قلبي لازم يحب - الفصل 5 - بقلم ربارا - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: قلبي لازم يحب
المؤلف / الكاتب: ربارا
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 5

الفصل 5

المهم ريتاج طبعا صحيت تاني يوم زعلانه وفرحانه زعلانه لأنها قسيت علي حبيبها وفرحانه لأنها رجعه شغلها وحتشوف المهندسين والمهندسات المهم شيماء كلمتها ريتاج : هاي ياشيمو شيماء ! شيمو انتي النهارده شكلك احسن ريتاج : بس بقي وبعدين انا اول مره اقولك شيمو شيماء : لأ طبعا بس كنتي امبارح ريتاج ( مقاطعه ) : بلاش تتكلمي كتير ويلا انا نزله حستناكي تحت شيماء : ماشي ماشي ونزلو وتقبلوا تحت شيماء بتصفر صفاره اعجاب شيماء : ايه العربيه الشيك دي جبتيها امتي ريتاج : حنبتدي نحسد بقي بصي ياستي انا جبتها وانا في فرنسا وبعدين شحنتها علي مركب بضاعه كبير راجعه مصر شيماء : بس ده عليه فلوس كتير ريتاج : احمد ساعدني بجزء وانا كملت الباقي ريتاج ! مين احمد ده كمان هو مش كان امير ريتاج ( استغربت اوي وزعلت ) : وبعدين انتي عايزة امير يساعدني بصفته ايه ريتاج : بصفته انه هو بيحبك وانتي بتح..... ريتاج : بليز اسكتي عشان انتي بتقولي كلام غلط خالص انا قصدي احمد بابي واركبي بقي خلصينا ورانا شغل وبعدين ركبوا شيماء : وانتي بقي بتقولي لأونكل احمد احمد عادي جدا ريتاج ( بضحك ) : اصل انا ضربه صحبيه مع اهل بيتي ريتاج : ماشي ماشي لمهم لقيت نمره ريبه بترن علي الفون بتاعها وحسيت احساس غريب ريتاج * متردي يابنتي خايفه ليه حاسه ان هو صح طب ردي يمكن مش هو * المهم ردت ريتاج : الو طبعا كان حبيب القلب وكان ساكت عشان يسمع صوتها اللي وحشه جدا ريتاج : الو مين علي الفون امير ( بضعف ) : وحشتيني ريتاج بلمت واصدمت وشيماء حسيت بتوترها الشديد امير : برده لسه زعلانه ريتاج ( بضعف وهدوء ) : انت جبت نمرتي منين امير : بحبك وبجد اسف انا عمري متصورت انه ممكن حاجه تحصل بينا في يوم من الايام ريتاج : اكيد جبتها من اونكل شوكت صح امير : اه بحبك ومش حقدر مكلمكيش ارجوكي اسف والله اسف ( بشي من العياط الخفيف ) ريتاج : امير متتصلش تاني بيا ابدا اوكي وقفل الفون وقفل صفحتي معاه وقفلت قبل ميكمل كلامه واعدت تعيط وهي سيقه شيماء (بنظره لوم ) : ليه كده تعملي كده ليه دنا معرفوش وصعب عليا ريتاج ( بعياط ) : خدي افرحي بيه انتي عارفه انه هني اهانه لا يمكن اسمح بيها في حياتي وانتي عارفاني كويس ثانيا انا مكنتش متوقعه ان الاهانه تيجي منه ده امير اللي انا شيماء : حبتيه صح ريتاج : انا مش حكدب عليكي انا فعلا حسيت بألاعجاب من نحيته شيماء : بطلي تنكري انتي بتحبيه ريتاج * اه بحبه اوي كمان * : بطلي بقي الكلام ده وخليني اركز في السواقه ووصلوا الشركه وكانت مفجأه كبيره ان ريتاج دخله الشركه في المقدمه وشيماء وراها وكانت ريتاج لبسه لبس رسمي خالد : مش معقول لا لا ايه المفجأه الحلوة دي ريتاج ( بأبتسامه ) : شوفت بقي حرجع اشد عليك تاني كنت مرحوم مني خالد : بجد نورتي الشركه وفجأه الفون رن بنفس الرن تعابير وشها اتغريت للحزن وكنسلت خالد : في حاجه ريتاج مش بترد شيماء ضربتها في كتفها يعني ركزي بقي ريتاج : ها لا ابدا يلا ياجماعه علي مكتبكم ( الكل كان موجود ) النهارده يوم عادي جدا يلا ياخالد علي مكتبي حالا خالد : اليوم احتفال بلاش شغل ريتاج بصتله بصت غضب خالد : خلاص خلاص وشافوة الشغل عادي جدا جدا وفي الوقت ده كان الفون بيرن كل 5 دقائق لريتاج وده طبعا اثار دهشه خالد بس محبش يدخل وهم مروحين خالد : لعلمك انا كتبت كتابي وجوازي بعد 1 اسبوع لازم تيجي ريتاج : بجد الف مبروك اكيد ان شاء الله المهم اليوم خلص علي كده وقررت ريتاج انها تروح لباسل وريهام عشان لسه معرفوش حاجه المهم اليوم عدي عادي جدا وتاني يوم راحت الشغل عادي وهي ممزوجه بالفرح والزعل المهم راحت لوحدها لقيت شيماء لوحدها في المكتب شيماء : ايه يابنتي اللي اخرك كده ريتاج : معلش كنت تعبانه شويه شيماء : بجد كده اوفر عليكي يابنتي ارحمي نفسك وارحميني معاكي ريتاج : خلاص بصي انا لازم اروح لباسل وريهام النهارده شيماء : طيب خلاص بعد الشغل وفجأه تليفون ريتاج رن وبصت لقيت مين ريتاج : بصي اخرجي دلوقتي اتصلي بريهام تجلكوا علي البيت شيماء ( بلئم ) : اه انتوا اتصلحتوا ولا ايه ريتاج : امشي ياغلسه شيماء : خلاص طيب ولما مشيت ريتاج : الو يا فارس عامل ايه فارس ( ده جار ريتاج وفي نفس الوقت خطيب شيماء وكان في لندن لمده سنه وكان طبعا بيكلم شيماء كل يوم بس انا قولت خليها مفجأه بقي ) فارس : انا الحمد لله انتي عامله ايه ريتاج : انا كويسه وبعدين انت نازل امتي فارس : حكون عندكوا علي بليل واوعوا تقولوا نجيلك علي المطار اصل شيماء وحشتني اوي وخلاص مش قادر ريتاج : ماشي ياعم الحبيب وبعدين انت مش بتكلمها كل يوم فارس : مش كفايه انا اصلا نازل عشان خلاص اتجوزها واستقر هنا عقبالك ريتاج : ان شاء الله فارس : بصي بقي انا عايزك تقولي لسيماء علي بليل كده اني جي اوكي واوعي تقولي لحد دلوقتي اوكي حرنلك لما اكون في مصر فتقوليها علطول ريتاج : ماشي خلاص سلام بقي لأني ورايا شغل فارس : خلاص سلام باي شيماء : كنتي بتكلمي مين ريتاج : ايه يابنتي خضتني كنت بكلم عميل من العملاء شيماء : اه ماشي ماشي حعديها المهم نروح لأمير امير كان اعد في مكتبه سرحان كالعاده في ريتاج ويدخل عليه اسامه اسامه : صحبي سرحان في ايه امير لسه سرحان اسامه : امير مش ينفع كده خالص ارجوك انسي بقي امير فاق علي الكلمه دي امير ( بنفعال ) : انسي يعني انا لو قولتك سيب مراتك حتسيبها اسامه : اولا مفيش وجه مقارنه بيني وبينك لأني انا متجوز وبحب مراتي جدا وهي كمان انما انت لسه بتبأ حياتك فمتوقفهاش عندها يابني اعتبرها مرحله وخلصت امير ( بعصبيه اكتر ) : لأ هي دي اللي قلبي اخترها ولا يمكن اسيبهاانا بحبها اوي واعد يعيط اسامه : طب اهدي انت بس ارجوك بلاش كده انت عارف اني مبحبش اشوفك كده فين امير بتاع زمان القوي المرح اللي بيهزر كتير امير : خلاص انا ضعفت لما شوفتها من اول مره خلاص طول مهي مدايقه مني حفضل كده اسامه : طب يلا قوم اروحك امير : ورايا شغل روح انت اسامه : انا عارف انك مش حتشتغل وحتعد تفكر فيها قوم روح احسن عن تستريح امير استسلم وقام يروح معاه امير عنده عربيه بس اسامه روحه بعربيته سامه : ها تحب اعزمك فين قول امير ( بتعب شديد ) : انا تعبان وعايز اروح اسامه : مالك يأمير فيك ايه انت مكلتش من امبارح امير : روحني بقولك اسامه : طيب خلاص حاضر وروح امير نروح بقي لريتاج وشيماء وهما مروحين في العربيه شيماء : طبعا انتي اللي تدخلي الاول عشان اصلا باسل وريهام هناك انا اصلا ريهام كانت عندنا ماما عزماها يتاج : طب كويس يلا بينا المهم وصلوا البيت ريتاج بتخبط تك تك تك تك تك تك باسل : ايوة انا جي ريهام : افتح يلا بطل كسل الام : يلا يلا تلاقيها شيماء وعايزة تتغدي باسل : خلاص خلاص وقام فتح وفجأه ريهام ومامته لقوه رجع لورا وعلي وشه علامات التعجب ريهام : مالك في ايه باسل : ريتاج الام : مالها في ايه ريتاج دخله يتاج : انا نفسي افهم انت شوفت عفريت ولا ايه ريهام والام قاموا نطوا وسلام وتحيب وعياط باسل : انا مش مصدق ريتاج ايه المفجأه الحلوة دي ريتاج : انت لسه فاكر تسلم شيماء : ياجماعه سبوها ترتاح ويلا نحضر الغدا باسل : انتي جيتي امتي من المطار ريتاج : من 4 ايام باسل : نعم ياختي ريهام : لسه بتهزري زي منتي انا افتكتر ان 6 شهور دول حيغيروكي يتاج : لا بجد جيت من 4 ايام بس كنت مشغوله شويه فمقدرتش اجي باسل : علي العموم نورتي ريتاج : مبروك ياباسل مبروك يايهام باسل : اده هو الخبر وصل فرنسا كمان ريتاج : انت اهبل يابني عرفت من شيماء لما جيت بس لعلمك انت اخترت ملكه جمال مصر باسل : طبعا ياماما الكلام ده مفهوش هزار هي فعلا ملكه في نظري وفي قلبي وبيبص لريهام لقي ريهام طمطمايه جمبه ريتاج : خلاص بقي متكسفهاش باسل : يالهوي حبيبي بيتكسف لا لا انا مش حقدر علي كده ريهام : بقولك ايه انا قايمه احضر الغدا وقامت وفضل باسل وشيماء وريتاج ريتاج :قولي بقي انت ناوي امتي باسل : انا حتقدم بكره والخطوبه ان شاء الله تبقي قريبه ريتاج : مبروك ياباسل باسل : الله يبارك فيكي عقبالك ريتاج سكتت شيمء : يلا قومي ارتاحي في اوضتي لحد الغدا وبالفعل قامت ريتاج تستريح المهم الاكل اتحضر وهما علي السفرة تليفون ريهام يرن يهام : الو هيثم : انتي نستيني ولا ايه ريهام : لا ابدا خالتو عامله ايه باسل اول مسمع كده عرف انه هيثم ودايق جدا وبان عليه هيثم : كويسه بتسلم عليكي ريهام : طب سلام دلوقتي هيثم : ليه هو في حاجه ريهام : لأ مفيش سلام وقفلت وكانت عافه ان باسل شايط علي الاخر ريهام : ده هيثم ابن خالتي شيماء : بجد طيب خير باسل : لا مش خير خالص ريهام : ليه بقي باسل : عشان انا