الرحمه المفقوده 🍒🌸 البارت الاخير
سيف: بصوت عالي وبيجري خلفها ساره استني 🥺
ساره: وقفت ودموعها تتساقط ارجع خلاص مبقاش ينفع 😞
سيف: لا كل حاجه تنفع وهتتحل بس اسمعيني 🥺
ساره: انا مش عايزه حد منكم انا لوحدي كنت احسن يمكن كنت بزعل اني لوحدي بس كنت بعرف افرح دلوقتي خلاص ما بقاش في غير حزن😓😢،
و يا ترى انت كمان مخبي ايه وبتستغفلني في ايه انت كمان😢
سيف: بشوق كبير انا زيي زيك والله ما اعرف حاجه من اللي قالوه جوه ما اعرفش غير ان انت اكتر حد انا بحبه وما اعرفش اعيش من غيرك انا من اليوم اللي هربتك فيه وانا مش عارف اعيش حياه طبيعيه كل اللي بعمله اذاكر وانجح 😓
ساره: بدموع انت ما تعرفش انا كنت مستنيه اليوم اللي هقابلكم فيه ازاي وانت انا كنت دايما بتمنى اليوم اللي اشوفك فيه بس دلوقتي انا ما اقدرش اعيش مع ناس متلطخين بدم بابي ما اقدرش اثق فيكم تاني😞
سيف: انا عارف انك اتكسرتي بس انا هفضل جنبك ومش هسيبك وهجيب حق عمو احمد الله يرحمه بس انت خليكي معايا وما تبعديش وما تبعدنيش عنك تقدري تثقي فيا🥺🫲
ساره: بدموع لو سمحت يا سيف ما تصعبهاش عليا من واحنا اطفال وانت اكتر حد انا بثق فيه بس زي ما قولتلك دلوقتي ما ينفعش الظروف غير 😓
سيف: يعني ايه
يعني هتبعدي تاني هفضل اشوفك في احلامي وبس ساره احنا اتظلمنا ما تظلمنيش انت كمان🥺 قولت لك هجيب لك حقك وكله بالقانون انا عارف ان ابويا القاتل وده شيء صعب عليا انا ويوسف بس لازم نعمل كده مش عشانك وبس لا عشان الساكت عن الحق شيطان اخرس عشان ده اللي كان لازم يحصل من زمان😞
ساره: ب انفعال وحزن وتفتكر بعد كده ينفع نعيش سوا مش هينفع انت ابوك قاتل ابويا وانا مش هسكت غير لما ابوك ياخد اعدام يعني احنا هيبقى بينا دم ارجع يا سيف الوقت فات خلاص😭😞
سيف: لا لا متمشيش بحبك بقولك بحبك🥺.
لو كان للحُب عنوان وصورة
كنتِي انتي الحكاية… والبداية… والنهاية المسطورة
ساره بدموع وبداخلها تقول كنت فاكرة الحُب أمان وسند
طلع وجع ساكن في القلب للأبد
وقالت اسفه ي بن عمي خلاص الوقت فات ومشيت
سيف: هيشي خلفها ولكن فونه رن
سيف: الو ي يوسف بتقول ايه انا جاي علطول 😨
في الفندق
يوسف: يا حضره الظابط انت عايز تاخد والدي ليه
وهنا دخلت سما فاكرينها اخت علي واحمد
ريماس: عمتو 😲
رضوان: بصدمه وفرحه بنتي حببتي وحشتيني
جريت سما في حضن والدها وحشتني اوي اوي يا بابا😭🥺
رضوان: كده تهربي وتسيبي البيت يا بنتي😞
سما: انا جايه النهارده عشان اكشف واوضح كل حاجه ي بابا انا ما هربتش زمان وسبت البيت بمزاجي انا اخويا هددني وطردني😓
حاله من الزهول والصدمه والكل يستمع بفضول
فلاش باااااااااك
علي: خلاص يا ماما اول دفعه من تجاره الاعضاء وصلت المانيا😈
فوزيه: طب وبالنسبه للاسلحه اللي جايه من ايطاليا👽
علي: كله تمام
سما بعدم استيعاب جايه تجري خبطت في الفازه وقعت😧
علي وفوزيه خرجوا جري وشافو سما
علي مسكها من شعرها بتتصنتِ علينا يا زفته وضربها بالقلم😠
سما: سيبني يا حيوان والله لابلغ عنكم يا اما تدوني نص الارباح😏
باااااااااك
سما: في الوقت ده انا كان الغل وحب المال مسيطر عليا
وعلي اخويا في الوقت ده اتكلم وقال
علي: نص الارباح ايه يا اختي بقى اسمعي
