الفصل 7
*✿ࢪواية طفله الادم✿🎀♡* الاخير
غرام الروايات
تابع قناة غـ͓̽ـرٍآمـ͓̽ـ آلَرٍوٌآيـ͓̽ـآتـ͓̽ـ 🧚♀️📚💅💫 في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J
البارت ال25 من رواية طفلة الأدم
للكاتبة ملك موسى
بعد مرور 2اسبوعين جاة يوم خطوبة فهد وايات
ايات: الفستان حلو مع الميكب طب شعري حلو ولا نغيره
غزل: كل حاجه تحفة ولهي ولايقة مع بعضها
ايات: طلم انتي قولتي كدا يبقى خلاص
غزل: تسلميلي يارب مبروك يعروسة
ايات: اللة يبارك فيكي
غزل: اي رأيك انا في فستاني
ايات: حلو اووي بجد
عند آدم
آدم: شكلي حلو
فهد: ولهي هوا مين فينا العريس انشاء الله
آدم: انت بس انا احلى طبعاً 😎
فهد: ولهي
آدم: يأخي بهزر ربنا معاك يجدع الف مبروك وعقبال الليله الكبيره يارب
فهد وهو بيحضنوا: اللة يبارك فيك يارب
جاة وقت الحفل ••••••••••••
غزل: طبعاً اتفقنا ان جو طلي بالأبيض والأغاني دي لا عايزين حاجه مختلفة وان هندخل الحفلة بالرقصة التعملنها ولا نستيها
ايات: لا فاكرة بس دي انا وفهد وانتي وادم فقط واكتر حاجه عجبتني انها هادية مفيهاش رقص كتير
غزل: علشان تعرفي بس ان انا م بقول حاجه وحشة 😎
ايات: لا بجد طيب يلا ولا اي
غزل: يلا
ادم وفهد في صوت واحد: جهزتوا
غزل: ااييي خلاص ايوة جهزنا
آدم: هوا اي القمر ده
غزل: آدم بس احنا في نااس
آدم: ماشي يقمر
فهد: شكلك حلو اووي بجد
ايات: شكرا
فهد: طب يلا علشان ننزل
ايات: يلا
وفجأءة الحفلة كلها ضلمت
الناس ابتدت تكلم وتستغرب الحصل
فجأة آدم وغزل بيحضروا ونور ابيض بسيط ويشتغل عليهم هما بس
وبيطلع بعديهم فهد وايات ونور ابيض بسيط جدا اشتغل عليهم وابتدت موسيقى هادية تشتغل
وابتدوا يرقصوا في هدوء مع النور البيتحرك مع حاركتهم
وكان شكل كل كابلز تحفة
لغيت مالك الأنوار اشتغلت مع انتهى الأغنية سقفوا المعازيم والصحافين ابتدوا يصوروهم وكان شكلهم حلو جدا
الفستان الفي الصورة هوا فستان ايات ⬇️
مر اليوم في هدوء وبفرحة وانبساط
بعد مرور الوقت
آدم لفهد: م خلاص ولا اي طولنا اوووي
فهد: منا بقول كدا بردو وكمان ايات تعبت من الكعب فخلاص هننهي الحفلة
نهوا الحفلة وابتدوا المعازيم تسلم على فهد وايات وهما ماشين
غزل لأيات: مبروك يروحي
ايات بحضن: الله يبارك فيكي
غزل: طيب يقلبي انا هروح ولما تروحي كلميني اوك
ايات: اوك
مشى ادم وغزل
آدم: كنتي قمر اوووي اوووي انهاردة بجد
غزل: منا عارفة😎
آدم: لا بجد والله 😂ماشي يعم المتكبر
عند ايات وفهد
فهد: تسمحيلي نتعشى برا
ايات: ماشي
ركبت ايات العربية ومشوا
وصلوا المطعم ولما بياكلوا
فهد: حلو الأكل
ايات: تحفة
فهد: ايات هوا انتي م عايزاني
ايات: مكنتش هوافق لو م عايزاك انا معجبة بشخصيتك وحساك جواك شخص غير القدامي دة وعارفة كويس أن انت كنت بتاع بنات وعرفت بنات بعدد شعر راسك لكن انا لما قولتلي بحبك محستش انها طالعة كدا وخلاص علشان مثلا تشقطني زي مابيقولوا او حاجه لا حسيتها بصدق علشان كدا وافقت
فهد: اوووه دا انتي طلعتي عارفة كل حاجه بقى وانا المغفل
