الفصل الاول
انا سمعت واحد من الخوجات الي كانو بيجيؤلي علشان اعالجهم بيقول جمله غريبه او على الاقل
يعني كانت غريبه وقتها لاني مكنتش فاهمها
الجمله معناها أن ربنا سبحانه وتعالى بيعمل بطرق غامضه ومش مفهومه
النهار ذه وبس بعد الرحله الطويله الوعره الي عشتها
انا استوعبت الجمله ذي كويس اوي
مع متابعة تجربتي اعتقد انكم هتستوعبو كمان
صحيح قبل ماأنسى العراب سماني داغر
وذه طبعاً مش اسمي الحقيقي لاكن الاسم مش هو القضيه نمشيها داغر
/////////////////////
انا في الاربعينات وبالنسبه لديانتي هتعرفو كل حاجه عنه وعني في وقتها متستعجلوس خلينا نتفق بالبدايه ان مفيش حاجه ساحر بيسخر عادي كده
الموضوع ذه له طريقه واحده هنتكلم عليها حالاً
لان في النهايه احنا كبشر مألناش اي سلطه
او.قدره على تسخير الجن او الشياطين زي ما ربنا قال هم الي ليهم الافضليه علينا ويقدرو كمان يعملو
معانا الي هم عايزينه يعني اغلب حالات المس والانتقام بتكون عن طريق الخطا والبعد عن ربنا
وقلة التحصين ضد الشياطين تعالو بأه نرجع للطريقه
الوحيده لتسخير الجن الطريقه ذي انك لازم تكون مختوم عارفين مختوم من مين ايوه برافو عليكم
مختوم من ابليس نفسه
وذه معناه انك بتكون خادم لابليس وروحك نفسها
ملكه وساعتها هو بيسخر لك الجن
والشياطين. طبعاً علشان تنال اللعنه ذي الي كنت بسميها بيوم من الايام شرف كان لازم تعمل طقوس
اقل حاجه تنال عنها انها كفر بين
لازم تدخل الحمام وتتخلص من الطهاره وتستحم بلبن
وباقي الطقوس اني مش هحكيها
لانها كفر وخطر بمجرد حتى التفكير فيها
بيحضر بعدها ابليس بالحمام
وبيعمل العهد وبيوهب الختم المهم ان فك العهد ذه
بينك وبين الشيطان مستحيل
غير برضه بحاله وحده
انه يأخد روحك الي هي بالاصل ملكه
بعد الختم
الناس بئه الي بتسأل
اناا تبت الزاي برغم المشاكل كلها انا هقولكم
انا حكايتي حكايه
انا من الولاذة لي طروف مختلفه انا مولود لساحر
وارث السحر ابً عن جد
يعني مش ذمبي يعني اني كنت ساحر
عندي خوات كتيير
والرغم اني يعني ماكنت اكبرهم ولا اصغرهم لاكني كنت المميز عند ابوي
كان ديماً بيقولي ان روحي نفسها
متمرذه وقويه اوقات كتير كنت بحس اني مبنتميش لعالم البشر حاسس ان العالم ذه بتاع الجن والشياطين وان احنا الي ذخلاء عليه اقولكم على حاجه انا عندي روح ساحر من سحرة فرعون
انا بشوف فرعون وبتكلم معاه
بس مش هنه هحكيلكم ونتكلم عنه بعدين
في النهايه انا روحي كانت ملعونه من الاصل
ساعتها انا كنت شايفها بمنتها القوة وبتباها بيها
الي زي في عالم السحر الدجالين بيرتعبوا
لما يسمعو اسمه انا كنت
بشوف.......................
(بليز تابعوني ولا تنسوني من تعليقاتكم الحلوه
)