بداية بعد نهاية - الفصل 5 - بقلم maryem - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: بداية بعد نهاية
المؤلف / الكاتب: maryem
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 5

الفصل 5

التفت ياسمين ووجدت ادهم واقفا ورائها كالدرع الصلب وقفت مريم وقالت: انا استاذن منكو عندي مزاكرة. عندها قال ادهم: لا انا الي هروح وانتي يا ياسمين الحقيني لغرفتي لو ملقتكش قدامي خمس ثواني لطين عشتك فهمااا. عندما ذهب قالت مريم: اللله يرحمك والله انا مشبعتش منك بس هذا قضاء ربنا. قالت ياسمين: وش معنا الي بتقليه ومالو يعني هو وحش هياكلني دا بني ادم زي وزيك يعني مش بني ادم بس بشري 🤷 ارشدت مريم ياسمين لجناح ادهم وودعتها وقالت لها: ربنا معاكي يابت اقري الفاتحة وادخلي برجلك اليمين ثم ذهبت طرقت ياسمين الباب لكن لا رد ثم فتحته ودخلت وقالتخ: ادهم ... ادهم.... يا خبل انت وينك ثم خرجلها ادهم من الغرفة الاخرى وهو يقول لها: نعم يا اختي شو قلتي قالت هي: ولا حاجة يا شيخ . اقترب منها ادهم وقال وهو ينظر لها: مين المتكبر الي كنتي تشتمي فيه قبل ما اجي انا قالت ياسمين: والله ما اقصد انا ثم همت بالخروج لكن تعثرت ووقعت لكن امكسها من يدها و ضل ينظر لعيونعا العسلية فصرخت: مالك يا اخي متنج كده لي هو رتني الوالدة ادامك عندها أحمر وجه ادهم وهاج كالثور صفع ياسمين وانهال عليها بالضرب وقد كانت تصرخ: يا مريم يا جدو منصور اتركني ااااا ادهم يا مريض اااااااااااا صعدت كل العائلة وصدموا عندما رأو المشهد كانت ياسمين تنزف من انفها وفمها والكدمات تملأ جسمها اما ادهم فقد كان ينوي ضربها قبل ان يتدخل منصور ويوقفه حمل الحارس ياسمين واخذها لغرفتها بينما لحقها منصور و سعاد و نهى ( نهى بنت عم مريم وادهم واجت من امريكا لتكمل دراستها هنا) عندها صرخت مريم على ادهم وقالت: حرام عليك يا اخويا والله حرام عليك ليه الحيوان ميستحملش ضربك انت عاوز تقتلها البنت خلاص اتخطى موت امك وعمر هي اللي ماتت مش امك وخوك وحدك دي امي واخويا برضو وانا محروقة على فراقهم بس مش اي حد يجيب سيريتها بدك تقتلو فوق لنفسك ، ثم خرجت عندها لحق ادهم لغرفة مريم وطلب من الجميع الخروج وجدها نائمة كالطفل الصغير واثار وحشيته تبرز على وجهاها ويداها عندها نزلت دمعة من ادهم لقد كانت اول مرة ادهم يبكي فيها ادهم الصعيدي الي ملقبينه بالوحش وكل الناس تحسيله الف حساب يبكي وقال: ياسمين سامحيني بجد انا مقترتش أتعرف عليكي خلال هاذي الفترة وما بعرف ليش ضربتك كذا بس ما قدرت اتحمل احد يجبد امي واخويا انا فعلا ما انكر ان قلبي مالك يا بنت وعيونك حلوة بسرح فيها ديما بس اسف سامحني 😓