حنين الفهد - الفصل 3 - بقلم المجنون - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: حنين الفهد
المؤلف / الكاتب: المجنون
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 3

الفصل 3

*💞ࢪواية حنين الفهد💞6-7-8🍒⸙•♡* ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏*تـم مـشـارڪه الـࢪوايـة مـن قـنـاة عالم الروايات ‏‏تابع قناة عآلُم آلُرۆآيَآتٌ آلُجٍميَلُةّ/روايات وقصص حب ودين اقتباسات عميقة نكت بوستات وصور واستوريهات في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029Vb01xFo7DAX1UxQAXc2j "روايه حنين الفهد" "كتابه وتاليف صباح صابر" "البارت السادس متنسوش تدعوا لاخواتنا في غزه وفلسطين نبدا حكايه البارت با الصلاة على نبينا محمد صلى الله عليه وسلم فهد بعصبيه: مش فاهم حنين : يعني الأستاذ المحترم كان فين من اول اليوم فهد: انتي مالك أصلا في موضوع زي ده حنين : انت مكنتش في الشركة النهارده كنت فين فهد : وأنا مش مسؤول أقولك كنت فين حنين: ازاي انت جوزي المفروض أكون عارفه انت كنت فين فهد: لا أنا مش جوزك أنا زوج موقت مش ده كلامك وايه الي مخلكي عايزه تعرفي أنا كنت فين ايه وقعتي في حبي وبتغيري عليا حنين: لا طبعا حب ايه الي انت بتتكلم في إيه أنا مش بحب حد وكمان أنا كنت بسأل عادي فهد : وفّري سؤالك لنفسك راحت حنين ونامت علي السرير هي وبتفكر في كلامه هو عنده حق أنا الي مخلني كنت عايزه اعرف هو فين وكنت خايفه انو يكون بيخني نامت من كتر التفكير وفي اليوم التأني الصبح صحيت حنين وفهد وجهزوا ونزلوا على تحت قاعدوا و بداو يفطروا فتكلم الجد : انت كنت فين يا فهد امبارح حنين سابت الأكل من أيدها وركزت فهد: كنت مع ال H&R ساره حنين اتصدمت من الي قاله يعني هي كان عندها حق وهو بيخونها الجد: ازاي انت مكنتش في الشركه وبتعمل معها ايه كنت فهد: اه يا جدو أنا مروحتش الشركه امبارح وكنا عاملين الاجتماع في كافيه حنين با نفعال : الاجتماع دلوقتي بقى يتعمل في كافيه مش في الشركه احمد: عادي في أوقات بتبقي الجتمعات في مطاعم وكافيهات حنين: ليه من صغر الشركه فهد: انتي أصلا مالك في موضوع زي ده أنا حره اعمل الاجتماع في المكان الي يعجبني حنين طلعت علي فوق بسرعه والدته: الي انت عملته ده طلعت حنين علي فوق وهي مدايقه ومخنوقه من الي عمله الباب خبط حنين : ادخل دخلت والدته: هو ما يقصدش حاجه يا حنين حنين: امال يقصد ايه يقصد ايه بكلامه ده يقصد انه يكسفني ويحرجني قدامكم مامته: لا يا حنين بس انا قلت لكي قبل كده انك ما تعانديش مع فهد حنين: انا ما عندتش يا ماما انا بتكلم عادي انا من حقي اني اعرف رايح فين و جاي منين مامته: حقك ما قلناش في حاجه بس هو مش عايز حد يتدخل في خصوصياته حنين: ايه يا ماما خصوصياته بجد انتي بتتكلمي بجد انتي عايزه تفهميني اني في خصوصيات بين الراجل والست ليه حرام عليكم وفضلت تبكي ونهارت في العياط وحضنتها مامته وحاولت انها دهديها بس هي ما كانتش قادره و بتعيط بقوه انا عايزه انام والدته: يا بنتي والله انا عارفه ابني لو ابني بيخونيك كنت قلت لك انه بيخونيك بس هو مش بيخونك هو بيركز في شغله وبيحب شغله وشغله اهم من كل حاجه خرجت مامته وهي نامت على السرير ومن كتر العياط ما حسيتش بنفسها راحت بالنوم عم عند ملك كانت بترن عليها عشان تقول لها اللي محمد عمله اما عند فهد راح الشركه وبالليل خالص رجع بعد ما خلص شغل الشركه دخل و طلع فوق على الاوضه دخل ولقاها نايمه وكانت نايمه وحاطنا نفسها صعبت عليه وما رضيش يصحيها دخل غير هدوموا وبعدين نام جنبيها في اليوم تاني الصبح صحي لقيها جاهزه وبتلبس فهد : انتي رايحه فين حنين: عند اهلي فهد : يعني ايه رايحه عند اهلك حنين : رايحه عند اهلي ما شفتهمش من اول ما اتجوزتك فهد: تمام ماشي روحي بس استني نفطر معاهم الاول وممكن تمشي تروحي عند اهلك قالت له ماشي وبالفعل نزلوا قاعدوا عادي جدا وما حدش اتكلم على الفطار وهي راحت لاهلها رحبوه فيها جدا بعد مرور ثلاث ايام كانت حنين قاعده وبتحاول تفتح في موبايلها عشان الشاحن بايظ وبعديها لقيت موبايلها اتفتح لقيت رسائل كثيره اتبعتتع قعدت ولقيت موبايلها رن وكان رقم ملك رديت عليها حنين : عامله ايه يا ملك ملك الحمد لله انتي عامله ايه حنين : الحمد لله ملك : انتي فين يا حنين حنين: انا في بيت بابا ملك : طب انا عايزه اقول لك حاجه مهمه حنين: قولي يا ملك ملك : محمد حنين : ماله ملك : هيخطب بنت في العماره بتاعتنا قفلت عيونها و اتكلمت بكل قهر وزعل علي حبها لي طول السنين دى اعمله ايه انا مش عايزاه خلاص انا دلوقتي واحده