همسات مجهول
*ـ ࢪواية. همسات مجهوله🥳🥀↻≯🍒⸙•♡»»))
غرام الروايات
تابع قناة غـ͓̽ـرٍآمـ͓̽ـ آلَرٍوٌآيـ͓̽ـآتـ͓̽ـ 🧚♀️📚💅💫 في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J
سمعت صوت همسات عالية جدا لدرجة انها صحتها من النوم في عز الليل دعكت عينيها وقامت وهي مش شايفة كويس لبست نضارتها وولعت النور وهي بتبص حوالها بس مكانش في حد في الاوضة.. قالت انه كابوس او بتحلم وسمعت الصوت في الحلم...بس كان صوت مناداة طفلة بتقول ماما ماما...!
استعدت سارة انها تنزل الشغل بتاعها وودعت جدها قبل ما تمشي
سارة عايشة مع جدها يتيمة الاب والام وملهاش اخوات جدها وجدتها خدوها ربوها بس من خمس سنين ماتت جدتها بسبب السرطان وعاشت سارة مع جدعا اسعد في بيت طفولتها.. من وهي صغيرة عايشة فيه.
سارة مخطوبة لعلي زميلها في الشغل وفي وقت البريك قعدوا مع بعض شوية
-يا سارة... يابنتي.. سااارة
فاقت سارة من شرودها وبصتله: "ها... معاك... كنت بتقول ايه؟؟"
-ايه سرحانة في ايه؟ "
اتنهدت سارة: "مفيش امبارح بليل سمعت صوت همسات في اوضتي."
-يمكن جدك بيناديلك؟
-لا جدو كان نايم في اوضته... انا اتخضيت اصلا ومن ساعتها معرفتش انام قولت يمكن كان بيتهيألي بس الرعب سيطر عليا...
علي بضحك: "جن وكده.."
-بس يا علي بالله عليك انت عارف اني بترعب من الحاجات دي.
-بهزر بهزر...
رجعت سارة على العصر واتقابلت مع جدها
-حبيب عيوني عملتي ايه النهاردة في الشغل.
-الحمد لله با جدو...
قعدت تاكل معاه وجيه في بالها سؤال: "جدو هو حضرتك ناديت عليا امبارح بليل؟
انكمش جبين اسعد وقالها:" لا... مقلقتش بليل... "
-طب مسمعتش اي صوت لطفلة صغيرة بتعيط؟؟
استغرب جدها: "لا... تلاقي حد من الجيران."
سكتت سارة وهي قلبها بيدب فيه الرعب كل شوية طلعت اوضتها عشان تنام بس معرفتش... فضلت سهرانة منتظرة الهمسات دي تيجي تاني وهي مش عارفة لو الهمسات دي جات تاني وسمعتها هيجرى جواها ايه....
عدت الساعة 12 مسمعتش حاجة... فضلت منتظرة لحد اتنين بليل برضو مفيش صوت... غلبها النوم غصب عنها وصحيت الصبح على ميعاد شغلها وكانت في منتهى السعادة ان الصوت ده مجاش تاني وتيقنت انه من الشارع او من الجيران.
مر يومين وبرضو مبتسمعش حاجة تيقنت انها بيتهيألها بس في اليوم التالت جات تنام وبعد ما راحت في النوم سمعت صوت عياط تاني... عياط طفلة صحيت من النوم مخضوضة وصوت عياط البنت عمال يزيد فتحت نور اوضتها وبدأت تمشي ورا الصوت خرجت البلكونة تسمع لقت الصوت بيقل فعرفت ان الصوت جوا اوضتها فضلت تدور وتفتش في الاوضة زي المجنونة وكل شوية صوت عياط البنت وشهقاتها بتزيد لحد ما حطت سارة ايديها على ودانها وصرخت: "بس.... بس... اسكتيي."
ومرة واحدة الصوت اختفي من تاني قعدت سارة على الارض وشها بين ايديها ومش فاهمة ايه اللي بيجرالها ده.... فضلت تعيط وتعيط لحد ما فجأة سمعت خبط على باب اوضتها
بصت للباب وهي خايفة تقوم... خايفة تفتح الباب... قامت براحة واتسحبت تجاه الباب وقربت منه وسألت: "مين؟"
-افتحي يا سارة يا حبيبتي قلقتيني عليكِ!
ولما سمعت صوت جدها الخوف كله انزاح من على قلبها وفتحت الباب بسرعة وحضنت جدها وهي بتعيط بشهقات عالية: "انا خايفة اوي يا جدو.... انا خايفة اوي."
-طول ما جدك معاكِ متخافيش من اي حاجة تاني يا حبيبتي..
تاني يوم سارة منامتش وقررت تنام مع جدها وصحيت على شغلها
علي: "طب ما تقولي لجدك..."
-لا طبعا استحالة جدي تفكيره قديم وهيفكر في الدجل والشعوذة والجن والعفاريت... وانا هخاف اكتر.
-يابنتي مهو فعلا ممكن يكون ليه علاقة بالجن!