قولتلك بلاش تكلميه ريهام : ده بن خالتي عادي يعني باسل : لا مش عادي ريتاج : بس كفايه خلاص ياباسل محصلش حاجه باسل : خلاص ريهام : وانا خلاص الكل : ههههههههههههههه وفجأه يقطع صوت الضحك صوت الفون بتاع ريتاج بيرن وهي تنكسل وفضل يرن وهي تنكسل وفجأه قالت وهي مش حاسه يتاج : كفايه بقي اده الكل اتخض من طريقتها باسل : في ايه ياريتاج يتاج * اوبا * : لا مفيش حاجه عن اذنكم المهم قامت ووقفت في البلكون وبعدين باسل : ريتاج تعالي اشربي الشاي معانا باسل زي اخو ريتاج بالظبط واكتر كمان ودخلت ريتاج وشربوا الشاي وعدي الوقت وتليفون ريتاج رن والمره دي كان فارس يتاج: بصوا ياجماعه انا عندي ليكوا مفجأه حلوة اوي شيماء : قولي وسمعينا ريتاج : فارس جي النهارده كمان شويه كلهم بلمبوا من الموقف باسل ( بفرحه ) : بجد ده وحشني اوي ريهام : يلا ياشيمو حبيب القلب وصل وحتشفيه كمان شيماء :كده ياريتاج متقليش ليا وانا معاكي طول اليوم ريتاج : دي اوامر حبيب القلب شيماء : دخلت جري هي وريتاج وريهام عشان يظبتوا شيماء شيماء : يااااااااااااااه اخير بحبه اوي ووحشني اوي ريهام : ياسيدي ياسيدي المهم لبست واتشيكت علي الاخر وللمره التانيه مر الوقت عادي جدا وجه فارس وسلم علي كله وسلامات وترحيب المهم لما جه لشيماء فارس ( بحب ) : وحشتني اوي ياشيمو شيماء : وانت كمان وحشتني اوي اوي فارس : بحبك شيماء : وانا كمان بحبك باسل : احم احم احنا لسه وقفين فارس : ياعم راعي شويه انا لسه جاي والمهم اعدوا واتكلمو كتير نروح لامير في البيت طبعا اعد زحقان وتعبان وكل حاجه وفجأه الباب خبط فقام فتح وكان اسامه د اسامه : كل ده امير : معلش ودخلوا اسامه : ايه الاخبار امير ( بعياط ) : برده مش راضيه ترد اسامه انسي بقي امير لقوا نفسه بعدمسمع الكلمه دي اعد يكسر في كل حاجه ادامه ويقول امير : قولت لأ يعني لأ اسامه اتخض من منظره اسامه : اهدي طيب اهدي بس ولكن لاحياه لمن تنادي وراح كلم اونكل شوكت وجه علطول ودخله شوكت : امير اسمعني بس امير : سبوني بقي بجد مش عايز اعرف حد سيبوني ( بعصبيه ) شوكت قرر يكلم ريتاج وكانت ريتاج لسه متجمعه معاهم ريتاج : اده اونكل شوكت باسل : طب ردي ريتاج : الو اونكل ازيك شوكت: الحقيني ياريتاج ريتاج : في ايه وايه الصوت ده اونكل : امير وظاهر جاله انهيار عصبي ريتاج قامت وقفت ووشها معالامه اتغريت كله انتبه واتخض ريتاج : ليه كده طب بص ادهوني باسل وفارس استغربوا جدا وراحت ريتاج وقفت في البلكون وراح اونكل شوكت اده الموبايل لأمير ريتاج : اهدي اهدي وسمعني وطبعا صوتها كان مسموع شويه بس هي مكنتش حاسه امير : بحبك وبموت فيكي سبتني ليه ريتاج : امير بليز اهدي بلاش تعذبني اكتر من كده امير : انا نازل مصر لازم اشوفك ريتاج : لأ تنزل فين انت مستقبلك هناك مش هنا امير : لازم اشوفك ريتاج : امير من فضلك اهدي كده ومشي حالك سلام امير : انا بموت من غيرك ريتاج * وانا كمان * : بلاش الكلام ده دلوقتي اهدي وادخل نام وقفلت قبل متسمع حتي حيقول ايه واعدت تعيط وبعدين ريتاج : عن اذنكم ياجماعه انا لازم امشي باسل : استني مالك مين ده ريتاج بصتله وفتحت الباب ونزلت......... المهم ريتاج لما نزلت من التجمع اللي كانت فيه ساقت بعربيتها لغايه البيت وبعدين طلعت لقيت نرمين بتكلم باسل واول نرمين لما شافتها نرمين : خلاص ياباسل حعرف في ايه وابقي اقولك عشان هي جت ريتاج : خير ياماما في ايه باسل كان عايز ايه نرمين : بيقول انك نزلتي فجأه من عندهم بعد مواحد كلمك في التليفون مين ده ممكن اعرف ده مين ريتاج ( بعياط خفيف ) : يعني مش عارفه مين نرمين ( بعد تذكر ) : اااااااااااه قصدك البشمهندس امير قولي حصل ايه تاني ريتاج وهي داخله علي قوضتها وبتعيط : محصلش محلصش نرمين وهي وراها : لأ في ولازم اعرف انتي حتخبي عليا ولا ايه ريتاج : معلش ياماما سبيني دلوقتي نرمين : وحياتك ابدا لازم اعرف في ايه انتي فضلك ثانيه وتقعي من طولك قولي في ايه ريتاج : طب استني لما بابا يجي وقول ليكوا انتوا الاتنين لأني محتاجه رأي بابا اوي نرمين : خلاص خليها بكره عشان انتي محتاجه تنامي واحمد حيرجع متأخر وانتي حتكوني نايمه نسيبها بقي ونروح لباسل وفارس وشيماء وريهام باسل : لا لا مش معقول اكيد في حاجه دي اول مره تعمل كده ريهام : قصده ايه شيماء : ياجماعه اهدوا شويه عادي يعني باسل : انا نفسي افهم انتي جايبه الاطمئنان ده كله منين شيماء ( بعبط ) : لأ طبعا انا قلقانه زي زيكوا عادي يعني فارس : وبعدين ياجماعه انا مش فاهم حاجه الام : ياجماعه ان شاء الله خير كلمها ياباسل وطمنا عليها ريهام : جماعه انا مروحه عشان اتأخرت ابقي طمني ياباسل باسل : طب يلا تعالي اوصلك ريهام : توصل مين انا عمارتي جمبكوا علطول باسل : يابنتي تعالي بس ريهام : واللهي ابدا يلا سلام جميعا كلهم : سلام ومشيت وكلهم في حيره من امر ريتاج وتوترها الغريب كل مالفون يرن فارس : انا كمان مروح لأني لسه ورايا حاجات شيماء : خد بالك علي نفسك فارس : ماشي ياحبيبتي انتي نامي كويس اوكي باسل : يلا ياعم الحبيب مشي من هنا ههه فارس : ماشي ماشي عجبك كده ياشيمو شيماء : بصراحه اه فارس : انا غلطان اني كلمتك اصلا يلا سلام ياطنط الام : سلام يابني وابقي كرر الزياره فارس : اكيد ياطنط المهم كل نزل واتبقي باسل وشيماء باسل : انا حكلمها اوكي شيماء : ماشي واعد يرن والتليفون مقفول وكل مره قلق شيماء بيزيد لما تعرف انه مقفول لأنها عارفه الحكايه كلها وخافت عليها جدا شيماء : بجد حاجه تقلق باسل : خلاص اصبروا بكره وانا اعرف كل حاجه نروح لأمير شويه اعد في البيت زحقان اوي وزعلان اوي وطبعا اسامه قرر يبات معاه عشان يخلي باله منه اللي يعمل في نفسه حاجه امير بيتكلم في الفون نور ( صحبه ) فكرينه صحبه في مصر نور : هاي يامير ازيك امير ( بصوت متعب ) : ازيك عامل ايه نور : في ايه ياحبيبي قولي مالك حصل ايه امير ( بعياط خفيف ) : انا خلاص تعبان وعايز انزل مصر نور : يابني منت كنت لسه هناك انت مكملتش سنه في المهله الجديده امير : خلاص مش قادر انت لو تعرف حصلي ايه مش حتصدق نور : قولي صحيح الباشمهندسه اللي كانت معاك اخبارها ايه ملحوظه / نور كان سافر فرنسا 2 اسبوع اثناء وجود ريتاج لأنه عنده شغل هناك امير ( بصوت حزين اوي ) : ريتاج هي فين ريتاج راحت خلاص نور : علي العموم انا مش فهمك قولي طيب انت نازل امتي امير : ممكن كمان يومين بس بليز خلي الموضوع سر بس ممكن تقول لبابا نور : طب وليه يعني امير : بليز اعمل زي مبقولك نور ! خلاص ماشي بعد الفون اسامه : انت مجنون يابني تنزل ليه وحتعمل ايه في مصر امير : خلاص مش قادر المكان هنا خلاص بقي محتاجها وانا مش عاف اشتغل من غيرها اسامه : طب هي في مصر ايه الجديد امير : حدور عليها اسامه : ياسلام حدور عليها فين ان شاء الله امير : قلبي حيوقلي سيبني بقي اكلم مسيو شوكت اقوله وفعلا كلمه وقله ووافق نظرا لظروفه النفسيه المهم اليوم خلص عادي جدا وجه تاني يوم ريتاج تصحي علي صوت باباها احمد : يلا ياجوجو انا النهارده فضيلك وعيزك تكلميني شويه ريتاج : بابا صباح الخير يأحمد احمد : صباح الخير ياحبيبه قلب احمد ريتاج ! ايه الحنيه المفجأه دي احمد : ياسلام هو انا مش بابا ولا ايه ريتاج :ماشي يابا يلا بينا وقامت خدت شور ينشطها شويه لكن اثار العياط بينه عليها جدا لأنها عيطت جامد احمد : ها بقي فيه ايه بقي نرمين خضتني نرمين : عايزاكي تحكي وكأنك بتحكي لأول مره ريتاج حكت لأحمد كل حاجه احمد : بصي يابنتي انا دلوقتي حتكلم علي اساس الكلام اللي انتي قولتيه اولا زي مبتقولي هو شاب محترم خلقيا وعمليا علميا يعني في من صقاتك شويه ثانيا انتي اخطأتي زي مهو اخطأ هو اخطأ لنه هانك وهو عارف انك بتحبي الشغل ولوكان نقشك كان يبقي افضل وانتي كمان اخطأتي لأنك تماديتي في عقابه هو عمال يجري وراكي يابنتي من هنا لهنا وانتي مش قبله تسمعيه ولا حتي تنقشيه بصي قرري ياحببتي وياريت يكون قرار سليم في التفكير القلبي والعقلي ريتاج : ان شاء الله عن اذنك المه قامت لقت الفون بتاعها بيرن بأسم باسل يتاج * ياااه ده زمانهم قلقين عليا اوي * : الو ايوة ياباسل خير باسل : اولا لأ مش خير ثانيا عايز اعرف ايه اللي حصل امبارح ثالثا ممكن تلبسي وتنزلي احنا مستنينك تحت كلنا ريتاج : ليه انتوا خارجين باسل : من الواضح ان احنا خارجين يلا خلصي ريتاج : معلش انا مش قادره باسل : نعم يلا البسي من سكات ريتاج : طب بص اسبقوني انتوا وانا جايه وراكوا باسل : ومتجيش معانا ليه ريتاج : معلش قول بس انتوا رايحين فين باسل : احنا رايحين park اوكي انتي عارفاهها اظن ريتاج : اوكي حاضر وبعدين الفون بعد مقفلت رن تاني وكان امير كنسلت اول مه وبعدين اعد ين كتير فا ضطرت انها ترد ريتاج : الو نعم افندم امير : بصي انا عايز قولك اني انا في الطياره نازل مصر...... احنا وصلنا