متجوزه ملك : حنين انا عايزاكي دايما تقولي كده ما تفكريش في ايه تاني ده شخصيه زباله ومش قد حبك ليه حنين : عندك حق يا ملك هقفل انا ملك : ماشي بس بالله عليكي متزعلي حنين : لا وازعل من ايه قفلت معها ودموعها نزلت علي حب السنين اللي ضاع مسكت موبيلها وفتحت الرسايل ولقت فهد حاول الاتصال عليها كذا مره خرجت من غرفتها واتكلمت والدتها والدتها : مالك يا حنين حنين : مافيش يا ماما والدتها : خلاص متزعليش نفسك يا حبيبتي انا هكلمك ابوكي وقالو انو يطلقك من فهد حنين : لا يا ماما متعمليش كده والدتها : مش انتي كنتي عايزه كده حنين : لا يا ماما انا هكلم جوزي يجي يا خدني والدتها : يعني مش عايزه تطلقي حنين : ايوه يا ماما انا ماليش غير جوزي وبيت جوزي حطنتها والدتها برافو عليكي يا حبيبتي حنين : دخلت رن موبيلها مسكتوا وكان رقم غريب محبتش ترد بس الرقم رن اكتر من مره رددت حنين : الو مين حماتها : انا ام فهد يا حبيبتي حنين باحترام : ايوه ازيك عامله ايه يا ماما انا متاسف بس والله هو ما عندي رقمك حماتها : لا يا بنتي ولا يهمك انتي مرجعتيش ليه يا حنين حنين : مافيش قاعده عند اهلي حماتها : هو انتى زعلانه من الي حصل بس انتِ يا بنتي مردتيش حتي تسمعني حنين : انا اسفه يا ماما سامحيني مكنتش اقصد حماتها : انتِ زي بنتي ولو فهد مزعلك انا بقولك ااهو متجيش وهو يجي يبوس راسك ويصلحك وابقي تعالي وانا هكون في طهرك حنين : بجد ربنا يخليكي لينا ياست الكل حماتها : انا قولتلك قبل كده يا حنين انتِ بنتي حنين: انتِ بجد احلي ماما في العالم حماتها : حبيبتي سلميلي على ماما وبابا حنين : حاضر يَآ ست الكل قفلت معها وهي سعيده اني حماتها واقفه معها لسه كانت هتخرج موبيلها رن بس المردى كان رقم فهد اخدت نفس عميق متعرفش ليه كانت سعيده انو اتصل ردددت حنين : عايز ايه فهد : هو ايه الي عايز ايه انتِ مرجعتيش ليه حنين : بسببك فهد : بسببي طب انا لو زعلتك فا انا مكنتش اقصد حنين : بجد يا فهد فهد : ايوه بجد تحبي اجي اخدك ولا هتيجي انتي حنين : لا تعال خؤدني بس غريبه انك بتتكلم بحنان وحب فهد : انتي ست وانا الراجل فا طبيعه لو انا زعلتك اصلحك حنين : انت فين فهد : في الشركه حنين فرحت جدا : ربنا معاك يا نور عيني استغرب فهد بس ابتسم : هخلص شغل واجي اخدك حنين : ماشي وانا هجهز لحد ما انت تيجي فهد : لم نروح ابقي اعرف انتِ زعلانه من ايه حنين : منك فهد : متزعليش يا نونو حنين : فهد انت شارب حاجه فهد ضحك بقوه حنين : مدام ضحكت يبقي شارب حاجه فهد : لا يا نور عيني حنين : انت مش بتهزر فهد: بحبك يا مجنونه 😂 وقفل المكالمه قعدت وبقت بص قدامها اما بره كانت واقفه والدتها مع ملك ملك : هدخل اشوفها يا طنط دخلت ملك واتصدمت لم شافت الي كانت حنين بتعمله حنين : كانت نايمه علي السرير وبتبكي قربت ملك وقعدت جمبها ملك :سامحني انا اسفه اني قولتلك حنين : مش عارفه بيحصل معايا كده ليه ملك: ايه الي حصل حنين : حتي فهد بيضحك عليا في كلامه ملك : مين قالك كده حنين حكتلها علي الي حصل ملك : مش ممكن يكون بيحبك حنين :لا ده بيضحك عليا حاولت ملك تهديها لحد ما هديت ونامت عند فهد بص لوالدته الي كانت واقفه فهد : قولتلها ممكن تحتمي في ادوايتك وعلاجك والدته : اه انت قولت الكلام بس لسه مجبتهاش فهد : هجبها يا ماما والدته : ماشي يا حبيبي مشيت والدته وهو نفخ بضيق وخنقه وبعد ما خلص شغله راخ عند حنين فتحت والدتها الباب والدتها : عامل ايه يا فهد فهد : الحمدلله يا حماتي فين حنين والدتها : حنين في غرفتها نايمه اصحهالك فهد : لا انا هصحيها ودخل الغرفه لقها نايمه وجمبيها تلفونها مسك الموبيل يعنى الموبيل بيرن وانتي مبترديش بس اتصدم لم شاف اسم المتصل بصلها بغضب شديد وهو شايف اسم محمد منور شاشت الموبيل قرب من حنين حنين انتي يا زفته قومي موبيلك بيرن قامت حنين حنين : هو في ايه فهد : ردي علي موبيلك حنين : انت بتعمل ايه هنا فهد : ردي علي موبيلك واجهزي عشان نروح حنين : حاضر خرج هو وحنين مسكت الموبايل وردت محمد : عامله ايه ياقلبي حنين : عايز ايه محمد : انا عيزك بس مش عايز حد تاني حنين : لا والله انت انسان مخادع خدعتني بانك بتحبني كنت دايما عارفه انك مش بتحبني بس كنت بضحك علي نفسي واقول لا ده بيحبك بس طلع تفكيري صح محمد : انا بحبك صدقني خلكي واقفه جمبي وبتسعدني حنين : انا واحده متجوزه مترنش عليا تاني و قفلت معها وعملتل بلوك لبست بسرعه وكانت واقفه قدام المرايا مسحت دموعها وخرجت بصت لفهد الي كان قاعد بكل هدوه قام فهد وبصلها فه: خلصتي حنين : ايوه خلصت ودعت اهلها ونزلت هي وفهد ركبوا