الفصل التالت
*🌹 رواية وقعت فيه🌹*
*🦋 البارت 11🦋*
تابع قناة { روايات للأحبه🌚💌🌷}
https://whatsapp.com/channel/0029VaSjh2K42DckEuRlPU3g
زين الدين طلع من المكتب وراح قعد جنب هند
هند : حبيبه مالها يا بوى
زين الدين حكى لهند كل إلى حصل
هند : ماشاء الله حبيبه بتغير غيره مجانين
زين الدين: ربنا يستر
عدى كام ساعه وحبيبه منزلتش ولا حد شافها وجه معاد الغدا طلع مروان نادى عليها
زين كان متوقع أنها متنزلش
بس الحقيقه هى نزلت
وكانت لبسه فستان قصير من إلى هو قالها متلبسهومش تانى
وقلعت السلسله إلى جبهالها
هو كان متعصب جدا منها بس لما ركز في عينيها لاقاها معيطه وعرف أن كل ده عشان تغيظو
زعل انو وصلها للمرحله دى
اكلت حبيبه وراحت قعدت فى الجنينه
مروان راحلها
مروان : حبيبه
حبيبه : نعم يا حبيبى
مروان : انا ضيعت موبيلى فى الاسطبل وخايف اروح وحدى هناك دلوقتى
حبيبه : تعالى هاجى معاك
حبيبه راحت معاه دخلو الاسطبل
زين الدين كان هناك شدها وزنقها فى الحيطه وهو واقف قصادها
كانت هتسرخ
بس هو سكتها
حبيبه. : ابعد يا زين
زين : بوصيلى
حبيبه : مش عايزه
زين بعصبيه : بوصيلى
حبيبه بصت فى عنيه
زين الدين: شيفانى عيل قصادك
حبيبه : وانا قولتلك كده
زين الدين: طالما قولت انى بحبك يبقى بحبك انتى وبس وعايزك انتى وبس زينب وهدى انا مطلقهم من عشر سنين وهما قدامى لو عايزهم كنت رجعتهم
حبيبه مكنتش عارفه تتكلم كانت بتبص عليه وعلى عنيه
حبيبه : انت مش بتقولى بحبك كتير ليه
زين الدين: عيل انا قصادك انتى بتحبى كبير البلد وانا اتكسف اقول الكلمه دى كل شويا
حبيبه : مش مهم خلاص
زين حط جبينو على جبينها وقال بصوت هادى
زين : انا بتكسف لبص فى وشك كتير عشان مش من حقى ومش بحب احط ايد عليكى أو المسك عشان عيب ومش طبعى وكل ما اقولك اتجوزك تقولى مش دلوقتى
حبيبه : انا بحبك اوى
زين الدين: اطلعى اقلعى الزفت إلى انتى لابساه ده والبسى السلسله بتاعتى واياكى تقلعيها تانى
حبيبه : حاضر
زين الدين: وحققك عليا مش هضحك معاهم تانى
حبيبه : وانت حققك عليا عشان عملت كده
زين : يلا روحى اعملى إلى قولت عليه
حبيبه : حاضر
حبيبه مشيت وطلعت بسرعه اوضتها غيرت ونزلت تانى
وهى مبسوطه اوى
هند اول ما شافتهاا : سبحان مغير الاحوال
قعدت حبيبه وزين الدين قعد قصادها وهما الاتنين مش مبطلين فرجه على بعض
الوقت كان عمال يعدى وهند بتتحسن كل شويا اكتر من الاول
هند كل ما كانت بتتحسن كانت حبيبه بتخاف اكتر
لان ده معناه أن معاد الصدام مع عيال زين الدين قرب
الصبح
هند وحبيبه كانو نازلين
زين الدين: الشمس والقمر مع بعض كده فى وقت واحد
هند : شوف يا بوى رجلى بتتحرك كيف
زين الدين: عقبال ما اشوفك بتجرى يارب
حبيبه : أن شاء الله قريب
زين الدين: بعد الفطار تعالى المكتب
حبيبه ؛ حاضر
فعلا بعد الفطار حبيبه راحت المكتب لزين الدين
زين الدين: تعالى يا ست البنات
حبيبه : حصل حاجه
زين الدين: ايوه
حبيبه : ايه
زين الدين: هند بقت كويسه ايه رأيك نكتب الكتاب وبعد اسبوع اعملك فرح
حبيبه : بسرعه كده
زين الدين: بسرعه ايه يا حبيبه احنا بقالنا شهرين على الحال ده
حبيبه : زين انا مش مستعده
زين الدين ؛ يعنى ايه
حبيبه : انا مش مستعده لاى جواز
زين الدين: امال هنفضل كده انتى عايزانى اعمل ايه يا حبيبه اول مره اشوف واحده بتحب واحد وهى إلى مش عايزه تتجوزو
حبيبه : زين انا..
