الفصل الخامس
*ـ ࢪواية. جارح القلب🥳🥀↻≯🍒⸙•♡»»)) 17/18/19/20
غرام الروايات
تابع قناة غـ͓̽ـرٍآمـ͓̽ـ آلَرٍوٌآيـ͓̽ـآتـ͓̽ـ 🧚♀️📚💅💫 في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J
البارت ال 17.
غزل تلفونها رن لقيت مراد استغربت ردت وقالت الو خير بترن ليه في الوقت دا ساعة ٣ لو مش واخد بالك
مراد..لا واخد بالي حته اني تحت بيتك حاليا
غزل بخضه..تحت بيتي بتعمل اي هنا
مراد..بصي ياما تنزلي ياما هطلعلك مجنون وانتي عارفني
غزل..مش نزلة ولا انت هتطلع الاحسن تروح لخطبيتك
مراد..تمام انا طلع
غزل بخضة..يلهوي دا هيطلع بجد طيب خلاص يامراد هنزل اهو
مراد..انا مسنتكي يلا
غزل بغضب.. غبي معندوش دماغ لبست الروب ونزلت وفتحت الباب وطلعت.
مراد ابتسم لما اشافها.. حلوة في كل حالاتك
غزل هتموت وتضحك بس مسكت نفسها وقالت ببرود نعم في حاجة جيت هنا ليه
مراد..غزل عايز قولك خطوبتي من نانسي كداب كنت مجبورة بسبب امي
غزل..ااه وانت عايزني تصدقك صح
مراد..لازم تصدقني دا اللي حصل بجد وكمان عايزة اعترفلك بحاجة
غول قطعته وقالت بص يامراد اللي بتفكر فيه مش هيحصل مستحيل الاحسن تاخد بعضك وتمشي
مراد مسك خدها بيدبه الاثنين وقال بحب ياغزل انا بموت عليكي انا بعشقك من اوى مشوفتك وقرب بيوسها
غزل زقيته وقالت انت حيوان اي اللي عملته دا امشي من هنا احسن شكلك
مراد..كل كلامي صح مش كدب ومشاعري حقيقية بلاش تتعاملي معايا كد
غزل بغضب.. مراد الافضل تمشي حالا لاني معرفش هعمل اي
مراد..اعملي اللي انتي عايزاه
غزل..كد تمام كلمت الأمن تعالو فس حيوان متحرش في الحديقة
مراد بصلها بصدمة وقال عليا نعمة مجنونة بس أعما اي حبيتك كد
اجي الأمن وخد مراد وطلعوه برا الفيلا
غزل وقفة في البلكونه شايفة مراد
مراد بصلها بابتسامه وحدفلها بوسه.
غزل بصتله بغضب ودخلت جوه
((في اوضة غزل))
غزل قاعدة وعلي وشها ابتسامة بتقول مجنون بس هعذبك شوية علشان تبقي زعلني تاني ورحت نامت وهي مسبوطة.
____________________________________________
مراد دخل الفيلا وماشي يروح اوضته اسمع صوت واقف
نانسي.. يعني ايه متتقدرش عليها يعني بنت واحده قدرت تضربكم انتم الخمسه ياغبياء عادي كنت ضربتها لحد اما تموت
مراد دخل الاوضة بقوة وقال قولتي اي
نانسي تخضيت الفون وقع منها وقالت بخوف مفيش حاجة بكلم صحبتي بس
مراد راح عندها ومسك رقبتها وزقها علي حيطة وقال انا سمعت كل حاجة انتي الي عملتي كد المرة دي هعديها علشان غزل محصلهاش حاجة ياويلك لو كان حصلها حاجه هعديهالك المره دي بس لو فكرتي تقربي منها ياويلك عندي يانانسي وزقها علي السرير بصلها بقرف ولسه هيطلع
نانسي بحقد وغل..انت بتعمل كد ليه دي حيا الله حته دكتوره لا راحت ولا جت لاتكون حبيتها
مراد بقوة..اها حبيتها والخطوبة دي هفسخها وخلع الخاتم ورمها وطلع وراح اوضته.
نانسي بغل..مستحيل مراد انت ليا وبس لو مش ليا مش هتبقي لغيري
____________________________________________
((يوم جديد))
مراد نزل من اوضته لاقي العيلة كلها قاعدة جمب نانسي اللي بتعيط فاهم الحكاية نزل قعد علي السفرة وقال بصوت عالي الاكل فين
سلطانة..اي اللي انت عملته دا ازاي تزعلها كد
مراد..طيب سالتي عملت كد ليه
نبيلة..بسالها مش بترد قولي انت ياحبيبي
مراد.. الست الهانم بعت ناس بلطجية يضربوا واحدة زميلتي في الشغل
جميلة وسلطانه ونبيلة بصلولها بصدمة.