انت تسيبي البيت وتمشي والا البسك قضيه حلوه كده وما تخرجيش منها طول عمرك وخطيبك الحلو هاخد اعضاءه وابعها
وانت عارفاني 👺
سما: وفعلا علي بدا ينفذ تهديده وخلى شخص يضرب على خطيبي بالنار كتهديد وفي الوقت ده انا هربت معاه واتجوزنا😟 وهو ميعرفش اننا هربنا بسبب ايه انا فهمته ان ابويا خلاص مش موافق عليه😔
سيف: وايه كمان ابويا عامل ايه تاني ظلم وجرح وأذى مين تاني😓
سما: ايمن جوزي ظابط وكان ماسك قضيه وهو في جبل المقطم كان في اثار لوجود جثه زكملت بدموع
والجثه دي طلعت امي فوزيه اتقتلت ما هربتش زي م انتم فاهمين وايمن سلم القضيه دي لحضره الظابط اللي هناك وانا شاكه في علي وعايزين ناخد البصمات
الجميع في صدمه وذهول🫢😨 هل ممكن يوصل بيه حقده وشيطانه لقتل والدته اللي قال ربنا فيها عز وجل الجنه تحت اقدامهن
علي: كدب كل ده كدب
سما: لا مش كدب والصفقه اللي انتم المفروض هتمضوها دلوقتي علي بيه كان هيستغل المعمل لتجاره الاعضاء وهيوسع مجاله شويه في المخدرات انا عايزاكي تسامحيني يا منى الكل سامحوني على حقدي والقرف اللي كنت بعمله معاكم زمان بس انا دلوقتي خلاص فوقت وحبيت اصحح غلطي 😞
رضوان؛ بخيبة امل وحزن
ليه ليه يا ابني كل الناس اللي انت اذيتها دي عملت لك ايه طب انا وشلتني وسامحتك عشان انت ابني بس دلوقتي قلبي وربي غضبانين عليك😞
ريماس: يعني ايه يعني انا بابي مجرم 🫢😰 انا عايزه اعرف ايه اللي خلاك تقتل تيته وعمو ليه كل ده يا بابي طب انا دلوقتي هتعامل ازاي مع الناس وحضرتك مجرم😭
علي: لاا لا انت الوحيده يا ريماس اللي حبيتها بجد بعد منى قلبك طيب وما فيكيش خبث عيشي وتعاملي وما حدش يقدر يكلمك طول ما انا موجود😓
الظابط: احنا لازم ناخد استاذ علي وكريم ومنى
علي: فهم خلاص مفيش مهرب
مني مني لا اا لاا
ملهاش ذنب هي وكريم ما يعرفوش حاجه عن اللي كنت هعمله في المعمل هم ما لهمش ذنب وانا فعلا اللي قتلت امي عشان كانت عايزه تكمل في تجاره الاسلحه لوحدها وتحبسني عشان تاخد كل حاجه ليها
وذهب علي مع الضابط لينال عقوبته
ريماس جريت في حضن اخواها سيف ويوسف وانهارت من العياط سيف ربنا يسامحك يا والدي 😞
وذهبت ساره وزادت من قضايا علي ورفعت قضيه ان هو اللي قتل ابوها وعشان فات على القضيه اكتر من 15 سنه فكان الملف اتقفل ولكن تم تجديده
وتم ايقاف يوسف عن عمله في الشرطه حتى التحقيق معه عن قضايا والده
وبعد مرور اسبوعان
مني: ساره نايمه علي رجلها
وبتمسح علي شعرها
يا بنتي سامحيني انا خبيت عليكيِ عشان انا عارفاكيِ
مش هتسكتي وعلي زي ما انت شوفتي شراني ازاي 😞
ساره: بدموع
قبلت ايد والدتها سامحيني انت يا امي انت استحملتي وتعبتي كتير علشاني وانا في الاخر لومتك وجرحتك انا اسفه 😓،
احنا نستنى الشهر ده لحد حكم المحكمه ما يظهر ونرجع تاني اسبانيا انت كان عندك حق ما كانش لازم نرجع
مني: اخدتها في حضنها
حاضر يا قلب ماما كل اللي عايزاه هيحصل بس ما تزعليش نفسك انت
فجاءه فون ساره رن
منى: ده سيف اللي بيتصل مش كده؟
ساره: اه كل يوم بيرن ومش بفتح 😞
مني: حبيبتي سيف طيب وبيحبك بجد وانت بتحبيه وانا عارفه ما تخسريهوش وما تنسيش ان هو اللي ساعدنا زمان.