زين قاطعها : انتى خايفه عشان انا كبير عنك ده حقك بس مكنتيش عملتى فيا كده من الاول بس متقلقيش انا صعيدى وشديد ومش هتوجع عادى
اخد زين العصايه والشال بتوعو ومشى
وحبيبه لسه مصدومه
طلعت حبيبه راحت قعدت مع هند
هند : مالك وابوى مالو
حبيبه حكت إلى حصل
هند : هو انتى مش بتحبيه
حبيبه : والله العظيم بحبو بس انا خايفه عليه من الصدام مع اهلك وأخواتك
هند : تخافى على مين يا حبيبه ابويا
يا حببتى ده يخوف بلد محدش يقدر يقف قصاده اصلا
حبيبه : اعمل ايه طيب دلوقتى
هند : اصبرى لحد ما يرجع ونشوف
حبيبه : انا خايفه عليه
هند : وانا ده كان طالع متعصب اوى
حبيبه : يارب يرجع بقا بسرعه انا مش ناقصه خوف ورعب والله
هند : أهدى طيب
حبيبه فضلت قاعده خايفه وزين اتاخر.... ........
🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹
🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹
*🦋اݪباࢪت12🦋*
حبيبه : وبعدين يا هند احنا داخلين على نص الليل هو مجاش
هند : ومش بيرد كمان
مروان جه
مروان : قاعدين كده ليه
حبيبه : مشوفتش جدك
مروان : جه من شويا وفى اوضتو
حبيبه : جه امتى انا مشوفتوش
مروان: دخل من الباب إلى ورا
حبيبه :انا لازم اطلعلو
هند : ازاى كلهم هيشفوكى
مروان : انا عندى الحل
حبيبه : ايه
مروان انا هشغلهم لحد ما تدخليلو
حبيبه : ماشى
هند : خودونى معاكم
فعلا حبيبه وهند دخلو هند قعدت معاهم ومروان شغلهم لحد ما حبيبه دخلت اوضه زين
زين : ايه ده
حبيبه : انت قاعد هنا وانا قلقانه عليك
زين الدين: وقلقانه ليه
حبيبه قعدت جنبو
حبيبه : انا خايفه عليك خايفه من أن عيالك يقفو قصادك مش عايزه مشاكل بسببى
زين : وانا قولتلك قبل كده متخافيش
حبيبه وهى بتعيط: لو مخوفتش من عيالك هخاف من ابويا
يا زين انا عندى عقد تكفى بلد بجد انا بنت شافت مرار اسود فى حياتها
امى عاشت مريضه وابويا كان بيعيرها ديما بمرضها ولما ماتت رمان واتجوز كل ده ومش عايزنى اخاف
زين مسح عينيها ؛ خلاص بلاش جواز دلوقتى خالص
حبيبه : لاء اتجوزنى ودلوقتى
زين الدين: دلوقتى ازاى
حبيبه : دلوقتى يا زين
زين : ده ايه المرار الطافح ده بس
طلع زين التلفون من جيبو واتصل بمحمد ايبنو
محمد : ايوه يا حج
زين : انت فين
محمد : فى البيت
زين : اتصرف وهاتلى مأذون دلوقتى وتعالى
محمد :مأذون دلوقتى
زين الدين: دلوقتى يا محمد
محمد : حاضر
بعد ساعه وصل محمد ومعاه المأذون
زين نزل وحبيبه ماسكه ايدو
مصطفى : هو فى ايه يا بوى
زين الدين: هتجوز حبيبه
حبيبه كانت متوقعه أنهم هيعترضو بس ولاد زين كلهم رحبو بالموضوع جدا
هند زغرطت
زينب : هتتجوز مين يا زين
زين : هتجوز حبيبه
هدى : اخدتيه يا ختى
حبيبه :اه اخدتو
زين : مش عايز اسمع كلمه
خود يا سيدنا اتفضل البطايق اهى شوف شغلك
المأذون اخد البطاقه وكتب الكتاب فعلا وحبيبه بقت مرات زين
🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹
🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹
*🦋اݪباࢪت13🦋*
بعد كتب الكتاب ابتدت الزغريط
الولاد سلمو على ابوهم وحبيبه وباركولهم
زين قرب ووقف قصاد حبيبه وباس دماغها
زين الدين : دلوقتى اقدر امسك ايدك وانا مطمن
حبيبه ضحكت
هند : الفرح امتى بقا يا بوى
زينب : فرح الحج زين الدين هيعمل فرح وهو فى السن ده
حبيبه اديقت : انا مش عايزه فرح اصلا
زين الدين: ليه متجوزك بالعافيه انا عشان ميتعملكيش فرح
حبيبه : مش لازم يا زين
زين : محمد وحسين وعامر بكره الصبح تظبطو قاعده الرجاله بره وتعزمو البلد كلها ومصطفى وكامل تروحو تجيبو العجول إلى هتتدبح
الولاد : حاضر يا حج
زين بص لحبيبه : بكره تروحى تجيبى فستانك وخودى هند معاكى وتجيبى لبس جديد كمان
حبيبه : حاضر
كل واحد راح على اوضتو
فى اوضه زين الدين الباب خبط
زين : اتفضل
دخلت حبيبه
زين الدين: فى ايه انتى زينه
حبيبه : زينه 😂
زين الدين: امال ايه جايبك
حبيبه : هى مش دى اوضه جوزى برضو وانا مراتك يعنى المفروض أنام هنا
زين الدين: هتنامى هنا على العفش القديم
حبيبه : انا عجبانى الاوضه كده
زين الدين: انتى مجنونه
حبيبه : يلا يلا خودى فى حضنك عايزه انام
زين الدين ضحك وفعلا حبيبه نامت فى حضنو وكانت فرحانه جدا
تانى يوم بدأ التجهيز للفرح
هند : هو ابوى لسه نايم
محمد. : وحبيبه كمان
هند.: الدنيا خربانه برا وهما لسه نعسانين
هند : اطلع يا مروان خبط على جدك صحيه وانا هطلع لحبيبه
مروان : جدى وحبيبه نايمين فى اوضه واحده أوضت جدى
هند : عشان كده لسه نايمين 😂
محمد : الحب يا عيال
حسين : ده الواحد يحب مراتو بقا عشان يعيش كده شويا
محمد : إلى ميحبش خسران كتير
بعد شويا نزل زين الدين
محمد : ايه يا عريس كل النوم ده
زين الدين : ولله يا ولدى ماعارف محستش بنفسى غير من شويا
هند : طب فين حبيبه
زين الدين: بتغير هدومها ونازله
بعد دقايق نزلت حبيبه
حبيبه : صباح الخير
الكل : صباح النور
حبيبه بصت لزين الدين وقعدت قدامه فى اخر السفره
محمد : يا مرات ابوى لازم تقعدى جنبو
حبيبه : اى مكان مش مهم
زين الدين: سيبها قاعده قصادى
هند : عشان تفضل تتفرج عليها طول الاكل صح
زين الدين: صح
حبيبه ضحكت والكل ضحك طبعا معادا زينب وهدى إلى مكنوش طيقين حبيبه اصلا
زين الدين: بعد الاكل هند ومصطفى هيجو معاكى عشان تشترى الفستان بتاعك وحاجتك
حبيبه : ماشى
بعد الاكل زين الدين دخل المكتب وبعت مروان نادى حبيبه
حبيبه راحت
حبيبه : نعم يا حبيبى
زين الدين ضحك : حلوه حبيبى دى
حبيبه : اصل خلاص بقيت جوزى اقول كل إلى يعجبنى
زين الدين: وانا كمان هقول إلى يعجبنى
حبيبه : كنت عايزنى ليه بقا
زين الدين: خودى الفلوس دى عشان تشترى حاجتك
حبيبه : وايه كمان
زين الدين: يعنى ايه
حبيبه قربت منو وقعدت على المكتب قدامه : يعنى يا حبيبى انت مش منادى عليا عشان تقولى كده وبس كان ممكن تبعتلى الفلوس مع مروان
زين الدين: البس الى هتقعدى بيه معاهم تحت
حبيبه : مالو
زين الدين: يبقى كلو واسع وياريت لو تفكرى بقا فى موضوع الحجاب
حبيبه: زين انت عارف انى مش عايزه البس الحجاب
زين الدين: ده فرض عليكى عشان انتى مسلمه على فكره بس انا بقولك فكرى فيه
حبيبه : حاضر يا حبيبى حاجه تانيه
زين : لا خلاص روحى وخلى بالك من روحك
حبيبه : حاضر
زين : يلا ومتتاخريش
حبيبه : حاضر
مشيت حبيبه مع هند ومصطفى ومروان وراحو يجيبو حاجات الفرح وفعلا خلصو ورجعو والبيت كان مليان ناس
حبيبه : ايه كل ده امال بكره فى الفرح هيبقى فى قد ايه
مصطفى : ابوى كبير البلد والناس كلها بتحبو
حبيبه : واضح عليهم
هند بحزن : وفى ناس كتير بتكرهو برضو
حبيبه : يعنى ايه
مصطفى : مش وقتو يا هند
حبيبه : لا يا مصطفى وقتو فى ايه
هند : هحكيلك واحنا فوق بنجهز الاوضه
حبيبه : ماشى
دخلت هند وحبيبه البيت لقت البيت مليان ستات وقفت سلمت عليهم كلهم
هند : روحى يا حبيبه طمنى الحج أننا وصلنا
حبيبه : هو فين
مروان: فى المكتب
حبيبه : طيب هروحلو
راحت حبيبه المكتب خبطت ودخلت لقت زين وشو يدل انو مدايق وقاعد مع راجل تانى اول مره تشوفو بس باين عليه الشر
اسمو حسن الصاوى
حسن : انتى بقا العروسه
حبيبه : ايوه
زين الدين: فى حاجه يا حبيبه
حبيبه : معلش يا حج مكنتش اعرف ان فى حد هنا انا جيت بس اقولك انى رجعت
زين : طيب يلا
حبيبه : حاضر
جت حبيبه تمشى
حسن : استنى يا عروسه
حبيبه : خير
حسن : سمعت انك دكتوره علاج طبيعى وانك عالجتى هند انا كمان عندى بنت عايزه تتعالج
حبيبه : كان نفسى اساعدها بس انا مش هشتغل تانى للاسف عن اذنك
ومشيت حبيبه وزين الدين مستغرب أن حبيبه قالت انها مش هتشتغل تانى
بس ركز على غلاسه حسن عليها
زين الدين : انت جى ليه
حسن : جى اقولك أن إلى بينا مخلصش
زين الدين : مفيش بينا حاجه
حسن : لا فى روحك
زين الدين: روحى بايد إلى خلقنى ولو عايز الحق فأنا كل ده مأخدتش حق بنتى إلى ماتت بسببك وحق بنتى إلى عجزتها سنين
حسن: قولتلك انك كنت عايز روحك انت بنتك إلى ماتت
زين الدين ضحك : وانا مش هموت يا حسن يلا اطلع خود واجبك مع الرجاله يا تروح
حسن : ماشى يا زين
ومشى حسن
عند حبيبه وهند
هند : ابويا قالو حسن
حبيبه : ايوه
هند : يبقى حسن الصاوى
حبيبه : مين ده
هند : ده الوحيد الى بيكره ابوى
حبيبه : وبيكرهو ليه
هند : عشان ابوى الناس كلها بتحبو وهو كبير البلد والحكومه بتعملو حساب وهو عايز ياخد كل ده
حبيبه.: ابوكى بيكرهو عشان كده
هند. : هو السبب فى موت رحمه اختى وانى اكون عاجزه
حبيبه : ازاى
هند : من اربع سنين دبر حادثه لابوى
بس انا ورحمه الى كنا راكبين العربيه
ورحمه كانت حامل العربيه اتقلبت بينا ورحمه ماتت وانا عجزت
حبيبه : يعنى هو حاول يقتل ابوكى
هند : كتير وكل مره اوبويا بيطلع منيها بخير
حبيبه قعدت على السرير
وهنا زين الدين جه
زين الدين : مالك
هند : حكتلها كل حاجه يا بوى
زين : حبيبه
حبيبه : نعم
زين : متخافيش
حبيبه : مش خايفه
زين : وعد منى ليكى انى مش هموت على ايد حسن ولو موت هتبقى موته ربنا وبس
حبيبه : ربنا يدك الصحه يارب ميوجعش قلبى ابدا عليك
زين الدين: قوليلى بقا انتى ليه قولتى انك مش هتشتغلى تانى
حبيبه : عشان مش هشتغل تانى عند حد لو اشتغلت هشتغل فى مستشفى
زين الدين: عاقله
حبيبه : مش مراتك لازم اعقل
زين ضحك وبدأت مراسم الفرح 😌
🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹
🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹
*🦋اݪباࢪت14🦋*
كل حاجه كانت جاهزه
حبيبه جهزت حاجتها
لبست فستانها ونزلت
حبيبه كانت حلوه اوى والكل كان بيتكلم عليها وعلى جمالها حتى فستانها الطيف
نزلت حبيبه وقعدت مع الستات وهند كانت قاعده جنبها ومرات محمد الجديده اسمها هيام
حبيبه : انا خايفه اوى
هند : من ايه عاد
حبيبه : مش عارفه
هيام : من ابوكى يا هند
هند : هو انا ابويا بيخوف
هيام : البت لما تتجوز الراجل الى عتحبو بتبقى خايفه مبالك بقا لو الراجل ده ابوكى
هند : والله صوح 😂
حبيبه : انتو هتستعبطو انتو الاتنين بقولكم خاااايفه
هيام : متخافيش عمى الحج مش هياكلك
حبيبه ضحكت : والله انا ماخايفه من حد غير ريا وسكينة إلى قاعدين يبصولى هناك دول
هيام : حماتى هتقتلنى بسببك اصلا
هند : ملكوش دعوه بيهم بدل ما كلنا نضرب دلوقتى
ضحكو البنات
حبيبه : ابوكى فين ومجاش يشفونى ليه
حبيبه : هيجى دلوقتى يلبسك الدهب بتاعك ويسلم عليكى ويطلع تانى
حبيبه : بطلع ليه ما يقعد معايا
هيام : مينفعش العريس بيقعد مع الرجاله والعروسه مع الحريم
حبيبه : قصدك مع العقارب
هيام ضحكت
هنا جت زينب
زينب : انتو عاملين تضحكو على ايه بقا أن شاء الله
حبيبه : النهارده فرحى المفروض اعيط
زينب : لا اضحكى يا عروسه
حبيبه : الله يخليكى يا طنط انا بضحك اهو وهضحك اكتر لما حبيبى يجى دلوقتى يشوفنى وانا بالفستان زينب بصتلها بغيظ وسابتها ومشيت
بعد شويا دخل زين الدين سلم على حبيبه ولبسها الدهب إلى هو اشترهولها وطلع تانى
حبيبه : ايه الدهب ده
هند : مالو
حبيبه : كتير وانا مبحبش الدهب اصلا
هند : ما هو لازم يجيبلك دهب يا حبيبه
حبيبه : هو مشى راح فين
هيام: اتهدى بقا ما قولنا قاعد بره
حبيبه : بقولكو ايه شطبوووووولى الفرح ده وهاتولى جوزى عشان اتخنقت
ضحكو عليها
بعد شويا الناس مشيو ووين الدين دخل وكلهم كانو قاعدين مع بعض
محمد : مبروك يا حج مبروك يا مرت ابوى
حبيبه : بلاش مرت ابوى دى الله يسترك قولى يا حبيبه وبس
محمد ضحك عليها
زين الدين: متضحكش يا ولدى مرت ابوك مجنونه وكلنا عارفين من يوم ما جت هنا
حبيبه : واتجننت اكتر لما حبيتك والله 😉😌
هند : يا مرى عليكى احنا قاعدين
زينب : ما هما بنات البندر كده مش بيختشو على دمهم
حبيبه : جووووووزى يا حبيبتى جوووزى وانا حره اعمل فيه إلى يعجبنى ريحى نفسك انتى بس
الكل كان بيضحك عليهم
خلص اليوم وحبيبه وزين طلعو اوضتهم
وكل واحد راح على اضتو وواليوم انتهى على كده ♥️
تانى يوم الصبح حبيبه صحيت لقت زين صاحى وواقف عند البلكونه
قامت وراحت عندو وقفت جنبو
حبيبه.: مالك
زين الدين:صباح الخير يا عروسه
حبيبه : صباح الفل يا حبيبى
زين الدين: صحيتى بسببى
حبيبه : لا هنام اكتر من كده ايه الضهر قرب يأذن
زين الدين: وايه يعنى نامى براحتك
حبيبه.: مالك يا زين
زين : والله ما عارف بس حلمت حلم وحش وصحيت مخضوض
حبيبه : اعوز بالله
وحضنتو
حبيبه : متخافش يا حبيبى ممكن بس حاجه من عقلك الباطن
زين الدين: هخاف ليه انا اصلا عمرى ما خوفت
حبيبه : عارفه وعشان كده بحبك
زين الدين باس دماغها
وقال:يلا البسى عشان ننزل نفطر
حبيبه : حاضر.
لبست حبيبه ولمت شعرها
وطلعت
زين الدين:ايه الحلاوه دى عقبال الحجاب
حبيبه راحت وقفت جنبو ومسكت ايدو : هفكر يا حبيبى
زين الدين أخدها ونزلو
هند : العرسان نزلووووو
هيام وهند زغرطو
زين الدين: عيله تموت فى المسخره
حبيبه : سيبهم يفرحو
زين الدين: ربنا يجعل ايامنا كلها فرح وهنا يارب
حبيبه : يارب
عدى شهرين فى البيت والدنيا هاديه وكل شيئ بخير بس مفيش فرحه بتكمل😌
🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹
🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹♥️🌹
♥️🌹♥️🌹
*🦋اݪباࢪت15🦋*
شهرين عدو كانت الحياه فيهم مستقره فى البيت جدا
والكل مرتاح وحبيبه وهيام وهند بقو صحاب جدا
زين الدين صحى ولبس وكان قاعد مستنى حبيبه تخلص
زين الدين: ايه يا حبيبه كل ده
حبيبه : الهدوم مش عايزه تقفل يا زين
زين : انتى طخنتى شويا ممكن عشان كده
حبيبه : انا طخنت يا زين
زين : لا انا يا قلب زين ممكن ننزل بقا العيال هيموتو من الجوع
حبيبه : يلا انا اصلا جعانه اوى
زين بصوت واطى : انا حاسس انك هتكلينى قريب
حبيبه : بتقول ايه
زين : استغفر ربنا
حبيبه : ماشى
نزلت حبيبه مع زين
قعدو على السفره
وحبيبه بدأت تاكل وكانت بتاكل كتير جدا
زين : يا بتى براحه براحه هتموتى من كتر الاكل
حبيبه : انا عايزه شيكولاته
زين : حاضر هجيبلك وابعتهالك
حبيبه : يلا بسرعه
زين قام مشى فعلا وحبيبه خلصت اكل ونزلت هى وهند وهيام الجنيه
(هند رجعت تانى تمشى طبيعى جدا)
هنا كان السواق بتاع زين رجع معاه الشكولاته وادى الكيسه للخدامه تديها لحبيبه
حبيبه: بوووصى ابوكى بوصى أتأخر ومجابش الشكولاته
هند : يا حبيبه انتى لسه مخلصه اكل
هيام : دا انا الحامل مباكلش كل الاكل ده
هنا جت الخدامه : اتفضلى يا هانم الحج بعتهالك
حبيبه ' بعتها مع مين
البنت : مع السواق
حبيبه فتحت الشنطه وأدت البنت شيكولاته منها والبنت مشيت
حبيبه : شوفتى ابوكى شوووووووفتى
هند : ايه تانى ما الشكولاته اهى
حبيبه: ويبعتها مع السواق ليه ميجبهالى هوووو زين مبقاش يحبنى والله
زين كان ورها: زين مش بيحب حد قدك
حبيبه بصتلو : وووواضح
زين : انا بعتها مع السواق عشان توصلك بسرعه وانا كنت بعمل حاجه وجيت اهو
هند : تعالى يا هيام ندخل جو
هيام ': يلا
طلعت هيام وهند
وهو قعد جنب حبيبه
حبيبه : انت بطلت تحبنى
زين : وكتاب الله لاء اعمل ايه تانى
حبيبه : يا زين انت مش بتقولى انك بتحبنى خالص
زين : حققك عليا بس انتى عارفه انى مش بحب انطق الكلمه دى كتير
حبيبه: ايوه عارفه بس برضو يعنى كل كام يوم قولى مره
زين : حاضر
حبيبه : يلا روح شغلك بقا
زين : حاضر
قام زين وباس دماغها ومشى وبيبص عليها لاقاها بتاكل الشكولاته
زين : والله انا مش فاهم مالك
راح زين الشغل
وبعد وقت اتصلوا بيه من البيت وخلوه برجع بسرعه عشان حبيبه تعبانه جدا
رجع زين وهو مرعوب
زين : حصل ايه فى ايه
هيام : كانت قاعده معانا وفجأه فضلت تصرخ من بطنها وبعدين أغمى عليها فطلبنا الدكتور
زين : دكتور راجل
محمد : هند معاهم يا بوى
زين :يعنى هى كده فرقت
زينب : هتلاقيه من الاكل إلى كلتو فاضل شويا وتاكلنا
زين بعصبيه : لو عندك كلمه زينه قوليها معندكيش أمشى من وشى
زينب سكتت
وبعد شويا طلع الدكتور
زين : خير يا دكتور
الدكتور : متقلقش يا حج هى كويسه
زين :امال حصلها كده ليه
الدكتور ؛ دى شويه تقلصات بس بسبب الحمل
زين الدين بصدمه : حمل حمل ايه يا دكتور
الدكتور : المدام حامل فى بدايه الشهر التانى
زين الدين: حامل ازاى
الدكتور: هى مش متجوزه
محمد : لا يا دكتور دى مرات الحج بس المفاجاه بقا
الدكتوور : الف الف مبروك
محمد : الله يبارك فيك
وصل الدكتور يا مصطفى
مصطفى : حاضر .
نزل الدكتور
محمد : فى ايه يا بوى
زين : مفيش يا ولدى الخبر صدمنى بس
محمد : طب يلا ادخلها
دخل زين وقعد جنب حبيبه
حبيبه : هجبلك نونو صغنن يا زين
زين : مبروك
حبيبه : مالك
زين : مفيش
حبيبه : انت مش فرحان انى حامل
زين : لا فرحان انا راجع الشغل
قام زين ونزل
حبيبه : هو انا عملتلو ايه
محمد: معلش يا حبيبه هو بس تلاقيه متلغبط شويا
حبيبه : ماشى
سكتت حبيبه بحزن وقعدت
فضلت حبيبه قاعده مستنيه زين طول اليوم مجاش لحد ما نامت وهى مستنياه صحيت الصبح لقتو بيلبس
حبيبه : صباح الخير
زين : صباح النور
حبيبه : رايح فين
زين : هروح فين يعنى الشغل
حبيبه : هتستنى البس وانزل معاك عشان نفطر
زين ' انزلى انتى براحتك انا ماشى على طول عشان عندى شغل كتير
حبيبه : فى ايه يا زين
زين اخد العصايه بتاعتو : مفيش
وسابها ونزل
حبيبه منزلتش وفضلت قاعده فى أوضتها لحد ما هند وهيام طلعو ليها
هند : منزلتيش ليه يا ام يونس
هيام : ام يونس شكلها زعلانه
حبيبه : لا انا كويسه بس برتاح
هند : مالك يا حبيبه
حبيبه : مفيش يا هند
هيام : لا فى باين عليكى حبيبه عيطت
هند ،: حصل ايه بس
حبيبه : ابوكى مش بيكلمنى ولا بيبص فى وشى هو انا عملت غلط انى حامل هو مقاليش انو مش عايز عيال منى ولو هو مش عايز انا عايزه انا حقى ابقى ام
هيام : مين قالك كده بس
حبيبه : من امبارح مش عايز يبص فى وشى فى راجل فى الدنيا يعرف أن مراته حامل يسببها ويروح الشغل
هند : أهدى يا حبيبه اكيد مش قصدو
حبيبه : يارب يطلع مش قصدو
هيام : أن شاء الله هيبقى فى مشكله فى الشغل بس مش اكتر وهيرجع النهارده رايق وبخير
حبيبه : يارب
فضلت حبيبه قاعده مستنياه عشان يرجع وتشوف هيحصل ايه وتتكلم معاه بس الوقت كان بيعدى وهو مش بيرجع برضو .....