نانسي بدموع كدب..متعملش كد والله دا بيكدب
ريهام..ونا اخويا اي مصلحته يكدب مش فاهمة
مراد..خلاص ياربهام انا فسخت الخطوبة وخلص الكلام مع احترامي الكل بس انا حرة في حياتي
علي راح عنده وقال بصوت واطي اهدا شوية امك هتزعل اهدا بس واكمل اكلك
مراد..مش واكل حاجة رايح الشغل وطلع.
جميلة..نانسي قوليلي الحقيقي عملتي كد بجد
نانسي ..ايوا عملت كد كنت غيران منها مراد كان قريب منها اوي وطلع بيحبها ياامي قالها في وشي
ريهام..انا هطلع اوضته
علي..ونا هروح الكلية .
نبيلة..بصراحة مش عارفة اقول اي علي غبائك دا انا طلع احسن
سلطانة..ليه تعملي كد كنتي تسالي الاول وهقولك
جميلة..ايوا
نانسي بعياط كدب..اعمل اي طيب رحعوني مراد انا بحبه مقدرش اعيش من غيره
جميلة...تعالي معايا الاوضة
___________________________________________
في المستشفى
غزل دخلت مراد ماشي وراها وقال صباح الخير ياقلبي
غزل بخضة..خضيتني
مراد بضحك..سلامتك من الخضة
غزل..عايز اي خلص
مراد.. لا مش عايز قولت أصبح علي حبيتي بس
غزل..تحترم نفسك بدل ابوظلك وشك الحلو ده
مراد..يعني أنا وشي حلو طبعا الكل بيقولوا اني وسيم
غزل بصتله بقرف ومشيت وهي بتخبي ضحكتها .
مراد..عسل في كل حالاتك
____________________________________________
بعد ساعات .
رانيا رجعت وراحت مكتب مراد وقالت دكتور مراد غزل عايز حضرتك في حاجة
مراد..طيب روحي وانا هلحقك
رانيا بخبث..ماشي
مراد راح مكتب غزل وفتح الباب تصدم من اللي اشوفه.
نهاية البارت ال17 من رواية جارح القلب الكاتبة هاجر سلامة
اسفة علي التأخير حصل معايا شوية مشاكل هعوضك.البارت ال 18.
مراد..اسف وطلع
غزل بصلته وبصت لعمر وضربته بالقلم وقالت انت ازاي تجرأ وتحاول تبوسني كد
عمر..غزل انا بحبك انتي ليه مش حاسة بيا حرام عليكي
غزل..ونا مالي الحب مش بالعافية انا مش شايفك غير اخويا بس بعد اللي عملته دا مش عايزة اعرفك تاني وإياك تتطلع في وشي تاني طلع برا
عمر..هتندمي ياغزل
غزل..طلع برا
عمر طلع وهو في دماغه مش هسيب غزل ومراد في حالهم ابدا .
عايشة دخلت وقالت بخوف في اي عمر طاع متعصب ليه
غزل حكتلها.
عايشة..واطي وحقير متزعلش نفسك
غزل..بس المشكلة مراد شافنا بس لحد م عمر كان بيحاول يقرب وباين انه هيوسبني
عايشة..بردو مينفعش يحكم عليكي لو دماغه رحت بعيد فكك منه
فجأة الباب تفتح علي آخره ودخل مراد
مراد يغضب..طالما بتحبو بعض متقوليش ليه
غزل..مراد حسب علي كلامك وبلاش غلط احسنلك
مراد..يعني اي
عايشة..وانت مالك اصلا
غزل..عايشة اسنتي هريحك حاضر مفيش حاجة بيني وبين عمر
مراد..اومال اللي شوفته دا اي
غزل..كان بيحاول يقرب مني ويعترفلي بحبه
مراد بخوف..وانتي قولتي اي
غزل..مش يخصك
مراد بصريخ..لاااااا يخصني بطلي تعاملني كد
غزل وعايشة تخضوا .
