مش موجود بس وجعتنى اوى لما قالت مشيت امتى هو انا للدرجه دى مش مهم عندها مش حاسه بوجودى ولا بغيابى ياسر : يمكن عشان نامت يامصطفى متظلمهاش ولما صحيت اتصلت مصطفى : هى اتصلت بس عشان تعمل الواجب مش اكتر لو كان فى نيتها غير كدا كانت صممت على سؤالها ياسر : لا حول ولا قوه الا بالله خلاص روق بقى بذمتك احنا البنات تعمل فينا كدا مصطفى : انا عمرى ما كنت ضعيف غير قدامها بس معرفش ليه كدا ياسر : انه الحب يا صديقى مصطفى : للاسف ياسر : خلاص فكك قوم يلا نلبس وننزل الشركه ورانا شغل كتييييييير مصطفى : روح انت انا مش قادر ياسر : يا اخى قوم احنا هنضيع مستقبلنا كمان يلا يلا مصطفى : حاضر امرى لله ----------------------------------------------------------------------- وفــى بيت اهل مهــا ............. الام بصدمه : يعنى ايه الاب بحزن : يعنى ايامى بقت قليله الام : بعيد الشر عنك ياحبيبى الاب بابتسامه : هو انا لسه حبيبك حتى لما كبرنا الام : وهتفضل طول عمرك حبيبى وجوزى وابو بنتى الوحيده انت بتقول ايه يا احمد الاب : ماكانش نفسى اسيبكوا بس الحمد لله اهو القدر الام : طب ما نروح لدكتور تانى الاب : خلاص بقى يا ام مها سيبيها لله محدش عالم ,قادر على كل شئ المهم دلوقتى انا كتبت الوصيه وظبطت كل حاجه الام بدموع : بس بقى متقولش كدا الاب : اول واخر مره هفتح الموضوع معاكى بس لازم اعرفك كل حاجه عشان ميحصلش لخبطه بس انا خايف اوى الام : من ايه ؟ الاب : خايف اموت وبنتى بتدعى عليا وزعلانه منى بس والله مصطفى دا هيسعدها انا شوفت حب بنتى فى عينه والعين مبتكدبش الام : متقولش كدا البت عمرها ما تكره ابوها هو الدم عمره يبقى ميه الاب : يلا ربنا يهديها ويصلحها ويخلينى لحد ما اشوف ابنها او بنتها وبعدها مش عايز حاجه من الدنيا الام وحضنته : ان شاء الله هتعيش وتشوف وتفرح بيهم كمان ربنا يخليك لينا ------------------------------------------------------------------------ ميار : الووو ايوه ياعم الناس لما تتجوز بتنسى مها : هههههه لا ابدا واانا اقدر ميار : لا انا زعلانه يعنى لو مسألتش متسألوش انتوا مها : معلش عندى المره دى المهم انتى اخبارك ايه واخبار أستاذ هانى ميار : اممم ما بلاش استاذ ياستى احنا عيله واحده على العموم الحمد لله احنا بخير واخبار حبيبى ايه ولا اقول مصطفى بقى خلاص اتجوز مها :هههههههههه قولى اللى انتى عايزاه ما انتى اخته ميار : مفيش غيره يعنى ماشى ماشى انا قولت اتصل اقولكوا خبر سعيد , مصطفى عندك ولا لسه مجاش مها : لا لسه خير ؟ ميار : انا ياستى وبعد سنتين جوااز اخيرا حامل الحمد لله مها : بجد الف الف مليون مبروك يا ميرو عقبال ما يجى بالسلامه وتفرحى بيه ميار : امين يارب وعقبالكوا انتوا كمان مها : اه اه ان شاء الله ميار : ايه عايزين تأجلوا ولا ايه مها بلخبطه : لا سايبينها لربنا ميار : خير ياحبيبتى ان شاء الله نفرح بيكوا مها : ان شاء الله ------------------------------------------------------------------ وفــى الشركه مصطفى : هاتى ملف شركه .... وتعالى يا يسرا يسرا : حاضر يافندم وبعد دقايق دخلت يسرا المكتب يسرا : اتفضل يافندم مصطفى : شكرا اطلبى واحد قهوه يسرا : بس دا رابع فنجان قهوه كدا غلط مصطفى وبصلها باستغراب يسرا متصنعه الكسوف : اسفه يافندم اقصد .. مصطفى وقاطعها : خلاص خلاص اعملى اللى قولتلك عليه يسرا : اوك مصطفى : استنى يا انسه يسرا يسرا : نعم ؟ مصطفى : بصى يمكن انا ماليش حق فى اللى هقوله دا بس ياريت اللبس يتظبط عن كدا شويه يسرا : يتظبط ازاى حضرتك ؟ مصطفى : يعنى بلاش جيبه قصيره وكدا زى ما انتى فاهمه الشغل مظاهر وانا مش عايز المظهر دا اللى يبقى ظاهر فى شركتى بره الشركه انتى ملك نفسك تمام ؟ يسرا : تمام بعد اذن حضرتك وخرجت وقابلها ياسر وهو داخل وبعد ما دخل ياسر : ايه ياعم مين دى وخارجه شايطه كدا ليه مصطفى : دى السكرتيره عشان ارحمك ياسيدى زى ما قولت معرفش شايطه ليه بس انا قولتلها تظبط لبسها دا انا مش ناقص قرف ياسر : هههههههه تمام كنت عايزنى فى ايه بقى مصطفى : عايزين نجهز اجتماع عشان فى صفقه مهمه للشركه وهندخل مناقصه لازم كل حاجه تبقى مظبوطه لو الصفقه دى نفعت هترفعنا كتير ياسر : ان شاء الله خلاص انا هبلغ الناس مصطفى : خليك انت اومال السكرتاريه بتعمل ايه انا بعرض الرأى عليك ياسر : ههههه اه صحيح طب امتى ؟ مصطفى : ياريت النهارده عشان نكسب وقت ياسر : وانت تعبان كدا مصطفى بابتسامه : ما انت قولت ياصاحبى الشغل مهم يلا بس خلينا نشوف ورانا ايه ياسر : ماشى هيبقى بعد ساعه يكون هانى جه مصطفى : تمام ------------------------------------------------------------------------ يسرا ( والله وعاملى فيها محترم ماشى ياسى مصطفى بس مش هتقع من ايدى ابدا انا بقى هدخلك من السكه بتاعتك غااالى والطلب رخيص) وفى التليفون يسرا : ايوه يا فندم اه تمام بعد ساعه اوك هبلغ حالا --------------------------------------------------------------------- وفـى التليفون سالى : انا مش مطمنالك والله يا مها مها : ههههههه ليه يابت سالى : معرفش حاسه انك هتعملى مصيبه اصلى حلمت حلم كدا مش عاجبنى مها : وهو كل الاحلام حقيقه سالى : اه انتى عارفه ان احلامى حقيقه وبالذات لو لحد قريب مها : اممممم ماشى ياست الشيخه سالى : مها مها : ها ؟ سالى : ابعدى عن سكة محمد وخليكى فى بيت جوزك مها باستغراب : عرفتى منين سالى : مش بقولك بتعملى مصيبه ما هو دا الحلم مها : حاضر يا سالى سالى : عشان خاطرى متغلطيش خليكى مها اللى احنا عارفينها متنزليش من نفسك عشان واحد ملوش لازمه مها : يعنى اعيش مع واحد مش عيزاه سالى : لا ياستى ماتعيشيش اطلقى زى ما اتفقتوا بس خليكى باحترامك وابعدى عن الوحش وخلاص مها بتنهيده :ربنا يسهل ياسالى سالى : وعد يامها ؟ مها : ربنا يسهل بقولك ايه مصطفى جه هقفل عشان احط الغدا سالى : ماشى هنتكلم تانى مش هتخلعى منى وبعد ما قفلت مها : حمد الله ع السلامه مصطفى ببرود : الله يسلمك مها : غير هدومك وهحضرلك الغدا مصطفى : لا انا اكلت بره هدخل انام مها : اممم اوك اللى يريحك مصطفى مردش وسابها ودخل اوضته مها ( اووووووووووف بقى يارب عدى الشهرين دول بسرعه مش طايقه انا كدا ) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ part 10 الفصل العاشر فـى التليفون محمد : خلاص ياحبيبتى هستناكى مها : محمد حد هيبقى موجود ؟ محمد : ياحبيبتى والله لا محدش هنا اصلا كلهم مسافرين هستناكى بقى متضيعيش فرحتى مها : لا طبعا مقدرش محمد : ماشى هقفل انا دلوقتى مها : ماشى سلام ------------------------------------------------------------ فـى الشركه مصطفى : فى لسه ورق هيتمضى يا يسرا ؟ يسرا : لا يافندم كدا خلاص مصطفى : تمام انا همشى دلوقتى لو عايزه تمشى انتى كمان اتفضلى خدى يوم راحه كدا يسرا : متشكره جدا يافندم استاذ ياسر كان سأل عليك وقالى لما تخلص تروحله مصطفى : اوك اتفضلى انتى دلوقتى وراح مصطفى لمكتب ياسر ياسر : ايه ياعم المشغول مصطفى : اووف الشغل كان كتير اوى النهارده ياسر : معلش النجاح مش سهل برده بس شكلك تعبان اوى مالك ياصاحبى مصطفى : مش عارف شكلى داخل ع دور برد مصدع خالص ياسر : دور برد وبس مصطفى : متضايق شويه يا ياسر ياسر : طيب بقولك ايه ما تيجى ننزل نتمشى شويه انا وانت وهانى اهو نغير الجو دا مصطفى : ماشى بس فين ياسر : فى كافيه ع النيل جديد بس حلو اوى مصطفى : يووووه هو احنا مبقاش ورانا غير الكافيهااات ياسر : ههههههههه ما هى دى الاماكن بتاعت المتجوزين ياعم اومال اوديك ديسكو مصطفى :ههههههه بقى كدا ماشى ----------------------------------------------------------------- وفـى بيت مها وهى واقفه قدام المرايه مها ( اووه كدا تمام بس ياترى هعجب محمد ولا لاء مش ملاحظه ان اللى بتعمليه غلط اوووف لا مش ملاحظه ومش عايزه اى كلام ولا تأنيب ضمير هما اللى عملوا كدا وهما اللى يشربوا مش انا يادوب اتصل بمحمد اقوله انى جايه ) ------------------------------------------------------------------- وفـى الكافيه هانى : يا راجل يعنى انت متعرفش مصطفى : لا والله يابنى هعرف واسكت يعنى هانى : ميار بتقول انها اتصلت بمراتك وقالتلها ياسر : يمكن نسيت ياجدعان مصطفى : المهم الف مبروك ياحبيبى ربنا يجبها بالسلامه هانى : الله يبارك فيك ياخالو ربنا بيعوض والله انا كنت فاكر انى مش هتعالج بس اختك جدعه ووقفت جنبى مصطفى : ههههههههه طالعه لاخوها ربنا يخليكوا لبعض هانى : عقبالك انت ومها بقى شدوا حيلكوا انا حاجز البت للواد من دلوقتى مصطفى : اه ان شاء الله ياسر وحاول يتوه : ههههههه طب قول عقبالى انا الاول بقى هانى : هههههههههههه والله ما انت نافع ومش هتشوف جواز ياسر : ليه كدا بس ياعم حرام عليك مصطفى : لا انا عندى عروسه حلوه لياسر هانى : مين ها مين مين مين مصطفى : ههههه ياعم اصبر ياسر : لا ياعم خليهالك مش عايز اعرف انا ضد الجواز مصطفى : هتعجبك اوى والله ياسر : شكرااااا خليها لحد تانى هانى : انا مش قولتلك انت مش نافع فى جواز لا وفقر كمان مصطفى وحط ايده على راسه هانى : ايه يابنى مالك مصطفى بتعب :صداع هيموتنى مش قادر ياسر : خلاص تعالى نوصلك تروح ترتاح ------------------------------------------------------------------ مها : ايوه ياحبيبى انا جاهزه خلاص ونازله اهو محمد : تمام وانا مستنى مها : حاضر وقفلت الموبايل ولسه بتفتح الباب مها : ايه دا انت جيت مصطفى : شايفه ايه يعنى مها : لا ابدا حمد الله ع السلامه مصطفى : لو خارجه اتفضلى شوفى هتروحى فين بس متتأخريش والسواق لسه تحت مها بلخبطه : لا لا خلاص انا هنا اهو احضرلك الاكل ؟ مصطفى : لا انا تعبان هنام مها : سلامتك مالك مصطفى : الله يسلمك مفيش تعبان وخلاص وسابها ودخل اوضته مها ( اوووووووف بقى مش هعرف انزل كدا اما اتصل بمحمد اقوله ) مها : ايوه يامحمد محمد : ايه انتى فين مها : معلش ياحبيبى مش هعرف اجى محمد : ليه بقى مها : اصل مصطفى جه ودخل نام محمد بعصبيه : طيب دخل نام ما تنزلى عادى ايه المشكله مها : مش عارفه بيقول اخد السواق معايا محمد : اوووووووووووووف اقفلى دلوقتى يا مها وقفل فى وشها ( يووووه هو انا ناقصه طب هدخل اشوف مصطفى نام ولا لسه ) ----------------------------------------------------------------------- وبعد شويه عند محمد محمد : ايوه جاى ياللى ع الباب ميين ؟ محمود : مين ايه ياعم انا محمود وفتحله الباب محمد : اوووف يخربيتك وقعت قلبى محمود : ااممم بدل ما وقعت قلبك يبقى بتعمل مصيبه محمد : هههههههههه ادخل ادخل محمود : ايه ياعم محمد وطلع الشيشه والبيره محمود : ايه انت قلبتها قهوه محمد : ههههههه لا كنت بعمل مزاج بس محمود : ايه مستنى مزه ولا ايه محمد : اه كنت مستنى مها محمود بصدمه : مها ! محمد : ايوه ومالك اتصدمت كدا محمود : هى بتجيلك الشقه محمد : لا دى اول مره ومعرفتش تيجى محمود : اكيد موافقتش محمد : لا ياعم وافقت ولبست كمان محمود : كمان طب ومجتش ليه محمد : جوزها جه ومعرفتش تنزل محمود : امممم مش قولتلك سيبها ف حالها ياعم محمد : ياصاحبى قولتلك دى لقطه محمود : طب فهمنى ايه ف دماغك محمد : اممم طيب مع انى مبحبش اقول غير لما انفذ بس ماشى ياسيدى انا بقولك لقطه عشان متجوزه يعنى هعرف اخد اللى انا عاوزه من غير وجع دماغ ممكن تعمله اي بنت فهمت محمود : يخربيت شيطانك وانت هتعمل معاها كدا محمد : ايون بالظبط كدا محمود : وهى عارفه محمد بنظرة شر : هههههههههههه لا لسه هتعرف دى المفاجأه بقى ------------------------------------------------------------------------ ودخلت مها الاوضه مها ( شكله نايم هخرج واهو كدا كدا كان عارف ) وفجاه وهى خارجه سمعت صوت مصطفى بصوت ضعيف : مها مها مها مها اتخضت : ايوه يا مصطفى فى حاجه ؟ مصطفى مردش واستمر على حالته مها : مصطفى ؟ انت سامعنى وقربت منه مها : مصطفى مالك فى ايه وحطيت ايدها ع راسه مها : ياااه دا انت سخن اوى وراحت مها جابت كمادات ميه سقعه وفضلت جنبه مها ( ياه يامصطفى للدرجه دى بتحبنى بتقول اسمى حتى وانت نايم يا ما نفسى كنت ابقى بحبك اوى ) ----------------------------------------------------------------------- ميار : مش عارفه ليه ياهانى قلقانه على مصطفى هانى : هو كان تعبان شويه النهارده بس ارهاق يعنى مش حاجه ميار : لا انا بقالى فتره مش مطمنه حاسه ان فيه حاجه هانى : حاجه ايه يعنى ؟ ميار : مش عارفه يمكن حاجه بينه وبين مها هانى : ياشيخه حرام عليكى دول لسه عرسان ميار : مش عارفه بقى مش مطمنه وخلاص هانى : يمكن احساسك مش صح ميار : يارب فعلا ميبقاش صح بس عايزه اقولك ان التوأم بيحسوا ببعض حتى وهما بعيد هانى : يا واد يا حساس انت ميار : هههههههه ييوووه بقى يا هانى مفيش مره اتكلم معاك بجد ومتقلبهاش هزار هانى : اعملك ايه ما انتى اللى شاغله نفسك , بكره ان شاء الله ابقى كلميه وشوفى ميار : ماشى ماشى هقوم اعملك العشا هانى : لا لا تعالى هنا مش عايز عشا ميار : اومال عايز ايه هانى : ما تيجى اقولك كلمه سر ميار : ههههه يووه دا وقته خلينى اعمل الاكل يا هانى هانى : والله هقولك كلمه سر انت اللى دماغك بتروح لبعيد كبسه ميار : ههههههههههههه ياباى عليك رخم مش هسمع بقى خلينى اقوم اتصل بمصطفى هانى : هتلاقيه نايم دلوقتى اتصلى بكره براحتك ياستى ----------------------------------------------------------------- مها : ايوه يا ماما الام بخضه : ايه يابنتى فيه حاجه مها : معلش بتصل متأخر مصطفى بس سخن شويه وعملت كمادات بس مفيش تاثير مفيش دوا معين اجيبه ؟ الام : هو بقاله قد ايه سخن مها : من زمان من ساعة ما رجع من الشغل واحنا الساعه 12 دلوقتى ومفيش تحسن الام : طيب انزلى اى صيدليه جنبك هاتى حقنه تخفيض حراره عشان كدا خطر عليه وحطيله تلج كتير مها : حاضر يلا سلام دلوقتى الام : مها ابقى طمنينى يا بنتى وقفلت مها ونزلت اقرب صيدليه وجابت الدكتور معاها عشان الحقنه مها : شكرا يادكتور الدكتور : العفو اى خدمه بصى انا جيبتلك الدوا دا معايا كمان عشان البرد الشديد مها : هى مفعول الحقنه هيتأخر الدكتور : لا ان شاء الله ساعه بالكتير والحراره هتنزل بس انتى استمرى بالتلج والكمادات مها : ان شاء الله ------------------------------------------------------------------ وتانى يوم ف الجامعه محمود : ياعم افهم بقولك والله كان حاطط كاميرات ف الشقه عشان يصورها احمد : يانهار اسود كمان ! محمود : اه والله انا عارف القذاره اللى بيعملها احمد : طيب وبعدين محمود : انا لازم اوصل لمها احمد : ازاى وهتعمل مشاكل لنفسك محمود : مش مهم ياابنى دى اعراض ناس والبت غلبانه فاكره انه بيحبها احمد : بصراحه يامحمود مستغرب انك بتعمل كدا محمود : ليه عشان انا بتاع بنات يعنى ؟ انا ممكن احب كتير واكلم بنات اكتر بس مأذيش بنت ف سمعتها ابدا مش للدرجه دى يعنى احمد : خلاص بدام نيتك سليمه انا عندى فكره توصلنا ليها محمود : ايه هى ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ part 11 الفصل الحادي عشر صحى مصطفى تانى يوم بص حواليه بتعب شاف مها نايمه جنبه ولاول مره كان يشوفها كدا ! وفضل باصص عليها مصطفى ( يااه يا مها لو تفضلى كدا كانت كل حاجه اتحلت ) مها وفتحت عينها بالصدفه وحطت ايديها على شعرها مها : ايه دا مصطفى انت صحيت مصطفى بعد وشه للناحيه التانيه : اه انتى نايمه كدا ليه مها : مفيش مش نايمه كنت قاعده جنبك بس حمد الله على السلامه يا سيدى مصطفى : هو فى ايه مها : مفيش دا برد شديد وسخونيه بس طلعت عينى وقامت تشيل الطبق اللى فيه الكمادات مصطفى : انتى عملتى كمادات كمان اسف تعبتك مها : اولا بصلى وانت بتكلمنى مصطفى بصلها وشاور ع راسها مها : ماانا عارفه انى سايبه شعرى ثانيا مفيش تعب ولا حاجه احنا اخوات مصطفى : اخوات ! مها : انا فكرت نعمل اتفاق مع بعض ايه رأيك مصطفى : اتفاق ايه ؟ مها بتنهيده : بص احنا ملناش نصيب فى بعض ليه نانرجعش اخوات تانى ونتعامل كويس زى زمان مصطفى وسكت خالص من الصدمه مها : انا مش هاخد منك قرار دلوقتى رد عليا براحتك مصطفى بهدوء : ان شاء الله مها بضحك : استنى بقى اجيبلك الحقنه اللى اخدتها لتكون مخدرات ولا حاجه انت مش صيدلى برده ولا ايه مصطفى : هههههه ماشى وبعد شويه دخلت مها ومعاها صينية اكل كبيره مصطفى : هى دى الحقنه مها : هههههه اه حقنه كبييره بص انا فاشله جدا فى شوربه الخضار بس انت وحظك بقى مصطفى : لا لا مش بحبها مها : مفيش حاجه اسمها مش بحبها دى مفيده جدا للبرد وكمان عشان الدوا شديد انا برده اللى هقولك ولا ايه يا دكتور مصطفى : مها معلش اعفينى مها بطفوليه : عشان خاطرى يا مثطفى مصطفى : ههههههه ضيعتى اسمى مها : يلا بقى بلاش كلام كتير ورن جرس الباب مها : استنى هفتح واجى وراحت مها تفتح الباب مها : ماما الام : معلش بقى جيت