-لا يا علي ارجوك ما تقول كده انا ممكن اروح فيها لو هي حاجة زي دي.... هي ان شاء الله تكون صوت من الجيران.
جات عليهم صاحبة سارة اسمها هيام: "ايه مالك وشك مخضوض كده ليه؟! "
بصتلها سارة وهي هتموت من الرعب: "مفيش."
-كل ده ومفيش!
فاتكلم علي: "بيظهرلها اصوات في اوضتها بعد نص الليل مرة لواحدة بتنادي ماما ماما ومرة لطفلة بتعيط...
قعدت هيام جمبهم وبدأت تفكر:" يمكن فيه روح في اوضتك... يعني حد مات في اوضتك ودي روحه؟ "
بكت سارة من كتر الخوف: "لا يا سارة.... هو ان شاء الله يطلع صوت من الجيران."
-طب اسألي جدك مين كان ساكن قبلكم...
رجعت سارة بيتها وهي مقررة انها هتسأل جدها عن الموضوع ده
وهما قاعدبن بياكلوا سألته:" جدو هو فيه حد كان ساكن في الشقة دي قبلنا؟ "
ابتسم الجد: "ده بيتي.. البيت ده اتبنى طوبة طوبة... احنا اول ناس سكنت فيه."
-يعني مديتوش البيت ده تأجير لاي حد...
-يا حبيبتي العمارة دي كلها بتاعتي انا واخويا جدك سعيد وكل السكان كانوا قرايبنا بس الشقة اللي احنا فيها دي بتاعتي انا وجدتك من واحنا شباب واتربى ابوكي فيها هو واعمامك.
سكتت سارة وهي بتفكر ودخلت اوضتها اخيرا بعد ما كانت هاجراها يومين خايفة تدخلها وقررت تتجرأ وتنام فيها لعلها توصل لخيط يعرفها مصدر الصوت منين.
وفعلا الليلة دي بعد نص الليل سمعت همس واصوات حوار قامت من السرير وبقت بتتبع صوت الحوار
-لازم نتخلص منها...
صوت ام منهارة: "لا يا خالد... لا... دي بنتي."
-يا مها صدقيني ده الحل الوحيد...
سمعت صوت البنت: "ماما... ماما..."
افتكرت ان دي كانت نفس مناجاة البنت في اول يوم سمعت فيه الهمس... نفس صوتها مين البنت اللي تخلصوا منها وليه يتخلصوا منها؟؟؟
لحظة... اسم الاب خالد واسم الام مها!!
دول... دول ابوها وامها هي... ابوها وامها كانوا عايزين يتخلصوا من بنتهم... طب وازاي وهما مخلفوش غيرها!
كانوا عايزين يتخلصوا منها هي؟؟!
ونكمل بكرة
توقعاتكم؟
البارت الأول
متنسوش اللايك وكومنت يشجعني اني اكمل
#همسات_مجهولة
#Mariam_Elshahawy
#مريم_االشهاوي
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
متنسوش تصلوا علنبي
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين.البارت التاني
كانوا عايزين يتخلصوا منها هي؟؟!
الصمت عم المكان وسارة قاعدة علسرير مبرقة ومصدومة ومش فاهمة حاجة الليلة دي منامتش ومقدرتش تروح الشغل تاني يوم من ارهاقها ونزلت قعدت مع جدها
-جدو هو بابا وماما قعدوا معاك هنا قد ايه عمرك ما حكيتلي هما ليه جم قعدوا معاك؟
اسعد اتكلم بحزن: "اظن انك كبرتي وعادي اني اكلمك في حاجة زي دي... ابوكي مكانش لاقي شغل يا بنتي وكان الحال واقف معاه والمصاريف في البيت خلصت وانتي كنتي لسه صغيرة انا وجدتك قولنالهم ييجوا يعيشوا معانا واهو على الاقل غدا واحد وفطار واحد والباقي في مصاريفك كنت بجيبهولك من معاشي والحياة فضلت كده لحد ما ابوكي وامك ماتوا وفضلتي معايا.
همست سارة لنفسها:" طب هما ليه كانوا عايزين يتخلصوا مني..؟ "
رن موبايل سارة وقطع شرودها وكان علي:" سارة انتي نسيتي شنطتك معايا!! "
استغربت سارة: "لا انا امبارح واخدة شنطتي... انت متأكد؟؟ "
-امبارح ايه يابنتي لسه حالا نسياها وماشية...! "
سارة باستفهام: "حالا ازاي يا علي انا في بيت جدو ومجيتش الشغل النهاردة!"
بان في صوت علي القلق: "هترعبيني ليه يا سارة بطلي هزارك ده.... هو انتي ناوية ترعبينا كلنا انا عارف... مرة صوت في اوضتك ومرة تيجي وتقولي انا في البيت."
اتعصبت سارة وبدأت تزعق: "يابني جيت ايه بقولك انا في بيت جدو... طب انا كنت لابسة ايه؟؟"
-فستان في ورد ازرق.