غزل..لو هتفضل تضرخ كد طلع برا احسن
مراد مسكها من دراعها وقال انا بحبك وعارف انك بتحبني بس تديني فرصة بس
غزل.طيب سيبني لوحدي افكر
مراد..ماشي براحتك اللي انتي عايزاه وعمر دا انا هكسر رأسه وطلع
عايشة بصدمة..احييه دا اتجنن يخربيتك عملتي فيه اي
غزل ضحكت وقالت معرفش والله بس غيرته حلوة
عايشة غزل قعداو يضحكوا.
___________________________________________
((في فيلا مراد))
الخدمة..ياست نبيلة ياست نبيلة
نبيلة..نعم
الخدمة..في واحد برا اسمه احمد اصلان بيقول عايز البيه محمد الرفاعي
نبيلة..دخليه
دخل احمد اصلان.
احمد..السلام عليكم
نبيلة بابتسامة..وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته يااستاذ احمد زيك عامل اي
احمد..الحمدالله يانبيلة انتي عاملة اي وبلاش استاذ احنا اخوات من زمان
نبيلة..طبعا الحمدالله انا تمام
احمد..اكيد بتسالي جيت هنا ليه بس كنت عايز اكلم محمد في موضوع مهم
نبيلة..طبعا اتفضل هو فوق في المكتب تعالي يانهي طلعيه مكتب محمد
الخدمة..حاضر.
في المكتب.
احمد دخل
محمد..احمد عامل اي
احمد..الحمدالله تمام والله
محمد..خير في اي كل حاجة تمام
احمد.. متقلقش انا كنت جاي تكلم معاك في حاجة
محمد..اتفضل
___________________________________________
مراد دخل الفيلا نبيلة جريت عليه وقالت تخيل مين عندنا
مراد..مين
نبيلة..ابو غزل
مراد بصدمة..بجد ليه في اي
نبيلة..مش عارفة بس تقريبا في موضوع مهم.
مراد..خير انشاءالله .
دخلت نانسي وهي سكرانة وبتقول فتحوا الباب ياكلاب انا نانسي اي دا مراد حبيبي انت هنا
نبيلة..اي دا دي سكرانة باين
مراد..لا انا زهقت انا طلع اوضتي احسن خلي حد يبعت الاكل
نبيلة..حاضر ورحت مسكت نانسي وطلعتها اوضتها
_________________________________________
في مكان مهجو"ر.
عمر..طالما انا عايز غزل وانتي عايزة مراد مدخله البت الهبلة نانسي دي ليه
رانيا..لانها اللي هتقدر تعمل اللي في دماغي
عمر..اللي هو
رانيا..انا هوقع مراد في فخ هخلي غزل تقرف تبص في وشه
عمر بخبث..ازاي
رانيا بصتله بخبث .
__________________________________________
يوم جديد.
مراد نزل لاقي ابوه بينادي عليه في أول السلم
مراد..نعم يابابا
محمد..تعالي عايزك ضروري
مراد..خاصر وطلع
((في المكتب))
محمد..دي اورق مهمة المستشفى
مراد..تمام
محمد..الشغل عامل اي في اي حاجة جديد
مراد..لا كله تمام اتطمن المستشفى في أيدي انا وغزل
محمد..علي سيرة غزل مش ابوها كان هنا
مراد بفضول..ايوا ليه كان فيه حاجة
محمد..بصراحة احمد عرض عليا عرض غريب شوية بنته في حد بيديقها وبيراقبها وعايز يقتلها
مراد..مين
محمد..احمد مقالش بس تقريبا هو حد من عيلتهم المهم انه خايف عليها وانه خلاص كبر وهو حاسس ممكن يموت في وقت في قالي جوز غزل لواحد من ولادي
مراد بفرح ..بجد
محمد..هجوزها لعلي
مراد بصدمة..اييي
=ونا موافق
نهاية البارت ال18 من رواية جارح القلب الكاتبة هاجر سلامةالبارت 19.
علي..ونا موافق
مراد..نعم انت بتقول
محمد..في اي يامراد ماهو اكيد هيتجوز ف يوم
علي شك ف مراد وقال بابا نتكلم بعدين بس متقولش حاجة لعمي احمد بكرة هقولك قراري
محمد..ماشي ياحبيبي
علي..مراد تعال معايا عايزك ف حاجة
مراد بصله بغضب وراح معاه اوضته.