بدرى مقدرتش استحمل الصراحه مها : هههههه دا بيتك ياحبيبتى تعالى ادخلى الام : اومال فين مصطفى مها : فى الاوضه تعالى مصطفى ماما جت مصطفى وبيقوم الام : خليك مستريح يابنى انا جايه اطمن عليك مصطفى :ربنا يخليكى لينا يا ماما الام : الف سلامه ايه اللى حصل مها : مفيش كان سخن امبارح زى ما قولتلك تقريبا برد شديد الام : لا سلامتك ياحبيبى مصطفى : تعبتى نفسك كدا الام : ابدا هو احنا عندنا اعز من مصطفى يعنى والله عمك كان عايز ييجى بس تعبان شويه مها : ماله بابا الام بلخبطه : لا مفيش شوية برد فى المعده مصطفى : سلامته ان شاء الله نبقى نيجى ورن موبايل مها مها : هرد على الموبايل واجى ---------------------------------------------------------------------- احمد : اهو صحابها هناك اهم روح كلمهم زى ما اتفقنا محمود : ياسيدى دول مش بيطيقونى واصلا هقولهم ايه هاتوا رقم صاحبتكوا المتجوزه ! دا كلام والنبى احمد : مش دا اللى اتفقنا عليه اومال هنعمل ايه ياذكى ! محمود : بص انا فكرت امبارح فى فكره احمد : هااااا انجز عندى محاضره محمود : اروح اخد رقمها من شئون الطلبه احمد : ع اساس انهم بيرضوا , ياعم دى بتبقى حاجات خاصه محمود : كله بيمشى بالحنيه والفلوس احمد : ههههههههه الله عليك ياحوده وانت شرانى بس عارف ياض انا مش مصدق انك بتعمل كل دا لله وللوطن كدا اكيد وراك سبب محمود : ما قولتلك ياعم صعبان عليا احترامها احمد بخبث : بس كدا ؟ محمود : قصدك ايه ؟ احمد : مش يمكن تبقى دى البت اللى قولتلى بتحبها ومستحيل تقولها محمود بصدمه : لا لا احمد : يبقى هى ياصاحبى محمود بحزن : للاسف احمد : معلش ياصاحبى ربنا يعوضك محمود : يارب يلا بينا عشان نلحق الموضوع اكيد هتروح تانى النهارده ----------------------------------------------------------------- مها : ايوه محمد : ايه انتى نستينى مها : لا طبعا هو انا اقدر محمد : اومال سايبانى من امبارح ليه الروايه من قناة كوكب الروايات الاحلام الرومانسي اعمل سيرش عليها ف الاستكشفات القنوات مها : مفيش مصطفى كان تعبان وسخن وكنت جنبه محمد : اها سلامته مش هتيجى ؟ مها : مش هينفع النهارده هقوله ايه محمد بضيق : قوليله نازله الجامعه ياستى خلينا نخلص مها : نخلص من ايه محمد ولحق نفسه : ياحبيبتى وحشتينى هموت واشوفك ايه كل شويه هقولك كدا مها وضعفت : حاضر حاضر هتصرف سلام دلوقتى وراحت مها الاوضه الام : مين يامها مها : دا دا سلمى بتقولى فى محاضره مهمه ولازم احضرها مصطفى : طيب ما تروحى مها : لا وهسيبك ازاى مصطفى : مااما معايا اهى ياستى وبعدين دول شويه برد يعنى الام : ايوه ياحبيبتى روحى انتى وانا هفضل هنا لحد ما تيجى بس متتأخريش مها : اوك مش هتأخر مصطفى : مها استنى هكلم السواق ياخدك ويجيبك مها بتوتر :لا لا مش مهم الجامعه مش بعيد الام : اسمعى كلام جوزك حد يلاقى الراحه ويمرمط نفسه فى المواصلات مها ( اووووووف وانا هروح ازاى دلوقتى ) -------------------------------------------------------------------- و فى الجامعه عند شئون الطلبه .... محمود : عشاااااان خاطرى حضرتك صدقينى الموضوع حياه او موت وانا مش عارف اوصلها بأى طريقه الموظفه : يابنى انا ممكن اتسأل فيها محمود : والله والله العظيم مش هجيب سيرتك الموظفه : بس دا رقم بنت وانا مرضهاش على بنتى محمود : صدقينى والله هى فى