لحد ما امير قال لريتاج انه نازل مصر وهي كانت رايحه ال park اللي كانوا متفقين عليها هي وباسل وريهام وشيماء وفارس وريهام المهم نزلت بسرعه جدا وكلها حيره بس كانت مبسوطه اوي ان امير حيكون جمبها ونفسها تشوفه بس هي متوتره جدا اول بقي لما وصلت ال park باسل : ايه يابنتي اتأخرتي ليه ريهام : ومال وشك احمر كده ليه وبتنهجي انتي كنتي بتجري ولا ايه شيماء : ياجماعه بليز ممكن هدوء شويه في ايه ياريتاج فجأه الفون بتاعها رن وبصت لقيته امير وشها باظاكتر وكان عليه تعابير فرحه وزعل ريهام : ايه يابنتي مالك ريتاج طلعت تجري من ادامهم ووقفت بعيد وكله مستغرب جدا ريتاج : نعم في ايه تاني امير : بقولك انا في الطياره تقفلي ليه انتي مش عايزة تشوفني ريتاج : اوووووف انت عايز ايه بظبط امير بجد انا تعبت انت نزلت ليه اصلا امير : عشان اشوفك ريتاج : بجد وفين ان شاء الله امير : انا حلاقيكي عشان بحببببك قلبي حيقولي ريتاج : امير ممكن تقفل امير : بحبك امير ( بضحكه بسيطه ) : ممكن تبطل بجد امير : انتي شكلك سمحتي صح ريتاج ( بغضب ) : انت لو مقفلتش انا حقفل امير:علي العموم اكيد حنتقابل قريب وقفل الكلمه دي قلقت ريتاج وفرحتها وبعدين جت ترجع تاني لقت الشله وراها شيماء : انتي كنتي بتكلمي مين باسل ( بعصبيه ) : ماواضح هي بتكلم مين ريهام : وانت متعصب ليه اوي كده ليه باسل : عشان هي عمرها مكلمت حد غير العملاء لكن واضح ده انه مش عميل ريهام : هي حره خليك في نفسك احسن عشان ريتاج مش كده ريتاج ( بدموع بسيطه ) : اااااه لو تعرفوا اللي فيا لكن اوكي انا مش فرقه معايا عن اذنكم ومشيت شيماء : يابنتي استني كده ياباسل دي اختك برده ريهام : قولتلك اديها زعلت باسل : انا بس كنت عايز اعرف مين ده عشان ريتاج مش كده ريهام : ممكن اسألك سؤال باسل : اسألي ياحبي ريهام : انت بتعامل ريتاج كده ليه باسل : قصدك ايه ريهام : يعني بتخاف عليها وبتحب تعرف اخباره هو في ايه بظبط باسل مسكاها من كتفاها باسل : ياحبيبه قلبي متخفيش ريتاج زي اختي مش اكتر واحنا متربين مع بعض وتأكدي ان مفيش حاجه حتفرقنا عن بعض الا الموت ريهام : بعد الشر عنك فارس :ياجماعه بطلوا حب بقي وتعالو نشوف ريتاج وشيمو راحو فين انا حكلم شيماء فارس : الو شيمو شيماء : الو فارس انا دلوقتي مع ريتاج متقلقوش فارس : واخبارها ايه دلوقتي شيماء : بخير يلا سلام وكانت ريتاج وشيماء في البيت بتاع ريتاج شيماء : ممكن اعرف في ايه وفجأه نرمين تدخل عليهم نرمين : ايه ياريتاج انتي هنا من امتي انا مكنتش حاسه بيكي خالص ريتاج : دخلت عادي يعني انا معايا مفتاح نرمين : بس في ايه شكلك معيط شيمء : بجد ياطنط انا اتحيرت معاها سعات تبقي حلوة وسعات تبقي زعلانه ريتاج حكت لمامتها كل حاجه نرمين : انا رأيي انه عمل صح شيماء : وانا مع طنط في رأيها ريتاج : ليه بقي نرمين : عشان انا عجبني شجعته وان هو نازل مخصوص عشان يشوفك ويتأسفلك للمره المليون وتبقي عبيطه لو مسمحتهوش وكمان بلاش تعذبيه اوي كده انا كده كده عارفه انك بتحبيه قوليله وخليه يجي يتقدم واحنا حنقبل علطول ريتاج : ياسلام خلاص انا حليتي الموضوع فجأه كده ليه انا خلاص اصلا وخده قراري ومش حرجع فيه شيماء : قرارك ده غلط انك تفضلي ساكته وكله بيحب وبيتجوز وانتي اعده كده وبتحبيه يبقي اكبر غلط ريتاج ( بعياط ) : انا كده وحره محدش ليه دعوة خالص بيا ممكن تسبوني بقي عايزة اعد لوحدي نرمين : خلاص ياجوجو تعالي ياشيماء ونسبها تريح اعصابها شويه المهم سبوها لوحدها وعماله تفكر في حبيبها تليفونها رن في البدايه مشفتهوش عشان ميطلعش امير لكن لقيته اونكل شوكت شوكت : ايه ياحبيتي برن وانتي مش بتردي ليه ريتاج : معلش تعبانه شويه شوكت ( بلئم ) : امير علي بليل حيكون وصل مصر ريتاج ( بثبات ) : وانا مالي يعني شوكت : يعني مش عايزة تشوفيه ريتاج * اكيد نفسي اشوفه اوي كمان * : لأ وانا اشوفه ليه شوكت : عشان تتصالحوا ريتاج : اونكل شوكت بليز بلاش تتكلم في الموضوع ده شوكت : انا شايف انك كبرتي الموضوع اوي بلا مستحق يذكر ريتاج ( بعياط ) : بليز اونكل شوكت كفايه كده انا تعبت بجد تعبت شوكت : اوكي اوكي سلام دلوقتي بس انا عايزك تريحي وتنامي كده وتنسي كل حاجه وتسيبي كل حاجه علي ربنا خلاص مع السلامه ياريتاج ريتاج : مع السلامه يا اونكل المهم ريتاج استسلمت للنوم بعدها وصحت بليل علي صوت مامتها نرمين : ريتاج ريتاج ريتاج : خير ياماما في ايه نرمين : تليفونك عمال يرن من الصبح بأسم امير يابنتي ريتاج قامت نطت من علي السرير ريتاج ( بخضه ) : يبقي وصل خلاص اه ياماما بجد انا خايفه اوي نرمين : خايفه من مواجته ولا خايه من ضعفك ريتاج سكتت ومردتش المهم نروح بقي لأمير اول منزل من الطياره كان فرحان ان حيشوف ريتاج لأن هو عرف مكانها بتاع الشركه عن طريق حد معين وانه حيحاول قدر الامكان انه يصلحها ويخليها مسمحاه في المقابله دي المهم وصل لقي نور وباباه وقفين مستنينه كامل : ابني حبيبي وحشتني امير ( بصوت متعب ) : وانت اكتر يابابا كامل : بابا انت اول مره تقولي بابا في ايه يابني ومالك تعبان كده ليه نور : اكيد من الطياره ياعمي يلا بس علي البيت امير : امال ماما فين الاب ونور سكتوا امير ( بعياط خفيف ) : اكيد برده مش فضيالي صح في سفريه من سفريتها صح ده اكتر وقت انا محتجلها فيه نور : بس يلا بس تعالي نروح المهم روحوا وحكلهم الموضوع من الاول للأخر كامل : هي الغلطانه نور : انت الغلطان مير : ممكن اعرف ليه انا وهي غلطانين كامل : اولا هي غلطانه عشان كبرت الموضوع وانت اصلا معملتش حاجه لكل ده نور : لا ياعمي اسمحلي امير برده غلطان لأنه لوكان بيحبها زي مابقول يبقي مكنش عمل كده امير : خلاص خلاص انا ريحلها بكره المهم دخل اوضته نور : ياعمي انا ماشي بقي كامل : ماشي يابني بس اوعي تقوله علي اللي حصل انا مش حقوله نور : حاضر ياعمي المهم جه تاني يوم ريتاج في الشركه