علي..مالك بقي ف اي
مراد بغضب وغيرة..أنت تعرف غزل منين علشان توافق بالسرعة دي
علي..اهدا طيب أنا معرفهاش انا عرفها شكلية لاني بشوفها كتير ومرة جيت الكلية اللي شاغل فيها يوم التخرج عجبنتي لما بابا قال كد واقفت عادي لكن مفيش بيني وبينها حاجة حته هي متعرفنيش
مراد ..انا بحبها ياعلي
علي بصدمة..بجد مكنتش عرف متقوليش ليه انا اسف
مراد..خلاص ولا يهمك
علي..طيب قول الابوك انك اللي هتجوزها والف مبروك ياعم
مراد بضحك..هعمل كد وهتجوزها كنت شوية وهق.تلك ياض
علي بضحك.. طيب الحمدالله اني لحقت نفسي
ضحكوا.
((في أحدهم كان اسمع الكلام ياتري مين))
______________________________________
((يوم جديد))
غزل نزلت لقيت ست غريبة استغربت منها قالت صباح الخير
سميحة بخبث..صباح النور يادكتورة اتفضلي دا انا مسنتيكي من بدري
غزل استغربت من طريقة كلامها وقالت اتفضلي قولي
سميحة بخبث..إنتي متعرفنيش بس لما تعرفي هتفرحي ونفس الوقت هتزعلي بس مش مني من ابوكي وبصت وراه غزل احمد انزل بخوف.
غزل بصت وراها لقيت ابوها خايف
غزل..بابا مين دي
احمد..هقولك بعدين وانتي طلعي برا
سميحة..منقولها سوا ياحمد بيه
احمد..ياحرس تعالو اخدوها لبرا
الرجالة خدوها .
غزل..في اي يابابا ومين دي
احمد..تعالي روايا علي مكتبي
((في المكتب))
غزل..اتفضل
احمد..بصي اسمعيني الاول وبعد كده ابقي اتكلمي لازم تسمعيني من اول لحد اما اخلص كلامي واعملي اللي انت عايزاه
غزل..حاضر
احمد..دي تبقي امك ياغزل
غزل تصدمت وكانت هتقع ابوها مسكها وقعدها علي الكرسي واكمل كلامه وقال انا طلقتها زمان لما اكتشفت انها بتخوني مع صاحبي كان عندي صديق ليا مقرب اوي بس ماعرفش ان هو كان حاطط عينه على مراتي قفشت مراتي وهي بتكلمه ساعتها عرفت كل حاجه وان هي كانت بتخوني معاه قعدت تترجاني كتير اسامحها سامحتها بعدها فتره قالتلي انها حامل كنت فرحان بيها عدا شهور الحمل ولما ولدت جابت بنت اسمها شمس لما البنت كبرت حوالي ٨ شهور في يوم سمعت سميحه وهي بتكلم صاحبي تاني وبتقوله انها جابت بنت وبتقوله كان نفسي اسميها على اسمك هي بنتك من لحمك ودمك بس كان نفسي اسميها على اسمك كمان هنا اتصدمت صدمه عمري مسكتها وطردتها وطلقتها ساعتها صديقي ده رماها طلع ان هو كان بيكرهني وكان عايز ياخد كل حاجه مني حتى مره قرر ان هو يخطفك بس معرفش لان انا كنت بحميكي هو ده كل الموضوع اتمنى انك تسامحيني ان انا خبيت عليكي بس انا مكنتش عايزك تتاثري وانتي طفلة وكنت عايزك تعيشي طفولتك زي اي بنوتة ياغزل
غزل عيونها دمعت وقالت بابا انا مش زعلانة منك علشان اسامحك وقامت حضنته وقالت كفاية ان عندي اب زيك دي عندي بدنيا كلها .
احمد فرح وحضنها وقال بنتي حبيتي.
____________________________________________
((في فيلا مراد))
مراد نزل من اوضته وقعد علي السفرة وقال صباح الخير
الجميع..صباح النور
جميلة..مراد عامل اي
مراد..الحمدالله كويس بابا انا كنت عايز حضرتك في حاجة ضروري
محمد..ماشي بعد الفطار نطلع المكتب.
((في مكتب ))
مراد.. بابا انا بحب غزل كنت عايز تجوزها بس حضرتك فجاتني
محمد بصدمة.. مانت كنت خطب نانسي وقولت مينفعش هجوزها ليك وانت بتحب حد تاني
مراد..بحب مين نانسي اختي مش اكتر امي اللي خبرتني عليها
محمد..علشان كد تعصبت من أخوك امبارح وضحك
مراد بحرج..بابا نكلم عمي أحمد امتا
محمد ضحك..مفهاش كسوف ياض اكيد انت بتحبها واكيد لو كنت عارفة كنت خليتك تجوزها اصلا المهم هكلم احمد وناخد معاد
مراد..بابا انا حابب اكلمه بنفسي واكلم غزل كمان
محمد..ماشي ياحبيبي الف مبروك يابني
مراد..الله بيارك في حضرتك
((في أحدهم اسمع الكلام))
____________________________________________
((في المستشفى ))
غزل دخلت وراها عايشة .