ايات: يسيدي ولا مغفل ولا حاجه الحكاية كلها إني فهمتك م اكتر
فهد: يعني اقدر اقول لك أن صدقيني هتشوفي شخص تاني غير التعرفيه واوعدك
ايات بأبتسامة: a promise (وعد)
فهد بأبتسامة:a promise
عند ادم وغزل
آدم: اووف أخيرا وصلنا اليوم كان متعب
غزل: اااه جدا بجد والله
آدم: طيب انا هدخل اخد شاور واطلع ننام ماشي
غزل: ماشي
بعد ساعة طلع ادم من الحمام وكان لابس تيشرت ابيض وشورت اسود
آدم: غزل غزل
آدم: غزول انتي يابنتي
آدم: انتي نمتي
غزل نايمة على السرير ومبهدلة نفسها شوكلاتة والتلفزيون شغال على سبونج بوب
آدم: يلهوي اي الأنتي عمالة في نفسك دة جايب بيبي معايا انا
جاب مناديل مبللة وقعد يمسحلها مكان التشوكلت وبعدين طفى التلفزيون وناموا
وخلص البارت تصبحوا على خير ومتنسوش تتفاعلوا اكتر ياريت علشان التفاعل بقا وحش يلا باااي 🤍✨البارت ال26 رواية طفلة الأدم (البارت الأخير)
للكاتبة: ملك موسى
تفاعلوا كتير وكومنتات كتيير 🤍✨
بعد 2سنتين وشهرين
ادم: غززل غززل غزوول غزولتي
غزل: امممم نعم
ادم: نعم اي انهاردة فرح ايات وفهد اخيرا وانتي نايمة
غزل بدلع: طب واية يعني مانخلينا قاعدين هيا الساعة كام
ادم: لا كدا انا بقول نقعد احسن ولا اية 😉
غزل: الساعه كام بس
آدم: 8
غزل: انا وايات متفقين اني اجيلها على9 الصبح 🤤
آدم: طب اي
غزل: اي
آدم: اي
غزل: اييي عايزة انام سيبيني بقاا يلا تصبح على خير ونامت
آدم: لا بجد يعني بعد كل دا تنامي غزل غزززل غزول غزالتي
غزل: سبنييييييي انااااااام
آدم: خلاص اتخمدي كتك نيلة
غزل طلعتله لسانها 😜
آدم جاب المخدة وحدفها عليها
غزل: هوا الكنت بعمله في ايات هيطلع عليا
آدم'🙄🙄
غزل: اي دة مالك بوزت كدة
آدم: انا ماشي
غزل: لا لا اصبر ادم
آدم ببرود: نعم
غزل: مالك انا عملت حاجه زعلتك
آدم: لا يغزل بس انتي بتتعملي ببرود ضيقتيني
غزل: انا اسفة
آدم: بس الأعتذار عمره مكان كدة
غزل: اومال ازاي
آدم فجاءة خدها في حضنو ❤️🔥
آدم: بحبك وعمري وازعل منك انتي حياتي وروحي حد يزعل من روحوا ورجع شعرها ورا كتفها
ادم: بحبك والله العظيم ❤️🔥
وبعد ساعة
غزل: آدم بص الفساتين حلوة اووي م عارفة اختار اي
ادم: شوفي اليريحك واعمليه بس الأبيض دة حلو
غزل: لا م هينفع البس ابيض علشان ايات
آدم: عادي يروحي ماهوا ابيض جاي على فضي م ابيض بالظبط
غزل: دا رأيك
آدم: ايوة
غزل:بحبك ❤
آدم: وانا اكتر
بعد ساعاتين
وكتب كتاب ايات وفهد بيتم
غزل: فرحانة اووي ليكي يروحي
ايات: وانا فرحانه جدا جدا
المأذون لأيات: موافقة يابنتي على زواجك من فهد المهادي
ايات: موافقة
وشيخ يقول كلمته الشهيرة: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وسعادة انشاء الله
ادم لفهد: مبروك يصحبي وعقبال ماشوف عيالك
فهد: اللة يبارك فيك وبعدين مانت لسة مجوز من قريب وسجلت ورق الجواز في المحكمة يعني مبروك يصحبي انت كمان وخدو بالحضن
غزل: مبروك ياقلبي وعقبال ماشوف عيالك يارب
ايات: اللة يبارك فيكي يارب
فهد حضن ايات جااامد وهو بيقولها
_مبروك عليا انتي
ايات: اللة يبارك فيك يحبيبي