خطر ولازم احذرها منه ومش بتيجى الكليه الموظفه : امرى لله بس ياريت يفضل سر بينا محمود : اوعدك الموظفه : استنى ادور على الملف وبعد شويه اخد الرقم ورجع لاحمد احمد : ها جبته محمود : اووووووووف بطلوع الروح احمد : اخدت كام محمود : لا منا قولتلك بالحنيه والفلوس يعنى فى انواع وانا حستها من بتوع الحنيه دخلت عليها بقى احمد : هههههههههههههه يا واد ياجامد وهتتصل امتى محمود : هشرب حاجه ريقى نشف مع الموظفه واكلم محمد الاول اشوفها رايحه ولا لاء ------------------------------------------------------------------------ وفـى عربيه مهـا مها ( اتصرف ازاى دلوقتى اقوله روح العنوان دا هروح مشوار ؟ لالا افرض قال لمصطفى طيب هروح الجامعه ازاى ومحمد هقوله ايه اوووف جتلى فكره يااااااه كانت تايهه ازاى ) وبعد شويه السواق : وصلنا ياهانم تحبى ادخل جوا ؟ مها : لا لا نزلنى هنا السواق : طيب اجى امتى ؟ مها : هتصل بيك لما اخلص ----------------------------------------------------------------------- ميار : هانى هانى اصحى بقى هانى بصوت ضعيف : ايه ياميار عايزه ايه ميار : قوم وصلنى لمصطفى هانى : يا شيخه حرام عليكى دا انا مش قادر اروح شغلى تقولى وصلنى لمصطفى ميار : مالك ياخويا فى ايه هانى : كح كح شكل اخوكى الظريف عدانى برد ميار وخبطته بالمخده :حبيبى قوم بقى بطل تتبلى على اخويا هانى : اه اه بتضربى طب والله منا سايبك ميار : اجررى يامجددددددددددددى هانى : هجيبك ميار : اه هانى متهزرش انا حامل هانى : امممممممم عشان خاطر ابنى بس ميار : قوم بقى ما انت بقيت كويس اهو هانى وشدها : طب خليها لبكره وبعدين خدى هنا تعالى اخوكى حبيبك مين انا بس اللى حبيبك يا هانم ميار بدلال : طبعا ياروحى و... ادرك شهزراد الصباح وسكتت عن الكلام المباح ------------------------------------------------------------------- ونزلت مها من العربيه وعدت للناحيه التانيه وركبت مواصله ! واتصلت بمحمد مها : ايوه ياحبيبى انا فى الطريق اهو محمد : اوووف اخيرا مستنيكى على نار مها : ههههههههه خلاص مسافه السكه ------------------------------------------------------------------------ وفـى الجامعه سلمى : هى البت مها فين كدا محدش سامعلها نفس سالى : لسه مكلماها قريب وكان جوزها جه قالت هتكلمنى تانى ومن ساعتها معبرتنيش سلمى : طيب استنى اتصل اشوفها وفــى نفس الوقت محمود : عرفت من محمد انها رايحه احمد : طيب كدا مش هيشك ؟ محمود : لا لا اصل هو اللى بيحكى لوحده احمد : يدوب الحق اتصل و ف نفس الوقت , سلمى : مشغووول سالى :امممم مش مطمنه سلمى : ولا انا استنى هتصل تانى احمد : ها ؟ محمود : مشغوول احمد : اوف وبعدين محمود : مش عارف الوقت بيخلص وزمانها رايحه احمد : اتصل تانى يابنى محمود : بتصل اهو مشغول برده ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, سالى : بقولك ايه سيبك منها خلينا نقوم نشوف ام المحاضره عشان متأخرش على جوزى سلمى : اوك يلا ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, احمد : هات ام الموبايل دا يانحس لما اتصل انا محمود : خد ياخويا احمد : اهو اهو جرس ---------------------------------------------------------------------- وعند مها مها ( اوووف دا رقم غريب اكيد محمد بيطمن مش هرد بقى انا خلاص قربت اوصل اهو`