حب بعد معاناه - الفصل 2 - بقلم عشق القاسم - مكتملة | روايتك

اسم الرواية: حب بعد معاناه
المؤلف / الكاتب: عشق القاسم
حالة الرواية: مكتملة
الفصل الحالي: الفصل 2

الفصل 2

رواية حب بعد معاناه الحلقة الثانية عمار : انتي مجنونه رانياا : ااه اتجننت بيك عمار : لاا دا انتي مجنونه علي الاخر انااا ماااشي رانياا : عاااا كدا تسيب بنت زي كدا وحيده لوحدها وشايله كيااس ف الشارع عمار : اولا انتي ف مدخل البيت غير انك شايله كيسين رانياا : اصل هنا تقال اوووي زيك ي واد ي تقبل انت عمار : صبرني يارب، انتي طلعتيلي منين انتي سبهاا وطلع رانياا : اخص عليك كدا، بس اي الواد دا جامد ممم يلا اما اطلع اناا بقاا بتطلع فوق وبتخبط علي شقك بيفتح ليها عمار عمار : انتي تاني، انتي طالعه وراياا ولا اي رانياا بسرحان : يااااه عمار : انتي ي استاذه رانياا : ايواا ايواا معلشي والله مش بحسبك انت بس عارف دي صدقه القدر جمعناا مره تانيه عمار : انتي هبله انتي و راح قفل الباب ف وشها رانياا : هي دي الضيافة ي ابن بلدي وبتخبط على الشقه تانيه وبتفتح ليها تسنيم تسنيم بدموع وبتترمي ف حضنها : شوفتي ي رانياا طلقني ولا فرقت معاه رانياا : هو انتي معدومه الكرامه، هو البيه مش شاغل باله وانتي نازله عياط تسنيم : اناا اعمل اي يعني رانياا : نخليه يحبك تسنيم : ازاي دا انا قعدت معاه شهرين ومش حبني وعارفني قبلهم فتره كبيره دلوقتي هتخليه يحبني ازاي رانياا : دخليني بس واناا هقولك تسنيم : مااشي ادخلي، هااا قوليلي هنعمل اي رانيا : اناا هقولك، اول حاجه لازم نغير شكلك ونبين له انك مش فارق معاكي خالص تسنيم : مااشي رانياا : وكمان نلعب علي حته الغيره تسنيم : انتي مجنونه، بقولك مش بيحبني هيغير علياا ازاي بجد انتي اتجننتي راسمي رانياا : اسكتي انتي بس واسمعيني واسمعي كلامي تسنيم : مااشي اماا اشوف اخرتها معاكي رانياا : انتي بتقولي ان هو جبلك شغل ف شركته لازم بقاا تبيني له انك مبسوطه ومش فارق معاكي والاهم انك لازم تنجحي ف شغلك تسنيم : مااشي بس هنعمل دا كله امته رانياا : ملكيش دعوه، اناا اساساا هقعد معاكي اليومين دولي هظبطك فيهم تسنيم : طيب ماااشي رانياا : دلوقتي بقاا رني عليه تسنيم : ارن عليه ازاي، واحده لساا مطلقه يعني مش اوووي كدا رانياا : بقولك رني قوليله انك عايزه تبداي شغل من بكره بس هتيجي متااخر شويه عما تجيبي لبس للشغل وكدا تسنيم : منك لله، ربناا يستر هرن عليه اهو محمد : الوو ايواا ي تسنيم انتي عايزه حاجه ف الوقت دا اخدت رانياا التلفون وقالت : وهي لو عايزه حاجه هتكلمك انت ي كلب انت محمد : لمي نفسك ي بت انتي تسنيم : يلهووي يلهوووي اسكتي ي رانياا سبيني اناا اكلمه رانياا : خدي ي ختي تسنيم :الو ايواا ي محمد انا اسفه جداا رانياا :اسفه مين ي حبيبتي، بس ي بت هاتي التلفون تسنيم :رانياا اهدي بس سيبي التلفون سيبيني اتكلم، ايواا ي محمد اناا هبدا شغل من بكره بس هتاخر شويه عما اجيب لبس محمد : لا ارتاحي يومين واناا جايب ليكي لبس ف الدولاب تسنيم : اقوله اي رانياا : قوليله انك مش محتاجه منه حاجه وان هو مش له كلمه عليكي انتي تلبسي اللي انتي عاوزه وهتروحي الشغل بكره تسنيم : ايواا ي محمد….. يتبع…. 🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