العربيه حنين : مالك يا فهد فهد : مافيش حاجه حنين : كنت حلو وملامك حةو قدام والدك فهد : اممم طب كويس انك عارفه اني دي لعبه زي ما انتي بتلعبي سكتت وبعد مرور فتره وصلوا القصر نزلت وطلعوا علي فوق دخلوا وكانت واقفه وبتقلع الحجاب اتكلم فهد فهد : هو مين الي كان بيتصل اصل الرقم رن كذه مره حنين : برتباك ليه هو في حاجه فهد : اه في ايه كنتي بتكامي مين نفخت حنين اكيد واحده صحبتي اتعصب فهد ومسكها من شعرها صحبتك انتي هتستهبلي حنين : شعري يا فهد فهد ساب شعرها وراح نحيت الباب وقفل الباب با المفتاح حنين : ايه الي انت بتعمله ده يا فهد قفلت الباب ليه فهد راح عليها وجابها من شعرها مش فهد الي تضحكي عليه وتستغفلي ونزل ا ضرب بكل وحشيه وقسوه وهي كانت بتصرغ وبتحاول الفرار من ضربه ولكنها كانت لا تعرف وايضا لا تعلم لماذا يضربها بعد ما ادرك انها تعبت من قوه الضرب حنين ببكاء شديدة : والله لا اروح ل بابا وجدو واعرفك ازاي تمد ايديك عليا فهد قرب منها ومسكها من شعرها انتي ازاي عندك كل البجاحه دي حنين : بجاحه ايه فهد : الشخص الي ردتي عليه محمد كنت منتظره انك مترديش وتقوليلي ده كان محمد بس انتي انسانه زباله وخاينه وانا هحسبك علي خيانتك ليه حنين : طلقني يا فهد فهد قام با التبصق عليها انتي حيوانه وزباله وانا مش هطلقك عشان اعرف اربيكي من اول وجديد قرب منها ومسكها من شعرها قومي يلا يا زفته جهزي الشنط حنين : ليه فهد : عشان هنروح بيتنا يا متربيه حنين : حرام عليك انا محترمه والله متكلمت معاه في حاجه ده انا قلتلوا فهد قطعها لم بصلها بصه تخوف واتكلم ايه يا حلو نو انا قولتلك براري كنتي تقدري تقولي انك كنتي بتكلمي محمد بدل ما قولتي صحبتك حنين : انت مش بتثق فيا وانا مش عايزه اعيش معاك فهد : تمام انا موافق بس بشرط اني ابوكي وجدي يعرفوا انك خاينه وزباله وحقيره ومتهايلك عمي لو عرف اني بنته الي تعب في تربيتها اطلقت عشان خيانتها ل ابن عمها واطلقت بعد جوزها بشهر تفتكري الناس هيقولوا ايه لا اقولك سيبك من كلام الناس هل محمد بيه هيوافق يتجوزك بعد مطلقتي بصتله بغضب شديد يارب يعجبكم البارت يتبع .... روايه حنين الفهد كتابه وتاليف صباح صابر البارت السابع متنسوش تدعوا لاخواتنا في غزه وفلسطين نبدا حكايه البارت با الصلاة على نبينا محمد صلى الله عليه وسلم بسم الله الرحمن الرحيم انت عايز ايه يا فهد يعني فهد : ردي علي سوالي حنين : حبيت تستفزه ايوه عشان انا بنت يا باشا ومسحت دموعها فهد : ضحك بجد هو مين العبيط الي يصدق اني في اتنين نايمين مع بعض في نفس الغرفه ونفس السرير ومقربش منها ايه هيروح يكشف عليكي بكت حنين بشده حرام عليك بطل تقولي الكلام ده انا تعبت فهد : ليه اطلقك افضل انتِ ولسه هيكمل مسكت ايده حنين انا اسفه سا محيني يا فهد بس بالله عليك مطلقني انا مش عايزه اكسر بابا ولا جدو ده ممكن ماما تروح فيها بصلها فهد بكل غضب ومسك موبيلها الي رن برقم ملك وكسره بصتله حنين بزعل وحزن علي موبيلها و حجتها الي عليه فهد : جهزي الشنط حنين: طب الوقت متاخر فهد : الشنط تبقي جاهزة الصبح حنين : حاضر بس انت عايز تسيب البيت ليه فهد مردتش وخرج نزل وقف في الحديقه هو وبيفكر هو ليه مطلقهاش وكان موضوعهم خلص وهو عاش حياته وهي كملت حياتها اخد نفس عميق واتنهد طلع لقها بتلم هدوموا هي وبتبكي فهد : بطلي دموع التماسيح دي حنين : دي مش دموع تماسيح قرب منها ومسكها من درعها فهد: اظبطي كلامك معايا لاني كنت بعاملك بحنيه وطيبه بقول انك لسه صغيره بس باين عليا غلط لم عملتك معامله زي دي انا هعملك زي ما بعامل اي حد في حياتي حنين : بس انا مش اي حد فهد : ايوه انتي الزباله الي فيهم ودخل اخد شاور ونام في اليوم التاني الصبح صحي ولقي حنين بتصلي وتدعي هي وبتبكي بعد ما خلصت رفعت ايدها عشان تكمل دعي بصلها با مدايقه واتنهدت خلصت حنين فهد : يارب تكوني خلصتي دعي عليا ومكفكيش الدعي الي داعيتي انتي وبتصلي وبعد ما خلصتي كملتي دعي بعد ما خلصتي صلاة حنين : لا انا مقدرش ادعي عليك انت جوزي وسندي وطهري في الدنيا انا كنت بدعي علي الي سبب بينا مشاكل الي دخل ما بينا فهد مردتش عليها ودخل عشا ن ياخد شاور بعد مرور فتره من الوقت فهد كان واقف وبيجهز قربت حنين واتكلمت حنين : هو انت هتقول لحد علي الي حصل امبارح فهد : عايزه ايه يعني حنين : انا بسالك عشان اكون عارفه فهد : لا متعرفيش حنين : الي انت عاوزه يا فهد انا هجهز عشان انزل اسلم علي ماما وقفت قدام المرايا هي وبتبص علي الكدمات الي في ايدها ورجلها بكت لم افتكرت هو كان بيضربها ازاى كان قاسي جدا فهد دخل غرفه الملابس انتي بتعملي ايه بس سكت لم كانت حنين لا بسه بلوزه مبينه ايدها فهد بص علي ايدها الي كانت ورمه في بعض الاماكن ولونها داكن و مخضره فهد : اخلصي اجهزي حنين : ماشي هي وبتمسح دموعها فهد وقف لحظات هو وبيراجع نفسه هوه ازاي عمل في ايدها كده هو بوظلها ايدها اتنهد وهى جهزت نزلو علي تحت الجد: رايحين علي فين فهد : علي ببيتنا يا جدي الجد : با السرعة دي فهد : هنجي نزوركم ده اكيد الجد : ماشي يا ابني جات والدته ؛ برضو مصمم انك هتسيب البيت فهد : قولتلك يا ماما اكيد هاجي اشوفك والدته بكت وحضنها فهد دموعك غاليه عندي والدته : طب و والدك فهد : اكيد اول ما بابا ينزل مصر هاجي اشوفو ودعهت العيله خارجو وركبوا العربيه حنين : هو انت ليه مخلتش السواق يوصلنا فهد : انا حره حنين : انا كنت بسال عادي فهد : لا مش عايزك تسالي حنين : الي انت شايفه فهد : ده اكيد بعد مرور فتره من الوقت وصلوا الفيلا نزلت وبعدها بصت لفهد هو ده بيتنا فهد : بطلي عبط شويه حنين : انت عارف انا ممكن اضربك واخد حقي بس انا بقول حرام فهد بصلها بقرف تعالى ورايا حنين : حاضر دخلت البيت وتفاجئت لم شافت الديكورات حلوه ازاي والموبيله كانت حديثه وشيك و جميله جدا فرحت اوي وحضنت فهد شكرا البيت حلو اوى فهد : اتصدم من الي عملته خرجت من حضنه حنين باحراج: انا انفعلت بس فهد : عادي حنين : ناقص الخادمه فهد : امال انتي شغلتك ايه وانا جايبك ليه عشان اجبلك خدامه حنين : ايوه امال عشان ايه فهد : عشان تخدمني وتبقي مجرد خدامه تلبيلي طالبتي حنين : لا مستحيل انا اول ما جيت اتجوزك كنت عارفه اني هعيش ملكه بس مكنتش متخيل انك تقولي كده فهد : امم طب بصى بقا يا حنين انتي هتشتغلي خدامه تعملي شغل البيت كله ولو الكلام متنفذ هضربك كل يوم لو في حاجه ناقصه او مش معموله حنين : ده ليه فهد : من غير ليه اهم حاجه تكون كل حاجه علي اكمل وجه البيت نطيف مفهوش اي حاجه كل يوم ارجع القي البيت با الشكل ده انتِ فاهمه حنين : علفكره عادي جداً لا ني ده بيتي وانت مش هشتغل خدامه انا بساعد جوزي عادي ودي مش حاجه تزعل يا فهد انأ طالعه علي غرفتي هي فين فهد : هتنامي معايا في الغرفه حنين : كنا بنام مع بعض عشان العيله اما هنام مع بعض ليه هنا فهد : عشان ممكن تكوني مراتي حنين : انا عارفه بس انا مش عايزه انام معاك فهد : لا مش مسموح انك تنامي في اي مكان غير جناحي حنين : انت مش هتحكم عليا انت فاهم فهد : قرب منها ومسكها من درعها عايزني امد ايدي عليكي حنين : لا خلاص ربنا ينتقم منك وبعدها فكرت شويه وقالت ربنا يخليك فهد : انتي مجنونه حنين : لا مش مجنونه انا رجعت في دعي بتاعي عشان متذيش مش اكتر فهد : اطلعي فوق يا حنين حنين : لا انا اقعده يا فهد فهد : اولعي يا حنين ارجع القي الاكل جاهزه وهدومي في الدولاب حنين : اوكيه فهد: اوكيه !! اذا كان انا جايبك من تحت السلم حنين : عشان انا محترمه مش هرد فهد : نفسي ارجع القي مافيش عشاء فاهمه وقلها بزعيق خرج وصل الشركه دخل لاقي احمد واقف مع بنت استغرب فهد مشيت البنت فهد : مين دي احمد : متعرفهاش ازاي فهد : مين يعني احمد : ساره البنت الوحيده الي اسمها ساره في الشركه ضحك فهد انت اكيد مجنون يا احمد احمد :بتضحك علي ايه عرفت انك بتكدب فهد : ايوه يا ناصح احمد : ماشاء لله عليا فهد : طب يلا يا خفيف روح شوف شغلك وبليل رجع فهد البيت دخل ولاقي حنين اقعده علي المرجيحه وبتحاول تتمرجح بس مش عارفه قرب منها فهد وبدا يمرجحها وهي كانت مبسوطه وسعيده جدا قامت من عليها وبصتله واووواووووووا شكرا ليك انا مبسوطه جدا فهد : ابتسم علي طفولتها طب يلا يا مبسوطه جهزتي الاكل حنين : اكل ايه فهد: نعم يا اختي حنين : بهزر جهزت الاكل فهد : طب ادخلي جهزي الاكل حنين : ماشي طلع فهد علي فوق غير هدوموا ونزل بصلها بضيق وخنقه فهد : انتى يا زفته فين الاكل حنين : هناكل في الحديقه خرجت هي وفهد وقاعدوا عشان ياكلو فهد بصلها بشك حنين : متخافش مش حاطلك سم فهد : لا اخاف من ايه قعد وبدا ياكل وكانت حنين واققه بتفرك ايدها بخوف ورعب ومنتظره راي فهد في الاكل حنين : الاكل حلو فهد : لا زي الزفت حنين : يبقى حلو قعدت وبدات تاكل وطلع علي فوق بعد مرور شويه من الوقت كانت خلصت حنين لمت الاكل وطلعت علي فوق دخلت وكان فهد واقف وبيحرك في ايده بحركات دائريه قربت منه وقالت عايزه اعمل زيك فهد : ده ليه حنين : عشان ابقي قويه وشجاعه فهد ضحك حنين : بس مش شايف انها غريبه دي تاني مره ضضحك فهد : انتي مش شايفه انك بداتي تبقي عبيطه وهبله حنين : ده ليه فهد : لاني انا انسان اكيد بضحك عادي حنين : بجد كنت فاكره اني الضحك حرام قرب فهد منها وشدها من وسطها لا مش حرام شهت حنين بصدمه حنين : فهد من فضلك ابعد فهد : لا مش هبعد عشان ده حقي حنين : بصتله والدموع اتجمعت في عينها حنين : انت ليه ضربتني انا والله مكنتش اقصد وعارفه اني غلط واستاهل انك تطربني با الجزمه بس والله انا عرفت غلطي ومش هتكرر تاني صدقني فهد : مسحلها دموعها خلاص متبكيش انا كمان غلطان اني ضربتك بكل القسوة دي حنين : حطت راسها علي صدره واتكلمت متخدعنيش تاني يا فهد لاني انا بحترمك فهد : ماشي ابتسمت هروح اهيه نفسي لنوم بصلها فهد ماشي مشيت وبعد مرور شويه من الوقت كانت هي قاعده علي السرير قرب فهد وتفاجئت لم فهد اخدها في حضنو فهد : بتفكري في ايه حنين : في حياتنا فهد : امممم ومالها حياتنا حنين : قصدي هنعيش مع بعض ازاي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لايك وكومنت عشان اكمل الروايه لاني كده مش هكمل وهعرف اني الروايه مش عجبكم ☺️ يتبع .... رؤآيہهہ/ حنين الفهد كتابه وتاليف صباح صابر البارت التامن متنسوش تدعوا لاخواتنا في غزه وفلسطين نبدا حكايه البارت با الصلاة على نبينا محمد صلى الله عليه وسلم بسم الله الرحمن الرحيم فهد : زي اي حد هنعيش مع بعض ازاي مش احنا متجوزين حنين :لا يا فهد احنا مش متجوزين احنا متجوزين مؤقت لازمان تحترم حاجه زي كده فهد : انتِ اتجننتي ولا في حاجه في دماغك بقولك احنا متجوزين يعني متجوزين انا لو عايز حقي منك دلوقتي هاخده غصب عنك مش برضاكي حنين : انا ما بتكلمش بكده انا بتكلم اللي احنا هنام مع بعض ازاي في نفس الاوضه ما دام احنا قاعدين في بيت هم مش شايفيننا فيه و ما تنساش كمان اللي احنا كنا بنعمل كده عشان جدو وعيلتك ما يفتكروش اللي احنا ما بنحبش بعض فهد : وانا قلتلك اهو انك هتنامي هنا معايا في الاوضه وهنعيش مع بعض زي اي اثنين متجوزين مش اول اثنين يتجوزوا حنين : لا اول اثنين يتجوزوا يا فهد لما نكون متجوزين جواز مؤقت اللي عمره ما بيحصل يبقى اول اثنين اتعصّب فهد : وتكلم وقال انتي عايزه ايه يعني عايزاني اضربك يعني ولا اعمل ايه يعني حنين: لا ما تمدش ايدك تاني عليا انت فاهم فهد: لا مش فاهم يا حنين هتعملي ايه يعني واحنا دلوقتي خلاص في البيت لوحدنا يعني لازم تعرفي اني انا لو عايزه اقتلك هقتلك حنين خافت وبعديها اتكلمت: انا هنام ونامت على السرير في اليوم الثاني الصبح صحيت لما هو صحها جامد جدا قومي يلا اخلصي انزلي جهزي الفطار حنين: حاضر بس انا عايزه انام انا ما نمتش امبارح حلو فهد : ما نمتيش امبارح حلو ليه حنين: كنت بفكر في موضوعنا نفخ فهد ياتي موضوعنا اللي انتِ طالعلي في السماء قامت هي انا هجهز الفطار نزل فهد بعد ما خلصت تجهيز الفطار وقعد فاتكلمت هي هو انا ممكن اروح لماما فهد: انتِ لسه جايه من عندها امبارح حنين: وحشتني يا فهد في ايه بتزعق ليه فهد : ما هو مش طبيعي بتقولي كلام مستفز شبهك اتكلمت هي الله يسامحك انا مش هرد فهد: روحي شوفي هتعملي ايه حنين كانت متضايقه جدا من كلامه ومش طايقاه وبالليل رجع فهد وتفاجئ لما لقى الفيلا كلها انوارها مقفوله نفخ وطلع فوق وتفاجه لما هي فتحت النور فجاه وضربت فيه مضرب الزينه وقالت كل سنه وانت طيب اتكلم هو اقسم بالله انا لو طلقتك في يوم من الايام مش هتكوني عملتي حاجه غلط لا هيكون بسبب جنانك ده حنين : الله يسامحك انا مش هتكلم فهد: لا ده انتِ بقيتي شيخه حنين: عشان يعني عامللك عيد ميلادك ضحك فهد: بس النهارده مش عيد ميلادي اتكلمت حنين بصوت طفولي بعد متكلفت ودافعه كل ده وفي الاخر ما يطلعش عيد ميلادك فهد: انتِ عرفتي منين حنين: اصل الصبح انت وقاعد كنت بتكلم احمد في التليفون وقلت له وانت طيب يا احمد كنت فاكره انك النهارده عيد ميلادك فكده عملت كل ده فهد ابتسم وقرب منها وقبل راسها يا حبيبتي انا طلبت منه ينزل مكافات لموظفين عشان بدايه السنه الجديده بس عيد ميلادي مش انهارده حضنته شكرا حضنها وخرجت من حضنه مع اني كلفت في الزينه دي بس عادي كله من اجل عيونك فهد : ضحك اه يا مجنونه حنين : عيونك مجننني يا فهد فهد : مش اول واحده تقولي كده اتعصبت حنين وانفعلت ومسكتوا من هدوموا نعم وانت قلتلهم ايه وازاي حد يقولك كده فهد : وانتِ مدايقه ليه حنين : عشان انت جوزي وبتاعي انا وبس ولو اي بنت حاولت تقولك كلمه حلوه هقطعلها لسنها فهد : امم بتغيري عليا حنين : لا عادي فهد : ماشي يا حنين مسك فهد ايدها ولبسها خاتم شكله حلو جداً حنين بصت علي ايدها وابتسمت بس ليه فهد : ده الشكل الجديد الي هينزل معرض المجوهرات حنين : حلوه اوي شكرا بس اشمعنا انا فهد : اي قطعه جديده اول