في مكان اخر
لارا: لا انا مش متعوده على الحزن ده كله يا حضره الظابط🤨
يوسف: مبقاش فيها لا ظابط ولا عسكري حتى😓
لارا: لا ما تقولش كده ان شاء الله هترجع الشغل تاني وتقرفنا
وكفايه حزن بقا سديت نفسي عن الاكل😂
يوسف: سديت نفسك ايه ده انت مش مبطله اكل من ساعه ما جينا ده ناقص تاكليني🤨
لارا: بقى كده يا ياچو بتعد عليا الاكل قصدك ان انا مفجوعه مثلا طب يا رب
يوسف: لا خلاص احنا نتأسف للدكتوره بس ما تدعيش علينا😂
لارا: ناس ما تجيش غير بالعين الحمرا😂
وبعدين مش قولت لك هقلعك بدلتك ههههههه
يوسف؛ ههه ده انت لسانك كان اطول منك في اليوم ده انت عملتيها حرب بجد
لارا: ههه طب ما انت قولتلي اني شبه انثى ي بايخ
يوسف: كنت غلطان انت ست البنات اوعديني يا لارا🥺
لارا: اوعدك ب ايه.؟
يوسف: انك عمرك ما تسيبيني او تبعدي عني وانك في يوم لو زعلتي مني تيجي تقولي لي مع اني عمري ما هزعلك ودايما هبقى مصدر سعادتك🥺
لارا: بخجل انا قاعده على قلبك كده كده☺️
يوسف: احلى خياره في الدنيا يا ناس😃
لارا: ضربته على كتفه بس ما تقولش خياره😂🤨
حسام: ريماس انا مستحيل اسيبك انا بحبك وعايزه اتجوزك💞
ريماس: بدموع انت مش مضطر تشفق عليا وتتجوز واحده ابوها مجرم😔
حسام: يا بنتي كفايه الكلام ده انا حبيتك انت وهتجوزك انت وما ليش دعوه بعيلتك ولا ابوكي وبعدين ابوكي بس يعني اللي معلش كان شراني لكن باقي عيلتك ما فيش احسن منهم وانا كمان من عيلتك ما تنسيش ان امي تبقى بنت عم ابوكي
ريماس: انا هحتاج وقت
حسام: وانا معاكي للاخر وهنتخطى المرحله دي سوا وعمري ما هسيبك وهفضل احبك لاخر يوم في عمري♥️
سيف في مكالمه جماعيه الكل عايش حياته وانا متبهدل مع معذبت قلبي😠
لارا:: ههه ما تخافش بنظبط لك مقابله
سيف: ايوه احبك انا كده
يوسف: خليك في ساره يا بابا🤨
ريماس: احنا عرفنا انها النهارده رايحه المدافن روح لها وهتبقوا لوحدكم 😀
سيف': نهاركم ابيض ما لقيتوش غير المدافن😅
في المقابر
سيف: من الخلف ربنا يرحمه يا ساره وأهو حقه هيرجع
ساره: بدموع وحشني قوي يا سيف😢
سيف: ادعيله
ساره: انت ايه اللي جابك ومين قال لك اني هنا 🤨
سيف: قلبي حس بيكي وكل دقه في قلبي بتنده عليكي♥️😂
ساره: هههههه جو افلام اويي
سيف: اتنهد وقال مش ناويه تحني بقى تعبتني معاكي يا معذبت قلبي بحبك وهفضل احبك🥺
ساره: وانا بطلت احبك وسع كده عشان امشي😠
سيف: لو بطلتي فعلا تحبيني ما كانش زمانك لابسه السلسله اللي اديتها لك لحد دلوقتي😉😂♥️
ساره: عشان غبيه ومشيت😏
سيف: بحبك اتقلي براحتك وراكي وراكي 💞
قبل ميعاد المحكمه بيوم
سما: انا جايه لساره يا منى
ودخلت سما ل ساره
ساره: عمتو تعالي اتفضلي
سما:: سامحيني يا سوسو
ساره؛ والله مسامحاكم كلكم ما عادا عمو علي😔
سما: وسيف
ساره: انا مش زعلانه منه بالعكس انا مبسوطه منه ومن محاولاته وبحب يوسف وريماس جدا وبحكي لهم على كل حاجه وهم اخواتي واصحابي لكن سيف مش هينفع نتجوز طب ازاي بعد كل اللي حصل