دخلت المكتب
عايشة.. غزل مالك حاسة في حاجة غريبة انهاردة حصل حاجة جديدة
غزل..شوفت امي
عايشة بصدمة..ايي اي اللي رجعها دلوقتي
غزل..المشكلة مش في كد المشكلة اني عرفت السبب اللي خليها تسبني
عايشة..اي اهو
غزل حكتلها
عايشة بصدمة..مش معقول ازاي المهم انتي كويسة
غزل..انا مصدومة بس فرحانة تصدقي
عايشة.. اني شوفت شكل امي وكمان عرفت عندي اخت من الام اسمها شمس
عايشة ابتسملها .
الباب خبط .
غزل..دخل
دخل مراد
عايشة..طيب أنا همشي وهجي بعدين وطلعت.
مراد..غزل عايز تكلم معاكي
غزل..اتفضل
مراد..غزل انا بحبك بالله اسامحيني اعمل اي علشان ترضي
غزل ضحكت
مراد..ضحكتي يعني سامحنتي
غزل بضحك..هفكر
مراد..تمام فكري .... خلصتي
غزل ضحكت اكتر..وهو انا لحقت
مراد..بصي ماهو لازم تسامحيني علشان معندكيش حل
غزل بضحك..خلاص سامحتك
مراد بفرح..بجد رتح احضنها
غزل تخضيت وضحكت عليه وقالت بعد كد طيب
مراد..غزل
غزل..نعم
مراد انزل علي ركبته وطلع خاتم وقال تقبلي تتجوزيني
غزل بفرح.. دا بجد
مراد هز برأسه بااه
غزل بفرح..مواقفة تجوزك
مراد لبسها الخاتم وحضنها تاني وقال خدي معاد مع باباكي علشان نجي
غزل بفرح..حاضر
____________________________________________
((اخر اليوم))
غزل طلعة لقيت عايشة
غزل..عايشة شوفتي مراد
عايشة..طلع من بدري عنده شوية شغل تقريبا بس غريبة انك بتسالي عليه
غزل..هقولك علي مفاجأة
عايشة بفضول..قولي
غزل..انا مراد مخطوبين
عايشة..ايي امتا ومعزمتنيش على الخطوبه ليه
غزل..يا غبيه انا قصدي ان انا سامحته ونزل على ركبته وتقدملي وهياخذ ميعاد مع بابا علشان يجي نتجوز
عايشة ضرخت جامد
غزل ضربتها
عايشة بفرح..إنتي بتكلمي جد
غزل هزت راسها بفرح
عايشة حضنتها وقالت الف مبروك ياقلبي
غزل ..الله بيارك فيكي
قطعها واحد بيقول يانسة غزل
غزل..نعم
الشاب..إنتي الدكتورة غزل مدام مراد محمد الرفاعي صح
عايشة بصلتها بفرحة
غزل بضحك..ايوا انا
الشاب..اتفضلي ركبي معانا مراد بيه أمرني بكدة
عايشة بفرح..الله علي الرومنسيه بجد طلعي يلا مسنتية اي بقي قوليلي لما تروحي
غزل بضحك..حاضر يلا باي وطلعت ركبت
الشاب مسكها جامد وحط المنايل اللي فيه مخدر علي مناخيرها غول اغمي عليها
الشاب..تمام ياهانم هو نامت خلاص
رانيا..برافو عليك وفقلت وضحكت بخبث مش قولت هاخد حقي.
نهاية البارت ال19 من رواية جارح القلب الكاتبة هاجر سلامة.البارت ال20
غزل فتحت عينها لقيت نفسها في المستشفى.
مراد اجري عليها وقال انتي كويسة
غزل..انا كويسة بس اي اللي حصل انا اخر حاجة فاكرها في حد حط ايده علي مناخيري بعدها محتسش بحاجة
مراد بغضب..حد كان خطفك
غزل..ازاي دا قالي انه تبعك وانت عامل مفاجأة
مراد..مكنتش انا حد عملك فخ
غزل..طيب حصل اي انا مش فاكرة حاجة
مراد..بجد مش فاكرة حاولي تفكري حصل اي لان لقيتك وقعة في الشارع بعد اللي حصل ٩ ساعات
غزل بصدمة..معقول يعني يخطفني وبعدها يرميني طيب ليه
مراد..إنتي لازم تفتكري ليه
غزل..مش فاكرة بحاول والله طيب ممكن تقولي اللي حصل
مراد..عايشة كلمنتي لما حسيت انك تأخرتي وبذات لما رنيت عليكي تلفونك مفقول في رنت عليا تتطمن عرفت اللي حصل حاولت اوصلك واعمل اي حاجة لقيت حد بيكلمني بيقولي انك في مكان**** لقيت حد بيرميك من العريبة ومشيت وجبتك هنا دكتورة قالت مفيش حاجة اي وانتي كويسة
غزل بصدمة..كل دا حصل وانا مش في واعي طيب حصل اي
مراد..خلاص ارتاحي الاول وبعدين نتكلم اساسا عايشة جاية بس تخلص كل الشغل اللي عليها دلوقتي
غزل ابتسمت..تمام ونامت
مراد بيص عليها وقال هخليه يندم اللي يفكر يعمل فيكي كد
____________________________________________
سلطانة..يعني اي طيب ونانسي البنت بتحبه وهتموت عليه
محمد..بس هو بيحب غزل نعمل اي
سلطانة.. ونا مش مواقفة علي الزواج دا
نبيلة..بصفتك اي بتقولي كد ياسلطانة انتي ولا امه ولا اي حاجة احسنلك خلي مراد يختار اللي بيحبها
سلطانة بصت لمحمد
محمد..معاها حق المرة دي ياريت متفقيش قدام الولاد ونانسي اكيد هتلاقي حد يحبها
سلطانة بصتله بغضب وطلعت
نبيلة..اسفة اني تدخلت كد بس تديقت شوية
محمد..ولا يهمك يلا تعالي انزل ناكل
نبيلة ابتسمت ..ماشي ونزلوا
____________________________________________
((في المستشفى ))
مراد..طيب انتي كويسة يعني هتقدري تروحي
غزل..ايوا والله ملهوش لازمة القلق دا يلا
مراد..بس انا اللي هوصلك
غزل..ماشي
وطلعوا وركبوا العريبة
وصلوا البيت غزل
مراد..غزل قبل متنزلي عايز قولك حاجة احنا جايبن بكرة
غزل بكسوف..فجأة
مراد بصلها بضحك..اي دا انتي بتكسفي
غزل بضحك..بطل غلاسة بقي ماشي اتفقنا بكرة تيجي هقول لبابا ونزلت بسرعة وجريت
مراد بصلها بضحك وأمشي.
____________________________________________
((في فيلا مراد))
مراد دخل لاقيها العيلة كلها علي السفرة قال بصوت عالي هو دا الوقت المناسب
محمد..علي اي ياحبيبي
مراد..هقول مساء الخير الجميع الاول تاني حاجة انا حبيت بنت وهي غزل اصلان بنت أحمد اصلان صاحب بابا وخدت معاد بكرة نروح نتقدملها
كلهم تصدموا في منهم فرح ومنهم متغاظ
سلطانة ببرود..مع انه مكنتش عندي اعلم بكد بس تمام اللي يخليك مسبوط انا مواقفة عليه
جميلة..مع انه لسه بدري شوية بس ماشي الف مبروك
مراد.. الله بيارك فيكو تاني حاجة اصلا محدش يعرف بالموضوع دا غير بابا وعرف امبارح محدش يزعل
ريهام قامت حضنته وقالت الف مليون مبروك ياحبيبي اخيرا هتجوز
علي..الف مبروك ياعم عقبال مانشوف عيالك
نانسي بتضرب الشكة في الأكل وقالت بحقد الف مبروك يامراد ربنا يتملك علي خير وقامت انا هطلع اوضتي محتاجة ارتاح وطلعت
جميلة ..عن اذنكو وطلعت وراها سلطانة من غير كلام
محمد استغرب منهم وقال الف مبروك ياابني متزعلش من أمك شكلها زعلانة بس علشان متقوليش ليها الاول بس الزعل هيروح لما تشوفك عريس
مراد ابتسم وحضنه
واليوم اعدا .
____________________________________________
((اليوم جديد))
في فيلا غزل .
احمد..اهلا بيكو ياجماعة مسبوط اوي اني شوفتكو
محمد..شكرا ياأحمد المهم نخش في الموضوع احنا جاين نطلب ايد غزل لمراد ابني
احمد ابتسم..بصراحة انا مش هلاقي احسن من مراد لبنتي غزل بس رأي رأيها في الاخر
سلطانة في سرها..هي هتكبر من اولها ولا اي
غزل طلعت وهي لبسة فستان ابيض قصير لبعد الركبة وعملت شعرها ديل حصان ولبست حلق رايق وحطتت ميكب خفيف مخليها قمل اوي
مراد سرحان فيها
محمد..مراد انت معايا بقولك نسيبك لوحدك معاها تكلم ماشي
مراد..اااه ماشي يلا طلعوا
محمد..نعم
مراد..قصدي ماشي خليوني تكلم
ريهام وعلي ضحكوا عليه بصوت عالي
مراد بصلهم اسكتوا
كلهم طلعوا .
مراد..اي الجمال دا معقول الجمال دا هتبقي مراتي كتير عليا
غزل ابتسمت بكسوف وقالت انت كمان وسيم انهاردة
مراد بغرور..مانا عرف
غزل ضحكت..مغرور
مراد..انا فرحان اوي انتي اكيد مواقفة صح
لازم تقولي لبوكي كد
غزل بهزار..هفكر الاول
مراد قام بسرعة وقال اييي تفكري اي قصدك اي
غزل ضحكت جامد وقالت إنا بهزر يخربيتك قعد انا اكيد مواقفة والا مكنتش جبتك هنا
مراد..قولي لبوكي كد طيب
غزل ..حاضر
اليوم اعدا لبسوا الخواتم وكانوا مبسوطين .
____________________________________________
مراد وغزل كانوا بيعيشوا اجمل ايام حياتهم بيخرجوا ويتفسحوا بقوا بيعشقوا بعض اكثر من الاول
((في يوم واللي اتقلب كل حاجه على راسهم))
في المستشفى.
مراد..حبيتي اي رايك نكتب الكتاب بس والفرح نخليه بعدين علشان قدر اخرج معاكي براحتي علشان حسيت باباكي بيديق
غزل..فعلا اخد رأي بابا في الموضوع ونقرر ماشي
مراد..ماشي ياحبيتي عندك حاجة
غزل..اها عندي عملية كمان ساعة وانت
مراد..معنديش حاجة هروح الباباكي بقي
غزل..بتوفيق يروحي
مراد باسها من خدها وأمشي.
____________________________________________
أحمد..تمام انا موافق المهم رأي غزل
مراد..احتا متفقين علي كد بس قولت اخد رايك الاول
أحمد ابتسم..الف مبروك ياحبيبي بيقي الكتب الكتاب يوم الجمعة هيكون مناسب ونفس الوقت عيد ميلاد غزل
مراد بفرح..حلو اوي شكرا اوي ياعمي السلام عليكم
أحمد.. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.
____________________________________________
سلطانة..وليه السرعة دي مش فاهمة بتحبها علي اي
مراد بضحك.. مالك ي أمي بتكلمي وكأنك ضرتها
سلطانة بغيرة..أنت بتحبها اوي كد
مراد..اوي ياامي عمري ماحبيت حد كد نقسي تبقي مراتي وبتاعتي
سلطانة بغيرة..عمرك ماحبيت ونا فين يامراد المفروض تحبيني انا وبس
مراد ضحك وحضنها وقال انتي امي نور عيني اكيد بحبك متقوليش كد تاني بقي
سلطانة بصلته وهي مش عارفة تعمل اي تاني علشان تخليه يسبها اخر م زهقت قالت خلاص اعمل اللي يريحك
مراد ..شكرا ياحبيت قلبي هقول البابا وانتي قولي الباقي واحضري تجهيزات الكتب الكتاب وطلع
سلطانة..يارب مش عارفة انا غلط ولا لا بس انا بحب ابني هو اها مش ابني بس انا رببته بقي قطعة من روحي مقدرش اعيش من غيرها
((في المكتب ))
محمد وعلي..الف مبروك
محمد..مع انه بدري شوية بس ماشي المهم نشوف عيالك بقي
علي..اللهم امين
مراد ضحك..اكيد انا مصدقت هتبقي مراتي المهم قولوا اللي ريهام
ريهام دخلت وقالت انا هنا هتقولوا اي
مراد.. اهم هيقولوا عندي كام حاجة لازم اعملها وطلع
____________________________________________
((يوم الكتب الكتاب ))
عند غزل
عايشة..يلهوي ياغزل زي القمر مش مصدقة انك عروسة بجد
رانيا..اومال واحلا عروسة
غزل ابتسمت..حبايبي انتو كمان حلوين اوي
عايشة.. طيب هطلع اشوف الأوضاع برا اي وهجي
غزل..ماشي
نانسي دخلت عندها وقالت الف مبروك ياحلوة فاكرة كد انك خلاص خدتي مراد تبقي بتحلمي
غزل..إنتي بتقولي اي يامريضة انتي
نانسي..بقول انك مغفلة وبيضحك عليكي بكلمتين
غزل..يعني اي قولي اللي عندك اخلصي
رانيا..متخديش علي كلامها
غزل..اسنتي يارانيا قولي يااسمك انتي
نانسي ضحكت بخبث وقالت التسجيل دا اللي هيقول وشغلته
((طلع التحديث بين مراد وابوه لما قال انه احمد ومحمد بيتفقوا يتجوزوا غزل من ولاد محمد ومراد قال انه موافق يتحوزها وقطعت الكلام))
نانسي ضحكت..يعني انتي للبيع مش اكتر وهو سابني علشان يحميكي من شويه الاعداء اللي انتي عامله معاهم مشاكل يعني هو ولا بيحبك ولا اي حاجه عشان تبقي فاهمة شفتي بقى انك هبله وبيضحك عليكي.
غزل بصدمة ..هو دا الكلام دا صح ازاي
نانسي..باي باي وطلعت
رانيا مسكت غزل وقالت متخديش علي كلامها اكلمك مراد الاول
غزل..انا اهرب
رانيا ..انتي بتقولي اي مينفعش
غزل..لا هينفع هاساعدني ولا لا
رانيا..مفيش غير الحل دا
غزل.. ايوا لاني مش للبيع والمفروض ان انا هتجوز حد بيحبني كنت هعيش معاه ازاي بعد اللي عرفته ده لا انا اهرب واللي يحصل يحصل
رانيا..خلاص ماشي بصي لبسي دول وانا هنزل معاكي علي اساس انك الشغالة وهطلعك وأمشي وروحي في اي حته بس خدي تلفون دا معاكي وكلميني
غزل حضنتها وقالت انتي احسن اخت
رانيا..يلا يلا
وفعلا عملت كد وغزل هربت .
رانيا بخبث..هو دا الكلام وضحكت جامد اتصلت علي نانسي وقالت تعالي علي اوضتك عايزكي
____________________________________________
نانسي..ها هربت صح
رانيا..اكيد دا انا رانيا مستحيل فكر في حاجة معملش المهم الخطوة الجاية اي
نانسي.. اكيد انا اللي هتجوز مراد
رانيا ضحكت بسخرية وقالت نانسي ممكن اتفضلي الشباك دا حاسة في حد يشوفنا
نانسي..طيب ثواني ولفت وفجاة رانيا ضربتها علي راسها أغم عليها
رانيا بسخرية..هبلة قعدتها علي الأرض وربطت رجليها وايديها وحطت لازق على بقها وحطيتها في الدولاب وطلعت وقفلت الباب عليها وراحت اوضه الكوافير اللي كانت فيها غزل.
___________________________________________
مراد بغضب..يعني اي هربت انتي إتجننتي ولا اي
رانيا..والله هربت انا هكدب عليك ليه
مراد..طيب ليه عملت اي انا
رانيا اسكت
مراد..شكلك عارفة حاجة ياريت تقولي احسنلك
رانيا..لا لا معرفش حاجة
مراد..اي دا مش تلفون غزل اللي ايدك دا
رانيا ..اها لا مش مهم
مراد..رانيا قولي شكلك عارفة السبب
رانيا..انا هقول وأمري الله بقي طلعت صور من تلفون غزل وريت مراد
مراد تصدم..اي دا ازاي هي كانت بتحب عمر طيب ليه وقفت عليا من الاول
رانيا..علشان تخلي عمر يغير عليها مش اكتر
(( الصوره عباره عن غزل وعمر في السرير من غير هدوم اكيد فاكرين اليوم الغزل اتخطفت فيه ساعتها تصورت الصور دي فاهمين))
مراد بغضب ..خاينين نش هسبهم لو شوفتهم في حته
رانيا..اهدا انا حبيت قولك علشان متبقاش مغفل واريح ضميري
مراد..رانيا
رانيا..نعم
مراد..تتجوزيني
((هوبااا صدمة صح😂😂😂))
نهاية البارت ال20 من رواية جارح القلب الكاتبة هاجر سلامة