مبتنزل هتكوني اول واحده تلبسها حنين بساعده : بجد يا فهد ربنا يحفظك ليا فهد : ماما كنت بجبلها الحاجه دي بس دلوقتي انتِ مراتي ابتسمت بسعاده حنين : ادخل خد شاور لحد ما اجهز الاكل فهد : انتِ عملتي الاكل حنين : اه فهد : طب ماشي روحي راحت حنين و بدات تجهز الاكل وبعد مرور فتره من الوقت حطيت الاكل وفهد قعد وبدا ياكل حنين : يارب يعجبك الاكل فهد : يسلم ايديكي حنين : حبيبي كنت محتاجه تلفون فهد : عايزه اتكلمي مين حنين : عايزه اكلم ماما وصاحبتي فهد : كلميهم من علي تلفوني حنين : ماشي يا فهد بس هتسبلي التلفون فهد : مش معني اني قولتلك اتكلمي من علي التلفون اني اسيبلك التلفون حنين : اكلمهم امتي فهد : معاكي من قبل ما اصحي وبعد ما اجي اما تلفون انا مش همسكك حنين : ماشي فهد : انا طالع انام عشان تعبان حنين : ماشي نداء علي حنين جات حنين فهد : اعمليلي مساج في طهري يا حنين عشان حاسس في وجع حنين : ماشي قل•••ع فهد التيشيرت وحنين بدات تعمله مساج حنين : فهد انت نفسك فى عيال فهد : اكيد حنين : اممم طب هيبقي اسمهم ايه فهد : سيلا حنين : والواد يبقي اسمه ليث فهد : ايوه اسم حلو حنين : بس باين عليك نفسك في بنت مش في ولد فهد :مش عارف بس لو جبت منك بنت اكيد هتبقي جميله شبهك قلب حنين دق بسرعه اول مسمعت كلامه الحلو حنين : ده اكيد لاني ابوهم عيونو زرقاء فهد ضحك وبعديها بشويه نام مسكت موبيلوا حنين وقربت منه افتحلي الموبيل بعد اذنك يا فهد فهد فتحلها وهي كلمت ملك ملك : الو مين حنين : انا حنين يا ملك ملك : عامله ايه يا حنين وحشاني حنين : الحمدلله انتِ عامله ايه ملك : كويسه رقم مين ده حنين : رقم فهد ملك :انا برن علي رقمك مبترديش حنين : فهد كسرلي التليفون ملك : ليه حنين : عشان الزفت رن عليا وفهد شاف رقمه ملك : هو انتِ رنتي عليا ازاي حنين : عشان حافظه رقمك لانك اعز صديقه ملك : يالهوي بجد انا بحبك يا بت يا حنين حنين : يا بت اعمل ايه مع فهد ملك : احكيلي عملك ايه بس حنين حكتلها علي كل الي حصل ملك :وهو ازاي يمد ايده عليكي حنين : بس انتِ عارفه اليومين دول قلبي بقا يحن ليه مش عارفه ليه ملك : يحن ليه بقا حنين : مش عارفه ملك : بس اتصدقي كلامه حلو حنين : ايوه ملك : طب انتِ عايزه ايه حنين : مش عارفه باين عليا هادي فرصه تانيه ملك : بتكلمي بجد هي دي صاحبتي الي عرفها حنين ضحكت وملك بدات تتكلم معها وبعديها قفلت ملك حنين بصت علي الموبيل واتكلمت هو ده التلفون الصح مش زي تلفوني انا نعسانه طلعت فوق ونامت بعد مرور اسبوع هم الاتنين مكنوش بيشوفوا بعض فهد كان بيخلص شغل متاخره ويرجع البيت ياكل وينام وحنين كانت يوميا بتنطف البيت وتيجي لم فهد يجي تعبانه وتنام وفي يوم حنين كانت واقفه وبتجهز الاكل سمعت باب الفيلا بيتفتح خرجت حنين من المطبخ ولقتو فهد لقيت فهد راح وقعد علي الكرسي بتعب قربت منه وقعدت ونزلت لمستواء واتكلمت حنين : مالك يا فهد فهد : جهزيلي الحمام يا حنين حنين : حاضر انت تومر وطلعت علي فوق بسرعه وجهزت الحمام دخل فهد ياخد شاور موبيلو رن كذا مره حنين : فهد احمد اخوك بيرن فهد : ردي عليه يا حنين حنين : حاضر ردت حنين حنين : عامل ايه يا احمد احمد : الحمدلله انتِ عامله ايه حنين : الحمدلله يا احمد احمد : هو فين فهد حنين : بياخد شاور احمد : طب هو كويس عشان انا لسه عارف انو تعب فمشي حنين : تعبان طب ماله يعني احمد : معرفش اسالي اجيب الدكتور ولا لا خرج فهد واخد الموبيل فهد : لا يا احمد مافيش داعي احمد : ازاي انت تعبان فهد : احمد خلص الشغل وروح ده تعب عادي قفل معاء و قعد حنين قعدت بجانبه مالك يا فهد فهد : مافيش مضايق شويه حنين : من ايه لو عايز تحكي احكي فهد :امم مافيش تعبان من الشغل حنين : ربنا يعينك هروح اعملك حاجه تكلها فهد : ماشي راحت وبدات تجهّز الاكل وباليل كانت قاعده تحت في الريسبشن باب الفيلا خبط قامت وراحت فتحت الباب كان احمد احمد : فين فهد وعامل ايه دلوقتى حنين : فوق نايم ومحبتش ازعجه فاقعد هنا احمد : طب نايم فين عايز اطمن عليه حنين : اتفضل يا احمد وطلعوا علي فوق دخل احمد وكان فهد نايم بتعب قام فهد : جيت ليه يا احمد قولتلك مافيش حاجه احمد : انت اخويا الوحيد كنت عايزني اعمل ايه انا كنت خايف عليك اول ما عرفت انك ورحت وانت تعبان فهد : لا ما فيش تعب او حاجه احمد ربنا يحفظك لينا حنين : يارب مشي احمد وحنين اتكلمت حنين : اخوك بيخاف عليك فهد : اكيد مش اخوه الكبير حنين : ربنا يحفظكم لبعض فهد : كلمتي امك حنين : ايوه كلمتها شكرا فهد : طب كويس حنين: تحب اعملك حاجه فهد : لا مش عايز حاجه حنين قربت وقعدت با جانبه واتكلمت مش شايف يا فهد اني انا وانت بقينا متغيرين فهد : من ناحيت ايه يا سلسفوله حنين : من ناحيت حجات كتيره يا فهد بقينا متفاهمين مافيش خناق ولا مشاكل فهد: ايوه عندك حق بس من ناحيت ايه مش فاهم واضحي حنين : خلاص مافيش نامت وبعديها قامت ونامت في حضنه بالله عليك اهتم في صحتك فهد : ماشي هحتم حنين نامت في حضنه في اليوم التاني الصبح صحيت ولقت نفسها نايمه في حضنه بصتله وابتسمت بسعاده رجعت غمضت عينها قام وبعد مرور فتره هو ودخل اخد شاور حسيت هي بانه مش جمبها وقامت قربت منه واتكلمت انت رايح فين فهد : الشركه هكون رايح فين حنين : بس انت تعبان فهد لا بقيت كويس حنين : فيها ايه لو مروحتش الشركه النهارده فهد : فيها اكتير حنين : يوم يا فهد تعبت في ايه ومروحتش مش هيحصل حاجه خليك انهارده انا خايفه عليك فهد : خايفه عليا مره واحده مش دي حنين حنين : مالها حنين باكل لحوم البشر فهد : انا قلت كده برضو تلفونو رن حنين كانت لسه هتتكلم فهد مسمعش صوتك ورد علي المكالمة وكانت مكالمه شغل وبعديها بدقائق قفل بصتله حنين بضيق باين عليك راكب دماغك فهد : طب كويس انك عارفه انزلي جهزي الفطار حنين : ماشي لمت شعرها ونزلت تحت بدات تجهز الفطار فهد نزل بعديها وقعد وفطر وخرج راح الشغل بصيت علي البيت وبكيت بخنقه وعدم رضي با العيشه دي وراحت وبدات تنطف في البيت بعد مرور فتره قعدت حنين هي وبتفكر وبتسال نفسها هي ليه زعلانه او مضايقه من خدمتها لفهد وهي كانت لم هتتجوز محمد كانت هتخدمه هو وامه مش هو بس وكمان فهد مش بيعلق علي حاجه وباالنسبله عادي ولو محمد مكان فهد كان هيسمح ليها تخدم امه وكان هيوافق بدات تحسب وتراجع حسباتها هي ازاي كانت غبيه با الشكل ده ربنا محبش يظلمها قامت ودخلت اتوضيت وبعد ما خلصت صلاه قعدت واتكلمت يارب انا طول عمري بحب محمد وعارفه الي حبي ليه حرام وانا علي زمه راجل تاني بكت وقامت من علي سجاده الصلاه وفضلت تنطف في الفيلا وبعد مرور فتره من الوقت كبيره حنين بصيت في الساعه ولقت الساعه اتاخرت وهي معملتش اكل بلعت ريها خوفا من فهد دخل فهد : جهزي الاكل الدموع اتجمعت في عيون حنين حنين : انا فضلت انطف في البيت ومخاتش بالي من الوقت صدقيني يا فهد انا متاسف اتصدمت من رد فعل فهد الصادم فهد ضحك انتي هتبكي خلاص عادي حنين : يعني انت مش هتطربني فهد : لا مش هضربك واضربك ليه لمجرد انك معملتيش اكل حنين : كنت خايفه جدا ثواني وهجهز الاكل فهد : لا راحه فين روحي اجهزي هعشيكي بره حنين : بحماس بجد فهد : ١٠ دقايق لو مجهزتيش مش رايحين حته حنين : One minute واكون جاهزه طلعت علي فوق وجهزت بسرعه وهو جهز نزلت وكانت لابسه دريس شكلو حلو خارجو وركبوا العربيه وبعد مرور فتره وصلوا قدام مطعم كبير نزلت وبصت علي المطعم حنين : انت بتهزر صح فهد : لا مش بهزر دخلوا المطعم وهي مكنتش مستوعبا جمال المطعم وكانت مبسوطه جدا قاعدوا حنين : انت عارف اني المطعم ده حلم حياتي فهد : واو يا فنانه ضحكت وقاعدوا يفكروا هيكلوا ايه وفي الاخر طلبوا كل الي في المنيوم عشان تجاربوا حنين وبعد ما خلصوا حاسب فهد وكانت الفاتوره بمبلغ كبير حنين كانت مصدومه حاسب فهد وخارجو ركبوا العرببه اتكلمت حنين الاكل ده با المبلغ ده وانا بعملك كل يوم اكل ومفرحتينيش بشوكلاتيه فهد : تقصدي ايه حنين : اقصد انك تفرحني وتبسطني فهد : ابسطك حنين : ايوه كل ما اعمل اكل تديني فلوس فهد امم انا موافق كل يوم هديكي ١٠٠ جنيه بس الاقي الاكل معمول كله حنين : ؤده ايه التيبس فهد : لا يا اختي يومك كله حنين : نعم يا حبيب مامي ١٠٠ جنيه في اليوم فهد : ايوه انا حاسس انهم كتير حنين : وانا كمان فهد ٥٠جنيه تمشي حنين : تمشي يا سيد الناس ومسكت دراعه وحطيت راسها عليه فهد : فلوسي كلها بتعتتك وملكك بصتله وابتسمت ربنا يحفظك ليا يارب وافتكرت موقف ما بينها هي ومحمد كانوا قاعدين في كافيه صغير وبيشربوا حاجه فتكلمت هي بعد جوازنا يا محمد هتشتغل ايوه وانتِ كمان هتشتغلي حنين : انا كمان هشتغل ليه يا محمد محمد: عشان نقدر نساعد بعض لازمان نساعد بعض مش هنعرف نعيش لو انتِ ما اشتغلتيش حنين : طب ما تشتغل انت وفيها ايه محمد: يا حبيبتي ما انا وانتِ واحد ابتسمت ليه حاضر اللي انت شايفه يا محمد طب هنعيش فين محمد: هنعيش فين في شقه فوقيها السطوح حنين: ايه فوق السطوح محمد : ايوه فوق السطوح والشقه حلوه اوي حنين : بس دي في اخر دور يا محمد محمد : لا مش في اخر دور ولا حاجه هتبقى كويسه ومريحه وفي الصيف هيبقى الجو بتاعها حلو اوي حنين : طب وفي الشتاء هيبقى الجو بتاعها وحش اوي محمد : لا مش هيبقى وحش