_طلعتي عيني سنتين علشان تعترفي بحبك ليا ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منگ ابدا ياقلب فهد
ايات: بحبك جدا والله العظيم
فهد: وانا روحي فيكي
خال ايات: مخلاص متبت في بنتي كدا لي 😂
ايات بأحراج: احم
فهد: اي يعمي مراتي براحتي
خالها: مبروك يحببتي وعقبال ماشوف عيالك يارب
ايات بحضن لخالها: اللة يبارك فيك يخالوا
وبعد فرحة وحب مابين غزل وادم وفهد وايات خلص الفرح
وايات سلمت على غزل ومشيت وفهد سلم على ادم ومشى
وادم خد غزل ومشوا
غزل: انهاردة كان يوم ولا في الخيال حبيت فرحتهم ببعض اووي بجد
آدم: يحببتي ربنا يخليهم لبعض وربنا يخلينا لبعض
غزل: يارب
غزل: دا م طريق البيت احنا فين
آدم: 😟😟احنا توهنا
غزل: اي توهنا توهنا ازاي يعني؟
آدم: توهنا يغزل طب انزلي كدة نمشي شوية يمكن نلاقي حاجه تسعدنا
غزل: ماشي
آدم: يلاا
غزل: آدم انا تعبت من المشي
آدم: معلش يغزولتي تعالي بس
غزل: اي دة اي طريق الورد والشموع دة بتبص وراها مالقيتش آدم
غزل: آدم آدم ياآدم
غزل: يأدم انا بخاف من الضلمة ياربي
غزل بفضول: طب هوا اي الطريق دة وفضلت ماشية في الطريق دة
غزل: ياربي على الجمال اي البيت دة دة شكلوا من برا لوحدوا يهبل ومشيت خطوتين وفتحت الباب بتاع البيت لقت آدم قاعد على رجليه وفاتح علبة فيها خاتم 💍
آدم: تقبلي تكوني حببتي ومراتي وكل ماليا للمرة التانية
غزل: طبعاً موافقه
آدم باس راسها وبيقول: ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا دي حاجة بسيطة ليكي
«المكان كان عبارة عن كوخ كبير وفي ورود وشموع وضوء خفيف»
غزل: كل دة بسيط انا حبيت اووي ❤️🔥المكان جدا 🍒💝
آدم: بحبك يعمري انتي ❤❤️🔥
غزل: وانا اكتر ❤️🔥
(وعاشوا اجمل ليلة في حياتهم)
بعد مرور ثلات سنين ❤️🔥🖇
غزل: يا زين زوز حبيبي ماما انتي اموة اموة 💋💋
آدم: خليكي يختي تدلعي فيه
غزل: براحتي ابني حبيبي ادلعوا براحتي ❤️🔥🖇
آدم: بجد طب ماتعتبريني ابنك 😉
غزل: يلا طيب علشان هنروح لأيات المستشفى علشان هتولد هناك يلااا 😊☄️
آدم: ماشي ياقلبي يلا
غزل: يلا
وبعد شوية وهما في المستشفى قدام اوضة العمليات
وفهد رايح جاي وقلقان
آدم: يابني ااهدى متقلقش
فهد: قلقان م هرتاح غير لما تطلع
وبعد شوية طلع الدكتور
فهد: هاة يدكتور
الدكتور: متقلقوش البنوتة كويسه والمدام صحتها فل
فهد: الحمدلله يارب
آدم: مبروك ياصحبي
غزل: جات عروسة لأبني
بعد يومين طلعت ايات من المستشفى والبنت سموها كيا ✨💜
في بيت ادم وكلهم متجمعين ❤️🔥
ادم: واللة يصحبي وتجمعنا
فهد: الحمدلله على كل حال يارب ✨💜
مامت آدم: ربنا يخليكم لبعض يارب يولادي ويخليكم عيالكم ومراتتكم
ملاك: ااه ياني راعوا شعور السنجل الهنا بقااا مش كدا الواحد بقا داخل في ال20 وساكت
آدم: دا انتي فرولة البيت يروح قلبي انتي
ملاك: ربنا يخلينا كلنا لبعض ونفضل عيلة واحدة يارب
وتمت بحمد الله يارب واتمنى تكون عجبتكم الرواية وحتوحشوني جدا نتقابل في رواية جديدة لملك موسى انتظروا سلام 🖤🤍ادعولي كتيرر علشان امتحاناتي هتبدأ 🖇✨