سما: احنا ما حدش فينا بيختار ابوه وامه وسيف ما اختارش ابوه سيف عاش طفوله قاسيه امه اتطلقت من ابوه واتجوزت وابوه كان بيعاملوا وحش لانه كان شاكك ان هو اللي هربكم وهو بيحبك متخسريش الحب ده 🥺
ساره: وانا والله بحبه بس هحتاج وقت
سيف دخل فجاءه
وانا هديكي وقتك كله يا من ملكت قلبي وعذبتيه♥️😂
ساره: بقا كده ي عمتو وضحك الجميع
وجاء يوم المحكمه ودخل العسكري لاحضار علي ولقاه موت نفسه انتحر يا ساده كبرياءه منعه وما سمحلوش
انه حد يحاسبه ويموته ف موت نفسه
عاش ظالم ومات كافر😟
كانت الصدمه حلت على الجميع😫😨 اولاده مهما كان فهو اباهم حزنوا حزنا شديدا
ولكن مهما طال الزمان مسير الحق يظهر ويبان وربنا ما بيظلمش حد🥺
وبعد مرور خمس شهور
يوسف رجع لشغله وخطب لارا
وريماس قدرت تتجاوز مع حسام المصاعب وخطوبتهم كمان شهر
اما ساره فاستقرت في القاهره بعد محاولت من اللي حواليها انها متسافرش
ودخلت الجامعه فيها ولقيت دكتور ماده التشريح هو سيف اه مهو دكتور جامعي
اما رضوان فتخلص من المال الحرام واشترى ڤيلا جديده عشان يجمع احفاده وبنات اخوه منى واسماء في الحلال
وفي يوم داخله ساره وفي منتصف الجامعه يوجد ورود في كل مكان وزينه والمكان شكله تحفه بجد لقيت سيف داخل وجلس قدامها واتكلم وقال
سيف: بحبك وانت عارفه من زمان ومن غيرك ما اقدرش اعيش مهما مر الزمان وهتجوزك هتجوزك مهما كانت دماغك دي ناشفه بقا وهخطفك واتجوزك يا هخطفك واتجوزك ما فيش حل تالت😂♥️
ساره: 😂 ما انت كنت ماشي كويس وبتقول كلام حلو
سيف: انا رجلي وجعتني ايه تتجوزيني😂💍
الجميع وافقي وافقي
ساره: ههههههه مواااااااافقه
سيف: اه اه اه اه اخيرااااا
بحببك وقرب خطوة…
وقال بصوت أوطى:
“لو العالم كله مشي،
أنا مش همشي.
ولو قلبك خاف تاني،
أنا هفضل أطبطب عليه لحد ما يصدق إن الحب أمان.”
ولبسها سيف الخاتم💍 وقبل كفها 💐♥️
ساره: وانا بعشقك وخلاص ما فيش عذاب تاني وهفضل قاعده على قلبك بس انت استحمل🥺♥️
مني: بدموع مبارك ي حبايب قلبييي🥹♥️
لارا وحسام ويوسف وريماس تعبتونا معاكم بعلاقتكم المعاقه دي😃
الجميع هههههه
سيف: جاتكم القرف وسعوا كده مش عارف اكلمها😂😠
واخذها يتفسحوا
سيف: بحبك واوعدك هبقى ابوكي واخوكي وصديقك قبل ما اكون جوزك وانت هتبقي بنتي واميرتي وملكه قلبي وسلطانتي♥️🥺
ساره: انا اسفه يا سيف اني تعبتك الفتره دي كلها بس انا بجد بحبك🥹♥️ واللي حصل زمان
سيف: ششششش 🙊 انسي اللي فات وما تتأسفيش تاني يا ملكه قلبي وروحي ♥️
واتجوز سيف وساره ويوسف ولارا وحسام وريماس والكل عاش سعيد والحب كان مالي حياتهم كلهم وب الأخص سيف وساره عمره مزعلها ودايما معتبرها ملكه وهيا دايما بتحاول تسعده وكل يوم حبهم بيذيد ♥️♥️
💐🥺♥️💞🫂🥰
وفي النهايه احب اقول لكم ان الكل يستاهل فرصه جديده وما نعاقبش حد على حساب حد وخليك واثق دايما انك هتاخد حقك وربنا مش هيظلمك ☺️🥰
اتمني انكم تكون الروايه نالت اعجابكم واني اكون خفيفه علي قلوبكم وقدرت اقدملك روايه جيده 🥺🫶🫰
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♕
تمت بحمد الله ♥
♡بقلمي ♡..