يا حبيبتي هنبقى مع بعض حنين : ومامتك طبعا عايشه معانا محمد: ده طبعا رجعت من ذكرياتها وبصت لفهد و اتكلمت فهد هو انا ممكن اتكلم معاك فهد : اتكلمي يا حنين حنين : هو انت في يوم هتخليني انزل اشتغل فهد : انتِ بتقولي ايه لا طبعا حنين : ولو انت معاكش فلوس خالص فهد : بصي يا حنين يا حبيبتي انا لم جيت اتجوزتك حطيت ايدي في ايد راجل ول هو ابوكي وابوكي حط ايده في ايده راجل عشان يصونك ويحافظ عليكي انا لو ماعيش فلوس خالص هشتغل بدل الشغلانه تلاته عشان اقدر اوفرلك الي تحتاجي حنين : انت افضل راجل شوفتوا في حياتي وصلوا الفيلا وطلعوا علي فوق دخلت غيرت لبسها وقربت منو وقعدت فهد : تعبتي اوي في التنطيف حنين : ايوه تعبت اوي نفسي انام فهد : طب نامي حنين : مش عارفه فهد اخدها في حضنه نامت حنين في حضنه قامت الصبح بدري نزلت تجهز الفطار قام فهد ولاقها مش موجوده في الغرفه قامت ونزل تحت كانت واقفه وبتجهز الفطار ومشاغله التلفزيون علي القران ابتسم حنين لحظت اني فهد موجود حنين : صباح الخير فهد : صباح النور انتِ صاحيه بدري يعني قربت منه حنين: اصلي النهارده حاسه نفسي مبسوطه وسعيدا جدا فقولت اما اجهزلك الفطار واطلع انت اجهز وانزل اكون انا حطيت الفطار فهد : ماشي وطلع لي فوق دخل اخد شاور وبعديها خرج كانت حنين واففه و بتجهزله حاجته لبس فهد : جاكت البدله يا حنين حنين راحت جبتله جاكت البدله وقفت ورا ولبسه بمساعدتها فهد بصلها بستغراب بانها سعديدوا وماقلتش لا علي حاجه نزل تحت فهد وقعد وكان في جميع انواع الفطار علي السفره فهد : لا انتِ فيكي حاجه حنين : لا عادي فهد : كل يوم بتجهزي اكل بسيطه وانهارده عامله جميع انواع الفطار حنين : حبيت ابسطك وكل يوم هتلاقي كل الي انت عاوزه فهد : لا مش عايزك تتعبي وبدا ياكل وبعد مرور فتره خلص وقام بص لحنين واتكلم مامتك اتصلت امبارح عشان تتطمن عليكي وانا قولتلها انك كويس تقدري تحكلها لو عاوزا عن الي حصل حنين : لا طبعاً مش هحكلها علي حاجه لاني مش عايزه اهلي يدخلوا في مشاكلنا فهد : انا كنت هقولك كده اني بلاش حد من اهلنا يدخل في مشاكلنا نبقي نحلها انا وانتِ حنين : ايوه لم ترجع ابقي اكلمها فهد : ماشي خلي بالك من نفسك حنين : حاضر خرج فهد ركب عربيته واتجه لشركه اما حنين بدات تشوف ايه الي ناقص وتعمله بعد مرور فتره من الوقت رجع فهد و كان مشتري حجات حنين : الحجات دي بتاعت ايه فهد : حجات اشتريتها انا وراجع حنين : ماشي واخدت الحاجه ودخلتها جوه فهد طلع علي فوق دخل واخده شاور وخرج قاعده هو وحاسس بوجع نفخ بضيق دخلت حنين: تحب اجهز الاكل فهد : لا شويه حنين : الي تومر بيه كانت لسه هتمشي رجعت تاني وابتسمت وقالت مالك التعب جالك تاني فهد : اه كان في شغل كتير انهارده حنين مشيت ومردتش بعد مرور فتره رجعت هي وماسكه في ايدها كوبيه قعدت اشرب المشروب ده وانا هدهنلك الكريم ده عشان التعب الي عندك فهد : لا خلاص مافيش حاجه حنين : لا في ايه انك تعبان وانا مش هسيبك انت و تعبان فهد : يا حبيبتي مافيش حاجه حنين شدت ايده وبدات تعمله مساج ليده حنين : مش شايف انك اتغيرت و بقيت تقولي حبيبتي فهد : لا باين عليكي انتِ ايه الي اتغيرتي وبقيتي حنينه من اول ما جيتي هنا حنين : انا من اول ما جيت هنا وانا خايفه ومرعوبه منك معرفش ليه بس خايفه انك تقتلني او تعمل فيا حاجه فهد : لا مش هقتلك بس ممكن قامت مرعوبه نعم بتقول ايه فهد ضحك بقوه : طب اقعدي كملي تهن الكريم حنين قعدت وكملت وبعدها اتكلمت بصوت طفولي هو انت ممكن تقتلني فهد: يخراشي حلو لا طبعا ضحكت فهد : اقسم بالله مجنونه حنين : شكرا وبعد مرور فتره من الوقت حطيت الاكل واكل فهد حنين : ممكن اكلم ماما فهد : لا مش هتكلمي ماما حنين : ماشي اللي انت عاوزه وبعد ما خلص اكل بدات تشيل الاكل فهد : اعمليلي فنجان قهوه حنين : حاضر وراحت تعمل فنجان القهوه وطلعتلوه علي فوق دخلت وحطيت القهوه حنين : محتاج حاجه تاني يا سيد الناس فهد : طب استني روحي افتحي الدورك ده ادي الي موجود فيه حنين راحت وفتحت ا لدورك اخدتوا اتفضلي فهد : استني طب فتحوا وخرج تلفون جديد وموديل السنادي فهد : اتفضلي حطي خطك حنين : انت بتهزر مش كده فهد : لا مبهزرش حنين : حضنته شكرا بجد انا مبسوطه جدا فهد :طب تعالي نحط الخط وبداوا انهم يحطوا الخط وهو علمها ازاي تتعامل عليه لني حنين كانت مش عارفه بعد شويه كانت هي بتسجل في الواتس هو اخذ منها التليفون وتفاجا لقي المعلومات الي علي الواتساب ( انا ومحمد حب للابد) يتبع لايك وكومنت عشان اكمل الروايه لاني كده هعرف اني الروايه مش عجباكم ومستنيه اعرف توقاعتكم