جريت سارة وراحت لاوضتها بسرعة وهي بتفتح دولابها و بتتكلم معاه: "عشان اعرفك اني في البيت الفستان ده اصلا لسه في الدولاب وملبست..."
ومرة واحدة برقت بعينيها الفستان متاخد من علشماعة والشماعة فاضية...!
همست سارة بصوت واطي وخايف: "كنت لابسة طرحة لونها ايه؟"
-طرحة بيضا...
فتشت سارة بين طرحها واللي حسبته كان... الطرحة البيضا برضو مش موجودة... قفلت في وشه السكة ورمت الموبايل من ايديها وهي بتبلع ريقها وجسمها كله بيترعش... ايه اللي بيحصل....هي متأكدة انها منزلتش... مين كان هناك؟؟؟
مسكت موبايلها وكلمت صاحبتها: "ريم...ارجوكي روحي للأمن واطلبي منه يفرغ الكاميرات بتاعت الشركة."
-ليه يا سارة في حاجة؟؟... اتسرقتي؟
-مش وقته يا ريم دلوقتي بليز عايزة تصوير الكاميرات النهاردة...
وبعد ساعة ريم قدرت تجيبلها تصوير كاميرات النهاردة بالعافية لما الامن رضي وصورتهولها فيديو وبعتته ليها علواتس فتحت سارة الفديو وركزت فيه بكل حواسها لحد ما لقت نفسها وهي داخلة الشركة بنفس اللبس اللي قالها عليه علي وبصت على كاميرات داخل الشركة واتصدمت!!
ده هي بالظبط...!
بقت بتعيد الفيديو كل مرة تتأكد انها هي بنفس تعابير وشها.. قعدت على جمب وحطت راسها بين ايديها وفضلت تعيط وهي مش فاهمة ايه اللي بيجرى؟؟
طلبت من صاحبتها هيام تيجي تقعد معاها وفعلا هيام بعد الشغل عدت عليها وقعدت معاها وحكيتلها سارة عن كل اللي حصل وهيام قاعدة بصالها باستغراب لانها شافتها في الشغل النهاردة فازاي بتقول انها مراحتش وهي شايفاها لحد ما قالت: "سارة... هو انتي روحتي قبل كده لدكتور نفساني؟"
اتصدمت سارة وبعدت عنها واتعصبت: "هيام انتي بنفسك اللي قولتي ان ممكن تبقى فيه روح في اوضتي... ولما سألت جدو قالي ان مفيش حد سكن قبلنا.... جاية دلوقتي تفتكري اني بهلوس مش كده؟"
مسكتها هيام من دراعها عشان تهديها: "يا حبيبتي انا بسألك سؤال عادي يمكن يا سارة محتاجة تحكي اللي بيحصلك لدكتور.... بصي... موضوع الارواح ده انا قولتهولك عشان بسمع افلام وبقرأ قصص كتير من النوع ده بس انا بشك في حقيقتها سيكا..."
-واللي اتخصلوا منها في اوضتي كانت انا يا هيام!
استغربت هيام من جملتها وانكمش جبينها لان سارة كانت حكيتلها كل حاجة ما عدا النقطة اللي سمعت فيها اهلها اللي ماتوا وهما بيتكلموا: "انتِ!"
-ايوة... ذكروا اسماء بعض مها وخالد ابويا وامي....
استغربت سارة وقالت وهي مش مقتنعة: "عايزين يتخلصوا منك ازاي وانتِ عايشة معانا اهو!!.... سارة... روحي اكشفي عند دكتور نفساني زي ما بقولك."
صرخت سارة بصوت عالي: "انتِ ولا فاهمة ولا حاسة باللي بمر بيه...."
حضنتها هيام وبدأت عينيها تدمع على صاحبتها: "طب اهدي طيب... اهدي عشان خاطري انا اسفة..."
-طب اقعدي معايا بكرة... اقعدي معايا ونشوف هل الشخص اللي منتحل شخصيتي هيروح الشركة ولا لا...
وافقتها هيام بحزن على حالتها وفعلا مراحتش سارة الشركة تاني يوم وقضت مع هيام اليوم كله ولما اتصلت بعلي: "انا جيتلك الشركة النهاردة؟... وياترى كنت لابسة ايه بالمرة؟"
كانت فاتحة الاسبيكر عشان تسمع هيام
رد علي: "انتِ مين؟"
استغربت سارة: "انا سارة يابني..."
سمعت دربكة في الصوت لحد ما جالها صوت علي: "سارة!!!.... لو انتي سارة اللي معايا علتلفون فمين اللي انا قاعد معاها دي!"
ونكمل بكرة
توقعاتكم؟؟؟؟
لازم تتوقعوا يا جماعة ده اللي هيزود الحماس اللي هيتوقع صح البارت الجاي هنزل اسمهم ❤❤
متنسوش اللايك وكومنت يشجعني اني اكمل
#همسات_مجهولة
#Mariam_Elshahawy
#مريم_االشهاوي
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
متنسوش تصلوا علنبي
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين